החרדה מדו"ח המבקר: "עם 18 מנדטים הליכוד לא יכול היה לעשות יותר בנוגע לדיור - מ-2009 לא היה שר בינוי מטעמנו"

ח"כ גמליאל: "השותפים הקואליציוניים תקעו הכל". שאשא ביטון מכולנו: "נאשר 250 אלף יח"ד שהבירוקטיה תקעה"
בנימין נתניהו נדל"ן, צילום: בוצ'צ'ו; Getty images Israel
בעוד כשבועיים צפוי מבקר המדינה יוסף שפירא לפרסם דו"ח חמור על משבר הדיור, דבר המעורר סערה בקרב חברי הליכוד הסבורים כי מדובר בהתערבות פוליטית של המבקר. תגובת מבקר המדינה הייתה - "מבקר המדינה אינו שחקן בזירה הפוליטית, מועד פרסום הדו"ח נקבע לפני הקדמת הבחירות".
ח"כ גילה גמליאל (ליכוד) אמרה הבוקר בגלי צה"ל ביחס לדו"ח – "אני מוקירה ומעריכה את מבקר המדינה את מבקר המדינה, מאמינה שנקרא את הדו"ח וניישם – צריך לזכור שמ-2009 לא היה שר בינוי מטעם הליכוד".
"כמי שהייתה אמונה לנושא קידום סטודנטים צעירים, כשהייתי צריכה להתמודד מול שרי ליכוד, זה היה קטסטרופה", ממשיכה גמליאל, "נתקלתי בשרים ממפלגות סקטוריאליות שדאגו לעצמם בלבד, אריאל אטיאס הכניס את נושא ותק הנישואין למחיר למשתכן, כשאני נאבקתי להכניס את קריטריון הגיוס".
 
לדברי גמליאל, עם 18 מנדטים הליכוד לא יכול היה להשיג יותר – "היה שר אוצר שתקע את תכנית מחיר מטרה עד שתוכנית מע"מ 0% יעבור- ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך במחיר מטרה, אך שר האוצר תקע את זה. יש לנו תכניות ברורות לפתרון מצוקת הדיור, השותפים הקואליציוניים תקעו הכול. קידמנו מענק מקום של 100 אלף שקל למי שיעבור לפריפריה, אך שר האוצר עצר את זה, כנ"ל לגבי העברת הבסיסים לנגב. צריך לתת למפלגות הגדולות לשלוט. צריך להגביר את קצב השיווק את קצב התכנון".
ד"ר יפעת שאשא ביטון, מועמדת רשימת 'כולנו' לכנסת, אמרה: "ב-6 השנים האחרונות מחירי הדירות עלו ב-75%, להפיל אחריות אחד לשני זו לא הדרך. הדבר הראשון שאנחנו מציעים לעשות – תכנית חירום לאישור 250 אלף יחידות דיור שתקועות בשל חסמים בירוקרטיים, דירות שסיימו את הליך התכנון אבל תקועות בגלל חסמים דוגמת ביוב, מים וכבישים. אך הדבר החשוב ביותר הוא – פירוק מנהל מקרקעי ישראל, דבר שאנחנו נעשה, כולם בורחים לכל מיני רפורמות, אבל אף אחד לא אומר שמנהל מקרקעי ישראל הוא הבעיה". 
תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    להטיל מס גבוה על דירה שניה
    שלמה 25/02/2015 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מספיק דירות הבעיה שמי שקונה הם מקיעים ולא זוגות ולכן נוצר ביקוש שמקפיץ את המחירים בלי כל םרןפורציה
    סגור
  • 39.
    אוהבים את המדינה מצבעים נתניהו
    ישראלי אמיתי 24/02/2015 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 3
    העם עם הליכוד...
    סגור
  • לא
    שמעון 28/02/2015 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוהבים את המדינה מאוד ולכן לא מצביעים נתניהו
    סגור
  • 38.
    חייבים לדלל משקיעים ע"י מיסוי כבד על רווחי השכירות ומס
    אמפסיז 23/02/2015 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רכוש. בנוסף חייבים להחזיר את המס על אדמות שאושרו לבניה, מאז שביטלו את המס קבלנים בונים לאט ובעיקר דוגרים על קרקעות.
    סגור
  • 37.
    נתניהו אשם בכל הוא גם שר על כלכלי ראש ממשלה ביצוע 0 לך! (ל"ת)
    משקיף 23/02/2015 00:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 36.
    צריך לפרק את מקרקעי ישראל הרסתם את הצעירים (ל"ת)
    בוב 22/02/2015 22:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 35.
    כמו ילדים מאשימים אחד את השני, האמת היא ש
    ייעוץ נדל"ן בגוגל 22/02/2015 20:45
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חפשו בגוגל ייעוץ נדל"ן
    סגור
  • 34.
    מתי תבינו שרק מפלגות כמו יש עתיד ישנו....
    ירון 22/02/2015 16:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא מפלגה מהסוג החדש והמרענן. בגלל זה ביבי פוחד. הוא חשב שיאיר לפיד יגרר ויהיה "פוליטיקאי" אך לא כך קרה. מפלגת "יש עתיד" הספיקו לעשות בשנה וחצי מה שממשלת הליכוד לא עשו במשך שנים רבות. רק מפלגות כמו יש עתיד ישנו פה משהו...אם רק ניתן להן.
    סגור
  • 33.
    לפיד החריף והעצים את המחדל בדיור:מע"מ 0-ביקוש נוסף,מניע
    אומר אמת 22/02/2015 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מניעת החלטה על מחיר מטרה שהיה מדיל הצע ומוריד מחירים ומניעת החלטה על הורדת בסיסי צה"ל במרכד לדרום, מה שניסה לגם להסתיר שהוא יודע לקמבן תמך בחוק חברות ארנק כדי להתחמק מתשלום מס גבוח על הכנסותיו.
    סגור
  • 32.
    הבעייה היא מדיניות המיסוי
    אלי 22/02/2015 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    3 סיבות לעליית מחירי הדירות: 1. אי מיסוי על מס רכישה (נראה את כחלון משנה את זה) 2. מס רווחי הון בורסה רצחני - %20 עד %25 (לעומת אי מס רכישה) 3. חוסר היצע בדירות כאמור בעייה 1 ו2 - טריוויאלי לשנות וליישם בעייה 3 לא תיפתר לולא בנייה מסיבית בעתודות קרקע - סביבות כביש 6 , אזור יו"ש - אריאל והסביבה, ואפשר גם לבנות בנגב ובגליל - לפצל את ערי הבה"דים והתקשוב והמודיעין גם לדרום וגם לצפון.
    סגור
  • טען עוד
  • השקעה בדירות היתה פטורת מס עד לפני שנה
    משה 22/02/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם ריבית אפסית ופטור ממס על שכר דירה ועל רווח ממכירת דירות, כולם רצו מהר לקנות כולל משקיעי חוץ. מתכון פשוט לטיסת מחירים.
    סגור
  • 31.
    ביבי הפקיר את הדיור ליאיר היהיר ולא פיטר אותו בזמן
    מעמד הביניים 22/02/2015 13:48
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כאשר ביבי הםקיר את האוצר אצל הדמגוג היהיר לפיד ומשיקולים פוליטיים ולא הטיל ווטו על הנזק המכוון שיאיר גרם לשוק הדיור בכדיי לקדם את האגו שלואז יש לתמוה על איך הצמד ביבי ולפיד בכלל עוברים את אחוז החסימה.
    סגור
  • 30.
    שתלכו לעזאזל 6 שנים בממשלה ושום דבר לא קרה (ל"ת)
    אבי 22/02/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 29.
    לכל הצודקים
    ב.מ. 22/02/2015 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אופס שכחתי.אין יממה ללא פרסום על מפוטרים נוספים. אין כסף בקרנות הפנסיה. אולי זה באשמת ביבי ?לא...זה באשמתם של מני נפתלי ושל משפחת מוזס.חייבים לבחור שוב בביבי. ככה אולי יהיו לנו שש שנים טובות אחרי שש השנים הרעות.
    סגור
  • 28.
    רק ש"ס תציל את המוחלשים והמזרחיים (ל"ת)
    בני 22/02/2015 11:32
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • למספר 28
    ב.מ 22/02/2015 11:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צודק מאד. איך לא חשבתי על זה. נצביע לש"ס ואז הם יחברו לביבי ששוב יהיה ראש ממשלה ובטוח יהיה טוב יותר. יש לו קבלות בהריסת כל דבר שידו נוגעת בו.
    סגור
  • 27.
    לכל הצודקים
    ב.מ. 22/02/2015 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מני נפתלי אשם במצב הבריאות. אין מספיק מיטות לחולים. אנשים מאושפזים כמו באפריקה במסדרונות. וזה הכל בגלל מני נפתלי. מצב הבטחון בארץ על הפנים. יחסי החוץ של ישראל בשפל מאז ועדת פיל. נשיא אירן מתפוצץ מצחוק עלינו בטהרן. ובכל אשם רק מני נפתלי.חייבים לבחור שוב בביבי.
    סגור
  • 26.
    לכל הצודקים
    ב.מ. 22/02/2015 11:27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    צודקת במאה אחוזים.אם ביבי לא מסוגל לנהג את שר האוצר ואת שר הבימוי והשיכון, הרי שהוא כישלון מנהיגותי ממדרגה ראשונה. אסור שיבחר שוב. צריך להצביע רק לעבודה. כל הצבעה אחרת היא כמו להצביע ישירות לביבי שכבר נכשל שש שנים, כולל בתחום הבטחוני.
    סגור
  • קדימה תקעה את כל הבנייה במרכז, והעבודה הפילה את מעמ 0
    אלי 22/02/2015 14:18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    קדימה תקעה את כל הבנייה במרכז, והעבודה הפילה את מעמ 0 יחד עם החרדים, אז איך בדיוק העבודה תדאג לדור הצעיר, הכל כלאם פאדי. ידאגו רק לאנשי שלומם - תסמונת מפאי הישנה והלא טובה
    סגור
  • 25.
    צריך להחזיר לליכוד עטרה ליושנה=בני בגין לראשות הממשלה
    ציון חצור הגלילית 22/02/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וזקי לוי הבן של דוד לוי למנות לשר השיכון ונתניהו לשר החוץ רק כך נזכה למהפך גם בשילטון וגם בביצועים ובשינויים הנידרשים להייטיב עם העם
    סגור
  • 24.
    מסכן ביבי. הוא לא אשם. זה מני נפתלי...
    תומר 22/02/2015 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כולכם רדודים ולא מבינים. מה לביבי ולדיור?!?! הוא אשם שמחירים עלוjQuery2030033949867356568575_1424593541004? מה פתאום !!! הוא סהכ היה ראש ממשלה וידיו כבולות. אבל מני נפתלי אשם. כן הוא נתמך על ידי חמאס ו v15 וגם על ידי f16. הוא גרם להכל. מסכנים ביבי ושרה. הם סהכ רצו גלידה פיסטוק
    סגור
  • 23.
    כולכם שככתם את עקירת גוש קטיף וחומש
    שמואל שפירא 22/02/2015 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 5
    העקירה הביאה בבת אחת עודף ביקוש חריג.בנוסף לזה עליה או הכנה לעליה מצרפת וציפיה לעליה מאוקראינה דחפו כלפי מעלה.לא ביבי אשם
    סגור
  • 22.
    כולכם שככתם את עקירת גוש קטיף וחומש
    שמואל שפירא 22/02/2015 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 4
    העקירה הביאה בבת אחת עודף ביקוש חריג.בנוסף לזה עליה או הכנה לעליה מצרפת וציפיה לעליה מאוקראינה דחפו כלפי מעלה.לא ביבי אשם
    סגור
  • 21.
    הליכוד כבר 7 שנים בשלטון והוא לא אשם במחדלים.
    אור לגויים 22/02/2015 11:10
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אם כך צריך להעיף אותו מהשלטון כי אין לו שום יכולת להתמודד עם האתגרים. בואו לא נבזבז עוד 7 שנים לשווא כדי לשמוע בעוד 7 שנים שהליכוד היה בשלטון ולא עשה דבר !!
    סגור
  • 20.
    השר כץ - ועדת זליכה
    בנצי 22/02/2015 10:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כולם שכחו את את השר כץ, שהכניס למגירה את מסקנות ועדת זליכה.
    סגור
  • 19.
    הקדמת בחירות זו סיבה די לגיטימת לדחיית פרסום הדו"ח.....
    מ.א. 22/02/2015 10:48
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אלא שכאן עולה לכאורה חשד לפיו התעקשות המבקר לפרסם הדו"ח שבועיים לפני הבחירות דווקא כן עלולה להציג אותו כאן כשחקן פוליטי ...מה עוד שהשבוע הוא גם החליט לפרסם את דו"ח ההוצאות של בית ראש הממשלה...!! אז ילמדנו אביר פרסום דוחו"ת הביקורת המתוזמנים ..?? מה זה אם לא משחק פוליטי אשקרה..??
    סגור
  • 18.
    ביבי נתניהו וסטנלי פישר - האשמים המרכזיים במחדל הדיור ! (ל"ת)
    יוני 22/02/2015 10:42
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 17.
    הליכוד ביתנו 32 מנדטים
    ויצמן שירי 22/02/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
    7 1
    חבורה של שקרנים שלא מסוגלת לקחת אחריות על כלום. ישראל הולכת לאבדון ועדיין ישנם אנשים שחושבים שנתניהו הוא הפתרון.נתניהו הוא הבעיה וכל מי שלא מפנים זאת יקלל את היום שלא עצר לרגע ופשוט חשב למה לא נתניהו?
    סגור
  • 16.
    כחלון זה ליכוד - מנסה לגנוב קולות מרכז ושמאל
    אבי 22/02/2015 10:35
    הגב לתגובה זו
    8 1
    כחלון היה בממשלה של המחדל.
    סגור
  • 15.
    יוקר הדיור נובע ממחדלי ממשלות השמאל לדורותיהם שהחריבו.
    ישראלי 22/02/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 17
    תמיד זה כך. ממשלות השמאל הורסות את הכלכה והלכוד מתקן. בנושא הדיור זה לוקח זמן לסגור את הפער בין הביקוש להיצע. הלכוד בראשות נתניהו עדיף על כל מפלגה אחרת בנושאים הכלכליים חברתיים ובנושאים הבטחוניים. העם עם הלכוד.
    סגור
  • אנחנו חיים באותה המדינה???
    ישראלית 22/02/2015 11:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    משנת 1996 אין כאן ממשלת שמאל אמיתית אז על איזה דורותיהם אתה מדבר???
    סגור
  • אולמרט תקע חזק את הדיור! האם אולמרט הוא ליכוד?
    אלי 22/02/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אולמרט הוא קדימה, בשילוב עם שמעון פרס! מי תקע את מעמ 0(למרות שלא היו לזה סיכויים להצליח)? העבודה עם החרדים, העיקר לדפוק את הציבור. האם שכחנו? בושה וחרפה לכם
    סגור
  • חחחח יא מנותק (ל"ת)
    יובל 22/02/2015 10:43
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • אתה פשוט חולה. איזה כיף לליכוד שיש לו מצביעים כמוך (ל"ת)
    יוני 22/02/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 14.
    כולם חטאו בנושא הדיור
    אברום 22/02/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    האוצר שחמד את הכסף ממכירות קרקעות בעלות גבוה ומשריפ שפחדו לנגןע במנהל מקרקעי ישראל ועוד
    סגור
  • 13.
    מסכן ביבי. הוא לא אשם. זה מני נפתלי...
    תומר 22/02/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כולכם רדודים ולא מבינים. מה לביבי ולדיור?!?! הוא אשם שמחירים עלוjQuery2030033949867356568575_1424593541004? מה פתאום !!! הוא סהכ היה ראש ממשלה וידיו כבולות. אבל מני נפתלי אשם. כן הוא נתמך על ידי חמאס ו v15 וגם על ידי f16. הוא גרם להכל. מסכנים ביבי ושרה. הם סהכ רצו גלידה פיסטוק
    סגור
  • 12.
    ביבי הביס את החמאס ולא שלח חיילים בתם אל המוות (ל"ת)
    עילי 22/02/2015 10:30
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 11.
    לא עוד חירטוטי פוליטיקאיים-עובדות
    אריק 22/02/2015 10:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא עוד חירטוטי פוליטיקאים-עובדות. נכשלתם!!!
    סגור
  • 10.
    מי שהיה ראש ממשלה צריך לשאת בעונש
    בושה !!! 22/02/2015 10:29
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כל השאר תירוצים , היה כאן ראש ממשלה שלא רצה שמחירי הנדל"ן ירדו ופעל להרוס כל יוזמה להוריד את המחירים , כל שרי השיכון טענו בזמנו שהממשלה לא מעוניינת בירידת מחירי הנדל"ן .
    סגור
  • 9.
    רק כחלון יפתור את בעיית הדיור...הליכוד רק העלה מחירים..
    הומלס 22/02/2015 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 7
    ביבי והליכוד הביתה תן לכחלון לטפל בדיור
    סגור
  • דיור זה לא סלולר !!!!! (ל"ת)
    יחיאל 22/02/2015 11:28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 8.
    תפסנו את האשם! זה מני נפתלי כמובן! (ל"ת)
    פינסקר 22/02/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 7.
    הצהרות בדבר ריסוק מחירי הדירות הן חוסר אחריות (ל"ת)
    אף אחד לא רוצה בכך 22/02/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • מצב רוח פופוליסטי ומפחיד (ל"ת)
    שני 22/02/2015 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    אי אפשר עם כל מעט מנדטים (ל"ת)
    עדי 22/02/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 5.
    על העם להצביע הצבעת ענישה! למחוק את הליכוד!
    ירושלמי 22/02/2015 10:14
    הגב לתגובה זו
    16 1
    בעוד העם נאנק תחת עול משכנתאות מפלצתיות ומונע אוכל מפי ילדיו, או יותר גרוע - לא מביא בכלל ילדים בגלל יוקר המחיה, הזוג האיום והנורא הזה עושק וחומס את קופת המדינה! פשוט מזעזע ובלתי נסלח! על העם למחוק את החרפה הזאת, מפלגת הרשע הנקראת ליכוד כאות ומופת לא להתעלל שוב כך באזרחים! הלאה מפלגת הרשע! הלאה הליכוד! נקמת הדור הצעיר!
    סגור
  • 4.
    כחלון מדבר לעניין . (ל"ת)
    בא 22/02/2015 10:03
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 3.
    יש מנהל בליכוד ,ויש טרמפיסטים כמו רוב החכים .ביבי כנס
    בא 22/02/2015 10:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לסרטיל מי ,לסידרה וויקינגים ,גם שם יש לך מה ללמוד ,סידרה מעולה לשם שינוי . אני לא מסכים למדיניות כלכלית של ביבי אבל לפחות הוא לא בטלן ויש לו גם הישגים .
    סגור
  • 2.
    תודה שיש מישהו שמשקף את מצוקת הדיור הנוראה
    המתוסכלת 22/02/2015 10:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אולי סוף סוף מישהו ישלם על המחדל?! מספיק לעוור את עיני האזרחים קחו אחריות
    סגור
  • 1.
    המנהל קובע הכול . (ל"ת)
    בא 22/02/2015 09:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מה שהיה הוא שיהיה (ל"ת)
    עו"ד שוורץ 22/02/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • דוח המבקר