ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

תגובות קשות: "הצעת כחלון הזויה ועלולה בכלל לגרום לעליית מחירי הדירות"

שר האוצר חשף קול קורא לחברות בינלאומיות לבוא לבנות דירות בישראל. ומה חושבים על זה בבנק ישראל?
משה כחלון, צילום: יוסי זליגר
שר האוצר, משה כחלון, הודיע היום על פרסום קול קורא לכניסתן של חברות בנייה זרות לישראל כחברות ביצוע, והתגובות לא איחרו להגיע. הקבלנים מצידם זועמים על ההחלטה ותוקפים בחריפות, בנק ישראל מנגד דווקא סבור כי הצעד הינו בעל השפעה טובה בקיצור משך הבנייה וכן בפריון ושכר העובדים הישראלים.  
בנק ישראל תומך בהצעת כחלון ואף מציג כי יהיה לכך השפעות חיוביות על הפריון והשכר: "בנק ישראל תומך בתכנית להבאת חברות בנייה בינלאומיות לישראל, אותה הציג בקבינט הדיור בשנה שעברה, אשר תסייע לקיצור משך הבנייה. להבדיל מהבאת עובדים זרים שלא במסגרת חברות כאלו, חברות בנייה בינלאומיות יתרמו לשיפור הטכנולוגיה בענף הבניה ולהגדלת הפריון בו, באופן שישפיע בהמשך לטובה גם על הפריון והשכר של העובדים הישראלים בענף, וללא ההשלכות החברתיות המתלוות להבאת עובדים זרים."
רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ מתנגד בתוקף וטוען כי זו הצעה המשולה למחלה: "כניסת חברות בנייה זרות לישראל משולה למחלה אוטואימונית  מחלה שבה הגוף תוקף את עצמו. בכל מדינה מתוקנת אישור הממשלה לכניסת חברות זרות לענף עם 5,000 עסקים מקומיים, היה נחשב ליריקה בפני אזרחי אותה מדינה"
בריק ציין כי "במקום לפעול בערוצים הדיפלומטיים ולחתום עם ממשלות זרות הסכמים להבאת עובדי בניין מקצועיים לישראל, מעדיפה הממשלה לקבל ציון נכשל בטיפולה במחסור האדיר בעובדים בענף הבנייה, ולהעמיד בסכנה את מקום עבודתם של כ-100 אלף עובדים ישראלים בענף זה, על ידי פתיחת השערים לקבלנים זרים".
ארז כהן לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "זוהי הצעה הזויה. מה יוכלו חברות מחו"ל לעשות במה שחברות ישראליות לא עשו? לבנות יותר? לקצר את זמן הבנייה? להוריד את מחירי הדיור? הלא הבעייה איננה כלל ועיקר חברות הבנייה המקומיות, אלא מבנה שוק הנדל"ן שהינו מעוות, עמוס בביורוקרטיה, הליכי הפשרה ותכנון סיזיפיים וממושכים ומחסור כרוני בעובדים זרים. אןם הממשלה, למשל, תחליט לייבא עובדים ממדינות קרובות דוגמת טורקיה, בולגריה ורומניה, זאת במקום להפריח הצעות דוגמת יבוא עובדים יקרים מסין וכעת יבוא חברות זרות, זה יהיה הרבה יותר אפרקטיבי נכון ויניב תוצאות. יבוא חברות מוחו"ל רק יכניס כאוס נוסף לענף, יוריד לחלוטין את המוטיווציה לבנות אצל חברות ישראליות ויתרום בדיוק להיפך – לעליית מחירי הדיור!
 
סמי מצלאוי מנכ"ל ובעלים של חברת מצלאוי באופן מפתיע מברך על ההחלטה וטוען כי כך יירד כוחם של הפועלים ודרישותיהם שמובילים לעליית מחירי הדיור: "אני מברך על היוזמה וחושב שהיא הכרחית. שכן במצב של היום, כשיש כל כך הרבה יחידות דיור לבנייה עם מעט מאוד פועלים זמינים, חייבים להביא חברות בנייה מחו"ל כדי להוריד את המחירים שרק עולים ועולים כי אין כח אדם שייבנה. למעשה מאחר ויש מעט מאוד פועלים לבנייה כל דרישת שלהם לשכר בסופו של דבר נענית, ובאופן אוטומטי הם מעלים אם מחירי הנדל"ן וביכולתם אפילו להפיל את המחיר למשתכן. כדי שהיוזמה של שר האוצר אכן תגשים את מטרתה חשוב לשים לב שבין הקבלנים בארץ לחברות מחו"ל יהיו קשרים ישירים, בלי מתווכים, חברות כח אדם או מאכרים למיניהם שדורשים תשלומים נוספים מהצד. כמו כן חשוב שהיוזמה הזו תהיה בנוסף לפועלים שהבטיחו להביא לארץ".

עו"ד גיא ברכה-טשרניחובסקי, מבעלי המרכז להתחדשות עירונית מקבוצת אפיקים 38: "נשגב מבינתי איך ממשלת ישראל מסרבת פעם אחר פעם לאמץ את הפתרון הנכון והאולטימטיבי –קידום התחדשות עירונית כוללת. הכשלונות הרצופים בשנים האחרונות לעצור את דהירת מחירי הדיור, המחסור בהתחלות בנייה, והעובדה שכל פתרון שאומץ בשנים האחרונות, החל ממחיר למשתכן, דרך מעמ אפס וכעת יבוא קבלנים זרים, הוכיח את עצמו כקטליזטור של עוד עליות מחירים, ממחיש באופן חד ביותר כי רק תכנית ממשלתית כוללת שתסמן את כל האזורים המיועדים לפינוי בינוי ו/או תמא 38, ותחרות על דגלה קידום רבבות יחידות דיור בשנה ובסופו של דבר מאות אלפי דירות שייבנו במסגרת התחדשות עירונית, רק היא תביא ליציבות בענף ולהורדת מחירי הדיור. התחזית שלי: תכנית זו וכמו קודמותיה, תגנז כלעומת שבאה!"
 
שאול שמיל, הבעלים של שאול שמיל מהנדסים: "הטעויות החוזרות של ממשלת ישראל בפתרון משבר הנדל"ן מקורן לא בהעדר כוונות טובות אלא בהעדר אנשי מקצוע טובים. המלצתי בעבר, ואני ממליץ כעת ביתר שאת, כשהממשלה תיצור גוף מקצועי נטו, מעין "טראסט מוחות" של מומחים שיכלול בתוכו מתכנני ערים, מהנדסים, אדריכלים, שמאי מקרקעין ועוד, וגוף זה ייצר מטרות ויעדים לטווח הקצר, הבינוני והארוך, שבהם ניתן יהיה לא רק לייצר את מאות אלפי יחידות הדיור הדרושות בשנים הקרובות, אלא גם תעדוף – על מה ללכת? האם באיזור הביקוש? האם בשולי איזור הביקוש? האם בפריפריה? האם הממשלה, למשל, צריכה לחזור ולהתערב בשוק הנדלן כפי שהיה בעבר הרחוק ולהקים "חברות משכנות" או שמא להמשיך ולתת לשוקר הפרטי להכתיב את הקצב? האם להחזיר את הלוואות ומענקי המקום? אילו עובדים זרים, אם בכלל, צריך לייבא? מה הם ה"פלוסים" וה"מינוסים" של יבוא חברות זרות? איך לייצר מחדש מוטיווציה אצל היזמים המיואשים? כל אלה, לטעמי, לא יקודמו ללא "טראסט המוחות" הזה!".
 
תגובות לכתבה(47):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    אין היגיון !!!!!!!!!!
    דין 08/03/2016 18:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ההגיון שסיני ירויח פחות מערבי ?. הרי זה לא יקרה !! רק להביא אותם לארץ יעלה הון !! ואולי אתם חושבים שהמדינה תשלח רכבת אוירית להעלות את פועלי סין לארץ הקודש ??? ממש לא !! הם יצטרכו לשלם על זה במיטב כספם (שאין להם...) כמה פועלים סינים אתם מכירים שיכולים לשלם כרטיס טיסה לישראל ??? והשהייה בארץ זולה ? אולי המדינה תעניק להם דיור מוגן ???? נו בחיייאת .... זו אחיזת עיניים ופרסומי שווא ! כחלון בלחץ ובצדק !! כמו כולנו .... כי אין ולא היה ולא יהיה סיכוי שמחירי הדירות ירדו !! בוודאי לא בימות הממשלה הנוכחית וברגע שתתחלף הממשלה (מה שיקרה בקרוב כנראה... ) כל גחמות כחלון יתבדו ברוח מחירי הדיור העולים ...
    סגור
  • 34.
    למה כל ענף הבנייה צועק?
    רמת גני 06/03/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הם זועמים כי אולי זה יוריד את נפח הבנייה והיזמים לא יוכלו לצעוק שצריך התכנות כלכלית ורק בנייה פי 3-3.5 מכמות הדירות הקיימות- תעשה את העיסקה כדאית. בואו נראה שזה לא רק יעלה את רווח הקבלנים אלא יביא לתכנון שפוי
    סגור
  • 33.
    כחלון אל תקשיב לאף אחד
    ליאור 06/03/2016 15:24
    הגב לתגובה זו
    8 1
    גם ברפורמת הסלולר היו אינטרסנטים שהיו נגד חזק ואמץ כל העם מאחוריך !
    סגור
  • 32.
    כחלון עושה את הדבר הנכון. יבוא חברות זרות לבנית דירות.
    אנונימי 06/03/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ברגע שכנסו לשוק חברות זרות עם עובדים משלהם שיצלחו לבנות עוד כמה עשרות אלפי דירות כל שנה במשך כמה שנים, בטוח שזה יוריד את המחרים, בפרט אם כחלון ידאג שיהיו קרקעות לבניה שימסרו מידית לחברות ובמחיר זול. כחלון ידאג שלא ימשכו במדינה לספסר בקרקע ולגרום לעילת מחיר הקרקעות, זה מביא בסוף למחיר דירות גבוה .
    סגור
  • 31.
    להתחיל להכניס את החזירים הקבלנים לכלא על 7 שנות בזיזה ו (ל"ת)
    איבדנו אלפי אזרחים 06/03/2016 14:48
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 30.
    מצויין . חברות סיניות יבנו מהר וזול (ל"ת)
    מנחם 06/03/2016 14:25
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 29.
    לכחלון אני תמחתי בך אבל מה אם הקופות שהחברות גזלים לנו
    דוד 06/03/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שלו יהחדו את כול הקופות גמל וגדיש ויפתחו בנק בכסף הזה ויתנו תשעה כמו במינוס שאני משלם לבנק 11 אחוז ופו אני לו מקבל כלום עד לפנסיה אני יקבץ נדבות בגלל שהםמנצלים את הכסף שלי בקופות אבל שהבנק גזל ממני 11 אחוז לזה הממשלה לו מתערבת
    סגור
  • 28.
    טוב מאוד תמשיך כך ,הם המפחדים ישר כוח לגמור עם השחיתות
    אנונימי 06/03/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    17 0
    מעולה ,שהקבלנים בארץ יתחילו להוריד מחירים ויבנו יותר מהר , יהיה פיקוח על מתאר הבניה והאיכות ייקח זמן אבל מתחילים ,החגיגה מתחילה להסתיים , נו ,בחייכם,נראה שהוא עושה תוכנית להוזלה של רק 5 אחוז כפי שפורסם דבריו סולפו תראו את הראיון ותבינו ,הכול הפחדות , , כולם יודעים שזו בועה , יש מחיר למשתכן, זה ייקח זמן , זה יעבוד , הדירות ריאלית ירדו כ-30% , ואחר כך תהיה התרסקות , זה לא מיידי זה ייקח זמן ,אבל עובדים בשטח , אדם שכן יודע מה עושים בנידון , זהו הדגל שלמענו שמו הוא נבחר :יוקר המחיה ושוק הנדל"ן , יבנו כ-70,000 אלף יחידות דירות ,יביאו חברות מסין , אז מה ,הקבלנים כאן מסודרים זה כול הפחד שלהם שלא יוכלו למכור ולהחזיר את האשראי לבנק , דירה בברלין 4 חדרים העיר ה-3ב טיבה בעולם להתגורר בה עולה כ-580,00 ש"ח , השכר פי-3 , יש הגרלות למחיר למשתכן , זה חבלי לידה כמו בפלאפון , וזה בסוף יעבוד , אז אמר 5 אחוז פשוט להוריד מעליו את כול הקשקשת , אנשים עובדים בשטח ,התחילו בעבודה מעשית ,מקצרים זמנים , תראו הצעירים עוזבים את הארץ ,עלייה מצרפת יורדים ותר מאשר עולים ,יקח זמן בועת הנדלן תתרסק זאת כולם יודעים.
    סגור
  • לא למהר לשמוח
    רמת גני 06/03/2016 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בוא נראה שלא יורידו אותו מהרעיון. כל ראשי הליכוד הם בעד הקבלנים. הם כוח אלקטוריאלי לא מבוטל. הם רוצים להמשיך לחגוג. אז לא צריך לשמוח עדיין.
    סגור
  • 27.
    מקשקשים את העם בציון, החלק העיקרי בעליי הנדלן הוא מס
    קישקשתה 06/03/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וקודם כל, יש לטפל בזה. מינהל קורס א שיעור מס. 1.
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    ההתנגדות גורמת לאופטימיות
    אלי 06/03/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קשה לנתח את כל ההשלכותאם כי עצם ההתנגדות של האינטרסנטים גורמת לי לאופטימיותכנראה שזהו צעד בכיוון הנכוןלא ההכרזה אלא באם תבוצע
    סגור
  • 25.
    הלוואי שפשטו רגל (ל"ת)
    קבלנים חזירים 06/03/2016 14:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 24.
    לא מתאים לשר אוצר.מתזז מחייך
    וווו 06/03/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 7
    חיוך מלאכותי אנחנו עצובים פשוט שיעזוב אות ו בלעדיו
    סגור
  • 23.
    קבלנים ושמרים גנבים
    דייר 06/03/2016 14:00
    הגב לתגובה זו
    11 0
    בתשובה לשאלות ששאל מר ארז ״רמאי נוכל ״ כהן להלן התשובות : הם ייבנו יותר בפחות זמן ובפחות רווח עם סנקציות למי שאינו עומד בלוז. מילא הקבלנים מתנגדים אבל אתה שאלוהים יודע במה אתה מתעסק, אתה מתנגד . העשירים מתעשרים והעניים מתענים אוי לנו וארצנו תתבייש !!
    סגור
  • 22.
    כל האינטרסנטים צועקים - רוץ כחלון רוץ העם איתך ולא עם
    משה ראשל"צ 06/03/2016 13:59
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ולא עם יהיר הפלצן לפיד
    סגור
  • אתה קשקשן ! בדיוק כמוהו ...מי משלם לך ? לטקבק... (ל"ת)
    לך לישון עוד אחד ... 07/03/2016 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 21.
    כחלון קח את שרון כמודל ובנה ערים ע"י הממשלה ובישראלים (ל"ת)
    ישראל ישראלי 06/03/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 20.
    מי שמעונין להןזיל..שיבטל היטלי השבחה המכפילים עלות בניה
    אזרח המשלם יקר ... 06/03/2016 13:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למגורים מסחרי והשכרה.בירושלים לדוגמא כמעט ואין קרקעות לבניהתבטול היטלי השבחה ימריץ בעלי קרקעות לבנות על הגגות או להרוס ולבנות מחדש.
    סגור
  • 19.
    נו הקבלנים רוצים לאכול את העוגה לבד לא להביא עוד שחקנים
    בני 06/03/2016 13:51
    הגב לתגובה זו
    12 0
    כך לא להגדיל את ההיצע ולשמור על המחירים ההזויים ראו סלולר אותו דבר בדיוק!!!!
    סגור
  • 18.
    מטוסים עם פועלים מכל העולם נוחתים פה
    הקבלנים נוהרים 06/03/2016 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד כבר אמר שהוא בעד עיבוי ההתנחלויות אז כנראה הם מגיעים לשם
    סגור
  • 17.
    מס שכירות כל בעל 2 דירות יגיש דוחות
    דנירופ 06/03/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    למס הכנסה ורק ככה יוריד את מחיר כסף שחור וההלבנות הון נמצא רק בדירות להשקעה
    סגור
  • מס על הכנסה משכר דירה הוא צו השעה!!
    שמיל 06/03/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חובה להשית מס של 25% על הכנסה משכר דירה!!....ולקשקשן שאומר שזה יעלה את השכירות--מחירי השכירות מתוחים עד לקצה!!
    סגור
  • וככה אתה מעלה את שכר הדירה בעשרים אחוז אז מי ישלם??? (ל"ת)
    משה ראשל"צ 06/03/2016 14:00
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • משה אתא כל כך תמים. אתא חושב שלא מעלים שכירות
    סרגיי 06/03/2016 14:30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בעשרים אחוז כי בעלי דירות הם לא חמדנים? פשוט כי אף אחד לא יוכל לשלם להם את המחירים האלה. אז אל תידאג, יהיו יותר דירות בבעלות ופחות שוכרים מחירים לא יזוזו למעלה. הסבר שלך מכוון לאנשים עם שכל בגודל כדור טניס.
    סגור
  • 16.
    מצויין כחלון תמשיך כך העם איתך תביא100אלףלקבלניםחזירים
    רוני 06/03/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ארז כהן אתה שקרן אנטרסנט יחד אם הקבלנים החזירים כולם כחלון בחרנו בך ונמשיך לבחור בך ובממשלה תביא 100אלף חברות בניה זרות לקבלנים האטרסנטים שרק מעלים את המחירים כולנו נבחר בך ותקבל 20 מנדטים מבטיח לך וגם הליכוד אל תפחד תביא בכול הכוח ומהר כמה שיותר ותדאג לנו הזוגות נגד הקבלנים החזירים וארז והשמאים כולם אנטרסנטים איתך כחלון עד הסוף מי שיגיד לא להביא נפגין נגדו בכול הכוח גם נגד הקבלנים החזירים
    סגור
  • 15.
    נדלן
    אמיר 06/03/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במצב שנוצר בשוק הנדלן רק BDS יכול לעזור למר כחלון . חרם טוטלי על ישראל , שיביא לאבטלה המונית ובריחה מן הארץ יעזרו בהחלט .
    סגור
  • 14.
    בכל מדינה מתוקנת קבלן מניאק שיושב
    סרגיי 06/03/2016 13:28
    הגב לתגובה זו
    7 1
    על קרקע ולא בונה שנים זו יריקה בפנים.
    סגור
  • 13.
    עד שהקבלנים מחול יגיעו תעבור חצי שנה
    מרויח זמן 06/03/2016 13:23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עד אז המחירים יעלו עוד כמה אחוזים טובים. איך זה שפועל ערבי בונה לבד לעצמו דירת ב 180 אלף שח בשטח 160 מר. עם תקרות גבס , תאורה בכל פינה, קרמיקה במטבח עד התקרה. ראיתי במו עיניי .
    סגור
  • 12.
    יש כנראה מחסור בקבלני שיפוצים לפי המחירים הגבוהים (ל"ת)
    יכול לעזור גם כאן 06/03/2016 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    כל האינטרסנטים יוצאים מהחורים
    דנה 06/03/2016 13:18
    הגב לתגובה זו
    14 1
    רוץ כחלון רוץ כי בשביל זה בחרנו בך! אל תשים לב לכל אילו שעשו את רווחיהם האדירים על גב הציבור. לכל קבלן,ארכיטקט,מעצב יש תחליף. לא רוצים לפשט תהליכים ולהוזיל מחירים שילכו הביתה!
    סגור
  • 10.
    כל הקבלנים והאינטרסנטים נלחצים .. אוי אוי אוי..
    יהלי. 06/03/2016 13:16
    הגב לתגובה זו
    11 1
    המחירים ירדו! הבועה תתפוצץ!
    סגור
  • 9.
    כחלון נכשל חייב להתפטר
    צדקיהו 06/03/2016 12:59
    הגב לתגובה זו
    7 10
    ספין של כחלון שנכשל לא הצליח להוריד את מחירי הדיור והוא גם לא מתכוון להוריד אותם מחפש גימיק הרי. הסינים הציעו לבנות עיר חדשה בלטרון 100 מטר ב 400 אלף של כולל רווח ללא מימון אבל ביבי הבנקים וקבלני הליכוד לא ירשו לעובדים דירה בלי להשתעבד
    סגור
  • צדקיהו-אתה סתם מדבר דברי הבל בלי תוכן תשתדל להיות צדיק (ל"ת)
    אנונימי 06/03/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מחר תהיה עליה בטמפרטורות
    יניב 06/03/2016 12:54
    הגב לתגובה זו
    11 1
    הקבלנים בתגובה: זה יעלה את מחירי הדיור!
    סגור
  • 7.
    כחלון בפניקה
    יוסי 06/03/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    1 9
    כחלון יורה לכל הכווניםהוא בפניקה מהסקריםלהביא עובדים לענף בכל צורה...לא יתכן שרצף סיני טוב מרוויח 30,000 שקל .עובדים עובדים עם או בלי חברות בנייה
    סגור
  • 6.
    כולו הצגות!!! ,את המשנה הסדורה שלו הוא כבר הפיץ
    בושה !!! 06/03/2016 12:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הוא אמר בפה מלא שמבחינתו המחירים לא ירדו . זה כמו ביבי שמדבר על שתי מדינות ורץ לבנות בשטחים .
    סגור
  • 5.
    לא רוצים ירידת מחירים
    בנק ישראל והקבלנים 06/03/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ועליית ריבית
    סגור
  • קבל מידע חדש, גם בעלי הדירות לא רוצים (ל"ת)
    ישעיהו 06/03/2016 13:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    צודקים
    צודקים 06/03/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ממשלה של מפגרים
    סגור
  • הממשלה לא מציאה, אבל הקבלנים הם (ל"ת)
    אוסף של פושעים! 06/03/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הקבלנים זועמים
    מני 06/03/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בשפה הרפואית זה נקרא מחלה "אוטואימונית".
    סגור
  • ממליץ בחום לקבלנים ולך לסיים בגרות! (ל"ת)
    רופא בכיר.... 06/03/2016 12:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • רופא בכיר
    ללא 06/03/2016 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה לא חייב להיות יהיר.
    סגור
  • 2.
    אם הקבלנים בפאניקה כנראה שזה צעד מעולה (ל"ת)
    כל הכבוד כחלון 06/03/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    19 2
    סגור
  • ב 100% (ל"ת)
    צודק 06/03/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 1.
    המחירים עולים, כולם בטירוף, מדברים פקה-פקה, ייגמר בבכי (ל"ת)
    ציקי 06/03/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • הפתרון היחיד להורדת המחירים הוא הצפה (ל"ת)
    בדירות שיבנו ! 06/03/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור