16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

16:08 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 2.5%, בזן יורדת 3.4%

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שראל: "חוסר אחריות לעודד קניית דירה כשהמחירים בשיא - הם בוודאות יירדו"

"מחירי הדירות גבוהים בכל קנה מידה עולמי. הזוגות הצעירים לא מבינים מה היה קורה אם תכנית מע"מ 0% הייתה מיושמת"
 |  42
השוק הדוהר
Share
"אני חושב שהזוגות הצעירים לא מבינים את מה שהיה קורה אם תכנית מע"מ 0% הייתה יוצאת לפועל – יש בסך הכול 10 אלף דירות שהיו עומדות בקריטריונים ו-100-120 אלף איש שחיפשו דירה, הכסף היה מגיע בסופו של דבר לקבלנים ולא לזוגות הצעירים", כך אמר הבוקר מיכאל שראל בגלי צה"ל, לשעבר הכלכלן הראשי באוצר, אשר התפטר בעקבות התוכנית של שר האוצר יאיר לפיד.


לשאלה מה יקרה עכשיו, עם ביטול תכנית מע"מ 0% לאחר ההכרזה על הבחירות, אמר שראל: "זה נורא מסובך, ראינו בחודשים האחרונים ירידה משמעותית ברכישת דירות חדשות והצטברו מלאים אצל הקבלנים, מצד שני תהיה התנפלות מצד הרוכשים – כלומר, הקבלנים יירצו למכור והצעירים יירצו לקנות, לכן עוד לא ברור מה יקרה למחירים בטווח הקצר".

בטווח הארוך, שראל מעריך שנראה שינוי דרמטי בשוק הדיור: "בטווח הארוך יותר המחירים יירדו, הם גבוהים בכל קנה מידה – לעודד אנשים לקנות דירה זה בסדר, אבל דווקא היום, כשהמחירים בשיא זה צעד חסר אחריות".

לגבי תפקודו של יאיר לפיד כשר אוצר אמר שראל: "השנה הראשונה של לפיד הייתה דיי טובה כי החזירו את היציבות הפיסקלית, אבל נראה שבשנה השנייה החלו לנהל כלכלת בחירות אשר פגעה בתוצאות של השנה הראשונה, תכנית מע"מ 0% הייתה גימיק לפני בחירות".

תוך כך, שמאי המקרקעין ארז כהן מעריך כי מחירי הדירות יעלו בממוצע ב-2%-4% בעקבות ביטול מע"מ 0% - ה"דד ליין" למגמה זו יהיה לקראת הבחירות הצפויות במארס 2015, כשהרבה רוכשים שוב יגלו נטייה לשבת על הגדר ולחכות מה יילד יום לאחר הבחירות. ההערכה היא שתהיה ברבעון הקרוב עלייה רבעונית שלא ראינו שכמותה בשנה האחרונה והיא נאמדת בממוצע בכ-30-60 אלף שקלים נוספים לדירה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

