ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

האם ענבל אור צפויה בסופו של דבר לשבת בכלא?

עו"ד אייל בר לב מסביר בשיחה עם Bizportal עד כמה ענבל אור עשויה להסתבך במידה ותמצא אשמה וגם לא מאמין שתצליח להשיב את הכספים לרוכשים
 |  32
כדור השלג
Share
ב-23 בפברואר פרסמה רשות המיסים הודעה קצרה בדבר מעצרו של סמנכ"ל הכספים של ענבל אור בחשד להעלמת עסקאות וחשבוניות כוזבות. יום לאחר מכן נעצרה גם ענבל אור עצמה בחשדות דומות - ומכאן החל להתגלגל בעוצמה אדירה כדור השלג. השאלה כעת היא האם הכדור ייעצר בכך שענבל אור תשב בכלא, ואם כן - כמה שנים תחטוף?


הבוקר נודע כי אור עשתה שינוי כיוון בגירסתה, וכעת כבר לא טוענת שהכל נוהל בצורה תקינה. אור טוענת כי אכן בוצעה הונאה במיליוני שקלים, אבל היו אלה עובדים החברה שביצעו את ההונאה - והונו גם אותה. בשיחה עם Bizportal, התייחס עו"ד אייל בר לב, מומחה לפלילים לטענותיה של אור ולאפשרות שתשב בכלא במידה ותימצא אשמה.

האם לדעתך ענבל אור צפויה לשבת בכלא בעקבות המעשים המיוחסים לה?
"על כל עבירה של גנבה או מרמה, היא יכולה לקבל בין 3-7 שנים בכלא. הואיל ומדובר במקרה כה תקשורתי ומאחר והנפגעים אינם טייקונים או אנשי עסקים אלא עשרות אם לא מאות אנשים פשוטים, נראה לי שהצדק לא רק צריך להיעשות אלא גם להיראות ובאם הטענות יתבררו כנכונות אני סבור שהיא תשלח לשנים לא מעטות. אם התביעה תטען כי מדובר בסדרה של מעשים שונים ולא תרמית אחת מתמשכת, העונש יכול להיות חמור במיוחד. מאידך, אני משער שהסנגורים שלה ינסו במהירות האפשרית להגיע לעסקת טיעון או להסכם כזה או אחר".עוד הוסיף, "אינני רואה אותה מצליחה להחזיר את הכספים שנעלמו. לא פעם מרכיב הפחתה בעונש הוא ע"י פיצוי לנפגעים. אם אתייחס לעו"ד איתן ארז וממצאיו, ואם אכן היו תשלומים מכספי רוכשים להסדרים כאלה ואחרים שלה עם הגרוש שלה, או לרכישות של תכשיטים וכיוצ"ב, וודאי שלא זה היה ייעוד כספים אלה וזוהי למעשה גניבה לכל דבר ועניין". מה דעתך על הטענות כי הונו אותה והיא לא ידעה דבר?
"בהתאם למידע שנחשף מהעובדים שלה - ענבל אור הייתה היחידה בעלת הנגישות והגישה למכלול הכספים. כך שכל טענות כלפי "נעלמו מיליונים" נשמעת לי תמוהה". 

"הרעה החולה בכל ההתנהלות, היא העובדה שבניגוד למצופה וההגיון הסביר, לא הייתה הקפדה שכספי הלקוחות ינהולו בחשבונות ייחודים וסגורים לפי פרויקטים נפרדים. עצם העברת הכספים מפרויקט אחד ברמת גן לפרויקט אחר בת"א, דוגמת ה-30 מיליון שקל שהיא הפסידה בפרויקט בבלי ובהתאם לפרסומים, ממנה את החוב באמצעו כספי לקוחות בפרויקט אחר. הרי עצם מעשה זה מהווה שליחת יד לכספים ייעודים שניתנו למטרה ברורה וחד משמעית ובפועל נעשה בהם שימוש אחר לחלוטין".

"הדעת לא סובלת שכספים שהועברו לענבל אור ע"י זוגות צעירים, פנסיונרים וכו' שראו באותן הדירות אפשרות לחיים נוחים יותר - ימצאו את עצמם בסופו של יום מול שוקת שבורה ללא דירה וללא כספים".

ההחלטה לפרסם בתקשורת ולספר שהונו אותה - זו אסטרטגיה? 
"אני משער שההגנה של אור, במידה ותצליח להוכיח שאכן נעלמו מיליונים בחברתה מבלי שידעה - זו תהיה הגנה טובה, אך קשה לי אישית להאמין בכך. אם ענבל אור תוכיח שהמיליונים שנעלמו הם בגין מעילות של אחרים והיא לא ידעה על כך - אז קשה יהיה להוכיח מחשבה פלילית לגבי דברים שהיא לא ידעה ואז ייתכן שתצא נקייה מן הסיפור".

"אני חושב שאם יש לה או לעו"ד הוכחות שינקו את שמה - מוטב שתזדרז ותחשוף אותן במהלך חקירתה במשטרה ולא ברשתות ולא בתקשורת. בכך בוודאי שתקל על עצמה ואם אכן כטענתה כל אותם מיליונים שהועברו הועברו ללא ידיעתה בגלל מעילות של מי מעובדיה זו טענת הגנה מעולה. אך מחוייבת הוכחה ולא די לזרוק אותה לחלל האוויר ולקבל כותרת למספר דקות". 

נזכיר כי חקירת המשטרה כנגד אור נפתחה כתוצאה מדו"ח נאמן ביהמ"ש עו"ד איתן ארז שחשף שורה של מחדלים בקבוצת החברות של אור וביניהם מכירת דירה לשני אנשים שונים, רישום יתר של רוכשים בפרויקטים מהקיים במלאי הדירות, מימון תהליך הגירושין באמצעות כספי החברה ועוד. לאחר הדו"ח השופט אורנשטיין פסק לפרק את קבוצת החברות בבעלות אור וכן הוצא נגדה צו איסור יציאה מהארץ.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

