נתוני יד2: מחירי הדירות ממשיכים לטפס גם ב-2016, באיזו עיר נרשם זינוק של 7%?

Bizportal בשיתןף יד2 בחן את מחירי הדירות בערים נסחרות במהלך הרבעון הראשון של 2016, הנה התוצאות
נדל"ן, צילום: לילך צור
בשנת 2015 מחירי הדירות בישראל רשמו עלייה של 7.8%. לגבי 2016 הנתונים הרשמיים הם עדיין ראשוניים מאוד ומדברים על עלייה מזערית של 0.1% בינואר-פברואר לעומת דצמבר ינואר (הלמ"ס). האוצר פרסם בשבוע שעבר כי ישנה ירידה מתונה ברכישות של דירות בחודשים ינואר- פברואר, תוך שהמגמה לחודש מארס מציגה כי ישנו גידול בעסקאות יד שנייה (לכתבה המלאה). מנגד, נתוני הלמ"ס שפורסמו ביום חמישי מראים כי ישנה עלייה ברכישות של דירות חדשות בהיקף של כ-3.7% (לכתבה המלאה). 
בהמשך לפרסומים השונים, בדקנו באמצעות אתר יד-2 את המחירים המבוקשים בערים נבחרות (5 הערים היקרות ביותר בארץ ו-5 הזולות). הניתוח הוא לדירות 4 חדרים כאשר ההשוואה היא בין סוף 2015 לסוף הרבעון הראשון של 2016. מהנתונים עולה כי המחירים ממשיכים לטפס. כך למשל, דירות 4 חדרים בת"א רשמו עלייה ממוצעת של כ-3% במהלך הרבעון הראשון של 2016, ממחיר של 3.27 מיליון שקל בסוף 2015 למחיר של כ-3.37 מיליון שקלים.
ישנן ערים בהם המחירים ממש טסו, כך למשל בטבריה בסוף 2015 דירת 4 חדרים ממוצעת עלתה כ-761 אלף שקל ובסוף הרבעון הראשון של 2016 המחיר טיפס ל-815 אלף שקל - עלייה של כ-7%. בקריית אתא המחירים רשמו גם עלייה של כ-7%. בהרצליה נרשמה עליית מחירים של כ-2% ובב"ש עליית מחירים של כ-3%.
מבט על הביקושים מראה הכי הכי הרבה חיפשו דירות למכירה בת"א, כאשר במקום השני ירושלים ולאחריה חיפה, ראשל"צ וחולון. תוך שהעיר היקרה ביותר בסוף 2015 וברבעון הראשון של 2016 בדירות יד2 היא ת"א ולאחריה, גבעתיים, רמת השרון, הרצליה וירושלים. 
הערים בהן השכירות (בממוצע) היא הגבוהה ביותר בסוף 2015 וברבעון הראשון של 2016, הן תל אביב במקום הראשון, לאחריה רמת השרון, גבעתיים, רמת גן והרצליה. 
המקומות בהם השכירות הנמוכה ביותר בסוף הרבעון הראשון של 2016 היא טבריה ולאחריה כרמיאל, קריית אתא, ב"ש וחיפה.

באשר לממוצע התשואות (שכירות מול מחיר דירה) ברבעון הראשון של 2016, העיר עם התשואות הגבוהות ביותר נותרה טבריה, שהובילה גם בסוף 2015. אך כאשר מחירי השכירות אינם מדביקים את עליית מחירי הדיור אנו רואים ירידות בתשואות. בסוף 2015 התשואה הממוצעת לדירת 4 חדרים בטבריה עמדה על 4.3% ואילו ברבעון הראשון של 2016 היא עומדת על 3.9%. לאחריה, מובילה בתשואות עכו עם 3.91% ברבעון הראשון של 2016 אל מול תשואה של 4.2% בסוף 2015.
תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    חאלאס אנשים תתעוררו
    תומר 12/05/2016 23:37
    הגב לתגובה זו
    10 0
    ברור הרי שכל המטרה של הכתבות האלה היא רק לגרום לכל מחוסרי הדיור לרוץ ולקנות דירה,בינינו,כולנו יודעים שבקרוב מאוד זה הולך להתפוצץ,בתור אחד שמכר את דירת ההשקעה שלו,ממליץ מאוד לכל מי שיש כזאת,שימכור.. פתאום נהיה היצע מטורף ואף אחד לא מדבר על זה,מוזר..המחירים כיום הם אך ורק לטיפשים שיהיו מוכנים לשלם מחירים הזויים כאלה.
    סגור
  • 29.
    אין מספיק שיווקים לכן המחירים יוסיפו לעלות.
    יש ר אלי 11/05/2016 20:27
    הגב לתגובה זו
    4 9
    גידול טבעי דורש 50,000 יח"ד בשנה, קיים חוסר נוכחי של 100,000 דירות. את זה כולם יודעים וכולם מדקלמים. כמה שיווקו השנה? וכמה שיווקו מחוץ למחיר למשתכן? (תשובה: כמעט כלום). מה עם משפרי דירות? (לא מיליונרים, נניח זוג שגר ב 3 חדרים והמשפחה גדלה, להם אין פתרון. אם 1+1+1=3 הרי שהמחירים יעלו. המחשבה שהעלאת הריבית תוריד את המחירים נכונה אך לא נראה שתהיה העלאה משמעותית בטווח הנראה לעיין. לכן, רק שיווק של לפחות 70,000 יח"ד בשנה מתוכן לפחות חצי שלא במסגרת מחיר למשתכן תוכל להוריד את המחירים אך לא נראה שיש סיכוי שזה יקרה בשנים הקרובות למרות ריכוז כל הסמכויות בידי כחלון ואפילו עם אביגדור הזועם שלפי הצהרתו בעבר יצטרך להתפטר.
    סגור
  • 28.
    או קיי יד 2 זה קשקוש
    ממי 11/05/2016 19:36
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אבל ממי נקנה בזול? ממי??
    סגור
  • 27.
    אני יודע דבר אחד כחלון רוב הסיכויים שבבחירות הבאות ילך
    כחלון אתה הולך הביתה 11/05/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
    8 4
    כנראה שבאמת נדלן זה לא פלאפוניה יאאלה אחינו תתכונן להחזיר מנדטים וללכת.....בינתיים נכשלת בגדול אדון כחלון
    סגור
  • 26.
    הפיצוץ שיגיע בנדלן יגרום למשבר אך הבנקים לא יפגעו.
    שמואל 11/05/2016 17:44
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מזל שהבנקים מזהים שלב קדימה ולא מוכנים לתת הלוואות המקדם שלהם היה 30% יעלה ל 50% בנקים לא טיפשים - הם לא יפסידו מי שיפסיד זה הציבור הטיפש.
    סגור
  • 25.
    בדקתם ביד 2? אני לא יודע אם לצחוק או לבכות (ל"ת)
    אין גבול לטיפשות! 11/05/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • 24.
    אין שום הגיון במחירים המופרזים
    המומחה 11/05/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סבלנות, בדיוק בנקודה הזאת זה הזמן להיות זהיר כי בסוף זה יהיה כואב.
    סגור
  • 23.
    המפולת בדירות קרובה מתמיד. (ל"ת)
    מני 11/05/2016 13:59
    הגב לתגובה זו
    21 2
    סגור
  • 22.
    הנדלן עולה לא ברור מאיפה לאנשים יש כסף
    מדינה רעה 11/05/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כל הבורסה נפלה פלאים. כל המניות מתרסקות . אפילו לא שברו שיא וכבר מתרסקות. פרצופי הנאחס של הממשלה הזאת הרסו פה כל חלקה טובה. הם רוצים אוכלוסיה ענייה ומשועבדת ומצליח להם.
    סגור
  • 21.
    רק אל תקנו ברעננה , העיר מלוכלכת , רועשת ומסריחה. (ל"ת)
    אחד שגר ברעננה 11/05/2016 12:26
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    תמיד רושם ביד 2 מחירים מופרזים, כדי להראות
    אורנה 11/05/2016 11:23
    הגב לתגובה זו
    19 3
    שהדירות בסביבה עולות יקר. ואז מוחא את הדירה שלי כאילו בהנחה. תתעוררו עיתונאים שלא מבינים כלום . ורק יודעים לכתוב ולדבר
    סגור
  • 19.
    מחירי הדירות ימשיכו לעלות ולא יעזור שום דבר ......
    יוסי 11/05/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    9 25
    לכל אלה שמדברים על ירידת מחירים שלא ישלו את עצמם ירידות מחירים רק בחלום ...
