ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"יש מחסור של 100 אלף דירות, אנו מקווים שכבר בסוף השנה יגיעו חברות בנייה זרות"

כך אמר הבוקר שר השיכון יואב גלנט בכנס לנספחים כלכליים זרים לצורך קידום קול קורא לחברות בנייה בינלאומיות
 |  40
זירוז הבנייה
Share
הממשלה מקדמת הבאת חברות זרות שיפעלו בתחום הבנייה והביצוע בישראל. הבוקר (ב') משרד הבינוי והשיכון קיים כנס לנספחים כלכליים זרים, כשהמטרה היא קידום קול קורא לחברות בנייה בינלאומיות כדי שיגישו הצעות לבוא ולפעול בישראל בתחום הביצוע, וזאת כדי לזרז הליכי בנייה. 


אשל ארמוני, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, ציין כיצד יבוצע המהלך שבמסגרתו, בשלב הראשון, יגיעו כ-60 אלף עובדים תחת שש חברות למשך כחמש שנים, עם אפשרות הארכה לשלוש שנים נוספות. "יש לנו בעיה ואנו רוצים שתסייעו לנו. יש כאן הזדמנויות רבות. אנו נקים גוף ייחודי שיפעל מול החברות הבינלאומית כדי שתהיה להן 'נחיתה רכה' בארץ הקודש",, אמר ארמוני. "לצורך כך נקבל כשש חברות בנייה שיקבלו אישורים לפעול במשך חמש שנים בישראל, וכל חברה תביא עימה כ-1,000 עובדים. חלק מהקריטריונים שהוצגו הינם חברות בעלות יציבות כלכלית וניסיון רב בתחום הבנייה". 

בפתח דבריו, הציג שר השיכון והבינוי, יואב גלנט, את הסיטואציה בישראל ואת מה שמכונה 'משבר הדיור'. "במהלך השנים האחרונות המחירים בישראל הכפילו את עצמם, תוך שאנו במחסור של כ-100 אלף דירות ויהיה צורך של עוד מיליון דירות ב-20 השנים הקרובות".גלנט אמר בדבריו כי הוא מאמין שנוכל ללמוד ממה שקורה בעולם, ושיהיה בכך שדרוג של תעשיית הבנייה בישראל - מה שיוביל את התחום לקדמה. עוד ציין כי ישנה תקווה שיגיעו חברות זרות כבר בסוף השנה הזו. לאחר דבריו על הקדמה, אמר גלנט כי "ישראל מצטיירת כאומת הסטארטאפ והחדשנות, אך יש הבדל מהותי בין המתרחש בתעשיות אלה ובין ענף הבנייה בישראל. ראוי לציין כי הצעירים בישראל עובדים כמהנדסים בהייטק וחלקם יכולים לעבוד על תוכנות שעוסקות כיצד לבנות במהירות במדינות אחרות ובמקביל במדינתן בונים שכונות ב-15 שנים"."אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לסייע בנושא וזו סוגיה אפשרית לפתרון. לא מדובר בנושא תחת אש אלא בעבודות ביצוע" אמר גלנט כשחתם את דבריו.

הנספחים הזרים שנכחו במקום הציגו שאלות לנציגי הממשלה, ושגרירת ברזיל ציינה את בעיית לוחות הזמנים. לדבריה, על אף שיש תוכן רב ועניין בהצעה, "זה נראה קצת צפוף ולא נספיק לפרסם לחברות הברזילאיות בזמן על מנת שיגישו הצעתן". לכך השיב ארמוני השיב כי "אנו רוצים למהר, ומצד שני אנו רוצים שהעובדים יגיעו וננסה לחשוב על לוחות הזמנים. אנו מאמינים שזו ההתחלה ולא הסוף. אך גם אם לוחות הזמנים יתארכו זה לא יהיה הרבה זמן". 

נתנאל לפידות, מנהל אגף בכיר לתכנון אסטרטגי ומדינות, מסביר את לוחות הזמנים: "הקול קורא לחברות פורסם כבר ב-23 במארס. משרד הבינוי והשיכון ישיב לשאלות החברות עד ה-20 במאי. תוך שעל החברות הבינלאומיות להגיש הצעתן הסופית עד לתאריך ה-15 ביולי. לאחר תהליכי בחינה ובדיקה, באמצע אוגוסט, תפורסם ההחלטה אילו חברות יגיעו לישראל".

על פי לפידות ישנן מדינות שכבר מתעניינות, במיוחד סין, איטליה וספרד, שהחלו לשאול שאלות ולבצע בדיקות לקראת כניסה לישראל. עוד הוסיף כי "הציפייה היא שהחברות ישקיעו  כ-20 מיליון שקל החברה בישראל לצורך הפעילות, הכוללת משרדים, יועצים וכלל הארגון והצרכים שיעלו בישראל".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

40 תגובות ב-31 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
31 ישראל 15/05/2016 12:23 יוזמה ברוכה של משרד האוצר והשיכון. בהצלחה
אכן הגיע הזמן שתעשיית הניית המגורים בישראל תעבור לבנייה מתועשת. ולא כפי שעד היום הקבלנים בונים בשיטה המסורתית. זו יוזמה ברוכה. בהצלחה
30 קלי קלות 10/05/2016 22:12 למי אין 700 אלף בעובר ושב???
פשוט מאוד... חוסכים כמה שנים.. מגיעים ל700 אלף שקלים וקונים דירה במליון ושבע מאות.. ואחרי כמה שנים משתדרגים
29 2 09/05/2016 19:13 פינוי בינוי בגוש דן ויש יותרמ-100000 דירות חדשות אבל אף
אחד לא באמת מעוניין להוריד את מחירי הדירות זו האמת המרה
28 כל השאר פקה פקה 09/05/2016 15:53 אריק שרון אחד סגר מחסור בשנתיים (ל"ת)
27 מוישה 09/05/2016 15:28 פקה פקה פקה פקה - כנסו בבקשה
אוקיי, מחר מגיעות 5 חברות זרות לבנות..יש היתרי בניה? איפה בונים? יש תוכניות? הם מגיעים וישר בונים או מחכים עד שמוישה מהעיריה ומהמנהל יאשרו? ונגיד שיגיעו בסוף השנה, מישהו כבר מתכנן איפה יבנו? הכל סגור ורק מחכים לחברות? ואם החברות יגיעו וכלום לא מוכן מי ישלם להם עבור ימי ההמתנה עד שיעבדו? ותשתיות כבישים, מים וביוב מוכנים? או אולי הם כבר בשלב תכנוני מתקדם..? אלה רק חלק משאלות מטופשות שעלו לי בראש...
26 yan 09/05/2016 15:28 כשחסר מלפפונים לא בעיה לפגוע בחקלאים
בקבלנים לא תצליחו וגם לא במהמרים שהימרו על דירות ביניהם לא מעט זרים . הממשלה שולחת את הילדים שלנו להתמודד איתם על דירות !עם כל הכבוד לגלנט וכחלון ביבי לא יתן להם להצליח!!!!!!!!!!!!!
25 בא 09/05/2016 15:08 מקווה?!?!?!?! (ל"ת)
24 בא 09/05/2016 15:06 אתה מנהל!!! אז תנהל!!!!
בשביל מה אתה מקבל משכורת ! מקווה זה לא לעניין !!! אני גם מקווה שתעוף הביתה למושב שאתה גר !
23 שי 09/05/2016 14:48 יש מחסור של 4% ריבית.
ואף אחד לא ירצה לקנות דירה. ובנוסף יתחננו לקונים שיקנו.
22 עשייה אפסית 09/05/2016 14:19 אפס מאופס
שנה וחצי של כלום ושום דבר
21 תום 09/05/2016 14:03 אל תדאגו רגע לפני הבחירות תראו את ביבי האפס מדבר על זה (ל"ת)
20 תום 09/05/2016 14:01 פשוט מדהים כל ממשלת ישראל כמו ראש הממשלה אפסים רק דיבור (ל"ת)
19 טומארפורקולו 09/05/2016 13:53 60000 k עובדים ,זה אומר שהשכיריות יתייקרו (ל"ת)
18 אדם 09/05/2016 13:51 אין רצון להוריד את מחירי הדירות
ניתן להוריד את מחירי הדירות בטווח מיידי : א. מיסוי של כ150,000 דירות ריקות יגרום לירידה מיידית במחירי הדירות ובשכר הדירה. זה מופיע במצע של מפלגת "כולנו". אבל לכחלון אין שום כוונה לממש את המצע. ב. הגבלה משך המשכנתא ל10 שנים. ג. דיווח כללי למס הכנסה. ד. הורדת מס בורסה לממשלה אין שום כוונה להוריד את מחירי הדירות אלא לעשות פעולות סרק להרגיע את הזעם הציבורי!! ה. ככל שהבועה תנפח יותר כך הפיצוץ יהיה אלים יותר:(ספרד, יפן אירלנד וארצות הברית ועוד). ניתן לזרז את תהליך פיצוץ הבועה על ידי הפגנות המוניות.
מעין 09/05/2016 18:10 בטח שאין רצון להוריד את מחירי הדירות
כל חברי הכנסת מחזיקים 2-3 דירות.. ככה סתם הם יורידו את ערך הנכסים שלהם? יפסידו מיליונים?? ממש לא, לאף אחד אין רצון באמת להוריד את המחירים, הכל בולשיט
17 עאלק מחסור 09/05/2016 13:39 מה?? יש עוד 10,000 משקיעים שעדיין לא קנו דירות?
הארץ תמלא שכונות רפאים כשהבועה תתפוצץ לכם בפרצוף. ראו הוזהרתם!
תיקון טעות 09/05/2016 14:00 הכוונה ל-מאה אלף דירות (ל"ת)
16 אלי 09/05/2016 13:36 חברות בניה בארץ בקשיים אז למה שיגיעו זרים לבנות כאן?
אולי בגלל שאתם מתכוונים לחלק להם קרקעות חינם בעוד שאזרחי ישראל צריכים לשלם מחירי מכרז ומיסוי מלא.
15 ישראל ישראלי 09/05/2016 13:32 את מה הם יבנו יש אישורי בניה של מי? עבור מי הם ייבנו?
הוא אשר אמרנו שרק הממשלה ובידה לתכנן ליזום לאשר ולבנות אז מה יהיו 10 או 20 חברות בניה מחול יש היכן לבנות יש תכנון מאושר אם כן אזשהממשלה תוציא מכרזי בניה כבר אתמול. אבל הכל נראה חרטה ולא רציני.
14 רגע אחד 09/05/2016 13:19 נו באמת, 100,000 דירות זה עיר כמו חיפה. מתי נוצר חוסר ב
מתי נוצר חוסר בעיר שלמה ולא שמנו לב? בין שנת 2001 ל 2007 יוצרו 31,000 דירות בשנה, והציבור רכש 33,000 בשנה, כלומר היה חוסר של רק 2,000 דירות בשנה. בחמש השנים האחרונות מייצרים 47,000 דירות בשנה והציבור רוכש רק 43,000 כלומר יש עודף. המחירים עולים בגלל הריבית, ובגלל המומנטום של השוק (הקונים בפאניקה שהמחיר בורח להם, המוכרים באופוריה שכל הכוח אצלהם והם לא ממהרים למכור) כל עוד הממשלה תתעקש שהבעיה היא מחסור, המחירים ימשיכו לעלות כי לא ינקטו את הפעולות הנכונות לסתירת ההשפעה של הריבית האפסית. הכניסו זעזוע נוראי לשוק בשנת 2009 עם הורדה של 4 אחוזי ריבית במכה, ושכחו להעלות מיסוי על משקיעים ותושבי חוץ. היו צריכים להגביל משכנתאות ל 15 שנה כדי שכוח הקניה ישאר כמו לפני הורדת הריבית. וההיצע? היצע של שוק זה כמה אנשים רוצים למכור, ולא כמה בניה חדשה יש. הרי שלושת רבעי מהשוק זה דירות יד שניה בכלל. תטילו מס רכוש על בעלי 3 דירות ויהיה היצע. אפילו מבקר המדינה טען שרק 37% מעליות המחירים מקורן בבניה בהיקף נמוך
שי 09/05/2016 14:46 אתה צודק אבל כלום לא יקרה עד שיתפוצץ.
וזה לא יהיה כיף ונעים לאף אחד. אף אחד לא רוצה פיצוץ במשמרת שלו. כחלון וביבי מקווים שיקרה במשמרת אחרת.
מאיר 09/05/2016 14:00 כל מילה נכונה
מילים כדורבנות
13 יניר 09/05/2016 13:16 ועד סוף שנה..עוד 6% עליית מחירים
בעוד שנתיים- שלוש תתחיל ירידת מחירים של עד 10% ממחיר הגבוה במעל 20% מהמחיר כיום!! לייצים.
12 כותבי תרחישים 09/05/2016 13:05 מחסור הדיור=המכוון=פגיעה בתלכיד הלאומי=מחייב וועדת חקיר (ל"ת)
11 ניר 09/05/2016 13:05 בושה
יביאו אולי חברות בסוף השנה שיתחילו אולי להתארגן תוך כמה חודשים ויתחילו לבנות אולי בסוף 2017 ויסיימו לבנות אלוהים יודע מתי, אבל בטח לא יהיה בתקופת שרי הממשלה הזאת, ככה שאף אחד לא יצטרך לתת דין וחשבון. מעט מעט מאוחר מידי
10 כותבי תרחישים 09/05/2016 13:03 מחסור הדיור=מכוון=בהוראה=ונימוק מבובו=הנימוק:דאגה לבנקי
יש הוראה מנומקת מש 2011= להקטין הבניה= בשנית=יש הוראה מנומקת להקטין הבניה= ההוראה המנומקת ניתנה עי בובו+ הנגיד להלן: הנימוק: דאגה לעמיד הבנקים בשנת 2011 התח הבניה היו 46800 דירות לאור ההוראה/הונאה המנומקת -הבניה ירדה ל: בשנ 2012-2015 ממוצע הבניה ירדה ל 43400 אריק ש זל בנה 161000 ד בשנתיים 1997-8 גם עייר גידם פיסח עיוור וטיפש מבין ההונאה- אנו חושדים שגם שר האוצר הקודם ידע על ההוראה ההזויה- היכןניתן להבין זאת? השר לא הגדיל הבניה-הגדיל הביקוש עי מעמ 0 אפילו הכלכלן שלו,דר,שראל, התפטר, גם עייר מבין את ההונאה זה מחייב וועדת חקירה- וועדת חקירה קום יקום אל תגידו לא ידענו תעקבו אחרי התגובה שלנו משנים עברו ראו קראתם
9 כותבי תרחישים 09/05/2016 12:47 מברכים את השר גלנט-ספק באם זה יקויים-מחסור הדיור מכוון= (ל"ת)
8 די לקשקושים ותניחו ל 09/05/2016 12:19 ברברן
הוא חי בטירה עם שטח לא חוקי ומקשקש כפודל של כחלון הבוס שלו, שתיכף גם יפריח לאוויר בלבולי שכל בשפתו הדלה והעילגת.
אנונימי 09/05/2016 12:28 תתבייש לך, זה גיבור ישראל מה אתה , . כלום ..... (ל"ת)
7 צביצ 09/05/2016 12:18 נביא פוליטיקאים זרים יותר זולים ויעילים
רק בניה ממשלתית רבתית ללא מטרת רווח תספק את הצרכים. המדיניות הניאוליברלית מבריחה את הצעירים או מטביעה אותם בחובות מסוכנים.
6 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 09/05/2016 12:13 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
5 GG 09/05/2016 11:44 אתם שקרנים-מה שאומרים עכשיו נאמר גם לפני שנה שנתיים שלש
אתם לא עושים כלום רק מחכים לנס כמו המשבר הכלכלי שהיה בחול ואז תגידו הצלחנו אתם אפס אפסים מהקטן ביותר ועד לראש כי בשיקולים האופרטיביים שלכם אתם מתוכנתים לא לפגוע בהשקעות כי נדלן זה השקעות ולכן לא לפגוע בעשירים לעולם לא תצליחו לעשות זאת בלי פגיעה בעשירים בשביל זה צריך מהפך ואין כרגע מישהו שמסוגל
4 אור 09/05/2016 11:43 זכיתי במחיר למשתכן ראש העין כנסו דחוף ותבינו
זכיתי במחיר למשתכן ראש העין במתכונת ישנה שההגבלות הן שאסור להשכיר את הדירה במשך 5 שנים ואסור למכור במשך 10 שנים והמחיר הרגיל 1480000 ומחיר למשתכן 1240000 עם הגבלות כבדות כאלה כבר לא שווה תודה למשרד הבינוי והשיכון
מאיר 10/05/2016 06:34 לא כדאי?
אתה לא אור אתה חושך אתה קונה כדי לגור או בשביל עסקים? אם אין לך דירה למה אתה צריך להשכיר אותה?
רמי 09/05/2016 14:46 גם ככה בראש העין זה מתחת לקו מתח עליון. בהצלחה (ל"ת)
לא נכון 09/05/2016 14:08 ניתן למכור אחרי 5 שנים ולהשכיר מותר מיום א
זכאי, שרכש דירה במסגרת מחיר למשתכן, לא יהיה רשאי למכור את הדירה לצד שלישי במשך 5 שנים מיום קבלת טופס 4.
3 בנאי 09/05/2016 11:39 בזמנו נדב איל מערוץ 10 בדק את הנושא מול חברות סיניות
הוא מצא שיש חברות סיניות שמוכנות לתת מענה ביצועי ומימוני לכל הצרכים של ישראל בענין זה. זיכרו מי בסוף הציל והוציא לפועל את פרוייקט מנהרות הכרמל ואיך.
ליאור 09/05/2016 13:48 אתה צודק
הייתי מקןרב לפרוייקט המנהרות. עובדים יעילים זריזים - ביצוע העבודות ברמה גבוהה. חברות הבניה הסיניות ידועות בסטנדרטים הגבוהים .
2 אילן 09/05/2016 11:32 חבל שאתה לא מבין בתחום הזה (ל"ת)
1 דן 09/05/2016 11:31 דיי לחרטט אותנו. זה היה ברור שהיה צריך לעשות מההתחלה.מה
דיי לחרטט אותנו. זה היה ברור שהיה צריך לעשות מההתחלה.מה עשו עד עכשיו? עדיף שיתפטרו ויתנו לאנשים רצינים לעשות את העבודה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש