לקנות דירה או להמתין? מנכ"לית מכון גזית גלוב לנדל"ן - עם תשובה חד משמעית

צפו בוידאו. ד"ר טולקובסקי עושה סדר, איפה היו בישראל ירידות מחירים של 40%, ואיפה המגמה היא ברזל
הנדל"ן בסימן שאלה, צילום: Getty images Israel
השבוע Bizportal פירסם ניתוח של מחירי הדירות של הלמ"ס, אשר מראה כי ב-2014 עלו מחירי הדירות ב-8.5% כאשר בגוש דן נסקו המחירים בכ-15%. בד בבד עם נתונים אלו, פרסם משרד האוצר אתמול כי ברבעון הרביעי של 2014 נמכרה כמות הדירות הגדולה ביותר מאז שנת 2002, מגמה הנובעת מביטול חוק מע"מ 0% במהלך אותה התקופה. 
Bizportal שוחח עם ד"ר אפרת טולקובסקי, מנכ"לית מכון גזית גלוב לנדל"ן של המרכז הבינתחומי, וחברת מועצת עיריית תל אביב על מגמת המחירים והאם כעת הזמן לקנות דירה או לא. צפו בסרטון
בימוי ועריכה: גילי מייזלר
תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    אם ואם ואם ואם ואם
    shimi 26/02/2015 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בילבולי מוח משוועים לכו תקנו דירות כי המחירים רק יעלו
    סגור
  • 16.
    ההיצע גדל רק בפריפריה, המחירים במרכז רק עולים ועולים
    הדירות במרכז מתיקרות 23/02/2015 08:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגדלת ההיצע בפריפריה מגיע למיצוי ... מחירי הדירות במרכז רק מתייקרים .... היצע הדירות בפריפריה יביא להוזלת מחירי הדירות בפריפריה .... התייקרות דמי השכירות במרכז תביא צעירים רבים שקנו בפריפריה ושכרו דירה במרכז לקשיים ....
    סגור
  • 15.
    כח הקניה של הציבור הגיע למיצוי ולכן השוק ירד
    משקיע זהיר 20/02/2015 06:32
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כי כמה הורים עוד יוכלו לסייע לילדים לרכוש דירה
    סגור
  • 14.
    צחוקים איתם...
    דודי 20/02/2015 00:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מנכ"לית מכון גזית גלוב לנדל"ן ממליצה לקנות,איזה כותרת מפתיעה :)
    סגור
  • 13.
    מגמתי לחלוטין הרי מנכל האוצר לשעבר
    קורא 19/02/2015 23:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמר בדיוק הפוך לפני שבועיים
    סגור
  • 12.
    אתם לא רוצים להקשיב אז תמשיכו לשלם שכירות אבל...
    ייעוץ נדל"ן בגוגל 19/02/2015 17:35
    הגב לתגובה זו
    5 14
    חפשו ייעוץ נדל"ן בגוגל
    סגור
  • זוג מתקשים לקבל החלטה בימים שכאלה לכאן או לכאן
    מתלבטים 20/02/2015 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מה זה ייעוץ נדל״ן? מסבירים מה לעשות ?
    סגור
  • בפשטות אם השכירות שאתם משלמים נמוכה מהמשכנתא שתצטרכו
    אחד העם 26/02/2015 11:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז תשארו בשכירות אם לא כדאי לשקול לרכוש .אין ספק במחירי הנדלן נמצאים ברמות גבוהות מאוד . אין מה למהר לרכוש אלא אם כן זה יחסוך לכם הרבה לעומת שכירות[מה שבדרכ לא קורה]
    סגור
  • 11.
    דברים חכמים ומגובים בעובדות ! (ל"ת)
    יעקב 19/02/2015 17:21
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 10.
    מחיר הדלק החשמל וחומרי הבניה יורד
    תל אביבי 19/02/2015 17:18
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אז גם מחיר הנדלן ירד אם בונים הרבה דירות אז ברור שיהיו עליות כי זה משפיע על הממוצע, אך דירות ישנות נתקעות על אותו מחיר שנים ארוכות
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    אפרת לא מבינה
    שוק בדהירה 19/02/2015 17:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    .עליה של 8.5אחוז זאת לא עליה גברת אפרת תעוררי אנשים לא יכולים לקנות בתים
    סגור
  • 8.
    הביקוש לדירות לא אומר שהמחירים לא בבועה-גם ביפן היה
    ר 19/02/2015 16:20
    הגב לתגובה זו
    12 2
    ביקוש לדירות עד 1991 , כיום המחירים שם שווים אחוז אחד ממה שהיו שווים ב-1991. ככה נראית בועה שכולם אומרים שהמחירים רק יעלו.
    סגור
  • 7.
    ניתוח רציני וחכם. פנינה בים של פופוליזם. (ל"ת)
    יוני 19/02/2015 15:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 6.
    קרטל חזיר=ניצולעםפראייר=דחוףצדק=בועה50%מעל=דורעני=סיכון (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 19/02/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • תגיד אתה שפוי עם התגובה שלך??? משמעם לך???? (ל"ת)
    סתם אחת 19/02/2015 18:37
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 5.
    הבניה במרכז היא בעיקר פרטית ולכן קבלנים יטפטפו היצע לאט
    שערוריה 19/02/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
    10 1
    במילים אחרות, הממשלה נכשלה והפקירה את הצעירים לקבלנים ובנקאים שרוצים כמה שיותר רווחים ולא מעניין אותם המדיניות הממשלתית. הגיע הזמן להעביר חוק שמחייב בניה מיידית על כל קרקע שנמכרה כבר, כאשר תמריצים של מקל וגזר לוחצים חזק על בעלי הקרקעות לבנות ועל הרשויות המקומיות לאשר בניה. ומעתה והלאה- לא לשווק שום קרקע בלי תאריך סיום לבניה עם קנסות כבדים על כל איחור ומשיכת זמן.
    סגור
  • 4.
    מעולה! אז המחיר לא יכול לרדת! רץ לקנות עם 90% משכנתא! (ל"ת)
    סטודנט 19/02/2015 15:30
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 3.
    7 שנים שמי מחכה רק מפסיד. זה לא סימן שזה ימשיך לנצח? (ל"ת)
    פתי מאמין לכל קבלן 19/02/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • לא
    דני 19/02/2015 22:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחרי 7 שנים שמנות באות 7 שנים רזות. תשאל את יוסף.
    סגור
  • 2.
    מבלבלת את השכל...חסרה יכולת לשלם את עליות המחירים הללו. (ל"ת)
    מיילו 19/02/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 1.
    לא רצינית. במרכז "בועה" בפריפריה יש עוד פוטנציאל לעלייה (ל"ת)
    ישראלי 19/02/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    7 8
    סגור