    סגור
  • 18.
    הקונים בורחים לפ"ת-מרכז (ל"ת)
    פתח תקווה 11/05/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 17.
    כשהסנדלר השכונתי מייעץ לי לקנות דירה להשקעה בכל מחיר
    הפיצוץ קרוב 11/05/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
    19 6
    למי שיש, זה הזמן לברוח... אנחנו בקצה פירמידת המחירים
    סגור
  • כמה אתא צודק.שבנק גדול מציע מסלול משכנתא הנתמך על הורים
    סרגיי 11/05/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הכל ברור....פשוט מצחיק לשמוע את הפירסומת הזאת.
    סגור
  • 16.
    נו באמת..עם יד 2 הלכתם לבדוק? אתם צריכים לבדוק לפי מחיר
    ק 11/05/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגירה , לא לפי מחיר מבוקש...איזה מן בדיקה זו ? נו באמת...
    סגור
  • 15.
    מדד יד2 מתבסס על רישומי רשות המיסים, לא על המודעות! (ל"ת)
    עודד 11/05/2016 11:04
    הגב לתגובה זו
    4 13
    סגור
  • 14.
    60% מאזרחי ישראל מקבלים שכר מינימום ונתמכים על ידי
    טומארפורקולו 11/05/2016 10:57
    הגב לתגובה זו
    12 3
    ההורים עליית מחירי הדיור הגיעה לתקרת הזכוכית אצל רוב המשפחות וגם אצל ההורים שתומכים בילדיהם,מכאן הדרך לירידת מחירים קצרה ורק באזור הפריפריה ,תל אביב מחוץ למשוואה העיר עדין לא מיצתה את פוטנציאל העליות
    סגור
  • 13.
    גם במרכז ת"א, שכר דירה עלה 500 שקל ב 6 שנים. אין מחסור!
    תפעילו את הקופסא 11/05/2016 10:45
    הגב לתגובה זו
    9 4
    זו הוכחה שאין מחסור. ואני מדבר מנסיון אישי. מדובר על 12% עליה מצטברת, משכירות של 4,000 לדירת 2 חדרים בשנת 2010, לשכירות של 4,500 היום. קצב של 2% בשנה. מאז שנת 2000 עלו המשכורות בכמעט 40%, אבל ההכנסה, נטו, של משק בית ממוצע (נתון שמושפע גם משינויים במספר העובדים במשק בית, משינויי מס הכנסה ומשינויים בקצבאות) - עלתה לפחות ב 50%. כתוצאה מכך הנטל של שכר הדירה על משפחה טיפוסית, לא עלה בכלל כבר 15 שנה, ואין שום משבר דיור. מה שיש זו בועת נדלן שמטיסה את מחירי הנכסים גבוה. וזה תופעה עולמית הקיימת בכל המדינות שבהן אין משבר כלכלי ואבטלה. במקביל לטיסת הנדלן אצלנו מתחילת 2009, הבורסה בארה"ב שילשה את עצמה, והכל בגלל הריבית הנמוכה (עולמית). זה שמחירי השכירות עולים בקצב של 2% בשנה לא מעיד על מחסור , משום שגם מחירי הרהיטים, מכוניות, דלק, עגבניות וכמעט כל מוצר אחר, עלו בלפחות 30% ב 15 השנה האחרונות. ואיש לא חושב שיש בהם מחסור. אי אפשר לטעון שהם מנוהלים על ידי מינהל מקרקעי ישראל שמספסר בהם, או ש"אין מספיק קרקעות" ובקרוב לא יהיו עגבניות, מכוניות או רהיטים...
    סגור
  • 12.
    ניתן להוריד את מחירי הדירות בלי לבנות אף דירה...
    אדם 11/05/2016 10:30
    הגב לתגובה זו
    23 4
    ניתן להוריד בלו"ז מיידי את את מחירי הדירות : א. ליישם את את המצע של מפלגת כולנו ולהטיל מס על כ150,000 דירות ריקות. המהלך יוביל לירידה מידית של מחירי הדירות ושכר הדירה. לכחלון אין כוונה לעשות את מה שהבטיח ,אלא לעשות סיבוב.. ב.הגדלת המס רכישה על דירה שניה. ג. הגדלת מס על שכר דירה והורדת מס בורסה. ד. דיווח כללי למס הכנסה. ה. הגבלת משכנתא ל10 שנים. לממשלה שמפקירה את אזרחיה אין שום כוונה להוריד את מחירי הדירות ,אלא להסתפק בפעולות סרק. הממשלה תבצע את הפעולות הנכונות רק אם הציבור יצא להפגין...
    סגור
  • נכון אבל
    אחד 11/05/2016 13:06
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כל הנאמר מדויק אבל יש גם להוסיף שבלי קשר לפעולות ממשלה המחירם יפלו בסוף ברגע שתעצר הדינמיקה כי בסופו של דבר לא ניתן לווסת השוק לנצח זה לא עבד באף מקום בעולם. המחירים פשוט יפלו ולא ממש משנה מה יהיה הקטליזטור של זה כי ברגע שיגמר הכסף שעבר להשקעה לדירות בשוק המחירים לא יעלו ואז... תבוא מפולת אדירה
    סגור
  • 11.
    מדינה של שקרנים. (ל"ת)
    מיקי 11/05/2016 10:24
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 10.
    יד 2 זה לא מדד!! הנתון הנכון הוא מחיר הסגירה
    סטנלי פישר 11/05/2016 09:58
    הגב לתגובה זו
    21 1
    אם לדוגמה אדם שקנה דירה להשקעה בטבריה, כמה אתם חושבים שהוא ירצה לקחת שכירות? לפחות את ההחזר החודשי של המשכנתא. ברור לגמרי שהחזר המשכנתא עולה כי מחירי הדירות עולים. עכשיו - האם הוא יקבל את המחיר הזה? ברור שלא, כי בטבריה השכר לא עלה (ואולי אפילו ירד, כי העיר מתחרדת). התוצאה - הדירה תשאר ריקה עד אשר יוריד את המחיר. ברגע שהרבה בעלי דירות בפריפריה ישכירו את דירותיהם במחיר נמוך מההחזר החודשי - אבן הדומינו הראשונה של קריסת הבועה תיפול.
    סגור
  • 9.
    עורך יקר, מודעות יד2 הן חינמיות. אפשר לרשום שם כל מספר
    יאיר 11/05/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    30 4
    אני עוקב אחרי יד2 והדירות שם לא נמכרות זה קישקוש אחד מוחלט
    סגור
  • 8.
    סופו של כל בלון להתפוצץ
    המומחה 11/05/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
    20 4
    אל תצטערי סיגלית כך קרה גם לרון. זה סופו של כל בלון. הבלון הצהוב התפוצץ. וגם הבלון הירוק התפוצץ
    סגור
  • 7.
    השנה עלו לישראל כמעט 40 אלף איש
    שאפיק 11/05/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    12 15
    צריך וחייב לבנות בכל הכוח ולכל בקשקשנים שמדברים על ירידת מחירים לכו לעבוד כבר!
    סגור
  • שאפיק המטומטם, אם אני עובר למנהטן אני קונה שם דירה??
    סרגיי 11/05/2016 13:10
    הגב לתגובה זו
    3 3
    תלוי כמה כסף יש לאותם אנשים!!
    סגור
  • חחח אני מבין שבדקת גם כמה ירדו בנתיים.... (ל"ת)
    אחד 11/05/2016 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • וירדו 40,000 ומתו עוד 40,000 (ל"ת)
    סטנלי פישר 11/05/2016 10:48
    הגב לתגובה זו
    13 5
    סגור
  • אבל בסה"כ חסרים עוד 100- 120 אלף דירות. וזה הנתון הקובע (ל"ת)
    מוטי 11/05/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • אין מחסור בדירות.נקודה!!!
    כלכלן 11/05/2016 21:32
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כמה הומלסים ראית גרים בקרטונים ברחובותjQuery203007010956504382193_1462990881147?יש בועת מחירים שנובעת בגלל ריבית נמוכה והעדפת מיסוי לשוק הנדל'ן למגורים.
    סגור
  • אין מחסור בדירות.נקודה!!!
    כלכלן 11/05/2016 21:31
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כמה הומלסים ראית גרים בקרטונים ברחובותjQuery203007010956504382193_1462990881147?יש בועת מחירים שנובעת בגלל ריבית נמוכה והעדפת מיסוי לשוק הנדל'ן למגורים.
    סגור
  • 6.
    לנצח על הגדר
    שכיר 11/05/2016 09:15
    הגב לתגובה זו
    22 5
    לצערי העדר מפמפם לבדו.הנתונים פה אולי מבוססים על חיפושים אבל ככה הם עובדים היום. לעומת זאת יש באתר נתונים על עסקאות מרשות המסים ושם נראה שהמצב באמת על הפנים. אנשים ממשיכים לנוע בעדר ולזרוק לעצמם את החסכונות. החכמים הם אלו שעושים מזה כסף.
    סגור
  • שלא תקבל טחורים מישיבה על הגדר (ל"ת)
    טומארפורקולו 13/05/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 5.
    למציאותי ומפוכח
    אנונימי 11/05/2016 09:14
    הגב לתגובה זו
    25 3
    יותר מזה, אם אני מסתכלים בעסקאות שנסגרו לפי אתר מדלן או רשות המיסים, רואים פערים מטורפים (של לפחות בין 100-200 אלף ש"ח) לבין מה שרוצים למה שבאמת סוגרים, דרך אגב ניתן לראות ירידה לעסקאות שבוצעו בחודשיים האחרונים אפילו ירידה חדה מאוד! כמעט ואין עסקאות כי לאיזה זוג צעיר יש לתת על דירת 3 חדרים 1.5 מליון? בדיחה. ניפחו את המחירים יותר מידיי וביטלו את הביקוש של הזוגות הצעירים לכן אין כבר כמעט עסקאות.
    סגור
  • לאנונימי
    מציאותי ומפוכח 11/05/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    12 4
    מסכים איתך לגמרי אחי. בתקופה האחרונה צצו שלטי למכירה על הבתים כמו פטריות אחרי הגשם. אנשים לא מצליחים למכור במחירים ההזויים שהם מבקשים. פיצוץ הבועה הארורה זה רק עניין של זמן.
    סגור
  • 4.
    יד 2 זה הצעות בלבד. תורידו בין 5 ל10 אחוז. ותקבלו ירידה (ל"ת)
    אזרח 11/05/2016 09:11
    הגב לתגובה זו
    19 4
    סגור
  • נכון
    אחד 11/05/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אם כבר עושים בדיקה על הצעות המחיר בלבד - מדד מאד בעייתי בפני עצמו, אזיי המינימום הוא שיבצעו השוואה להצעות המחיר קודם לכן ולא למחירים הקודמים בפועל.... בקיצור הסקר שווה לטוסיק
    סגור
  • 3.
    מדד יד2 = מדד החלומות
    מציאותי ומפוכח 11/05/2016 08:47
    הגב לתגובה זו
    27 3
    הנתונים האמיתיים נמצאים במשרד האוצר ולא ביד2 אנשים שמפרסמים ביד2 זורקים מחירים לא מציאותיים בתקווה למצוא פראייר שישלם את המחיר כי הרי הפרסום בחינםמאיפה יד2 יודע מה מחיר סגירת העיסקה? בקיצור כל הכתבה הזו מטרתה לפמפם לעדר שמחירי הדירות ממשיכים לטפס כדי שירוצו לקנות בכל מחיר
    סגור
  • מחיר העיסקה
    מה שקובע 11/05/2016 09:11
    הגב לתגובה זו
    17 2
    הנתונים מתפרסמים באתרים ובאתר האוצר. יד2. מ חיר בלוף
    סגור
  • 2.
    כחלון תעשה טובה
    כחלון 11/05/2016 08:38
    הגב לתגובה זו
    14 3
    תתפטר אתה ואביגדור ותפסיק לדאוג רק לתחת שלך ושל ביבי עם תקציב דו ששנתי
    סגור
  • 1.
    זוג צעיר בהריון התעוררו!!!
    קליפ 11/05/2016 08:36
    הגב לתגובה זו
    5 22
    בפריפריה הדירות כמעט בחינם. רכבת ישראל (בעצם אין רכבת פלסטין) תביא אותכם מהדרום תוך שעה לעיר תל אביב. נתיבות. אופקים. שדרות איכות חיים. wake up!!
    סגור
  • נתקעת בלי שוכר?? חחחח.. (ל"ת)
    יוני 11/05/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    13 4
    סגור
  • אתה חי בעבר. יש עודף ביקוש לדירות
    קליפ 11/05/2016 11:49
    הגב לתגובה זו
    4 13
    ילד,עדיין תקוע אצל ההורים???
    סגור