אושרה תכנית מחיר למשתכן: זו ההנחה שתינתן לרוכשי הדירות, אך יש גם מגבלות

התכנית המורחבת תאפשר מענקים, הנחות במחיר הקרקע וסבסוד הפיתוח בישובי הפריפריה
משה כחלון, צילום: תמיר ברגיג; Getty images Israel
קבינט הדיור אישר היום (ב') את הצעת שר האוצר, משה כחלון לתכנית למתן הנחות בקרקע, מענקים וסבסוד פיתוח בבנייה רוויה. 
במהלך הדיון הוסבר כי במסגרת התוכנית הקבלנים יתחייבו למפרט שיקבע מראש. כמו כן, סוכם, כפי שפורט בהצעת ההחלטה, כי הדירות מיועדות לזוגות צעירים חסרי דיור. עוד הוחלט כי לא ניתן יהיה למכור את הדירה במהלך חמש השנים הראשונות וכי 10% מהדירות יוקצו לבני מקום.
בשנים האחרונות קיבלו הממשלה ומועצת מקרקעי ישראל מספר החלטות בדבר שיווק במחיר מופחת, ביניהן החלטות לעניין שיווק בשיטת "מחיר למשתכן", המכרז מייצר תחרות בין הקבלנים על המחיר הזול ביותר לדירה תוך שמירה על מחיר קרקע נמוך וקבוע.
בישיבת ועדת השרים לענייני תכנון, בניה, מקרקעין ודיור מיום 22 ליוני 2015, קיבלה הועדה החלטה בנושא "הרחבת התכנית לדיור במחיר מופחת", אשר קבעה כי בכלל הקרקעות המתאימות אופן השיווק יהיה בשיטת מחיר למשתכן, וכן קבעה מדרג הנחות על פי שווי הקרקע. כתיקון להחלטה זו, מוצע בהחלטה הנוכחית, להרחיב את מדרג ההנחות כך שיעלה עד לשיעור מקסימלי של 80% מערך הקרקע.
סבסוד בפריפריה
כמו כן, קובעת הצעת ההחלטה כי עבור הדירות אשר שווקו בתכנית מחיר למשתכן במתכונתה החדשה, יוקצו מענקים וכן יוענק סבסוד לעלויות הפיתוח לרוכשי דירות בבנייה רוויה בקרקע מדינה, אשר עומדים בתנאי הזכאות של משרד הבינוי. מענקים אלו יועמדו ביישובים בהם ערך הקרקע אינו עולה על 100 אלף שקל, כלומר בפריפריה, לאור ההנחה הנמוכה, באופן יחסי, אשר תינתן לרוכשים אלו מכוח תכנית "מחיר למשתכן" החדשה.
על פי הקבוע בהחלטה, המענק לרוכש דירה בישובים אלו אשר שווקה בתכנית מחיר למשתכן החדשה יעמוד בין 40 אלף ל- 60 אלף שקל, ואילו סבסוד הפיתוח יעמוד על 40 אלף שקל. כל זאת, בנוסף לסך של 80% הנחה על ערך הקרקע במקומות אלו.
הנחות אלו בקרקע בשילוב עם מענקי הרוכשים וסבסוד הפיתוח עתידים להביא להנחה של כ- 200,000 שקל לצרכן הקצה, זאת לנוכח השפעת התכנית על הפחתת מס הרכישה, הפחתת המע"מ והפחתת הוצאות השיווק והרווח היזמי. חברי הקבינט ברכו על התוכנית כי סוף סוף תוכנית שמתמודדת עם משבר הדיור בכל ההיבטים.
על פי ההחלטה, יוטל על מועצת מקרקעי ישראל לקבוע את אופן קביעת ערכי הקרקע לעניין מתן המענקים וההנחות, באופן שיקבע את ערך הקרקע נכון למועד ה-1 ביוני 2015. יישום ההחלטה צפוי להעניק סיוע לרוכשי דירות בכלל, ובאזורי הפריפריה בפרט, ובכך להביא להקלה במאמצים לרכישת דירה בקרב אוכלוסיות זכאיות. כמו כן, ההחלטה צפויה להביא לגידול בביקוש לרכישת דירות ביישובים בהם הביקוש הינו נמוך באופן יחסי.
שר האוצר, משה כחלון: "לדור הצעיר שלנו יש גם זכויות, לא רק חובות. קורת גג היא זכות בסיסית ומחובתנו לספק לו אותה. התכנית תשנה את שיטת המכרזים ותייצר היצע מאסיבי של דירות אשר מיועדות אך ורק לזוגות צעירים – גם בפריפריה וגם באזורי ביקוש".
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    מס קבוע גבווה על דירה שלישית ומעלה,שחרר לשוק הרבה דירות
    הגדלת ההיצע 13/07/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה הפתרון המיידי והאמיתי
    סגור
  • 16.
    ######### חפשו בגוגל - איך ייראה שוק הנדל"ן ב 2015 (ל"ת)
    תחזית מדהימה 13/07/2015 13:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • תודה על ההפניה (ל"ת)
    באמת מעניין 13/07/2015 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תודה על ההפניה (ל"ת)
    באמת מעניין 13/07/2015 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    ציוני
    ישראל 13/07/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אסטרטגיה מעולה!!! תוכנית מסובכת קשה להבנה איךנומתי וכיצד מקבלים הנחה. ואז קשה לבוא אליו בטענות תמיד יהיה איזה הסבר לתקשורת שקשה להתמודד איתו כי אין מספיק נתוניםולא עבר מספיק זמן. בקיצור תוכנית קשה להבנה אבל טובה לכחלון וליועצי התקשורת שלו וזהו.
    סגור
  • 14.
    מחירי הדרות
    שמריה 13/07/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    להוציא את כל משקעי הדירות להשקיע בבורסה תקבל ירידה מיסים במחירי דירות
    סגור
  • 13.
    רק מס חודשי על דירות להשקעה יוזיל את המחירים
    יוסי 13/07/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עכשיו ימשיכו להלבין כספים ע"י רכישה לתינוקות של הקבלנים ולכל ילד בן 6 תיהיה דירה ..רק מס חודשי על דירות להשקעה יכריח את כל מאות אלפים למכור את הדירות ולהציף את השוק ולהוזיל את המחיר ..גם הדירות החדשות ימכרו רק למי שאין בית והקבלנים ימכרו את כולן ....במחיר הוגן ..היום כל טייקון קונה קומה בבנין ומשכיר, והקבלנים מוכרים במחירים אסטרונומים ולא מורידים מחיר ...מס חודשי יוזיל את הדירות בשנה 30% ויותר כחלון קח אתגר רק תפרסם שאתה רוצה לעשות את התכנית ותראה איך המחירים יורדים
    סגור
  • 12.
    עד קבלת הזכות להנחה של 200 אלף הנינים שלי התחתנו
    מאיר פ 13/07/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אני מניח שקבלת הזכות תיקח עוד 5/7 שנים, עד אז המחיר יקפוץ ב-200 אלף, התור יהיה ארוך והקבלנים יעצרו את הבניה
    סגור
  • 11.
    זה לא הנחה זה בדיחה
    ניסן 13/07/2015 12:10
    הגב לתגובה זו
    12 2
    לאחר עלייה של 100 אחוז במחירי הדירות ב 8 שנים האחרונות זו הנחה מיזערית ולא רצינית צריך להוריד את המחירים לרמה שפויה שזה בערך לפחות 40 אחוז מרמתם כיום.
    סגור
  • 10.
    אין עדיפות ליוצאי צבא??? (ל"ת)
    כחלון תתבייש 13/07/2015 12:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    חרדים וערבים שלא משרתים -יקבלו כמו חיילים ??!
    אלעד 13/07/2015 11:54
    הגב לתגובה זו
    9 2
    בושה וחרפה . חיילים שמבזבזים 3 שנים בשירות חובה180 אלף שקל הפסד שכר !! ומקבלים תמיכה מההורים של 1000 שקל בחודש לפחות יקבלו כמו חרדים שלא שירתו בצה"ל או בשירות לאומי(ערבים גם) - סוף סוף געגועים ללפיד !!
    סגור
  • למה כמו? יקבלו יותר! עדיין לא פורסמו הקריטריונים
    בן 13/07/2015 13:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשיפורסמו תגלה שרוב הדירות הולכות למגזרים האלה..
    סגור
  • אתה כן מעריך אותו
    אבי 13/07/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבל לצערי הציבור לא תומך בו מספיקאתה צודק בכל מילההליכוד משלם לחרדים תמורת הכיסאותויורק עלינו בפרצוף
    סגור
  • 8.
    ועוד פעם כותרות
    כותרות כותרות 13/07/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מתי נראה מי זה משהו אדון כחלון עוד שנייה הממשלה נופלת וכל האבק כוכבים ישקע מזכיר לכם יאיר לפיד
    סגור
  • 7.
    תרשמו בגוגל: לקנות דירה או לחכות מה עדיף? צפו בסרטון (ל"ת)
    המלצה לפני קניה 13/07/2015 11:43
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 6.
    כחלון כל יום ספין חדש והדירות בשמים. (ל"ת)
    חיים 13/07/2015 11:40
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 5.
    אשתי ראתה וידאו שהרגיע אותה לגמרי מהלחץ לקנות דירה מהר
    פנחסי 13/07/2015 11:37
    הגב לתגובה זו
    11 4
    זה נקרא "לקנות דירה או לחכות מה עדיף" ומסבירים שם שאם מחירי הדירות יירדו אפילו בקצת, אז שווה לחכות בשכירות אפילו כמה שנים טובות ועדיין תגמרו לשלם משכנתא ותגיעו לדירה משלכם הרבה הרבה קודם. יש שם פירוט של החישובים עם מחשבון משכנתא, אם אשתי הבינה אז זה מוסבר באמת יפה. הנה קישור https://www.youtube.com/watch?v=UydmZU2p0r8
    סגור
  • זה היה פורנו עם הרבה גברים? (ל"ת)
    גבי 13/07/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 4.
    הקבלנים יפרפרו את כחלון ויעלו את המחירים. (ל"ת)
    לא מאמין לפוליטיקאים 13/07/2015 11:26
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 3.
    לא הבנתי
    יאיר 13/07/2015 11:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה אומר 200 אלף עזרה לקניית דירה?ומה עם המשכנתא עצמה מה אומרים על זה כמה נותנים לנו היום משכנתא jQuery20300011464653071016073_1436775554013??
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד
    גדי 13/07/2015 11:22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סומך עליך
    סגור
  • 1.
    אחלה כחלון כל הכבוד