ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

לקנות או לחכות? דיוני הריבית חושפים את הצפי בבנק ישראל - לגבי מחירי הדירות

בתוך כך: שימו לב לנתון היקף המשכתנאות לחודש דצמבר שפורסם היום - שוב הסתערות
קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel
בנק ישראל פרסם היום את סיכומי דיוני הריבית שהתקיימו ב-27-28 לחודש דצמבר, שלאחריהם נתקבלה ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%. מעניינת באופן ספציפי ההתייחסות לסוגיית מחירי הדירות - התייחסות שבאופן מסוים לוקחת צעד אחורה מהתייחסות שניתנה בדיוני הריבית מלפני מספר חודשים.
בדיוני הריבית האחרונים בבנק ישראל אומנם העריכו שהקצב הנוכחי של עליית מחירי הדירות (6.9% בשנה האחרונה) לא יימשך, אבל כבר לא מדברים שם על אפשרות של שינוי כיוון לירידת מחירים כפי שסברו בדיוני הריבית של חודש ספטמבר, אז נכתב כי "האצת הגידול בהיצע עשויה לתרום להתייצבות מחירי הדיור, וייתכן שגם לירידה מתונה בהם".  
וכך נכתב בדיוני הריבית הפעם: "הקצב השנתי של עליית המחירים נותר גבוה ובחודש האחרון התחדשה העלייה במחירי הדירות. עם זאת, נמשכה הירידה בקצב עליית מחירי השכירות. רמת הפעילות הגבוהה ביחד עם הגידול בחלקן של הדירות הנבנות ביוזמת המגזר הציבורי לעומת הפרטי, עשויה להצביע על גידול בהיצע שירותי דיור, ולהערכת חברי הוועדה עשויה גם להוביל להתמתנות של קצב עליית מחירי הדירות". נזכיר כי בחודש ספטמבר-אוקטובר נרשמה עלייה של 0.8% במחירי הדירות (לפי הלמ"ס).
בדיוני הריבית צויינו מספר דברים: ברבעון השלישי של 2015 הושלמה בנייתן של כ-11,000 דירות,  ומעריכים כי הקצב הגבוה של התחלות הבנייה (בשנה האחרונה כ-47,000 יחידות דיור) צפוי להמשיך להתבטא בתקופה הקרובה ברמה גבוהה של גמר בנייה. ועוד נכתב כי מספר העסקאות באוקטובר עמד על 6,600, דומה לממוצע בחודשים יולי- ספטמבר ונמוך מהממוצע במחצית הראשונה של השנה (9,100 עסקאות חודשי). בבנק ישראל כותבים כי ניתוח העסקאות לפי סוג הרוכשים מלמד כי עיקר הירידה מקורה בפעילות ציבור המשקיעים - שהושפע מהעלאת מס הרכישה בסוף יוני.
הציבור שוב מסתער: בתוך כך, פורסם היום נתון היקף המשכנתאות לפיו בחודש דצמבר נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 5.6 מיליארד שקלים, הסכום הגבוה מאז אוגוסט ובאופן כללי סכום שגבוה מהממוצע השנתי ב-2015 שעמד על 5.4 מיליארד שקלים. בבנק ישראל מתייחסים לעניין הקצב הגבוה של נטילת המשכנתאות וכותבים כי "הסיכונים הגלומים בשוק זה ממשיכים להיות גבוהים".
תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    הציבור מטומטם לכן הציבור ישלם (ל"ת)
    יויו ובזיק 18/01/2016 19:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מפיית סטנלי הורסת את החלום הציוני בעזרת ביבי-פלוץ...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/01/2016 19:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ריבית כמעט אפס...נקח משכנתא (גם אם הגבלה ממשלתית)... יבוא יום והריבית תעלה? עד כמה? על ידי מי(לא ע"י פרוג-בטוח)... ההתנפלות על בנק משכנתא תעצר?...אבל תזרים על חשבון משכנתא יוקטן...מצב בנקים יוחמר?...נחזור לאינפלציה של 400 %?...אפוקליפסת ביבי-קרנית תושלם...איפה אנחנו היינו?
    סגור
  • 15.
    כל עוד הריבית נמוכה המחירים לא ירדו (ל"ת)
    עוז 18/01/2016 08:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    הכול מתרסק הוא שקרן מתווך מהשטח התרחקו מדיאות כמו מאש (ל"ת)
    אבי 17/01/2016 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חלום הרטוב של ביבי-נאמני כת שבתאי צבי(CFR)-מתגשם...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/01/2016 19:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרס מדינה ציונית.
    סגור
  • 13.
