ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

השמאי ארז כהן: "הדף הפיגועים בבריסל כבר מורגש כעת בשוק הדיור בישראל"

ימים ספורים לאחר הפיגועים הקשים, טוען כהן כי התחזקו מאוד הביקושים לדירות - אילו ערים על הכוונת?
ארז כהן, צילום: גטי אימג'ס ישראל
הפיגועים הקשים שהיכו באירופה בשבוע שעבר, בהם נהרגו שלושה ישראלים באיסטנבול וכן שני הפיגועים בבריסל עם למעלה מ-30 הרוגים, שוב מעלים לסדר היום את האפשרות של גל עלייה מצד יהודי אירופה לישראל - ובהקשר זה את ההשלכות על שוק הדיור המקומי.
מבדיקה שערכה פירמת השמאות של ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, בעקבות האירועים עולה כי "במהלך השבוע האחרון התחזק מאוד הביקוש בקרב יהודים מחו"ל [..] זאת תוך דגש על העיר ת"א וערי חוף סמוכות דוגמת הרצליה, נתניה, אשדוד ובת ים. כמו כן היתה עלייה בביקושים לערים דוגמת רעננה, רמת בית שמש ובמידה מסוימת גם לירושלים". 
כהן מדגיש כי "במיוחד בלטו הביקושים בקרב יהודים מצרפת, בלגיה, הולנד, גרמניה, איטליה ובריטניה". לדבריו, "מגמה זו התרחשה בשנתיים האחרונות גם בעקבות הפיגועים שהיו בטולוז, מערכת שריל אבדו והתיאטרון בפריז ותרמו במישרין לעלייה משמעותית במספר העולים בכלל, וצרפת בפרט, בשנה האחרונה, שעמד על כ-30 אלף עולים, מתוכם כמחצית בקירוב ממערב אירופה, מתוכם כעשרת אלפים מצרפת".
"בהערכה גסה, אומר כהן, ובהצלבות  כל הביקושים הכבושים, אנחנו מעריכים כי כבר בשנה הקרובה, 2016-2017, יגיע מספר העולים לכ-35-40 אלף, מספר שיא מאז העלייה ההמונית של שנות ה-90, מתוכם כ-25 אלף ממערב אירופה, כ-15 אלף מצרפת לבדה. חשוב לזכור כי כיום חיים במערב אירופה כ-1.1 מיליון יהודים, מתוכם כחצי מיליון בקירוב בצרפת, כ-400 אלף בקירוב בבריטניה, כ-120 אלף בגרמניה וכל היתר באיטליה, ספרד, בלגיה והולנד. בבלגיה, לדוגמא, חיים כ-30 אלף יהודים, מספר לא גבוה כביכול, אולם ברור כי שורת הפיגועים יביאו אלפים מהם הנה".
"זה אומר, בהערכה גסה, שיהיה ביקוש לכ-10-12 אלף יחידות דיור נוספות לשנה, במהלך השנים הקרובות, בקרב עולים חדשים. לחץ שכזה על שוק הדיור הסובל ממחסור בדיור ממילא, קל וחומר כשהלחץ הינו על אזורים ספציפיים באיזור הביקוש, עשוי מאוד להביא כבר בתקופה הקרובה לעליות מחירים נוספות בערים דוגמת תל אביב וירושלים וכן באזורי החוף בהם יש ביקוש רב בומיוחד אצל עולים מצרפת".
"עליות מחירים אלה באו גם, במישרין ובעקיפין בעקבות פיגועים קודמים שהיון בשנתיים האחרונות, ולהערכתי היו מרכיב לא מבוטל מעליות המחירים הכלליות. על הממשלה להערך לכך מיידית, הן באמצעות הגדלת ההיצע והן במאצעות פתרונות יצירתיים של סיוע לאותם עולים שאינם נמנים בהכרח על העשירונים העליונים ויתקשו מאוד למצוא דירה בישראל במחיר הדירה שימכרו באירופה".
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    זה עוד פרצוף שחושב רק על עצמו , ורשום לו על המצח גיהנום
    בא 03/04/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מכיר מישהי שעברה מוות קליני ,והיא לא משקרת , יצורים כמו הקבלן הזה יורדים למטה למטה ,ואני לא מתכוון ללובי , כנסו ליוטיוב מוות קליני באנגלית .
    סגור
  • 20.
    העצומה למען החייל צוברת תאוצה. קישור מצורף
    בעז 27/03/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שלום בענין החייל מחברון עסקינן- דע עקא שהוא מואשם ברצח !! המחבל בן המוות נהיה הקרבן והחייל היהודי הרוצח, בלתי נסבל ומקומם עד מאד. ברגיל אני נגד עצומות אינטרנטיות , מטעמים פרקטיים וחוסר תוחלת... כעת יש עצומה עליה חתמו מעל שלושים אלף, במקרה זה באופן אישי חתמתי מצורף קישור למעוניינים לחתום http://www.atzuma.co.il/citation הפיצו נא הלאה תודה
    סגור
  • העצומה למען הרמטכ״ל וקציני הצבא! תנו לצה״ל לנהל את הצבא (ל"ת)
    אזרח מודאג 27/03/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 19.
    ואי ואי ואי............
    אליעז 27/03/2016 17:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ואי ואי שיירה של מטוסים ......רק שלא יעשו שביתה בנ"תבג
    סגור
  • 18.
    יזם מודה שמעט מאוד מתעניינים באמת יקנו דירה בסוף:
    חזרה לשגרה 27/03/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יעקב גורסד שעלה לישראל לפני ארבע שנים והיום הוא יו"ר ובעלים של קבוצת YBOX, המקימה פרויקטים למגורים בישראל דוגמת "רביעיית פלורנטין", אמר היום ל"גלובס": "אני לא רואה בימים הקרובים גל עלייה מאסיבי או משמעותי מצרפת לישראל. גם לפני שלוש שנים, אחרי הפיגוע בטולוז, שבו נהרגו יהודים, דיברו על עלייה של עשרות אלפי יהודים מצרפת לישראל, וזה לא קרה. נכון שבימים הקרובים תהיה יותר התעניינות בעלייה, אבל זה לא בהכרח יתורגם לכך. אנשים לא מבינים שרוב היהודים בצרפת הם אנשים עובדים, שם נמצאת הפרנסה שלהם, ומערכת החינוך שהילדים שלהם מכירים. נכון שיהיו כל הזמן יהודים שיעלו לארץ מטעמי ציונות אבל זה קורה בהדרגה ולא בגלל בהלה או פאניקה.
    סגור
  • תודה על קול שפוי. (ל"ת)
    עמיאל 27/03/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    נכתב מפוזיציה? (ל"ת)
    בועז 27/03/2016 15:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • יצורים כמוהו סוחטים את כול העם , משלמים לאתר שיוציא
    בא 03/04/2016 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבות אוהדות לפוזיציה שלהם ,ויש להם מאיפה . וגם יהיה לזה מחיר אדון בעלים של ביזפורטל , תאמין לי אני יודע , בבקשה לפרסם את זה גברת שמסננת את הטוקבקים !
    סגור
  • 16.
    נו באמת
    דנידין 27/03/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אחרי אסון התאומים לא הגיע לישראל יהודי אחד אז אחרי הפיגוע בבריסל?מוזמנים לאתר החדשBuatnadlan com
    סגור
  • 15.
    בואו לישראל.. אצלנו אין פיגועים
    היהודי 27/03/2016 14:31
    הגב לתגובה זו
    8 0
    המחייה זולה והחיים פה תותים
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    סיפורים של כחלון
    שמעון 27/03/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
    2 4
    תמשיכו לחכות ותפסידו כסף.זו ההשקעה הטובה ביותר.כל שרי האוצר ניכשלו וגם תוכניות המישתכן לא יעזרו
    סגור
  • 13.
    לתת להם מחיר למשתכן, הם תרמו בצבא מגיע להם...... (ל"ת)
    ז'אן פייר 27/03/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    שקרן אנטרסנט זבל אתה והשמאים הכול כבר מתרסק מתווך.מהשטח
    ציפי 27/03/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    24 3
    שקרן מניפולטבי אתה ארז אנטרסנט לטובת הקבלנים כולם הולכים עם בכלל לאמריקה זבל גדול אתה שקרן גדול הכול מתרסק אמי מתווך מהשטח ורואה הכול אין מכירה יש נפילה עכשיו 30 אחוז אתה תתפוצץ והבועה איתך ביחד אנטרסנט בכול הערים הכול נופל 30 אלף דירות לא מכורות אין קונים ןאתה עוד משקרן זבל חוצפן לך לעזעזל כבר שלא נשמנ אותך שקרן
    סגור
  • 11.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 27/03/2016 12:03
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90%= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות=פישר ברח+ עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
    סגור
  • 10.
    קשקשן
    עדי 27/03/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מדבר מהפוזיציה... לא נשמע אמן
    סגור
  • 9.
    קצת עובדות
    אדם 27/03/2016 11:54
    הגב לתגובה זו
    17 3
    א. נדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לרכישת דירה חציונית - זה מחיר של אמא של הבועה!! ב. יש כ 30,000 דירות חדשות לא מכורות - שיא של כל הזמנים!! ג. הרבית של המשכנתאות (למעט הפריים) עלתה בצורה משמעותית, לדוגמא רבית קבועה ל20 שנה היא באזור 4%!!! כאשר לפני כשנתיים היתה בסביבות 2%. ד. כמות פיגורי המשכנתא עלתה ב24% ב2015 לעומת 2016. ה. לפי הנגידה האמריקאית הרבית השנה צריכה לעלות לפחות בעוד .0.5% ולהגיע ב2018 ל 3%!!. אבל אצל האינטרסנטים המחירים רק עולים !!! כאילו חוקי הכלכלה לא קימים ומה שקרה ביפן, ספרד , אירלנד ארצות הברית ,הונג קונג וסינגפור לא יכול לקרות אצלנו.
    סגור
  • 8.
    כמה שטויות
    אני 27/03/2016 11:42
    הגב לתגובה זו
    12 2
    איזה שטויות ! ביום גם הם לא יכולים לקנות דירה בארץ ! בירושלים 4 חדרים מעל 2 משח באשדוד מעל 2.5 משח (בדגש על דירות שקרובות לים)
    סגור
  • 7.
    זה לא הדף מבריסל אלא פיצוץ עצמי במשרדי השמאים והקבלנים
    גוזמאי הבדאי 27/03/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    22 2
    זה לא הדף מבריסל אלא פיצוץ עצמי במשרדי השמאים והקבלנים
    סגור
  • 6.
    כתבות הפמפום היומיות רק מעידות על הלחץ של הקבלנים (ל"ת)
    קורא בין השורות 27/03/2016 11:31
    הגב לתגובה זו
    25 1
    סגור
  • הוא לא קבלן, טמבל (ל"ת)
    שמע 27/03/2016 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • 5.
    רובם עוברים לאמריקה קנדה .ארז כהן מדבר
    טומארפורקולו 27/03/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    25 2
    מפוזיציה אפשר לחשוב שבישראל אין פיגועים אין יוקר מחיה ונדלן מרקיע שחקים .כהן היהודים מאירופה לא כל כך מטומטמים כמו שאתה חושב ומפנטז
    סגור
  • 4.
    מזל שקניתי לפני שנה דירה חדשה בנתניה .......
    משה 27/03/2016 11:20
    הגב לתגובה זו
    4 20
    השמים הם הגבול ....הולכת להיות עליה ענקית מצרפת ובלגיה ....
    סגור
  • יגיעו כמה סבתות בשביל לבזבז את הביטוח הלאומי שלהן
    =]-פ0976 28/03/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבתי קפה שך נתניה.
    סגור
  • 3.
    אחד החזקים
    סמי השמאי 27/03/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
    26 3
    גדול, הרבה זמן לא צחקתי כך. היה ברור שזה יגיע חברות התעופה כבר הודיעו שהם לא עומדים בביקוש של היהודים לטיסות לישראל. דובר אלעל " מחירי הטיסות כבר עולים"
    סגור
  • 2.
    שטויות ,קישקוש ,מי עולה ?...תבדוק כמה זוגות יורדים ...
    אנונימי 27/03/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    23 2
    מהקשטר הפיגועים לעלייה , וכאן אין טרור ,אתה יודע כמה ישראלים יורדים כול שנה ,למה לא מפרסמים את הנתון הזה , מי עולה , כולם באירופה היהודים נוהרים לקנדה , ארה"ב , אוסטרליה , הבעייה כאן זה אתם הורסים את דור העתיד , איזה מחירי דירות ,הרס משפחות בשביל קירות , אבל רשום בפניך הבועה הזו תתנפץ ,יקח זמן ואז הכול יקרוס , לאנשים אין כסףלגמור את החודש ואתם מדברים על דירות במחירים של כוכב שביט ,שבוע טוב .
    סגור
  • והמינע העיקרי לירידת צעירים הוא השרות הצבאי ... (ל"ת)
    לימבו 28/03/2016 20:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    התחזקו הביקושים בחיפה על יד מיכל האמוניה ובדימונה