תוקעת טריז: ועדת הכספים מונעת העלאת מס רכישה על דירות - דורשת הסברים

גפני: "לא נאשר מהלכים נקודתיים, דורשים פתרון כולל לכל מי שזקוק לקורת גג". מה אומרים באוצר?
משה גפני, צילום: דוברות ועדת הכספים
ביום ראשון השבוע אישרה הממשלה פה אחד את תכניתו של שר האוצר משה כחלון להעלאת מס הרכישה על משקיעים בשיעור של 8%-10%. ועדת הכספים דנה היום (ד') בתכנית והשורה התחתונה של הישיבה הייתה – התכנית לא תאושר ללא פתרון כולל למצוקת הדיור. 
חברי ועדת הכספים דרשו מהאוצר לספק הוכחות ליעילות הצעד של העלאת מס הרכישה. יו"ר הוועדה משה גפני אמר: "בספק אם העלאת מס הרכישה תקדם פתרון אך מוכן לאשר גם את זה במסגרת תכנית כוללת. כבר ב-2011 נענינו לאוצר שטען שהעלאת המס תפחית את שיעור המשקיעים ותוציא לשוק דירות. עתה חובת ההוכחה בעניין על האוצר, האם אכן הנתונים מצדיקים את הטענה הזאת, בטרם נאשר את החוק".
 
סגן ראש אגף התקציבים, ערן ניצן, הציג עוד נתונים בדיון, ביניהם:
1. שיעור משקיעי חו"ל בנדל"ן עמד ב-2014 על פחות מ- 5% מכלל העסקאות
2. סך המשקיעים עמד על 25.4%. 28% מאזרחי ישראל הם חסרי דירה, 7.9% הם בעלי שתי דירות ומעלה, 64.1% הם בעלי דירה אחת.
לפי ניצן, כלל הצעדים שהאוצר מתכוון לקדם: הקמת הוותמ"ל (לקיצור הליכי תכנון, שיווק ובנייה), פינוי בסיסי צה"ל, הרחבת תכנית מחיר למשתכן, פיתוח שוק שכירות ארוכת טווח, הקמת רשות להתחדשות עירונית להחזרת מבנים נטושים לטובת מגורים, רפורמה בפדיון קרקעות מחקלאים לצורך דיור, הגדלת הפיריון של העובדים בענף הבנייה שסובל מפריון נמוך ועוד.
"כיום 8% מבעלי הדירות הם בעלי שתי דירות ומעלה", אומר ניצן. "מצב ייחודי בכל העולם ויש לו השלכה על הדורות הבאים. הריבית הנמוכה מגדילה את מדד מחירי הדיור ותמשיך להזרים הון לתחום הדיור. הממשלה אוחזת במרבית הקרקעות זה יתרון גדול כי יכולה להחליט מה לעשות ולשנות כיוון אך חיסרון כי התגובה שלה איטית יותר ממחזיקים פרטיים. ההיצעים כבר גדלים. ישראל זקוקה ל- 40 עד 45 אלף התחלות בנייה. וזה רק יגדל כשב- 2030 יגדל לצורך של 60 אלף. לכן הרבה מהכלים שבונים היום להתמודדות לאורך שנים כי הצרכים יגברו".
מנכ"ל האוצר: "מטרת הצעד - ויסות ביקושים"
מנכ"ל האוצר, שי באב"ד: מטרת הצעד הנוכחי, לווסת מעט את הביקושים בטווח המיידי לטובת זוגות הרוכשים את דירתם הראשונה. כיום 22%-25% מכלל העסקאות הן לצרכי השקעה והמטרה לחזור ל- 19%. זו לא תכנית בפני עצמה אלא צעד אחד מתוך רבים להגדלת היצע הדיור. תכנית משולבת. ב- 1 ביולי החוק אמור להשתנות ויש ריצה של המשקיעים לנצל את המס הנמוך. ההנחה שזה יוריד בין 30% ל-35% מהמשקיעים. בעבר השינוי במדרגות של מס הרכישה היה מינורי. לא מגדילים את קופת המדינה כי אם להיפך".
ח"כ אראל מרגלית  (המחנה הציוני) אמר: "הבעיה המרכזית בהיצע והעלאת מס הרכישה זו תוספת תיווך בדרך לרכישת דירה להשקעה. נדרשים צעדים כוללים. רוצים למלא את קופת האוצר ב- 600 מיליון שקל כדי לממן התחייבויות שונות. בסביבת ריבית אפס ולכן הראשונים שרצים לקנות דירה הם הפנסיונרים. 3% תשואה במקום לשים כסף שיישחק בבנק בריבית אפס. אם תעלו להם את מס הרכישה ייקחו עוד כסף מהשוכר כדי להצדיק את ההשקעה. המהלך הזה לכשעצמו פוגע בראש וראשונה בשוכרים. זה כמו עמלת תיווך".
ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "הנתונים שהאוצר עצמו הביא מוכיחים שהעלאת מס הרכישה ב- 2011 לא הועילה דבר בהרתעת המשקיעים. היתה ירידה בשיעור המשקיעים כבר מ- 2010 ל- 2011 מ- 29.2% ל- 25.2% כנראה מסיבות אחרות, שכן רק לאחר מכן העלו את המס".
טרכטנברג לאוצר: "אל תרוצו, תעשו צעדים נכונים"  
ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני): "זה לא צעד להורדת מחירים אלא רק החלפת מחזיקים בדירות. קודם רכש מי שהיתה לו דירה ועכשיו מישהו שלא. אסור לפגוע במשפרי דיור או ביורשים. נראה שנתפסים לבהלה". לאוצר אמר: "אל תרוצו, תעשו צעדים נכונים. היה צריך להציג העלאת מס כחלק ממהלך קיים כדי לשנות התנהגות רוכשים ולא רק בדיעבד לבוא עם תכנית כוללת".      
בסיכום דרש גפני מהאוצר "לחזור לוועדה אם נתונים המצדיקים את העלאת מס הרכישה, כיצד צעד קודם שנעשה בעניין הגדיל אם בכלל את מספר הדירות שיצאו לשוק, שגם משרד השיכון יביא נתונים". עוד קרא גפני לאוצר "לאפשר לזוגות צעירים הזכאים להלוואות ממשרד השיכון, וזכאים למשכנתא שאמורה להיות בתנאים טובים מאלו של השוק, שההלוואה לה הם זכאים תהיה חלף הון עצמי בבואם לרכוש דירה". 
דיון לא חוקי?
נציין כי ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) הגישה הבוקר בקשה לרביזיה בוועדת הכנסת בנוגע להצעת החוק של שר האוצר להעלאת מס הרכישה, בטענה כי קבעו את ועדת הכספים כוועדה למיסוי ויו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, התחיל בכל זאת את הדיון עוד בטרם קיבל לידיו את החוק. שרונה מן מערוץ הכנסת חשפה כי הדיון שהתקיים בנושא בוועדת הכספים כבר הבוקר אינו חוקי, מאחר שוועדת הכנסת טרם הכריעה בעניין. במהלך הדיון עודכן יו"ר וועדת הכספים גפני על אי חוקיותו של הדיון. בתגובה אמר: "זה דיון עקרוני בלבד, ללא הצבעות".
תגובות לכתבה(76):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    מס שיגביר התחרות בין חלשים למשקיעים שיגברו על החלשים.
    hguy 19/06/2015 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כששכד עולה כדאי למשקיע לשלם יותר עבור דירה או לקנות דירה יותר זולה ובכך יתחרה על הדירות הזולות עם החלשים. ככיוון שמשקיעים חזקים כלכלית מהחלשים הם יגברו במשחק והחלשים יצטרכו לגור בשכד שיעלה. מה ייצא? שאלו את אנשי האוצר וכחלון.
    סגור
  • 41.
    לכל העשירים יש דירות על החלש לא חושבים (ל"ת)
    מדינה קלוקלת חינוך 18/06/2015 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לחלשים יש אפשרות כל 4 שנות לבחור מי שיחשוב עליהם
    לא נכון 19/06/2015 07:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלשים צריכים להפנות את הטענות שלהם לנציגים שהם בחרו. לא טוב להם? שיבחרו פעם הבאה נציגים יותר טובים עבורם שייצג את הצרכים שלהם יותר טוב.
    סגור
  • אז למה החלשים ממשיכים לבחור שוב ושוב במי שלא חושב עליהם (ל"ת)
    אני רק שאלה 19/06/2015 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    תעמידו 45k התחלות בנייה כל שנה
    דדה המדדה 18/06/2015 02:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה יפתור את בעיית הדיור. כל השאר כוסות רוח למת. יש חסמים בהקצאת קרקעות בתהליכי התכנון,בתהליכי פיתוח. ראשי ערים לא ששים לאשר בניית אלפי דירות כי אין תשתית עירונית מתאימה והם מעדיפים מסחר ומשרדים. יש הרבה חסמים שצריך לאתר ולפתוח.
    סגור
  • זה מבוצע מ 2011 והמחירים רק עלו. צריך לנסות להקטין היצע (ל"ת)
    הממשלה משיגה הפוך 18/06/2015 08:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 39.
    העלאת מס גוררת התנגדות עזה. יש לאסור על משכנתאות כתחליף
    הפתרון המושלם לסערה 18/06/2015 00:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בצורה זו משווים את התנאים בשוק הנדל"ן לבורסה, שם לא נהוג לתת הלוואה ממונפת לאנשים שרוצים לרכוש תיק מניות. הצעירים יקבלו משכנתאות כמובן, המשקיעים לא. פשוט, ויעיל אפילו יותר מבחינת צינון הביקושים.
    סגור
  • המשקיעים רוכשים דירות יותר יקרות ולא מתחרים
    נתוני האוצר מראים 19/06/2015 06:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה נתוני משרד האוצר שפורסמו. לכן ברור שמס הרכישה נועד רק להגדיל את הכנסות המדינה. אם רצו לעזור לחסרי דיור, היו מטילים את המס רק על דירות במחיר עד מילון וחצי אבל כאשר מטילים 10% מס על דירות מעל ארבעה מיליון שברור לכולם שאף חסר דיור לא רוכש דירה ראשונה בארבעה מיליון, זה ברור שאין שום קשר בין המס לבין המטרה מוצהרת שלו.
    סגור
  • איך זה יראה לציבור אם על משקיעים עשירים יטילו פחות מס? (ל"ת)
    אין ברירה 19/06/2015 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    מה יקרה כשהריבית תעלה ותכביד על המשכירים? יקפיצו שכ"ד?
    קבלן דמגוג אינטרסנט 18/06/2015 00:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האינטרסנטים יקפצו ויגידו לבנק ישראל שאם הריבית תעלה, המשקיעים יאלצו לשלם יותר על משכנתא, ולכן הם "יכניסו את זה לחישוב" של התשואה שלהם, ויקפיצו את שכר הדירה.... ולכן אסור לעולם להעלות ריבית.... חחחחחחח טיעונים של מפגרים מוחלטים יש בכתבה וגם בתגובות
    סגור
  • טען עוד
  • *********** תגובה 38 חכמה ************* (ל"ת)
    המגיב 19/06/2015 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    גפני אתה מלך תציל אותנו.... זאת הדרך הטובה לפנסייה (ל"ת)
    for 17/06/2015 22:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 36.
    כחלון בחרתי בך ואכזבת אותי קשות
    romi 17/06/2015 21:57
    הגב לתגובה זו
    8 0
    היה נכון לעשות זאת על דירה שלישית רביעית למה לפגוע בפנסיונרים שחסכו כל החיים לדירה נוספת אחת? מה ?למה הצרות עין? כחלון ! הרסת אותנו תתבייש.
    סגור
  • אתם הרסתם את הצעירים 10% יותר כל שנה
    פנסיונרים גרידיים 18/06/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצעירים
    סגור
  • 35.
    המבוגר האחראי (ל"ת)
    אלי 17/06/2015 21:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 34.
    לבדוק האם הם שותפים לאינטרסנטים הפושעים שגרמו לבועת הנד (ל"ת)
    השותפים לבועת הנדל״ן 17/06/2015 21:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 33.
    כל הכבוד לגפני (ל"ת)
    משה 17/06/2015 19:47
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 32.
    גפני לא אמר שיעזור לכחלון? רק שייתנו לו את הוועדה..... (ל"ת)
    קורא 17/06/2015 19:31
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 31.
    אף אחד לא רוכש דירה ראשונה ב 4 מליון !!!!
    סתם תרגיל לעוד מיסים 17/06/2015 19:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתוני האוצר מאתמול מראים שהמשקיעים לא מתחרים ברוכשי דירה ראשונה כי המשקיעים קונים דירות הרבה יותר יקרות!!! אלה נתונים שהאוצר מפרסם אתמול !!! אז למה רוצים להעלות מס רכישה???, ולמה בכלל צריך מס רכישה על דירות מעל ארבע מליון??? זה רק תרוץ לעוד מיסים!!! זורים לציבור חול בעיניים ואף אחד לא שם לב לתרגיל האוצר וכחלון בראשם!!! או שהוא לא מבין מה שהוא עושה וזה עוד יותר גרוע!!! אני שלחתי אישית מייל לכחלון ובקשתי הסברים!!! אבל הוא לא עונה, כנראה שאין לו מה לענות!!! רק שלא יחשוב שהציבור טיפש!!!
    סגור
  • 30.
    את מס הרכישה למשקיעים באחוז קצת יותר גבוה
    היה צריך להעלות 17/06/2015 17:46
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הטיעונים כאילו מחליפים קונים שאין להם דירה באחרים דהיינו המשקיעים זו שטות.אלה שאין להם דירה לא ישלמו כל סכום עבור הדירות מה שמשקיעים עושים כי הם רואים הכנסה ולכן מעלים את שכר הדירה כדי שיכסה להם את עלות המשכנתא, כי כדאי להם לקחת אותה בריבית נמוכה. אי אפשר ללמוד מהמצב של העבר כי אז לא היתה ריבית שלילית באירופה והשיקולים היו אחרים.עדיף לעשות משהו מאשר לא לעשות כלום כשוועדת הכספים שמה מקלות בגלגלים העיוותים וחוסר הוודאות יגדלו.מה גם שאם רואים שאין שינוי כפי שציפו תמיד אפשר לשנות מיסים. זה לא בלתי הפיך כמו שתהיה בנייה מסיבית לא מתוכננת כראוי או תכניות אינסנט כמו שמבקשת וועדת הכספים.
    סגור
  • לא שמעתי שהמיסים לזמן קצוב עד שתושג המטרה
    בן אהרון 19/06/2015 06:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם זה נאמר, זה נאמר גל כך חלש שנראה אין כוונה לבטל את המיסים בעתיד. זה נוח כנראה להטיל עוד ועוד מיסים על עשירים אבל שוכחים שבסופו של דברים מיסים גורמים ליותר נזק מתועלת.
    סגור
  • 29.
    אנשים הצביעו לכחלון בגלל שהשמאל הוא סכנה קיומית לישראל
    בא 17/06/2015 17:29
    הגב לתגובה זו
    8 4
    ולכן נתנו הזדמנות לכחלון ,כחלון עשה טעות כמו לפיד שלא דרש את וועדת הכספים וכול שאר הכלים הדרושים ולכן הוא יעבור למשבצת של קדימה ,לפיד שם עם רגל אחת .
    סגור
  • 28.
    תסריט מע"מ 0 חוזר
    IM 17/06/2015 16:58
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מכל קצוות קשת האינטרסנטים קמים ונלחמים בכל דבר שעלול לגרום לירידה במחירי הדירות ותמיד הטיעונים הזויים ותלושים מחוקי הכלכלה
    סגור
  • מע"מ 0 הייתה תכנית להורדת מיסים, כחלון
    רונה 19/06/2015 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאמין בהעלאת מיסים, והמזוכיסטים מריעים לו
    סגור
  • 27.
    ומה עם דירות מפוצלות ?
    יעקה 17/06/2015 16:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מה חושב לעצמו כחלון?לא כולם גרים בוילות.פיצול גורם לירידת ערך,קריסת הביב והמעלית. אין מקומות חניה באיזור.שיפצה את בעלי הדירות וידאג לתשתיות.שולף מהשרוול.הצליח לך בתיקשורת ועכדיו השליפות לא מראות על חכמה יתרה. תחשוב ותבין שטעית ובגדול.
    סגור
  • פיצול לא מוריד ערך, ולא מגדיל צפיפות, אלו דירות שותפים (ל"ת)
    לדייק בעובדות 19/06/2015 00:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    אינטרסנטים חצופים - 6 שנים לא עשיתם כלום
    אבי 17/06/2015 16:54
    הגב לתגובה זו
    4 7
    ועכשיו אתם רוצים הוכחות ליעילות צעדים? שום צעד אינו יעיל מכיוון שתמיד תתקעו טריז בכל החלטה נגד המשקיעים
    סגור
  • 25.
    מס רכישה
    אנונימי 17/06/2015 16:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא למסות אלה לבנות כמויות של דירות במקום לקשקש על מיסוי שיתחילו לבנות בתים בלי לקשקש ולהרע לעם בכל מיני אופציות משונות
    סגור
  • 24.
    איזה ויסות ביקושים? משקיעים רצים לקנות עוד דירות!
    פיני 17/06/2015 16:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כחלון השלומיאל כל מה שעשה עד עכשיו זה העלאת מיסים והגברת ביקושים = עליית מחירים. תגדיל הצע דרך הוזלה דרסטית של קרקעות ואמצעי יצור! רק כך תצליח, את זה לא למדת בקורס בהרווארד?
    סגור
  • 23.
    לא הבנתי .מעלים את המס בראשון ליולי או לא בסוף (ל"ת)
    razi 17/06/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    ביבי המושך בחוטים
    אנונימי 17/06/2015 15:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יביא את המדינה לאבדון - ביביסטן
    סגור
  • 21.
    מס רכישה- אידיוטים רדו מהעץ
    יפה 17/06/2015 14:48
    הגב לתגובה זו
    7 2
    נכון עשה גפני בהחלטתו. מה הטימטום הזה של לשלוף פתרונות מהשרוול ולהעניש אוכלוסיה של משקיעים. אומרים שהגמל לא רואה את הדבשת או הגיבנת של עצמו וזה בדיוק המקרה הנוכחי. הממשלה רוצה לפתור מחלה קשה בעזרת פלסטר -לא הולך. את האשמה במצב הנוכחי .לו המדיניות היתה כזו שבונים כמות מספקת של דירות לא היתה בעיה. היצע וביקוש פשוט . ככל שההצע עולה המחיר יורד עקומת הביקוש היא פחות או יותר קשיחה ולכן יש לעבוד על ההצע. לגבי המשקיעים בדירות - אכן יש למסות רווחים אבל כל המס האידיוטי הזה שנקרא מס רכישה הוא דבר פגום ביסודו. כאשר אני משקיעה בבורסה אני משלמת מס על רווחי הון אבל לא על הרכישה של המניות או האגחים. למה שיהיה שונה בעיניין השקעה בדירות? מי שישלם את המחיר בסופו של דבר יהיו השוכרים. שכר הדירה יעלה לפחות עד גובה היחס שבין עלות השכירות הנוכחי לבין ערך הדירה בפועל שראלית יעלה בשל המס.
    סגור
  • המס אינו חובה. אפשר להשקיע בדולר, בבורסה, או לא להשקיע (ל"ת)
    תזכורת 17/06/2015 15:35
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 20.
    שוב ביבי דפק את כחלון הסתום ,נתן את הכספים לחרדים וככה
    בא 17/06/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    5 4
    לא יקודמו רפורמות בנדלן ,
    סגור
  • כחלון סתום ?
    ולא הצבעתי לכחלון 17/06/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הסתום הוא זה שהצביע לליכוד ולביבי !
    סגור
  • הטיפשים הצביעו ביבי וכחלון
    יעקב 17/06/2015 16:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חושב שכולם גרים בבתים פרטיים.פיצול דירות יגרום לירידת ערך הדירות. מי יפצה אותנו.יש להגיש תביעה יצוגית.
    סגור
  • 19.
    למה לא להעלות ל 25 אחוז מס רכישה ?-בטוח יעזור ??
    ליצן 17/06/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    רואים שצעדי הממשלה לא מכוונים להוריד את מחיר הדיור אלה למקסם את המס משוק הדיור . אם רוצים לסלק את המשקיעים אפשר להטיל מס רווח הון של 25 אחוז על רווח מנדלן כולל הנסות משכירות ומס רכישה של 25 אחוז - נכון להיום דמי השכירות פטורים ממס .
    סגור
  • יותר פשוט להכניס המשקיעים לכלא .העזו לקנות דירה
    חיים 18/06/2015 09:02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שכבר שילמה מיסים בבנייתה כשישים אחוז הלכו לממשלה. המשקיע הפרייאר שבזכותו נבנית הארץ -לכלא!
    סגור
  • 18.
    ביונדווקס - תוצאות ניסוי בקרוב - הצלחה=30%
    sus 17/06/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביונדווקס - תוצאות ניסוי בקרוב - הצלחה=30%
    סגור
  • 17.
    מתפשים מתחת לפנס
    מאיר 17/06/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הבעיה היא בהיצע. אבל תמיד הם יעלו מיסים סתם.
    סגור
  • 16.
    העלאת מיסים
    יאיר 17/06/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    העלאת מיסים תמיד נעשית במהירות הבזק. התועלת ממנה למשק היא תמיד תמיד שלילית. כחלון אכזבה ענקית.
    סגור
  • 15.
    מס רכישה מכניס כסף לאוצר ומייקר שכירויות.הטימטום בהתגלמ
    טלטל 17/06/2015 14:16
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ללא עודף היצע על הביקוש לא ירדו מחירי הדירות!
    סגור
  • המס מפחית ביקוש, כעת ההיצע הקיים (אולי) יעלה על הביקוש (ל"ת)
    כלכלן תואר שני 17/06/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • כלכלן תואר שני?
    יפה 17/06/2015 17:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נכון כאשר המחיר עולה הביקוש יורד אלא מאי ? במקרה דנן אלו חלופות יש לשוכרי הדירות? הרי אין ידם משגת לרכוש דירות ולכן ימשיכו לשכור. שוק השוכרים הוא פחות או יותר קשיח. מכאן שהמשכירים יכניסו את תוספת עלות הדירה לחישוב השכר שידרשו ומכאן שכל העלות תושת על השוכרים.השוכרים למעשה שבויים הם ישלמו את המחיר הגבוה כי אין אלטרנטיבה. מכאן שהמשקיעים ימשיכו לרכוש דירות רק שמי שישלם את ההפרש יהיו השוכרים. רק הגדלת הצע תוריד את המחיר ואת זה על הממשלה לעשות ולא לנסות לחפש אשמים ולהטיל עונשים.
    סגור
  • 14.
    זה שפעם קודמת המחירים עלו, לא מצביע על כשלון, כי בלי
    די לדמגוגיה! 17/06/2015 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 4
    תוכנית המיסוי, בהחלט ייתכן שהמחירים היו עולים יותר. הרבה גורמים היו אמורים לגרום לעליית מחירים חזקה מאז העלאת המס הקודמת בתחילת 2011. אז הריבית היתה 2% והיום היא 0% כך שמחירי הנדלן אמורים היו לעלות בערך ב 25% (ללא שינוי בהחזר החודשי של המשכנתא). בנוסף לכך מאז המשכורות עלו ב 10% נוספים (וזה ממוצע ארצי) וההון העצמי (שמאוחסן בקרנות הפנסיה, השתלמות, גמל, מניות ואג"ח) עלה ב 40% כמעט! תיכף יגידו לנו שבגלל שמאז 2009 קצב ייצור הדירות עלה ב 30% והמחירים רק עלו, זו הוכחה שהממשלה השיגה תוצאה הפוכה וצריך לבנות פחות...
    סגור
  • צודק מיליון אחוז, אבל אנשים לא מסוגלים להבין מורכבות (ל"ת)
    כלכלן תואר שני 17/06/2015 15:31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 13.
    מס רכישה לא מוטל על דירות אלא על אנשים, ולא על צעירים!
    פתרון מעולה 17/06/2015 13:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לכן הוא לא מייקר את המוצר, הוא רק מוריד קבוצה מסוימת של רוכשים מהרעיון לרכוש. ההיצע מוגבל ממילא, כושר הייצור תקוע בישראל ומוגבל. מה זה משנה אם המעט שכן מייצרים נמכר למשקיע שמשכיר לצעיר, או נמכר ישירות לאותו צעיר? אם רוצים מדינה שכולם חיים בה בשכירות, שימכרו הכל למשקיעים. כמה שיותר היצע להשכרה. ואם רוצים מדינה שיש בה יותר בעלי דירות, אז שימכרו הכל לצעירים, כשמספר הדירות להשכרה יישאר קבוע (בזמן שהאוכלוסיה גודלת).
    סגור
  • איזה יופי! בסך הכל מכים באנשים ולא ברכוש
    רונה 17/06/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ומה כבר הסבל של כמה אנשים לעומת התשועה שהמס הזה יביא לאנושות!
    סגור
  • רונה די להתבכיין, המס אינו חובה כי לא מכריחים לקנות נכס (ל"ת)
    פסיכולוג 17/06/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • המתבכיין זה אתה, כי הקנאה הורגת אותך (ל"ת)
    רון 17/06/2015 21:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 12.
    יורשים יהיו לחוצים למכור, וזה יוריד את המחירים בשוק!
    פתרון מעולה 17/06/2015 13:48
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כל הכבוד לכחלון!
    סגור
  • היורשים הרי אינם בני אדם, אז למה לא להלחיץ לרדוף
    רונה 17/06/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לחמוס?!
    סגור
  • 11.
    רוצים 25% מס רכישה, המחיר יצנח! נוכל לרכוש ונפסיק לשכור
    התאחדות הצעירים 17/06/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    4 5
    מה שיפה שמס רכישה לא מוטל דירות, אלא על אנשים. ולא על כל הציבור אלא על חלק מסוים. וגם אין בכלל חובה לשלם את המס, החלק הזה יכול לבחור שלא לקנות, או שאולי יחליט לרכוש דולרים כתחליף (יעזור למאמצי בנק ישראל בנושא). כושר ייצור הדירות בישראל מוגבל ולכן עסקה של מכירת דירה למשקיע מונעת בעצם מצעיר לקנות אותה בעצמו ולגור בבעלות. יש להשאיר את מספר הדירות להשקעה קבוע, ולתת לאוכלוסיה לגדול תוך מכירת כל הדירות החדשות לצעירים שיגורו בהן בבעלות. ככה אחוז המתגוררים בשכירות ילך ויירד עם הזמן, וזה טוב. בלי משקיעים המוכרים יאלצו להוריד מחירים עד לרמה אותה מסוגלים לשלם הצעירים, לא תהיה להם ברירה!! וזה מה שיפה פה... המחיר ילך ויירד, עוד ועוד שוכרים יגלו שהם יכולים כבר לקנות דירה משל עצמם, ואז יפנו את הדירה שהם שוכרים עבור שוכרים חדשים!
    סגור
  • שוכרים יהפכו לבעלי דירות, הביקוש לשכירות, ושכ"ד, יירדו (ל"ת)
    ירחמיאל 17/06/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • אתה תשלם אחכ עוד 50%שכירות חבל (ל"ת)
    גיל 17/06/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • נניח שכ"ד יעלה - תוך שנה אני קונה דירה בזיל הזול ומפסיק
    שכ"ד לא יעלה 17/06/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לשלם שכירות. עד כדי כך המחירים יפלו מהר ללא ביקוש מצד המשקיעים. זו להערכתי הסיבה שהנגידה לא הסכימה שיוטל מס של 20% שיזעזע את הקבלנים שיתקעו עם עודפי דירות, ויאלצו לחתוך במחירים כדי למצוא מספיק צעירים שירכשו את כולן
    סגור
  • הקבלנים לא יתקעו עם דירות כי הם יפסיקו לבנות לפני כן!!!
    אשליות 19/06/2015 00:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומי שכרגיל יצא קרח מכל הכיוונים זה החלשים ביותר שבוחרים שוב ושוב במי שלא חושבים עליהם.
    סגור
  • הקבלנים לא יתקעו עם דירות כי הם יפסיקו לבנות לפני כן!!!
    אשליות 19/06/2015 00:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומי שכרגיל יצא קרח מכל הכיוונים זה החלשים ביותר שבוחרים שוב ושוב במי שלא חושבים עליהם.
