מנכ"ל אשדר משיב אם היה קונה דירה, ומסביר מה יקרה למחירים

ארנון פרידמן ל-BizTV: "למרות עליות המחירים, אנשים לא קונים כיום דירות מעבר ליכולתם הכלכלית". צפו בוידאו
ארנון פרידמן, צילום: לילך צור
לפי נתוני משרד האוצר האחרונים, בחודש דצמבר נרשם זינוק של 17% ברכישת דירות ושל 40% ברכישת דירות חדשות, הסתערות שלא נרשמה מאז 2002. בנוסף לנתונים אלו, הזהיר מספר פעמים בחודש האחרון מכך שהזינוק במחירי הדירות, יחד עם הגידול חסר התקדים בהיקף המשכנתאות, מסכנים את יציבות הבנקים והמשק. 

בראיון ל-BizportalTV מתייחס מנכ"ל אשדר, ארנון פרידמן, למגמות האחרונות, ומשיב אם היה קונה דירה ואת הישובים הבולטים שיהיה במרכז מפת הנדל"ן בשנה הקרובה. צפו בוידאו

צילום ועריכה: גילי מייזלר
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    כל עוד ביבי בשלטון אז המחירים רק יעלו
    גלידה לשרה 07/02/2015 16:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביבי רוצה נדידה למעבר הקו הירוק, לכן לעולם לא יעשה משהו בנדון.רוצו לקנות או שתדיחו את הרודן.ההחלטה בידכם
    סגור
  • 11.
    קל להגיד לא לקנות, נראה אתכם גרים בשכירות בגיל 80 אז
    ייעוץ נדל"ן בגוגל 06/02/2015 23:13
    הגב לתגובה זו
    3 4
    חפשו בגוגל ייעוץ נדל"ן
    סגור
  • עדיף לשלם משכנתה שלושים שנים ובסוף זה שלך (ל"ת)
    צודק 08/02/2015 07:59
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 10.
    ירידות עד 30% בשנתיים הקרובות
    אא 06/02/2015 17:17
    הגב לתגובה זו
    13 1
    לכל המבינים הגדולים פשוט אין מה שימשיך להחזיק רמות מחיר כאלו
    סגור
  • 9.
    מס רכוש על דירות להשקעה זה הפתרון היחיד !!! (ל"ת)
    כלכלן 06/02/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • ואז השכירות תעלה לשמים. (ל"ת)
    חכם גדול 06/02/2015 23:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • כבר שילמתי מס רכישה ותחזוקה שוטפת, לא מספיק? (ל"ת)
    משקיעה בנדל"ן 06/02/2015 16:28
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 8.
    מנהל מקרקעי ישראל אשמים
    כל מי שאשם זה המנהל 06/02/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הם מספסרים בקרקעות הגיע הזמן לקחת להם את הזכות והיכולת הזאת הם אלה שגורמים למחירים לזנק במאות אחוזים ...מוציאים קרקע במחיר מופקר מתי שמתחשק להם פשוט ביזיון
    סגור
  • מי שאשם זה מי שמנהל את התזמורת הזו ומשתין בקשת
    ערן 06/02/2015 18:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    על האזרחים.
    סגור
  • 7.
    מחירי הירקות יעלו
    בעל בסטת ירקות השוק 06/02/2015 14:30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רוצו לקנות
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    קרטל דמגוג שליט מחירגבוה=מניע פיצוץ=בועהמעל50%=דור עני! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 06/02/2015 14:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    בועה ענקית לא רק בועה כנסו ותבינו
    הצלף 06/02/2015 13:14
    הגב לתגובה זו
    19 4
    לפני 12 שנה דירה היתה עולה 400K היום היא שווה 2 מיליון כלומר פי 5 ב 12 שנה??? המשכורות עלו אולי 15% ב 12 שנה האוכלוסיה גדלה אולי ב 25% ב 12 היא לא הוכפלה פי 5 נגיד שלפני 12 שנה היה לרוכש הדירה 2 היה לו עוד 1.6 מיליון במזומן אתם קולטים היה לכל דירה BMW חדשה מתחת לבית הוא היה טס לחול כל שבוע ונהנה מהחיים היום להגיע למיליון "שקל נגיד שזוג חוסך 5000 ש"ח נקי כל חודש 5*12=60K 60 אלף בשנה 20 שנה מיליון שקל ללא ריבית ללא הצמדה ללא כלום 20 שנה להגיע לדירה של מיליון שקל 3 חדרים נישמע למישהו היגיוני לחסוך 5K בחודש למשך 20 שנה ולחיות עם 3 ילדים או 2 ילדים בדירת 3 חדרים ??? בואו ניכנס קצת לפרופרציות מחיר דירה 4 חדרים לא אמור לעלות יותר מ 600-800K תלוי באיזה אזור ותיהיו רציניים אם זאת לא בועה אז מה כן ?
    סגור
  • בכיין ושקרן
    משה 06/02/2015 17:58
    הגב לתגובה זו
    2 9
    בכיין ושקרן
    סגור
  • בחלום
    יוסי 06/02/2015 17:56
    הגב לתגובה זו
    2 9
    איפה לפניי 12 שנה קנית ב400 אלף שהיום שווה 2 מיליון אולי אתה מתכוון 400 אלף דולר בשום מקום בארץ דירה עלתה פי 5 ב12 שנה !!
    סגור
  • אשדוד באר יעקוב בהתחלה מודיעין חסר מקומות??? (ל"ת)
    הצלף 07/02/2015 07:08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • בכיין. תנגב דמעות. קנה בפריפריה!!
    קליפ 06/02/2015 15:26
    הגב לתגובה זו
    2 11
    לפני 12 שנה,כשהיה בחינם, קנתה כמה דירות? כמו שאז לא זיהתה מגמה גם עכשיו אתה סתם בכיין... מה עושים? קונים בפריפריה!!! המציאו את הפריפייה בשביל העניים
    סגור
  • כמה ילדים יש לך ילד ??? מאיפה הם יביאו כסף ???? (ל"ת)
    הצלף 06/02/2015 16:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    הבן אדם אומר לכם עלייה של 5-7% השנה אז
    ייעוץ נדל"ן בגוגל 06/02/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    5 8
    חפשו בגוגל ייעוץ נדל"ן ותקראו על הנושא ברצינות
    סגור
  • 3.
    שאלה
    אורי 06/02/2015 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם מפלגה מקבלת נניח 60 מנדטים והמתחרה שלה מקבלת 40 מנדטים אז המפלגה עם ה60 מנדטים אם אף אחת מהמפלגות לא ממליצה עליהה לנשיא אז המפלגה עם ה60 מנדטים לא תוכל להרכיב ממשלה? איך זה עובד בבקשה?
    סגור
  • 2.
    להרוויח משכירות
    איתי 06/02/2015 11:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תפסיקו לחשוב שתשלם שכר דירה זה לזרוק כסף לפח!!! כדי לקנות בית נורמלי צריך סדר גודל של 400 אלף ש"ח. בכסף הזה קונים היום שתי בתים בארה"ב שמכניסיות כ 1000$ בחודש שזה כל השכר דירה בישראל אם תשקיע בדירות בארץ המחירים ימשיכו לעלות אתם תשקיע את כל ההון העצמי שלכם ותחילפו את השכר דירה במשכנתא שאף פעם לא ניגמרת, אם תחשבו על אלטרנטיבות אחרות חוץ מנדל ן ישראל להשקעות אז המחירים יהיו נורמלים, אבל אנחנו בטח לא פרמטרים....:)
    סגור
  • 1.
    נגידת בנק ישראל והכלכלן הראשי באוצר לשעבר: המחירים ירדו
    אובייקטיבי 06/02/2015 11:10
    הגב לתגובה זו
    12 4
    הכלכלן הראשי הסביר שעל פי כל פרמטר אנחנו כבר עכשיו בבועה, ונגידת בנק ישראל אמרה שסביר שהמחירים יעצרו ויתחילו לרדת ב 2015. אז אם אני צעיר ש"צריך" דירה, ויש לי קורת גג למשפחתי בדמות דירה להשכרה שאני מבסוט ממנה, ואני משלם כל שנה רק 3% מערך הנכס בתור שכר דירה, וההון העצמי שלי ושל ההורים עדיין ברשותינו והוא מושקע ומניב תשואה שמחזירה חלק מעלות שכר הדירה אם לא את כולו- אז למה שאני לא אחכה כמה שנים ואז אקנה במחיר נמוך בהרבה? הרי ברגע שתתחיל ירידת מחירים היא לא תהיה הדרגתית כמו בתחילת שנות האלפיים, כי חלק עצום מהביקוש לקניה היום נובע מהתלהבות מעליית ערך צפויה או מפחד מעליית מחיר צפויה. ברגע שאין יותר ציפייה לעליות כי מגמת הירידה התחילה בפועל ורואים אותה בשטח, אז מעט מאוד אנשים יקנו ואז ירידות המחירים יהפכו למהירות. רוברט שילר, פרופ' לנדל"ן הזהיר מבועה בארה"ב כבר ב 2003 וספג ביקורת קשה שהוא סתם מפחיד את הציבור. אבל בדיעבד יודעים שאכן היתה בועה והיא הפסיקה להתנפח ב 2006 וקרסה ב 2008
    סגור
  • מי שקנה בארה"ב ב 2003 מורווח היום יפה על הנכס (ל"ת)
    ייעוץ נדל"ן בגוגל 06/02/2015 12:21
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • הסבלנות לא תמיד משתלמת
    קוזוקומוטו 06/02/2015 12:14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אולי אתה צודק , אבל המציאות שונה לחלוטין . אני אחרי 10 שנים של המתנה , נאלצתי לקנות במקום פחות טוב עם מחיר זהה . כל שנה שאתה מחכה המחירים ימשיכו לעלות . אלה עם תחליט כל החיים לגור בשכירות זה הכי כלכלי , כי לא קונים מטבח ולא צריכים לשפץ . בהצלחה תחשוב טוב
    סגור
  • "בועה"
    יהודה 06/02/2015 11:31
    הגב לתגובה זו
    6 7
    איך אפשר לקרוא למצב של היום "בועה" אז לחדד לך את המושג בועה : בועה זה כשיש עודף ואתה ממשיך לייצר במקרה הזה דירות אבל אם אין עודף ויש רק חוסר איך אפשר לקרוא לזה בועה כמו בלון למשל הוא יתנפח כל עוד יש מקום לאויר והוא יתפוצץ כשלא יהיה עוד מקום , ואז הבועה מתפוצצת , שבת שלום
    סגור
  • לא מדוייק בעליל
    תל אביבי 06/02/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בועה באיזה תחום? הבנקים יתחילו אט-אט להפסיק את ההזרמה של מקורות המימון לפרוייקטי נדלן, מה שיוריד את רמות האשראי לנדלן. קריסה של קבלנים תייצר מצב של סטגנציה ואפילו דפלציה, כי ענף הנדלן יהיה פחות רלבנטי למשקיעים וליזמים. מכאן הדרך לקריסה טוטאלית של המשק - לא רק נדלן - היא קצרה. להזכירך, בזמן מיתון, למזומן מקסימום ערך.
    סגור
  • קח רק בחשבון שפרט לצעירים, אף אחד לא רוצה שהמחיר יירד
    אריק 06/02/2015 11:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בטח לא הממשלה המושחתת שלך, לא הקבלנים, בוודאי שלא האוצר החזירי במדינה, לא משרד השיכון שנמדד, לא רשות מקרקעי ישראל, שרוצה רק למקסם הרווח, בקיצור, לצערנו במדינה רק הזוגות הצעירים (והוריהם) רוצים בירידת מחירי הדירות
    סגור
  • גם חלק מההורים לא רוצה