ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

כחלון על מחירי הדיור: "ראיתם פעם תרנגול רץ לשוחט? מה אתם מצפים שהקבלנים יגידו?"

כחלון עולה להתקפה גם בדיור: "הבעיה במחירי הדיור הייתה התיאבון הגדול של הקבלנים. היום במחיר למשתכן אנחנו מוכיחים שאפשר גם אחרת"
משה כחלון, צילום: דורון גרינוולד; יח"צ
שר האוצר משה כחלון שוב עולה להתקפה לאחר שמוקדם יותר השבוע התבטא בנושא התחרות בבנקים. הבוקר בועידת איגוד התאגידים העירוניים, הגיב על שורה של נושאים שעלו לכותרות ובראשם - משבר הדיור:
כחלון: "יש כל מיני אינטרסנטים שמדברים מפוזיציה ומספרים לציבור שלא ירדו המחירים. מה את מצפה שקבלנים יגידו שהמחירים יירדו? ראיתם פעם תרנגול רץ לשוחט?"
"הבעיה במחירי הדיור הייתה התיאבון הגדול של הקבלנים. היום במחיר למשתכן אנחנו מוכיחים שאפשר גם אחרת. היום במחירי הדירות מגולם הרבה מאוד שומן שהקבלנים לא רוצים לוותר עליו. שם המשחק זה זמן. קו פרשת המים יהיה כאשר עשרות אלפי זוגות צעירים יזכו בהגרלה וירכשו דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים."
כחלון אף התייחס לעודפים בגביית המיסים: "כשנכנסתי לתפקיד נגידת בנק ישראל אמרה לי שאי אפשר להעביר את תקציב 2015-2016 בלי לעלות מיסים ב-8 מיליארד שקל. קיבלנו החלטה להוריד מיסים וקיבלנו את התוצאה בחודש האחרון בעלייה בצריכה. לפעמים צריך לקבל החלטות אמיצות. אם ימשיך להיות עודף בגביית המיסים נמצא את הדרך הכי טובה להחזיר את הכסף לציבור. אם יהיה נכון להוריד מיסים - נוריד מיסים."
 
בנושא הרפורמה בבנקים אמר: "אנחנו מתכוונים להרחיב את המקורות שנותנים האשראי ולא לתת יותר אשראי. יש כשל חמור בשוק האשראי בישראל היום. המפקחת על הבנקים והנגידה ממונות על היציבות ולא על התחרות. אנחנו נשמור על היציבות של הבנקים אבל נדאג גם לתחרות".
תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    כחלון, עד שלא תפתור את נושא פינוי בינוי עם הגדלת מספר
    מני 14/02/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחידות לבניה והטבות מיסוי לבעלי בתים פרטיים שום דבר לא יזוז באזורי הביקוש חוץ מעליית מחירים.
    סגור
  • 21.
    המחירים עוד כל כך יעלו וכשיבוא היום והם
    ירון 11/02/2016 17:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יום יבוא והמחירים ירדו, אבל הם יעלו עד אז כל כך שירידת המחירים תהיה למחיר גבוה יותר משל היום...
    סגור
  • 20.
    הצבעתי עבורך ולכן אתה שוחט אותי?
    תרנגול 11/02/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמך מהיום יהיה "שויחטמן" ולא "כחלון"
    סגור
  • 19.
    כל מי שהצביע בעדך הוא תרנגול שהגיע לשוחט
    כן ראיתי 11/02/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתה נחוש כמו שביבי נחוש עם הגז. אף אחד לא מתקרב למדינה וכל השקרים עם הגז וקפריסין והיצוא של הגז הינו שקרים . כנ"ל אתה עם הדירות שלך ועוד בחורים בפריפריה . מי יקנה דירה אם פגעת בצעירים בנטו שלהם? גם ההורים הזקנים שלהם לא יוכלו לעזור להם כי גם בהם פגעת .בלי כסף לא יקנו ממך דירות גם לא במחיר למסכן. בטח יהיו דירות נוסח גינדי שהמרפסות יפלו שם . וברעידת אדמה בהודו הם יקרסו פה מיד
    סגור
  • 18.
    לא מכובד
    יוסי . א 11/02/2016 15:00
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כחלון תתבייש אתה משמיץ את כל הקבלנים וחושב שזה פופוליסטי לדבר בגנותם
    סגור
  • 17.
    המיפנה בשוק הדיורבדרך, כחלק מתהליך תיקון נכסים בשווקים
    חחמלון 11/02/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם המפולת בשווקים תמשך, למעט זהב, לא יהיו נכסים שימלטו מירידת שווי. כה אמר זראטוסטרה.
    סגור
  • 16.
    הקשבתי לממשלה ישבתי שנתיים על הגדר והפסדתי 200 אלף שקל
    הקשבתי לממשלה 11/02/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
    2 6
    למרות שקניתי דירה אני עדיין רוצה שהמחירים ירדו. הממשלה לא באמת רוצה לטפל בזה כי אם הייתה רוצה הייתה מזמן מפעילה מס רווח הון לבעלי 3 דירות ומעלה. הממשלה מנסה למצוא פתרונות למסכנים (מחיר למשתכן) מבלי לסכן את הבנקים והקבלנים ובעלי הנכסים. קשה לי להאמין שזה יעבוד. אני את הלקח שלי למדי. סופרטאנק סופרשמאנקר - דיבורים כמו חול
    סגור
  • זה לא יעזור . די להטיל מיסים סתם. זה לא יוריד לך את
    מיסים על נדלן 11/02/2016 15:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המחיר.
    סגור
  • 15.
    צריך לרפא את כחלון מהאובססיה שלו לבנקים ולאשראי
    יש רופא בקהל? 11/02/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    נראה שזה בנפשו . אנחנו לא מתלוננים על כרטיסי האשראי יש כאלה שגם לא משלמים שום עמלות או עמלה קטנה המטרה של כחלון ברורה להקים עוד רשות של כרטיסי האשראי עוד טייקונים בדרך. אח"כ יבוא הבן של כחלון ויגיד שהוא רוצה להיטיב עם העם ולהלחם בטייקונים של האשראי. העם מטומטם ולכן ישלם. אני דווקא אשלם כל דבר במזומן .
    סגור
  • 14.
    די לעבוד על המסכנים. כבר פורסם שאתם רוצים להקים
    רפורמת האשראי 11/02/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רשות עם מנהלים ועוד מנהלים ועליהם מנהל כולל . עוד פירמידה של ג'ובים למקורבים. מי שיש לו כסף לא צריך את האשראי שלכם ומי שאין לו כסף ישלם יותר על האשראי . זה יהיה מחירים שונים לאנשים שונים. כל העשירים יפתחו פתאום חברות אשראי ורק ירויחו מעמלות. הם לא יעבדו בחינים. מספיק לעבוד על הצבור כשהמטרה שלכם היא לתייג אזרחים וסמן אותם קוראים לזה פרופיל כספי. זה גם אמצעי ריגול מעולה על האזרחים שיצטרכו להוכיח כמה כסף יש להם כדי לקבל אשראי וגם הכנה לועדת לוקר שמטרתה לא לאפשר לאנשים להשתמש בבמזומן אלא בכרטיסי אשראי. את מי זה יעשיר אם לא את החברים של קחלון השקרן? זה לא לטובת הציבור כמו שועדת בבכר לא עבדה לטובת הציבור וזה ממשיך. העם יעבור לקנותת דולרים בשוק השחור . מספיק לרמות את העם .
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    הצריכה לא עלתה אבל הצרחות של המסכנים עוד יעלו
    הצריחה עלתה 11/02/2016 14:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל חנות שלישית נסגרת. תרכיב משקפיים
    סגור
  • 12.
    מה עם הזקנים שלא יזכו לקבל בטוח לאומי בגלל העלאת גיל
    הכנסות ממיסים 11/02/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הפרישה וכן נשים שלא צברו תקופת אכשרה גם הם לא יקבלו אתה והנגידה שולחים נשים לעבודה בגיל 62 כשאין להם סיכוי לקבל עבודה ודוחק אותה לגיל 70. לא כולם יושבים במשרדים ממוזגים. .
    סגור
  • 11.
    מחיר למשתכן הוא עבודה על כולם
    דמגוג 11/02/2016 14:07
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בניה לא במרכז אלא בפריפריה. בושה שהוא מציג את העניין כהצלחה של האוצר. באיזה מדינה קונים דירות בהגרלה? דירות צריכות להיות מוצעות לכל אחד ולא בזכות הגורל !!! זה אותו דבר כמו הכשלון של לפיד עם מע"מ 0 דירות שהיו מיועדות רק לעשירים בהנחה ולא כל מי שרצה יכל לקנות. פה אותו דבר עוד מעט נראה מכות ודחיפות בתור להגרלה. מדינת ישראל מנוהלת כמו קזינו או יותר נכון רולטה רוסית. גם פה יש את ההשגחה הממשלתית קובעת איפה יבנו ומי יקנה. וגם לא צריך להיות חכם במיוחד כדי להבין שזה יהיה בניה רעועה כמו שבנו בשנות ה 50 תקרת רביץ וכל מי שגר בדירות כאלה מסכן כי כל רגע התקרה יכולה לקרוס לו על הראש.
    סגור
  • 10.
    צודק כחלון - השוק והמשק לקראת זעזוע לא נעים
    ציקי האדום 11/02/2016 14:03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    המצב בעולם בטטה, והכתובת על הקיר
    סגור
  • 9.
    כחלון , נכשלת - תתפטר !
    רועי 11/02/2016 14:03
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הבטחת פומבית שתתפטר אם תכשל . לא הורדת את מחירי הדיור בשקל , אז אנחנו ממתינים להתפטרות .
    סגור
  • 8.
    הנדל"ן יפול לא בזכות מחיר למסכן של קחלון
    שגעון גדלות 11/02/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אלא בגלל המצב הכלכלי בארץ ובעולם. בסוף הוא יזקוף את זה לזכותו . גם בלי קחלון מחירי הדירות ירדו.
    סגור
  • 7.
    ראיתם פעם פוליטיקאי שקרן ורמאי כמו משה כחלון
    מצביע שכחלון רימה 11/02/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אני לא ראיתי
    סגור
  • 6.
    או אה מי זה בא ? ראש הממשלה הבא!!!! (ל"ת)
    חיפאי גאה 11/02/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 5.
    אז תביא קבלנים מסין
    אלי 11/02/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אם הקבלנים הם הבעיה,וקרוב לודאי שגם הם חלק מהבעיה, תביא חברות בניה מחו"ל . למה אתם לא עושים זאת?
    סגור
  • 4.
    כחלון המלך
    יוסי 11/02/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שאפו לך כחלון שאתה באמת עושה ולא רק מדברהיחיד שהולך נגד הזרם ושבאמת איכפת לו מצדיע לך אחד מהעם
    סגור
  • 3.
    כחלון, אתה כשלון של ממש.
    ישראליקו 11/02/2016 13:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מה זה משנה מדברים... יש את מבחן התוצאה. אתה ממשיך לא להתייחס לנושא הגז בגלל החבר שלך? שר אוצר אינטרסנט לחבריו הקרובים שלא עובד לטובת העם, זו בעיה אמיתית.
    סגור
  • כחלון נמנע בגז. אבל סיכם עם הנגידה לפגוע באנשים
    נכון מאוד 11/02/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם העלאת גיל הפרישה ופגיעה בחלשים בחברה עם שלילת בטוח לאומי. גם העלה מס על הפרשות המעסיקים בפנסיה. כולו רוח וצלצלולים. לאנשים לא יהיה כסף לקנות אוכל אז בטח לא דירות.
    סגור
  • 2.
    האינטרסנטים הם.. אתה! שמבלבל את השכל על ירידת מחירים של (ל"ת)
    ירון 11/02/2016 13:38
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 1.
    הריבית ה0 היא הבעיה.ניפחה שטויות
    מר כחלון 11/02/2016 13:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראה בורסות
    סגור
  • ריבית 0 הפנתה כסף לנדלן
    תוכידאדה 11/02/2016 14:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשהריבית היתה גבוהה יותר המניות היו במחירים הרבה יותר גבוהים. המניות התרסקו מהשיא בעשרות אחוזים למרות הניפוח לכאורה.
    סגור