ממשיך במומנטום: 5 צעדים נוספים של כחלון להוזלת הדירות

שר האוצר במפגש עם מרכז השלטון המקומי: "הרשויות המקומיות הן הפתרון למשבר הדיור ולא הבעיה"
משה כחלון, צילום: תמיר ברגיג; Getty images Israel
שלב נוסף בתכנית הנדל"ן של שר האוצר משה כחלון: במפגש השלטון המקומי היום (ה') הוחלט על שורה של צעדים שינקטו לטובת יישום תכנית הדיור הלאומית של מרכז השלטון המקומי והוזלת מחירי הדיור:
1. תיבחן הרחבת תכנית דיור למשתכן כך שתכלול קריטריון לפיו 20% מהדירות בכל פרויקט יוקצה לטובת זוגות צעירים תושבי העיר.
2 כחלק מתכנית התחדשות עירונית, יובאו לתכנון תכניות מתאר ויינתן סיוע כספי ליישובים פריפריאליים ותקודם הקמתה של הרשות להתחדשות עירונית.
3. במסגרת המסלול לבינוי עצמי יאפשרו לרשויות וחברות עירוניות לבנות על קרקעות השייכות לרשות מקרקעי ישראל .
4. קרקע חומה המיועדת לשימוש ציבורי תוסב לשטחי בנייה למגורים, מה שיגדיל את ההיצע.
5. הוחלט כי הוועדות המחוזיות יחוזקו על ידי הוספת תקנים וכוח אדם מקצועי שיביאו לשחרור חסמים בירוקרטיים.
כחלון אמר: "זו ישיבת העבודה הראשונה שלי עם השלטון המקומי כשר אוצר. אני רואה בשלטון המקומי כבני ברית. כשנכנסתי לתפקיד אמרו לי שהרשויות המקומיות הן הבעיה. היום לאחר שלמדתי את הנושא אני אומר לכם באחריות - שהרשויות המקומיות הן הפתרון למשבר הדיור ולא הבעיה. הרשויות לא יכולות לפתור לבד את המשבר לבד ולא הממשלה, אנחנו נעשה את זה ביחד. לפעמים צריך לשים כתף ולהיכנס מתחת לאלונקה"
חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עירית מודיעין מכבים רעות: "השלטון המקומי הוא הזרוע הביצועית של הממשלה וככזה, לא ניתן ליישם את הרפורמות המרכזיות בלעדיו. רק באמצעות הרשויות המקומיות נוכל להרחיב את היצע הדיור למגורים ולהוזילם משמעותית. כיום ראשי הרשויות מחויבים יותר מתמיד למציאת פתרונות דיור וזו השעה לפעול בדחיפות וללא עיכובים לטובת קידום הסוגיה החשובה ביותר במדינת ישראל."
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    כחלון, מה עם הגז? אז מה אם מימון חבר שלך? אתה בוגד בעם? (ל"ת)
    ישראלי 16/07/2015 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    המחירים לא ירדו, הם רק יעלו
    משה כהן 27/06/2015 21:55
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מס הרכישה עלה, והמחירים לא ירדו. למרות כל התוכניות, במחירים יש רק עליה. . מה המסקנה ? הציבור לא מאמין לכחלון, שרק רוצה להעשיר את קופת האוצר.
    סגור
  • 23.
    מיסוי כבד של הכנסות משכירות ומס שנתי על דירה שנייה
    הפתרון שתמיד עובד 26/06/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    4 3
    זה מקובל בעולם וישחרר מייד דירות השקעה לשוק. והכי חשוב לא יקבע מעמד של אצילים בעלי נכסים וסריסים למשך דורות
    סגור
  • לא חכם בכלל
    ירושלמי 28/06/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיסוי כבד יביא ליותר אנשים לחזור לגור אצל ההורים/לשלם יותר על שכירות - פחות כסף בכיס - פחות רכישות ומסחר - בשורה התחתונה משבר. ומי שלא מבין שזה מה שכחלון מביא עלינו הוא עיוור. בהצלחה לנו עם המשבר הקרוב.
    סגור
  • 22.
    ****שימו לב מה יהיה גודל הביקוש בעתיד:
    עתיד הילדים שלנו 26/06/2015 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    https://www.youtube.com/watch?v=xMOapnS_5gE
    סגור
  • 21.
    גר בחורבה באזור פינוי בינוי בבאר יעקב,שום דבר לא מתקדם2
    עצמאי 26/06/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    2 יזמים מחתימים מכול הבא ליד ותוקעים את כול הפרוייקט. מה הרקע שלהם? כמה פרוייקטים הצליחו לעשות? או שעושים בוננזה עלינו???? שהמועיצה תכנס ותמצא יזם נורמלי שיכול להרים את הפרוייקט ביושר. אנחנו נחנקים ורוצים לסדר אותנו.
    סגור
  • 20.
    ביטול מגבלת הריסת בניינים מ1981
    נחמיאס ברוך 25/06/2015 22:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בניינים שמוצבים על מגרשים גדולים יש להרוס ולהקים מגדלי מגורים עם ריאה ירוקה.החוק על בניינים שהוקמו אחרי 1981 מגביל הריסת בניינים כאלה למרות שעל אותה קרקע מעל 4 דונם ניתן לבנות 2 מגדלים עם ריאה ירוקה ואיכות חיים טובה.בני אותה עיר ירכשו את יתרת הדירות.
    סגור
  • 19.
    את השטויות שלו נשלם אח"כ ונמשיך אחרי זה (ל"ת)
    שכיר עשוק 25/06/2015 20:31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 18.
    להכפיל את זכויות הבניה במגרשים ריקים
    מוטי 25/06/2015 18:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כנגד היטל השבחה שיופנה להרחבת תשתיות
    סגור
  • 17.
    ראיתי סרט "הדמיון בין בועת הנדלן של אירלנד וישראל" :
    מושיקו 25/06/2015 18:23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    והיה ממש מרתק. זה וידאו של 6 דקות ביוטיוב. ממש מדהים הדמיון בין המצב שלנו ושלהם, אפילו הסיפור עם המס רכישה שהעלו! בקיצור צפיה חובה למי שמתלבט אם לקנות דירה. לצפיה https://www.youtube.com/watch?v=1zYahJIqpUY
    סגור
  • טען עוד
  • VERY GOOD VIDEO (ל"ת)
    מתווך 25/06/2015 19:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 16.
    כחלון טיפש כמו ביבי השפל...... (ל"ת)
    אלי 25/06/2015 17:40
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 15.
    כחלון כישלון (ל"ת)
    אנונימי 25/06/2015 17:19
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 14.
    ראשי ערים במרכז בונים רק לעשירים!!
    תתעורר 25/06/2015 17:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דירות גדולות, לובי, מחסנים, בתים למחוברים בלבד!
    סגור
  • 13.
    טוב לתת למקומים עדיפות.רק תתחיל לבנות. (ל"ת)
    אזרח. 25/06/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 12.
    פינוי בינוי בדרום חיפה (ל"ת)
    חיפאי 25/06/2015 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    כחלון חבל על כל הנסיונות רק דבר אחד יוזיל תדיור במיידי.
    יוסי 25/06/2015 16:04
    הגב לתגובה זו
    11 4
    מס חודשי על כל מי שייש לו יותר מדירה אחת ...מס בסך 5000 שקל על הדירה השנייה שלישית ואילך יגרום למאות אלפי דירות לצאת למכירה תוך שנה ולהצפת השוק בדירות אנשים יוזילו תדירות ובעקבותם גם הקבלנים והייזמים יסתפקו ברווחים קטנים יותר ויוזילו תמחיר...וגם המדינה תגלה מליארדי שקלים שחורים שהסתתרו בדיור להשקעה...אז כחלון קח אומץ ותעשה זאת רק זה הפתרון אל תחפש פתרון אחר..כל אדם תיהיה לו דירה אחת ומי שרוצה יותר מדירה אחת שישלם המון כסף ...מי שרוצה להרוויח לפנסיה שיקנה מספרי מונית או משרדים וישכיר זה יהיה לו רווח של עסק להשקעה לא חייב דירה...
    סגור
  • ראש בטטה
    רם 28/06/2015 10:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה בזבזת את כספך על שטויות ומי שקנה דירה חשב על הכנסה ל-פנסיה שלו ולא להזדקק לעזרה מהילדים או מהמדינה. על תשכח שאנשים עבדו כל חייהם קשה. ודאגו לעצמם מה שאתה לא עשית
    סגור
  • טיפשות זו מחלה חשוכת מרפה
    אחיטופל 25/06/2015 16:20
    הגב לתגובה זו
    5 5
    את כל כך טיפש שאם זו היתה מחלה היית צריך ליהיות בגבס כל החיים. אתה לא מבין ש 60 % מהדירה זה מיסים וכסף שהולך למדינה. תחתוך את זה יצטרכו מייד להעלות את המע"מ ב 2-3% בטוח שלא לזאת התכוונת. הכסף חייב וצריך להגיע לתקציב ממקורות אחרים ואחד מהם זה לצערי הרב הגז.....ואולי סוף סוף תבין.
    סגור
  • 10.
    כל הכבוד רואים שהוא בא לעבוד
    אודי 25/06/2015 15:40
    הגב לתגובה זו
    7 3
    ולא מעניין אותו הכיסא תמשיך כך בהצלחה
    סגור
  • 9.
    צריך להיות משוגע כדי להשקיע היום בדירה . (ל"ת)
    ''' 25/06/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    18 4
    סגור
  • 8.
    הרשיות עושקות את האזרח בהיטלי בנייה ארנונה בחדרי אשפה ו (ל"ת)
    חיים ביבס גדול הצבוע 25/06/2015 15:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 7.
    פיקוח על שכר דירה
    משה 25/06/2015 15:17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    האם חשבו על פיקוח על שכר דירה... כמו קביעת מחיר למ״ר כמו מוצרים שבפיקוח. האם חשבו או שאני טועה.,.
    סגור
  • אין אפשרות לפיקוח.
    שמטוב 25/06/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
    3 4
    כל בעלי דירות יקבלו שכר מתחת לשולחן או יפסיקו להשכיר.
    סגור
  • פיקוח
    דוד 25/06/2015 18:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יפסיקו להשכיר....? כמו שהפסיקו לאכול לחם שחור שבפיקוח או לשתות חלב וכו'
    סגור
  • 6.
    תבנה בנגב (ל"ת)
    מה עם הישובים החדשים 25/06/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    כחלון
    דדדידד 25/06/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני מאוהב בךאמן אמן שתצליח במשימה
    סגור
  • 4.
    ואין מה לאכול (ל"ת)
    דיבורים כמו חול 25/06/2015 14:37
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 3.
    נראה את כחלון מצליח לעשות פינוי בינוי בפתח תקווה
    ססמאות 25/06/2015 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ראש העיר הקפיא הכל
    סגור
  • הקפאה עמוקה
    אחד שאכפת לו 28/06/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעיר פתח תקוה לא זז שום דבר לא זז לא תמא38 לא פינוי בינוי. רק מחירי הדירות עולים והבניה של בתים חדשים מתעכבת וזוחלת. כאשר יהיה מצב חרום: כמו רעידת אדמה או טילים על העיר תהינה ועדות חקירה על המחדלים של ראש העיר והנהגת העיר
    סגור
  • 2.
    רק כחלון יכול, כל הכבוד!! (ל"ת)
    אבי 25/06/2015 14:29
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 1.
    כל עוד לא יותנו ההטבות בשירות צבאי או (ל"ת)
    לאומי שווה ערך , הן 25/06/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור