"25% מס על משקיעים יפגע באוכלוסיה החלשה ביותר שבחיים לא תקנה דירה"

כך אמר פרופ' עומר מואב בגל"צ: "דירות זה לא עגבניות, יש בעיה של מלאי. חלק גדול מהמס ייפול על השוכרים"
נדל"ן, צילום: Bizportal
בחודש שעבר הפריח משרד האוצר בלון ניסוי בדמות הטלת מס של 25% על שכירות החל מהשקל הראשון, זאת בניגוד למצב כיום בו מוטל מס של 10% החל מ-5,000 שקל.
"בגדול מיסוי על דירות להשכרה הוא סביר, אין סיבה שעל הכנסה מסוג מסוים לא יוטל מס", אמר פרופ' עומר מואב מהמרכז הבינתחומי לגלי צה"ל הבוקר (ד'). "מצד שני יש בעיות בגביית המס כי אין חובת דיווח כללית. זה גם לא הוגן עבור מי ששוכר ומשכיר בו זמנית. הבעיה האמיתית היא יוקר הדיור – אני מתנגד למהלכים של זריית חול בעייני הציבור כי מהלך גביית מס יבוא על חשבון האוכלוסייה החלשה ביותר שלא יכולה לקנות דירה".
לפי מואב זו טעות להתמקד בצד הביקוש – "דירות זה לא עגבניות, יש בעיה של מלאי. חלק גדול מהמס ייפול על השוכרים. לומר שהשכירות עלתה בגלל שמשקיעים קנו דירות זה לא נכון, כי הם למעשה הגדילו את היצע הדירות להשכרה".
ד"ר נועם גרובר ממרכז טאוב אמר כי מ-2006 ל-2012 גדל מספר הדירות שנקנו להשקעה פי ארבעה – "המדינה נותנת סובסידיה לנדל"ן. אני בעד לקזז את המס ממי ששוכר ומשכיר".
"מחיר השכירות נקבע לפי אלמנטים של היצע וביקוש, מצד שני מחובר לשוק הדירות בבעלות – ככל שמחירי הדירות עולים אז האופציה לרכישת דירה נלקחת ואז הביקוש לשכירות גדל וזה משחק ליידי בעלי הדירות ומקטין את יכולת המיקוח של השוכרים. המדינה יודעת בדיוק לי יש דירה בבעלות ולמי יש דירה להשקעה, אז זה לא כזה מורכב לאכוף את הגבייה", מסביר גרובר.
גרובר חושש מאוד שהמשכירים יעלו את שכר הדירה לשוכרים, אולם לדבריו יכולתם מאוד מוגבלת – "גמישות הביקוש גבוהה מההיצע, היצע הדירות הוא קבוע והמחיר נקבע על ידי איזון של היצע וביקוש, המיסוי לא ישנה את האיזון. כשמשקיע קונה דירה להשכרה הוא דוחק משק בית אחד מרכישת דירה, אך מגדיל את היצע הדירות להשכרה. מה שלא מתאזן היא היכולת להתמקח על שכר הדירה".
תגובות לכתבה(129):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 78.
    משכיר מסכן
    סתם אחד 10/04/2015 11:01
    הגב לתגובה זו
    1 5
    לא נלקח בחשבון שמשכירים רבים עומדים בפני שוקת שבורה בפגשם שוכר גרוע שגורם נזקים ולפיכך התשואה למשכיר יורדת בהעדר סעיף הכרה בהוצאות ונזקים של המשכיר. יש בהשקעה בדירה לצרכי השכרה הרבה מן הסיכון !!!!!
    סגור
  • 77.
    הגיע הזמן!
    הדר 09/04/2015 23:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אין שום הצדקה שלמשכירי דירות יהיה פטור ממס. המס צריך להיות זהה למס ריווחי הון המוטל על משקיעים בנכסי נייר.
    סגור
  • 76.
    גם היום קיים מס מעל הפטור 10% מהשכירות
    משה 09/04/2015 08:26
    הגב לתגובה זו
    1 6
    הבעיה שלא אוכפים ורוב האוכלוסיה אינה מדוות על הכנסה זו. הגדלת המס תוציא בוודאות משקיעים ותפנה עסף לבורסה
    סגור
  • 75.
    לכ המגלגלים...
    שאינו מגלגל את עיניו 08/04/2015 20:55
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מי שחושב שמסוי הכנסות משכר דירה "יתגלגל" על השוכרים לא מבין על מה הוא מדבר. אם משכירי דירה שניה ושלישית היו יכולים להעלות את שכר הדירה ב25 אחוזים, הם היו עושים זאת מזמן ולא מחכים לארוע המס. מאידך, זה יכול לעזור לקריסת בועת הנדל"ן, הורדת מחירי הדירות ובאופן ישיר להורדת מחיר השכירות
    סגור
  • 74.
    עם הכספים של מס שכירות לבנות דיור ציבורי כדי לא לעשוק א
    יצחקי 08/04/2015 19:04
    הגב לתגובה זו
    9 4
    את השוכרים וכך לשפר להם האיכות החיים כמו באירופה.....
    סגור
  • 73.
    מי שטוענים נגד המס בעצמם מחזיקים דירות להשכרה (ל"ת)
    אין הסבר אחר 08/04/2015 18:17
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 72.
    אבל מה שהפרופסור לא מבין שזה רק חלק מחבילה שכנראה תכלול
    א 08/04/2015 18:07
    הגב לתגובה זו
    6 3
    העלאת מס קנייה מדירה שנייה ומעלה ל-15% גורף , מס שבח גורף 25% ומס שכירות 25% , כלזה ביחד יוריד את המשקיעים מהשוק , יגרום לירידות מחירים שיביאו שוכרים לרכוש דירות שבתורם יפנו דירות מושכרות לשוכרים הבאים. כל זה יתן מספיק זמן לשר האוצר לתכנן מהלך נרחב ומקיף יותר. קשה להאמין שצעד מס שכירות 25% יבוא לבדו , זה יבוא בחבילה שלמה שתגרום למשקיעים לצאת מהשוק ולפנות היצע קיים המוערך בכ-30% מהשוק.
    סגור
  • 71.
    חלם
    יוסי 08/04/2015 18:00
    הגב לתגובה זו
    21 4
    מה שמציעים המלומדים הוא לפטור את החזקים ממס או לאפשר להם להעלים מס מתוך דאגה לחלשים. נהדר. האם מישהו מהם חשב שמסוי שכ"ד וחובת דיווח על שכ"ד ירחיקו משקיעים מהשוק ויגדל היצע הדירות לרכישה. האם מישהו מהם נתן את הדעת לעובדה הפשוטה שיש שכ"ד אותו שוכרים לא יוכלו לשלם ועם מס או בלי מס המשכירים ישאפו להגיע לשכ"ד זה. מה שמציעים בפועל המלומדים זה לחזק את החזקים ולהחליש את החלשים ולעשות את זה לאט לאט. אבוי לנו שאלו חכמינו.
    סגור
  • 70.
    הצעה מהפכנית
    gilad.kweiss 08/04/2015 17:41
    הגב לתגובה זו
    5 4
    חייבים להשוות את המיסוי!! הגיע הזמן לדיווח שנתי של כל אזרחי ישראל כמו בכול מדינה מתוקנת!
    סגור
  • 69.
    רעיון מטומטם שידפוק את שוק השכירות - רעיוני מטומטם (ל"ת)
    משה ראשל"צ 08/04/2015 17:28
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • טען עוד
  • 68.
    האיש מפגר!!!
    הנדלניסט 08/04/2015 17:26
    הגב לתגובה זו
    8 4
    50% מרוכשי הדירות קונים להשקעה מהסיבה שיש מקלט מס! זה הזוי! הטלת מס תוריד את מחירי הדירות בז20%.הבעיה היא שמוטב ו החברים שלו מחזיקים 3-5 דירות כל אחד, ולכן זה לא יקרה
    סגור
  • 67.
    לא מובן לי העניין למה עליי לשלם מס על כסף שכבר שילמתי ע
    יניב בוזגלו 08/04/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
    7 8
    הרי הכסף שהדירה נקנתה שולם המס המלא בעדו אז למה לשלם עוד מס עליו , ואם כבר לשלם מס אז שהכל יהי didactable זאת אומרת המשכנתא בגינה קניתי את ההשקעה ותיקונים בבית וכו . מדינה של גנבים אין לי מילה אחרת . פשוט עכשיו הכסף יצא לחול .אני חייב לציין שאין לי דירה נוספת להשקעה
    סגור
  • אתה משלם מס גם על אפיקים אחרים.
    הדר. 09/04/2015 23:03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    יש תשלום מס גם על השקעה בניירות ערך, פקדונות בנקאים או כל אלטרנטיבה אחרת. אין שום סיבה שלא יגבה מס זהה למס על שוק ההון גם ממשכירי הדירות.
    סגור
  • אתה תמיד משלם מס
    משה 09/04/2015 08:29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    על כל קניה בסופר . מעמ. על השקעות במניירות ערך רווח וכו
    סגור
  • הכוונה להטיל מס על הרווח מהשכירות ולא על הדירה (ל"ת)
    . 08/04/2015 22:03
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • הרעיון שתמכור את הדירה
    נירו30 08/04/2015 20:16
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הרעיון שתמכור את הדירה ולא תשלם את המס כך יגדל ההיצע והמחירים ירדו ,אבל שוב צריך לעשות זאת בצורה חכמה קודם לעשות חוק הגנת השוכר ואחכ להטיל מס כדי שלא יגלגל את המס לשוכר מה שיאלץ את בעל הדירה למכור
    סגור
  • בדיוק כמו בבורסה מה ההבדל? בבורסה אתה לא משלם על
    ררר 08/04/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מה שכבר שילמת ? די לבכות.
    סגור
  • 66.
    מס על דירות להשכרה
    אריה צפון 08/04/2015 16:32
    הגב לתגובה זו
    4 3
    גם פרפ' מכובד ככל שהיה צריך לדעת כי לעולם ועד יהיה חלק מהאכלוסיה שלא יוכל להגיע למצב של רכישת דירה .האלטרנטיבה היא :או שהממשלה תרכוש מלאי ענק של דירות ותשכיר אותם לנזקקים [כמו בארצות קומונסטיות ] או שהציבור ירכוש וישכיר לנזקקים ,כל מס על מלאי דירות יגרום בשלב ראשון להורדת מחיר הדירות אך תוך תקופה יווצר איזון ולאחריו שוב המחיר להשכרה יגזר ממלאי הדירות הזמינות וללא מלאי חדש מחירם יעלה, הדרך היחידה למתן את מחיר ההשכרה חייב להתבסס על מלאי גדול של היצע דירות ,[פרטי וממשלתי]
    סגור
  • 65.
    אם לא רוצים משקיעים שלא יתנו משכנתא לדירה שנייה
    בן אהרון 08/04/2015 16:28
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אבל אז לא יהיו מספיק דירות להשכרה והשכירות תתחיל לעלות. אז מה הפיתרון? להתחיל לבנות דירות באזורי הביקוש. אבל זה כבר מחייב להתחיל לעבוד.
    סגור
  • 64.
    משקיעי נדל"ן מצאו גן עדן בישראל כי חברי הכנסת מעלימים..
    שונר 08/04/2015 16:10
    הגב לתגובה זו
    7 7
    אני בטוח שאם חברי הכנסת לא היו מושקעים בנדל"ן בעצמם הם לא היו נותנים לרמאות נגד כלל אזרחי המדינה שהמס על השכרה 10% מדוע עובדים שמזיעים על כל שקל גובים מהם מס ומשקיעי הנדל"ן שמעלימים מאות אלפים בשנה לא משלמים מס
    סגור
  • למה מעלימים
    מושון 08/04/2015 17:42
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אם יש פטור שכירות עד לגובה של 5000 שח לחודש אז למה מעלימים. למה לדבר שטויות אהה הנייר סובל הכל. הכסף שבו קנו את הדירות להשקעה הוא כסף לבן ששולם עליו מספיק מס של 50% אז בבקשה לא לזרוק סיסמאות לאויר.
    סגור
  • 63.
    במקום 25% מס שכירות שיקחו 25% מס רכישה מרוכשי דירה שניה
    אבי 08/04/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    7 5
    אני לא מבין למה לא מעבירים הוראת שעה שתרסן את הרכישות שמבצעים משקיעים... אז לא 25%. מספיק 15% ועדיין אני בטוח שהשוק ישתנה דרמטית.
    סגור
  • הוצאת לי את המילים מהפה! 25% מס רכישה מהשקל הראשון (ל"ת)
    מולי 08/04/2015 18:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • ואז אני ארשום את הדירות על שם ילדי- הבנת ברוך (ל"ת)
    משה ראשל"צ 08/04/2015 17:30
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • וכשתתגרש האישה והילדים יקבלו הכל ואתה תגור ברחוב
    דני 09/04/2015 09:58
    הגב לתגובה זו
    3 1
    היה לי חבר עם 4 ילדים.רשם הדירה על שמם כי אשתו לחצה ובמקביל בגדה בו..חשב שהוא חכם..רשם הדירה שישית על כל ילד והורה..האישה התגרשה וקיבלה כרגיל משמורת בעזרת עובדות סוציאליות רקובות והוא נישאר עם שישית דירה ברחוב!!!
    סגור
  • 62.
    רק במדינת ת"א לא בפריפריה
    יוסי 08/04/2015 15:51
    הגב לתגובה זו
    3 3
    רוב הדירות בפריפריה מושכרות בפחות מ 3000 ש"ח ואף ב2000 שח אם יהיה מיסוי של 25 אחוז מה ישאר למשכיר ולמה שישכיר בכלל יעדיפו לא להשכיר וגם ימנעו מאי נעימות כמו שוכרים שלא משלמים ונעלמים
    סגור
  • 61.
    האיום החדש
    IM 08/04/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אחרי שהצליחו לדחוק את חוק מע"מ אפס בעזרת התמיכה השלטונית הנרחבת, קופצים עכשיו כל הממונפים ובעלי הדירות להשקעה מפני האיום המלחיץ הבא: מיסוי שכ"ד. ןכך אנו רואים כמעט מדי יום כתבות של כל מיני מומחים על ההשלכות הרעות של מיסוי המשקיעים. הם ורק הם זקוקים לתמיכה וסעד, חס וחלילה לא להשוות ולו לרגע לאנשים שמשקיעים בשוק ההון, כאילו אצלם זה סיפור אחר לגמרי. מעולם לא הייתה מערכת שכל כך מוטה לטובת בעלי דירות כמו כאן בישראל, לפחות בהיבט של מיסוי, שלא לדבר על זלזול בשוכרים. בעלי הדירות נהנים ממיסוי מגוחך, חלקם מעלימים אותו, ואילו השוכרים לא מקבלים שום הטבת מס על ההוצאה לשכ"ד שיוצאת מההכנסה נטו הפנויה שלהם. חוגים נרחבים בשלטון ובמערכת הציבורית נהנים מכך ועושים הכל כדי שלא לשנות את המשוואה לטובת השוכרים, שבעקיפין תיטיב עם כל מי שמבקש לרכוש דירה אחת לעצמו. זאת האמת הצרופה.
    סגור
  • 60.
    השכירות נמוכה ביחס לשווי הדירה
    אבי 08/04/2015 15:40
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אם יהיה מס ויאכפו אותו אזי הכסף ילך לבורוסות בעיקר לחול .. גם כך התשואה נמוכה.
    סגור
  • בדקת לאחרונה מה התשואה על אגח ממשלתי? חצי מדירה להשקעה! (ל"ת)
    מנותק 08/04/2015 19:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 59.
    אזרח נענש על ממשלה כושלת
    צביקה 08/04/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
    4 3
    מדינה שלא השכילה תכנן מראש אזרחים נענשים למה להשקיע באג"ח שממשלה מאשרת בשתיקה תספורת.חוצפה של ממשלה ,במקום להגדיל הצע ששכ"ד ירד,
    סגור
  • 58.
    טעות, כנראה מתוך ראייה אינטרסנטית שלו
    עוד אחד 08/04/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
    10 3
    מהלך גביית מס יבוא על חשבון אנשים שקנו דירה להשקעה כי ייאלצו לזרוק את הדירות שלהם לשוק מאחר ושוכרים לא יוכלו לעמוד בתשלומים. על זה נאמר: אמור לי כמה דירות יש לך ואומר לך מה השקפתך בנושא דיור ומיסוי דיור.
    סגור
  • 57.
    להכשיר את ה"שרץ"
    אחד 08/04/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    השרץ הוא הכניעה המכוונת לכך שהזכות לפנסיה קודמת לזכות לקורת גג ולשם כך כל האמצעים כשרים, כולל שמירה על כל מי שעשה החלטה כלכלית שגויה שהתבססה על מצב שנכפה ע"י בעלי עניין ואינטרסנטים. זאת למרות שניתן לטפל במחירי הדירות בקלות. זה מה שקורה כאשר נותנים עדיפות לאידאולוגיה כלכלית מעוותת שמתאימה אך ורק לאנשים בעלי אמצעים וממון.
    סגור
  • 56.
    מרכז טאובר באוניברסיטת חיפה עוד עלוקה על תקציב המדינה (ל"ת)
    הפרופסור מקבלשכר שמן 08/04/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 55.
    מרכז טאובר באוניברסיטת חיפה עוד עלוקה על תקציב המדינה (ל"ת)
    הפרופסור מקבלשכר שמן 08/04/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 54.
    גם ככה המס על דירה 60 אחוז באוצר מחפשים כסף לגרעון התקצ (ל"ת)
    המיסים על דירה 60 אח 08/04/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 53.
    טעות: מסלול מס 10% זה מהשקל הראשון !!!
    בן אהרון 08/04/2015 14:29
    הגב לתגובה זו
    2 3
    במסלול פטור, זה פטור עד 5000 ומעל 5000 הפטור יורד בכפל ההפרש ומשלמים מס הכנסה לפי 30% מינימום על הכנסות שלא מיגיעה אישית. במסלול 10% לא מכירים בהוצאות לרבות פחת כך ששיעור המס האפקטיבי הוא הרבה יוצר גבוהה מ 10% !!!
    סגור
  • 52.
    למשכירים אין כוח לייקר את שכר הדירה והתשואה שלהם נפלה!
    **כל האמת** 08/04/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
    9 3
    במרכז הארץ התשואה נפלה מ 5% לאזור 2.9% ובבאר שבע נפלה מאזור 10% לסביבות 4.9% וזאת בגלל שהמשכירים פשוט לא הצליחו להעלות את שכר הדירה ולהחזיר את התשואה למה שהם חושבים שהוא הוגן. הם נכשלו לגלגל גם את מס הרכישה המוגדל שהפילו עליהם ב 2011. מחירי השכירות לא יעלו בעקבות המס, המחירים תוצאה של ביקוש והיצע, זה חוק טבע בכלכלה. המחיר הוא איזון בין מספר הרוצים לגור ברגע זה בשכר דירה, ומספר הדירות המוצעות להשכרה. המס לא פקטור פה. מכירת דירה להשכרה לא מעלימה אותה מהשוק ולכן לא יוצרת מחסור. מכירת דירה למשקיע אחר אינה משנה דבר, ומכירת דירה לצעיר שזו דירתו הראשונה, גורמת לכך שאותו צעיר כבר לא נספר בתור ביקוש לדירות להשכרה. כלומר המכירה הקטינה היצע להשכרה אך גם את הביקוש להשכרה וזה לא משנה דבר. העלאה קלה של שכר דירה מצד המשכירים ומייד חלק מסוים מהשוכרים יאלץ לחזור להורים או יתרחק לעיר אחרת. זה מייד יצור אלפים של דירות פנויות, שיפורסמו במחיר הישן. שוב להוריד מחיר. המחיר הנוכחי הוא האיזון המושלם. רק בטווח הארוך המס יגרום למחסור, כי הקבלנים לא יראו טעם בבניית דירות אם חלק מהביקוש (המשקיעים) לא רוצה ל
    סגור
  • 51.
    *** שוכר ומשכיר זה משקיע לכל דבר, ממש כמו תיק מניות ***
    **כל האמת** 08/04/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    12 3
    אני טוען שלא הוגן למסות שכר דירה כי אני לא ממש משקיע אלא רק משכיר וגם שוכר. יש לי רק דירה אחת על שמי ולכן אני דורש שלא ימסו אותי. הבעיה היא שאני כבר לא יכול לטעון שהדירה שקניתי היא "הבית" שלי. מה ההבדל ביני לבין מישהו שיש לו מיליון וחצי שקל בתיק מניות אבל גר היום בשכירות, וכל שנה לוקח את הדיבידנד ומשתמש בו כדי לשלם את שכר הדירה? הרי על מישהו כזה יש מס 25% על דיבידנדים ומס 25% על רווחי הון ריאליים. כדי לתקן את העיוות שפה בישראל רבים כבר התרגלו אליו, תתכבד הממשלה ותשים מס 25% על הכנסות משכר דירה ומס 25% במקרה של מכירת הדירה ברווח הגדול מהאינפלציה (מס שבח). אפשר גם להפחית מס לכולם - כך שתיק השקעות עד מיליון וחצי שקל לכל אזרח יהיה פטור ממיסוי דיבידנדים לחלוטין, בדומה לדירה המניבה שכר דירה לבעליה בגובה של כ 5,000 ש"ח בחודש. בנוסף לכך יהיה פטור ממס על רווחי הון, כל עוד שווי התיק לא עלה מעבר ל 4.5 מיליון שקל (כמו היום הפטור ממס שבח בנדלן). המדינה עודדה רכישת דירה ראשונה ולא רכישת תיק מניות, כדי ליצור תחושה של שייכות לישראל אצל הרוכשים. אבל אם אנשים לא גרים בה אז ממילא המטרה הוחטאה.
