ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"ישנן עדויות רבות להתקררות שוק הדיור בארץ - ואנו צופים המשך התמתנות"

הלמ"ס: מחירי הדירות עלו 0.4%, אבל קצב העלייה מתמתן - מה המחיר של דירה ממוצעת בישראל?
 |  44
מחוץ למדד
Share
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (ב') את מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל ואחרי 5 מדדים שליליים - המדד הציג עלייה של 0.4%. בלמ"ס פרסמו כרגיל גם את נתון מחירי הדירות שלא כלול במדד המחירים לצרכן (בשל ההסתכלות על בעלות על דירה כעל השקעה ולא הוצאה) ולפיו מחירי הדירות רשמו בחודשים פברואר-מארס עלייה של 0.4% לעומת ינואר-פברואר. במדד הקודם העלייה עמדה על 0.1% בלבד.


ועדיין, מעניין לראות כי בהסתכלות של קצב עליית מחירים שנתי, יש התמתנות. לפי הפרסום היום, מחירי הדירות בפברואר-מארס 2016 לעומת התקופה המקביל אשתקד רשמו עלייה של 6.9%. בחודש הקודם הנתון הזה עמד על 7.2%, עוד קודם על 7.8% ובמדד ינואר הנתון עמד על קצב עלייה של 8%. כלומר קצב עליית המחירים מתמתן. 

עוד עולה מהפרסום היום של הלמ"ס, כי המחיר הממוצע הכלל ארצי של עסקאות שבוצעו ברבעון הראשון של שנת 2016, עמד על 1.423 מיליון שקלים, בהשוואה למחיר העסקה הממוצעת ברבעון הרביעי של שנת 2015 שעמד על 1.417 מיליון שקלים, עלייה זו, של 0.4%, מבטאת הן את השינוי שחל ברמות המחיר והן את השינוי באיכות הדירות שנמכרו ובגודלן.הכלכלן גיא יהודה מפסגות: "שוק הדיור ממשיך להתקרר ועליית מחירי הדיור התמתנה שוב - שיעור השינוי השנתי במדד הדיור ירד כבר ל-6.9%. בטווח הקצר, ישנן עדויות רבות להתקררות בשוק ואנו מצפים להמשך התמתנות בעליית המחירים."
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

44 תגובות ב-35 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
35 נו בטח 20/05/2016 09:06 מעלים מיסים והמחירים רק עולים
מבטיחים לנו כבר 3 שנים שמחירי הדירות ירדו ... לגלות סוד, מחירי הדירות רק ימשיכו לעלות
34 נו בטח 20/05/2016 09:02 מחירי הדירות ירדו ויחימוביץ תהיה ראש ממשלה (ל"ת)
33 יושר סקנדינבי 17/05/2016 12:26 כחלון שר חכם יסודי וסובלני (ל"ת)
32 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 16/05/2016 16:00 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
31 צרכנות טובה 16/05/2016 12:14 זה תלוי בציבור עדרי וטיפש או חכם ושקול (ל"ת)
30 הצופה 16/05/2016 12:07 מי שקונה דירה ולוקח משכנתא ל-25 שנה
יקבל תשואה של 3% בשנה אם מחירי הדירות ישמרו על ערכן הריאלי ל-25 שנה הבאות. בעוד 25 שנה נהיה מדינת עולם שלישי עם רוב ערבי-חרדי, כך שמחירי הדירות הריאליים יהיו נמוכים הרבה יותר מאשר היום - ריבית של 3% לא מפצה על סיכון כזה, ולכן ככל הנראה מי שקונה דירה כיום יקבל ריבית שלילית על ההשקעה שלו.
29 לילי 16/05/2016 11:29 במבחן התוצאה ביבי מקרקס את כחלון
ביבי לא רוצה שהמחירים ירדו ולכחלון אין אומץ רצון או אינטרס לממש את ההבטחה שנתן לבוחר .. שר השיכון גם הודיע על מדיניות משרד השיכון - " הורדת מחיר הדיור אינה מטרה " דיבורים על הורדה זו המטרה .
28 שוקי 16/05/2016 10:12 ולפעמים...החגיגה נגמרת...כיבוי אורות... (ל"ת)
27 אזרח 16/05/2016 09:55 בואו חשבון.
