ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

ריצפה: 240 יח"ד שווקו ב'מחיר למשתכן' בקרית שמונה - ותראו את המחירים

שר האוצר ממשיך בתנופת השיווקים של פרויקט מחיר למשתכן, בעיקר בפריפריה. כמה תעלה דירת 100 מ"ר?
משה כחלון נדל"ן, צילום: לילך צור; עמית אופק
השר כחלון ממשיך בתנופת מחיר למשתכן בכל הכח. משרד האוצר מעדכן היום (ג') כי שווקו היום בהצלחה 240 יח"ד לקבלנים בקריית שמונה ב-8 מתחמים שונים, זאת במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן'. מוקדם יותר עדכן משרד הבינוי והשיכון כי בעוד יומיים (ב-10 במארס) תפתח ההגרלה  במחיר למשתכן בלוד עבור 376 דירות.
הדירות בקרית שמונה שווקו בהנחה של 34%-36% ממחיר השוק, כאשר ההנחה כוללת מענק של 60 אלף שקל. מחיר דירת 80 מ"ר עומד על כ-419 אלף שקל ומשקף הנחה של כ-36%, דירת 100 מ"ר תעלה כ-528 אלף שקל עם הנחה של 35%. דירת 110 הגדולה ביותר בשיווק זה תעמוד על כ-582 מיליון שקל עם הנחה של 34%. נציין כי מדובר בשטח נטו, וכי לכל דירה יהיה גם מרפסת, חניה ומחסן.
ולמי ששכח, נזכיר כי בהתאם להוראה שיצאה לאחרונה מבנק ישראל, הזוגות הצעירים יוכלו במסגרת מחיר למשתכן לקחת משכנתא שעשויה להגיע אף ל-90% משווי הנכס אך הרוכשים צריכים להביא הון עצמי מינימלי של 100 אלף שקלים. לעניין הדירות בק"ש,  המשמעות היא שעם הון עצמי של 100 אלף שקלים בלבד, יוכלו הזוגות הצעירים לרכוש דירת 118 מ"ר (ראו חישוב דוגמה בכתבה הבאה). הבעיה המרכזית, היא כמובן שייתכן שיהיו לא מעט קופצים על הדירו הללו...
על פי משרד האוצר, הדירות בקרית שמונה ייבנו בשכונת 'יובלים' השוכנת בצפון מזרח העיר וצופה לחרמון ורמת הגולן. הפרויקט כולל 240 יחידות דיור בבנייה רוויה לדירות מרווחות של ארבעה וחמישה חדרים. כמו כן, מיקום השכונה הינו בסמיכות למכללה האקדמית תל חי וגן התעשייה. כמו כן, וקיימת נגישות לצירי התחבורה המרכזיים, בהם כביש 90 וכביש 99.
פירוט הדירות בפרויקט:
 
שטח דירתי – עיקרי ממ"דשטח אקווי – כולל מרפסת, מחסן וחנייהמחיר למשתכן – כולל הפחתת מענק למשתכן
8088419,485
100108528,459
110118582,945

נזכיר כי ההגרלה הראשונה במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן' התקיימה בעפולה ועליה התמודדו כ-2,350 זוגות צעירים על כ-238 דירות בלבד במחיר התחלתי ממוצע של 620 אלף שקל לאחר מענק של 40 אלף שקל. בנוסף, אתמול לראשונה פורסמו תוצאות ההגרלה במסגרת תכנית 'מחיר מטרה' בראש העין שם זכו 196 זכאים לרכוש דירות בהנחה של 30%. 
בראש העין, במסגרת תכנית 'מחיר מטרה' דירות ארבעה חדרים, 112 מ"ר הכולל מרפסת חניה ומחסן ימכרו ב-1.14 מיליון שקל. דירות חמישה חדרים, 132 מ"ר גם כן עם חניה ומחסן ימכרו ב-1.3 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    הבנתי, חצי מליון לעומת מליון
    רני תל אביב 19/03/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בראש העין המדינה גוזרת חצי מליון שקל מכל פראייר
    סגור
  • 24.
    כחלון וביבי עושים הגרלות לחברים על חשבוני (ל"ת)
    שכיר עשוק 13/03/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    כול הכבוד! לדעתי הוא ממש ממש עומד להצליח
    Z 09/03/2016 15:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להכניס את רוב הזוגות הצעירים ללא הון לתוך הבועה הזו ובשיא!! תותח על שיזכר לעד!
    סגור
  • 22.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 09/03/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90%= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות=פישר ברח+ עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
    סגור
  • 21.
    וזה בדיוק המחיר הריאלי לדירה (ל"ת)
    הומלס 08/03/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 20.
    מחיר למשתכן בקיסריה, סביון, הגוש הגדול בתל אביב (ל"ת)
    רוצים 08/03/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    מס חודשי על דירה שניה שלישית ואילך ולא צריך מחיר למשתכן
    יוסי 08/03/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ברגע שהשוק יצוף בדירות למכירה ע"י הרחקת המשקיעים וכל מי שייש בידו יותר מדירה אחת יצטרך למכור המדינה לא תצטרך מחיר למשתכן הדירות ירדו לבד וקבלנים יוזילו את המחיר ב40%..
    סגור
  • המשקיעים לא קונים דירות חדשות וצריך גם דירות להשכרה. (ל"ת)
    בן אהרון 08/03/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    סך הכול מוריד 200 אלף שקל ביג דיל
    שלום 08/03/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    5 6
    582 אלף לדירה 34 אחוז הנחה זה זה 198 אלף אז בקרית שמונה.גם אם היה מוריד 400 אלף שקל קרי הדירה נמכרת ב182 אלף לא היתי בא לשם. נראה אותו גבר בהרצליה
    סגור
  • 17.
    כמו שאמרתי פה אלף פעם עלות בנייה 250000 שח ל 4 חדרים.
    וצחקו עלי כולם 08/03/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כבר 5 שנים שאני כותב לכולם על עלות בניה 4 חדרים של 300 אלף. או 250 אלף. תלוי בגמר ובציפוי. בירושלים קצת יותר יקר בגלל האבן הירושלמית. וכולם פה צוחקים עלי ואמרים שאני מטורף. קבלתם הוכחה לפנים. חבורת טוקבקיסטים שלא ערבבה דלי מלט בחייה וחיה מספינים של קבלנים חזירים שהרוויחו מיליארדים בעשור האחרון
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    יעד השיווק 140K והוא משחרר 240 דירות בק"ש (ל"ת)
    boz 08/03/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    חחחחחח
    זוג צעיר 08/03/2016 15:27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ביום שכחלון יעבור לגור לקרית שמונה, גם אני יקנה שם דירה, 4 חדרים לפני הנחה עולה היום 600,000 ש״ח אז נתנו 90000 ש״ח הנחה וכולם קופצים
    סגור
  • 14.
    הקרקעות של כולנו כמו הגז והאשלג . אז שיחלק אותם
    כחלון ממשיך לרמות 08/03/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    4 5
    לצבור במחיר סימלי.
    סגור
  • 13.
    כנראה חסר שם המון דירות אחרי השנים שחיזבאלה
    קריית שמונה 08/03/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    4 3
    טיווח עליהם. למה זה נראה לי הגשמת הצינות נוסח הליכוד מלכתחילה נוצרה הבעיה כי לא בנו במרכז ואמרו שהמטרה היא שילכו לפריפריה. זה לא רציני וזה בולשיט. ומה יעשה מי שעובד בתל אביב . יתפטר מעבודתו ?
    סגור
  • במרכז יש על המדף הכי הרבה כמות למכירה..אבל אתה לא יודע
    ' 08/03/2016 15:24
    הגב לתגובה זו
    5 2
    את זה כי הצליחו לעבוד עליך בעיינים 8 שנים. יום יבוא ותגיד לעצמך - איך לא בדקתי...איך זרקתי ככה כסף לזבל...זה טבעה של כלכלה מתפתחת ....לומדים מטעויות.
    סגור
  • 12.
    240? ומה עם ה 100,000 שמחכים (ל"ת)
    לא רלוונטי 08/03/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • אף אחד לא מחכה..הכל בולשיט...פירמידה גבר..פירמידה
    '' 08/03/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    4 3
    עבדו עליך. אתה עוד תבין בהמשך הדרך איך עבדו עליך.
    סגור
  • לא הבנתי... (ל"ת)
    יניב 08/03/2016 18:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    פעם, לפני הרבה שנים, ראיתי דירה בקרית שמונה...
    יוסי 08/03/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יותר לא ראיתי מאז,
    סגור
  • 10.
    דירה זה לא מפעל הפיס. צריך לבנות לכל מי שרוצה.
    בן אהרון 08/03/2016 14:04
    הגב לתגובה זו
    13 2
    ואם אלה המחירים בקרית שמונה, אין הצדקה שדירות יעלו כפול במרכז. זה המחיר הראלי לבנות דירה.
    סגור
  • 9.
    כל הכבוד גבר , להמשיך במלוא הכוח, קדימה היישר. (ל"ת)
    קומנדו 08/03/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 8.
    בשלב הבא, 200 אלף שקל לדירת 3000 מטר
    אבי 08/03/2016 13:33
    הגב לתגובה זו
    11 1
    על הירח, עם נוף לכדור הארץ. זה בולשיט, לא חייבים דירות בתל אביב, אבל לפחות באיזור קרוב יותר למקום שגרים בו בני אדם.
    סגור
  • הגיון
    אחד 08/03/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
    3 5
    לפי מה שאתה אומר צריך לבנות רק בת"א. ואולי אח"כ גם להפרד מדרום ת"א חולון וכל איפה שאין "אנשים". גישה מענינת
    סגור
  • 7.
    כל הכבוד לשר האוצר ולממשלה
    דני 08/03/2016 13:32
    הגב לתגובה זו
    9 4
    ממשלה צרה אבל עובדת יי
    סגור
  • 6.
    יפה, אבל מה עושים שם, בקרית שמונה ?
    זוזו 08/03/2016 13:22
    הגב לתגובה זו
    9 1
    עבודה ? חינוך ? פנאי ?
    סגור
  • 5.
    חבל שאין מאמץ להוריד את הדיור במרכזי הערים
    אחד 08/03/2016 13:13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בגוש דן, חיפה-קריות, ירושלים ובאר שבע.זה כבר ימשוך את כל השוק. דירת 3 חדרים בסטנדרט סביר בגוש דן לא צריכה לעלות יותר מ 700K עד 1.2 מיליון במקום הכי יקר. דירת 4 חדרים ב 200K יותר. אם כחלון יצליח בזה הוא יהיה ראש ממשלה.
    סגור
  • 4.
    ניסיון נחמד חחחח
    מנחם 08/03/2016 13:12
    הגב לתגובה זו
    3 6
    בהצלחה לכל התימים והטיפשים למינהם. מי שמאמין לכל הבטחות השווא ועצות אחיטופל במשך כמה שנים הוא אדיוט. מי שרוצה דירה לקנות.נקודה!!!
    סגור
  • למה לקנות דירה במיליון וחצי? אני חי חיים חד פעמיים.
    קומנדו 08/03/2016 14:00
    הגב לתגובה זו
    10 3
    מה אני מטומטם להשליך את כל העתיד על 4 קירות ? למה מה קרה? שאני אעשיר כל מיני קבלנים רק כדי להרגיע את התפיסה החברתית המעוותת של דירה בכל מחיר ? למה מה קרה? אני רוצה עתיד , אני רוצה אפשרויות , מה אני כמוך ? דרך אגב כל מי שמושקע בנדלן יסתבר שהוא שמוקע במלכודת אש...הוא יפסיד את כל הונו ואז אני ושכמוני נקנה ממכם במחיר שאנחנו נכתיב , בהצלחה.
    סגור
  • זאת בדיוק הסיבה לקנות (ל"ת)
    $$$ 08/03/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
  • 3.
    מחיר מחיר מחיר
    ברבור שחור 08/03/2016 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 5
    ובמחיר זה מי בודק האיכות? בכיה לדורות. יגלו הפגמים עוד 5 שנים וכחלון יהייה כבר יו"ר שיכון ובינוי או גינדי...או ראש ממשלה..
    סגור
  • ראש ממשלה
    עמ 08/03/2016 13:28
    הגב לתגובה זו
    2 5
    ראש ממשלה
    סגור
  • 2.
    588,000 למאה מטר ללא המענק. ותחשבו- כולם הרוויחו בדרך
    הבועה ענקית 08/03/2016 13:07
    הגב לתגובה זו
    12 1
    בת"א דירה כזאת תעלה 3.5 מיליון שקל, עלות הבניה זהה, כלומר בגלל הבועה אנשים מוכנים לשלם פי 7 מעלות הבניה עצמה
    סגור
  • על הנייר הרוויחו..על הנייר...מה יקרה שכולם ירצו לפדות
    '' 08/03/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    את הרווח? זה לא עובד...אף פעם לא עבד ולא יעבוד....בשביל כבוד צריך לעבוד....
    סגור
  • 1.
    זה כלום , זה לא יזיז לשוק , אם כל חודש הוא מוציא
    בולשיט 08/03/2016 13:02
    הגב לתגובה זו
    6 3
    200 דירות לזכאים בזמן שנמכרות 4000 דירות בחודש זה אומר שהוא עושה צחוק מהעבודה !!! ולא באזורי ביקוש
    סגור
  • מי יקנה ב 2 מליון ליד כשהם קנו במליון מאה ???
    לא נכון! 08/03/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אף אחד הרי לא רוצה להיות הפראייר
    סגור
  • לפחות הוא עושה משהו ..
    אזרח 08/03/2016 13:19
    הגב לתגובה זו
    14 5
    אני מסכים איתך שזה לא עוזר אבל לפחות הוא מנסה, מה עוד באפשרותו לעשות ? להעלות רבית - לא יכול, להוריד את מחיר הקרקעות - לא יכול, אבל הוא כן מנסה להגדיל את ההציע וליעל את הבירוקרטיה זה אולי לא התרופה למחלה אבל זה מקל עליה.
    סגור