    סגור
  • 50.
    מס על שכירות
    Avi 08/04/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
    5 7
    את המס על שכירות ישלמו השוכרים...
    סגור
  • בחידוש החוזה הבא תשאר בלי שוכר.
    שוכר 13/04/2015 13:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או שתרד מהעץ או שתמכור. אתה לא מרגיש שאתה נכנס למלכודת דבש?
    סגור
  • 49.
    המשקיעים יבנו שוק שכירות בחול (ל"ת)
    המס למדינה זרה 08/04/2015 13:21
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 48.
    לא מובן איך על ההכנסה הכי בטוחה אין מס כמעט
    שוכר קטן 08/04/2015 13:19
    הגב לתגובה זו
    10 5
    אני ואשתי משלמים לבעל הדירה כל חודש 5,000 שקל פטורים ממס לחלוטין יש לו עוד 2 דירות כאלו עם הכנסה של 13,000 שקל בחודש למה על כל הכנסה אחרת יש מס ורק על ההכנסה הכי בטוחה,הכנסה משכר דירה,כמעט שלא משלמים מסjQuery203035584652284160256_1428488184720....וזה הסכום המקסימלי שישלמו לו אף אחד לא ישלם יותר כי פשוט אין.רוב המס ייפול עליו והוא במילא מנסה להעלות כל הזמן.
    סגור
  • יש מס על שכר דירה מעל 5000 שח
    לשוכר הקטן והקנאי 08/04/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
    4 9
    יש גם מס שבח על דירה שניה .ביטלו את הפטור. די לקנאה וצרות העין.
    סגור
  • 47.
    אין משקיעים-אין שוק שכירות... (ל"ת)
    10% מהשקל הראשון 08/04/2015 13:16
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • לא חסרות דירות, חסרות דירות למכירה. (ל"ת)
    שוכר 13/04/2015 14:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מה תעשה, תשבור את הבניין?
    שוכר 13/04/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא חסרות דירות, חסרות דירות להשקעה.
    סגור
  • 46.
    כיום יש 10% מ
    שרון 08/04/2015 13:09
    הגב לתגובה זו
    5 3
    זה לא שאין מס בכלל
    סגור
  • 45.
    האם אחרי שיורידו גימלאים לקו העוני יעלו להם קצבת זקנה?
    גימלאים 08/04/2015 13:00
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כל גימלאי שמתפרנס משכר דירה עד 5000 שח פטור ממס ישלם 1250 שח לחודש מס. לאן ילך כל הכסף שהם רוצים לגבות מהציבור יעלו להם קצבת זקנה? לא ולא הכסף ילך להפגיז את עזה ואחר לשקם אותה. הכסף ילך להרחיב את ההתחלויות כי כבר אין מקום לילדי ממשיכים. הכסף ילך לחרדים כי הם עם 15 ילדים ואין להם מה לאכול כי הם לומדים תורה ומצילים את עם ישראל. אם זה לא עיוות אז מה זה? הלואי שיעלו והשוכרים ישלמו גם אם ישלמו חצי מהמס דיינו . מגיע להם. יהיו גם כאלה שלא ירצו לשלם מס וינעלו את הדירה .
    סגור
  • דירה זה מגורים לאוכלוסיה. דירה זה לא פנסיה. (ל"ת)
    גם לחם זה לא פנסיה 08/04/2015 15:56
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • 44.
    אקנה דירה בחו"ל. ואשלם שם מס דווקא (ל"ת)
    אם יהיה מס על שכד 08/04/2015 12:49
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור
  • 43.
    הסכנה של עלייה במחירי השכירות - לא כצעקתה
    astern 08/04/2015 12:47
    הגב לתגובה זו
    10 3
    כמו שאומר בכתבה ד״ר נועם גרובר: משקיעים רבים יראו שבגלל המס ההשקעה כבר לא משתלמת, ולכן ימכרו את הדירות. הקונים של הדירות הם שוכרים בפוטנציה, ולכן הביקוש לשכירות ירד. הביקוש ירד, אז גם דמי השכירות ירדו, ובסך הכל זה יתאזן.
    סגור
  • לא כל הקונים הם שוכרים בפוטנציה.
    אתה גאון 08/04/2015 21:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לכן מספר הדירות להשכרה יפחת והשכירות תעלה.
    סגור
  • אז למה אתה צועק? (ל"ת)
    אדולף קונץ 08/04/2015 19:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • פתאום יהיה להם מליון שח פנויים לקנות דירה (ל"ת)
    השוכרים יקנו דירות 08/04/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • שאלה של הביצה ותרנגולת (ל"ת)
    . 08/04/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אבל יהיו פחות דירות להשכרה והמחיר יעלה (ל"ת)
    אתה גאון 08/04/2015 13:03
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • מספר הדירות לא ישתנה, אם כבר יגדל (ל"ת)
    ואתה סופר גאון 08/04/2015 15:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 42.
    צריך שיטה הוגנת ופשוטה
    איציק 08/04/2015 12:46
    הגב לתגובה זו
    6 5
    השקעה בנדלן צריכה להחשב ככל השקעה הונית לתשואה. הווה אומר מיסוי רווחי הון על השכירות (דיווידנד), ממנה ניתן יהיה לקזז הוצאות שיפוץ ותחזוקה. הדבר יעודד שיפור הדירות להשכרה שחלקן מוזנחות מאד, כי גם בשוק מטורף דירה משופצת מושכרת במחיר יקר יותר. מי שרוכש דירה ומתגורר בה במשך 5 שנים יהיה פטור ממס רכישה. בעת מכירה ישולם מס שבח על בסיס הצמדת מחיר הרכישה כולל מיסים למדד. מי שמחליף דירה בדירה לא ישלם מס שבח. פרק הזמן להחלפת המגורים ומכירת הדירה הישנה יהיה שנה מיום המעבר לדירה החדשה. מי ששוכר דירה יוכל לקזז הוצאות השכירות או חלקן ממשכורתו לצורך חישוב מס הכנסה (השכירות תניב מס מהמשכיר)
    סגור
  • שאתה לא בכנסת מספיק יש לנו את שלי יחימוביץ סתיו ההזויה
    איזה מזל 08/04/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    2 3
    רוזנטל מחרחר הריב. לפיד האפס וכחלון ההורס. די לטמטום
    סגור
  • בעל הדירות והון מדבר, לך לך לארץ אחרת (ל"ת)
    ספרטקוס 08/04/2015 17:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 41.
    ברור שהם בודקים את התגובות. כמו שבאוצר התגלגלו
    האוצר 08/04/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מצחוק שהאויר הציבורית מאפשרת אפילו להלאים את כיל . ועכשיו יש תוצאות לטמטום של לפיד. כך גם האוצר מתגלגל מצחוק . כמו שבכיל הם ידעו ששישנסקי יתגלגל על העובדים והם יפוטרו. אבל העובדים חשבו שהם מוגנים. כך יהיה עם שכר הדירה זה יתגלגל על השוכרים . אף אחד שמשכיר דירה וחי משכר דירה של 5000 שח לא ישלם רבע מזה כמס . זה ירידה בהכנסות במיוחד אלה שהם בלי פנסיה. זה ישפיע על המבוגרים הם יצמצמו הוצאות בתרופות או מזון ואם יזדקקו לטיפול סיעודי הם יהיו נטל על משרד הבריאות. כבר יש מס על דירות החל מ 5000 ש"ח. כבר יש מס קניה מס שבח על דירה שניה. כמה מיסים? והעיקר כל אלה שבעד הם קנאים חסרי דירה שחושבים שצריך לתת להם בחינם הכל. האנשים לא טיפשים אם הם קנו דירה להשקעה זה השתלם להם יותר מהבורסה בגלל שאין ריבית גם ככה כשהריבית תעלה רבים היו מוכרים וקונים אגח א כעת זה פשוט לא משתלם. האוצר רוצה פשוט עוד כסף לחלק לאנשי שלומם.
    סגור
  • 40.
    מחירי שכירות יעלו שוכרים ירווחו בגדול למה ?
    אביב 08/04/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    3 7
    כל דירה שתשלם מס תוכל לקזז פחת עו"ד תיקונים וכו, תכלס גרוש המידינה לא תראה ומשכיר ידחוף למעלה את מחירים ובא לציון גואל .... מדינה של מתלהמים ובורים .....
    סגור
  • 39.
    מיסוי של 25% בקיזוז הוצאות ובחישוב כלל ההכנסות
    effilax2 08/04/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    3 4
    כשמטילים מס כזה יש לדעת שמשכ"ד יכול המשכיר לנקות הוצאות שונות שיש לו בגין הדירה. כמו שיפוץ עו"ד מתווך. בשורה האחרונה לא ישאר למדינה הרבה. יהודים הם חכמולוגים. יצבע את הדירה שלו ויביא חשבונית שצבע את הדירה המושכרת. ועוד כל מיני תעלוללים. למשל להגיש דו"ח שנתי על כל ההכנסות ולנקות את כל ההוצאות וההפסדים שיש למשל מני"ע.
    סגור
  • מה ההבדל בין 10% ל25%?
    ע 12/04/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    25>10 זו התשובה.
    סגור
  • 38.
    מפסיק להיות פרייר שמשכיר דירה בתשואה של 3% לפני מס (ל"ת)
    אעשה כמו מגיב 8 08/04/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • אז לך תראה מה ענו ל8. (ל"ת)
    שוכר 13/04/2015 14:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 37.
    המדינה לא דואגת לדירות להשכרה ונלחמת במשכירים - אבסורד (ל"ת)
    דור 08/04/2015 12:14
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • 36.
    ?
    אלי 08/04/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כיום לא מכירים בהוצאות התחזוקה של הדירות להשכרה,אנשים מוציאים לפעמים סכומים גבוהים כדי לתקן/להחליף/לשפץ בדירות,אם יועלה המס כמו שמוצע,הגיוני גם להכיר בהוצאות הנ"ל וכמובן לקזז מההכנסות,ממש כמו בכל עסק עם כל המשתמע מכך... וכל זאת מבלי להיכנס לעניין עליית דמי השכירות שתבוא בגין המס המדובר... אגב,לא מעט דירות חדשות נבנו בזכות משקיעי הנדל"ן שהגדילו את היצע הדירות להשכרה וזאת בשעה שצעירים רבים וגם אחרים לא יכלו לקדם בניית דירות בגלל המחירים הגבוהים... לכן,יש "להציף" בבנייה חדשה ע"י היצע גדול של מגרשים ובמקביל לשדרג את המשכנתאות לטובת הרוכשים שייכנסו למעגל בעלי דירות במקום להישאר שוכרי דירות לזמן ארוך ו/או בכלל.
    סגור
  • אתה עדיין לא מבין את הסיבה שבגינה מעלים את המס.
    ע 12/04/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תמשיך להחזיק בדירות להשקעה ותראה איך ההשקעה שלך מתכווצת.
    סגור
  • 35.
    פגיעה ישירה במעמד הבינוני.מס מדורג על דירה שניה +הגיוני
    רם 08/04/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סוף סוף אדם שחסך כל החיים קונה דירה להשקעה וגם בזה רוצים לפגוע בושה לרעיון זה יגרום לעוד גל בריחה מהארץ...ואיזה משקיע מחו'ל ישים את כספו במשחטת ישראל:-)
    סגור
  • 34.
    פרופ' נכבד,אם לדעתך יפגעו חלשים,אז תציע
    יאיר 08/04/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
    7 2
    איך לעזור להם ישירות,ולא ע"י פטור ממס לעשירים כמוך, שכנראה יש להם שתיים,שלוש,או ארבע דירות ויותר "להשקעה". אתה כל כך דביל שלא יכול להבין את זה?
    סגור
  • תגובה גאונית. (ל"ת)
    אמפסיז 12/04/2015 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 33.
    להוריד את המס על הבורסה (ל"ת)
    מוטי 08/04/2015 12:05
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 32.
    נא לדייק
    מאיר 08/04/2015 12:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מס של 10% מוטל על שכ'ד למגורים, מהשקל הראשון, וללא אפשרות לקזז הוצאות. כמובן שבעל הנכס גם חשוף לסיכון שערך הנכס יירד. בהשוואה לשוק ההון, מוטל מס של 25% על רווח ריאלי ( בקיזוז המדד), או 15% על רווח נומינלי. ובכל מקרה,ניתן לקזז הפסדים שנוצרו מהשקעות בשוק ההון, כולל משנים קודמות.
    סגור
  • 31.
    לא ייקר שום שכירות. מנסים להפחיד כמו תמיד. יש למסות (ל"ת)
    אזרח מן השורה 08/04/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 30.
    פתרון למעלימי המס
    ליאור 08/04/2015 12:00
    הגב לתגובה זו
    8 3
    חובת דיווח של השוכרים, על הדירה המושכרת. וגובה השכירות עלידם ואפשרות לקבל קיזוזים,תבטל העלמות מס והמשכירים ישלמו מהשקל הראשון,לגבי גלגול העלויות,קשקוש....אם המשכירים היו יכולים היו מעלים כבר עכשיו ,הרי אין גבול לחזירות!!!
    סגור
  • 29.
    המחירים לא נובעים ממס אלה מרגולציה מלאכותית שבאה לשלוט
    אחד העם 08/04/2015 11:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחיר כלפי מעלה וסופה של כל רגולציה כזו זה ברבור שחור וכשהוא יגיע שום מיסים ושום דבר לא ימנע את ההפסד של כל תרנגולי הודו האלה כי כשמגיע הזמן לאכול את התרנגול פשוט שוחטים אותו כך היה וכך יהיה
    סגור
  • 28.
    למסות שכירות בצורה אחרת.
    איציק 08/04/2015 11:52
    הגב לתגובה זו
    1 3
    בעת מכירת הדירה ולצורך חישוב מס השבח, יופחתו ההכנסות משכירות ממחיר רכישת הדירה. כך שהפער לחישוב מס השבח יגדל.
    סגור
  • 27.
    הכנסתי הייחידה היא משכירות למה שאשלם 25% מס משקל ראשון? (ל"ת)
    מס לפי ההכנסות 08/04/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    3 10
    סגור
  • הכנסתי היחידה היא מעבודה למה שאשלם 34%??? (ל"ת)
    התרגלת לטוב אהה? 08/04/2015 18:41
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • וככה לא תשלם 25% מס. אבל יתחשבו בכל הרווחים שלך
    הם רוצים שתגיש דוח 08/04/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניירות ערך בטוח לאומי וכו. זה בלבלול מוח
    סגור
  • 26.
    נוכלות 50% צריכים לעשות בטח שירדו המחירים (ל"ת)
    לירן 08/04/2015 11:45
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 25.
    מס מוצדק
    שבי 08/04/2015 11:45
    הגב לתגובה זו
    15 3
    המס המוצדק ביותר שיוטל על בעלי נכסים.לא יתכן שאנשים שמשקיעים את חסכונותיהם בפקם או בניירות ערך ישלמו 25% מס על ריבית ודיוידנדים ואנשים שיש להם מספיק כסף וקונים נכסים פטורים ממס.באם יוטל מס על שכירויות רבים מהמשקיעים ימכרו את הנכסים ההיצע תגבר והמחירים ירדן.
    סגור
  • 24.
    משוואה פשוטה: המס יגדל = השכירות תעלה! (ל"ת)
    מ 08/04/2015 11:41
    הגב לתגובה זו
    4 12
    סגור
  • למה? יעלו לי את המשכורת? גם ככה אני משלם 40% מהמשכורת (ל"ת)
    לשכר דירה 08/04/2015 16:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • למה? משום שאף משכיר לא יסכים לספוג על עצמו 25% מס!
    מ 08/04/2015 23:10
    הגב לתגובה זו
    0 5
    ולכן את המס הזה הוא יגלגל על השוכרים.
    סגור
  • 23.
    מואב -כמה דירות יש לך?מס ירושה?... (ל"ת)
    סוזי 08/04/2015 11:41
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 22.
    אין בעית מלאי
    דוד 08/04/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
    10 2
    יש אנשים שיש להם המון דירות כי כדאי להחזיק ולהשכיר דירה. עם אחזקת דירה תלווה במיסוי מתאים הם יאלצו להוציא אותה לשוק. חלק עצום אגב מהדירות במרכז תל אביב נמצאות בידיים של משקיעים שונים. הם חייבים לשלם מס.
    סגור
  • משלם מס תסמוך עליהם שהם יודעים לקזז הוצאות
    מי שיש לו המון דירות 08/04/2015 12:47
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בנגוד לאיזה מסכן שסך הכל פדה את קופת הגמל שלו מידי ועדת בכר שמאז שהיא הועברה למניות הוא הפסיד וקנה דירה להשקעה הם לרוב עצמאים שחסכו שקל לשקל לפנסיה שלהם ובהם פוגעים לא רק שהעלו מס על הבורסה גם בזה?
    סגור
  • 21.
    המס יוזיל את הדיור ב20 אחוז
    רועה חשבון 08/04/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    20 7
    כל משקיעי הנדלן יממשו את הנדלן ברשותם ויביאו להיצע גדול בשוק. למתגוררים בשכירות לא יהיה שינוי משום ששכר הדירה יירד במקביל לירידת ערך הדירות. המתנגדים הגדולים לתוכנית הם כאילו שברשותם דירות להשקעה ופוחדים מירידת ערכם.
    סגור
  • פרופסור מודד לפי הכנסה שלו בלבד
    שלמה 08/04/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אין יותר מקום לעליה בשכר דירה .במחירים נוכחייםגם עשירות 8 ישאר לגור עם ההורים
    סגור
  • מחירי הדיור יעלו
    דורון 08/04/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    3 14
    יש גבול למיסים ! הריבית על המשכנתא איננה הוצאה מוכרתפקידי האוצר יגרמו לטלטלה נוספת בדיור ויעלו את גובה השכירות
    סגור
  • צודק 200 אחוז
    לוי 08/04/2015 11:43
    הגב לתגובה זו
    8 0
    המשקיעים מפחדים..לא הפנימו שנדלן הוא מוצר וגם מחירו נע בגלים
    סגור
  • 20.
    חייבים למסות דירות להשקעה
    לקרוא 08/04/2015 11:32
    הגב לתגובה זו
    22 6
    חייבים למסות כי דירות זה לא "מוצר" להשקעה. אסור לתת לאנשים לעשות מסחרה בבתים של אנשים. ברגע שיורידו את הכדאיות של השקעה בבתים הביקוש יירד משמעותית ואיתו גם המחירים. השוכרים לא יספגו את המס כי כבר אין לאן להעלות את השכר דירה, הוא במקסימום היכולת של השוכרים כבר עכשיו.
    סגור
  • אסור למסות דירות להשקעה (ל"ת)
    לא חייבים להפך 08/04/2015 12:47
    הגב לתגובה זו
    1 11
    סגור
  • 19.
    צודקים מי שרוצה מס על השכרה.בתנאי שהכסף ילך לגלידה ושמפ
    טלטל 08/04/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    3 9
    ושמפניה ומיטה מעופפת וריהוטגן וסיגרים לבית ראש הממשלה
    סגור
  • 18.
    כל "מומחה" מדבר מתוך אינטרס ופוזיציה אישית.
    "פרופסור" בע"מ.... 08/04/2015 11:19
    הגב לתגובה זו
    19 3
    אין מס צודק יותר מאשר מס על הכנסה מנכס בית למגורים!!!
    סגור
  • 17.
    מס על שכירות
    Avi 08/04/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    9 15
    את המס על שכירות ישלמו השוכרים...
    סגור
  • אתה מוזמן לחכות שהחוזה יסתיים ולהישאר עם דירה ריקה. (ל"ת)
    דין 13/04/2015 14:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    לא תיתכן אפליה כזו לעומת אלטרנטיבות השקעה אחרות.
    שגיא טובי 08/04/2015 11:15
    הגב לתגובה זו
    19 2
    המס צריך להיות שיוויוני לא ייתכן מצב שבו אפיק מסוים יזכה לכזה פטור גורף....מאז 2003 המדינה העלתה את המס 3 פעמים על שוק ההון ופעם אחת על ריבית....לא ייתכן מצב שהאפיק השלישי פטור....ייתכן והדבר אכן יוביל לעליה במחירי השכירות אך זו עלייה שממילא הייתה מתרחשת עם הזמן כך שזה לא משנה....מס על הכנסה משכר דירה הוא צו השעה ויוביל לירידת מחירי הדירות מיידית.
    סגור
  • שיהיה לחרדים ממה לחיות הם מחפשים בזבל אוכל
    קדימה תעלו מס ל 50% 08/04/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    1 8
    להרחיב את ההתנחלויות כי זה "שלנו" השלב הבא כשכולם ישקיעו בבורסה יהיה להטיל מס יסף על הבורסה כלומר מי שעבר תקרה מסויימת ישלם 30%. השלב הבא הלאמת חסכונות. כי ככה זה כעת . כמו שהגז הוא "שלנו" והאשלג הוא "שלנו" וקראל מרקס היה יהודי משלנו. ביבי דווקא ישמח הרבה כסף לאוצר הרבה כסף לתומכיו בהתנחלויות ולחרדים לזה קוראים צדק חברתי חחחחח. עם של דבילים. בעלי הדירות הצילו את מחוסרי הדיור מאזלת ידה של הממשלה שלא בנתה במרכז גם אם כל העם היה עובר לערד ובאר שבע או לגליל במה הוא היה עובד שם? בעלי הדירות לא ישכירו את דירתם זה לא שווה להם הבלבול מוח עם מס הכנסה וכו. בעלי דירות או שהם משקיעים עם הרבה כסף שזיהו את הפוטנציאל או שירשו דירה או שהם פרימיטיבים עם קצת כסף שקנו דירה כי לא רוצים להגיע לבורסה. כל אלה ימכרו את הנכסים או ישקיעו בחו"ל. לפחות שם הרווח בדולרים והם יבחרו לשלם מס בחו"ל ולא פה.
    סגור
  • אתה מתפרנס מהבורסה. זה לא סיבה מספקת שכולם
    שמענו עליך שגיא טובי 08/04/2015 12:18
    הגב לתגובה זו
    3 5
    ימכרו את הדירות ויפסידו בקזינו הלאומי. התשובה לבעיית הדיור היא בניה מסיבית. האוצר רוצה למסות כל דבר .גם ככה המס על דירות גבוה. מס רכישה, עורך דין, תיקונים בדירות שוכרים שלא משלמים. מס שבח . כמה אפשר לחלוב את הציבור? כולם יברחו . והמס יוטל על השוכרים. אתה הרי היית מבין אלה שהפגין נגד עליית המס על הבורסה זה כמובן לא עזר לך. איימת שתשקיע רק בחו"ל. במקום לקנא בבעלי דירות תדאג להורדת מס על הבורסה. אינטרסנט
    סגור
  • תשובה לבעל הדירות
    שגיא טובי 08/04/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    8 2
    קודם כל אני מסכים איתך בעניין של הבנייה המאסיבית,בעיקר של מגדלים של יחידות דיור עד 45 מ"ר בעיקר בדרום ת"א במקום כל מה שהולך שם.....מס גבוה על רכישת דירות?...לא יודע על מה אתה מדבר משקיע שקונה דירה יד שנייה במיליון שקל משלם נניח 40,000 וזו דירה לנינים כך שהמס לאורך עשרות שנים הוא זניח...תיקונים?...זניח,וגם ככה בעלי הדירות בקושי מתקנים או מתקנים הכי בזול שיש (מנסיון)......הנקודה היא שחייב להיות שיוויון מיסויי בין אפיקי ההשקעה לא תיתכן הטבה לאפיק אחד זה הכל......וההפגנה ועוד איך עזרה בכך שלא מעלים את המס עוד אלא המדינה עברה למי שצריך לעבור.
    סגור
  • 15.
    צריך מס 25% על שכירות. דוח מס על כל משכיר דירה
    יוסי 08/04/2015 11:09
    הגב לתגובה זו
    15 4
    משקיעים ימכרו ובגלל התשואה נטו. ההיצע יוריד מחירי הדירות. שוכרים יקנו במחירים יותר נמוכים וביקוש של השוכרים ירד ויוריד את מחירי השכירות
    סגור
  • מחירי הדירות נקבעים לפי היצע וביקוש ולא שכר הדירה
    אשליות 08/04/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    4 8
    מי שמעדיף לקנות דירה ולהשכיר אותה לא יבוא לבורסה הכושלת שיש פה ויפסיד את כספו. ימכור ויקנה בחו"ל. זה יגרום למחסור בדירות לשכר דירה. גם אם מחירי הדירות ירדו ב 30% זה עדיין לא מציאה גדולה וזה לא יקרה. תפסיק לקנא
    סגור
  • 14.
    הלו, אתם שם באוצר, צריך להיות טיפש מוחלט בשביל לא להבין
    shlomog 08/04/2015 11:08
    הגב לתגובה זו
    4 22
    שהמס שיוטל על משכירי דירה יגולגל אוטומטית ע"י בעלי הדירה לתוך מחיר ההשכרה ובעצם המס ישולם ע"י שוכרי הדירה ולא ע"י בעל הדירה. רבותיי תתעוררו ותתחילו להוכיח שלא סתם למדתם כלכלה באוניברסיטה.
    סגור
  • ת'אמת... כמה דירות יש לך? אל תשחק אותה דואג לשוכרים (ל"ת)
    אתה משקשק 08/04/2015 18:30
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 13.
    מס מלא על כל ההכנסות לכולם!!!
    כך יפחיתו מע"מ לכולם 08/04/2015 11:08
    הגב לתגובה זו
    16 3
    די עם ההטבות לבעלי ההון. נכון שמחיר השכירות יעלה מעט, אך הגידול בהכנסות יאפשר למדינה להפחית מיסים אחרים, כך שההכנסה הפנויה לאזרח אף תגדל!
    סגור
  • 12.
    הגדלת המיסים לא תביא להורדת מחירי הדירות
    יובל המפולפל 08/04/2015 11:06
    הגב לתגובה זו
    4 11
    המדינה לא רוצה ולא מסוגלת להוריד את מחירי הדירות !!! לא ייתכן שכיום נמכרות דירות בדימונה וערד במחירים של 800,000 ש"ח . לאן הגענו ??? הגיע הזמן שתהיה תוכנית מסודרת של בנייה מסיבית הכוללת פיקוח על מחירי הדירות שיימכרו . בנייה בדרום ובצפון . לפתח איזורים חדשים . לנצל זאת שנמאס לאנשים להיות בלחץ של מרכז הארץ , היו רוצים מאוד לעבור לצפון , אך אין מה להציע לצעירים בצפון .
    סגור
  • זו לא בועה. אין אדמות בדימונה וערד. הכל היצע וביקוש (ל"ת)
    המדינה קטנה וצפופה 08/04/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 11.
    הטלת מס מעשה התאבדות..יקר את השכירות בעשרות אחוזים.. (ל"ת)
    חיים 08/04/2015 10:55
    הגב לתגובה זו
    5 12
    סגור
  • 10.
    הרכב הוא מכשיר מיסוי היטלים וקנסות עתה להתלבש על דירות (ל"ת)
    מסחטת מיסוי הרכבים 08/04/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 9.
    המחירים לא צפויים לעלות-יש תקרה למה ששוכרים יכולים לשלם (ל"ת)
    יוסי מ 08/04/2015 10:34
    הגב לתגובה זו
    11 7
    סגור
  • 8.
    אתן לבן החייל שלי לגור בדירה ואזרוק את השוכרת מהדירה
    אם יהיה 25% מס 08/04/2015 10:30
    הגב לתגובה זו
    14 11
    שהמדינה תדאג לשוכרת לדיור
    סגור
  • תפסיד שכירות, ארנונה, מים, חשמל. מבטיח לך שלכל הפחות ..
    דין 13/04/2015 14:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא ישאר לך חשק לקנות עוד דירה ל"השקעה" כמו שבטח היית עושה אם המיסוי היה נשאר דהיום. איפה נעלם אני אגלגל את ה25% על השוכר?
    סגור
  • איזו טובת לב את..
    משה 08/04/2015 11:42
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אפשר לחשוב שהשוכר גר בחינם. חמודה את לא עושה טובה לאף אחד עושים לך ולמשכירי הדירות טובות גדולות מדיי הגיע הזמן שזה יפסק. האמיני לי לרוב יהיה טוב יותר
    סגור
  • 7.
    מדרגות מס
    רזי 08/04/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    2 5
    דירה 1 אפס מס שתי דירות 10 אחוז שלוש דירות 11 אחוז וכך הלאה זה יהיה הכי הוגן כמה שיש לך יותר תשלם יותר וההפך כמו הכנסות מהעבודה
    סגור
  • 6.
    שמעתם? נערי האוצר? במיוחד לגבי מי ששוכר ומשכיר בו זמנית (ל"ת)
    ישראלי 08/04/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • נוערי האוצר
    פי האתון 08/04/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סוס צוהל חמור נוער
    סגור
  • 5.
    שטויות במיץ
    אייל 08/04/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
    15 3
    זה אולי פרופסור שיש לו כמה דירות להשקעה
    סגור
  • 4.
    זה יהרוס הכל. חכו ותראו. (ל"ת)
    מס על דירות 08/04/2015 10:11
    הגב לתגובה זו
    5 19
    סגור
  • יהרוס את התכנית שלך להיות אייל נדל"ן בגיל 45, על חשבון
    אמפסיז 13/04/2015 14:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זוגות צעירים?
    סגור
  • הכל כבר הרוס
    מומחה למס 08/04/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
    9 8
    אם לא שמת לב מי שמתנגד למס על נדלן הוא לא פחות מפושע תאב בצע
    סגור
  • 3.
    הוא אומר שהוא מתנגד למס אבל נותן עצות איך לאכוף את המס
    איזה איש מבולבל 08/04/2015 10:11
    הגב לתגובה זו
    10 1
    וגם מייעץ לקזז מס בין שוכר דירה למשכיר . וגם אומר שהמס לא ישפיע על מחיר השכירות. זה עוד פרופסור מאלה שבורכנו בהם נראה לי שהוא האח התאום של גילה . שני מבולבלים שגורמים נזקים.
    סגור
  • 2.
    מנצלת כל דבר כדי להטיל מס נוסף. המחאה החברתית
    מדינת ישראל 08/04/2015 10:08
    הגב לתגובה זו
    8 12
    הביאה על כל האוכלוסיה מס נוסף של 5% והרסה את הבורסה כל עם ישראל נדרש לממן ילד בן 3. ושאר האוכלוסיה קופחה. אפילו הנהנים מהגן לא קולטים שהם משלמים יותר במס אחר כל מה שהם חוסכים ומשקיעים בבורסה יש יותר מס. וגם זה לשנה הם גם מקבלים נקודות זיכוי במס הכנסה אז למה לממן להם גן עלוב בחינם? ועכשיו עם ישראל צריך לממן עוד סייעת וגם זה לא יעזור ולא מספיק ל 40 ילדים קטנים בגן. אף אחד לא מרויח מהחוק הזה. בגלל זה טרכטנברג נשאר באופוזיציה. כולם יודעים שזה היה ניצול של המצב להטלת מס. אותו דבר עם הדירות מנצלים את המצב לגבות עוד מס שברור שיוטל על השוכר מה חשבו? שאם מישהו מקבל שכר דירה של 5000 ש"ח יספוג 1250 שח מכיסו? ברור שחלק אם לא הכל יוטל על השוכר. גם יקזזו פחת .צריך להגדיל היצע את זה גם ביבי יודע וגם באוצר יודעים כשיהיה היצע שכר הדירה יקטן ובדרך של מס זה לא יקטן. זה רק תירוץ לגבות עוד מס כי צריך לממן את הדרישות של החרדים ושל ההתנחלויות ומבצע צבאי פעם בשנתיים. אף אחד לא יהנה מהמס הזה. רק חרדים ומושחתים.
    סגור
  • 1.
    לפי הכתבה נראה שהוא בעד מס . (ל"ת)
    גרובר 08/04/2015 10:01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • היצע הדירות להשכרה יכול לקטון רק בטווח הארוך, וגם את זה
    **כל האמת** 08/04/2015 14:34
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הממשלה יכולה למנוע. הטלת מס לא תשנה ברגע הראשון את כמות הדירות להשכרה ואת כמות השוכרים. היא תגרום לחלק מהמשקיעים להחליט למכור, או למשקיע אחר (ואז אין שינוי בשוק) או לצעיר שרוצה לגור בתוכה (ואז ירד ההיצע להשכרה אך ירד גם מספר הצעירים שצריך השכרה). רק במהלך השנים הבאות השוק החופשי יגיב בצמצום הבניה, מכיוון שהקבלנים יודעים שכבר לא מתחשק למשקיעים לקנות נכס להשקעה. צמצום הבניה הוא שיביא למחסור ולעליית מחיר שכר הדירה, שתגדיל שוב את התשואה עד לאיזון חדש. אבל גם את זה אפשר למנוע בקלות, אם הממשלה תחזיר את השליטה לידיה ותוציא זאת מהתאחדות בוני הארץ. אם ימשיכו לבנות בקצב של היום, שכר הדירה לא יתייקר. אם יבנו אפילו יותר- שכר הדירה יוזל. ותזכרו- גם אם 200,000 הדירות הבאות מקבלנים ימכרו רק לצעירים ולא למשקיעים, הרי שביום שיקבלו מפתח, יגדל ההיצע להשכרה ב 200,000 דירות. אלו הדירות שהצעירים גרים בהן היום והם יפנו אותן לטובת צעירים אחרים. זה המון היצע להשכרה, במרכז העיר, בדירות יד שניה זולות.
    סגור
  • בכסף שיאסף ממס צודק על רווחי השכירות, מס שבח שייגבה ממי
    מוגלי 12/04/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שיחליט למכור, קנסות ממי שינסה להתחמק מתשלום המס ניתן יהיה לנהל מחיר מטרה הוגן, מע"מ 0 לזוגות צעירים(ללא פחד מעליה בביקוש) ומכירת קרקעות בזול לקבלנים שיתחייבו לבנות מהר ולמכור בזול.
    סגור
  • שוכר ומשכיר זה משקיע לכל דבר, ממש כמו תיק מניות
    אזרח 09/04/2015 00:15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני טוען שלא הוגן למסות שכר דירה כי אני לא ממש משקיע אלא רק משכיר וגם שוכר. יש לי רק דירה אחת על שמי ולכן אני דורש שלא ימסו אותי. הבעיה היא שאני כבר לא יכול לטעון שהדירה שקניתי היא "הבית" שלי. מה ההבדל ביני לבין מישהו שיש לו מיליון וחצי שקל בתיק מניות אבל גר היום בשכירות, וכל שנה לוקח את הדיבידנד ומשתמש בו כדי לשלם את שכר הדירה? הרי על מישהו כזה יש מס 25% על דיבידנדים ומס 25% על רווחי הון ריאליים. כדי לתקן את העיוות שפה בישראל רבים כבר התרגלו אליו, תתכבד הממשלה ותשים מס 25% על הכנסות משכר דירה ומס 25% במקרה של מכירת הדירה ברווח הגדול מהאינפלציה (מס שבח). אפשר גם להפחית מס לכולם - כך שתיק השקעות עד מיליון וחצי שקל לכל אזרח יהיה פטור ממיסוי דיבידנדים לחלוטין, בדומה לדירה המניבה שכר דירה לבעליה בגובה של כ 5,000 ש"ח בחודש. בנוסף לכך יהיה פטור ממס על רווחי הון, כל עוד שווי התיק לא עלה מעבר ל 4.5 מיליון שקל (כמו היום הפטור ממס שבח בנדלן). המדינה עודדה רכישת דירה ראשונה ולא רכישת תיק מניות, כדי ליצור תחושה של שייכות לישראל אצל הרוכשים. אבל אם אנשים לא גרים בה אז ממילא המטרה הוחטאה.
    סגור