    סגור
  • 10.
    צודקים לגמרי!!!!
    כחלון טועה 17/06/2015 13:43
    הגב לתגובה זו
    6 2
    צריך למסות מי שכבר קנה 10 דירות, ומרוויח הון תועפות ולבטל פנסיות תקציביות!!!
    סגור
  • למה למסות אדם שיזמתו חריצותו אומץ ליבו וחוכמתו
    רונה 17/06/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הניבו לו 10 דירות@
    סגור
  • לי לוקחים במשכורת 40 אחוז מס?שגם לך יקחו
    רונה את מצחיקה 17/06/2015 23:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עובדת מאוד קשה.לא מקובל עלי שאיזה ירקן גנב בשוק שלא נותן קבלות גם ישכיר דירות ואני אזיע. הבנת יותר טוב עכשו ?
    סגור
  • עדיין לא הבנתי. למה למסות את החרוץ והחכם והאמיץ? (ל"ת)
    רונה 19/06/2015 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לא נמכור דירות . ניתקע איתם עד יומנו האחרון (ל"ת)
    רק מיסים 17/06/2015 13:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 8.
    מי הוא שהוא ידרוש מהאוצר?!?! מי הוא?!?!!?
    ר 17/06/2015 13:34
    הגב לתגובה זו
    3 8
    די כבר נמאס!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • הוא המומחה לכלכלה יותר מהשר הפחח
    פוליטקאי מומחה 17/06/2015 18:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גפני בי קשר לשייכותו המגזרית הוא מומחה על בכלכלה הישראלית , ללא תואר אכל שהוא והכל בלימוד עצמו (אוטודידקט) משנותיו הרבות בכנסת
    סגור
  • הוא מושחת שעוזר לגדל כאן דור של בטלנים חרדים ,מושחתים
    בא 17/06/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    3 7
    יורדים למטה ,כנס ליוטיוב מוות קליני ותראה לאן יורדים מושחתים כמוך גפני .תתרכז בחוויות של אנשים שירדו לגיהנום .
    סגור
  • 7.
    מס רכישה הוא גזל. גנבי הצוורון הלבן (ל"ת)
    ג 17/06/2015 13:31
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 6.
    "לכל מי שזקוק.." קרי חרדים ובמיוחד אברכים. בקיצור חזרנו (ל"ת)
    מיסטר 10% חזר!! 17/06/2015 13:26
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 5.
    העלאת המיסים רק מחמירה את בעית הדיור
    רמי 17/06/2015 13:23
    הגב לתגובה זו
    13 3
    רק לגדלת ההיצע , הורדת המיסים , וביטול הבירוקרטיה תביא לשינוי המצב הדיור ולא העלאת ניסים שמשרת נושאים אחרים.
    סגור
  • 4.
    על פניו ניראה שגפני צודק .רק יגדיל את הכנסות המדינה ממס
    יזרים כסך נוסף לאוצר 17/06/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
    16 2
    ממסים.אם היו את ההפרש מעבירים לצד שכנגד אז אולי .זה היה מועיל.
    סגור
  • 3.
    צודק לגמרי (ל"ת)
    שמואל 17/06/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 2.
    גפני צודק....חובה ליבא סינים פועליםבלי סניי (ל"ת)
    חי 17/06/2015 13:17
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 1.
    תרימו ריבית כל השאר יקרה לבד (ל"ת)
    תרימו ריבית 17/06/2015 13:16
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • מנדל ופלמינג היו מורטים את שערות ראשם לנוכח הצעתך
    כלכלן 17/06/2015 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המלומדת.רצוי כי כחלון ואתה תקחו בדחיפות קורסים בנושא השילוש הבלתי קדוש.סליחה כחלון לא יבין כי כפי הנראה לא עבר קורס של מבוא לכלכלה ללא כלכלנים
    סגור
  • נכון!!! לא מבינים שהריבית האפסית היא הבעיה
    גם לבדוק בעלי דירות 17/06/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אבל עדיין צריך לבדוק למה יש לאנשים וילדיהם 5-10 דירות
    סגור
  • למה לבדוק? הקנאה אוכלת אותך? (ל"ת)
    רונה 17/06/2015 14:48
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור