10:25 ח"כ עזריה: הצעת החוק לאיסור חקירת ראש ממשלה - לגיטימציה לשחיתות >>

09:42 תיקון: ההסכם של לוויתן עם Heerema הינו מחודש אפריל

07:56 השנה האקדמית נפתחה - שביתת מרצים ב-17 מכללות

07:53 טראמפ: הבסנו את דאע"ש בעיר ראקה הסורית - נשמור על השלום באיזור

07:50 פעיל חמאס נעצר הלילה כשברכבו 70 אלף שקלים שיועדו למטרות טרור

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

נתוני יד2: מחירי הדירות ממשיכים לטפס גם ב-2016, באיזו עיר נרשם זינוק של 7%?

Bizportal בשיתןף יד2 בחן את מחירי הדירות בערים נסחרות במהלך הרבעון הראשון של 2016, הנה התוצאות
 |  44
שוק הנדל"ן
Share
בשנת 2015 מחירי הדירות בישראל רשמו עלייה של 7.8%. לגבי 2016 הנתונים הרשמיים הם עדיין ראשוניים מאוד ומדברים על עלייה מזערית של 0.1% בינואר-פברואר לעומת דצמבר ינואר (הלמ"ס). האוצר פרסם בשבוע שעבר כי ישנה ירידה מתונה ברכישות של דירות בחודשים ינואר- פברואר, תוך שהמגמה לחודש מארס מציגה כי ישנו גידול בעסקאות יד שנייה (לכתבה המלאה). מנגד, נתוני הלמ"ס שפורסמו ביום חמישי מראים כי ישנה עלייה ברכישות של דירות חדשות בהיקף של כ-3.7% (לכתבה המלאה). 


בהמשך לפרסומים השונים, בדקנו באמצעות אתר יד-2 את המחירים המבוקשים בערים נבחרות (5 הערים היקרות ביותר בארץ ו-5 הזולות). הניתוח הוא לדירות 4 חדרים כאשר ההשוואה היא בין סוף 2015 לסוף הרבעון הראשון של 2016. מהנתונים עולה כי המחירים ממשיכים לטפס. כך למשל, דירות 4 חדרים בת"א רשמו עלייה ממוצעת של כ-3% במהלך הרבעון הראשון של 2016, ממחיר של 3.27 מיליון שקל בסוף 2015 למחיר של כ-3.37 מיליון שקלים.

ישנן ערים בהם המחירים ממש טסו, כך למשל בטבריה בסוף 2015 דירת 4 חדרים ממוצעת עלתה כ-761 אלף שקל ובסוף הרבעון הראשון של 2016 המחיר טיפס ל-815 אלף שקל - עלייה של כ-7%. בקריית אתא המחירים רשמו גם עלייה של כ-7%. בהרצליה נרשמה עליית מחירים של כ-2% ובב"ש עליית מחירים של כ-3%.מבט על הביקושים מראה הכי הכי הרבה חיפשו דירות למכירה בת"א, כאשר במקום השני ירושלים ולאחריה חיפה, ראשל"צ וחולון. תוך שהעיר היקרה ביותר בסוף 2015 וברבעון הראשון של 2016 בדירות יד2 היא ת"א ולאחריה, גבעתיים, רמת השרון, הרצליה וירושלים. 

הערים בהן השכירות (בממוצע) היא הגבוהה ביותר בסוף 2015 וברבעון הראשון של 2016, הן תל אביב במקום הראשון, לאחריה רמת השרון, גבעתיים, רמת גן והרצליה. 

המקומות בהם השכירות הנמוכה ביותר בסוף הרבעון הראשון של 2016 היא טבריה ולאחריה כרמיאל, קריית אתא, ב"ש וחיפה.

באשר לממוצע התשואות (שכירות מול מחיר דירה) ברבעון הראשון של 2016, העיר עם התשואות הגבוהות ביותר נותרה טבריה, שהובילה גם בסוף 2015. אך כאשר מחירי השכירות אינם מדביקים את עליית מחירי הדיור אנו רואים ירידות בתשואות. בסוף 2015 התשואה הממוצעת לדירת 4 חדרים בטבריה עמדה על 4.3% ואילו ברבעון הראשון של 2016 היא עומדת על 3.9%. לאחריה, מובילה בתשואות עכו עם 3.91% ברבעון הראשון של 2016 אל מול תשואה של 4.2% בסוף 2015.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

44 תגובות ב-30 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
30 תומר 12/05/2016 23:37 חאלאס אנשים תתעוררו
ברור הרי שכל המטרה של הכתבות האלה היא רק לגרום לכל מחוסרי הדיור לרוץ ולקנות דירה,בינינו,כולנו יודעים שבקרוב מאוד זה הולך להתפוצץ,בתור אחד שמכר את דירת ההשקעה שלו,ממליץ מאוד לכל מי שיש כזאת,שימכור.. פתאום נהיה היצע מטורף ואף אחד לא מדבר על זה,מוזר..המחירים כיום הם אך ורק לטיפשים שיהיו מוכנים לשלם מחירים הזויים כאלה.
29 יש ר אלי 11/05/2016 20:27 אין מספיק שיווקים לכן המחירים יוסיפו לעלות.
גידול טבעי דורש 50,000 יח"ד בשנה, קיים חוסר נוכחי של 100,000 דירות. את זה כולם יודעים וכולם מדקלמים. כמה שיווקו השנה? וכמה שיווקו מחוץ למחיר למשתכן? (תשובה: כמעט כלום). מה עם משפרי דירות? (לא מיליונרים, נניח זוג שגר ב 3 חדרים והמשפחה גדלה, להם אין פתרון. אם 1+1+1=3 הרי שהמחירים יעלו. המחשבה שהעלאת הריבית תוריד את המחירים נכונה אך לא נראה שתהיה העלאה משמעותית בטווח הנראה לעיין. לכן, רק שיווק של לפחות 70,000 יח"ד בשנה מתוכן לפחות חצי שלא במסגרת מחיר למשתכן תוכל להוריד את המחירים אך לא נראה שיש סיכוי שזה יקרה בשנים הקרובות למרות ריכוז כל הסמכויות בידי כחלון ואפילו עם אביגדור הזועם שלפי הצהרתו בעבר יצטרך להתפטר.
28 ממי 11/05/2016 19:36 או קיי יד 2 זה קשקוש
אבל ממי נקנה בזול? ממי??
27 כחלון אתה הולך הביתה 11/05/2016 18:26 אני יודע דבר אחד כחלון רוב הסיכויים שבבחירות הבאות ילך
כנראה שבאמת נדלן זה לא פלאפוניה יאאלה אחינו תתכונן להחזיר מנדטים וללכת.....בינתיים נכשלת בגדול אדון כחלון
26 שמואל 11/05/2016 17:44 הפיצוץ שיגיע בנדלן יגרום למשבר אך הבנקים לא יפגעו.
מזל שהבנקים מזהים שלב קדימה ולא מוכנים לתת הלוואות המקדם שלהם היה 30% יעלה ל 50% בנקים לא טיפשים - הם לא יפסידו מי שיפסיד זה הציבור הטיפש.
25 אין גבול לטיפשות! 11/05/2016 15:26 בדקתם ביד 2? אני לא יודע אם לצחוק או לבכות (ל"ת)
24 המומחה 11/05/2016 14:54 אין שום הגיון במחירים המופרזים
סבלנות, בדיוק בנקודה הזאת זה הזמן להיות זהיר כי בסוף זה יהיה כואב.
23 מני 11/05/2016 13:59 המפולת בדירות קרובה מתמיד. (ל"ת)
22 מדינה רעה 11/05/2016 12:46 הנדלן עולה לא ברור מאיפה לאנשים יש כסף
כל הבורסה נפלה פלאים. כל המניות מתרסקות . אפילו לא שברו שיא וכבר מתרסקות. פרצופי הנאחס של הממשלה הזאת הרסו פה כל חלקה טובה. הם רוצים אוכלוסיה ענייה ומשועבדת ומצליח להם.
21 אחד שגר ברעננה 11/05/2016 12:26 רק אל תקנו ברעננה , העיר מלוכלכת , רועשת ומסריחה. (ל"ת)
20 אורנה 11/05/2016 11:23 תמיד רושם ביד 2 מחירים מופרזים, כדי להראות
שהדירות בסביבה עולות יקר. ואז מוחא את הדירה שלי כאילו בהנחה. תתעוררו עיתונאים שלא מבינים כלום . ורק יודעים לכתוב ולדבר
19 יוסי 11/05/2016 11:17 מחירי הדירות ימשיכו לעלות ולא יעזור שום דבר ......
לכל אלה שמדברים על ירידת מחירים שלא ישלו את עצמם ירידות מחירים רק בחלום ...
18 פתח תקווה 11/05/2016 11:16 הקונים בורחים לפ"ת-מרכז (ל"ת)
17 הפיצוץ קרוב 11/05/2016 11:15 כשהסנדלר השכונתי מייעץ לי לקנות דירה להשקעה בכל מחיר
למי שיש, זה הזמן לברוח... אנחנו בקצה פירמידת המחירים
סרגיי 11/05/2016 13:14 כמה אתא צודק.שבנק גדול מציע מסלול משכנתא הנתמך על הורים
הכל ברור....פשוט מצחיק לשמוע את הפירסומת הזאת.
16 ק 11/05/2016 11:07 נו באמת..עם יד 2 הלכתם לבדוק? אתם צריכים לבדוק לפי מחיר
סגירה , לא לפי מחיר מבוקש...איזה מן בדיקה זו ? נו באמת...
15 עודד 11/05/2016 11:04 מדד יד2 מתבסס על רישומי רשות המיסים, לא על המודעות! (ל"ת)
14 טומארפורקולו 11/05/2016 10:57 60% מאזרחי ישראל מקבלים שכר מינימום ונתמכים על ידי
ההורים עליית מחירי הדיור הגיעה לתקרת הזכוכית אצל רוב המשפחות וגם אצל ההורים שתומכים בילדיהם,מכאן הדרך לירידת מחירים קצרה ורק באזור הפריפריה ,תל אביב מחוץ למשוואה העיר עדין לא מיצתה את פוטנציאל העליות
13 תפעילו את הקופסא 11/05/2016 10:45 גם במרכז ת"א, שכר דירה עלה 500 שקל ב 6 שנים. אין מחסור!
זו הוכחה שאין מחסור. ואני מדבר מנסיון אישי. מדובר על 12% עליה מצטברת, משכירות של 4,000 לדירת 2 חדרים בשנת 2010, לשכירות של 4,500 היום. קצב של 2% בשנה. מאז שנת 2000 עלו המשכורות בכמעט 40%, אבל ההכנסה, נטו, של משק בית ממוצע (נתון שמושפע גם משינויים במספר העובדים במשק בית, משינויי מס הכנסה ומשינויים בקצבאות) - עלתה לפחות ב 50%. כתוצאה מכך הנטל של שכר הדירה על משפחה טיפוסית, לא עלה בכלל כבר 15 שנה, ואין שום משבר דיור. מה שיש זו בועת נדלן שמטיסה את מחירי הנכסים גבוה. וזה תופעה עולמית הקיימת בכל המדינות שבהן אין משבר כלכלי ואבטלה. במקביל לטיסת הנדלן אצלנו מתחילת 2009, הבורסה בארה"ב שילשה את עצמה, והכל בגלל הריבית הנמוכה (עולמית). זה שמחירי השכירות עולים בקצב של 2% בשנה לא מעיד על מחסור , משום שגם מחירי הרהיטים, מכוניות, דלק, עגבניות וכמעט כל מוצר אחר, עלו בלפחות 30% ב 15 השנה האחרונות. ואיש לא חושב שיש בהם מחסור. אי אפשר לטעון שהם מנוהלים על ידי מינהל מקרקעי ישראל שמספסר בהם, או ש"אין מספיק קרקעות" ובקרוב לא יהיו עגבניות, מכוניות או רהיטים...
12 אדם 11/05/2016 10:30 ניתן להוריד את מחירי הדירות בלי לבנות אף דירה...
ניתן להוריד בלו"ז מיידי את את מחירי הדירות : א. ליישם את את המצע של מפלגת כולנו ולהטיל מס על כ150,000 דירות ריקות. המהלך יוביל לירידה מידית של מחירי הדירות ושכר הדירה. לכחלון אין כוונה לעשות את מה שהבטיח ,אלא לעשות סיבוב.. ב.הגדלת המס רכישה על דירה שניה. ג. הגדלת מס על שכר דירה והורדת מס בורסה. ד. דיווח כללי למס הכנסה. ה. הגבלת משכנתא ל10 שנים. לממשלה שמפקירה את אזרחיה אין שום כוונה להוריד את מחירי הדירות ,אלא להסתפק בפעולות סרק. הממשלה תבצע את הפעולות הנכונות רק אם הציבור יצא להפגין...
אחד 11/05/2016 13:06 נכון אבל
כל הנאמר מדויק אבל יש גם להוסיף שבלי קשר לפעולות ממשלה המחירם יפלו בסוף ברגע שתעצר הדינמיקה כי בסופו של דבר לא ניתן לווסת השוק לנצח זה לא עבד באף מקום בעולם. המחירים פשוט יפלו ולא ממש משנה מה יהיה הקטליזטור של זה כי ברגע שיגמר הכסף שעבר להשקעה לדירות בשוק המחירים לא יעלו ואז... תבוא מפולת אדירה
11 מיקי 11/05/2016 10:24 מדינה של שקרנים. (ל"ת)
10 סטנלי פישר 11/05/2016 09:58 יד 2 זה לא מדד!! הנתון הנכון הוא מחיר הסגירה
אם לדוגמה אדם שקנה דירה להשקעה בטבריה, כמה אתם חושבים שהוא ירצה לקחת שכירות? לפחות את ההחזר החודשי של המשכנתא. ברור לגמרי שהחזר המשכנתא עולה כי מחירי הדירות עולים. עכשיו - האם הוא יקבל את המחיר הזה? ברור שלא, כי בטבריה השכר לא עלה (ואולי אפילו ירד, כי העיר מתחרדת). התוצאה - הדירה תשאר ריקה עד אשר יוריד את המחיר. ברגע שהרבה בעלי דירות בפריפריה ישכירו את דירותיהם במחיר נמוך מההחזר החודשי - אבן הדומינו הראשונה של קריסת הבועה תיפול.
9 יאיר 11/05/2016 09:52 עורך יקר, מודעות יד2 הן חינמיות. אפשר לרשום שם כל מספר
אני עוקב אחרי יד2 והדירות שם לא נמכרות זה קישקוש אחד מוחלט
8 המומחה 11/05/2016 09:42 סופו של כל בלון להתפוצץ
אל תצטערי סיגלית כך קרה גם לרון. זה סופו של כל בלון. הבלון הצהוב התפוצץ. וגם הבלון הירוק התפוצץ
7 שאפיק 11/05/2016 09:36 השנה עלו לישראל כמעט 40 אלף איש
צריך וחייב לבנות בכל הכוח ולכל בקשקשנים שמדברים על ירידת מחירים לכו לעבוד כבר!
סרגיי 11/05/2016 13:10 שאפיק המטומטם, אם אני עובר למנהטן אני קונה שם דירה??
תלוי כמה כסף יש לאותם אנשים!!
אחד 11/05/2016 12:54 חחח אני מבין שבדקת גם כמה ירדו בנתיים.... (ל"ת)
סטנלי פישר 11/05/2016 10:48 וירדו 40,000 ומתו עוד 40,000 (ל"ת)
מוטי 11/05/2016 13:09 אבל בסה"כ חסרים עוד 100- 120 אלף דירות. וזה הנתון הקובע (ל"ת)
כלכלן 11/05/2016 21:32 אין מחסור בדירות.נקודה!!!
כמה הומלסים ראית גרים בקרטונים ברחובותjQuery203007010956504382193_1462990881147?יש בועת מחירים שנובעת בגלל ריבית נמוכה והעדפת מיסוי לשוק הנדל'ן למגורים.
כלכלן 11/05/2016 21:31 אין מחסור בדירות.נקודה!!!
כמה הומלסים ראית גרים בקרטונים ברחובותjQuery203007010956504382193_1462990881147?יש בועת מחירים שנובעת בגלל ריבית נמוכה והעדפת מיסוי לשוק הנדל'ן למגורים.
6 שכיר 11/05/2016 09:15 לנצח על הגדר
לצערי העדר מפמפם לבדו.הנתונים פה אולי מבוססים על חיפושים אבל ככה הם עובדים היום. לעומת זאת יש באתר נתונים על עסקאות מרשות המסים ושם נראה שהמצב באמת על הפנים. אנשים ממשיכים לנוע בעדר ולזרוק לעצמם את החסכונות. החכמים הם אלו שעושים מזה כסף.
טומארפורקולו 13/05/2016 17:51 שלא תקבל טחורים מישיבה על הגדר (ל"ת)
5 אנונימי 11/05/2016 09:14 למציאותי ומפוכח
יותר מזה, אם אני מסתכלים בעסקאות שנסגרו לפי אתר מדלן או רשות המיסים, רואים פערים מטורפים (של לפחות בין 100-200 אלף ש"ח) לבין מה שרוצים למה שבאמת סוגרים, דרך אגב ניתן לראות ירידה לעסקאות שבוצעו בחודשיים האחרונים אפילו ירידה חדה מאוד! כמעט ואין עסקאות כי לאיזה זוג צעיר יש לתת על דירת 3 חדרים 1.5 מליון? בדיחה. ניפחו את המחירים יותר מידיי וביטלו את הביקוש של הזוגות הצעירים לכן אין כבר כמעט עסקאות.
מציאותי ומפוכח 11/05/2016 10:50 לאנונימי
מסכים איתך לגמרי אחי. בתקופה האחרונה צצו שלטי למכירה על הבתים כמו פטריות אחרי הגשם. אנשים לא מצליחים למכור במחירים ההזויים שהם מבקשים. פיצוץ הבועה הארורה זה רק עניין של זמן.
4 אזרח 11/05/2016 09:11 יד 2 זה הצעות בלבד. תורידו בין 5 ל10 אחוז. ותקבלו ירידה (ל"ת)
אחד 11/05/2016 12:57 נכון
אם כבר עושים בדיקה על הצעות המחיר בלבד - מדד מאד בעייתי בפני עצמו, אזיי המינימום הוא שיבצעו השוואה להצעות המחיר קודם לכן ולא למחירים הקודמים בפועל.... בקיצור הסקר שווה לטוסיק
3 מציאותי ומפוכח 11/05/2016 08:47 מדד יד2 = מדד החלומות
הנתונים האמיתיים נמצאים במשרד האוצר ולא ביד2 אנשים שמפרסמים ביד2 זורקים מחירים לא מציאותיים בתקווה למצוא פראייר שישלם את המחיר כי הרי הפרסום בחינםמאיפה יד2 יודע מה מחיר סגירת העיסקה? בקיצור כל הכתבה הזו מטרתה לפמפם לעדר שמחירי הדירות ממשיכים לטפס כדי שירוצו לקנות בכל מחיר
מה שקובע 11/05/2016 09:11 מחיר העיסקה
הנתונים מתפרסמים באתרים ובאתר האוצר. יד2. מ חיר בלוף
2 כחלון 11/05/2016 08:38 כחלון תעשה טובה
תתפטר אתה ואביגדור ותפסיק לדאוג רק לתחת שלך ושל ביבי עם תקציב דו ששנתי
1 קליפ 11/05/2016 08:36 זוג צעיר בהריון התעוררו!!!
בפריפריה הדירות כמעט בחינם. רכבת ישראל (בעצם אין רכבת פלסטין) תביא אותכם מהדרום תוך שעה לעיר תל אביב. נתיבות. אופקים. שדרות איכות חיים. wake up!!
יוני 11/05/2016 10:38 נתקעת בלי שוכר?? חחחח.. (ל"ת)
קליפ 11/05/2016 11:49 אתה חי בעבר. יש עודף ביקוש לדירות
ילד,עדיין תקוע אצל ההורים???
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש