"ישנן עדויות רבות להתקררות שוק הדיור בארץ - ואנו צופים המשך התמתנות"

הלמ"ס: מחירי הדירות עלו 0.4%, אבל קצב העלייה מתמתן - מה המחיר של דירה ממוצעת בישראל?
נדל"ן, צילום: לילך צור
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (ב') את מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל ואחרי 5 מדדים שליליים - המדד הציג עלייה של 0.4%. בלמ"ס פרסמו כרגיל גם את נתון מחירי הדירות שלא כלול במדד המחירים לצרכן (בשל ההסתכלות על בעלות על דירה כעל השקעה ולא הוצאה) ולפיו מחירי הדירות רשמו בחודשים פברואר-מארס עלייה של 0.4% לעומת ינואר-פברואר. במדד הקודם העלייה עמדה על 0.1% בלבד.
ועדיין, מעניין לראות כי בהסתכלות של קצב עליית מחירים שנתי, יש התמתנות. לפי הפרסום היום, מחירי הדירות בפברואר-מארס 2016 לעומת התקופה המקביל אשתקד רשמו עלייה של 6.9%. בחודש הקודם הנתון הזה עמד על 7.2%, עוד קודם על 7.8% ובמדד ינואר הנתון עמד על קצב עלייה של 8%. כלומר קצב עליית המחירים מתמתן. 
עוד עולה מהפרסום היום של הלמ"ס, כי המחיר הממוצע הכלל ארצי של עסקאות שבוצעו ברבעון הראשון של שנת 2016, עמד על 1.423 מיליון שקלים, בהשוואה למחיר העסקה הממוצעת ברבעון הרביעי של שנת 2015 שעמד על 1.417 מיליון שקלים, עלייה זו, של 0.4%, מבטאת הן את השינוי שחל ברמות המחיר והן את השינוי באיכות הדירות שנמכרו ובגודלן.
הכלכלן גיא יהודה מפסגות: "שוק הדיור ממשיך להתקרר ועליית מחירי הדיור התמתנה שוב - שיעור השינוי השנתי במדד הדיור ירד כבר ל-6.9%. בטווח הקצר, ישנן עדויות רבות להתקררות בשוק ואנו מצפים להמשך התמתנות בעליית המחירים."
תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    מעלים מיסים והמחירים רק עולים
    נו בטח 20/05/2016 09:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מבטיחים לנו כבר 3 שנים שמחירי הדירות ירדו ... לגלות סוד, מחירי הדירות רק ימשיכו לעלות
    סגור
  • 34.
    מחירי הדירות ירדו ויחימוביץ תהיה ראש ממשלה (ל"ת)
    נו בטח 20/05/2016 09:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 33.
    כחלון שר חכם יסודי וסובלני (ל"ת)
    יושר סקנדינבי 17/05/2016 12:26
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 32.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 16/05/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
    סגור
  • 31.
    זה תלוי בציבור עדרי וטיפש או חכם ושקול (ל"ת)
    צרכנות טובה 16/05/2016 12:14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 30.
    מי שקונה דירה ולוקח משכנתא ל-25 שנה
    הצופה 16/05/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    9 6
    יקבל תשואה של 3% בשנה אם מחירי הדירות ישמרו על ערכן הריאלי ל-25 שנה הבאות. בעוד 25 שנה נהיה מדינת עולם שלישי עם רוב ערבי-חרדי, כך שמחירי הדירות הריאליים יהיו נמוכים הרבה יותר מאשר היום - ריבית של 3% לא מפצה על סיכון כזה, ולכן ככל הנראה מי שקונה דירה כיום יקבל ריבית שלילית על ההשקעה שלו.
    סגור
  • 29.
    במבחן התוצאה ביבי מקרקס את כחלון
    לילי 16/05/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ביבי לא רוצה שהמחירים ירדו ולכחלון אין אומץ רצון או אינטרס לממש את ההבטחה שנתן לבוחר .. שר השיכון גם הודיע על מדיניות משרד השיכון - " הורדת מחיר הדיור אינה מטרה " דיבורים על הורדה זו המטרה .
    סגור
  • 28.
    ולפעמים...החגיגה נגמרת...כיבוי אורות... (ל"ת)
    שוקי 16/05/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    61 9
    סגור
  • 27.
    בואו חשבון.
    אזרח 16/05/2016 09:55
    הגב לתגובה זו
    16 55
    התמתנו ? כאשר המחירים מטפסים לשיאים גבוהים ודאי שכול עלייה נוספת אינה נמדדת בשיעורים שקדמו לכך. למה מצפים ? כל חודש עלייה של 1% ? דבר שאינו אפשרי. העובדה שהמחיר הסופי גבוה יותר אומרת דרשני.לא התמתן. יש לומר: הוסיף להתייקר.
    סגור
  • 26.
    אם ירצו או לא ירצו המחירים ירדו
    ברוך 16/05/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    54 11
    כי אין מאיפה להביא את כמויות הכסףמה שנשאר זה רק לגנוב מי שיכול כי מעבודה לא יגיעולעולם לדירה
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    הלוואי וזה היה נכון
    יאיר 16/05/2016 09:20
    הגב לתגובה זו
    13 6
    הלוואי וזה היה נכון...לצערי היכן שאני גר לא ניתן להשיג דירה במחירים שפויים. המחיר רק עולה (כ- 10 % בשנה בשנים האחרונות)
    סגור
  • 24.