32 תגובות ב-26 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
26 שי 21/04/2016 07:33 כך נראים חייה
כחייה וכפרצופה של ענבל כך נראית גם הדירה.
25 ו 20/04/2016 15:35 מאסר עולם
מגיע לה מאסר עולם כי היא גם מכרה נכסים וגם השתמשה בהם לצרכיה שלה מלא לא היתה משתמשת לצרכיה אלא היתה אומרת ללקוחות נחזיר לכם את הכסף שלקחה שוחד היא לא היתה מגיעה לתקשורת והיתה חיה בלב נקי שהחזירה לפחות את הכסף עכשיו ליבה מושחת לב מאבן לקחת ממסכנים שחסכו מאגורה לאגורה בשביל בית גועל נפש של אישה תחזירי את הכסף למסכנים
24 שי חי 19/04/2016 03:27 רמאית ונוכלת לכאורה
למה אוהבים תמיד פה לשפוט משפט שדה ולתלות אדם בכיכר העיר לפני שנחרץ דינו. הכל פה זה לכאורה, אדם חף מפשע עד שתוכח אשמתו ואם אשמתה תוכל אני הראשון שייצא בגנותה ואכפישה בכל הכח יותר מכולם אבל עד אז גם אם כל הסממנים מראים שידה מעורבת בכל הפרשייה המסריחה הזו , עדיין אשמתה הוא הוכחה וטרם נמסר גזר דינה. ליבי עם אותן משפחות תמימות שנפלו קרובן לתרמית לכאורה, גם אם לא יראו את כספם, הנחמה לפחות שהצדק ייעשה ושמהמקרה שלהם אחרים ילמדו ולא ייפלו קורבן, אך נסיון חיי האנושות מלמד כי פראיירים או וגם תמימים אינם מתים אלא מתחלפים
23 עמוס הראל 17/04/2016 21:33 היא לא תשב קבוצת רכישה על הקונים לבדוק
היא לא קבלן או יזם .על חובות היא עלולה .אבל פשיטת רגל כמו כל העוקצים..וראו העוקצים גם כביכול מיתגרשים...
22 צוללן 14/04/2016 21:56 ראה ערך חפציבה
מנכ"ל חפציבה בועז יונה נידון ל-7 שנות מאסר על עבירות דומות שעבר. הגברת צפויה למאסר מופחת מכך, להערכתי כ-3 שנות מאסר בלבד.
21 אהרון 13/04/2016 13:51 התכנון לא לשבת
היא עוד תתגלה כנוכלת שתכננה את כול צעדיה כולל הבאת ילדים בקצב כדי שלא תשב בכלא
20 אחד העם 13/04/2016 09:50 השאלה היא לא אם תשב בכלא אלא כמה תשב בכלא
וכמה כסף יצליחו להוציא ממנה, בעיקרון צריך להוציא ממנה כל גרוש שאפשר. גם את ה1.7 מיליון שנתנה לגרוש שלה.
19 טומארפורקולו 13/04/2016 09:22 היא לא תשב אפילו יום אחד בכלא ,תוכרז כפושטת רגל וזהו (ל"ת)
18 אריאדנה 11/04/2016 23:42 ענבל נוכלת פושעת בקנה מידה מצמרר
חייבים להכניסה לכלא. רמאית ותחמנית, גנבה עשרות מליונים לעצמה והבריחה לחשבונות בחו"ל. עכשיו היא גרה במלון. לא מכבודה לגור בדירה שכורה? מהיכן הכסף למלון. מתנהלת כמו טייקונית של כסף. כל הכספים הלכו אליה, ועכשיו עושה עצמה מסכנה, כואב לה בחזה. ומה קרה למשפחות שאיבדו את רכושם ביום אחד? הם גם כואב להם החזה, וגם כל הגוף. קרה להם אסון, טרגדיה. שתחזיר כל הרכבים, כל הדירות שקנתה לעצמה בארץ ובחו"ל, כל התכשיטים, האופנועים, בגדי היוקרה, ועוד. ותשב בכלא הרבה שנים בכדי לעשות "חושבים" על פשעיה.
17 בונבון 10/04/2016 22:56 אז היא תשב... מה עם הכסף?
מה יהיה על הלקחות ששילמו לה ממיטב כפסם?
16 moshe 10/04/2016 22:17 עינבל "חושך"
ראוי שעונשה יהה קשה ככל שניתן, אין מקום למכור הבטחות שווא, אין מקום לצעוק על נקיון כפיים בעודה טובלת ברובה וכולה בהונאת מספר רב של לקוחות, ואחרון חביב בצר לה היא גם דואגת להכפיש את עובדיה מעט בושה לא היה מזיק לה.
15 צ'כנבוט 10/04/2016 20:31 יש פה רישום כוזב במסמכי תאגיד מלבד פעולות הגנבה המגוונו
צריכה לעשות איחוד תיקים ולהתפלל רק רישום כוזב במסמכי תאגיד שווה ל 5 שנים בפועל . מלבד זה יש לה עבירת גנבה ואו מרמה כפי שמצויין בכתבה בין 3-7 שנים אז אם ניקח את 2 העברות ונעשה מעט דייטה יש פה כ 8 שנים בפועל.
14 rרפאל 10/04/2016 20:18 במידה ותימצא אשמה היא תקבל מינימום 10 שנים לדעתי (ל"ת)
13 ראובן מ. 10/04/2016 18:57 קריאף חייבת להיכנס לקלבוש ! (ל"ת)
מי יודע מי מכיר 10/04/2016 19:55 אוי גברת קריאה מבאר שבע..
את הנערה שעל הכיר.כל חייה רצתה להיות מליונרים ,עד שקרעה ללקוחות את היירית.מה ליצנית החצר זו היא,ועכשיו מפילה על עובדיה את ההיא...
12 אחד 10/04/2016 18:47 בדיחה של מדינה
על פונזי מיידוף בארה"ב קיבל 150 שנה בפנ ים... היא עשתה פונזי גנבה כסף ממאות אנשים מכרה דירה לכמה אנשים יחד והשאלה (שבאמת במקום לנוכח מערכת המשפט המביכה שלנו) היא האם היא צפויה לשבת בכלא. לא יודע מה תקבל אבל אם אני הייתי שופט היא באמת לא היתה רואה אור יום גם לא בניכוי שליש על כל אדם שהונתה הייתי נותן לה עשיריה ותעשו לבד את החשבון
11 קוף 10/04/2016 18:41 אחד העובדים יתנדב להודות במעילה, יישב בכלא תמורת פיצוי (ל"ת)
10 משה 10/04/2016 18:04 הגיע לאוזני שמועה
ראו אותה רוכבת על חמור וגרה בצריף של תמרי.
9 ישראלי 10/04/2016 17:51 היא אדם טוב שרצתה לעשות טוב וכשלה!
לצערנו הכישלון הוא מנת חלקם של רבים, הבחורה ניסתה לעשות דברים טובים, חוסר ניסיון ו"אנשים טובים" עשו הכל להכשילה, היו כישלונות ומכאן הדרך להסתבכות הייתה קצרה וחבל, הכוונה הייתה טובה!
בונבון 10/04/2016 22:58 is it a joke?
בתור בדיחה זה נחמד
אלי 10/04/2016 18:11 מה טוב
לא לשלם מע"מ לגנוב לאזרחים תמימים את הכסף לקנות תכשיטים במליון שקל לקבור את העובדים שעבדו אצלה לגנוב את נרקיס מה טוב איזה טוב זו חולרע ונוכלת שהולכת לכלא והי לא תישרוד שם יותר מחודש היא כנראה תאמץ את המקרה של דודו טופז.
8 ציונה 10/04/2016 17:45 היא באמת מאמינה במה שהיא אומרת ....
אני מכיר אותה שנים היא בחורה מיוחדת במינה אבל יאמר לזכותה שהיא מאמינה בשקרים שלה .
7 ציונה 10/04/2016 17:43 היא באמת מאמינה במה שהיא אומרת ....
אני מכיר אותה שנים היא בחורה מיוחדת במינה אבל יאמר לזכותה שהיא מאמינה בשקרים שלה .
6 אלי 10/04/2016 17:39 לא תאמינו
עינבל אור ניכנסת לכלא לאותו החדר שקצב יושב יו יו יו...........
5 אלי 10/04/2016 17:31 לכל הרוכשים
הרוכשים ייקבלו חזרה את כספם כשאצמח לי שער בלונדיני בכף היד. זהו נדה הלך הכסף.
4 אבי 10/04/2016 17:16 האסטרטגיה ברורה
להפחיד את מי מהעובדים שרוצה למסור מידע עליה שיש לה מידע עליו ושאם ימסור מידע היא תמסור עליו.
3 יש ר א לי 10/04/2016 16:50 לא בטוח. יש אפשרות לאישפוז במחלקה סגורה.
אני באמת חושה שהיא לא נורמלית, מה היא חשבה? שתקנה תכשיטים במיליונים ותבזבז על חשבון הרוכשים כאילו אין מחר והכל יהיה בסדר? וההתבטאויות שלה בתקשורת שהיא היא ה"צדיקה", אולי הפסיכית באמת מאמינה לעצמה? אז יש פה בעיית שפיות.
2 משה 10/04/2016 16:24 עונש חמור
במידה ותימצא אשמה בגזל זוגות צעירים ופנסיונרים שחלמו על דירה ונפלו קורבן לידי נוכלת ושרלטנית שכזו חובה על השופט לגזור עליה עונש כבד ביותר לא פחות מזאת שגרמה להתמוטטות בנק בישראל ועדיין יושבת בכלא.
1 אורי 10/04/2016 16:07 תקבל 7 שנים. בפנים. (ל"ת)
תובע לשעבר 10/04/2016 17:05 מסכים אתך..אבל מה יהיה עם הרוכשים? (ל"ת)
צחי 13/04/2016 09:16 אור
ומה יהיה אם הילדים שלה ??????
אלי 10/04/2016 17:12 החולרע תשב 10 שנים
כבר כתבתי כאן בפורום היא תשב 10 שנים ותצא משם כאילו הזדקנה ב50 שנה וגם איזה רולה תאמץ את השפתים הנפוחות שלה .
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש