אתם תיפלו מהכיסא: תראו אך נסקו מחירי הדירות בת"א בממשלת נתניהו היוצאת

מחירי הדירות בישראל עלו ב-135 אלף שקל, אפילו בנגב צריך 102 משכורות. צפו מה קרה בכל אזור
 |  (103)
המחדל הגדול
מבקר המדינה הטיח ביקורת חריפה על התנהלות שתי הממשלות האחרונות של בנימין נתניהו בטיפול במצוקת מחירי הדירות. לפי הדו"ח מ-2008 עד דצמבר 2013 עלו מחירי הדירות ב-55%, מכאן שעד לתקופתנו נרשמה עליית מחירים של למעלה מ-65%.
וזה לא שהממשלה היוצאת לא ניסתה לקדם תוכניות דיור מרחיקות לכת – הוקם קבינט הדיור בראשותו של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, יצאו בתוכנית מע"מ 0%, שבוטלה עם פירוק הממשלה, בשבוע האחרון שווקו לקבלנים דירות במסגרת תכנית 'מחיר מטרה' אשר נועדה להפחית את מחירי הדירות ב-20%, זאת על ידי שיווק קרקעות זולות יותר והתחייבות הקבלנים למחיר קבוע. זאת ועוד, לאחרונה יצאה לדרך תכנית שוה"ם לפינוי בסיסי צה"ל ממרכז הארץ והעברתם לנגב, צעד אשר אמור לאפשר את בנייתן של כ-60 אלף דירות בלב אזור הביקוש.
עלייה של 11% תוך שנה ועשרה חודשים
אך למרות יוזמות אלו, מחירי הדירות רק המשיכו לעלות מתחילת כהונת הממשלה, קרי ינואר 2013 ורשמו לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עלייה של כ-11% מאז הרבעון הראשון של 2013 עד הרבעון הרביעי של 2014 מכ-1.218 מיליון שקל לכ-1.353 מיליון שקל, ובשקלים – כ-135 אלף שקל, שהם 14 משכורות יותר (משכורת של משרת שכיר לפי הלמ"ס -  9,398). המשמעות היא שכיום יש צורך בכ-144 משכורות לרכישת דירה ממוצעת בישראל.
בתל אביב המצב חמור אף יותר – המחיר הממוצע של דירה בעיר הגדולה עלה ב-18% במהלך תקופה זו מרמה של כ-2.1 מיליון שקל ל-2.481 מיליון שקל, ובשקלים – כ-380 אלף שקל, או כ-40 משכורות נוספות. בסך הכול, בעל משכורת ממוצעת יאלץ לעבוד כ-264 חודשים, או כ-22 שנה.
באזור הדרום נסקו המחירים ב-16% במהלך התקופה לרמה ממוצעת של כ-960 אלף שקל, זאת לעומת כ-825 אלף שקל עם כניסת הממשלה לתפקידה, כלומר כ-135 שקל יותר (כאמור 14 משכורות). בסך הכול כדי לרכוש דירה בדרום יש צורך ב-102 משכורות .
באזור השרון עלו המחירים ב-14% במהלך התקופה מרמה של 1.491 מיליון שקל ל-1.695 מיליון שקל, כלומר כ-204 אלף שקל שהם כמעט 22 תלושי שכר. בסך הכול יש צורך בכ-180 משכורות לרכישת דירה באזור היוקרתי.
בגוש דן עלו המחירים ב-13% מרמה של 1.381 מיליון שקל ל-1.562 מיליון שקל, או כ-181 אלף שקל שהם כ-19 משכורות. בסך הכול יש צורך בכ-166 משכורות לרכישת דירה באזור זה. באזור המרכז וסובב ירושלים (מודיעין, בית שמש) עלו המחירים בשיעור זהה מרמה של 1.257 מיליון שקל ל-1.425 אלף שקל, שהם כ-168 אלף שקל, או כ-18 משכורות. כדי לרכוש דירה באזור זה יש צורך ב-152 תלושי שכר. גם באזור הצפון נרשמה עליית מחירים של 13% מרמה של 785.5 אלף שקל ל-884 אלף שקל, או כ-98.5 אלף שקל שהם כ-10.5 משכורות. בסך הכול כדי לרכוש דירה צפונית יש צורך בכ-94 תלושי שכר.
בחיפה נרשמה עליית מחירים של 12% מרמה של 897.6 אלף שקל לכמיליון שקל, או כ-102.4 אלף שקל שהם כ-11 משכורות. בסך הכול יש צורך ב-106.4 משכורות. במחוז קריות חיפה נרשמה עלייה של 6% מרמה של 796.8 אלף שקל ל-842.7 אלף שקל, עלייה של כ-46 אלף שקל שהם כמעט 5 משכורות. בסך הכול יש צורך בכ-90 משכורות.