    המילה טיימינג ....
    דוד 16/05/2016 09:13
    הגב לתגובה זו
    8 3
    ב-2008 נקנתה דירת 4 חדרים ב-240.000 שקל ....תסיקו את המסקנות ...
    סגור
  • 23.
    להציף את הארץ בקרקעות לבניה. (ל"ת)
    מני 16/05/2016 09:12
    הגב לתגובה זו
    26 5
    סגור
  • 22.
    עוד ליצן
    דני 16/05/2016 09:12
    הגב לתגובה זו
    10 18
    תפסיקו לדבר.המחירים עדיין בעליה אל תחיו באשליות
    סגור
  • 21.
    צופה מיתון קשה ביום אחרי פיצוץ בועת הנדלן
    שוטה או נביא 16/05/2016 09:05
    הגב לתגובה זו
    11 13
    עד היום ההכנסה העיקרית של המדינה הייתה מנדלן. עברנו את משבר 2008 רק אבל רק בזכותו. השאלה אם באופן מכוון או בפוקס מחירי הנדלן עלו בזמן הזה.. בכל מקרה ברגע שהמדינה תפסיד את ההכנסה העיקרית שלה ממיסים היא תצטרך לפנות למקורות אחרים אזרחים / חברות = פיטורים וכו'..
    סגור
  • 20.
    עדויות והמחירים עולים
    שמעון 16/05/2016 09:05
    הגב לתגובה זו
    16 20
    העדות היחידה זה שהמחירים עולים ויעלו עוד עד שלא יבנו יותר.
    סגור
  • 19.
    זה התקררות?שימחת עניים
    אבי 16/05/2016 09:01
    הגב לתגובה זו
    10 17
    עדיין המחיר עולה בממוצע 7 אחוז וזה הרבה.גם מחיר למישתכן לא עוזר
    סגור
  • 18.
    רק אידיוט קונה דירה במחירים האלה.בועה שתתפוצץ! (ל"ת)
    צחי 16/05/2016 09:01
    הגב לתגובה זו
    16 7
    סגור
  • 17.
    תפסיקו להשלות את עצמכם כל עוד הריבית נמוכה מחירי הדירות
    vvc 16/05/2016 08:54
    הגב לתגובה זו
    25 24
    לדוגמא כאשר משקיע קונה דירה 3.5 חדרים בחדרה במיליון שקל ומשכיר אותה ב3000 שח מקבל תשואה נטו 3.6 אחוז ללא תשלום מס. וכמובן המחירים שם עוד יעלו (כל הדירות הסמוכות לרכבת זה בטוח) אז איפה הוא יקבל ריבית כזאת תגידו לי? למה שהוא ימכור? למה שמשקיעים נוספים לא יצטרפו? תחשבו בהיגיון לא מהבטן.
    סגור
  • הריבית למשכנתה עלתה באחוז שלם רק השנה. (ל"ת)
    גבי 17/05/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 16.
    אף עץ לא צומח לשמיים
    רועי 16/05/2016 08:52
    הגב לתגובה זו
    12 6
    מחירי הדירות לא יכולים לעלות ללא סוף.
    סגור
  • 15.
    כל האמור בכתבה נכון לגבי הפריפריה ,תל אביב מחוץ למשחק
    טומארפורקולו 16/05/2016 08:48
    הגב לתגובה זו
    9 8
    ועדין לא מיצתה את פוטינציאל העליות העיר ממותגת כעיר בינלאומית לכל דבר והמחירים בה עדין נמוכים יחסית
    סגור
  • 14.
    ביבי עם המשקיעים ! 10 שנים של עליות (ל"ת)
    תודה BB ותודה כחלון 16/05/2016 08:40
    הגב לתגובה זו
    18 4
    סגור
  • 13.
    תמשיכו לחלום הנדל׳ן אולי ייעצר טיפה
    מיקי 16/05/2016 08:32
    הגב לתגובה זו
    11 45
    אבל לעולם לא ייפול
    סגור
  • 12.
    יש עדיות כבר מ 2011... אז מה זה עזר
    אא 16/05/2016 08:14
    הגב לתגובה זו
    19 19
    שנים אני שומע שהשוק לכיוון ירידה, מחאת הדיור... סופר טנקר... מחיר מטרה... מע"מ אפס....עכשיו כבר שווקו 200 דירות במרכז במחיר למסכן .... עצוב... אישי עשיתי טעות שקראתי והאמנתי לכל הפרשנים בשקל...
    סגור
  • 11.
    תענו בכנות
    עשיר 16/05/2016 08:09
    הגב לתגובה זו
    6 3
    האם כל מי שכתב פה שהמחירים ירדו או שהנדלן בשיא ויתפוצצץ. אתם בעלימדירות או אנשים כמוני שאין לנו דירות ושמתפללים שהדירות ירדו. ? תשובה אמיתית
    סגור
  • 10.
    אין לאנשים כסף לקנות דירות אז לא היה שום דבר
    שימי 16/05/2016 08:07
    הגב לתגובה זו
    5 4
    השכירות תעלה זה מה שהיה
    סגור
  • 9.
    למי שיושב יותר מידי על הגדר בסוף
    משה 16/05/2016 08:06
    הגב לתגובה זו
    17 22
    יכאב בתוסיק
    סגור
  • 8.
    לכל בעלי הדירות ניפגש בהעלאת ריבית הבאה..
    שי 16/05/2016 07:36
    הגב לתגובה זו
    19 13
    רק פראיירים קונים דירות בפיק העליון.. והפיק הזה עבר לפני שנה
    סגור
  • אם הפיק העליון היה לפני שנה
    דור שרירים 20/05/2016 06:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והמחירים המשיכו לעלות... אז זה לא היה פיק ולא עליון.
    סגור
  • אם לקחו ריבית משתנה אתה צודק אבל אם קל"צ אתה טועה
    shafik 16/05/2016 09:14
    הגב לתגובה זו
    7 32
    והרוב היום לוקחים בריבית קבועה לא צמודה, משלמים קצת יותר אבל זה משתלם.
    סגור
  • יש לי 2 דירות ללא משכנתא (ל"ת)
    מרקו 16/05/2016 08:15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 7.
    בועה שתתפוצץ. (ל"ת)
    צחי 16/05/2016 06:53
    הגב לתגובה זו
    21 9
    סגור
  • 6.
    הגיע זמן , עד סוף שנה השוק יתחיל לרדת (ל"ת)
    הממתין 15/05/2016 23:39
    הגב לתגובה זו
    16 9
    סגור
  • ירידה לצורך עלייה (ל"ת)
    shafik 16/05/2016 09:14
    הגב לתגובה זו
    8 21
    סגור
  • 5.
    בואה
    שימקה 15/05/2016 23:01
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הבוא זאת תתפוצץ לנו יום אחד בפרצוף
    סגור
  • 4.
    תודה לכחלון שדואג לעליית מחירים (ל"ת)
    בשם כל המשקיעים 15/05/2016 21:45
    הגב לתגובה זו
    42 15
    סגור
  • 3.
    נגמרררר
    הסיפור של נדלן נגמר 15/05/2016 20:51
    הגב לתגובה זו
    20 15
    יש התארגנות חדשה בפייסבוק למאבק במחירי הנדלן בישראל -״מחאת הדיור-המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור״
    סגור
  • 2.
    אבל שכר הדירה עלה רק ב 14 שקל במשך שנה וחצי.... הלמ"ס
    יש מחסור או לא? 15/05/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    33 5
    פרסם מחירים ממוצעים של שכר דירה חופשי, ניתן לראות ששכר הדירה בכל הארץ בכל סוגי הדירות עמד על 3,700 שקל וכעבור 6 רבעונים הוא עומד על 3,714
    סגור
  • 1.
    תחילת הסוף
    אחד 15/05/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    25 15
    זהו משחק פירמידה ענק שרק במקרה התערבב לו עם דיור. סופו של כל משחק פירמידה לטרוף את השכבות התחתונות אלה שהצטרפו לחגיגה קצת מאוחר מדיי... ומתי זה קורה? ברגע שהמסה הקריטית של הכסף הפנוי שיכל להגיע לנדל"ן כבר נמצא שם. אז המחירים מפסיקים לעלות כי יש יותר דירות למכירה מאשר דירות רצויות לקנייה... (ואז מה קורה ללוקחי המשכנתאות בעידן של ריבית עולה ?) למוכרים יש ריבית שולית במיוחד מעצם השכירות (מחירי הדירות התנתקו מזמן ממחירי השכירות) בשעור של 2-3 אחוז (לא כולל פחת) כאשר ממול זה הבורסה העולמית מציגה ממוצע של 7 אחוז (נגיד 5 לאחר מס) ואז מה קורה למשקיעי הנדל"ן המרובים?! ממהרים למכור... ומה קורה למחירי הדירות ? קורסים במהירות וחוזרים לתקופה מעוטת המשקיעים - כלומר 40 אחוז פחות...
    סגור
  • לצערי אתה צודק.
    כריש נדל״ן 16/05/2016 09:26
    הגב לתגובה זו
    32 8
    עליית ריבית תגרור הסתת השקעות לטריטוריות אחרות בעיקר אחרי שהנדל״ן מיצה את עצמו.
    סגור
  • חרטה
    יוני 16/05/2016 08:10
    הגב לתגובה זו
    12 45
    נפגש בעוד שנה כמו שנפגשנו לפני שנתיים ושלושעד אז תמשיך לזרוק כסף על שכירותעוד 10 שנים לך לא יהיה כלוםולחכמים תהיה לפחות חצי דירה שלהם
    סגור
  • "לזרוק כסף על שכירות"???
    חופשי מרצון 16/05/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    11 4
    ולזרוק כסף לבנק זה עדיף??? עדיף להיות חופשי ולא משועבד לבנק
    סגור
  • לייקים