מלכת המשקיעים במשבר? "יש בעיר יותר דירות למכירה ורמת השכירות הולכת ויורדת"

בנייה חדשה, צילום: לילך צור
פרסום המחקר בסוף החודש הקודם לפיו תינוקות באזורים המזוהמים במפרץ חיפה נולדו במשקל נמוך ובהיקפי ראש קטנים בכ-20%-30% עורר שוב סערה. ומעבר לתושבים המודאגים, סביר שיש גם לא מעט משקיעי נדל"ן בלחץ. מדובר בעיר שהיוותה יעד מרכזי למשקיעי נדל"ן בשנים האחרונות בשל מחירי הדירות הנמוכים יחסית והאפשרות להשיג תשואה גבוהה יחסית. כבר ב-25 בינואר בסקירה של האוצר נכתב כי בחיפה נרשם גידול חד במכירת דירות מצד משקיעים וכעת האתר winwin מדווח כי פרסום המחקר הביא לגידול של 41% במספר הדירות שהועמדו למכירה בחודש וחצי האחרונים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ולירידה חדה של 28% במספר המתעניינים בחודש וחצי האחרונים (ביחס לתקופה המקבילה ב-2015). ירידה חדה במספר המתעניינים נרשמה גם ביחס לחודשים שקדמו לפרסום המחקר.
שוחחנו עם מתווכחים ותיקים בעיר. דרור אלוני, זכיין אנגלו סכסון בחיפה אומר בשיחה עם Bizportal כי "אנחנו מוכרים דירות וכך גם הקבלנים. ישנן יותר דירות למכירה בשוק ושכירות שיורדת אך אין קשר לזיהום האוויר והפרסומים בנושא. 27 שנה שאני בתחום הזה ואני אומר לך ששינויים בשוק הנדל"ן לא מתרחשים מרגע לרגע". 
קובי גורוביץ, בעלי משרד מוניטין בכרמל ומתווך כבר מעל 15 שנה, טוען כי הוא מרגיש צינון בשוק, במיוחד בהיבט השכירויות. לדבריו, "ישנו היצע גבוה של דירות להשכרה בחיפה, זאת משום שחיפה היוותה 'גן עדן למשקיעים' ולכן עולה הקושי במציאת שוכרים ורואים דירות על המדף הרבה מאוד זמן". על הקשר בין הפרסומים האחרונים ועליית סוגיית הזיהום במפרץ חיפה והסביבה השיב גורוביץ כי הוא לא פוסל את האפשרות שקיים קשר בין נושא זיהום האוויר ושוק הנדל"ן "אך זה התרחש לפני הפרסומים בחודש וחצי האחרונים. רואים יותר דירות למכירה אך לא עזיבה מאסיבית של אנשים". באופן כללי אומר שהמודעות לבעיית הזיהום עלתה - "אנשים יותר מודעים ולא רוצים לרכוש ספציפית באזורים הפונים למפרץ".
נעמי וינוקור, מנהלת משרד תיווך עמגר בחיפה, לא רואה שינוי או צינון בשוק: "בהחלט קשה יותר בחודשים האחרונים וישנן עסקאות מועטות אך לא יודעת אם קיים קשר לזיהום או מדובר בסיבות אחרות". על הנתון כי ישנה עלייה של 41% בדירות שהועמדו למכירה הוסיפה כי "אינני רואה היצף של דירות מוצעות למכירה, אך ישנה ירידה במתעניינים ברכישות - אבל זה המצב כבר שלושה חודשים לפחות". 
ענת לוינגר מ'שיווק נכסים' שפועלת בעיקר באזור הקריות אומרת שמבחינת דירות למכירה אז יש מחסור והמחירים עולים, אבל בנושא שוק השכירות היא נוטה יותר להסכים ומוסיפה כי "אכן ישנה הקפאה ולוקח זמן רב להשכיר דירה ולכן בעלי דירות רבים מתפשרים ומורידים מחירים, תוך שישנן דירות שעומדות כמה חודשים ללא שוכרים". לוינגר חושפת כי אתמול לראשונה ביקשו זוג צעיר למכור את דירתם כתוצאה מהזיהום: "זוהי פעם ראשונה שאני רואה מקרה כזה, אך יש לומר כי האישה חלתה בסרטן. נטייתם היא לעבור לאזורים של זכרון יעקוב ולהתרחק מאזורי הזיהום ככל הניתן". מעבר לכך היא לא רואה שאלות או בקשות מיוחדות הקשורות לזיהום במפרץ: "אף אחד לא שואל על הנושא".
מיכאל חיימוב מחברת שפע נכסים בקריות מספר על רחוב דגניה בקרית חיים כמקום בו הנתונים אכן מתיישבים: "רחוב דגניה בקרית חיים הוא הכי מזוהם ובעייתי. יש שם היצע מאוד גבוה למכירה". אך לטענתו נושא הזיהום איננו חדש וכולם יודעים היכן הרחובות המזוהמים יותר ופחות: "לאחרונה התקשורת החלה לסקר יותר את בעיית הזיהום, אבל מי שגר פה באזור יודע כי זה כבר הרבה מאוד זמן ולכן אין  האטה או צינון בשוק הנדל"ן ואולי ההפך הוא הנכון כי ישנו היצע נמוך מאוד של דירות ביחס לביקוש".
תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    אני יכול לומר שלקח לי חודשים להשכרת דירה עוד לפני
    eby 21/02/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שקם הרעש הגדול בתקשורת .נכון שזה החריף את המצב.אבל שורש הבעיה בחיפה ובנוסף:תעסוקה בשפל.ראש עיר אינפוטנט.עיריה חזקה שממררת לתושבים את החיים בבירוקרטיה עצומה.ארנונות הזויות.חלק נכבד מתושבי העיר זקנים וקבוצות נוספות שלא משלמים כלל ארנונה.מערכת צנרת מים מוזנחת .מתפוצצת ודולפת.כבישים ורחובות מוזנחים.קבוצות שוליות שמצביעות בשיטת העדר (ערבים וחרדים)שמנהיגיהם מצ'ופרים קובעות כבר שנים רבות יחד עם מאנשי הכרמל (ודניה שכונתו של ראש העיר) הוותיקים שהעיריה משקיעה בהם.קובעים מראש את תוצאות הבחירות משיקולים אידיאולוגיים וטובות הנאה ולא מטובת העיר וכלל אזרחיה.לא פלא שהעיר מודרת על ידי ממשלות הימין שאנשיה לא קבלו דריסת רגל מאז אבא חושי,אלמוגי.פלימן ,גוראל ובעיקר מצנע שנוא נפשו של אריאל שרון ופרשת לבנון.מי שמשלם את המחיר של הדיקטטורה הבולשביקית ומכירת העיר תמורת הבטחת השלטון הם רוב אזרחיה החפצים חיים.תקצר היריעה מלהעלות את ים מעלליה של העיריה וזה העומד בראשה.
    סגור
  • צריך לדעת איפה בדיוק לקנות... (ל"ת)
    צביקה דורון בגוגל 21/02/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    ברחו מירושלים לת"א ועכשיו בורחים מחיפה לת"א (ל"ת)
    כולם רוצים לגור בת"א 20/02/2016 05:57
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • מחיפה רק עכשיו?חיפה כבר התרוקנה מתושבי האיכות מזמן.
    eby 21/02/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שנים של הגירה שלילית שהוסתרה על ידי העיריה הרעה שלא הייתה מוכנה לספק מידע על פי חוק.אפילו בימי אבא חושי כשמפלגת העבודה שלטה ובשיא כוחה הוא היה צריך למשוך אנשי אמנות בולטים כולל אלה שעזבו תמורת אתנן נכבד כמו דירה בחינם שחלקם ברבות הימים החזירו .סרבו או מכרו לאחר שלטונו בעיריה.חיפה בעוד 10 עד 20 שנה תאלץ לדבר בערבית או באידיש.היא הולכת ונשלטת על ידי קהלים אלה (ערבים וחרדים)המצביעים בשיטת העדר תמורת צ'ופרים משמעותיים למנהיגיהם ולצאן מרעיתם.כל זאת תמורת הבטחת שלטונו של יהב וקודמיו שהמציאו את הפטנט.לעיר עם הפוטנציאל היופי המדהים צפוי עתיד עגום.כל עשירי חיפה ניתן לצפות בהם דוהרים בכל בוקר לעבודה.היכן?כמובן לתל-אביב ההורסת כל חלקה טובה בפריפריה.ומי שלא יודע עדיין.חיפה היא פריפריה בריבוע.
    סגור
  • 12.
    שינוי מגמה כבר פה
    משקיע זהיר 19/02/2016 06:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רק העצומה והמהירות של ירידת המחירים היא התעלומה בהצלחה לזוגות הצעירים
    סגור
  • 11.
    ריבית אפסית לא טבעית מאז 1931 (ל"ת)
    רק הנגידים אשמים 19/02/2016 03:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    סופסוף מתחילים להבין
    DavidM 18/02/2016 23:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמדינת ישראל זה לא שוויץ , אין הצדקה למחירי הדירות הדמיוניים, ולא רק חיפה מזוהמת זה כמעט כל הארץ במיוחד תל אביב
    סגור
  • 9.
    תמ"א 38 הרס שכונות
    שדיקר 18/02/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שכונות כמו כרמליה נהרסות ע"י תמ"א 38 בונים לגובה ללא מרחקים בין הבתים אין חניות וכו. מי שקנה דירה בידיעה שקיים אופי לשכונה עם בתים בגבהים ידועים מקבל היום הסתרה של השמש והנוף ויכול רק לדבר ללמפה= למנורות. כל השכונה הפכה למנסרת אבן אחת גדולה מציפויי האבן ואין מי שיגן על הדיירים הנושמים זיהום מהמפעלים, כן גם בכרמליה, וגם מאבק מהאבן.
    סגור
  • 8.
    צריך דירות לאפסן את כל הסחורה מהדואר (ל"ת)
    דואר ישראל ! 18/02/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    מס אמת על רווחי השכירות יסדיר את השוק. (ל"ת)
    שחל 18/02/2016 18:24
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • טען עוד
  • שטויות. המס הוא אפס ונועד כדי שימצאו דירות להשכרה.
    שמטוב 19/02/2016 01:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לפני מספרק שנים היה מחסור חמור בדירות להשכרה והמס הורד לאפס כדי לפצור את הבעיה. דירות להשכרה באחוזים גבוהים יש בכל העולם , לכן קיום להשכרה אינו הסיבה למחיר הדירות הגבוה. חפש אשמים אחרים. אם תבטל את כדאיות ההשכרה אנשים יצטרכו לגור בקרטונים ברחוב כי אף אחד לא ישכיר להם..
    סגור
  • 6.
    כולם מבלבלים את המוח
    בצופן העתיד 18/02/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    11 0
    נראה לכם שמישהו יודע מה יהיה? כל אחד והאינטרסים שלו.לאורך ההיסטוריה ולא של 4 שנים ולא של 8 שנים אלא עשרות שנים ויותר מזה היו עליות אם זה בבורסה ואם זה בסחורות או נדל"ן.לאורך השנים הוכח שמי שקונה בזול (ולא משנה מה) מרוויח ומי שקונה ביוקר נוטים סיכוייו להפסיד. נו באמת,לשאול מתווכים בחיפה על שוק הנדל"ן בחיפה זה רציני? האם אין להם אינטרס ברור? מה יגידו שהמחירים קורסים ?(אני לא יודע מה קורה שם).מי שמחפש השקעה בטוחה שישים הכסף בבנק בריבית שנתית של 0.01% לשנה או קצת יותר. אפרופו ריבית האם היא תעלה? מתי תעלה? תשאלו עשרות מומחים תקבלו מאות תשובות.
    סגור
  • 5.
    משקיעים תרגיעו ....
    חיפאית 18/02/2016 17:42
    הגב לתגובה זו
    18 0
    בעוד חודשים ספורים הולכת ומסתיימת בניה של אלפי יחידות דיור שנבנו בצפיפות זוועתית במבואות הדרומיים של חיפה . רוב הדירות הם להשכרה . כך שאני בהחלט צופה בעיה למשקיעים שקנו דירות כמו לחמניות . מקווה שהדבר אכן יוביל לירידה במחירי הדירות . מגיע לצעירים שלנו גם הזדמנות לרכוש דירה .
    סגור
  • השכונה שם תהיה גרועה כמו קרית אליעזר
    כל משחק האזור נחסם 23/02/2016 06:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שקנה שן עשה טעות חייו מחירי הדירות רק יירדו כשיתברר שזו שכונה של משקיעים ויגורו שם סטודנטים או עולים בשכירויות
    סגור
  • רק מטומטמים והזויים קונים דירות שם בצמוד למגרש הכדורגל.
    eby 21/02/2016 12:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסתבר שלא פעם או פעמיים בשבוע מתקיימים משחקים במגרש סמי עופר שהפך למגרש הלאומי של ישראל והקבוצות וההתאחדות במשחקים בין לאומיים בוחרות לשחק בו.זה תענוג מפוקפק לשמוע את נהמות הקהל כמעט יום יום.את מאות המכוניות של הצופים צופרות.עומדות על כל סנטימטר פנוי על המדרכות וחוסמות כל תנועה ובכל כיוון כמעט כל ערב ולא מאפשרת לך יציאה מהבית.לאמוד זמן הגעה או חזרה אל ומיעד .תהנו ממכת חייכם כל חסרי הבינה שלא מבינים לאיזו צרה הם מכניסים את עצמם.
    סגור
  • העירייה המושחתת הזו נתנה לזה להתרחש
    משה - חיפה 18/02/2016 19:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ביניינים נושקים זה לזה - הושט היד וגע בם.
    סגור
  • 4.
    במשקל נמוך ובהיקפי ראש קטנים בכ-20%-30%
    האדישים 18/02/2016 17:34
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אם הייתי גר באזור ההתי בורח או נלחם בזיהום
    סגור
  • העתונאים סובלים מראש מוקטן. מבלבלים לנו את המוח.
    שמטוב 19/02/2016 00:53
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אין שום בעיית ראש קטן באיזור חיפה. יש אלו בעיית זיהומי אויר. פתירת בעיות אינה נעשית באמצעות שקרים (על נזקים מדומים של הקטנת ראש). צריך לבדוק סטטיסטיקה רלוונטית, למשל מחלות ריאות.
    סגור
  • 3.
    יש מחסור של 100,000 דירות, שזה עיר בגודל של חיפה... (ל"ת)
    דמוגרף 18/02/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    7 10
    סגור
  • יש מחסור במיליארד דירות!!! (ל"ת)
    רן 19/02/2016 13:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טעות בידך
    שקר המחסור 18/02/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    17 2
    יש מחסור של 300,000,000 דירות. שזה מדינה בגודל ארה"ב.
    סגור
  • יש מחסור ב-13 מיליון דירות ומחסנים. (ל"ת)
    קלישאות ללא ביסוס 18/02/2016 17:32
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 2.
    מניסיוני השכרתי דירה במערב ראשון תוך 24 שעות ו5 מועמדים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 18/02/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    2 10
    סגור
  • 1.
    מה שקורה בחיפה יקרה בשנתיים הקרובות בכל הארץ.
    מאקרו 18/02/2016 14:25
    הגב לתגובה זו
    45 10
    חיפה היא דוגמא לאיך אובר השקעות הופך בזמן קצר מאד להיצע נרחב מאד שאיש לא העלה בדעתו , שוב - תוך זמן קצר מאד התנפלות על דירות הפכה למעשה להיצע נרחב , זה יקרה בכל הארץ ולא רק בדירות, ישנו היצע גדול מאד של דירות שמוחזק ע"י רבים שעשו חישוב לא נכון , שהחישוב השגוי יתן אותותיו בפועל אנו נראה הרבה מקרים דומים לחיפה ברחבי הארץ לדעתי.
    סגור
  • לא כל חיפה בכרמל מצב הפוך
    בכרמל המצב שונה מאד 23/02/2016 06:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בשכונות הטובות בכרמל יש חוסר היצע ואפילו רשימת ביקוש לדירות טובות ליד בתי ספר ולכן המחירים ממשיכים לעלות
    סגור
  • שטויות
    המחפש 18/02/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    9 23
    אני מחפש דירה כבר חודשים ולא מוצא. הכל נחטף כמו לחמניות חמות.
    סגור
  • איפה אתה מחפש?בדניה?בהדר?יש לי שם דירות שעומדות חודשים. (ל"ת)
    eby 21/02/2016 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • באמת? יש מחסור בדירות של 100,000 לפחות.
    ישר א לי 18/02/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    6 20
    לא בונים ברמת הגידול הטבעי, כחלון זה רעש וצלצולים.
    סגור
  • אין מחסור בדירות
    יניב 18/02/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    17 8
    אין 100 אלף איש שגרים ברחובות למעשה לכל אחד יש קורת גג רק שאנשים משכירים את הדירות וזה לא טוב צריך לקחת דירות לאלו שיש יותר מ 2 ולמכור אותם במחיר מוזל והוגן אלו שאין !!
    סגור
  • צריך לקחת ממך את הכסף כדי שלא תשקיע השקעות כושלות
    שמטוב 19/02/2016 01:01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ואחר כך תדרוש לקיחת כספים ורכוש מאחרים. ההשקעות הצנועות שלי נושאות רווחים יותר מהשקעות נדלן לשכירות (הרווחים מהשקעת נדלן נמוכים, רוב המשקיעים בנדלן עושים כך כי נוכחו שהשקעות בניירות ערך שוחקות את כספם).
    סגור
  • הבולשביקים עשו את זה כבר לפניך (ל"ת)
    חכם 18/02/2016 19:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ליניב הייתי רוצה לדעת איך תרגיש שיקחו לך דירה מתוך 3
    מנשה 18/02/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    2 5
    קל לדבר קל להציע הצעות אבל אם לך זה היה קורה שומו שמיים מה איך ולמה בטוח לא היית שותק אז להציע סתם ולשלוח הצהרות סתם זה קלי קלות נראה אותך במצב כזה חחחחחחחחח
    סגור
  • אולי לקחת להם גם רגל???
    מיכה 18/02/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
    7 10
    מה זאת השטות הזאת לקחת להם דירות זה רכוש שלהם לא של אף אחד אחר
    סגור