21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון על מחירי הדירות: "שברנו את השיטה, והחזרנו את התקווה לזוגות הצעירים"

שר האוצר קיים היום מסיבת עיתונאים לסיכום 2015 ויצאה בהכרזות גדולות, רוצים לענות לו?
 |  60
מסכם שנה
Share
שר האוצר משה כחלון מקיים כעת מסיבת עיתונאים משותפת למשרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון לסיכום הפעולות שבוצעו ב-2015 במטרה להוריד את מחירי הדירות. כחלון אמר כי שווקו קרקעות  ל-27,690 יחידות דיור במהלך ב-2015 במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" וכי מדובר בכ-2,700 יחידות דיור מעבר ליעד הממשלתי,  

כחלון: "שברנו את השיטה, הפסקנו את הספסור בקרקע ועמדנו ביעדים שהצבנו. חשוב מהכול – החזרנו את התקווה לזוגות הצעירים. בשנה הבאה נשלים שיווק של 70,000 יחידות דיור במסגרת תכנית המחיר למשתכן כפי שהתחייבנו, ואני מאמין שגם נעבור את זה. חשוב לציין שכל הדירות הללו ישווקו וימכרו במחיר מוזל, בהנחה של מאות אלפי שקלים, שתופנה לזוגות הצעירים חסרי הדיור ולרווקים בני 35, ללא הבדלי דת, גזע ומין. כל מי שאין לו דירה במדינת ישראל יוכל להשתתף בהגרלה וגם לזכות. אין לי ספק שמכלול הפעולות שלנו ישפיעו על שוק הדיור כולו, וכבר היום אנו עדים לשינוי בשיח."
 
עוד נאמר במסיבת העיתונאים כי בסך הכול שווקו במהלך 2015 קרקעות לבניית 44,248 יחידות דיור, מתוכן שווקו קרקעות לבניית 27,690 יחידות דיור במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן' שמבטיחה הנחות לרוכשי הדירות בסך מאות אלפי שקלים מתחת למחיר השוק תוך ויתור המדינה על הכנסות מקרקע. 

מניתוח שמפרסם האוצר היום עולה כי שיווקי הקרקעות לבניית דירות במחיר למשתכן משקפים ירידה משמעותית של עשרות אחוזים לרוכשי הדירות, שנעו בממוצע בין 277-350 אלף שקל הנחה לדירה. כתוצאה מכך עלותה של דירה לחסר דיור תהיה כמיליון ש"ח לדירה בגודל 100 מ"ר  בפריפריה וכ-1.57 מליון ש"ח לדירה דומה במרכז הארץ.

רגע לפני שאתם פותחים את השמפניות... לפי העדכון האחרון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי הדירות בישראל רשמו ב-12 החודשים האחרונים עלייה של 6.9%. כלומר בזמן שכחלון עובד, המחירים ממשיכים לטפס ללא הפסקה ואף בקצב הולך וגדל. 
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "השנה הייתה שנה טובה לדיור בישראל, והשנה הבאה תהיה אף טובה יותר. יש שיתוף פעולה פורה בין כל גורמי הדיור בהובלת שר האוצר, משה כחלון. השיטה של חלוקת הסמכויות בין המשרדים עובדת ביעילות ומוכיחה את עצמה, ואנחנו רואים את התוצאות בשטח. בחודשים האחרונים בקרתי ב-55 מועצות וערים, בעשרות סיורים עם צוות משרדי, ואנחנו רואים שהציבור מתחיל להרגיש שמשהו קורה בשוק הדיור. אנחנו צופים שגם 2016 תהיה שנה מוצלחת, במסגרת התהליכים שכבר התחלנו ובמסגרת תוכניות חדשות. "מחיר למשתכן" תואץ, הסכמי גג נוספים ייחתמו בכל רחבי הארץ, נטפל בבירוקרטיה ובסחבת שאפיינה את שוק הדיור בארץ עד היום, נמשיך לרכז מאמצים בתחום הדיור הציבורי, ברכש ובשיקום שכונות, ונדאג לפיתוח ערים חדשות עבור המגזרים השונים, תוך מציאת טכנולוגיות בניה חדשות. השינוי מורגש".
 

שברנו את השיטה, הפסקנו את הספסור בקרקע ועמדנו ביעדים שהצבנו. חשוב מהכול – החזרנו את התקווה לזוגות הצעירים.27,690 יחידות דיור שווקו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. 62.5% מכלל הדירות ששווקו.הוצאנו 100,000 יחידות לתכנון והכפלנו את כמות התחלות הבניה, החזרנו את הדיור הציבורי למרכז הבמה והתחלנו להילחם, להילחם באמת, בכל הכוח ובלי תעלולים, למען הזכות של הבנות והבנים שלנו לקנות דירה במדינת ישראל.מסכמים חצי שנה ראשונה של מאבק במחירי הדיור. רק התחלנו.


Posted by ‎משה כחלון‎ on Monday, January 4, 2016
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

60 תגובות ב-50 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
50 כחלון-לפיד חלולים 15/01/2016 07:35 כמו אצל לפיד : אדם ריק רק מייצר כותרות סרק לתקשורת (ל"ת)
49 רועי 11/01/2016 15:15 אפשר כבר לסכם : גם כחלון נכשל טוטאלית
נשאר רק להמתין לבא בתור
48 אריק 10/01/2016 23:32 אם כל הכבוד לכחלון
אם תסתכלו מי הם הזכאים לדיור למשתכן הם זוג שמרוויח ברוטו עד כ 17000 שח!!! כאלה שגם אחרי ההנחה יטבעו מהמשכנתא והם הראשונים ליפול בהעלאת ריבית. מעמד הביניים כאלה שלמדו קשה בשביל התואר ואיבדו כמה שנים של השתכרות בשביל הלימודים, ועוד כמה שנים בשירות הצבאי והתחילו לפתח קריירה רק לקראת גיל 30, כאלה שמרוויחים יותר מ 20,000 ברוטו וכמובן שזה מספיק בקושי לגדל ילד אחד ולא מספיק לגדל שני ילדים יכולים להמשיך לחלום. הם נחשבים "עשירים" במדינה המזורגגת הזאת וכדאי שיהיו להם הורים עמידים בכדי שיוכלו לקנות דירה. וגם איזו דירה,,, במגדל בן 100 קומות צפוף בעוד מאה בניינם עם חדרים קטנטנים - דייי נמאס מהמקום הזה.
47 כחלון עובד מהשורש 09/01/2016 21:30 זה שהציבור מטומטם לחוץ ומסכים לשלם יותר עדיין לא אומר (ל"ת)
46 אלכס 07/01/2016 20:09 דמגוג זול
המחירים רק עולים. הכל בלוף!
45 מתי 07/01/2016 14:20 אתה מתכוון: "שברנו את הזוגות הצעירים"! התייאשנו מלקנות (ל"ת)
44 פחלון 06/01/2016 22:07 כחלון סתם פופוליסט, לא משחרר מספיק
דירות מוזלות לצעירים, רק הגרלות על דירות בחורים שונים בארץ. היו צריים להביא לפה סינים שתוך שנה מרימים פה 100000 דירות ולא לשחק בקקי
43 סופו להיכשל!!!!! 06/01/2016 10:51 מי שמנסה להוריד מחירים באמצעות מסיבות עיתונאים (ל"ת)
42 זוג צעיר ומיואש 05/01/2016 16:45 נמאס מהבטחות וסיפורים, פה בחיים לא נגיע לדירה (ל"ת)
41 מושחתים - נמאסתם!!! 05/01/2016 07:35 כלומניק שקרן עם חיוך מרגרינה. כמו יצחק תשובה..... (ל"ת)
40 הגיע הזמן 05/01/2016 00:34 לגזור את הסרט
שלב ב ליישום עד סוף מרץ 2016: הקבלנים פותחים את רב המכרזים בעיקר במרכז. שלב ג עד סוף אפריל 2016: העלאת ריבית ב חצי אחוז שלב ג עד סוף יולי2016: יצירת אפיק השקעה חלופי ללא סיכון שייתן תשואה עודפת על נדלן שלב ד עד סוף אוגוסט2016: סיום רישום לפרויקטים ותחילת בניה בלי לוז לא לתת לקבלנים שום דבר ולהביא קבלנים מחול!!!!
39 דוד 04/01/2016 22:28 כחלון אכן שבר את השיטה, אבל לא את המחירים
מחירים ממשיכים לעלות. זה לא מעניין אותם שיש דיור למשתכן
38 דרור 04/01/2016 18:37 למה לא מוריד מחירים למשפרי דיורjQuery20302054609942715615_1451921942371??
צריך להוריד מחיר לכולם לדירה אחת!
שפיר 15/01/2016 16:04 קודם כול צריך לדאוג לזוגות צעירים שאין להם דירה! (ל"ת)
37 שמריה 04/01/2016 17:58 מחירי דירות
הם לא יורדים רק עולים
36 קרן עמי 04/01/2016 16:15 K.lioanik@gmail.com
שברתם? , נכון , שברתם את התקווה לדיור , שברתם את האזרחים הצעירים מהתיקווה להסתדר פה בארץ , שברתם את התקווה להגיע לפנסיה נורמלית , בקיצור שברתם אותנו לגמריי , אז תודה לך כחלון על שבירת החלום (שלנו לא שלך ) תודה על כך שהספר תשובה יקבל מספריים לתיספורת הבאה , ולתיפארת מדינת היהודים.
35 מתן 04/01/2016 16:11 שיתחילו להפשיר קרקעות במרכז
זה לא עוזר לי שבונים עיר בחריש. מי רוצה לגור שם ?
34 אמיר 04/01/2016 15:35 מחירי דירות
מחירי דירות ירדו ואפילו הרבה , אך לא בזכותו של כחלון , אלא בגלל המתון שעומד להתפתח כאן ובעולם ויש כבר סימנים ברורים לכך . 10-15 אחוז אבטלה יעזרו לכחלון יותר מטרחתו לשווק ( בעיקר הבטחות) .
33 avist 04/01/2016 15:18 מנותקים? הזויים?
כל הכבוד ל 2 הליצנים שנתנו לעצמם ציונים... פספסתי משהו? הצעירים יכולים לקנות דירה בישראל? איפה? באיזה מחיר? בני מיעוטים יכולים לקנות דירה בבאר יעקב? במחיר למשתכן? מה זה השטויות האלה?
32 ירדן 04/01/2016 15:03 הוא מדבר הרבה.... בשטח .. לא ממש מורגשת ירידה
כוונות טובות .. הביצוע .. איטי... מגושם...כרגע אין תוצאות
ישראלילי 04/01/2016 21:05 ליתר דיוק מורגשת עלייה.
בתחילת השנה בני קנה דירה מקבלן בב"ש 3 חדרים ב 960,000 ₪, היום אחרי 11 חודש מוכרים דירה זהה ב מחיר קרוב ל 1,100,000. שמעת כחלון?
31 דוד 04/01/2016 14:58 לאט ובזהירות
בכל פינה בכל מקום ישנו מנוף קרקע מגודרת ,שלט שמודיע כאן ועכשיו הולך להיבנות עוד פרוייקט,זוהי הצפה של בנייה צריך לעצור לרגע ולתת לשוק להכיל את מה שהורגלנו אליו מישהו נימצא באמוק ובסוף לא צהיה ירידת מחירים אלא מפולת.
30 משה ראשל"צ 04/01/2016 14:56 התחלה יפה לכחלון בואו נמתין להמשך (ל"ת)
29 בית זה לא עוד מנייה 04/01/2016 14:51 ירידת מחירים היא תוצר של פסיכולוגיה,דפוס
היתנהגות שנובע בהחלט מהשיח הציבורי ובאמת גם אם מנסים בכל פעם לכבות או להנמיך את מה שמיתנהל בשנה האחרונה האווירה הכללית-שינוי כיוון ביחס למה שהתחולל עד לאחונה ואכן ככל שהעלהום הוא שלילי יותר כך צריך לברוח מהר יותר מבלי שף אחד ישים לב,זוהי עצתי הטובה לחבריי שקנו בית להשקעה וכבר מרגישים את מחיר ההימור,בית זה לא בורסה צריך לצאת בזמן לפני שתהיה צניחה חופשית..
28 אברהם 04/01/2016 14:42 השיטה של הממשלה מספסרת בקרקעות (ל"ת)
27 גאלנט הוא האיש 04/01/2016 14:36 אין אדם שמתאים לבצע את המשימה טוב
יותר משר השיכון הנוכחי.40 אחוז ירידת ערך בהחלט יגרום לכולם להילחץ ולנסות להכפיש את שמם של כחלון את גאלנט,אבל לכל שבת יש מוצ"ש,אכן מוצ"ש בפתח..נא להיזדרז למכור לפני המבול.
נח 04/01/2016 14:41 המבול נימשך 40 יום פה אני מציע להמתין קצת
יותר
26 אבי 04/01/2016 14:29 הם בלחץ,הקבלנים העיתונאים,בעלי אינטרסים
כולם מיתפללים שהמחירים לפחות יעמדו במקום אבל הם מבינים המסיבה ניגמרה ועכשין זמן פירעון..קניתי אחת ועשיתי סיבוב קניתי פעם שנייה יקרה יותר ועכשיו..מה יהיה וכמה אני הולך להפסיד..נכון גם לגבי בעלי הקרקעות ונכון גם לכל הקבלנים שלא הפסיקו לקנות שטחים ןחלקם גם בנו
אשרי המאמין 04/01/2016 14:39 כרגע יש הצפה בדירות ואנשים מיתפשרים
על מחיר הדירה,לדעתי חכם יהיה להמתין ולא למהר לקנות כי יכול מאוד להיות שמחיר עדיין יהיה יקר בהשוואה לעוד מספר חודשים,הלוואי
25 להתארגן להפגנות ענק 04/01/2016 14:22 כחלון עכשיו צריך להוריד את מחירי הדירות ב60% רק הפגנות (ל"ת)
24 אורן 04/01/2016 14:17 חיים בבועה
כחלון וגלנט למי אתם מספרים סיפורי אגדות? דפקתם את החיילים את הזוגות הצעירים את הקשישים ניצולי השואה. אי אפשר לחיות כאן ! זוג צעיר מתחיל את חייו עם משכנתא של 700000 שקל ל-30 שנה. איפה אתם חיים בכלל? "איפה ישנה עוד ארץ " עושקת יושביה?
23 ציקי האדום 04/01/2016 14:08 הבועה במימדי ענק
צעירים קונים במחירם מופקעים תוך הסתמכות על עזרה מההורים ושוק תעסוקתי יציב, כשבמקביל מתפתחת בועה גדולה וחדשה בהייטק, שתסתיים בשנה שנתיים הקרובות. לא יהיה נעים
22 שי 04/01/2016 13:44 רק אם תפטר את הסתומה שעומדת בראש בנק ישראל ירדו המחירי.
אינה מוכנה לשחרר את הריבית, אנסה אותנו. שברתם את השיטה ואת הציבור. ממשלה של עיוורים.
21 תוריד המס על הבורסה! 04/01/2016 13:42 בתכלס המחירים לא ירדו!!! (ל"ת)
20 אליסון 04/01/2016 13:39 חברים , לכחלון יש מספיק ממון לרכוש דירות לילדיו...
חברים , לכחלון יש מספיק ממון לרכוש דירות לילדיו... למה שילחם למענכם ? ביבי אם אתה רוצה בנו כבוחריך זרוק את כחלון מהאוצר .. תבחר באדם עם השכלה והבנה רחבה לקשיי המחפשים דיור....
19 מאיר פ 04/01/2016 13:38 מכונת האינטרסנטים עובדת
עולם נגד כחלון , באמת ... כולם רוצים עליית מחירים, האזרחים רוצים להיות עשירים יוצר ( בעלי הדירות ) הקבלנים, הבנקים, השמאים, האוצר ( מיסים ) מי לא כחלון .. תאכלו את כובע ... המחירים ירדו .....
18 אליאור 04/01/2016 13:27 יש לכחלון בלשון [הקשקשת] מה שחסר לו בראש ובהשכלה.. (ל"ת)
17 אלרוי 04/01/2016 13:14 איך בחרנו באדם לא יציב לשלטון ..זה חבר וזה עוד חבר .
מה שלום מימון החבר שלך שלמענו לא תתערב ותיתן לעם לכעוס עד מאוד ... זה מתאים לך .. אני רק שואל "איך בחרנו באדם לא יציב כ"כ " זה חבר וזה עוד חבר אדון כחלון ...יש לי בחילה ...
16 בעל המאה 04/01/2016 13:06 שר קשקשן וחסר השכלה והבנה
ממש בושה למי שבחר בו.....
תהיה רציני 04/01/2016 18:38 על כחלון אתה לא יכול לומר חסר השכלה (ל"ת)
15 ישראלילילי 04/01/2016 13:03 שטויות,בסוף שנה בכדי להרשים משווקים בלחץ ע"ח שנה הבאה.
כחלון, כמו אריאל, מרוקן בסוף שנה את המחסנית ובשנה הבאה לא יהיה מה לשווק. מחירי הדירות מוסיפים לעלות למרות המחיר למשתכן, מחיר למסתכן זו בעיה כי ההגרלה לא מבטיחה שתזכה, הסטנדרט נמוך ומקבצי דיור של מחיר למשתכן יהיו הסלמס של השנים הבאות. כחלון הוא ממש כישלון, אכזבה גדולה, לא מרשים אותי. כחלון, מה עם הגז...אה, שכחתי, מימון הרי חבר שלך. צורה לשר אוצר שנמנע מלגעת בדברים הכי חשובים.
14 שולי 04/01/2016 12:58 יש מלך בישראל - שר אוצר שבא לעבוד ולתת . תודה רבה . (ל"ת)
13 מבין 04/01/2016 12:57 לא ירדו בחיים הדירות אם ריביות נמוכות אולי
אולי יעצרו מלעלות והלואי
12 אאלי 04/01/2016 12:56 לא שר האוצר זהו שר הקשקשן עם דיפלומה. (ל"ת)
11 למר כחלון 04/01/2016 12:56 רק ריבית וזריקת נגידה אינטרסנטית
מזבח הדולר הביא מיתון.כולם קונים נדלן בכפול וחנוקים
10 אליהו 04/01/2016 12:47 האם נתת הוראה לא להוסיף לשכרך את אחוז מדד היוקר"חצוף
מר כחלון מבקשת ממך להשיב לשאלתי.. " האם נתת הוראה לא להוסיף לשכרך את אחוז המדד היוקר " שאתה ועוד 120 גזלנים שודדים מקופת העם שהולך ושוקע ..
9 המשווק 04/01/2016 12:45 תמשיך לשווק כמו מטורף
קצת מסגיר את העובדה שאתם מודעים לבעיית הביקוש. ו.. הבורסה נפלה היום.
8 אלי 04/01/2016 12:43 משתמש בכספי וקרקעות הציבור כדי לסבסד דירות
מכרז היא הדרך ההוגנת ביותר למכירת קרקעות הציבור ואין יותר מכרזים והקרקע ניתנת במתנה על חשבון הציבור.
מסכים 04/01/2016 12:47 מסכים (ל"ת)
7 אליה 04/01/2016 12:42 עם שכרך המנופח לא מזיז לך מה קורא לעם הזה...אעשה ואעשה (ל"ת)
6 ירון 04/01/2016 12:40 מחירי הדירות עלו השנה ב 7% והם "החזירו את התקווה"
פשוט פשע לומר דברי הבל כמו שכחלון מדבר. המחירים רק עולים והוא מדבר על החזרת התקווה.. פשוט הוא בטוח שכולם מפגרים כנראה. בודי וחרפה, הוא כל כך טיפש לומר דברי הבל כאלה בזמן שהמחירים רק עולים, פשוט מביך
5 דימה 04/01/2016 12:39 קשקשן
קשקשן
4 איציק 04/01/2016 12:35 מחיר למשתכן
תלמדו לפרגן . כל הכבוד כחלון חפשו בפייסבוק מחיר למשתכן
יש דיבורים אין מעשים 04/01/2016 13:44 דירה לא קונים בפייסבוק!! זאת בדיוק הבעיה! (ל"ת)
3 קשקוש 04/01/2016 12:32 קשקוש בריבוע
המחירים לא מפסיקים לעלות
עמי 04/01/2016 13:20 כחלון תותח
הבין בדיוק מאיפה נובע מחיר הדיור הגבוה: יזמים וקבלנים תאבי בצע וספסרות בקרקע. את שני ה"מוקשים" האלה כחלון פירק באלגנטיות. היזמים מחוייבים למחיר קבוע שנסגר במכרז ולא יכולים לספסר בקרקע. שאפו גדול לכחלון. בבחירות הבאות 15 מנדטים
2 אליה 04/01/2016 12:29 רצית כיסא כדי להרגיש בין המובילים וקיבלת אותו ע"י הרמא
"שברנו את השיטה, והחזרנו את התקווה לזוגות הצעירים".. תגיד איפה אתה חי ?? עד הצעד הראשון שאתה רק מתכוון לעשות [[[כאילו אתה רוצה לשנות ] ] מחרי הדיור קופצים בכמה אחוזים..וגם זו שיטה להבטיח ולהרחיק את הצעירים מהרכישה ושוב להקפיץ מחירים...ואתה עם שכרך המנופח לא מזיז לך מה קורא לעם הזה...בשביל זה בחרנו בך ?? רצית כיסא כדי להרגיש בין המובילים וקיבלת אותו ע"י הרמאות שלך....אעשה ואעשה ...נא לכולכם באוזן...
1 אילנית 04/01/2016 12:25 זה מה שמשודר לעיתונות במסגרת יח"צ אבל
המחירים עולים ועולים ועולים :(
לוד שכונת גני יער 04/01/2016 12:30 העלייה הבאה תהיה בלוד כי זה מרכז הארץ
בתור תושבת העיר אני מרגישה איך זוגות צעירים מתחילים להגיע לכאן
שפיר 15/01/2016 16:07 מתנחלים, משתפים וכספןומטים לסמים (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש