"שכחלון יירד מהעץ ויתחיל לעבוד במקום להאשים את המשקיעים"

כך אמר השמאי ארז כהן ביחס להתבטאות כחלון אמש. "זו התערבות בשוק החופשי"
משה כחלון נדל"ן, צילום: לילך צור; עמית אופק
אמש מתח משה כחלון, שר האוצר, ביקורת חריפה על קהל המשקיעים, כאשר אמר שיתחשבו בזוגות הצעירים ויפסיקו לגזול מהם את כל הדירות, ואמר: "תפנו את הדירות לצעירים! מי אמר שאתם צריכים לזלול את כל מלאי הדירות בישראל? לא יכול להיות מי שיש לו אמצעים קונה שתיים, שלוש וארבע דירות ואת  הזוגות הצעירים מרחיקים מדירה".
שמאי המקרקעין ארז כהן אמר: "לא ייתכן שבמדינה מערבית הדוגלת בשוק חופשי יישמעו דברים כאלה. זו לא רק התערבות בוטה בשוק חופשי ובזכותו של כל אזרח שעובד קשה, מרוויח, להשקיע כראות עיניו, אלא גם, ובעיקר, חוסר לקיחת אחריות לכשלון המוחץ של ממשלות ישראל, בזו אחר זו, לייצר דיור במחיר סביר לזוגות הצעירים, ולעצור את תיבת הפנדורה של השתוללות מחירי הנדל"ן".
לדבריו, "העובדה שהצעד הראשון של כחלון היה להכפיל את מס הרכישה בנסיון לעצור את משקיעי הנדל"ן, כאילו דווקא הם הם האשמים בכשלון זה, ייזכר כפיאסקו מהדהד בהיסטוריה הנדלנ"ית העגומה. עצתי לכחלון: לרדת מיד מהעץ של לחפש אשמים ולבדוק לאלתר איך ניתן ואפשר, ובתכנית מקיפה, יסודית ורצינית, להגדיל כבר בשנה הקרובה את ההיצע התכנוני. הסכמי גג דוגמת 7,500 דירות ברמלה זה דבר נחמד אולם רחוק מאוד מלספק. הצעד הראשון, אותו הייתי ממליץ, הינו שליטה של הממשלה על מכרזי הקרקע של המנהל, הורדת עלויות הפיתוח ופיקוח מהודק על רמות המחירים. צעד זה, לכשעצמו, יוכל להוריד מחירים. צעד שני, קיצור משמעותי של הליכים ביורוקרטים. צעד שלישי, הכנת תכנית התחדשות עירונית ארצית מקיפה. צעד רביעי, תמא 38/4 שתאפשר הגלדה משמעותית של זכויות וניוד זכויות בין המרכז לפריפריה. צעד חמישי, הורדת מיסוי ועלויות לקבלנים והגדלת היצע העובדים הזרים. 5 צעדים שכאלה יכולים לסייע הרבה יותר מאשר הוקעת משקיעי הנדל"ן בכיכר העיר".
ד"ר רינה דגני, מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אמרה: "הצהרת כחלון איננה רק פופוליסטית, אלא מעידה, לצערי הרב, על אי הבנה בסיסית של המאטרייה. בבדיקה כלכלית שערכנו, מתברר כי לאורך כל שנות המדינה בכלל, ובשלושת העשורים האחרונים בפרט, מילאו משקיעי הנדל"ן תפקיד חיובי ביותר, ולעיתים אפילו קריטי, בייצוב שוק הנדל"ן, ואף סייעו לו מאוד בעיתות מצוקה. לדוגמא, מאז 1983, השנה הראשונה בה בדקנו לעומק את נושא המשקיעים, ועד היום, כלומר 32 שנה רצופות, היוו המשקיעים מאז ומתמיד בין 20 ל-30 אחוזים מכלל רוכשי הדירות מידי שנה. יתרה מזה: בתקופות מיתון קשות, דוגמת זה של 2001-2004, ימי האינתיפאדה ומשבר הדוט. קום, ניתן לאמר שהמשקיעים היו אלה שהצילו את שוק הנדל"ן מקריסה".
דגני מציינת כי "הרוב המכריע של המשקיעים, בניגוד גמור למה שמשתמע מהצהרתו, היו לא ספקולנטים מתוחכמים וערלי לב שרכשו אינספור דירות כמו במשחק "מונופול", אלא ישראלים מן השורה, מהמעמד הבינוני, שראו, ובצדק, את רכישת הדירות, כהבטחת עתידם לעת הפנסיה, וכולנו הלא יודעים מה מצב קרנות הפנסיה במדינת ישראל וכמובן הבטחת עתיד ילדיהם. לכן לבוא ולאמר דברים כאלה זה בבחינת "הקוזאק הנגזל". 
תגובות לכתבה(86):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 69.
    כחלון הבלוף הכי גדול בפוליטיקה הישראלית
    יוסי 09/07/2015 23:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כחלון שהגיע לתפקיד שר האוצר כאביר הכלכלה החופשית ,האיש בעל פתרונות הקסם מתגלה כפקיד אפור חסר הבנה ,מסית ללא הבחנה את הציבור בבעלי הדירות . אדון כחלון תתחיל לבנות ולשווק קרקעות במקום לחפש אשמים . ללא משקיעים ציבור ענק יישאר ללא דירות להשכרה . מי ישכיר לציבור דירות?הדמגוגייה שלך?
    סגור
  • 68.
    לדעתי כחלון אמור למסות את המשקעים ב50% על דירה שנייה
    שרון 09/07/2015 18:40
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מה גם לגבי הפנסיונרים ? בכל זאת זו הפנסיה זאת הפרנסה היחידה שלהם וקשה לפגוע בהם אלא מה לעניות דעתי המדינה צריכה לקבוע מעל 10000 או יותר הכנסה פנויה מעל זה 50% על דירה שנייה ואילך אין מה לעשות חברים זה צו השעה יש פא הרבה זוגות צעירים מלומדים ושלא מלומדים שקשה להם עם המצב הזה המדינה לא יכולה להתעלם זוהי חובתם אני מקווה שיום אחד איך אמר כחלון ....חמלה !!!!! באמת תגיע לשומרי האצולה שלבם קר וקשה כמו אבן וקשה להם להסתכל למטה על הנמלים הקטנות וחרוצות למטה ממרומי המגדל
    סגור
  • מיסוי איננו פתרון
    יוסי 09/07/2015 23:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תגובות מהסוג הזה שהופכות את "המשקיעים" לאויבי הציבור שצריך להכות בהם במסים ,הן תגובות של צרות עיין וחוסר הבנה . אדם שרכש דירה שאותה הוא מתכוון להשכיר יעלה את מחיר השכירות בהתאם לעלויות שישיתו עליו . המס יגולגל על השוכרים ושוב כל המסכנים יצעקו שהמשקיעים גוזלים את הזוגות הצעירים. כדי להוזיל את מחירי הנדל"ן צריך לפחית מסים לכולללםםםםםם.
    סגור
  • 67.
    אם זה כ'כ כדאי למה קופות הגמל לא משקיעות בנדלן 'מניב' (ל"ת)
    מניב 09/07/2015 09:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 66.
    אם זה כ'כ כדאי למה קופות הגמל לא משקיעות בנדלן 'מניב' (ל"ת)
    מניב 09/07/2015 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 65.
    פאניקה
    ברי 08/07/2015 18:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החדל אישים כבר בפאניקה ומשריין תירוצים !
    סגור
  • 64.
    שחברי כולנו ישמשו דוגמה ובראש שר הבינויי שיש לו נחלה (ל"ת)
    קובי 08/07/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 63.
    עוד ציטוט: הקוזק הנגזל!!!
    בן אהרון 08/07/2015 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    איפה כל היועצים שלו? יש כל כך הרבה כלכלנים מעולים במדינה, רק שהוא צריך להבין שהוא לא מבין וצריך יעוץ מקצועי. אולי הוא חושב שהוא מבין יותר טוב מכולם?....למה הוא לא מתמודד בתקשורת עם כל השאלות הקשות האלה ?
    סגור
  • 62.
    ציטוט: יש לנו שר שסובל מאי הבנה בסיסית של המצב!!!
    בן אהרון 08/07/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כגודל הציפיות, גודל האכזבה, אני שואל אם הוא גם חושב שהוא מתאים להיות ראש ממשלה?
    סגור
  • 61.
    אכזבה וכל מילה מיותרת
    אחיטופל 08/07/2015 13:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תלינו בו כל כך הרבה תקוות. בגז ברח וכעת בדירות מאשים אחרים במקום לעבוד. אני פשוט לא מבין מי מייעץ לו. כמה שמוצר מיוצר בכמויות גדולות יותר הרי הוא נעשה זול יותר. אם יפחיתו את הבניה ב 50% מחיר הדירות יקפוץ לשמיים וחצי מהקבלנים יפשטו את הרגל זה כיתה א׳ בכלכלה אז מאיפה אתה לוקח את כל התיאוריות ההזויות שלך? נראה לי שאתה מכין את התירוצים לכשלון המהדהד.... אוי אוי כמה חבל כל כך הרבה תקוות תלינו בך, הנה בא בן אדם אמיתי עם כוונות אמיתיות שלא עובד אצל נתניהו והברונים ונראה שלי כגודל הציפייה כך יהיה גודל הכשלון. כחלון אתה עוד יכול לעצור ובאמת לעזור וזוגות הצעירים שזו באמת הבעיה וכל היתר סתם הסחת דעת. מה קשור כאן עניין המשקיעים. אם אתה רוצה לתת אפשרות לזוגות הצעירים לקנות דירה זולה אז תן להם, מה הקשר למשקיעים תהרוג אותי אני לא מסוגל להבין ואל תשחק משחק פוליטי שקרי.
    סגור
  • טען עוד
  • 60.
    עבד כי ימלוך זה אתה פשוט בדיחה להגיד לעם גזלנים
    לכחלון 08/07/2015 13:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תשקיעו באלטרנטיבות אחרות מה למשל זהב יהלומים הרי הבנקים שאתה ממונה עליהם לא נותנים כלום על כסף פנוי לחייבים כסף לבנק גוזלים ממנו ריביות מפוצצות איפה ההצעות שלך לך תעשה שעורי בית נגמר הסלולר
    סגור
  • 59.
    שנים שלא קיבלנו תוספת יוקר ולא אין לי משכרת כשלך (ל"ת)
    לכחלון הליצן 08/07/2015 12:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 58.
    כחלון יש אלטרנטיבה אחרת לאנשים שאין להם פנסיה
    טל 08/07/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה עושים עם הכסף? אתמול בטלווזיה אמרת תשקיעו במשהו אחר מה זה משהו אחר תפרט בבקשה יש אנשים שאין להם מה לאכול השכירות מצילה אותם מחרפת רעב אין יום שאני לא מצטער שקניתי דירה ב 2008
    סגור
  • כן
    סרגיו 09/07/2015 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שיכול לרכוש 4 דירות שישקיע ב אגחים אם תשאה יותר טובה טסיכון יותר נמוך .
    סגור
  • 57.
    יש בת"א אלפי דירות שמשמשות כמשרד תפנה אותם קודם
    טל 08/07/2015 12:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ארנונה יותר זולה בבתים ממשרדים אז למה לא בעצם?
    סגור
  • לא צריך להגזים אבל יש הרבה דירות משרדים. (ל"ת)
    בן אהרון 08/07/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 56.
    הצבעתם כחלון קיבלתם חיוך !!!!!!! (ל"ת)
    רמי 08/07/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 55.
    כחלון הנכבד אם התפקיד גדול עליך אין בושה לך הביתה (ל"ת)
    o.k. 08/07/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 54.
    *****להכיר בתשלום שכר דירה כהוצאה מוכרת לצרכי מס****
    IM 08/07/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה המינימום של המינימום שאפשר לעשות במצב הנכחי.
    סגור
  • 53.
    מסתבר שכחלון הוא כישלון טוטאלי
    ישראלי 08/07/2015 12:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    העלה מס רכישה וגרם להמון להסתער ולקנות דירות והמחיר עולה. ברח מנושא הגז כמו שפן בגלל "חבר אחד שלו". ועכשיו מתבכיין. שר האוצר שיכול לשבור שיא של הכי גרוע.
    סגור
  • 52.
    אתה עמוק מדי בנדל"ן מכדי להיות אובייקטיבי
    לארז כהן 08/07/2015 12:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עשה טובה, אל תדאג לזוגות חסרי דיור. הדאגה שלך נתונה אך ורק למשקיעים. כל מי שמדבר על הצורך בהגדלת היצע יודע שזה לא יקרה מהר, ו/או יודע שאם ההיצע יגדל משקיעים יעוטו עליו. הרי מבחינה כלכלית הם ימשיכו להתחזק על חשבון החלשים שמתרחקים מדירה. כל מטומטים יודע שצריך לחסום משקיעים מלקנות דירה מעבר לדירה אחת כהוראת חרום. מדינה של מנוולים. סופה ידוע.
    סגור
  • 51.
    הפשיסטים מאשימים את כולם במקום לעשות (ל"ת)
    צבי גצוביץ 08/07/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 50.
    דיור לצעירים
    חיים 08/07/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכחלון תיבדוק תחילה כמה דירות יש לשרים ולחברי הכנסת בעבר ובהווה? בנוסף כמה דירות יש לחברים שלך? האם הם יאפשרו לך "גול עצמי "???? (זה בדיוק כמו לירות לעצמם כדור בראש. במקביל ניתן לבדוק דרך הטאבו , דרך העיריות, דרך חברת חשמל, דרך עמותות המים (אני לא צריך להגיד לך עוד מקומות ששם רשומים כולם, אני בטוח שאתה יודע לבד) כמה דירות יש לכל אחד ואחד ומכל ילד במשפחה-- ולאתר מעלימי מס . זאת בדיוק הסיבה שאף פעם לא מתקדם כלום בנושא הדיור. אין לאף אחד מחברי הכנסת ומראשי המדינה אינטרס לקדם את הרפורמות כי אז שווי הרכוש שלהם עצמם יקטן. נראה לך שהם יסכימו להפסיד כסף בשביל רפורמות? אתה פונה לציבור העמיד יותר שיתנו סיכוי לצעירים ברכישת הדיור אבל את הפנייה הזאת צריך לעשות קודם לכל חברי הכנסת והממשלה שהם אמורים להיות דוגמא לציבור. עד שכאן לא תהיה אכיפה של המס, מס הכנסה לא יכנס לכיסים של כל אותם משכירי דירות ומחלקי דירות - עד אז כל מה שתדברו יהיה רק דיבורים. משתלם יותר להיות בעל רכוש מאשר דוגמא. ·
    סגור
  • 49.
    במקום להאשים את המשקיעים על כחלון לייצר אלטרנטיה להשקעה (ל"ת)
    ד.דוד 08/07/2015 12:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 48.
    משקיעים מתו מזמן. כולם ספקולנטים שמנצלים את ה"חוק"
    סרגיי 08/07/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    2 1
    1.5 מיליון ש"ח לרכוש דירה? ניצלו ריבית וגייסו כסף זול על מנת לעשות סיבוב על אותם אנשים שנלדו קצת אחריהם, סיימו ללמוד קצת אחריהם וב-2008 היה להם 20k שקל בחשבון במקום 200k. המשקיעים אמיתיים נגמרו מזמן אז שתוק!
    סגור
  • 47.
    כחלון, אתה מדאיג.
    ranr 08/07/2015 11:40
    הגב לתגובה זו
    12 0
    יצרת תדמית של אדם עם עמוד שדרה, רכשת נסיון, השקעת בלימודים, הבטחת הבטחות ולצערי הכן אתה מתגלה כבלון תש מאוויר. האכזבה הראשונה התחמקותך בנושא מונופול הגז והשניה בנושא הדיור והתלונה למשקיעים בנדל"ן. אני מאד מקווה שתתעשת ותתחיל לפעול בצורה שתצדיק את התדמית שטרחת לטפח במערכת הבחירות וגם לפניה ולאחריה.
    סגור
  • 46.
    חול חול ואין מה לאכול
    אבי 08/07/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    50 2
    מה אתה מאשים את המשקיעים. לא מוצא חן בעינייך הפעולות שהם מבצעים שב עם כל הגלזלנים של האוצר ותחשבו כיצד לעצור את התופעה זה יהיה יותר עינייני ומקצועי מלהתבכיין אל מול מסך הטלויזיה.
    סגור
  • 45.
    לבטל את הפליית המס שקיימת בנדלן
    כחלון מאכזב 08/07/2015 11:30
    הגב לתגובה זו
    5 21
    לבטל את הפליית המס לגבי שכר דירה ולבטל את מסלול הפטור ומסלול 10% . לא יתכן שמשקיע בפקמ/שוק ההון ישלם 20-25% מס ואילו משקיע בנדלן יהיה פטור בגובה 5000 ש"ח לחודש
    סגור
  • 44.
    תטיל מס 45% על דירה שלישית ו 25% על דירה שנייה (ל"ת)
    יוסי 08/07/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
    6 11
    סגור
  • יוסי-הדיוט אתה תשלם את המס בשכר הדירה...!!!
    אבי קול 08/07/2015 11:48
    הגב לתגובה זו
    2 2
    והיות ולצערי כנראה אין לך כסף לקנות דירה אזי אתה לא יהיה לך אפשרות להשכיר דירה...!
    סגור
  • חכמים כמוך מעלים את המחירים אבל בסוף תשלם על זה
    יוסי 08/07/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובגדול.
    סגור
  • תעלה את שכר הדירה ולא יהיה מי שיוכל לשכור ממך
    לאבי הטיפש 08/07/2015 12:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסוף תזרוק את הדירה לשוק בהפסד. השקעה בנדל"ן לא צריכה להיות מוגנת ע"י המדינה בדיוק כמו השקעות בשוק ההון. זו בעיה שלך.
    סגור
  • 43.
    שירד מהעץ
    גדעון כהן 08/07/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כול הכבוד מאומרים כמו שצריך כן ירבו ואולי כחלון שאין אוקס פוקוס
    סגור
  • 42.
    בתור מצביע "כולנו"אני מאוכזב מהטימטום של כחלון
    טלטל 08/07/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הוא כורה לעצמו בור פוליטי שכנראה יסיים את חייו הפוליטים.עד כמה טיפש הוא יכול להיות כאשר הוא פונה לטוב ליבם של רוכשי דירות שניות ויותר.כמה טיפש צריך להיות בשביל להבין שהעלאת אחוז מס רכישה לא תועיל לרוכשי דירה ראשונה.למה הוא לא יוזם חוק שאסור לבגיר מעל 18 לרכוש דירה אם יש לו דירה הרשומה על שמו!למה שלא יזום חוק שכל מי שמרוויח שכר מעל 50000 שח בחודש ישלם מס רכישה של 40% נניח ממחיר הדירה או ישלם מס הכנסה בגובה 60% . כחלון לא פועל מספיק לשווק קרקע ולתמרץ בניה.יזמות להביא חברת בניה שתבנה 2 ערים חדשות כולל תשתיות בתוך שנתים עם הלוואה בינלאומית בריבית אפסית או שימוש בחלק מיתרות בנק ישראל שעומד על כ-90 מילארד דולר.
    סגור
  • חכמולוג
    צפוני 08/07/2015 11:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בגלל שאתה מרוויח פחות מ50000 למה אדם נורמלי צריך לשלם 60 אחוז ולהמשיך לעבוד ולממן אוכלי חינם כמוך שכנראה עובד במשרד ממשלתיולמה צריך לשלם מס רכישה 40 אחוז ליצן אתה יותר גרוע מכחלון
    סגור
  • 41.
    לא מתאים להיות שר האוצר. יעשה חסד לשוק הדירות אם הוא
    אילן 08/07/2015 11:12
    הגב לתגובה זו
    10 2
    יתפתר מתפקידו.
    סגור
  • 40.
    חשוב מאוד! מפולת מתקרבת בבורסה דבר שיפיל את הנדלן וכנסו
    nho 08/07/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אז באופן טבעי! ירדו המחירים ואולי גם חזק כחלון שלא מבין הרבה בהשקעות סוריי.... דופק את המשקיעים הקטנים שחסכו כל החיים ומעלה מיסים.... כחלון תבנה הרבה ובאופן טבעי גם ירדו המחירים תפסיק לפגוע באזרחים שתרמו הרבה למדינה ותפרוש
    סגור
  • 39.
    איפה הוא חי?
    yud 08/07/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שר אוצר שאין לו שום מושג בכלכלה ופונה לרגשות הציבור כמאמר פילוס - "אני פונה ללב שלך" מוטב שיפנה מהר את מקומו לפני שיביא עלינו קטסטרופה.העולם סוער מסביב והחובבן פונה לרגשות הציבור.ויפה שעה אחת קודם. מי שהאמין לו וחשב שבדיבורים פופוליסטים אפשר לשנות כלכלה והצביע עבורו -שיחזיר את הרשיון
    סגור
  • 38.
    ראינו בארה"ב מי שילם בשם השוק החופשי על הנזקים
    שוק חופשי ??? 08/07/2015 10:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מבועת הנדל"ן , "שוק חופשי" זו סיסמה של אינטרסנטים לנצל את המערכת שיש בה אין סוף כשלים מבניים .
    סגור
  • 37.
    חכו שהריבית תעלה יהיה פה כיף גדול
    לכחלון ולמשקיעים 08/07/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לא ביבי לא לפיד לא כחלון לא הרצוג ולא שלי שאף פעם לא אמרה מילה על בועת הנדלן כי היא עסוקה בלהרוס את כיל עידן עופר והגז אף אחד מהם לא מסוגל להוריד את מחירי הנדלן. רק גנט ילן יכולה כשהיא תעלה את הריבית גם פה הריבית תעלה ואז כל אלה שקנו דירות להשקעה יבינו שלא שווה הבלבלול מוח שיש להם וירוצו למכור את הדירות ולהשקיע באג"ח. הם בתוספת המטומטמים שלקחו מליון שח משכנתא ומחזירים 5000 שח לחודש לא יעמדו יותר בהחזרים ורבים מהם ימכרו את הדירה באם המושבות שהם קנו. המחאה המטופשת של העם הולידה רק מיסים על הבורסה ועל הנדלן אבל אין להם סיבה לבכות כי יש כסף והם קונים דירות עובדה שיש ביקוש לדירות במחירים הגבוהים והם קונים גם מס רכישה לא מרתיע. אז בעצם עבור מי הוא נלחם? עבור קומץ שלא לקח מליון שח משכנתא? שיקחו 2 מליון שח וירדו מאיתנו. יש להגדיל את המשכנתאות ל 90% מעךך הדירה. שיתמשכנו בינתיים ואחכ אלוהים גדול. רק לא להצביע עבור כחלון שישב בחוץ כמה שנים פתאם מכלום הגיע להיות שר? עדיף בלי שרים כאלה. העסקים מתנהלים טוב מאוד בלי התערבות של לפיד כחלון וטרכטנברג.
    סגור
  • 36.
    שהבורסות יקרסו אתה תבקש תמיכה אז איפה השוק החופשי
    אלי 08/07/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתם רוצים שוק חופשי רק שזה האינטרס שלכם אבל שיש משבר אתם רצים לממשלה שתתערב להציל אתכם.בקיצור אתם המושחתים הגדולים במדינה רוצים לבלוע ולבלוע
    סגור
  • 35.
    .לכחלון יותר חשוב להגן על הטייקון קובי מימון שלא ייפול
    אלי 08/07/2015 10:46
    הגב לתגובה זו
    16 2
    מחאה נגד כחלון ,,ולהוריד אותו חזרה למטה ...אדם שלא מסוגל לדאוג לצעירים ...מחירי הדיור רק מתעצמים ....יותר חשוב לו להגן על הטייקון קובי מימון ....הוא הלך לקראתו כאשר הוציא את עצמו מלדון בנושא הגז...בבחירות הוא הבטיח לטפל במונופול הגז..
    סגור
  • 34.
    בלי הדרת המשקיעים אין סיכוי לצעירים!
    מוטי 08/07/2015 10:41
    הגב לתגובה זו
    1 22
    לבקש יפה מהמשקיעים לפנות דירות זה לא יעזור, מאידך, המשק והבורסה מתייבשים. לפי כל הנתונים המדינה מעודדת משקיעים לאגור דירות. פתרונות לא חסר: מס על רווחי השכירות בגובה מס רווחי הון. מס רכוש פרוגרסיבי, על דירה שניה שלישית וכו. מס רכישה אמיתי למשקיעים, 12-15 אחוזים.
    סגור
  • שני חדרים בקריות בחמש מאות אלף. אפשר לקנות שם. (ל"ת)
    יש דירות חדשות 08/07/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    כבר מזמן אין פה שוק חופשי. התחיל בזה שטייניץ עם התמלוגי
    שוק חופשי 08/07/2015 10:41
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ושישנסקי . והמשיכה יחימוביץ עם ההסתה הפרועה שלה נגד כיל והגז. ביבי חסר מנהיגות איפשר את עליית הקומונסיטים בישראל והמציא כלכלה חדשה "בולשיטקפיטל" העיקר להישרד בשלטון במדינת ישראל אין כלום חופשי . בקרוב גם הלאמת חשבונת הבנק של הציבור. כבר עכשיו בולשים אחרי החשבונות. מאגר ביומטרי ובקרוב השתלת שבב מעקב ומחנות חינוך מחדש זה בוודאות יקרה. וזה ביבי "הנחוש" להוציא את הגז חחחחח הוא לא מסוגל לנהל את המדינה הכל דיבורים ולכן אנשים כמו יחימוביץ כחלון סתיו שפיר שמולי ולפיד הם כוכבים בישראל נכנסים לחלל הריק שביבי בחידלונו משאיר. וכל מי שחושב שהטייקונים שכבר אינם פה הם הסיבה למחלות המדינה ורק אם יקחו להם יותר יהיה יותר טוב המציאות תטפח על פניהם. כשהם יברחו יקחו מחשבונות בנק של הציבור. סטאלין היה גאה בישראל . מי שבחר בכחלון מגיע לו
    סגור
  • 32.
    וואלה יופי !!!
    כהן............ 08/07/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    15 2
    לא רחוק היום שיבואו בטענות גם לכל אלה שקנו יותר מרכב אחד,שהרי בכך הם מונעים מחסרי הרכב לרכוש אחד כזה... אני לא רוצה לחשוב מה יעבור על אלה שיש להם שלושה כלי רכב ויותר... הם ייחשבו לרודפי בצע בעליל ! כדאי שכחלון יחשוב על דרכים יותר יצירתיות,הגיוניות והגונות לפתרון מצוקת הדיור ולא יצלוב את משקיעי הדירות בכיכר העיר !!!
    סגור
  • 31.
    הרס את ענף התקשורת ובדרך הפלת הבנקים ועוד ועוד מיסים
    כחלון דמגוג צמרת 08/07/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הכחלוניזים הוא תופעת כחלון. שמתגאה בכך שביצע רפורמה בסולולר, אבל בעצם הגיע לתוצאה הנכונה, עם כל השגיאות האפשריות, שניזקיהן עצומים. ענף התקשורת נותר ענף רעוע ומרוסק שנים אחרי הכחלוניזים, עתה במקום לטפל בדברים שמציקים לאזרח (ואני לא מדבר על הכניעה המחפירה לחרדים) כמו למשל הרישיון להתעשר שנותנת המדינה לכל מיני מפרקים, כך עו"ד שהופך למפרק של דירת מגורים בתיק הוצאה לפועל דורש עבור מכירת הדירה מאות אלפי ש"ח כאילו הוא עובד שנה רצוף על מכירת דירה אחת. כך שלמה נס הפך למיליארדר על חשבון נושים ובעלי אג"ח שאת התספורת האמיתית מבצע להם המפרק בשכרו האגדי. זה לא מעניין את כחלון, שעסוק באובססיה בעמלות הבנקים, שכבר לא מזיזים לאף אחד כי המפקח על הבנקים באופן שיטתי (בניגוד לכחלון השולף) כבר טיפל ומטפל בנושא. כחלון אובססיבי לגבי חברות כרטיסי האשראי שמספקות לרוב הציבור כרטיסי אשראי חינם מזה שנים .כחלון עלול להרוס את מערכת הבנקאות כמו שעשה בסולולר כחלון אץ רץ לספר לציבור על כך שלרכוש 4 דירות זה חזירי, אדוני היקר אף אחד לא גר ב 4 דירות, הדירות האלו מושכרות לאחר שביבי העלה את מחירן ב 100% ב 7 שנים
    סגור
  • 30.
    כחלון
    חיים 08/07/2015 10:39
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מר כחלון קיבל סמכות להכתיב מהלכים כלכליים , אבל כנראה לא יודע להשתמש בכוח שיש לו בידו . מי זמן לא היה לנו שר האוצר ראוי לתפקידו , רק דילטנטים מפלגתיים.
    סגור
  • 29.
    אם כחלון חפץ חיים פוליטים הוא חייב לנהוג בנדלן
    כחלון תתעורר !!! 08/07/2015 10:34
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כמו בתקשורת אחרת בבחירות הבאות מפלגתו תמחק . קומץ של משקיעים לא יביא לו מנדטים העם זה שיקבע ועושה רושם שהכיוון כרגע עבור מפלגת כולנו לא משהו .
    סגור
  • 28.
    זה שוק שצריך מבוט ארוך !!!
    כחלון תתעורר !!! 08/07/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שביבי מחמיא לך זה סימן שאתה בכיוון הלא נכון , תתחילו להוציא לפועל הוראות שעת חירום בנדלן , זה הזמן שלך לא תעשה הכל אבל הכל על מנת להוריד את המחירים הבוחר לא יוותר לך ראה יש עתיד .
    סגור
  • 27.
    זה עם שישב שנתיים בפיקניק בשדירות ורץ לבנק להתמשכן
    עם לא חכם 08/07/2015 10:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עד מותו. כל זוג רץ לקנות דירת בשנות אם המושבות עם מליון שח משכנתא!!! ועוד במקום שמחייב 2 מכוניות כי רק בישראל מתכננים גטו ללא תחבורה. צפיפות ופקקים ענקיים בכניסה וביציאה מהשכונה בשעות העומס. אפילו בתי הספר והגנים תוכננו בכניסה לשכונה כך שכל הורה שעוצר להוריד את הילד בגן או בבית ספר עוצר את היציאה. זה עם שמצהיר שהוא ימשיך לקנות דירות עם מס רכישה "זה לא ירתיע אותו" אם העם מוכן לשלם כל מחיר אז אכן צריך להעלות להם את מס הרכישה כי כנראה יש להם הרבה כסף. אבל למי ששפוי במקום לקנות דירה במחיר מופקע ולהגדיל לביבי את ההכנסות לטובת בוחריו . העם צריך לא לקנות לייבש את משרד האוצר. אפשר לקנות בארה"ב קנדה או אירופה לא צריך דירות להשקעה פה. גם יותר זול וגם יש חברות ניהול 1000 דולר הכנסה לחודש זה מינימום . לשלם מס בארהב ולא פה עדיף.
    סגור
  • 26.
    איפה המוח?
    יוסי 08/07/2015 10:29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מה קורה לפוליטיקאים? איפה הם מאפסנים את המוח כשהם נכנסים לתפקיד? מאוד עצוב לראות שגם כחלון, שכל כך הרבה אנשים תלו בו תקוות, הוא עוד אוויל משריש ופופוליסט חסר תקנה!
    סגור
  • 25.
    מה שכחלון חייב לעשות להגדיל היצע הדירות
    דוד 08/07/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    6 2
    1. שינוי יעוד לקרקעות חקלאיות 2. שינוי גבולות 3. לאפשר מכירת דירות מגורים ללא מס או אפילו לתת מענק למוכרים 4. לטיל מס על שכר דירה מהשקל הראשון 5. להטיל מס רכוש גבוה במיוחד על משקיעי חוץ 6. להטיל מס על מגרשים לבניה ויש תכניות בניה שלא בונים עליהם. 7. לתת משכנתאות משופרות לזוגות צעירים חסרי בית 8. לזרז פינוי בינוי ושאר תוכניות תמ"א 38
    סגור
  • עעע
    ללללל 08/07/2015 23:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אידיוט
    סגור
  • 24.
    כמה דירות יש לחבר ש כחלון.מר מימון? (ל"ת)
    מ.ירושלים 08/07/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    ישנם משקיעים שעבדו בסבלות ובמקצועות שאין לצידם רווח נאה
    רודף אמת 08/07/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כחלון, תפעיל קצת את המוח,, אל תזרוק משפטים ללא ערך ואל תעשה בושות למזרחיים [אני אחד מהם] בזה שאינך יכול לחשוב ולנתח לפני שאתה זורק משפט...ישנם משקיעים שעבדו בסבלות ובמקצועות שאין לצידם רווח נאה...אבל חסכו מפיהם ע"מ לחסוך לעת צרה...וכעת שר טיפש מאשים אותם מבלי להסס בהתעשרות .. טפו , אנחנו העלינו אותך למעלה , האמנו לשקריך ועד היום לא ראינו דבר מהבטחותיך אם לא לי לפחות לאלה שאין באפשרותם להגיע לקורת גג.... בקש סליחה ומכאן תמשיך בתבונה...
    סגור
  • 22.
    המהלומה השניה היא שישינסקי ב' הוא ירצה תמלוגים על
    כחלון דואג לציבור חח 08/07/2015 10:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עוד אוצרות טבע כמו מים במחיר מופקע שמוכרים לנו בבקבוקים כחלון ייקר את המים המינרליים. השלב הבא אויר בירושלים חופי הים בתשלום. וזה לטובת הציבור? והוא ישלים את הרס כיל אף אחד לא יתקרב לחברה הזאת וגם לא יקנה את הזבל ששמו כיל
    סגור
  • 21.
    העיף את לפיד בגלל מע"מ 0 שהיא אכן תוכנית גרועה
    ביבי 08/07/2015 10:19
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ולפיד העקשן הפופוליסט לא שעה לאזהרות כל הכלכלנים אלא לעצת איתופל שהוא הקשיב. כחלון פופוליסט גרוע יותר והעם שותק כשהוא גוזל ומעניש מתים. עם חוק הירושה. ביבי צריך להעיף את כחלון כי הוא גייס חמישי בממשלה לא ראוי לכלום עכשיו הבנתי למה ביבי לא רצה אותו מלכתחילה ביבי צדק ועכשיו הסכין שהוא תקע לציבור עם הגז . כחלון תתפטר ויפה שעה אחת קודם.
    סגור
  • מע"מ הייתה תכנית טובה, על כל פנים היחידה להורדת מס (ל"ת)
    הנרי 08/07/2015 11:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 20.
    רק הזויים ופתאים (ל"ת)
    מי בחר בקחלון? 08/07/2015 10:16
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 19.
    עוד פוליטיקאי של הצהרות הפוחד
    יורם דירות"א 08/07/2015 10:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מהפתרון היחידי הצהרת הון לכל אזרחי המדינה מעל גיל צבא
    סגור
  • 18.
    לצאת למחאה נגד כחלון שהטיל מס ירושה על הציבור
    עם הזוי 08/07/2015 10:13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    גוזל את המתים !!! למה אדם שיש לו דירה אחת מכריחים למכור אחרי שנתיים? מה זה ההתערבות הזאת בהחלטות? ואם יש סכסוכי ירושה שהם יפסידו כפול? דווקא לא נמכור דירות בירושה בגלל המס. נמשיך להחזיק בדירות דווקא. לא תקבל שקל כי גם לא נשכיר את הדירות אם יתחשק לנו ניתן לילדים לגור בחינם כל החיים. ממני לא תזכה לקבל שקל בדירת הורי בת 2 החדרים בת 60. עד שתיהרס ברעידת אדמה או שטיל מעזה יעוף עליה. אמן
    סגור
  • 17.
    בולשביק שצריך להיות במחנה הבולשביקי .
    קחלון 08/07/2015 10:09
    הגב לתגובה זו
    9 3
    די לעושק הציבור. די להעניש את הציבור על מחדלי הממשלה. זה לא קרה בממשלת שרון שעשה ובנה. וקחלון הטיל מס ירושה וזה לא קשור לנדלן. זה קשור לכסף שהוא רוצה לקחת מהציבור גוזל גם אנשים שיש להם דירה יחידה . השלב הבא להכריח את הציבור לתת חינם חדר בדירה להומלסים. קחלון הדיר עצמו מהגז בגלל הרצון שלו להיות בעתיד איזה שר במחנה הציוני. ביבי חלש ולכן כל שר עושה מה שהוא רוצה צדק ליברמן. נראה את ביבי מבטל את כל הגזירות של קחלון גזירות מטופשות ומרושעות .
    סגור
  • 16.
    מי כתב את הכתבה השיקרית
    מי כתב את הכתבה 08/07/2015 10:06
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אחלה עבוד כחלון יש 500 אלף דירות להשקעה באיזור המרכז זה דיור ל 2 מיליון בני אדם ל4 באמת חסר דירות רק המשקיעים תפסו אותם אז עכשיו שפועלים נגדם אז הם בוכים
    סגור
  • 15.
    כמו שיש מוצרים בפיקוח,אפשר גם לבנות דירות בפיקוח...
    אלי.............. 08/07/2015 10:06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ניקח לדוגמה את הלחם,יש לחם אחיד במחיר מפוקח - ואף מסובסד ע"י המדינה - כדי לעזור לאזרח ה"חלש" וישנם את סוגי הלחמים שאינם בפיקוח - וכמובן שאינם מסובסדים - עבור "השוק החופשי",אין סתירה בין שני ה"מסלולים",הלחם שבפיקוח לא מתחרה בזה האחר,המדינה לא באה בטענות לרוכשי הלחם היקר על זכך שהם מוכנים לשלם יותר... המדינה יכולה בהחלט לדאוג לאזרח "החלש" גם בעניין המגורים,המדינה יכולה ליצור פרויקטים מסובסדים ודירות זולות יותר ומבלי לטעון כלפי אלה המוכנים לשלם יותר... במדינת שוק חופשי יש לאפשר לשוק להתנהל על פי היצע וביקוש,הרי אם יפלו מחירי הדירות,לא תבוא המדינה לעזור לבעליהן להתמודד עם זה ולא תממן להם את הפסדיהם... כמובן,קיים הרעיון הוותיק של בניית דירות להשכרה לכל מי שאינו מסוגל לרכוש גם דירה זולה/מסובסדת... קיימת גם הטענה כלפי המדינה שאינה משחררת די קרקעות לבנייה רוויה במקומות הדרושים... אבל מה זה מפריע לשר האוצר לצאת נגד אלה שהשקיעו ממיטב כספם בנכס,למען הימים הקשים כשלא יוכלו לצאת לעבוד ושדמי הביטוח הלאומי והפנסיה לא יספיקו לחיות ברמה סבירה...
    סגור
  • 14.
    אם למשקיעים יותר קשה לקנות דירה - זה לא אומר שכולם ירוצ
    אני 08/07/2015 10:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ו למכור דירות שכבר קנו.
    סגור
  • 13.
    ר"ג
    דוד 08/07/2015 10:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כחלון איבד העשתונות מאחר ויצא לא דובר אמת ולא יכל לקיים הבטחתיו לא בגז ולא בדיור האם הוא יקבע איפוא להשקיע כספים ששולם עליהם מס כדין.שיתחיל לעבוד ולא לחפש אשמים ככל נכשל
    סגור
  • 12.
    כחלון אכזבה לבוחריו, אתה צריך כיוון מביבי
    זששנ 08/07/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עד עכשיו כחלון לא עשה מאומה לפתרון בעיית הדיור .רק דיבורים ודיבורים ,והגדלת המסים .אז נו באמת לפיד או כחלון זה כבר לא משנה
    סגור
  • 11.
    מחיר משתכן
    אלי 08/07/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה הפרויקטים של מחיר משתכן/מזדקן איפה ההבטחות מר כחלון אם רצית שמשקיעים לא יקנו את הדירות יש 40% מס רכישה בסיגריות אתם מקצועיים
    סגור
  • 10.
    כחלון
    יולי 08/07/2015 09:54
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כחלון בפאניקה
    סגור
  • 9.
    כחלון הוא אכזבה גדולה!
    מישהו שהצביע כחלון 08/07/2015 09:53
    הגב לתגובה זו
    4 2
    במקום לעבוד בשקט, גם הוא, כמו שאר הפוליטיקאים הבטלנים התחיל לפתוח את הפה ולהצהיר הצהרות. הציבור כבר עייף מהצהרות. אם כחלון לא ישנס מותניים ויתחיל לעבוד במלוא המרץ כדי להוריד את מחירי הדיור, הוא יעלם מהמפה הפוליטית מהר מאוד.
    סגור
  • 8.
    כחלון
    יולי 08/07/2015 09:53
    הגב לתגובה זו
    26 0
    תתחיל לבנות ולתת עזרה לזוגות צעירים ולא להאשים
    סגור
  • 7.
    כחלון הלימן
    צפוני 08/07/2015 09:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תגובה של בסטיונר לא יותר מנגן על רגשות הציבור הופך משקיע רצינאלי ששילם מסים על הרווח והחליט להשקיע בדירה שבבא העת יעביר אותה לילדים או לנכדיןתגובה של אפס בהבנה כלכליתאם אתה שר אוצר כל אחד יכול להיותשר צריך לשקול מילים פה זה לא שוק ולא ירחמו על המסכנות שלך תתחשב אתה בזוגות הצעירים וצעזוב את אלה שמשלמים מיסים ועוד מסים ועוד מסיםנמאסצ ליצן החצר
    סגור
  • 6.
    כחלון , המשקעים האלה חסכו פרוטה לפרוטה כל חייהם ע"מ
    ירון 08/07/2015 09:41
    הגב לתגובה זו
    13 3
    כחלון בלתי נסבל- כל העיסוק שלו זה רק להאשים משקיעים ישראלים .. מר כחלון , המשקעים האלה חסכו פרוטה לפרוטה כל חייהם ע"מ להגיע למשהו קונקרטי ...הם שלמו מס על חסכונותיהם ...אז די לחטט בציציות ולהאשים אותם...אתה הגעת לכיסא השר רק בזכות הציבור ועקב שקריך ..תפרט מה עשית עד היום...כלום , אני לא מגזים ..רק מברבר...
    סגור
  • פרוטה פרוטה? מסכנים, אני בוכה. מפרוטות יצא להם
    סרגיי 08/07/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    6 16
    1.5 מיליון ש"ח לרכוש דירה? לא, הם ניצלו ריבית וגייסו כסף זול על מנת לעשות סיבוב על אותם אנשים שנלדו קצת אחריהם, סיימו ללמוד קצת אחריהם וב-2008 היה להם 20000 שקל בחשבון במקון 200000. המשקיעים אמיתיים נגמרו מזמן אז שתוק!
    סגור
  • סרגיי, אתה דביל. כן, חסכתי המון שנים פרוטה לפרוטה
    ישראלי 08/07/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    24 0
    וכשפרשתי לגמלאות קיבלתי פיצויים ואני רוצה לעת הפנסיה שתהיה לי דירה להשקעה שתבטיח לי קיום בכבוד. לא גזלתי מאיש ואני אשכיר במחיר השוק באופן הוגן וביחס חיובי. יש לך או לכחלון בעיה עם זה?
    סגור
  • יופי אז שישקיעו את הכסף במשהו יצרני לא בלמצוץ את הדם
    ארז 08/07/2015 10:25
    הגב לתגובה זו
    2 9
    לזוגות צעירים. או שישימו באג"ח/פק"מ או במניות. אני לא יכול לגור בתוך נייר ערך
    סגור
  • כל ההשקעות בהפיננסיות בישראל הן חרטא.מלא קרציות
    שמטוב 08/07/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
    13 1
    שמוציאות כסף ממי שמשקיע שם. אנשים שפנו לנדל"ן שעעשו זאת כי הם יודים שבהשקעות פיננסיות רק ידפקו אותם.
    סגור
  • 5.
    רדיפת הבצע בישראל כיעור
    מביא לאנטישמיות בצדק 08/07/2015 09:40
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ה צע
    סגור
  • 4.
    כחלון מבין מה זה רדיפת בצע כל הכבוד (ל"ת)
    "המשקיעים" רודפי בצע 08/07/2015 09:40
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 3.
    כחלון הבטחת לא להעלות מיסים תתבייש לגזול?מאזרחי המדינה? (ל"ת)
    כחלון 08/07/2015 09:34
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 2.
    גם הסינים חשבו ששוק המניות שלהם לא יכול לרדת ואז הוא
    ' 08/07/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    8 0
    התרסק...זה טבען של בועות.
    סגור
  • ***** הורדת הריבית ל 0% היא התערבות בשוק החופשי *****
    חובה להתערב נגדית 08/07/2015 11:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש לבצע מהלכים כדי לנגוד את השפעת הריבית, וחבל שלא בוצעו באפריל 2009
    סגור
  • 1.
    פרספקטיבה
    אזרח 08/07/2015 09:28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לרצות בהצלחתו של שר האוצר? מהיכן זה? הלא כולם אורבים לכשלונו בהנחה שמרכולתו הציבורית תשוב (ותחולק) לחיקם. כך הליכוד, כך ש,ס, כך גם באופוזיציה. היו דברים מעולם. מה נותר מהשליחות הציבורית ? בחנו את מידת אמון האזרחים בפוליטיקאים ומנגד את השחיתות (והעלמות מס) הפושה בקרב הציבורכדי להציל את עתידם.
    סגור
  • יש דרך אחת להלחם במה שאתה קורא העלמות מס, לבטל
    ברקו 08/07/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אותו! הממשלה נותנת שירותים כדי להצדיק את שוד המס, פחות שירותים וביטול מס הכנסה. ביטול מס הכנסה יביא לעושר שאי אפשר לתארו, שכן כל ההכנסות יהפכו ללבנות כך יוכלו היצרנים והיזמים להגדיל את העסק שלהם באמצעות השקעות חדשות ולבנות. אגב, אכן אין דבר יותר בזוי מהתנהגותו של כחלון להטיל את האשמה על כתפי אזרחיה הנאמנים של מדינת ישראל. זה מלמד על אישיותו. נתניהו,למשל, למרות חסרונותיו לא יטיח את אשמת יוקר המחיה, למשל, על מעלימי מס וכדומה. למרות חסרונותיו נתניהו עולה על כחלון בכמה דרגות. דווקא לפיד בקטע הזה דומה לנתניהו וההשוואה נועדה לציין תכונה חיובית
    סגור
  • מפלגת מס הכנסה
    ברקן ב' 08/07/2015 09:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לפני שנים קמה מפלגה שהציעה לבטל את המס. היא לא עברה את אחוז החסימה ( שהיה נמוך יותר) .
    סגור