"יש יותר מדיי גורמים בממשלה שלא מעוניינים לראות ירידה במחירי הדירות"

שמאי המקרקעין ארז כהן: "מחיר מטרה תכנית טובה, אך השפעתה תהיה מינורית" - מהן הבעיות העיקריות? צפו בראיון
ארז כהן, צילום: גטי אימג'ס ישראל
אתמול (ב') אישרו משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל את תכנית מחיר מטרה אשר נועדה להפחית את מחירי הדירות שישווקו על קרקעות מנהל באזורים שייבחרו ב-20%. עקב ביטול תכנית מע"מ 0% לרוכשי דירה ראשונה, שונה מתווה התכנית כך ש-70% מהדירות ישווקו לרוכשי דירה ראשונה.

אתמול אף הגדיל שר הבינוי אורי אריאל לעשות כשאמר שב-2015 ישווקו במסגרת מחיר מטרה 18-20 אלף יחידות דיור, בין היתר במודיעין ובראש העין. Bizportal שוחח עם שמאי המקרקעין ארז כהן ושמע אם אכן התכנית תשפיע על השוק. צפו בראיון :
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    קשקשן
    מהנדס 22/01/2017 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנו נראה בשנתיים הקרובות ירידות של 15%-20%.
    סגור
  • יותר כמו 40% ויותר (ל"ת)
    ליאור 23/01/2017 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    ******קראתי מאמר בגוגל - האם מחירי הדיור בכיוון ירידה?
    רונית 11/12/2015 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חומר למחשבה
    סגור
  • 13.
    ביבי שטייניץ איפה הפטישים הכבדים והסופרטאנקר?מילה זה
    החייט 10/12/2014 07:39
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מילה
    סגור
  • 12.
    ביבי איפה הסופרטאנקר שלך... לא שוכחים נפגש במרץ (ל"ת)
    ירבוע 09/12/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 11.
    כל הכסף שמרוויחים עכשיו ממיסוי נדלן יחזור אליהם כמו
    ר 09/12/2014 16:27
    הגב לתגובה זו
    13 1
    בומרנג כאשר יצטרכו לחלץ מוסדות פיננסים בעלי חשיפת יתר לנדלן. לבועה לוקח זמן להתפוצץ אבל אלו הם השלבים האחרונים שלה כאשר אחרון האנשים לא מאמין שהמחירים ירדו זה אומר שאנו לא כל כך רחוקים מהמשבר הגדול שיאלץ הזרמת כספים משמעותית למוסדות שלא נזהרו בעת הגאות.
    סגור
  • צודק ב 100%
    חזאי 09/12/2014 18:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמו סיפור ילדים, זה סופו של כל בלון,
    סגור
  • 10.
    או בקיצור - שקרניהו הביתה (ל"ת)
    נימי 09/12/2014 16:14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 9.
    קרטל חזירות=פישר/פלוגאשםבועהמעל50%=ע"ח עםפראייר=דור עני (ל"ת)
    חזירות=המשך ניצול!!! 09/12/2014 16:06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 8.
    קרטל=שליטמחירגבוה=מניעפיצוץטבעי=בועהמעל50%=דור עני!!!!! (ל"ת)
    נדלן=קרטל חזירות!!!! 09/12/2014 16:00
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 7.
    חצי מליון ילדים וממשכים לצחוק עלינו מקום המדינה
    גבאי נחום 09/12/2014 15:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למנוע מיוצא שואה כולם לקבל את כספי הילדים הרעבים למי שיש הכנסה לבטל ומיד. הצרכים לילדים כאן קודמים לכול .ודי עם המסחרה שאין להם כספים איך יתכן לחלק למי שעבד כאן מקום המדינה עם פנסיה כעט רנטה שילומים זקנה הקצבות מתנות חינם תרופות חשמל שניים משקפים טיפולים בלי כסף
    סגור
  • 6.
    מה ? אנחנו מטומטמים ??!!! תביאו חברה סינית לבנות 40
    רק אהבה 09/12/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    26 1
    סתם עובדים עלינו . זה הפך להיות נוהג רווח . תביאו חברה סינית במכרז לבניית 40000 דירות בתוך שנתיים ושלום על ישראל . במקביל להפשיר לצורך כך . כל השאר זה רק לזרות חול בעיניים . ביבי המנותק פשוט מוביל קלישאה שבה פשוט עובדים עלינו . יללא תפנימו . בכל פרויקט אחר כמו מנהרות הכרמל והרכבת . לוקחת הממשלה חברה סינית וגומרת ענין . אז זהו תפסיקו לעבוד עלינו רק אהבה
    סגור
  • 5.
    ממשלה אוכלת תושביה
    אורן 09/12/2014 15:53
    הגב לתגובה זו
    9 0
    זוהי לא מדינה אוכלת יושביה אלה ממשלה אוכלת תושביה מה אתם מחכים להחליף את שיטת הבחירות ואת השלטון. לגמור עם כל המונופולים הוועדים החזקים שגורמים נזק עצום ולתת לתושבי המדינה סיכוי לחיים יותר טובים ופחות מיסים.
    סגור
  • 4.
    האם הגורמים בממשלת ארה"ב רצו שמחירי הנדל"ן בארה"ב יירדו
    כלכלן וותיק 32 שנה 09/12/2014 15:50
    הגב לתגובה זו
    17 1
    מה זה השטויות האלה רוצים או לא רוצים. יש בועה וכשהריבית תעלה הבועה הזו תתפוצץ בין אם ירצו ובין אם לא ירצו. כוחות השוק חזקים מרצונות הממשלה.
    סגור
  • צודק
    יואל 09/12/2014 18:02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כל השאר קשקוש
    סגור
  • צודק
    יואל 09/12/2014 18:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל השאר קשקוש
    סגור
  • 3.
    יהיה יותר ביקוש לדירות המוזלות ופחות לדירות "רגילות"
    המחירים ילחצו למטה 09/12/2014 15:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מחיר מטרה יגדיל ביקוש לדירות שבמחיר מטרה. ביקוש חדש שמקורו גם באנשים שלא יכלו להגיע לדירה משלהם במחיר מלא, וגם ביקוש שמקורו באנשים שכבר התכוונו לרכוש במחיר מלא אבל עכשיו ירצו לרכוש ב 20% הנחה. 20% הנחה זה כמו לגור עוד 6 שנים בשכירות. זה אומר ששווה לחכות גם 6 שנים ולשלם שכר דירה (בוודאי זה כדאי אם בנתיים מתקבלת תשואה על הון עצמי) אם בסוף זוכים בדירה במחיר מטרה ב 20% הנחה. זה אומר שחלק מהאנשים שרצה דירה רגילה יתעקש לנסות לזכות בהגרלות של מחיר מטרה ובנתיים הביקוש לדירות רגילות יורד. זה יכריח את המוכרים שלהן (קבלנים או יד שניה) להוריד מחירים. הביקוש העודף למחיר מטרה לא יכול להעלות מחירים כי המחיר קבוע מראש. מחיר מטרה תוריד את כל מחירי הדירות במרכז הארץ, ולכן למחירים של הפריפריה לא תהיה ברירה אלא לרדת. איש לא ישלם בפריפריה מחיר זהה למחיר של מרכז הארץ, אז אחרי הירידה במרכז הארץ תגיע ירידה בפריפריה. לגבי זמן הבניה, מי שקנה "גינדי תל אביב" בשוק הפרטי ב 2010 יקבל מפתח רק ב 2016. ככה ש 2-3 שנים זה מאוד מהר.
    סגור
  • 2.
    אם הקונים למגורים ולא להשקעה
    יורם דירות"א 09/12/2014 15:42
    הגב לתגובה זו
    8 0
    יחכו קצת אז המחירים ירדו זה יקרה כאשר יחל גל הפיטורין במשק הנמצא במיתון זוחל לא יהיה למי למכור ואז ירדו המחירים לא צריך את העיתונאי לפיד צריך שכל וסבלנות
    סגור
  • הלוואי והיה לכם מושג כמה הכלכלה פה תלויה (ל"ת)
    על שקרים ועומדת למות 09/12/2014 18:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    ביבי שלנו ,שהוא מנהל טוב ,התמכר למיסים ועכשיו הוא נרקומ
    בא 09/12/2014 15:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן.
    סגור