התמתנו ? כאשר המחירים מטפסים לשיאים גבוהים ודאי שכול עלייה נוספת אינה נמדדת בשיעורים שקדמו לכך. למה מצפים ? כל חודש עלייה של 1% ? דבר שאינו אפשרי. העובדה שהמחיר הסופי גבוה יותר אומרת דרשני.לא התמתן. יש לומר: הוסיף להתייקר.
26 ברוך 16/05/2016 09:52 אם ירצו או לא ירצו המחירים ירדו
כי אין מאיפה להביא את כמויות הכסףמה שנשאר זה רק לגנוב מי שיכול כי מעבודה לא יגיעולעולם לדירה
25 יאיר 16/05/2016 09:20 הלוואי וזה היה נכון
הלוואי וזה היה נכון...לצערי היכן שאני גר לא ניתן להשיג דירה במחירים שפויים. המחיר רק עולה (כ- 10 % בשנה בשנים האחרונות)
24 דוד 16/05/2016 09:13 המילה טיימינג ....
ב-2008 נקנתה דירת 4 חדרים ב-240.000 שקל ....תסיקו את המסקנות ...
23 מני 16/05/2016 09:12 להציף את הארץ בקרקעות לבניה. (ל"ת)
22 דני 16/05/2016 09:12 עוד ליצן
תפסיקו לדבר.המחירים עדיין בעליה אל תחיו באשליות
21 שוטה או נביא 16/05/2016 09:05 צופה מיתון קשה ביום אחרי פיצוץ בועת הנדלן
עד היום ההכנסה העיקרית של המדינה הייתה מנדלן. עברנו את משבר 2008 רק אבל רק בזכותו. השאלה אם באופן מכוון או בפוקס מחירי הנדלן עלו בזמן הזה.. בכל מקרה ברגע שהמדינה תפסיד את ההכנסה העיקרית שלה ממיסים היא תצטרך לפנות למקורות אחרים אזרחים / חברות = פיטורים וכו'..
20 שמעון 16/05/2016 09:05 עדויות והמחירים עולים
העדות היחידה זה שהמחירים עולים ויעלו עוד עד שלא יבנו יותר.
19 אבי 16/05/2016 09:01 זה התקררות?שימחת עניים
עדיין המחיר עולה בממוצע 7 אחוז וזה הרבה.גם מחיר למישתכן לא עוזר
18 צחי 16/05/2016 09:01 רק אידיוט קונה דירה במחירים האלה.בועה שתתפוצץ! (ל"ת)
17 vvc 16/05/2016 08:54 תפסיקו להשלות את עצמכם כל עוד הריבית נמוכה מחירי הדירות
לדוגמא כאשר משקיע קונה דירה 3.5 חדרים בחדרה במיליון שקל ומשכיר אותה ב3000 שח מקבל תשואה נטו 3.6 אחוז ללא תשלום מס. וכמובן המחירים שם עוד יעלו (כל הדירות הסמוכות לרכבת זה בטוח) אז איפה הוא יקבל ריבית כזאת תגידו לי? למה שהוא ימכור? למה שמשקיעים נוספים לא יצטרפו? תחשבו בהיגיון לא מהבטן.
גבי 17/05/2016 11:17 הריבית למשכנתה עלתה באחוז שלם רק השנה. (ל"ת)
16 רועי 16/05/2016 08:52 אף עץ לא צומח לשמיים
מחירי הדירות לא יכולים לעלות ללא סוף.
15 טומארפורקולו 16/05/2016 08:48 כל האמור בכתבה נכון לגבי הפריפריה ,תל אביב מחוץ למשחק
ועדין לא מיצתה את פוטינציאל העליות העיר ממותגת כעיר בינלאומית לכל דבר והמחירים בה עדין נמוכים יחסית
14 תודה BB ותודה כחלון 16/05/2016 08:40 ביבי עם המשקיעים ! 10 שנים של עליות (ל"ת)
13 מיקי 16/05/2016 08:32 תמשיכו לחלום הנדל׳ן אולי ייעצר טיפה
אבל לעולם לא ייפול
12 אא 16/05/2016 08:14 יש עדיות כבר מ 2011... אז מה זה עזר
שנים אני שומע שהשוק לכיוון ירידה, מחאת הדיור... סופר טנקר... מחיר מטרה... מע"מ אפס....עכשיו כבר שווקו 200 דירות במרכז במחיר למסכן .... עצוב... אישי עשיתי טעות שקראתי והאמנתי לכל הפרשנים בשקל...
11 עשיר 16/05/2016 08:09 תענו בכנות
האם כל מי שכתב פה שהמחירים ירדו או שהנדלן בשיא ויתפוצצץ. אתם בעלימדירות או אנשים כמוני שאין לנו דירות ושמתפללים שהדירות ירדו. ? תשובה אמיתית
10 שימי 16/05/2016 08:07 אין לאנשים כסף לקנות דירות אז לא היה שום דבר
השכירות תעלה זה מה שהיה
9 משה 16/05/2016 08:06 למי שיושב יותר מידי על הגדר בסוף
יכאב בתוסיק
8 שי 16/05/2016 07:36 לכל בעלי הדירות ניפגש בהעלאת ריבית הבאה..
רק פראיירים קונים דירות בפיק העליון.. והפיק הזה עבר לפני שנה
דור שרירים 20/05/2016 06:01 אם הפיק העליון היה לפני שנה
והמחירים המשיכו לעלות... אז זה לא היה פיק ולא עליון.
shafik 16/05/2016 09:14 אם לקחו ריבית משתנה אתה צודק אבל אם קל"צ אתה טועה
והרוב היום לוקחים בריבית קבועה לא צמודה, משלמים קצת יותר אבל זה משתלם.
מרקו 16/05/2016 08:15 יש לי 2 דירות ללא משכנתא (ל"ת)
7 צחי 16/05/2016 06:53 בועה שתתפוצץ. (ל"ת)
6 הממתין 15/05/2016 23:39 הגיע זמן , עד סוף שנה השוק יתחיל לרדת (ל"ת)
shafik 16/05/2016 09:14 ירידה לצורך עלייה (ל"ת)
5 שימקה 15/05/2016 23:01 בואה
הבוא זאת תתפוצץ לנו יום אחד בפרצוף
4 בשם כל המשקיעים 15/05/2016 21:45 תודה לכחלון שדואג לעליית מחירים (ל"ת)
3 הסיפור של נדלן נגמר 15/05/2016 20:51 נגמרררר
יש התארגנות חדשה בפייסבוק למאבק במחירי הנדלן בישראל -״מחאת הדיור-המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור״
2 יש מחסור או לא? 15/05/2016 20:40 אבל שכר הדירה עלה רק ב 14 שקל במשך שנה וחצי.... הלמ"ס
פרסם מחירים ממוצעים של שכר דירה חופשי, ניתן לראות ששכר הדירה בכל הארץ בכל סוגי הדירות עמד על 3,700 שקל וכעבור 6 רבעונים הוא עומד על 3,714
1 אחד 15/05/2016 19:39 תחילת הסוף
זהו משחק פירמידה ענק שרק במקרה התערבב לו עם דיור. סופו של כל משחק פירמידה לטרוף את השכבות התחתונות אלה שהצטרפו לחגיגה קצת מאוחר מדיי... ומתי זה קורה? ברגע שהמסה הקריטית של הכסף הפנוי שיכל להגיע לנדל"ן כבר נמצא שם. אז המחירים מפסיקים לעלות כי יש יותר דירות למכירה מאשר דירות רצויות לקנייה... (ואז מה קורה ללוקחי המשכנתאות בעידן של ריבית עולה ?) למוכרים יש ריבית שולית במיוחד מעצם השכירות (מחירי הדירות התנתקו מזמן ממחירי השכירות) בשעור של 2-3 אחוז (לא כולל פחת) כאשר ממול זה הבורסה העולמית מציגה ממוצע של 7 אחוז (נגיד 5 לאחר מס) ואז מה קורה למשקיעי הנדל"ן המרובים?! ממהרים למכור... ומה קורה למחירי הדירות ? קורסים במהירות וחוזרים לתקופה מעוטת המשקיעים - כלומר 40 אחוז פחות...
כריש נדל״ן 16/05/2016 09:26 לצערי אתה צודק.
עליית ריבית תגרור הסתת השקעות לטריטוריות אחרות בעיקר אחרי שהנדל״ן מיצה את עצמו.
יוני 16/05/2016 08:10 חרטה
נפגש בעוד שנה כמו שנפגשנו לפני שנתיים ושלושעד אז תמשיך לזרוק כסף על שכירותעוד 10 שנים לך לא יהיה כלוםולחכמים תהיה לפחות חצי דירה שלהם