בירושלים נרשמה עליית המחירים הקטנה ביותר במהלך התקופה – 5%, מרמה של 1.624 מיליון שקל לכ-1.713 מיליון שקל, כלומר כ-89 אלף שקל, או כ-9.5 משכורות. בסך הכול כדי לרכוש דירה בירושלים יש צורך בכ-182 תלושי שכר.
תגובות לכתבה(103):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 71.
    זו גם הממשלה של לבני ולפיד
    אזרח 17/03/2015 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שתפרסמו תגובה זו
    סגור
  • 70.
    לביבי נתניהו- מקווה שתסגור חשבון עם כל המלכלכים עליך (ל"ת)
    בהצלחה 17/03/2015 18:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 69.
    ל 67 התותח . אתה צריך להיות המבקר !!!! (ל"ת)
    רמבו 16/03/2015 22:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 68.
    להייטק האפס מ63 ביחד אם לפיד האפס
    יודע 16/03/2015 22:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עשה לפיד חוץ מלעלות עוד יותר את מחירי הדירות . אה שחכתי הו ביזבז שנה וחצי של משכורות והוצאות כמו 70 אחוז מחברי הכנסת. מעניין אותם בכלל העם ? אפס מביא אפס
    סגור
  • 67.
    איפה היה מבקר המדינה בתחילת העליות ב2009. 2010
    שלומי 16/03/2015 21:36
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אתה האשם העיקרי איפה הייתה אם הדוח הזה לפניי 4 שנים למה רק עכשיו !!!!! אותך צריך לבקר .קיבלתה משכורות ותנאים עתק. ואתה ישנתה בעת מילויי תפקידך
    סגור
  • 66.
    גם בעולם נסקו המחירים ומי שרוצה במרכז-שישלם! (ל"ת)
    שמואל 15/03/2015 11:02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 65.
    שרה החליטה על בחירות ואנו נשלם (ל"ת)
    איתן 15/03/2015 10:58
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 64.
    תרדו כבר מהמסכן הזה. חוץ מהאסטרואיד שפגע
    אחד שלא מצביע ביבי 15/03/2015 09:03
    הגב לתגובה זו
    1 3
    בכדור הארץ לפני 65 מיליון שנה כבר האשמתם אותו בהכל.
    סגור
  • 63.
    מי היה שר אוצר וראש קבינט הדיור בממשלת נתניהו ???
    אהרון 14/03/2015 13:49
    הגב לתגובה זו
    3 2
    יאיר לפיד יו"ר יש עתיד , מר מע"מ אפס שרק העלה את מחירי הדיור . הביקוש עלה וההיצע פחת. לכן עדיף להצביע לליכוד או לבית יהודי ולא ליש עתיד . נתניהו ידוע כרפורמטור מצטיין (גם אורי אריאל ) והוא יוכל בממשלה יציבה ,דגש גדול על יציבה להגדיל את היקף הבנייה בכל הארץ ולהוריד את מחירי הדיור בע"ה .
    סגור
  • קשקוש, שר האוצר יכול להניע מנגנון אבל בניה לוקחת זמן
    היי טק 16/03/2015 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם ציפית שבשנה ושמונה יחתמו הסכמים. יתכננו, יאשרו ויבנו 120,000 דירות ? לנתניהו היו שש שנים בהם לא עשה דבר. אז תנו ללפיד לפחות 4 שנים להוכיח שהתוכניות עובדות.
    סגור
  • אחד ששמו לו רגלים (ל"ת)
    איתן 15/03/2015 10:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 62.
    מי היה שר אוצר וראש קבינט הדיור בממשלת נתניהו ???
    אהרון 14/03/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    1 4
    יאיר לפיד יו"ר יש עתיד , מר מע"מ אפס שרק העלה את מחירי הדיור . הביקוש עלה וההיצע פחת. לכן עדיף להצביע לליכוד או לבית יהודי ולא ליש עתיד . נתניהו ידוע כרפורמטור מצטיין (גם אורי אריאל ) והוא יוכל בממשלה יציבה ,דגש גדול על יציבה להגדיל את היקף הבנייה בכל הארץ ולהוריד את מחירי הדיור בע"ה .
    סגור
  • 61.
    הוא דאג להתעשר לפני שעף לעזאזל (אמריקה) (ל"ת)
    הנדלן של ביבי 13/03/2015 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 60.
    BB היה ראש קבינט הדיור (ל"ת)
    סליחה, טעות, זה לפיד 13/03/2015 01:53
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • ברגע שביבי הלחוץ קלט שלפיד עלול להצליח, הפך את השולחן (ל"ת)
    ביבי הרס המדינה 14/03/2015 00:56
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 59.
    ההסתה על הימין ונתניהו מגעילה ועוד תחזור כבומברנג לבוז
    . 13/03/2015 00:55
    הגב לתגובה זו
    6 3
    ההסתה על הימין ונתניהו מגעילה ועוד תחזור כבומברנג לבוזי-ציפי-לפיד-כחלון, ימים יגידו ! עם-ישראל עם הימין ונתניהו ! הערבים בונים על בוזי
    סגור
  • טען עוד
  • 58.
    מספיק עם ההסתה נגד נתניהו. הוא לא מעניין יותר. (ל"ת)
    אברהם 13/03/2015 00:36
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • 57.
    פקידון שטן יצר כותרת מפלצתית!
    קליפ 12/03/2015 23:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמה שקרים הוכנסו לכותרת....פקיד מרושע מעוות נתונים שנפל על פרצוף הארסי כדי להפיל את בנימין נתניהו מהשלטון ולהביא שמאל קיצוני מטורף
    סגור
  • 56.
    נהג מונית אמר לי שעוד 5 שנים יעלה 40% יותר. המסקנה:
    רמת גני 12/03/2015 20:05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בקרוב מצחצחי נעליים ימליצו לקנות דירה להשקעה. זה הזמן למכור!
    סגור
  • אז תמכור עכשיו (ל"ת)
    אני קונה עכשיו 12/03/2015 23:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 55.
    היה אפס נשאר אפס זהו ביבי (ל"ת)
    תום 12/03/2015 19:45
    הגב לתגובה זו
    8 8
    סגור
  • 54.
    סקר = שקר אותי שאלו בסקר סמי אתה בוחר
    שמעון 12/03/2015 19:19
    הגב לתגובה זו
    3 3
    עניתי! רק בוזי ולא אמיר בוזי והפילגש צפי נחזור לימי גולדה אבל באמת אני בוחר רק ביבי ואם לא תקבלו ביבי אז זאת תהיה שרה! אז תראו איך הבקרים הם שקרים מסכנה ביבי 27 מנדטים בוזי 19 לפיד 7 שס 6 אלי ישי בנט 15 ערבים 11 מרץ 3 יהדות 7-8 ליברמן 5 ממשלת ימין
    סגור
  • 53.
    ברור שביבי גם אשם בעליית מחירי הדירות
    אחת שמבינה א 12/03/2015 18:09
    הגב לתגובה זו
    13 5
    אחת הטעויות שעשה שהעלה את המס בבורסה ל-25% והרבה הלכו להשקיע בנדלן ומאז מחיר הדירות רק עולה, ..
    סגור
  • ונראה לך שהאדומים יורידו את המס ? (ל"ת)
    לכי תביני 13/03/2015 22:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אני מכיר מישהו שטוענת שבגלל נתניהו בעלה לא רוצה אותה (ל"ת)
    רק נתניהו אשם 12/03/2015 23:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 52.
    נסיונות התקשורת לא פוסקים,אבל הליכוד לוקח!!! (ל"ת)
    הכתבה פשוט מסריחה 12/03/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
    10 6
    סגור
  • כשהלחץ מתגבר אנשים מתחילים לפלוט שטויות (ל"ת)
    תתרגל לאופוזיציה 12/03/2015 19:54
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 51.
    הבומראנג יבוא וזה מאוד יכאב!!! (ל"ת)
    רוב העם ימני 12/03/2015 17:54
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 50.
    ההתגיסות לטובת ציפי
    אזרח 12/03/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
    4 1
    פשוט לא להאמיןהמסע האנטי לא עוצר
    סגור
  • 49.
    1568 מדד המעוף
    חכם 12/03/2015 17:31
    הגב לתגובה זו
    6 3
    עוד נתגעגע לזה . ביום רביעי הבא. אנרכיה.כל אחד מושך . וסוחט. הערבים חוגגים ומפילים את בוזי. לפיד ימשיך לדבר כי רק את זה הוא יודע. ואז אין אבא ואין אמא. המעוף מתחיל לצלול כמה חודשים. וכולם בוכים מה עשינו? רוצים את ביבי. רוצים את ביבי. אבל הוא לא יסתכל עליכם כי גירשתם אותו כמו ישו. לגזור ולשמור. זה מה שיהיה.
    סגור
  • חחח... נראה לי אתה לא המסמר הכי חד בעיפרון!...חחח...
    יום טוב ארגזי 12/03/2015 21:28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מתבכיין כבר עכשיו! העם נוקם ומעיף את ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות המדינה! הבייתה! כישלון!
    סגור
  • אתה לא כלכך חכם...
    תומר 12/03/2015 19:20
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הרי ברור שהעליות האלה לא קשורות למציאות ויש גורם בשוק שזורק כסף. פתאום, לפני בחירות, השוק עולה 100 נקודות בחודש. דבר שלא קרה כאן כמה שנים. בקיצור , העליות האלה לא מחזיקות מים. ולא משמה מב תהיה תוצאת הבחירות
    סגור
  • 48.
    לא יעזור דבר למגיבים בשכר העם יאמר דברו בגדול ...
    שרי 12/03/2015 17:11
    הגב לתגובה זו
    3 11
    אתם יודעים שאפילו השרופים שבליכודניקים יודע שביבי עבר את הגבול בכל פרמטר אפשרי וחבריו למפלגה הסכימו ואף עודדו אותו להמשיך אם כך אני לא מאמין שהעם עד כדי כך כבש כן הכוונה ל מההה. הוא נעקץ כמה פעמים על ידי אותו גנג והוא יפרע מהם לטאווילה לכן אני בטוח שלא יעזור למגיבים בשכר ...
    סגור
  • 47.
    עם הרצוג וכחלון כולם יברחו לחו"ל מתל אביב
    אין מה לדאוג 12/03/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
    12 4
    זו הנוסחא שלהם להורדת מחירי הדיור בתל אביב
    סגור
  • 46.
    על העם להצביע הצבעת ענישה! למחוק את הליכוד!
    ירושלמי 12/03/2015 17:06
    הגב לתגובה זו
    8 14
    על עשור של עושק והתעללות באזרחים! על שיעבוד דור שלם למשכנתאות מפלצתיות, על זה שהאזרחים מונעים אוכל מפי ילדיהם או שלא מביאים בכלל ילדים בשל יוקר המחיה! על הפגיעה בחוסן הלאומי שלנו בגלל עשרות אלפי צעירים שעזבו את הארץ, ורבים וטובים רק מחפשים איך לברוח מכאן! על היאוש הרב, על ההתנשאות והזלזול באזרח! הלאה מפלגת הרשע! הלאה הליכוד! נקמת הדור הצעיר!
    סגור
  • נעניש את נתניהו ונבחר במפלגה האנטי ציונית של בוז'י (ל"ת)
    אחמד טיבי שר הביטחון 12/03/2015 23:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • צודק בהחלט, אני איתך!!! (ל"ת)
    ליאור 12/03/2015 19:15
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 45.
    הטוקבקיסטים מטעם הליכוד עובדים שעות נוספות
    מושחתים ננמאסתם 12/03/2015 17:04
    הגב לתגובה זו
    7 12
    רוב התגובות פה של טוקבקיסטים מטעם הליכוד. הליכוד בלחץ ומרגיש שהוא הולך לעוף מהשלטון: בגלל מחירי הדיור, בגלל יוקר המחיה, בגלל קריסת מערכות הבריאות והרווחה, בגלל הנהנתנות של ביבי ורעייתו על חשבון כספי ציבור, בגלל הפה המלולכך של מירי רגב ( טיסת השוקולד?), אוי הרשימה עוד ארוכה
    סגור
  • 44.
    טפל בתיקשורת!!! (ל"ת)
    נתניהו,אחרי שתיבחר 12/03/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • התקשורת של נתניהו: ישראל היום, מחזיק ערוץ 10 +2 בגרון
    נתניהו ממומן מחו"ל 14/03/2015 00:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הרס את המדינה החמאס ואירן התחזקו מואד בתקופת שלטון הפחדן. הצליח להסתכסך לא רק עם בנט גדעון סער ורובי ריבלין אלא הצליח לסכסך אותו עם ארה"ב בהוראת ברון ההימורים מחול
    סגור
  • 43.
    מקווה שהעם יסגור חשבון עם התקשורת!!! (ל"ת)
    הליכוד הולך לנצח 12/03/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 42.
    יש שכבת עשירים ומקבלי משכורות חזיריות שיכולים לקנות...
    YYYYY 12/03/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
    6 1
    דירה חדשה כל 4 חודשים בערך, הם גומרים את מלאי הדירות ובשרשרת המזון נוצר מחסור למטה ולנו לא נשאר. להם 10 ועשרים דירות ולנו כלום. גם אם יתחילו מחר לקחת מס של 60-90% אף אחד לא יחזיר את הכספים שנשדדו מכולנו.
    סגור
  • כל החברים שלי עובדים קשה ורכשו דירות
    בכיינים נמאסתם 12/03/2015 23:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נמאס מהבכיינים שדורשים שאני וחברי ניקנה להם דירות .... בטלנים, אין דירות חינם .... לכו לעבוד כמו כולם, תחסכו כמו כולם, תגייסו כסף מההורים כמו כולם, תתחייבו לשלם משכנתא כמו כולם ותהי לכם דירה כמו כולם
    סגור
  • 41.
    ביזפורטל,העם ימני אבל תמשיכו לנסות... (ל"ת)
    אתר עסקים או רכילות 12/03/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 40.
    מחירי הדירות במרכז מובילים אם עליה של 600% ...
    חרדתי 12/03/2015 16:49
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כאשר בשנת 2003 מחירם של 3 חדרים בצפון ת"א היה לא יותר מ-150000$ וכיום אותה דירה שווה בשקלים 2500000 ש"ח שהם למעלה מ- 600% במונחים דולרים של שער 3.45 $ .החישובים של האוצר לקויים .עכשיו אני פוחד שהם טועים במתכוון ...
    סגור
  • 39.
    לביבי והליכוד אין שום אינטרס להוריד מחירי הדיור
    רחד 12/03/2015 16:49
    הגב לתגובה זו
    7 7
    חלק ניכר מאנשי מרכז הליכוד הם או קבלנים או בעלים של מספר דירות ועל פיהם ישק דבר
    סגור
  • לאף אחד אין אינטרס להוריד את מחירי הדירות (ל"ת)
    חצי ממחיר הדירה מסים 12/03/2015 23:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 38.
    בוחרים ביבי למרות התקשורת (ל"ת)
    הציבור לא טיפש 12/03/2015 16:49
    הגב לתגובה זו
    16 7
    סגור
  • 37.
    נסיון נוסף מצד התקשורת שלא יצליח (ל"ת)
    הבומראנג בדרך 12/03/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 36.
    לא מהפך ולא נעליים (ל"ת)
    מנהיג יש רק אחד,ביבי 12/03/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    12 5
    סגור
  • 35.
    נתניהו יקח בענק!!!! (ל"ת)
    צו 8 בתיקשורת כושל 12/03/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
    13 6
    סגור
  • 34.
    אם לא נתניהו
    ינשוף 12/03/2015 16:46
    הגב לתגובה זו
    9 5
    בשלטון ! אז כולם יפסידו . גם את המדינה וגם בכלכלה תתעוררו מהחלום של הרצוג לבני והאחרים
    סגור
  • 33.
    יש כאן משפטן? מע"מ 0 זה לא קניית קולות בכסף? (ל"ת)
    תגיבו 12/03/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 32.
    ראש ממשלה מפחד ממראיין :)))))))))))))))))
    אזרח חרד 12/03/2015 16:32
    הגב לתגובה זו
    3 12
    והאיש הזה אמור לתפקד מול אוייבנו, השם ישמור......... ביבי היקר, ידעתי שאתה חלשלוש ופחדן אך לא ידעתי עד כמה !!!!!
    סגור
  • דרוקר הוכיח שהוא עוין את ראש הממשלה ומשפחתו (ל"ת)
    נתניהו צודק 12/03/2015 23:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 31.
    הבחירות האלה יהיו נגד ההסתה ונגד התקשורת (ל"ת)
    לב העם הליכוד 12/03/2015 16:23
    הגב לתגובה זו
    14 5
    סגור
  • 30.
    איזה קמפיין מסריח, אבל לא יעזור כלום, רוצים את נתניהו (ל"ת)
    משה - חיפה 12/03/2015 16:17
    הגב לתגובה זו
    14 9
    סגור
  • רק הבורים רוצים את נתניהו
    ציוני 12/03/2015 16:33
    הגב לתגובה זו
    2 10
    יהודי משכיל יבחר עכשיו בית יהודי או הרצוג,ואם אחרי תבוסת הליכוד יחליפו את נתניהו באדם ראוי, הליכוד יחזור להיות אופציה
    סגור
  • יהודי חכם בוחר בבוז'י הרצוג ומקבל ממשלה עם הערבים
    אחמד טיבי שר הביטחון 12/03/2015 23:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התומכים הטבעיים לבוז'י הרצוג מהמחנה האנטי ציוני זה המפלגה המאוחדת של הערבים .... מי המטומטם שיתמוך במהלך כזה
    סגור
  • 29.
    כולם ברחו מירושלים ואף אחד לא שם לב
    ההסבר מאד פשוט 12/03/2015 16:12
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אבל אין מה לדאוג עם הרצוג המחירים ירדו מיידית. כל התל אביבים יברחו לחו"ל.
    סגור
  • 28.
    מדהים איך לפיד יוצא מזה נקי (ל"ת)
    אלי 12/03/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
    12 5
    סגור
  • כי הוא היחיד שעשה מה שצריך.
    היי טק 16/03/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא הקים את קבינט הדיור. חתם הסכמים לבניית מעל 115,000 דירות. הקים את חברת דירה להשכיר שתשווק פרוייקטים להשכרה. מחיר מטרה ונתיב לדירה הן גם תוכניות של קבינט הדיור. אבל תכנון, אישור ובנייה לוקחים יותר משנה ושמונה.
    סגור
  • 27.
    עשיתם הכל להפיל אותו
    גאון 12/03/2015 15:50
    הגב לתגובה זו
    18 4
    את האיש הקדוש הזה. אין דבר תקבלו מדינה עם מציאות שכל יום תיבכו. אבל זה יהיה מאוחר. כל העונשים משמיים על מה שעשו לנתניהו. כל דבר ביבי זה הפך לאופנה.המדינה תיתרסק .
    סגור
  • 26.
    לא יעזור לך כתב מטעם זה רק עוזר לו (ל"ת)
    משה 12/03/2015 15:49
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 25.
    מדינת כל עשיריה
    עוזי 12/03/2015 15:44
    הגב לתגובה זו
    2 5
    האינטרס הוא להיטיב עם בעלי ההון שימשיכו לקנות דירות להשקעה או דירות רפאים. בעוד זוגות צעירים של מעמד הביניים משוועים לדירות באזורי ביקוש במחיר שפוי ונגד מי נפתחת היום חקירה מנכ"ל מקרקעי ישראל I will say no more
    סגור
  • צודק ... גם אני רוצה דירה בתל אביב במחירי 2006 (ל"ת)
    מגיע לי דירה בויצמן 12/03/2015 23:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    לא , לא נפלתי מהכסא
    משה 12/03/2015 15:38
    הגב לתגובה זו
    20 4
    עוד כתב ששייך לשמאל הקיצוני של "רק לא ביבי" אז זהו , שלא . לא נפלתי מהכסא , כי הכלכלה מצוינת, ואבטלה... הלוואי על הרבה מדינות בעולם אחוזים כאלו (רוצה להשוות עם ספרד ? יוון ? אולי עם הרש"פ . אז עזוב אותנו עם הכותרות הסהרוריות שלך ואל ת... לנו את המוח
    סגור
  • זה לא יעזור ,אנשים פשוטים לא מבינים בכלכלה ,אבל מבינים
    בא 12/03/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    2 6
    במחירי דירות ,וזה ידפוק את ביבי והימין ,ואני אמרתי את זה ,אבל ביבי לא מקשיב .
    סגור
  • 23.
    על מה אני מדבר כול הזמן , (ל"ת)
    בא 12/03/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 22.
    ביבי לא אשם!!!
    אנטי ביבי 12/03/2015 15:31
    הגב לתגובה זו
    21 6
    אני ממש לא מצביע לביבי. להרצוג. אבל ביבי לא אשם!!! רק בנק ישראל ומדיניות הריבית שלו. רק הם...
    סגור
  • 21.
    עליית מחירים זה אינדיקציה לכלכלה שעובדת טוב
    איש 12/03/2015 15:30
    הגב לתגובה זו
    14 4
    את זה אסור לשכוחבנוסף עליה בת"א לא צריכה להטריד אותנוהעליה שיש בכל הארץ כןחוץ מהעליה המטאורית בכל הארץ שכאמור מצביעה גם על שיפור כלכלי אולי לא בשכר עצמו אבל במספר העובדים הכללי ונגרמה גם גורמים עולמיים כמו הריבית האפסית חוץ מזה בקדנציה הנוכחית הליכוד קיבל מעט מאוד קולות דבר שגרם לחוסר יכולת לשלוט, מי ששלט בפועל ותפס לנתניהו ב ב יצים זה לפיד ובנט אז אי אפשר לשפוט אותו על הקדנציה הזאת אלא את הציבור שהעדיף להצביע למפלגות של אנשים שמדברים יפה ותו לא לסיכום נתניהו היה ראש ממשלה מוצלח מאוד בהמון בחינות היו לו כמה עניינים שבהם נכשל אבל זה בטח לא מצדיק נתינה של המנהיגות לזוג ציפי ובוז׳י חסרי האחריות והנסיון שינסו לפלג את העם בתוכנית אוסלו 2 אגב מוזר לי שאנשים שרוצים שמחירי הדירות ירדו מצביעים למפלגות שרוצות למסור שטחים כמו המחנה האנטי ציוני ומפלגת לפיד ולדחוק עוד אנשים לארץ הצפופה גם ככה שלנו
    סגור
  • 20.
    ביבי = בידוד!!!
    דני מתל אביב 12/03/2015 15:23
    הגב לתגובה זו
    2 29
    ביבי יביא אותנו לבידוד עולמי! כמו צפון קוריאה הוא רב עם כל העולם המערבי בסוף יטילו עלינו אמברגו כמו על דרום אפריקה ואז לא יהיה בישראל אייפונים תרופות כסף ולא יהיו מקומות עבודה נהפוך למדינת עולם שלישי נקרוס כלכלית וגם בטחונית הוא מביא את סוף הציונות זה העת לשינוי!!
    סגור
  • רוב הנבחרים בארה"ב תומכים בישראל
    כמעט נבהלתי 12/03/2015 23:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היום ברור שאובמבה מוכר את ישראל למוסלמים בנזיד עדשים ... השמאל האנטי ציוני התנגד לנסיעתו של נתניהו שהוזמן ע"י 2 בתי הקונגרס בארה"ב ... האנטי ציוניים מבקשים לקחת את השלטון ומוכנים להעמיד את מדינת ישראל בסכנה של השמדה בפצצה גרעינית אירנית
    סגור
  • אתה מאמין לעצמך?
    אחד 12/03/2015 15:57
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ישראל רחוקה מבידודדווקא זה שהיא עומדת על שלה מוריד ממנה כל מיני לחצים שיתחילו להיות אם הזוג ההזוי חלילה יהיה ראש ממשלהישראל בשנות נתניהו התקדמה מאוד בכל פרמטר אפשרי (איפה פרמיית הסיכון מול אג"ח ארה"בjQuery20305651077162474394_1426165998766) אתה מקשקש בקילו בשביל לקבל כמה שקלים מגורמים בינלאומיים שונאי ישראל ואתה צריך להתבייש בעצמך
    סגור
  • אתה מאמין לעצמך?
    אחד 12/03/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ישראל רחוקה מבידודדווקא זה שהיא עומדת על שלה מוריד ממנה כל מיני לחצים שיתחילו להיות אם הזוג ההזוי חלילה יהיה ראש ממשלהישראל בשנות נתניהו התקדמה מאוד בכל פרמטר אפשרי (איפה פרמיית הסיכון מול אג"ח ארה"בjQuery20305651077162474394_1426165998766) אתה מקשקש בקילו בשביל לקבל כמה שקלים מגורמים בינלאומיים שונאי ישראל ואתה צריך להתבייש בעצמך
    סגור
  • 19.
    הכל לטובה
    צינו11 12/03/2015 15:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סבבה יש לי הרבה דירות הלוואי יעלה עוד ועוד ועוד אני יהיה מיליונר
    סגור
  • אתה יהיה והוא אהיה, כמוך הם רוב מצביעי מחל
    צוקיהו 12/03/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 5
    קונה בלירה ומוכר בשתיים ועושה את ה- 10% שלו רווח.
    סגור
  • זהבי עצבני על בוזי, ביצועיסט גרוע מאוד. (ל"ת)
    יוני 12/03/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 18.
    הורדת מחירי הנדלן תוך יום
    סאלח שבתי 12/03/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אין שום בעיה עם משקיעי נדל"ן כל מי שמעוניין להנות מתשואה שוטפת לאורך שנים מוזמן בהחלט אך צריכים לגרום למצב שמשקיעי הנדל"ן ידעו בברור שהם לא יהנו מרווחי הון על המכירה של הדירה דירה היא צורך בסיסי שלא מסופק היום גם לאנשים עובדים ואפילו מצליחים בתחומם מ2008 25% ל35% מהדירות בממוצאים שנתים נמכרים למשקיעים מ2008 אחוז המשקיעים עם יותר מ3 דירות עלה במאות אחוזים ישנם בשוק יותר מ500,000 דירות להשקעה שכמעט מחצית מהם שיכים לבעלי 3 דירות ומעלה הפיתרון.... העלאת מס שבח באופן פרוגרסיבי לבעלי 3 דירות ומעלה עד ל מס שבח של 100% (מיום הקניה) לבעלי 6 דירות ומעלה יש לתת למשקיעים מרובי הדירות גרייס של שנה שבה לא יעלה המס וכל אחד מהמשקיעים יחליט עם הוא משאיר את הדירה לשכירות ומוותר על רווחי ההון או ממש את הרווח התוצאה... בטווח זמן קצר נראה גידול בהיצע של 50,000 ל100,000 דירות שיעברו ממשקיעים לזוגות צעירים כמובן בליווי ירידת מחירים (כוחות השוק), ריבוי העסקעות יצור גידול משמעותי במיסים מנדל"ן מה שיכול לעבור לתחבורה בריאות וכו... מגורים זה צורך בסיסי בהצלחה....
    סגור
  • צאוצ'סקו חילק את הדירות המולאמות לחברים
    להלאים את הדירות 12/03/2015 23:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל התשואה על דירה באזור המרכז 3% בלבד ... מטומטמים כמוך יכולים לגרום לכך שמחירי השכירות יעלו ... ברוב מדינות המערב התשואה על השכרת דירה היא כ- 10% ... כלומר פי 3 מישראל
    סגור
  • 17.
    תל אביב
    דיור 12/03/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מי שרוצה תל אביב שישלם כך בניו יוק פריז טוקיו יש לאנשים הרים של כסף אז משלמים ואם אין כסף אז לא היו מצליחים למכור והמחרים היו יורדים.
    סגור
  • 16.
    יוקר המחיה זו מדידה של הלשכה לסטטיסטיקה והמדד לא עולה
    האזרח 12/03/2015 15:19
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בוחרים רכיב אחד בלבד, מעצימים אותו ומתעלמים מכל היתר ? מספר שיא של ישראלים בחו"ל מספר שיא של רכבים חדשים אבל הכל שחור ? ברור שעדיף שניתן יהיה בפחות משכורות לרכוש דירה, אבל יש כבר מקומות כאלה כמו לוד ועוד.
    סגור
  • ישראל
    אני 12/03/2015 15:30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מדד המחירים שאמור לייצג את סל ההוצאות הממוצע למשפחה משום מה לא כולל את נושא הדיור... אז פלא שלא עלה?
    סגור
  • שכר דירה נכלל בסל ושכר דירה מתעדכן בהתאם למחיר דירה (ל"ת)
    האזרח 12/03/2015 16:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 15.
    שכנעתם אותי. אני מצביע נתניהו.
    אבי 12/03/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    15 7
    כל העליהום נגד נתניהו שיכנע אותי להצביע רק "מחל"
    סגור
  • 14.
    כולם רוצים תא ואין קרקע
    מה קרה 12/03/2015 15:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפבניה לא צריך לקרוא יש ביקוש של עשירים אין קרקע
    סגור
  • 13.
    התודה ליאיר לפיד, הכשלון של המאה. (ל"ת)
    מחפש דירה 12/03/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    12 7
    סגור
  • 12.
    הלוואי וייבחר לעוד קדנציה למרות התקשורת העוינת!
    קיפוד 12/03/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    26 5
    בשבילי הוא ראש הממשלה הכי ראוי
    סגור
  • 11.
    אצלו מחירי הדירות יעלו ואצל בוז'י וטרכטנברג השכר דירה
    ביבי 12/03/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    10 0
    יעלה. מס החל מ 2000 ש"ח יעלה את שכר הדירה. סתיו שפיר שזכתה למקום עבודה עם משכורת חלומית חושבת שבעלי הדירות צריכים לשתף אותה בפרי עמלם והיא תגביל את שכר הדירה . כדי להראות שהיא עושה משהו . כך שבעלי הדירות יאכלו חרא מכל אחד לפיד שהעלה את מס שבח על דירה שניה מס רכישה עורך דין מע"מ וכו. רק מטומטם יקנה דירה בישראל
    סגור
  • 10.
    קראתי ולא נפלתי
    קראתי ולא נפלתי 12/03/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    10 2
    קראתי ולא נפלתי
    סגור
  • 9.
    מודיעין
    אוריאל 12/03/2015 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זאת ההוכחה שנתניהו הוא איש ביצוע . ושאף אחד לא יגיד "לא עשיתה כלום" . נאום בקונגרס ושיפור במחירי הדירות וזהוא, נגמרה העבודה, תחתים כרטיס ולך הביתה .
    סגור
  • 8.
    מחדל ועוד מחדל ועוד מחדל עד מתי תצביעו לביביהו? (ל"ת)
    אור 12/03/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    4 14
    סגור
  • עד שתימצא ראש ממשלה טוב יותר (ל"ת)
    רק נתניהו יכול 13/03/2015 01:22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • ההסתה מהשמאל תחזור אליהם כמו בומרנג (ל"ת)
    אבי 12/03/2015 16:03
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 7.
    תעמולה שקרית
    אהרן סבתו 12/03/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    39 5
    אפשר לעשות תעמולה בעד ונגד ברמה הפוליטית אבל לא הטגן ומאד מכוער להלביש זאת באיצטלה כלכלית צבועה. המחירים בתל אביו נסקו כתוצאה ישירה של החלטת ממשלת אולמרט לא לבנות בתל אביב. יש ביקוש גדול ורוב רובם דל הקרקעות בשליטה פרטית , ומי שמתעקש לגור באבן גבירול, שישלם
    סגור
  • כששמים 30 לייקים וכל שאר התגובות עם 3-4 לייקים, מבינים
    קונים לייקים בכסף 12/03/2015 17:05
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שמישהו שילם כדי שחברת יחסי ציבור תעשה הרבה לייקים פה. תתביישו לכם.
    סגור
  • 6.
    באמת נפלתי מהכיסא
    א 12/03/2015 14:44
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הבאתם פה חדשה מסעירה שהפילה את הציבור נגמרו לכם החידושים ?
    סגור
  • 5.
    בדיבורים הוא עשר, במעשים
    מסתכל מלמעלה 12/03/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
    3 12
    משאיר הכל חורבה... שהבאים אחריו יסדרו זאת... כך זה היה שהייתי בן שנה...
    סגור
  • 4.
    לפיד היה ראש קבניט הדיור (ל"ת)
    קח אחריות 12/03/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 3.
    העלה את המע"מ והדירות עלו. אבל לפיד טפלון
    לפיד אשם 12/03/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    14 5
    לא מאשימים אותו בכלום הוא זה שגרם לעליית מחירי הדירות עם מע"מ 0 והוא זה שהעלה את הדירות עם העלאמת המע"מ. שלא לדבר על הנזק שעשה עם כיל אבל הוא מצליח לצאת גם מזה. מצטייר כמושיע העובדים. העם מטומטם אז שישלם. חכו לטרכטנברג שיעלה מס על שכ"ד יעלה מס על הבורסה וישווה הכנסות מהבורסה להכנסות למס הכנסה. עם טיפש
    סגור
  • 2.
    זה לא מעניין אותו
    יוסי 12/03/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
    6 6
    מנותקהוא יודע לשלם לחרדיםוגידל דור מקבלי קיצבאות בתירוץ לומדי תורה
    סגור
  • אבא מסתכל מלמטה . (ל"ת)
    בא 12/03/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 1.
    נו בסדר הצלחתם להעלות את השמאל דיי עם הדיור (ל"ת)
    HAKY1 12/03/2015 14:30
    הגב לתגובה זו
    7 7
    סגור