    דנוס הוא שקרן גדול הכול יורד חזק בכול המקומות אנטרסנט (ל"ת)
    ציפי 17/01/2016 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    בתור בעל דירות מצדד בדברי הנגידה
    רחמים 14/01/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 10
    80% בעלי דירה רוצים שהמחירים יעלו, ע"פ 20% שחלק נכבד מהם בטלנים שאוהבים ליילל ,שגם אם המחירים ירדו ב-80% יבכו שמר להם
    סגור
  • 11.
    התרסקות מחירי הדירות
    בועת נדלן 12/01/2016 09:27
    הגב לתגובה זו
    25 9
    מתווך מהשטח הכול יורד שלושים אחוז ולא מוכרים מלא שלטים ואין מכירה זה כבר מתפוצץ התרחקו כמו מאש מדירות זה יפול חזק יותר ראו הוזהרתם גם הקבלנים אומרים לי את זה בסתר הכי אמיתי אני רואה מהשטח יש שלושים אלף דירות לא מכורות מאה אלף בבניה מיתון רבית תעלה מחיר למשתכן מטרה ועוד יש המון הכול מתרסק והיה יותר לברוח מדירות יפול עד חמישים אחוז מה שיקנה שם המון כסף על קרן הצבי ואני הכי רציני ומאוד אזהרה לכם ורצינית הזהרו לכם רואה הכול מהשטח אל תאמינו לשמאים ולקבלנים ולאנטרסנטים למינהם יפילו אותכם בפח זה מה שהם רוצים שתקנו ראו הוזהרתם המתווך
    סגור
  • חחח אשרי המאמין (ל"ת)
    חחח 14/01/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • בגלל אנשים כמוך המחירים רק עולים
    איציק 12/01/2016 22:58
    הגב לתגובה זו
    3 4
    זורע פניקה שמקפיצה את מחירי הדירות
    סגור
  • טען עוד
  • מחירי דירות-תוכנית שטנית של ביבי.השבחת ארמון של קייסריה (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/01/2016 19:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • קר בחוץ, לא נמאס לך לחרטט שטויות???? (ל"ת)
    נתי 12/01/2016 20:43
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 10.
    יעלו השנה עוד 5 אחוז זה ברור לכל הדיוט (ל"ת)
    בגלל ריבית אפסית 12/01/2016 03:18
    הגב לתגובה זו
    5 15
    סגור
  • שנת 2016 תהיה עוד שנה של עליות, מכיוון ש
    ייעוץ נדל"ן בגוגל 12/01/2016 17:33
    הגב לתגובה זו
    3 8
    חפשו יועץ נדל"ן בגוגל ותקראו מאמרים
    סגור
  • זוגות צעירים חוששים שלא יזכו בהגרלה מחיר למשתכן
    בגוגל יועץ נדל"ן 12/01/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    4 6
    פוחדים לאבד זמן ולהמשיך בשכירות בלי סוף
    סגור
  • 9.
    המלחמה כבר כאן נסראללה יביא לירידת מחירי הנדל"ן
    עוגי,חבר טוב 12/01/2016 00:23
    הגב לתגובה זו
    2 4
    זהו הגענו לגהנם
    סגור
  • נסרללה יביא ללעליית נדל"ן מקלטים אטומים רק עשירים... (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/01/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    פשוט בושה של נגידה
    נמרוד 11/01/2016 18:30
    הגב לתגובה זו
    22 2
    מתממת נוכח העובדה שגם בנק ישראל בהתנהלותו אחראי לניפוח בועת הנדל"ן ובאה "לעדכן" אותנו שהמחירים עולים.., נו באמת, תעוררי גב' פלוג. הבנק בראשותו את עומדת צריך לדעת להתערב בשוק הנדל"ן והמשכנתאות בדיוק כפי שהוא מתערב בשוק המט"ח בניסיונותיו לייצב את שער החליפין פעם אחר פעם. מה? שוק הנדל"ן לא מהווה איום על המשק והמערכת הבנקאית? רק שער החליפין? במקום להציג פני תם או אחד שאינו יודע לשאול, תתחילי להגדיל את ההון העצמי אותו יידרשו משקיעים להביא מהבית בבואם לרכוש אחד שכזה, תגבילי למשקיעים את גובה שניתן לקבל. אולי תעסיקי את עצמך בשאלה המטרידה: כיצד זה שנתח המשקיעים בשוק קרס בכ 70% ועדיין מחירי הדיור לא יורדים??
    סגור
  • מכיר את האיש ובובה על זרועו מדברת?פרוג זו בובת ביבי... (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/01/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בנק ישראל ממלא את תפקידו. הממשלה נכשלה.
    הבעיה - היצע \ ביקוש 14/01/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בנק ישראל אינו אחראי על ההיצע. זה תפקידה של הממשלה. הבנק מפקח על יצבות ותיפקוד מערכת הבנקאות בין יתר תפקידיו. פישר הסביר זאת כבר לפני שנים.
    סגור
  • 7.
    ככל שיעלה יותר ומהר, כך הקריסה תהיה מרשימה יותר וקולנית
    יואליק 11/01/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    29 7
    יותר
    סגור
  • היחידי שעושה פה קולות זה אתה ולא בחוכמה (ל"ת)
    נתי 12/01/2016 20:45
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 6.
    הנדל"ן "נתן" הנדל"ן ייקח ובגדול. (ל"ת)
    מאיר 11/01/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    24 7
    סגור
  • 5.
    זה מדינה של קופים ממרוקו (ל"ת)
    rr 11/01/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    18 10
    סגור
  • אתה כנראה איזה רוסי מהשטחים של סיביר
    מכלוף 13/01/2016 20:35
    הגב לתגובה זו
    0 9
    שאמא שלו לא יודעת מה זה קוף וגם לא ידעת לקרוא ...איש שבא מבית מפח עם כמה בקבוקי וודקה זולה שהורסת לכם את המוח
    סגור
  • 4.
    טעות או הטעייה זו השאלה
    יורם דירות"א 11/01/2016 15:31
    הגב לתגובה זו
    20 5
    שוק הנדלן נמצא בפעל בנסיגה וזו עובדה לכל מי שקשור לענף. לקיחת משכנתא אינה מצביעה רק על רכישת דירה אלא גם על לקיחת משכנתא נוספת כהלוואה כחלק מתוך תיק המשכנתא הקיים
    סגור
  • מ1996 ביבי מוביל(החלילן מקייסריה) אותנו לקטסטרופה
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/01/2016 19:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואמרה על כך שרה אמינו: ביבי בוא נברח מכאן...אמרה או לא אמרה?כי לביבי יש דרכון (לכל צרה,שלא תבוא...) מUSA.לגיטימי.
    סגור
  • 3.
    משהו אחד אני יודע המחירים לא ירדו
    האיש שבקיר 11/01/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    12 28
    ובטח שלא יתרסקו כמו שאומרים מקסימום העלייה תעצר אין מקום במדינה ובטח שבמרכז ולכן המחיר של דירה תמיד יהיה גבוה ככל שהזמן יעבור יהיה עוד פחות מקום לגור ושוב המחירים יעלו בנוסף עלייה מחול של יהודים תתרום גם
    סגור
  • 6.4 מיליארד משכנתא ?כי זה נוח ומשתלם? ועליית ריבית?
    ראיס-פוטין-טיל 400S 19/01/2016 19:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואי יכולת להחזיר משכנתא של עד 7000 ש.ח. לחודש? הרס טוטלי בשרשרת.אפוקליפסה?
    סגור
  • על בניה לגובה שמעת ? (ל"ת)
    חכם 11/01/2016 20:47
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 2.
    אוהב את זה: עליה בירידה של עליה של ירידה של מגמה. :) (ל"ת)
    דולפין מרושע 11/01/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • 1.
    ריבית 0 מקוללת.מרחיבים פערים
    בנק ישראל שונא ישראל 11/01/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    33 1
    והורגים חוסכים
    סגור
  • מאיפה הבאת 15%...
    יניב 11/01/2016 21:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נתון לא הגיוני ושאלה לרלונטית
    סגור
  • שאלה לי אלייך ותענה בכנות:
    shafik 11/01/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה עדיף: משכנתא של 300 אלף שקל בריבית 15% לשנה עם הצמדה למדד למשל 25 שנה או 600 אלף שקל בריבית קבועה לא צמודה 4 אחוז ל 25 שנה?
    סגור
  • תגיד לי מה תהיה האינפלציה ב 25 שנים הבאות ואענה לך. (ל"ת)
    יש רא לי 11/01/2016 15:27
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • אתה מגזים! אין דבר כזה 15%+מדד
    אחד העם 11/01/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני לקחתי ב2005 ריבית של 4%+מדד.
    סגור
  • ברור שהשני עדיף
    אליצור 11/01/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל מה אתה בא להגיד בזה?
    סגור
  • רק רוצה לגור בשכירות במחיר נורמלי
    תשובה לשאפיק 11/01/2016 15:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ככה שהריבית תועיל לי באופן ודאי
    סגור
  • תגדיר נורמלי? לפי המשכורת או האבטלה שלך? (ל"ת)
    נתי 12/01/2016 20:51
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור