ז'בז'ינסקי מסמן מתי יגיע המפנה במחירי הדירות בארץ - וזה בהחלט מתקרב

הכלכלן של מיטב-דש מתייחס לנתוני הלמ"ס, וגם לפדיונות הכבדים בקרנות הנאמנות - ומאותת לגבי תאריך שינוי הכיוון בשוק הדיור
 |  (31)
DELETE, צילום: Getty images Israel
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו בשבוע שעבר – רוכשי הדירות חזרו ובגדול למשרדי המכירות בחודש נובמבר. הכמות המבוקשת של דירות עמדה על 3,992, גידול של כ-14% בהשוואה לאוקטובר ושל כ-20% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כמות הדירות שמכרו הקבלנים עמדה בחדוש זה על 2,306, זינוק של כ-24% בהשוואה לנתוני אוקטובר ועלייה של 22% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בקיצור חגיגה, שהגורם לה הוא ככל הנראה נפילת חוק מע"מ 0%. המוני בית ישראל הבינו שאין למה לחכות, ורצו למשרדי המכירות.

אלכס ז'בז'ינסקי ממיטב דש: "הביקוש לדירות חדשות בחודשים ספטמבר-נובמבר חזר לרמות הגבוהות שהיו בפעם האחרונה באמצע שנת 2013. נתוני חודש נובמבר עדיין משקפים את התקופה לפני ביטולו של חוק מע"מ אפס. מבחינה זו, בחודש דצמבר, שבתחילתו הוסר החוק מסדר היום, המכירות עשויות להיות חזקות אף יותר".

מגבלות לא הועילו
"יחד עם זאת" אומר ז'בז'ינסקי כי "מנתוני משרד האוצר עולה שהביקוש לסך הדירות, החדשות והישנות, לא היה חריג בחודשים ספטמבר-אוקטובר", מדגיש ז'בז'ינסקי. "עוד עולה מנתוני משרד האוצר שחל גידול במשקל המשקיעים בשוק הדיור. גם נתוני המשכנתאות מראים שמשקל המשכנתאות שנלקחו לצורך רכישת דירה להשקעה נמצא בעלייה מתמדת"

לדבריו, המגבלות שהטיל בנק ישראל לא מצליחות לגבור לעת עתה על ההשפעה של הריבית האפסית על הביקוש לדירות, בפרט מצד המשקיעים – "ביקוש המשקיעים אף עשוי להתגבר בעקבות המכה שספג שוק האג"ח שפלט בחודש האחרון כ-6-7 מיליארד שקל של חסכונות הציבור שחלקם עשויים להיות מופנים לרכישת הדירות".

מתי יגיע המפנה? ז'בז'ינסיק מסביר כי בצד ההיצע, מספר חודשי היצע של הדירות החדשות שוב ירד לכ-11 חודשים מ-14 חודשים באמצע שנת 2014 – "לא ברור בינתיים האם הגידול בהיצע שהתחיל להתגבר בחודשים האחרונים יוכל להיענות לביקושים הגוברים. עושה הרושם שלמרות המאמצים של הממשלה להגדיל היצע הדירות, המפנה בשוק הדיור יחול רק כאשר הריבית תתחיל לעלות, מה שצפוי לקרות, על פי הערכתנו, במחצית השנייה של שנת 2015".

נציין כי להודעת הריבית האחרונה צורפה גם תחזית בנק ישראל ובה צויין כי ההערכה היא שהריבית תתחיל לטפס רק ב-2016. לכתבה המלאה - לחץ כאן
תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    לא חידש מאומה הריבית זולה ההחזרים נמוכים וההיפך (ל"ת)
    החייט 10/01/2015 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    ריבית - לעלות דחוף
    ריבית - לעלות דחוף 05/01/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לעלות דחוף את הריבית רק כך תהיה ירידה בשוק הדירות אבל כמובן שאין שום רצון לכך היצואנים יותר חשובים מעמך ישראל
    סגור
  • אתה לא מבין
    חנן 11/01/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז יתכן שעם העלאת הריבית יפטרו אותך ואחרים מהעבודה.
    סגור
  • 19.
    תגובה ל 4
    גג 05/01/2015 10:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה חי בסרט אם אתה חושב שהוזלת קרקעות עי מנהל מקרקעי ישראל יגלגל הוזלת מחירים לציבור..... הקבלנים יגזרו את הרווח כי משתנה ההיצע בידיים שלהם
    סגור
  • 18.
    הבעיה אינה הדיור
    גג 05/01/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש יותר מידי משתנים ואינטרסים בגינם מחירי הדיור לא יוזלו , שכחו מזה , הדגש צריך שיהיה שכר שכר שכר יותר גבוה כמו במדינות oecd
    סגור
  • 17.
    חזירות=נחוני שקר=קפואמזמן=היצע מוסתר=בועהמעל50%=דורעני! (ל"ת)
    בלוף יומי לפאייר!!!! 05/01/2015 00:53
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 16.
    קרטל הרצהפראייר=שליט מחירגבוה=מניעפיצוץ טבע 50%=דורעני! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 05/01/2015 00:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 15.
    ירידת מחירים דרסטית
    אהרון 04/01/2015 22:01
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כבכיר בתחום לפי כל התחזיות שניכרות בשטח,המצב יוביל לכך שאין דרך אחרת ומחירי הדירות ירדו,אני מדבר על ירידה של 25-40 אחוזים פחות,
    סגור
  • כבכיר בתחום אתה אמור לפחות להשמע
    לא בכיר בתחום 05/01/2015 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציני ולכן ברגע שאין התיחסות שלך לזמן. מתי? אז התגובה שלך טיפשית או שרלטנית וממש לא מקצועית.
    סגור
  • 14.
    הריבית תעלה מוקדם מהצ׳פוי ובהרבה יותר ממה שחושבים (ל"ת)
    אנליסט 04/01/2015 21:54
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    גם מחירי הסלולר היו פיקטיביים ,גם מחירי הדירות כאלה ,מה
    בא 04/01/2015 16:15
    הגב לתגובה זו
    9 0
    עולה כסף בדירה ,האדמה ,אדמת מדינה ,הפועלים הסינים,הבלוקים ,אפשר למכור הרבע מחיר אם רוצים .
    סגור
  • 12.
    בשורה טובה ל- 2000,000 שוכרי דירות!!!
    בן אהרון 04/01/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    4 4
    הצע הדירות להשכרה יגדל והשכירות תרד!!!!
    סגור
  • 11.
    למסות דירה שניה ושלישית והלאה באחוזים הולכים וגדלים... (ל"ת)
    YYYYY 04/01/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • למסות לך את הראש. כל הדיוט ורע 1000 שקל לשנה
    מרקו 04/01/2015 15:58
    הגב לתגובה זו
    1 5
    מס גולגולת
    סגור
  • 10.
    המפנה יגיע כשיהיה מס על הכנסה משכר דירה
    שגיא טובי. 04/01/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    17 3
    כמו כל הכנסה אחרת ולא 10% מעל 5,000 ש"ח.
    סגור
  • אינך מבין
    משה 11/01/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקרה של הטלת מסים נוספים על דירות להשכרה, שכר הדירה שלך יעלה בהתאם
    סגור
  • לבטל אזרחות לכל מי שקורא להטיל מס מה שלא יהיה
    מרקו 04/01/2015 15:58
    הגב לתגובה זו
    2 8
    לשלוח את כל הרעים והמושחתים לקובה
    סגור
  • 9.
    ידיעה מרעישה
    יוסי 04/01/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אני שמעתי שיש מגעים חשאיים בין ביבי לבוז'י הרצוג לרוטציה בינהם אחרי הבחירות, אם זה נכון אז אוי ואבוי והלך על בוז'י והוא שרוף לגמרי וגמור טוטאלית אם ביבי השועל הערמומי המטונף יצליח לשכנע את בוז'י הרצוג שיש בזה כוונות טובות אז הלך על בוז'י ותם ונשלם סיפור היש עוד על נקי אחד לסמוך, הכתבה הובאה באתר דבקה וביבי כנראה רועד בביצים כי יודע שהולך לעוף לקיבינימט ומנסה ללחוש לבוז'י הרצוג על קומבינה ולתפוס את בוז'י בתור מי שיציל אותו וגם סילבן שלום שמענו שאמר שממשלת אחדות עם העבודה זה לא דבר לא טוב כל הסימנים של הליכוד מראים שהליכוד מפחד פחד מוות ופועל נמרצות לתפוס מישהו שיציל אותם
    סגור
  • 8.
    אלטרנטיבי
    שי 04/01/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כשיהיה אלטרנטיבה לכסף בריבית יותר גבוה יעצר הביקוש לדירות כי גם הריבית על המשכנתאות יעלה והדולר יעלה כי באמריקה יעלו את הריבית והבורסהתרד כי ילכו לקבל ריבית בראש שקט כי הרוב מפסידים בבורסה
    סגור
  • 7.
    לעצור משקיעים, ללחוץ על משפרי דיור למכור דירה קודמת מיד (ל"ת)
    דני 04/01/2015 14:01
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 6.
    מי שלא רואה שהמחירים יורדים כבר ובגדול
    מאיר 04/01/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
    23 3
    עיוור או סנילי
    סגור
  • אתה על סמים? המחירים רק עולים (ל"ת)
    ישראלי 04/01/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    3 17
    סגור
  • הכוונה לדירות יד שניה (ל"ת)
    יובי 04/01/2015 15:58
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • הכוונה לכל הדירות תבדוק את נתוני מס שבח (ל"ת)
    מאיר 04/01/2015 17:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • כלום לא יורד או ירד, המתנתי ללפיד ואכלתי אותה.
    א 04/01/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    1 5
    תקנו וזהו אין מה לעשות.
    סגור
  • 5.
    פששש איזה גאון,איך הוא עלה על זה?
    שישקו 04/01/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    14 0
    המחירים ירדו כשהריבית תעלה...פרס נובל!
    סגור
  • 4.
    הממשלה מספסרת בקרקעות ומוליכה שולל את הציבור (ל"ת)
    חיים 04/01/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    22 1
    סגור
  • 3.
    מחירי הדיור
    רוני 04/01/2015 13:25
    הגב לתגובה זו
    6 5
    צודק. המחירים ירדו רק שהריבית תעלה.שיא הירידה שיקבלו בבנק בין 2 ל3 אחוז.
    סגור
  • 2.
    בקרוב נתחיל לראות עליית ריבית בארה"ב ומיד גם בישראל (ל"ת)
    כלכלן 04/01/2015 13:20
    הגב לתגובה זו
    20 2
    סגור
  • 1.
    הביקוש גדל לא בגלל האג"ח המטופש . אלא בגלל ה0
    ז'בז'ינסקי מפולין? 04/01/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    14 0
    מע"מ 0 שמעת על זה? אחרי שחיכו וחיכו וחיכו וחיכו וחיכו ואחרי שביבי העיף את ה 0 אז המטומטמים הולכים לקנות דירות במחיר מופקע.
    סגור
  • את מתנת מע"מ 0 אזרחי ישראל היו אמורים לתת לך (ל"ת)
    כדי שתצביע ל....... 04/01/2015 14:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור