אריאל: "בעוד שנה וחצי מחירי הדירות במרכז יהיו נמוכים יותר - לא לקנות"

"אני נשאר עם אותה אמירה - מחירי הדירות יתחילו לרדת ב-2015, יהיה גידול של 20% בשיווקים". כמה דירות ישווקו במחיר מטרה?
 |  (25)
אורי אריאל, צילום: לילך צור; Bizportal
"היום אישרנו את מחיר מטרה – תמתינו עוד שבועיים, תהיה הפתעה גדולה וטובה, שם המשחק הוא שיווקים", כך אמר היום שר הבינוי אורי אריאל בוועידת ישראל לעסקים של גלובס. "בשנת 2013, שהייתה שנה מבוזבזת מבחינתנו, עלינו ב-10% בהיקף השיווקים, ב-2014 העלייה בהשוואה ל-2013 תהיה ביותר מ-10%, וב-2015 יהיה מדובר ב-15%-20%. יש לנו גירעון של 100 אלף דירות. היות וראינו שהמחירים עולים ואין לנו מספיק שיווקים, עדיין ייקח לנו 3 שנים".

אריאל מסביר כי תכנית מחיר מטרה היא תכנית לגישור - "מחיר מטרה תתאפשר במקומות בהם יש ערך קרקע של לפחות 60 אלף שקל לדירה, כדי שליזמים יהיה ממה לרדת, את הירידה הזאת נוכל לגלגל לאזרח שרוצה לקנות. מה עושים במקום כמו דימונה או כרמיאל? הולכים לשווק בכרמיאל 1,050 דירות, מה עושים שם? אמרנו שמע"מ 0% יהיה במקום כמו כרמיאל, אך זה לא יצא לפועל. צריך לראות את שתי התכניות כדבר שבאים לגשר. איך אני יודע שנגיע לשיווקים טובים? כי אני יודע שבשדה דב יש לנו 16 אלף יחידות דיור, בצריפין 13 אלף, בהרצליה, ראשון לציון עשרות אלפי דירות. צודקים האזרחים שרוצים דירה לפני 2016".

אריאל הסביר מדוע העדיף ששר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, יעמוד בראש קבינט הדיור: "התקציבים הגיעו בעקבות מחויבות של שר האוצר יאיר לפיד לנושא הדיור, לבד לא הייתי מצליח להשיג תקציבים של מאות מיליוני שקלים."

"אני לא מאמין שמחיר מטרה תכנס למגירה אחרי הבחירות, כי אין אחד שאומר עליו ביקורת מקצועית, גם מי שיחליף אותי במידה וכן ימשיך בכך, מאמין שיהיו תכניות נוספות. השאלה היא כמה יחידות דיור נשווק במחיר מטרה כדי שזה ישפיע על השוק? ב-2015 נשווק בין 15 ל-18 אלף יחידות דיור, המינימום הוא 10 אלף יחידות דיור. עד סוף השנה נתחיל לשווק. התקופה האחרונה נוצלה היטב בשיווקים ובמחיר מטרה, יש מלאי תכנוני פי 6 ממה שהיה לפני שנכנסתי לתפקיד, הודות למשרד הפנים ולרשות מקרקעי ישראל. שם המשחק הוא שיווקים, הרעיון הוא שב-2016 יהיו 60 אלף שיווקים, מתוכם כ-20 אלף שקל במרכז".

לשאלה מתי תשתנה מגמת מחירי הדירות, השיב אריאל: "אכן המחירים יחלו לרדת ב-2015, אני נשאר עם אותה האמירה – יש קריאה לא מספיק טובה של השוק, תלכו לכרמי גת, שכונה חדשה בקריית גת, 36 דקות ברכבת מתל אביב. כמה עולה שם דירה של 4 חדרים? 900 אלף שקל, אם היו מורידים את ה-18% מע"מ 0% היינו מגיעים למצב של 90 משכורות לרכישת דירה. במרכז אנחנו בבעיה, אך גם שם בעוד שנה-שנה וחצי יהיה אחרת לגמריי. אני עדיין מציע לחכות עם רכישת דירות".
תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    לתבוע את המנוול הזה שגרם לי להפסד של 100,000 שקל (ל"ת)
    לתבוע עכשיו 10/12/2014 23:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    לקנות דירה
    יהויכין 09/12/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני דווקא מאמין לו - המתינו עוד מעט ותוכלו לרכוש דירה "5 דקות מכפר סבא" בסיבסוד רציני...
    סגור
  • 21.
    המחירים לא ירדו בעצם אף פעם
    סוחר מניות 08/12/2014 18:14
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מי שלא מבין למה אז זו בעיה שלו בגדול זה עניין של ביקוש ואנטישמיות גלובלית אין מקום בעולם כמו ישראל זוהי ארץ היהודים ארץ ארצינו מלפני 5000 שנה.אז אל תיקנו לכם נחלה יש מספיק יהודים בתור לי יש כבר דירה מלפני 3 שנים בלי משכנתההבנתם את זה ברוך
    סגור
  • 20.
    אמרת אותו הדבר לפני שנה מספר שבועות והכל יורד רק לא
    החייט 08/12/2014 17:58
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הבנתי שהתכוונת לחג שבועות מכך אני מסיק שיקח מספר שנים
    סגור
  • 19.
    עוף לנו כבר מהעיניים
    ליאורה 08/12/2014 17:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נציג ספסרי הקרקעות אל תאמינו לאף מילה שלו
    סגור
  • 18.
    ועד אז אזרחים טובים :תגורו ברחוב חא חא חא!!צוחקים עלינו (ל"ת)
    sdsd 08/12/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 17.
    חחח קורע בוא נראה אותו אומר מה יהיה עוד יום ח (ל"ת)
    הודיני 08/12/2014 16:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 16.
    מעדיף לא לקנות דירה מאשר לקחת משכנתא מטורפת
    רועי 08/12/2014 16:10
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מבחינתי שהמחירים יעלו בעתיד עוד 50%, אני לא קונה במחירים לא שפויים.
    סגור
  • 15.
    שטויות, כלכלת בחירות, מי שהקשיב לו- משלם ביוקר (ל"ת)
    המחירים רק עולים 08/12/2014 16:01
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 14.
    נתוני בלוף=תפסיקו אינטרס=דרוש צדק=דור עני=סיכון מדונה!! (ל"ת)
    קרטל דמגוגיה לפראייר 08/12/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    קרטלשליט מחירגבוה=מניע פיצוץטבעי=בועהמעל50%=דור עני!!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממדל=גנבים! 08/12/2014 15:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    הוא לא מתבייש הספסר קרקעות הראשי של המדינה (ל"ת)
    חיים 08/12/2014 15:54
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 11.
    בדיחת קרש .פשוט נמאסתם. (ל"ת)
    מני 08/12/2014 15:35
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 10.
    שטויות
    דור 08/12/2014 15:33
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כמה שטויות אתם עוד יכולים לדבר די די לדיבורים אל תאמינו
    סגור
  • 9.
    תחכו יותר תשלמו יותר (ל"ת)
    א.ש. 08/12/2014 15:06
    הגב לתגובה זו
    7 10
    סגור
  • אני מוכן לקחת את הסיכון ולחכות מאשר לחיות 40 שנה בחובות
    קני 08/12/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
    21 4
    שמי יודע אם אצליח להחזיר איי פעם , חובות שיגרמו לי ל-ז' נפול , לקמטים בפרצוף ועצבים רופפים.
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד לבית היהודי. גם עושים!! (ל"ת)
    מצביע מרוצה 08/12/2014 14:45
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • 7.
    מי בכלל מאמין לך אם בסביבה נמצא ביבי+בנט (ל"ת)
    פריד היהודי 08/12/2014 14:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 6.
    אריאל=טיפש עד כדי כאב (ל"ת)
    ירון 08/12/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 5.
    מה עשיתם בשבילי שאצביע בשבילכם . (ל"ת)
    בא 08/12/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    חבל לצאת בהצהרות (ל"ת)
    ביבי 08/12/2014 14:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    היה לך מספיק זמן להטעות את הציבור.... הגיע הזמן להפסיק (ל"ת)
    פאסימי 08/12/2014 14:25
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 2.
    לשם שנוי,טני מאמין לו! (ל"ת)
    משה 08/12/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 1.
    הליצן הזה רציני ??? - הם באמת חושבים שאנחנו טמבלים (ל"ת)
    שלומי 08/12/2014 14:16
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • בלוף אחד גדול