כחלון על מחירי הדירות: "שברנו את השיטה, והחזרנו את התקווה לזוגות הצעירים"

שר האוצר קיים היום מסיבת עיתונאים לסיכום 2015 ויצאה בהכרזות גדולות, רוצים לענות לו?
משה כחלון, צילום: תמיר ברגיג; Getty images Israel
שר האוצר משה כחלון מקיים כעת מסיבת עיתונאים משותפת למשרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון לסיכום הפעולות שבוצעו ב-2015 במטרה להוריד את מחירי הדירות. כחלון אמר כי שווקו קרקעות  ל-27,690 יחידות דיור במהלך ב-2015 במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" וכי מדובר בכ-2,700 יחידות דיור מעבר ליעד הממשלתי,  
כחלון: "שברנו את השיטה, הפסקנו את הספסור בקרקע ועמדנו ביעדים שהצבנו. חשוב מהכול – החזרנו את התקווה לזוגות הצעירים. בשנה הבאה נשלים שיווק של 70,000 יחידות דיור במסגרת תכנית המחיר למשתכן כפי שהתחייבנו, ואני מאמין שגם נעבור את זה. חשוב לציין שכל הדירות הללו ישווקו וימכרו במחיר מוזל, בהנחה של מאות אלפי שקלים, שתופנה לזוגות הצעירים חסרי הדיור ולרווקים בני 35, ללא הבדלי דת, גזע ומין. כל מי שאין לו דירה במדינת ישראל יוכל להשתתף בהגרלה וגם לזכות. אין לי ספק שמכלול הפעולות שלנו ישפיעו על שוק הדיור כולו, וכבר היום אנו עדים לשינוי בשיח."
 
עוד נאמר במסיבת העיתונאים כי בסך הכול שווקו במהלך 2015 קרקעות לבניית 44,248 יחידות דיור, מתוכן שווקו קרקעות לבניית 27,690 יחידות דיור במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן' שמבטיחה הנחות לרוכשי הדירות בסך מאות אלפי שקלים מתחת למחיר השוק תוך ויתור המדינה על הכנסות מקרקע. 
מניתוח שמפרסם האוצר היום עולה כי שיווקי הקרקעות לבניית דירות במחיר למשתכן משקפים ירידה משמעותית של עשרות אחוזים לרוכשי הדירות, שנעו בממוצע בין 277-350 אלף שקל הנחה לדירה. כתוצאה מכך עלותה של דירה לחסר דיור תהיה כמיליון ש"ח לדירה בגודל 100 מ"ר  בפריפריה וכ-1.57 מליון ש"ח לדירה דומה במרכז הארץ.
רגע לפני שאתם פותחים את השמפניות... לפי העדכון האחרון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי הדירות בישראל רשמו ב-12 החודשים האחרונים עלייה של 6.9%. כלומר בזמן שכחלון עובד, המחירים ממשיכים לטפס ללא הפסקה ואף בקצב הולך וגדל. 
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "השנה הייתה שנה טובה לדיור בישראל, והשנה הבאה תהיה אף טובה יותר. יש שיתוף פעולה פורה בין כל גורמי הדיור בהובלת שר האוצר, משה כחלון. השיטה של חלוקת הסמכויות בין המשרדים עובדת ביעילות ומוכיחה את עצמה, ואנחנו רואים את התוצאות בשטח. בחודשים האחרונים בקרתי ב-55 מועצות וערים, בעשרות סיורים עם צוות משרדי, ואנחנו רואים שהציבור מתחיל להרגיש שמשהו קורה בשוק הדיור. אנחנו צופים שגם 2016 תהיה שנה מוצלחת, במסגרת התהליכים שכבר התחלנו ובמסגרת תוכניות חדשות. "מחיר למשתכן" תואץ, הסכמי גג נוספים ייחתמו בכל רחבי הארץ, נטפל בבירוקרטיה ובסחבת שאפיינה את שוק הדיור בארץ עד היום, נמשיך לרכז מאמצים בתחום הדיור הציבורי, ברכש ובשיקום שכונות, ונדאג לפיתוח ערים חדשות עבור המגזרים השונים, תוך מציאת טכנולוגיות בניה חדשות. השינוי מורגש".
 

שברנו את השיטה, הפסקנו את הספסור בקרקע ועמדנו ביעדים שהצבנו. חשוב מהכול – החזרנו את התקווה לזוגות הצעירים.27,690 יחידות דיור שווקו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. 62.5% מכלל הדירות ששווקו.הוצאנו 100,000 יחידות לתכנון והכפלנו את כמות התחלות הבניה, החזרנו את הדיור הציבורי למרכז הבמה והתחלנו להילחם, להילחם באמת, בכל הכוח ובלי תעלולים, למען הזכות של הבנות והבנים שלנו לקנות דירה במדינת ישראל.מסכמים חצי שנה ראשונה של מאבק במחירי הדיור. רק התחלנו.

Posted by ‎משה כחלון‎ on Monday, January 4, 2016
תגובות לכתבה(60):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 50.
    כמו אצל לפיד : אדם ריק רק מייצר כותרות סרק לתקשורת (ל"ת)
    כחלון-לפיד חלולים 15/01/2016 07:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    אפשר כבר לסכם : גם כחלון נכשל טוטאלית
    רועי 11/01/2016 15:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נשאר רק להמתין לבא בתור
    סגור
  • 48.
    אם כל הכבוד לכחלון
    אריק 10/01/2016 23:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם תסתכלו מי הם הזכאים לדיור למשתכן הם זוג שמרוויח ברוטו עד כ 17000 שח!!! כאלה שגם אחרי ההנחה יטבעו מהמשכנתא והם הראשונים ליפול בהעלאת ריבית. מעמד הביניים כאלה שלמדו קשה בשביל התואר ואיבדו כמה שנים של השתכרות בשביל הלימודים, ועוד כמה שנים בשירות הצבאי והתחילו לפתח קריירה רק לקראת גיל 30, כאלה שמרוויחים יותר מ 20,000 ברוטו וכמובן שזה מספיק בקושי לגדל ילד אחד ולא מספיק לגדל שני ילדים יכולים להמשיך לחלום. הם נחשבים "עשירים" במדינה המזורגגת הזאת וכדאי שיהיו להם הורים עמידים בכדי שיוכלו לקנות דירה. וגם איזו דירה,,, במגדל בן 100 קומות צפוף בעוד מאה בניינם עם חדרים קטנטנים - דייי נמאס מהמקום הזה.
    סגור
  • 47.
    זה שהציבור מטומטם לחוץ ומסכים לשלם יותר עדיין לא אומר (ל"ת)
    כחלון עובד מהשורש 09/01/2016 21:30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 46.
    דמגוג זול
    אלכס 07/01/2016 20:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המחירים רק עולים. הכל בלוף!
    סגור
  • 45.
    אתה מתכוון: "שברנו את הזוגות הצעירים"! התייאשנו מלקנות (ל"ת)
    מתי 07/01/2016 14:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 44.
    כחלון סתם פופוליסט, לא משחרר מספיק
    פחלון 06/01/2016 22:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דירות מוזלות לצעירים, רק הגרלות על דירות בחורים שונים בארץ. היו צריים להביא לפה סינים שתוך שנה מרימים פה 100000 דירות ולא לשחק בקקי
    סגור
  • 43.
    מי שמנסה להוריד מחירים באמצעות מסיבות עיתונאים (ל"ת)
    סופו להיכשל!!!!! 06/01/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 42.
    נמאס מהבטחות וסיפורים, פה בחיים לא נגיע לדירה (ל"ת)
    זוג צעיר ומיואש 05/01/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 41.
    כלומניק שקרן עם חיוך מרגרינה. כמו יצחק תשובה..... (ל"ת)
    מושחתים - נמאסתם!!! 05/01/2016 07:35
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • טען עוד
  • 40.
    לגזור את הסרט
    הגיע הזמן 05/01/2016 00:34
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שלב ב ליישום עד סוף מרץ 2016: הקבלנים פותחים את רב המכרזים בעיקר במרכז. שלב ג עד סוף אפריל 2016: העלאת ריבית ב חצי אחוז שלב ג עד סוף יולי2016: יצירת אפיק השקעה חלופי ללא סיכון שייתן תשואה עודפת על נדלן שלב ד עד סוף אוגוסט2016: סיום רישום לפרויקטים ותחילת בניה בלי לוז לא לתת לקבלנים שום דבר ולהביא קבלנים מחול!!!!
    סגור
  • 39.
    כחלון אכן שבר את השיטה, אבל לא את המחירים
    דוד 04/01/2016 22:28
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מחירים ממשיכים לעלות. זה לא מעניין אותם שיש דיור למשתכן
    סגור
  • 38.
    למה לא מוריד מחירים למשפרי דיורjQuery20302054609942715615_1451921942371??
    דרור 04/01/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    2 4
    צריך להוריד מחיר לכולם לדירה אחת!
    סגור
  • קודם כול צריך לדאוג לזוגות צעירים שאין להם דירה! (ל"ת)
    שפיר 15/01/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    מחירי דירות
    שמריה 04/01/2016 17:58
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הם לא יורדים רק עולים
    סגור
  • 36.
    K.lioanik@gmail.com
    קרן עמי 04/01/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שברתם? , נכון , שברתם את התקווה לדיור , שברתם את האזרחים הצעירים מהתיקווה להסתדר פה בארץ , שברתם את התקווה להגיע לפנסיה נורמלית , בקיצור שברתם אותנו לגמריי , אז תודה לך כחלון על שבירת החלום (שלנו לא שלך ) תודה על כך שהספר תשובה יקבל מספריים לתיספורת הבאה , ולתיפארת מדינת היהודים.
    סגור
  • 35.
    שיתחילו להפשיר קרקעות במרכז
    מתן 04/01/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    3 3
    זה לא עוזר לי שבונים עיר בחריש. מי רוצה לגור שם ?
    סגור
  • 34.
    מחירי דירות
    אמיר 04/01/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מחירי דירות ירדו ואפילו הרבה , אך לא בזכותו של כחלון , אלא בגלל המתון שעומד להתפתח כאן ובעולם ויש כבר סימנים ברורים לכך . 10-15 אחוז אבטלה יעזרו לכחלון יותר מטרחתו לשווק ( בעיקר הבטחות) .
    סגור
  • 33.
    מנותקים? הזויים?
    avist 04/01/2016 15:18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כל הכבוד ל 2 הליצנים שנתנו לעצמם ציונים... פספסתי משהו? הצעירים יכולים לקנות דירה בישראל? איפה? באיזה מחיר? בני מיעוטים יכולים לקנות דירה בבאר יעקב? במחיר למשתכן? מה זה השטויות האלה?
    סגור
  • 32.
    הוא מדבר הרבה.... בשטח .. לא ממש מורגשת ירידה
    ירדן 04/01/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כוונות טובות .. הביצוע .. איטי... מגושם...כרגע אין תוצאות
    סגור
  • ליתר דיוק מורגשת עלייה.
    ישראלילי 04/01/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בתחילת השנה בני קנה דירה מקבלן בב"ש 3 חדרים ב 960,000 ₪, היום אחרי 11 חודש מוכרים דירה זהה ב מחיר קרוב ל 1,100,000. שמעת כחלון?
    סגור
  • 31.
    לאט ובזהירות
    דוד 04/01/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 9
    בכל פינה בכל מקום ישנו מנוף קרקע מגודרת ,שלט שמודיע כאן ועכשיו הולך להיבנות עוד פרוייקט,זוהי הצפה של בנייה צריך לעצור לרגע ולתת לשוק להכיל את מה שהורגלנו אליו מישהו נימצא באמוק ובסוף לא צהיה ירידת מחירים אלא מפולת.
    סגור
  • 30.
    התחלה יפה לכחלון בואו נמתין להמשך (ל"ת)
    משה ראשל"צ 04/01/2016 14:56
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 29.
