טירוף הנדל"ן: גידול של מעל 40% ב-2015 במכירות דירות חדשות - הנה המספרים

32,370, שיא מאז הושק הסקר ב-1999. באילו ערים נמכרו הכי הרבה דירות מקבלן? צפו בטבלה המלאה

נדל"ן, צילום: לילך צור
טירוף הנדל"ן בישראל בשיאו. לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו לפני מספר דקות, ב-2015 נמכרו כ-32,370 דירות חדשות, נתון שגבוה בכ-40.3% בהשוואה ל-2014  ומדובר בכמות הגבוהה ביותר של דירות חדשות שנמכרו מאז שהסקר של הלמ"ס נערך במתכונתו הנוכחית, בשנת 1999. 
חלקן של הדירות החדשות שנמכרו מסך כל הכמות המבוקשת של הדירות החדשות, נע בין 78% במחוז חיפה, 76% במחוז תל אביב ו-74% במחוז המרכז, לבין 36% במחוז הצפון.
ירושלים היא העיר בה נמכרה הכמות הגדולה ביותר של דירות חדשות בשנה החולפת, 2,292 אלף דירות, במקום השני נמצאת ת"א עם 1,649 דירות ובמקום השלישי זו פ"ת עם כמות של 1,563 דירות שנמכרו. הנה הרשימה המלאה: 
על פי נתוני המגמה, נרשמה ירידה של כ-3.3% בממוצע לחודש במספר הדירות החדשות שנמכרו בחודשים יולי-דצמבר 2015 ברמה ממוצעת של כ-2,670 דירות לחודש. זאת, לאחר עלייה של כ-4.6% בממוצע לחודש שנרשמה בחודשים יוני 2014-יוני 2015, ברמה ממוצעת של כ-2,370 דירות לחודש ובהמשך לירידה של 2.9% בממוצע בחודשים אוגוסט 2013-מאי 2014 ברמה ממוצעת של כ-1,920 דירות לחודש. הנה הגרף:

תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    תכתבו בגוגל פיסבו ותראו את הפתרון המעניין להורדת מחירים (ל"ת)
    שרון 05/02/2016 08:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    ולמי זה טוב? מי שאין לו בית בסוף לא ירצה למות גיבור
    רונן 04/02/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בשביל חזירונים שחושבים שהם חכמים מכולם וצוחקים על כולם, רק בגלל שהם נולדו כמה שנים קודם והיו עמידים מספיק לפני 2008 בשביל לרכוש דירה. אני עם המילואים גמרתי.
    סגור
  • אולי קודם תעשה חובה?????? (ל"ת)
    נו באמת 05/02/2016 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    ביבי פשלונר
    אורן 04/02/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אין לו זמן לטפל בבעיות הדיור,בטרור המשתולל במנהרות בעזה יש לו זמן ללכת להגן על הכיס של תשובה החזיר בבג"ץ איזה ראש ממשלה דפוק ומסוכן בחרתם? טמבלים תשלמו על כך יוקר
    סגור
  • 7.
    הדירות בישראל לא ירדו .ואם כן מחירי יקרסו תהיה קטסטרופה
    טומארפורקולו 04/02/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    6 4
    בכלכלה ובבנקים שאף מנהיגות תוכל להשלים איתה .ירידת מחירים מבוקרת של עד10% ולא באזורי הביקוש במיוחד תל אביב תיתכן וזה רק במידה של מיתון או מלחמה של חודשים שתרסק את הכלכלה עד אז לכל החולמים זה לא יקרה יותר מידי ישראלים בנקים והון מושקע בנדלן רבותיי זה לא יקרה
    סגור
  • 6.
    סופרבועה=מונופול חזירות+תקשורת שנים להריץ עם הטיפש!! (ל"ת)
    טייקון+שלטון=סופבועה 04/02/2016 15:15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 5.
    אני צופה מפולת בדירות
    אלו ג'נרס 04/02/2016 14:30
    הגב לתגובה זו
    11 6
    לא לקנות בחיפזון כי הכול יהיה יותר זול ובשפע תוך 3 שנים.
    סגור
  • תגובה למספר 1
    מבין 04/02/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כניראה שאינך מכיר את השוק.
    סגור
  • אנ מבין שתשאר הומלס לנצח ותזדקן לא בכבוד בהמתנה (ל"ת)
    נו באמת 05/02/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    טירוף לרכוש דירה? יש משהו יותר בסיסי מקורת גג? (ל"ת)
    הטירוף הוא במחסור 04/02/2016 14:20
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 3.
    נתון מצויין סימן שבונים
    שי 04/02/2016 14:12
    הגב לתגובה זו
    5 5
    הירידות בדרך
    סגור
  • מי שראה מחירים יורדים בישראל שיקום (ל"ת)
    אורן 04/02/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • אני ראיתי. בין 200 ל-2008 ירדו בכ-25% (ל"ת)
    מאיר 07/02/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    תקראו בגוגל מאמר: " שיקולי משקיעים בנדל"ן " ********