42 תגובות ב-24 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
24 איציק ר 08/12/2014 16:11 השקעה בנדל"ן היא לא "שוס" אבל האלטרנטיבות חלשות. (ל"ת)
23 אחיטופל 08/12/2014 13:43 מי יודע כמה עוד יעלה עד שנגיע לשיא ?!
כבר שנתיים וחצי אומרים שאנחנו בשיא. פספסתי קניית דירה בגלל אזהרות ועצות אחיטופל !!!
22 בא 04/12/2014 13:09 שאלה ,באוצר אוהבים זוגותצעירים , למה הורדת ריבית בלי חש
בון ובלי פתיחת הנדלן לתחרות ,
21 gideon 04/12/2014 12:32 חוסר אחריות מצד כותב הכתבה להבטיח שהמחירים יירדו
חוסר אחריות מצד כותב הכתבה. חוסר אחריות להבטיח שהמחירים יירדו כאשר בפועל לא נעשית שום פעולה שתיגרום למחירים לרדת. וכן, זה נכון: המחירים בישראל גבוהים בכל קנה-מידה עולמי. זו שערוריה לאומית. ולגבי "הטווח הארוך": להגיד "טווח ארוך" ולא להגיד משהו על אורכו זה דיבור סרק. ברור שבטווח הארוך המחירים יירדו, הרי שוב הדירות תמיד היה מחזורי. המלצתי: קנו דירה בפריפריה, שם עדיין אפשר להשיג איכות חיים במחיר נשיג. וגם המשכנתאות יותר נדיבות.
עילאי 04/12/2014 13:33 ממש לא חוסר אחריות המחירים לא רק שירדו הם יתרסקו (ל"ת)
20 עילאי 04/12/2014 11:39 רבותיי תבינו כל מי שקונה דירה להשקעה יקבל זובור ומי
שחייב לקנות למגורים הוא בבעיה אבל אני נתתי אתמול הצעה מה לעשות במקרה של עשיקת האזרח התמים אומר שוב באירופה הגדולה בעיר כמו פריס דירה טובה במיקום מעולה ולא שכונות עוני המחיר הוא 350 עד 420 אלף יורו שזה אומר מחיר של דירה בישראל רק מה ההבדל ששם אני מקבל על השיכרות 1500 יורו לחודש ואף יותר ופה אני משכיר ב 3500 שח מה שאומר יש לי דירה בפריס אני משכיר אותה שם ופה בארץ אני משכיר ממישהו ועוד מרוויח כל חודש 3000 שח איזה גדול ואז אני ממתין להתרסקות שתבוא בישראל ותבוא התרסקות אני אקנה פה גם פשוט ותחשבו על זהההה
דני 04/12/2014 16:23 עילגות זה לא נעים
שוכר ממישהו* (למה ערסים תמיד אומרים "משכיר"?)
19 שי כהן 04/12/2014 11:35 כששער הדולר בכיוון 4 ומעלה, הריבית בטוחת
הריבית של בנק ישראל תעלה, אנשים לא יעמדו בהלוואות ו הירידה תבוא לבד. תכף כונסי הנכסים יציגו רשימה ארוכה של נכסים, כבעבר.
18 ייאי 04/12/2014 11:24 עכשיו גנז ביבי הקפריזי את מעמ 0.אנשים יתנפלו על דירות
והבנקים למשכנתאות וחברות הבניה לדיור יעשו רווים ענקיים;והעם? את מי מעניין העם.זה לא עם בכלל ,זה עדר של טיפשים שכבר 3 קדנציות שמנו את העטד הקוצני ביבי על ראשינו והוא הפכנו לדלת-העם.
17 אהרון 04/12/2014 11:20 השקעה לא כדאית
השקעה בדירה לא כדאית עדיף בדולר ועוד יותר כדאי באגח הנקוב בדולר . למשל אגח חברת חשמל קופון 9.3 אחוז . למרות שהמחיר בסביבות 125 עדיין התשואה סביבות 4 אחוז מעבר לזה לטווח של שנה כול הסיכוי שהקופון יכניס 9.3 אחוז .
16 אריק 04/12/2014 11:10 בשביל להגיד "לא ברור מה יקרה" לא צריך....
בשביל להגיד "לא ברור מה יקרה" לא צריך....לראיין איש.
15 שלום 04/12/2014 11:05 מבקש הבהרה תודה
הקבלן אמור לגבות מע"מ מהקונה ולהעבירו למע"מ ,במקום זאת יזכה את הקונה,על כן איך הקבלן מרוויח מפעולה זו. כמובן בד ובד נדרש לפקח על הקבלנים!!
עילאי 04/12/2014 13:15 פשוט הרמת מחירי הדירות ב 20 אחוז עכשיו יש מבין (ל"ת)
14 שגיא טובי 04/12/2014 10:59 חוסר אחריות זו אפליית מס שלא תיקנת.
חוסר אחריות זה לגרום לכל אדם בר דעת שיש לו הון פנוי למנף אותו ולקנות דירה להשקעה ואפילו שתעמוד ריקה......חוסר אחריות זה להעלות מס בורסה ל-25% כשבהכנסה משכר דירה כמעט שלא משלמים מס.....חוסר אחריות זה למסות 15% הפסד ריאלי בפק"מ...מה חשבת שיקרה?
בא 04/12/2014 13:11 יופי שגיא ,ניסוח קצר ומדוייק . מה איכפת לו מהצעירים ,אמ
א שלו מרוצה וגם אישתו ,יש משכורת ענקית חופשות בחול ...שראל שראל ,חוץ משיזוף ,מצפון ו,כרטיס למעלה יש לך הכול .
13 ישראלי 04/12/2014 10:53 תנו להם להעלות את המחיר הדירות אז יותר יעזבו כאן !! (ל"ת)
12 רובי 04/12/2014 10:50 מע:מ 0
תוכנית לפיד תהיה טובה לעשירון העליון בלבד . ובכלל כולם רק דיבורים ואת החלשים רומסים....
11 שאפיק 04/12/2014 10:49 עוד קשקשן (ל"ת)
10 אסטרולוג ומדיום 04/12/2014 10:49 הכלכלנים והפוליטיקאים נלחמים את המלחמה הקודמת במקום
להבין שהמלחמה הבאה כבר מתקרבת, והיא איך אנשים שכן הצליחו לקנות דירה, ישלמו את המשכנתא כשנעבור מסביבת ריבית אפס לסביבת ריבית נורמלית של 5% או חצי נורמלית של 2.5% ??? איך ??
9 רוכש פוטנציאלי 04/12/2014 10:47 הקבלנים מדברים לאחרונה על "מלאי קטן יחסית" שיפגוש ביקוש
גדול יחסית. ואני שואל, איך אפשר להגדיר את מלאי הדירות הבלתי מכורות בתור "קטן יחסית" כאשר הוא נמצא בשיא שלא היה כמוהו כבר 15 שנים??? יש 26,000 דירות אצל הקבלנים לעומת 12,000 שהיו בשנת 2009 למשל.
8 סמנכ"ל 04/12/2014 10:45 אבל צביקה דורון היועץ אמר שדירה תמיד תישאר דירה, אז
מה זה משנה שהמחיר שלה ירד? זה לפחות מה שצביקה דורון יועץ נדלן אמר אינספור פעמים בטוקבקים. מבחינתו, שאני אקנה היום דירה ב 140 משכורות ממוצעות, ואוריש אותה לנכדים שלי. אמנם בעתיד מחיר הדירה יחזור לשפיות ויעמוד על 70 משכורות, אבל הדירה עדיין תהיה דירה ועדיין אוריש אותה.
חלאה שטוב שלא מגיב 04/12/2014 12:19 צביקה דורון הוא סוציומט שקידם את עצמו ע"ח האחר (ל"ת)
צעיר 04/12/2014 11:35 הוא היה אינטרסנט גדול וטוב שנפטרנו מנוכחותו (ל"ת)
7 אנונימי 04/12/2014 10:44 קשקשן !
על הירידה דיברו גם לפני שנה , שנתיים ושלוש. ומי שחיכה בקבעות עצות אחיתופל שכאלו - אכל אותה בגדול במאות! אלפי שקלים + שנים של החזר משכנתא בריביות נמוכות
6 עידו 04/12/2014 10:32 עוד כלכלן חסר אחריות -שלא מבין ומתנכל לזוגות צעירים!!!
איך יכול כלכלן רציני להגיד שזוגות צעירים יפגעו אם יקבלו 300 אלף שקל הנחה על 1.6 מיליון שקל ? פשוט דמגוג שלא מבין את הגאוניות הכלכלית בהצעה של לפיד : מדובר פשוט בתיאורית הציפיות האינפלציוניות - לפיד בא ואומר לזוגות הצעירים (יחד עם תוכנית מחיר המטרה ) לא צריך לרוץ המחירים ירדו גם תקבלו הנחה וגם נגביל את מחיר הדירה (לא כמו באילת שהפטור ממע"מ מנוצל לעליית מחירים) ואכן זוגות צעירים הפסיקו להשתולל וחיכו בסבלנות מה שגרם לחץ לקבלנים להוריד מחירים אבל שראל ודומין לא ירגעו עד שדירה 4 חדרים תעלה 2 מיליון שקל -
לירן 04/12/2014 11:34 אתה לא מבין כלום בכלכלה
כל סטודנט שנה ראשונה לכלכלה יודע שכאשר נותנים סובסידיה חלקה מגיע לצרכן וחלקה ליצרן. ככל שההיצע יותר קשיח כך החלק של היצרן בהטבת הסובסידיה גבוה יותר. היצע הדירות בישראל כמעט קשיח לחלוטין בטווח הקצר ( כ-6 שנים). על כן הקבלנים יהנו ממרבית ההטבה ולא הזוגות הצעירים (אני עומד בקריטריונים של החוק). 10 אלף הזוגות הראשונים יהנו מהנחה של 6-7% וכל שאר המדינה תסבול מעליית מחירים בגלל עודפי הביקוש. תמצא כלכלן אחד במדינה שיגיד שהחוק יעזור להורדת מחירי הדירות.בהצלחה
בא 04/12/2014 13:15 לירן ,אתה מקבל משכורת כדי לכתוב או אתה סתם לא מבין . (ל"ת)
ללירן הסטודנט 04/12/2014 12:03 ומה קורה כשיש סובסידיה שמוגבלת בתקרת מחיר?
אז איך המחיר יעלה?????? את זה לא נראה לי שלמדת בתואר לכלכלה, נכון? פלצן
שחר 11/12/2014 13:45 מתחילים להוריד מהבית
מפרט, מרפסות, גודל - והכל נמכר בתקרת המחיר לפטור (1.6 במקרה הנ"ל)
5 בן אהרון 04/12/2014 10:32 למה דואגים רק לזוגות צעירים!!! מה לגבי בודדים?
כולם צריכים להתחתן כדי לזכות בדיור? מה לגבי כל הבודדים, סטודנטים חיילים משוחררים רווקים ורווקות??? צריכים לגור ברחוב ? או אצל ההורים?? משהו צריך להרים את הדגל הזה !!!!
אלי 04/12/2014 11:16 רווקים מעל 35 גם היו בתוכנית של לפיד (ל"ת)
בן אהרון 04/12/2014 11:44 ועד גיל 35 איפה לגור? אצל ההורים? ברחוב? (ל"ת)
4 חזי 04/12/2014 10:32 אחד הכלכלנים המוערכים ביותר.
לגזור ולשמור.
בא 04/12/2014 13:18 רגע ,אני מביא מספריים . אבל נראלי שמשהו כבר האריך אותו (ל"ת)
3 שייקה 04/12/2014 10:25 רוצו רוצו כמו עדר מטורף (ל"ת)
2 אא 04/12/2014 10:15 לקבלנים אין שום אחריות מלבד הכסף לחשבונם לא מעניין אותם
כלום , רק מנסים כל יום ויום להלחיץ את הצעירים , פשוט בושה וחרפה שהתקשורת נותנת לזה יד כאילו לעיתונאים אין קרובים ללא דירה וללא עתיד.
eby 04/12/2014 11:34 ומה חשבת?של מי התקשורת?לאיזה טייקון אין קשר לבניה.פרסום
ותקשורת?הכל זה קליקה אחת.מדינה בשחיתות רוויה.
אזרח 04/12/2014 10:25 גם לביבי אים שום אחריות מלבד הכסא (ל"ת)
1 משה - חיפה 04/12/2014 10:13 עוד פוץ שבא לזרוע חול בעיני הצעירים האומללים (ל"ת)
אהרון 04/12/2014 11:22 לזרות ולא לזרוע (ל"ת)
משקיען 04/12/2014 10:54 מחירי הדירות
שראל צודק המחירים ירדו רק צריך סבלנות
שרה 04/12/2014 23:07 מחירי הדירות
אני לא יודעת למה זוגות צעירים בוכים על מחיר הדירות. עשיתי חשבון כמה עלתה לי דירה לפני 44 שנים ויצא לי 160 חודשי עבודה לדירה ממוצעת. כשהתחתנתי קניתי דירה קטנה 3 חדרים, ללא מעלית. היום כל זוג רוצה להתחיל בדירת 5 חדרים מרפסת שמש ומעלית והמיקום הכי יקר תל אביב.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש