ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

פיצוץ המיתוס? צפו בגרף שמספקת היום הלמ"ס - בעניין היצע הדירות למכירה

מחירי הדירות בישראל לא מפסיקים לטפס. כחלון מנסה לטפל בצד ההיצע. תראו את הגרף הזה של הלמ"ס
נדל"ן, צילום: Bizportal
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום מספר נתונים בעניין שוק הדירות בישראל. הנתון המרכזי הוא מספר הדירות החדשות שנמכרו ובהיבט זה ניתן לומר שההסתערות נמשכת. אבל נתון נוסף שתופס את העין נוגע לעניין שרבים רואים בו כסיבה המרכזית לעליית מחירי הדירות - עניין ההיצע. ושימו לב למספרים: בחודש ינואר גדל היצע הדירות החדשות לכמעט 30 אלף, שיא של שנים ארוכות ומספר גבוה בהרבה מהיצע הדירות שהיה בשוק בתחילת שנת 2010, סביב 13 אלף בלבד. בשנה שבה עלו מחירי הדירות ב-8%, גדל היצע הדירות מ-26.6 אלף ל-29.5 אלף. 
מעבר לכך, הסבר נוסף הוא ש"לא בונים במרכז", אז לפי נתוני הלמ"ס, 37% מאותו היצע דירות - נמצא במרכז הארץ. ונציין כי במקביל לגידול המשמעותי בהיצע, מחירי הדירות רשמו (לפי השמאי הממשלתי) עלייה של 2.5% ברבעון האחרון של 2015.  
   
כלומר כאשר מסתכלים על הגרף, ניתן להניח בזהירות שהסיבה לעלייה הבלתי נגמרת של מחירי הדירות היא קודם כל הריבית האפסית, ואז אולי גם עניין פסיכולוגי - כלומר אנשים שחושבים שמחירי הדירות יעלו ללא הפסקה - למעשה מייצרים נבואה שמגשימה את עצמה.
נתוני הלמ"ס מציגים כי בינואר 2016 נרשמה עלייה של כ-17.3% במכירת דירות חדשות, כ-2,978 אל מול 2,538 שנמכרו במהלך דצמבר 2015. ביחס לתקופה המקבילה, ינואר 2015, ישנה עלייה של 12.5% במכירת הדירות החדשות. השינויים הבולטים היו במחוז הדרום (גידול של כ-128%), במחוז תל אביב (גידול של כ-15%), במחוז המרכז (גידול כ-9%) ובמחוז הצפון (גידול של כ-3%). לעומת זאת נרשמה ירידה במחוז ירושלים (כ-33%-) ובמחוז חיפה (כ-11%-).
על פי הנתונים נרשמה ירידה של כ-30% במספר התחלות הבנייה בקבוצות הרכישה בחודש ינואר 2016. בחודש ינואר 2016 החלו בבנייתן של כ-200 דירות בקבוצות רכישה. כאשר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, החלו בבנייתן של כ-260 דירות בקבוצות רכישה. 
חלקן של הדירות החדשות שנמכרו מתוך סך הדירות שנמכרו נע בין 84% במחוז חיפה, 78% במחוז המרכז, 73% במחוז הדרום  ו-71% במחוז ירושלים, לבין 34% במחוז הצפון .
מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה בסוף ינואר 2016 עומד על כ-29,750 דירות, מתוכן, כ-37% מוצעות למכירה במחוז המרכז, כ-13% בכל אחד מהמחוזות חיפה והדרום, כ-12% בכל אחד מהמחוזות תל אביב וירושלים, וכ-10% במחוז הצפון.
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    שהמכירות יגדלו כך הכמות הדירות גדלה
    תבינו ככל 13/03/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההיצע גדל עודף היצע וצימצום הביקוש יביא לנפילה כסף לא נמצא על האדמה ולא קוטפים מ העץ. עליית מחירי ה דלן לא מציאותית הוא יפול הדירות ב20% נא לחכות
    סגור
  • 19.
    עליות בלבד
    כאשר אומרים 13/03/2016 17:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני שואל מהיכן הכסף להחזר משכנתא? הרבית תעלה והמשכנתאות יעלו ההחזר מאוד מסוכן רגע לפני.... התהום
    סגור
  • 18.
    נומינלית מחירי הדיור אף פעם לא ירדו, ריאלית כן (ל"ת)
    אלי 07/03/2016 22:24
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 17.
    הקשבתי ליועץ ההשקעות קניתי מניות גז וזהב - התרסקתי
    חכם 07/03/2016 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אין דירה גם עוד 100 שנה ... הלך החלום :( :(
    סגור
  • קנה עוד הרבה הרבה גז (ל"ת)
    x 13/03/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    כמו שהיה באירלנד . המחירים עלו תוך גידול בהיצע .
    ר 07/03/2016 19:26
    הגב לתגובה זו
    22 1
    בשלבייה האחרונים לפני שינויי המגמה. בארץ לא פסחנו על שום שלב בייצור הבועה. מדהים. אחד לאחד . כמו כל בועה . כמו בארלנד ,כמו בספרד ,כמו באיסלנד .
    סגור
  • 15.
    כשהריבית 0 מחיר הדירות הוא אין סופי
    סטנלי 07/03/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    2 6
    גם אחוז תשואה זה מספק כשהכסף בחינם ובשירותים שלושה
    סגור
  • בגלל זה אנשים כמוך מפסידים את התחתונים... (ל"ת)
    / 07/03/2016 20:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 14.
    המחירים עולים אבל לציבור אין הכסף לשלם כך או כך זה נגמר (ל"ת)
    טומארפורקולו 07/03/2016 18:33
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 13.
    משקיעים טורפים דירות זה כל הסיפור (ל"ת)
    ריבית נמוכה 07/03/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    סוף כל סוף מישהו אומר את מה שכולם
    אשרי המאמין 07/03/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    15 1
    מפחדים לומר,יש עניין של עדר ומתי שהוא תחל עצירה מכל מיני סיבות כמו מיתון ריבית גבוהה יותר או סתם אפילו אי יכולת לקנות בית בכל מחיר ואז ההעדר יפנה לצד השני.
    סגור
  • 11.
    חחח אתם כל כך חופרים בדלי מים
    יוסי 07/03/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
    4 1
    את התרון כחלון ינחית עוד מעט ,,מס חודשי על דירה שניה שלישית ואילך ויגרום למליון דירות לצאת למכירה יד שניה ואז תתחילו לראות תגרף איך נוחת למטה ומחירי הדירות יוזלו ב40% ..תכנית האוצר להטיל מיסים כבדים על דירות להשקעה ולמי שייש שימכור עכשיו כדי שלא יפסיד כמה מאות אלפים
    סגור
  • 10.
    זו בועה, חד משמעית, תסתכלו על גרף המחירים של ה-OECD
    ' 07/03/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    26 1
    כל סיפורי ההיצע..והקרקע היקרה ..ואין פועלים...הכל שקרים של כאלה שנוסעים על פרארי , עושים מסיבות פאר וקונים שעונים במאות אלפים... הבועה הזו תגמר בטרגדיה כלכלית לרבים.
    סגור
  • 9.
    שיוריד כבר את המס על הבורסה
    עובד אדמתו 07/03/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    13 1
    שיורידו כבר את המס על הבורסה ויפתחו עוד מנגנוני השקעה לטווח ארוך כמו קופות גמל
    סגור
  • איך יקח כסף לקופה (ל"ת)
    ז...ן 07/03/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    המחירים לעולם לא ירדו, זו המציאות (ל"ת)
    אודי 07/03/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    5 18
    סגור
  • 7.
    הפוך כחחחחחלון הפוך
    ד 07/03/2016 14:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הפוך כחחחחחלון הפוך
    סגור
  • 6.
    עליית מחירי הדיור - שילוב של פסיכולוגיה ומקלט מס (ל"ת)
    יש לרסן את הביקושים 07/03/2016 14:12
    הגב לתגובה זו
    20 0
    סגור
  • 5.
    מה זה השם המפגר הזה שאפיק?
    יוסי 07/03/2016 14:05
    הגב לתגובה זו
    5 13
    כנראה איזה עמחה שחום מפגר.
    סגור
  • צריך לרחם עליו
    הרואה 07/03/2016 14:32
    הגב לתגובה זו
    3 5
    גדל בבית קר של הורים ניצולי שואה, כועס וממורמר הפך להיות יודונאצי גזען!!!
    סגור
  • עדיף להיות שחום עוד ונאור מאשר גזען חשוך כמוך!!! (ל"ת)
    שאפיק 07/03/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 4.
    הקבלנים לא מזדרזים למכור כי החוב שלהם ממומן בריבית אפס (ל"ת)
    מלאי בלתי מכור 07/03/2016 14:04
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • מס חודשי על דירה שנה ושלישית ואילך יביא למיליון דירות
    יוסי 07/03/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לצאת לשוק החופשי ואז הקבלנים ירוצו למכור ולהוריד תמחיר.
    סגור
  • ממש לא אפס...אבל זה כמו פירמידה כל עוד אפשר
    ק 07/03/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    12 0
    למממן את החוב בכסף של העדר אין בעיות...ברגע שזרימה תיפסק אתה תראה פה דברים שלא תיארת שתראה במהלך חייך.
    סגור
  • ככה פתרו את הבעיה באוסטרליה
    אריה 13/03/2016 02:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מותר דירה אחת למגורים ועוד דירה אחת בלבד להשקעה ולא יותר. אם היו עושים את זה בארץ תוך חצי שנה המחירים היו יורדים בעשרות אחוזים.
    סגור
  • 3.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 07/03/2016 13:33
    הגב לתגובה זו
    18 3
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90%= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות=פישר ברח+ עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
    סגור
  • לך לעבוד כבר יא עצלן!!! אכלת את הראש!!! (ל"ת)
    שאפיק 07/03/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
    7 21
    סגור
  • 2.
    תראו אבל את הנתון של דירות לא מכורות - כמעט 30,000
    אביהו 07/03/2016 13:33
    הגב לתגובה זו
    25 4
    בסוף 2010 המלאי של הדירות הלא מכורות היה חצי מזה. יכול להיות שזה מראה על שינוי מגמה קרוב.
    סגור
  • 1.
    ככה זה, כמו בכל דבר בחיים יש גאות ושפל, עברנו תקופת
    מאקרו 07/03/2016 13:01
    הגב לתגובה זו
    39 7
    גאות בשנים האחרונות ועלינו להתכונן כעת לתקופת שפל ויתכן ששפל משמעותי.
    סגור
  • מזל שאתה לא שר האוצר... (ל"ת)
    שאפיק 07/03/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    6 19
    סגור