ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

שר האוצר כחלון מודה במה שכולם יודעים: לא רוצה שמחירי הדיור ירדו יותר מדי

משה כחלון: "יש פה נזק מצטבר של ממשלות קודמות. אי אפשר לעמוד עם סטופר כל יום". האזינו לקטע
משה כחלון, צילום: דורון גרינוולד; יח"צ
שר האוצר משה כחלון אומר היום לגל"צ את מה שכולם יודעים לגבי מחירי הדירות. אף אחד לא רוצה שמחירי הדירות יירדו יותר מדי. בתחילת דבריו כחלון מתייחס להעברת התקציב בממשלה בהמשך הדרך ולאחר מכן כחלון תולה את האחריות לגבי מחירי הדירות המאמירים על הממשלות הקודמות, ומפרט את התוכניות שבקנה.
"אנחנו נמצאים בשיא העבודה במחירי הנדל"ן, אנחנו מציפים את השוק בקרקעות ועושים מכרזי מחיר למשתכן כדי לתת מענה לזוגות צעירים שמעולם לא היה להם סיכוי לראות דירה, ואני אומר לכם הם תהיה להם דירה. המדינה תיתן להם צ'ק של 300 אלף שקל", אמר כחלון.
"טעות שעושים אותה ביום אחד צריך 10 שנים לתקן", חזר על דבריו מאתמול. "יש פה נזק מצטבר של ממשלות קודמות. אי אפשר לעמוד עם סטופר כל יום. המשבר הזה התחיל ב-2005-2006. אני הגעתי עם תוכניות שכבר יוצאות לדרך. יש כרגע כמעט 30 אלף יחידות דיור במחיר למשתכן שכבר נרכשו על ידי קבלנים ושווקו. יש עוד 40 אלף (יחידות) בדרך".
 
לגבי השאלה האם הפוליטקאים לא רוצים שמחירי הדירות יירדו ב-50% מחשש לקריסת הכלכלה, אלא ב-5% בלבד, ענה כחלון: "זה נכון. אנחנו לא רוצים ליצור משברים. אנחנו רוצים כלכלה נורמלית, שאזרחי ישראל יילכו לסופר ויקנו עגלה במחיר סביר, יעשו ביטוח במחיר סביר ויקנו דירה במחיר סביר. שום דבר לא יחזור למה שהיה לפני 10 שנים. אם מישהו יקנה דירה במיליון שקל, ואז יהיה חלילה משבר כלכלי? ברגע שהפסקנו עם הספסרות בקרקעות הפסקנו להרוויח על הבנים והבנות שלנו כסף".
תגובות לכתבה(35):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    פשוט הולכת להיות ריבית שלילית ובנקים יקרסו
    את האמת הם לא אומרים 07/03/2016 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדירות יהיו מפלט לכסף גדול שידהר מהבנקים... אם הבנקים יעצרו את הבמקשים להוציא כסף יהיה ממש מרי אזרחי חולים לא יקבלו כסף לטיפולים דחופים והמדינה תעלה בלהבות אנשים יוציאו רובים מהבוידם אז בונים דירות שיהיה לאן להפנות את הכסף... זה לא שהולך להיות זול !
    סגור
  • 30.
    למה למחיר מותר רק לעלות בעשרות אחוזים? זה לא גרם למשבר?
    משה 06/03/2016 08:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איזה מין טיעון זה שלא רוצים שהמחיר ירד בחמישים אחוז כי זה יעשה משבר. הרי כשהמחיר עלה במאה אחוז בשש שנים זה גרם למשבר עמוק ביותר למאות אלפי משפחות. אז עכשיו שירד חמישים אחוז.
    סגור
  • 29.
    לֹהתעניין לֹהתעניין וּעוּד לֹהתענייוּ
    ביוּטריד הרוּיח 04/03/2016 19:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה מה יוּלֹיד יוּם
    סגור
  • 28.
    אף אחד לא צריך להלחם במחירי הדיור, רק צריך לעזור לרוכשי
    עמית 04/03/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירה ראשונה, זה הכול! ברור לכול הדיוט שאף אחד לא התכוון להוריד את המחירי הנדלן, וגם ברור מאד שאף אחד לא התכוון לעזור לצעירים המסכנים, שמשרתים בצבא, משלמים מיסים (כשהם מצליחים למצוא עבודה) ואין להם סיכוי לקנות דירה כי המדינה כולה התנערה מהם. מספיק שהיו נותנים לכול רוכש דירה ראשונה מענק של מאה אלף ש"ח וזהו! כול התמונה היתה משתנה, אבל עסוקים בתכניות הבל שנועדו רק להשגת עוד ג'ובים למקורבים, באישור מפלצות פאר למיליונרים ואף אחד לא דואג לחסרי הדיור! צריך דחוף להפטר מביבי ומכול האימפוטנטים שמקיפים אותו.
    סגור
  • 27.
    שימו לב מה הוא אמר לגבי יו"ר מטה הדיור יצחקי
    boz 03/03/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כחלון טוען שאביגדור יצחקי לא דיבר על ירידה ב- 2015 ולא על 2016 והוא אומר בפירוש בראיון ששנה שנתיים זה לא מספיק. אם משהו מאמין שכחלון יהיה שר אוצר עוד שנתיים שיהיה לו לבריאות
    סגור
  • 26.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 03/03/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90%= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות=פישר ברח+ עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
    סגור
  • 25.
    לכחלון שלום יש אפשרות מהקופות של עצמאים לפתח בנק
    דוד 03/03/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לו לפתח בנק משקנתאות של עצמאים כמו תפחות אבל אני ידעה שכול חודש אני מקבל תשאה נאה ולו הם שמים את הכסף שלי בבורסה והם מרווחים ואומרים שהם מפסדים אני יצה לפנסיה בלי כלום כי הקופות גנבו לי את הכסף לעת זיקנה
    סגור
  • 24.
    לכחלון
    דוד 03/03/2016 14:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כחלון שלום למה לו יהיה מי שיפקיד את הקופות של עצמאים ויתנו הלוואות לתיקונים אם רבית מחובדת ולו לחברות שמנצלים אותנו יש תיקונים שצרכים כסף יקכו מהקופות שעצמאים מפרשים ונקבל תשאה נאה ולו כול חודש עולה ויורד למה כי הם מנצלים את העצמאים שאדם יוצה לפנסיה לו נשאר כלום בקופה
    סגור
  • 23.
    אני תמחתי בך אבל יש בעיה במדינה למה בקופות הגמל לו נתני
    דוד 03/03/2016 14:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה בקופות הגמל לו נתנים כמו המינוס בחשבון לעת זיקנה כולם בוכים כי לו נשאר כלום אני עצמאי מפריש לקופות הגמל והם נתנים לתיקונים בעמלות גבעות ואני נשאר בלי כלום אני משלם 11 אחוז על חריגה בחשבון והכסף שלי לו נתנים כלום אפו כול השרים י שישבים על הכיסה רק לנצל את הציבור
    סגור
  • 22.
    למה כל לחיצה על העכבר עולה פרסומת של מאיר ברק???????? (ל"ת)
    יובל 03/03/2016 14:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    הממשלה נוגסת במיסים כבדים
    מציאות קשה 03/03/2016 14:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ומונעת קידום וזרימה טבעית.למשל מי שרוצה שינוי או שיפור דיור או צריך למכור מתקשה למכור את דירתו בגלל מס ההשבחה המוטל עליו כי זאת לא דירתו היחחדה, ובכך מונעת הממשלה כניסה של עוד דירות לשוק.
    סגור
  • 20.
    אתה מסוגל רק להרוס ולא לבנות
    כחלון תתפטר מיד 03/03/2016 14:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אתה ממשיך בדרך של ביבי עם מדיניות של לא לבנות במרכז כדי שהעם יקנה בפריפריה בלי תחבורה ובלי עבודה . אתם יודעים את האמת שהערבים באים לקלפיות באוטובוסים וזה נכון . כי בעתיד הם יהיו רוב בארץ ואתם בשטחים. לכן עושים התישבות בכח בכל הארץ. . אתם יודעים שלא חסר קרקעות וצריך לעשות פינוי בינוי לבתים מתמוטטים בני 60. לא צריך בחורים נידחים . ראש עיריית פ"ת מקשה על הריסה ובניה בעיר במקום לדרוש ממנו מיד להרוס אתם משווקים קרקעות בחורים נידחים . הכי טוב זה לא לקנות דירה בישראל לגור בשכד ולקנות בחו"ל. שהערבים העשירים יקנו לך בפריפריה ובראש העין.
    סגור
  • 19.
    הכל תלוי בריבית - ולכן בפד
    הפד אשם 03/03/2016 13:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ריביות של 3-4% יפילו את הכל. למה האוצר מנסה להוריד מחירים? אולי כדי שלא תרשם אינפלציה? ולמה האוצר לא רוצה אינפלציה? אולי כי אם תהיי אינפלציה יצטרכו להעלות ריבית.
    סגור
  • 18.
    מהרגע הראשון ידעתי שאין לסמוך על טרבלסי
    שששש 03/03/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    8 0
    נבחרת רק בגלל התמימות של הציבור שמאמין לפוליטיקאים וגם שמוצאם מאזור לוב פינת טרבלס לא הועלתה במאומה מאז הבחירות קיבלת הכל כל מה שביקשת קיבלת אך הבלוף נתגלה במערומיו הכל דיבורים כמו חול ואין מה לאכול .רק מס הכנסה מהשקל הראשון ובניה על קרקעות המדינה ומכרז עולמי לחברות אם ערבויות ובנייה של 200.000 דירות והקבלנים יכולים לנסות לשווק דרך העיתונות מודעות של שקר ודבר לא יעזור להם
    סגור
  • 17.
    כל מי שעיניו בראשו מבין
    מישהו שהתפכח 03/03/2016 13:35
    הגב לתגובה זו
    7 6
    שירידת מחירים תתרחש רק אחרי מלחמת לבנון השלישית, כשעשרות אלפי טילים ורקטות של החיזבאללה ייפלו על מרכזי אוכלוסייה בארץ. הבריחה ההמונית מהארץ תוריד את מחירי הנדל"ן לשפל שכמוהו עוד לא היה מקום המדינה!
    סגור
  • 16.
    עכשיו שכל אלה שאמרו שירד ב 40 אחוז ולא לקנות..
    לירון 03/03/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    7 9
    מתבקשים להתקפל, יאללה לקפל. חיים בסרט, לא קניתם דירה? הפסדתם מאה ש"ח בממוצע בשנה.. מגיע לכם.
    סגור
  • קנית דירה אה טמבל - חכה לריבית
    ss 03/03/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
    1 6
    שהיא תתחיל אתה ואשתך תגורו בפח בחוץ
    סגור
  • 15.
    או שהמשכורת הממוצעת תעלה ל 20000 של או שהמחירים יירדו ב
    ריאלי 03/03/2016 13:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    א"א שדירה ממוצעת תעלה 145 משכורות
    סגור
  • 14.
    איזה עיוות של הדברים שלו!!
    עידן 03/03/2016 13:24
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תקשורת חסרת אחריות וילדותית. הוא לא אמר שהוא רוצה שהמחירים ירדו ב 5 % הוא אומר שהמחירים לא יחזרו 10 שנים אחורה. ושזה לא טוב שהמחירים ירדו בצורה תלולה ומהירה אלא הדרגתית.
    סגור
  • 13.
    הוא לא מאשים אף ממשלה זה ממשלות קודמות
    כותב 03/03/2016 13:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בקיצור הש... אשם תמיד.
    סגור
  • 12.
    דיי להיות פופוליסטים..
    רועי 03/03/2016 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 5
    לרוב הציבור ובטח שלמעמד הביניים יש דירות , אם תהיה ירידה גדולה זה יגרור מיתון מטורף ואז כולם יסבלו ובטח שמי שלא יכול לקנות דירה עכשיו לא יוכל לקנות אז. מספיק להיות פופוליסטים
    סגור
  • 11.
    בקיצור, מחייך וסתם מקשקש וסותר את עצמו
    משה 03/03/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אין לו שום פתרון, הרי ב-3 החודשים האחרונים המחירים עלו ב-5%, וגם לפני 3 חודשים ולפני חצי שנה ושנה שהמחירים היו 10% פחות, אי אפשר היה להגיע לדירה, כי המשכורות לא עלו כבר 5 שנים ויותר, אז מה הוא מבלבל את המוח, הוא סתם ליצן שחושב שכולם מטומטמים, בא נגיד (שגם זה מוטל בספק גדול) שהוא יעצור את עליית המחירים או אפילו ירדו ב3-5% כמו שהיה לפני 3 חודשים, יותר קל יהיה לקנות דירה? בולשיט אחד גדול הכחלון הזה.
    סגור
  • 10.
    ביבי האפס יאשים אותו למרות שהוא האשם בהכל (ל"ת)
    תום 03/03/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 9.
    פשוט לצאת לרחובות שוב ולסגור את המדינה (ל"ת)
    תום 03/03/2016 13:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 8.
    ממשלות קודמות
    אורן 03/03/2016 13:01
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אתה היית שר בממשלות קודמות אותו חרא כמו הממשלה הזו
    סגור
  • 7.
    לא יכול לומר את זה לפני שנה ?
    יוסי 03/03/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    11 1
    זהו .. עף מפה . אין פה עתיד . סליחה אן זה פוגע ברגשות של מישהו :(
    סגור
  • יאללה תעוף מכאן כבר
    דן 03/03/2016 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תמשיך ליילל בחו"ל. נראה אותך שם גיבור גדול.
    סגור
  • 6.
    מעניין שזכות לדירה בגוש הגדול נמכרת ב 2.2. מליון שח
    הצפת השוק בקרקעות 03/03/2016 12:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הם גם מקבלים עוד זכויות לדירות ומחלקים בכסף . אבל הממשלה הכי חברתית שיש לנו נותנת להם פטורים ממס שבח. רק אם ימכרו . הם לא צריכים עידוד למכירה כי ברגע שזה מאושר ניתן לבנות והם בונים. בעוד שמי שקונה דירה משלם מס רכישה ומס שבח . הם מקבלים הנחות במאות אלפים קרקע הסטורית שלא שילמו עליה מעולם מיסים מקבלת הנחה במס שבח משלמים שם 16% בלבד מס . העשירים תמיד מקבלים יותר
    סגור
  • 5.
    כחלון טיפש. אם המחירים עלו ב 100% הם חייבים לרדת ב 50%!
    אחד 03/03/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    8 4
    לך תלמד כלכלה בסיסית. המשבר הוא בעליית המחירים ולא בירידת מחירים.
    סגור
  • 50 ירד רק כתוצאה ממשבר כלכלי חמור וזה עלול לקרות בגלל
    /// 03/03/2016 12:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הזינוק הפראי שהתרחש. אם יצליחו להימנע ממשבר יצליחו להוריד בכ-15-20 אחוז להערכתי.
    סגור
  • 4.
    כחלון לא מסוגל להוריד מחירים וגם לא לעצור את עלייתם
    מסע הבחירות הסתיים 03/03/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הצהרות הורדות מחירי הדיור במסעי הבחירות שלו התגלו היום כדברי האיוולת יוהרה כמו כל פוליטיקאי קטן ושרלטן שכובש אל לב בוחריו באמירות של דמגוגיה זולה שמתגלות לאחר מכן כדברי סרק שאין מאחוריהם דבר גם זריקת עצם (דיור למשתכן) למחפשי דיור היא זריעת חול בעיניים אם על כל מאה יחידות דיור שסוף סוף יוצאות לדרך מסתערים על ההגרלה 10 אלפים משפחות מראים את חוסר התועלת והרצון לפיתרון
    סגור
  • 3.
    קבלן בצוע של ביבי
    קחלון 03/03/2016 12:39
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תוכניתו הגרועה של לפיד עם מע"מ 0 נבלמה והוא פוטר וביבי אמר שזאת תכנית מפלה בין אזרחים. משום מה תוכנית קחלון לא מפלה בין אזרחים זה על בסיס הגורל ואלת המזל. אין שום דירות במקומות עם ביקוש חוץ מראש העין המפוצצת ולא חסר דירות בפתח תקווה הסמוכה שצריך לדחוף גם שם. קחלון החברתי מתואם עם הנגידה גם בעניין בטוח לאומי גיל הפרישה עלה כבר עם ביבי וכעת עולה שוב והכל בתירוצים של תוחלת החיים העולה גיל 70. מעניין שחמי נפטר בגיל 72 להם יש תוחלת חיים כי הם מדושני עונג מפוצצים בכסף וקשרים אם יצטרכו כליה מיד ימצא להם. אם יצטרכו אישפוז לא תהיה בעיה והם לא יהיו במסדרון. פרות הבשן נצפים במסעדות גורמה משמינים מנחת עד כדי כך שהשומן כבר ממלא את תאי המוח שלהם . קחלון לא חברתי כמו שלפיד לא היה חברתי אלא קפיסטליסט וימני מוצהר כמו אבא שלו והוא רימה את העם ורק גרם נזקים והפסדים למדינה לאזרחים ולעובדים. חבורת לוזרים
    סגור
  • 2.
    תירוצים ... תירוצים ... בקרוב ילך הביתה
    שמטוב 03/03/2016 12:21
    הגב לתגובה זו
    13 3
    כחלון ניבחר כדי שיוזיל את יוקר המחיה בעשרות אחוזים ולא כדי שיאשים אחרים על חוסר יכולתו למצוא פתרון.
    סגור
  • 1.
    מה מודה מה? ברור שאף אחד לא רוצה קריסה של 50% ! אבל זה
    ' 03/03/2016 12:20
    הגב לתגובה זו
    14 2
    לא אומר שלא תקבלו ירידה של 15% בממוצע ותוסיף לזה הנחה של מחיר למשתכן אז הכל בסדר , למה לעלות בכותרות בומבסטיות? חוץ מזה שבמקרה של משבר כלכלי אף אחד לא יוכל למנוע מהכלכלה לגרום לאקסודוס בשוק הנדלן שיביא לנפילה משמעותית מאד במחירים ולצערנו לטרגדיה כלכלית בישראל.
    סגור
  • שיתחילו להתפרע ברחובות אז תראה קריסה אמיתית (ל"ת)
    ss 03/03/2016 13:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור