קפיץ הדיור משתחרר? "ביום אחד הגיעו למשרד המכירות מספר דמיוני של זוגות"

מהשלכות ביטול מע"מ 0%: "הממשלה יצרה פה עדר, זוגות צעירים חיכו, המחירים המשיכו לעלות והכל התפוצץ בבת אחת"
נדל"ן, צילום: Getty images Israel
ביטול תכנית מע"מ 0%, עם ההכרזה על בחירות בשבוע שעבר, הותירה זוגות צעירים רבים אשר ציפו לשלם פחות על דירה מאוכזבים ועם מחירים הרבה יותר גבוהים . גורמים בשוק הנדל"ן מעריכים שהציבור יסתער כעת על כל דירה פנויה וכתוצאה מכך המחירים רק ימשיכו לעלות .

"יש עכשיו אטרף וזה באמת הפתיע אותי הפעם - ביום שישי האחרון הגיעו 50-60 זוגות לחלק מהאתרים, אלו מספרים דימיוניים שאנחנו לא רואים בחודש שלם", אמר נדב בריח, סמנכ"ל חברת נווה העיר ייזום ושיווק פרויקטים. "גם בפרויקטים יקרים יותר, בשכונת 'עיר ימים', היכן שדירות נמכרות ב-2 מיליון שקל ומעלה ראינו הרבה יותר מתעניינים, אנשים פשוט כבשו את הביקושים".

בריח טוען כי גידול משמעותי במספר המבקרים נרשם במשרדי המכירות בראש העין, באר יעקב, חריש, נתניה, צור יצחק ופרדס חנה, כאשר המחיר הממוצע עמד על 1.3 מיליון שקל – "הממשלה יצרה פה עדר, זוגות צעירים זרקו לפח שכר דירה וראו איך השוק המשיך לעלות, כל הבלון התפוצץ ביום אחד. יש לי לקוח שהתעניין בדירה במודיעין לפני כחצי שנה שמחירה היה 1.4 מיליון שקל לכניסה מיידית, הלקוח המתין למע"מ 0%, הגיע למשרד המכירות כעת וגילה שהדירה מתומחרת ב-1.5 מיליון שקל ומועד האכלוס הוא רק בעוד שנתיים וחצי".

לגבי עליית מחירי הדירות המסתמנת כעת, בריח אינו מאמין שבזמן הקרוב נראה שינוי כלשהו – "היזמים בשלב ההטמעה כעת, הכל ממש טרי, בהמשך אם המצב יימשך כך נראה עליית מחירים, אבל בטווח המיידי היא לא תהיה דו ספרתית".

לגבי ההחלטה מהיום (א') לתת קדימות לזוגות צעירים חסרי דירה במכרזי 'מחיר מטרה' , אומר בריח כי משרדי הממשלה לא לומדים לקח מהחלטותיהם הקודמות – "ההצהרות עשו עד כה נזק לזוגות הצעירים, משרדי הממשלה צריכים לממש את התכניות כשיהיו דירות בשטח. צריך לזכור שהחלק הארי של שוק הנדל"ן מורכב ממשפרי דיור וכעת פוגעים בהם. המשחקים הפופוליסטיים האלה שוב ייגרמו נזק".

"הייתה מהומת עולם באתר בראש העין ביום שישי האחרון ואני מאמין שהמגמה הזאת תמשיך – כמות המבקרים הייתה פי 3 יותר גדולה מכרגיל", אומר אושרי זפרני, סמנכ"ל השיווק והמכירות של גיא ודורון לוי. "אבל האינדיקציה האמיתית תהיה בחודש הקרוב כשיסגרו העסקאות. ביום שישי סגרנו 4 עסקאות, אבל אנשים לא מקבלים החלטה אם להוציא 1.5 מיליון שקל תוך דקה. גם ברעננה, עיר שלא עמדה בקריטריונים של מע"מ 0%, ראינו יותר אנשים שהגיעו לרכוש דירות – הסיבה לכך היא שלמשפרי הדיור יהיה יותר קל למכור כעת דירות יד שנייה מאחר וזוגות צעירים לא בהכרח יעדיפו לרכוש דירות יד ראשונה".

תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    גל ההדף האמיתי זה כותרות שיקריות של קבלנים (ל"ת)
    אל תקנו כלום בשיא 08/12/2014 21:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    לא מבין
    רועי 08/12/2014 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק תסבירו לי כולם, המחאה הכי אמיתית שאפשר לעשות זה לא לקנות דירות, הקבלנים ינסו לייבש את המצב אבל בסוף אם לא יורידו מחירים הם יפשטו את הרגל לא אנחנו, תנו לעצמכם קרדיט ופשוט תשבו בצד ולא תיקנו, הם ישברו בסוף כי הם כבר קנו את הקרקע, פשוט לא מבין את הראש של האנשים הצעירים, במקום לקדם את המצב רק מחמירים וחבל
    סגור
  • אין מגרשים
    אשליות 13/12/2014 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלנים באין מזומנים לא יכולים ולא קוני קרקע אלא עסקות קומבנציה שמאפשרות להם לחכות ולא לבנות ולא להיכנס ללחץ. אלא מבין מוטב שתבין את הטעות הגדולה שלך שבגללה הרבה זוגות בלי דירה וגם בלי כסף שהתאדה. זה המצב גם היום ועוד יותר גרוע כי כולם חיכו ולא קנו ועכשיו אין מספיק דירות לרכישה לכולם וגם לא יהיו כי יבנו תמיד פחות מהביקוש, הקבלנים לא רוצים להסתכן ולא יבנו למלאי.
    סגור
  • 43.
    כן כן
    י 08/12/2014 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטלפונים לא מפסיקים לצלצל. כולם רצים לקנות. הצחקתם אותי. יש לכם לפחות חצי שנה של קיפאןן
    סגור
  • 42.
    הייתי שם "דימיונית" זו רק הכתבה הזו. פשוט שקר. (ל"ת)
    הייתי שם 08/12/2014 09:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 41.
    ראש העין זה פריפריה כמו עפולה. כל יום שעה בפקק
    תל אביבי 08/12/2014 07:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על כביש 5 ואין פתרון באופק. הממשלה חפרה בכל הרי ירושלים כדי לקצר את הנסיעה לשם ב 10 דקות, ולא נשאר כסף. גוש דן אבוד ל 10 שנים הקרובות. לא מוכן לשלם מעל 600 אלף לדירה בפריפריה
    סגור
  • 40.
    לפני שנה כל הדירות היו נחטפות בשעתיים.
    אורי... . 08/12/2014 01:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כך שהתזוזה הזו שהם רואים היא ביחס לתקופה הזו ובטח לא שווה לרמת הביקוש של לפני שנה ושנתיים.
    סגור
  • 39.
    באנו ראינו שאין לנו כסף והלכנו. (ל"ת)
    זוג צעיר 07/12/2014 23:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 38.
    לייבש אותם ולא לקנות! אז ייאלצו להוזיל!! אחרת נאכל אותה
    לא פראייר 07/12/2014 22:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אל תקנווווווווווו!!!!!!! הם יישברו ,לא חייבים לקנות אחרת הם יעלו המחירים!!! ולבחור ממשלה אחרת, אם לא תצליח גם היא אז לקנות כרטיס טיסה!!!!
    סגור
  • 37.
    רק לא ביבי (ל"ת)
    ליכודניק 07/12/2014 22:41
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    יאללה חברים למנף משכנתאות לדעת....
    קבלן מאושר 07/12/2014 22:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קדימה להסתער ולשלם כל מחיר....
    סגור
  • 35.
    הסבר לביקושים ההולכים וגואים
    ZARGEILA 07/12/2014 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחסור חמור בהתחלות בניה כל שנה . ולכן הפער נותר עצום בין ההיצע החסר[בלשון המעטה ] להדבקת הביקושים הנדרשים בקצב שעולה עקב המחסור בהתחלות הבניה שנוצרו במהלך השנים .
    סגור
  • 34.
    אובר דרפט
    ZRGI 07/12/2014 22:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בהתחלות בניה כל שנה יוצר רק יותר ויותר ביקושים לקניה . ישנו מחסור חמור בשוק שלפחות 70.000 דירות . מי שלא קורא את המפה הנדלנית טומן ראשו בחול . הדירות ימשיכו רק לעלות . רמז : למה רצו להעביר חוק להגבלת גובה שכירות מבעלי בתים ?
    סגור
  • 33.
    ממליץ לקנות מאפריקה מגורים באחד מהפרוייקטים (ל"ת)
    ניר 07/12/2014 22:01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 32.
    שימו לב כמה שעות נמצאת הכתבה בכותרת
    אמיר 07/12/2014 22:01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הכתבה יצאה בשעה 15:58 ועד עכשיו (6 שעות לאחר מכן) עדיין הכתבה בכותרת. כנראה שהקבלנים שילמו מחיר גבוה בתמורה לזה שהכתבה תישאר בכותרות כדי לזרוע פחד ובהלה בקרב הזוגות הצעירים בכדי שירוצו לקנות.
    סגור
  • 31.
    מה יותר גרוע מעליות המחירים ?
    שמו-אל 07/12/2014 21:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוליטיקאים שלנו . אי אפשר להאמין להם , פשוט סמרטוטים .
    סגור
  • 30.
    מעניין (ל"ת)
    עודד 07/12/2014 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    מי שמאמין שדירה בישראל שווה 400 אלף יורו הוא פראייררררר
    עילאי 07/12/2014 20:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וואלה אתם משלמים מחיר בכיה לדורות לא רק שאתם תבכו אלא גם בניכם ונכדיכם יבכו
    סגור
  • 28.
    מעניין למי הדמיון יותר מפותח ?מספר דמיוני ?חה חה חה
    שונר 07/12/2014 20:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משווקי הדירות הקבלנים וכל האינטרסנטים מפחדים והם בלחץ מזה שהמשק נכנס למיתון והם תקועים אם מלאים ולכן הם קונים פרסום בכסף מידי יום ביומו .מעניין מה יהיה הפרסום מחר ובשאר הימים ?
    סגור
  • 27.
    לא מאמין, רוצה לראות
    צביקה ד 07/12/2014 20:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רוצה לראות תמונות וסרטונים !הכול תעמולה לא מאמין לכתבות הממומנות , אי אפשר לקרוא עתונות אמינה הכול אינטרסים.אין קונים!אין כסף!
    סגור
  • 26.
    בשדרות הדירות כמעט חינם
    ירח 07/12/2014 20:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    10 דקות מאשקלון. הדירה בחצי מחיר חינם.ללא משנתא 10 דקות מאשקלון ואתה מסודר כלכלית לכל החיים!מי "שחושב" על אשקלון שיעשה מאמץ ויקבל דירה בחינם בשדרות רבתי....הסיטי של הדרום!!!
    סגור
  • "10 דקות מאשקלון" עלק. אשקלון זה ת"א יא ליצן?.. חחחחחחח (ל"ת)
    הבועה משגעת אנשים 08/12/2014 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אז לך תגור שם. הבנו שאתה מושקע בעיר הקסאמים (ל"ת)
    שיהיה לך בהצלחה 08/12/2014 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    הצעירים מליאנים אני משכיר ביוקר (ל"ת)
    באטיטו הזקן 07/12/2014 20:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    לירן סהרז זכור: משפטי נירנברג!! אתה, ומנהל העיתון!!!! (ל"ת)
    זיביהו 07/12/2014 20:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    לכל הפראיירים שאכלו אותה - תשלמו ליאיר
    רואה חשבון 07/12/2014 19:25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לפחות תראו ליאיר לפיד את הדלת החוצה. הוא צריך להפנים שלא הכל תלוי בקנקן (בלורית עם או בלי זקן) אלא בקבלות
    סגור
  • 22.
    כן בסדר , לא עזרו לצעירים , אז עכשיו כן יש להם כסף
    שלומי 07/12/2014 19:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה זה משנה שיש ביקוש אם אין יכולת לממן? קבלנים סתומים.
    סגור
  • 21.
    רוצו לקנות דירות המחירים רק עולים
    הצדיק מסדום 07/12/2014 19:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם
    סגור
  • 20.
    אל תקנו!!
    ארז 07/12/2014 19:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחרת תצטרפו לדור המשועבדים לבנקים כל ימי חייכם ותעסקו בהישרדות בלבד
    סגור
  • 19.
    כבר לפני חודשיים קבלן גדול בגוש דן נקב במחיר (ל"ת)
    מעל 1.6 מיליון ל-3חד 07/12/2014 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    מכירי הדירות
    ציון שלום 07/12/2014 18:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אני קניתי 200 דירות שילמתי בשטרות נמסים
    סגור
  • 17.
    באמת "מספר דמיוני" - הוא רק בדמיון שלכם. (ל"ת)
    מציאותי 07/12/2014 17:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    כתבה מגמתית מצד הקבלנים
    אבי 07/12/2014 17:38
    הגב לתגובה זו
    34 5
    רוצים לגרום לציבור לצאת בכוח ו לקנות דירות.כאילו שמחלקים בחינם. לא לקנות עד שלא ירדו המחירים ב20% לפחות!
    סגור
  • 15.
    ירוצו לקנות עכשיו דירות וימכרו אותם ב25% פחות בכינוס
    שלמה 07/12/2014 17:36
    הגב לתגובה זו
    29 4
    שוק הנדלן בועה בגלל הממשלה. הצעירים יקנו דירות לא יעמדו בתשלומי המשכנתא שהריבית תעלה הבנקים למשכנתאות ימכרו אותם. מיני סאב-פריים תוצרת ישראל
    סגור
  • 14.
    מחיר מטרה 790,000 אלף 3 חדרים בראש העין! (ל"ת)
    לאורי אריאל 07/12/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 13.
    הבחירות קרבות - לצאת להבעיר צמיגים
    רון 07/12/2014 17:12
    הגב לתגובה זו
    27 2
    לא מעניין איך... עשרות אלפי דירות לשוק במחירים שפויים או שלא תהיה ממשלה ! קאפיש
    סגור
  • מדברים מדברים ויושבים בכורסא מול החדשות מחכים למשיח
    עילאי 07/12/2014 20:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מזמןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן אמרתי שזה מה שצריך לקרות
    סגור
  • מספיק שיצבו ואולי יהיה שינוי. חבל שיש כל כך הרבה אדישים (ל"ת)
    אריק 07/12/2014 20:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    נו אז? בסוף סגרו 4 עיסקאות...חחח..אין כסף (ל"ת)
    ררר 07/12/2014 17:06
    הגב לתגובה זו
    21 0
    סגור
  • 11.
    מי שמוכן לקנות דירה ב1.5 מ' - אני לא מרחם עליו בכלל
    דודו 07/12/2014 16:53
    הגב לתגובה זו
    22 0
    ממש מסכנים. העשירים הפסידו עוד כמה פרוטות.
    סגור
  • 10.
    ראיתי את הכסף נשפך מכיסי הצעירים (ל"ת)
    אנונימי 07/12/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 9.
    איש פשוט
    אורי 07/12/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בפתח תקווה המחירים אותו דבר
    סגור
  • 8.
    שקר וכזב
    יצחק 07/12/2014 16:49
    הגב לתגובה זו
    21 2
    ביום ששי עברתי ליד מספר משרדי מכירות בנתניה הכל שומם הכל שקר
    סגור
  • עברת ליד מספר משרדי מכירות?
    יוסי 07/12/2014 20:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ספרו אותך בתור מתעניין...
    סגור
  • 7.
    מטומטמים שההורים שלהם האכילו אותם שחייבים לקנות דירה
    כלכלן 07/12/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    10 5
    בלי דירה איך הילדים יהיו "מסודרים" טמבלים לא מתים
    סגור
  • 6.
    הזוגות צריכים לצאת אל הרחובות והכבישים, לא אל משרדי
    א 07/12/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
    27 2
    המכירות של עגל הזהב! איזה עם דפוק ופראייר!
    סגור
  • אם הם יצאו להפגין במקום לעבוד אפילו למקרונים (ל"ת)
    ב-3 שקל לא יהיה להם 07/12/2014 18:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    לפיד 0%, מע"מ 18%
    גבי 07/12/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    15 14
    במקום לעשות ממשיכים בדיבורים - מחיר מטרה כן/לא.... כל הדיבורים שלכם עשו רק נזק עד היום !!!
    סגור
  • אם נמשיך להצביע לביבי ולליכוד ככה הכל יראה (ל"ת)
    ירושלמי 07/12/2014 17:05
    הגב לתגובה זו
    22 7
    סגור
  • 4.
    אם באמת היו נוהרים זוגות למשרדי המכירות וקונים דירות
    שונא שקרנים 07/12/2014 16:23
    הגב לתגובה זו
    36 2
    כפי שאתם מתארים הרי שלא היה לכם זמן להתראיין כי הייתם עסוקים במכירת דירות אבל באמת היא שאף כלב לא נכנס למשרדי המכירות והשוק מת.
    סגור
  • 3.
    שמחיר הדירה קפץ ? (ל"ת)
    מה קרה 07/12/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    כמה עשיר ככה אהבל (ל"ת)
    עם ישראל 07/12/2014 16:15
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 1.
    בטח לקבלנים מרוב דמיון נדפק השכל (ל"ת)
    f 07/12/2014 16:14
    הגב לתגובה זו
    37 0
    סגור