    ירידת מחירים היא תוצר של פסיכולוגיה,דפוס
    בית זה לא עוד מנייה 04/01/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    היתנהגות שנובע בהחלט מהשיח הציבורי ובאמת גם אם מנסים בכל פעם לכבות או להנמיך את מה שמיתנהל בשנה האחרונה האווירה הכללית-שינוי כיוון ביחס למה שהתחולל עד לאחונה ואכן ככל שהעלהום הוא שלילי יותר כך צריך לברוח מהר יותר מבלי שף אחד ישים לב,זוהי עצתי הטובה לחבריי שקנו בית להשקעה וכבר מרגישים את מחיר ההימור,בית זה לא בורסה צריך לצאת בזמן לפני שתהיה צניחה חופשית..
    סגור
  • 28.
    השיטה של הממשלה מספסרת בקרקעות (ל"ת)
    אברהם 04/01/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 27.
    אין אדם שמתאים לבצע את המשימה טוב
    גאלנט הוא האיש 04/01/2016 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יותר משר השיכון הנוכחי.40 אחוז ירידת ערך בהחלט יגרום לכולם להילחץ ולנסות להכפיש את שמם של כחלון את גאלנט,אבל לכל שבת יש מוצ"ש,אכן מוצ"ש בפתח..נא להיזדרז למכור לפני המבול.
    סגור
  • המבול נימשך 40 יום פה אני מציע להמתין קצת
    נח 04/01/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יותר
    סגור
  • 26.
    הם בלחץ,הקבלנים העיתונאים,בעלי אינטרסים
    אבי 04/01/2016 14:29
    הגב לתגובה זו
    3 4
    כולם מיתפללים שהמחירים לפחות יעמדו במקום אבל הם מבינים המסיבה ניגמרה ועכשין זמן פירעון..קניתי אחת ועשיתי סיבוב קניתי פעם שנייה יקרה יותר ועכשיו..מה יהיה וכמה אני הולך להפסיד..נכון גם לגבי בעלי הקרקעות ונכון גם לכל הקבלנים שלא הפסיקו לקנות שטחים ןחלקם גם בנו
    סגור
  • כרגע יש הצפה בדירות ואנשים מיתפשרים
    אשרי המאמין 04/01/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 4
    על מחיר הדירה,לדעתי חכם יהיה להמתין ולא למהר לקנות כי יכול מאוד להיות שמחיר עדיין יהיה יקר בהשוואה לעוד מספר חודשים,הלוואי
    סגור
  • 25.
    כחלון עכשיו צריך להוריד את מחירי הדירות ב60% רק הפגנות (ל"ת)
    להתארגן להפגנות ענק 04/01/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 24.
    חיים בבועה
    אורן 04/01/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    10 2
    כחלון וגלנט למי אתם מספרים סיפורי אגדות? דפקתם את החיילים את הזוגות הצעירים את הקשישים ניצולי השואה. אי אפשר לחיות כאן ! זוג צעיר מתחיל את חייו עם משכנתא של 700000 שקל ל-30 שנה. איפה אתם חיים בכלל? "איפה ישנה עוד ארץ " עושקת יושביה?
    סגור
  • 23.
    הבועה במימדי ענק
    ציקי האדום 04/01/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    10 1
    צעירים קונים במחירם מופקעים תוך הסתמכות על עזרה מההורים ושוק תעסוקתי יציב, כשבמקביל מתפתחת בועה גדולה וחדשה בהייטק, שתסתיים בשנה שנתיים הקרובות. לא יהיה נעים
    סגור
  • 22.
    רק אם תפטר את הסתומה שעומדת בראש בנק ישראל ירדו המחירי.
    שי 04/01/2016 13:44
    הגב לתגובה זו
    15 4
    אינה מוכנה לשחרר את הריבית, אנסה אותנו. שברתם את השיטה ואת הציבור. ממשלה של עיוורים.
    סגור
  • 21.
    בתכלס המחירים לא ירדו!!! (ל"ת)
    תוריד המס על הבורסה! 04/01/2016 13:42
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 20.
    חברים , לכחלון יש מספיק ממון לרכוש דירות לילדיו...
    אליסון 04/01/2016 13:39
    הגב לתגובה זו
    4 4
    חברים , לכחלון יש מספיק ממון לרכוש דירות לילדיו... למה שילחם למענכם ? ביבי אם אתה רוצה בנו כבוחריך זרוק את כחלון מהאוצר .. תבחר באדם עם השכלה והבנה רחבה לקשיי המחפשים דיור....
    סגור
  • 19.
    מכונת האינטרסנטים עובדת
    מאיר פ 04/01/2016 13:38
    הגב לתגובה זו
    9 2
    עולם נגד כחלון , באמת ... כולם רוצים עליית מחירים, האזרחים רוצים להיות עשירים יוצר ( בעלי הדירות ) הקבלנים, הבנקים, השמאים, האוצר ( מיסים ) מי לא כחלון .. תאכלו את כובע ... המחירים ירדו .....
    סגור
  • 18.
    יש לכחלון בלשון [הקשקשת] מה שחסר לו בראש ובהשכלה.. (ל"ת)
    אליאור 04/01/2016 13:27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 17.
    איך בחרנו באדם לא יציב לשלטון ..זה חבר וזה עוד חבר .
    אלרוי 04/01/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מה שלום מימון החבר שלך שלמענו לא תתערב ותיתן לעם לכעוס עד מאוד ... זה מתאים לך .. אני רק שואל "איך בחרנו באדם לא יציב כ"כ " זה חבר וזה עוד חבר אדון כחלון ...יש לי בחילה ...
    סגור
  • 16.
    שר קשקשן וחסר השכלה והבנה
    בעל המאה 04/01/2016 13:06
    הגב לתגובה זו
    10 5
    ממש בושה למי שבחר בו.....
    סגור
  • על כחלון אתה לא יכול לומר חסר השכלה (ל"ת)
    תהיה רציני 04/01/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 15.
    שטויות,בסוף שנה בכדי להרשים משווקים בלחץ ע"ח שנה הבאה.
    ישראלילילי 04/01/2016 13:03
    הגב לתגובה זו
    5 4
    כחלון, כמו אריאל, מרוקן בסוף שנה את המחסנית ובשנה הבאה לא יהיה מה לשווק. מחירי הדירות מוסיפים לעלות למרות המחיר למשתכן, מחיר למסתכן זו בעיה כי ההגרלה לא מבטיחה שתזכה, הסטנדרט נמוך ומקבצי דיור של מחיר למשתכן יהיו הסלמס של השנים הבאות. כחלון הוא ממש כישלון, אכזבה גדולה, לא מרשים אותי. כחלון, מה עם הגז...אה, שכחתי, מימון הרי חבר שלך. צורה לשר אוצר שנמנע מלגעת בדברים הכי חשובים.
    סגור
  • 14.
    יש מלך בישראל - שר אוצר שבא לעבוד ולתת . תודה רבה . (ל"ת)
    שולי 04/01/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
    4 11
    סגור
  • 13.
    לא ירדו בחיים הדירות אם ריביות נמוכות אולי
    מבין 04/01/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אולי יעצרו מלעלות והלואי
    סגור
  • 12.
    לא שר האוצר זהו שר הקשקשן עם דיפלומה. (ל"ת)
    אאלי 04/01/2016 12:56
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 11.
    רק ריבית וזריקת נגידה אינטרסנטית
    למר כחלון 04/01/2016 12:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מזבח הדולר הביא מיתון.כולם קונים נדלן בכפול וחנוקים
    סגור
  • 10.
    האם נתת הוראה לא להוסיף לשכרך את אחוז מדד היוקר"חצוף
    אליהו 04/01/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    8 3
    מר כחלון מבקשת ממך להשיב לשאלתי.. " האם נתת הוראה לא להוסיף לשכרך את אחוז המדד היוקר " שאתה ועוד 120 גזלנים שודדים מקופת העם שהולך ושוקע ..
    סגור
  • 9.
    תמשיך לשווק כמו מטורף
    המשווק 04/01/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קצת מסגיר את העובדה שאתם מודעים לבעיית הביקוש. ו.. הבורסה נפלה היום.
    סגור
  • 8.
    משתמש בכספי וקרקעות הציבור כדי לסבסד דירות
    אלי 04/01/2016 12:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מכרז היא הדרך ההוגנת ביותר למכירת קרקעות הציבור ואין יותר מכרזים והקרקע ניתנת במתנה על חשבון הציבור.
    סגור
  • מסכים (ל"ת)
    מסכים 04/01/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    עם שכרך המנופח לא מזיז לך מה קורא לעם הזה...אעשה ואעשה (ל"ת)
    אליה 04/01/2016 12:42
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 6.
    מחירי הדירות עלו השנה ב 7% והם "החזירו את התקווה"
    ירון 04/01/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
    9 5
    פשוט פשע לומר דברי הבל כמו שכחלון מדבר. המחירים רק עולים והוא מדבר על החזרת התקווה.. פשוט הוא בטוח שכולם מפגרים כנראה. בודי וחרפה, הוא כל כך טיפש לומר דברי הבל כאלה בזמן שהמחירים רק עולים, פשוט מביך
    סגור
  • 5.
    קשקשן
    דימה 04/01/2016 12:39
    הגב לתגובה זו
    9 4
    קשקשן
    סגור
  • 4.
    מחיר למשתכן
    איציק 04/01/2016 12:35
    הגב לתגובה זו
    5 6
    תלמדו לפרגן . כל הכבוד כחלון חפשו בפייסבוק מחיר למשתכן
    סגור
  • דירה לא קונים בפייסבוק!! זאת בדיוק הבעיה! (ל"ת)
    יש דיבורים אין מעשים 04/01/2016 13:44
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 3.
    קשקוש בריבוע
    קשקוש 04/01/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    7 4
    המחירים לא מפסיקים לעלות
    סגור
  • כחלון תותח
    עמי 04/01/2016 13:20
    הגב לתגובה זו
    3 8
    הבין בדיוק מאיפה נובע מחיר הדיור הגבוה: יזמים וקבלנים תאבי בצע וספסרות בקרקע. את שני ה"מוקשים" האלה כחלון פירק באלגנטיות. היזמים מחוייבים למחיר קבוע שנסגר במכרז ולא יכולים לספסר בקרקע. שאפו גדול לכחלון. בבחירות הבאות 15 מנדטים
    סגור
  • 2.
    רצית כיסא כדי להרגיש בין המובילים וקיבלת אותו ע"י הרמא
    אליה 04/01/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
    3 4
    "שברנו את השיטה, והחזרנו את התקווה לזוגות הצעירים".. תגיד איפה אתה חי ?? עד הצעד הראשון שאתה רק מתכוון לעשות [[[כאילו אתה רוצה לשנות ] ] מחרי הדיור קופצים בכמה אחוזים..וגם זו שיטה להבטיח ולהרחיק את הצעירים מהרכישה ושוב להקפיץ מחירים...ואתה עם שכרך המנופח לא מזיז לך מה קורא לעם הזה...בשביל זה בחרנו בך ?? רצית כיסא כדי להרגיש בין המובילים וקיבלת אותו ע"י הרמאות שלך....אעשה ואעשה ...נא לכולכם באוזן...
    סגור
  • 1.
    זה מה שמשודר לעיתונות במסגרת יח"צ אבל
    אילנית 04/01/2016 12:25
    הגב לתגובה זו
    4 3
    המחירים עולים ועולים ועולים :(
    סגור
  • העלייה הבאה תהיה בלוד כי זה מרכז הארץ
    לוד שכונת גני יער 04/01/2016 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 7
    בתור תושבת העיר אני מרגישה איך זוגות צעירים מתחילים להגיע לכאן
    סגור
  • מתנחלים, משתפים וכספןומטים לסמים (ל"ת)
    שפיר 15/01/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור