18:29 מניות הטכנולוגיה מעיבות על המסחר בוול סטריט

14:46 המניה שהציתה חלום בת"א רשמה יום 6 רצוף של ירידות >>

14:48 עכשיו זה רשמי: נשיא ברזיל מישל טאמר מואשם בשחיתות

14:33 בעקבות מחאת הנכים: שיבושי תנועה בכביש ירושלים-ת"א

13:49 איביאיי על פרוטרום: ממליצים להקטין חשיפה

13:45 רה"מ לשעבר אהוד אולמרט שוחרר מבית החולים והוחזר למאסר

13:40 מהיום - ניתן לקבל את תלוש השכר גם בדוא"ל >>

12:28 תל אביב: קרון רכבת עלה באש בתחנת ההגנה; אין נפגעים

11:55 בג"ץ על המשבר בהדסה: "הליך גישור יכול להוביל לתוצאה הטובה ביותר"

11:48 אוקראינה: קצין בכיר נהרג ואזרח נפצע בפיצוץ מכונית תופת בקייב

11:16 ראש השב"כ: "מתחילת 2016 איתרנו 2,000 מפגעי סייבר"

10:36 חולדאי: "אין מועמד במפלגת העבודה שיכול לקחת אותה קדימה"

09:57 בנט על יהודי ארה"ב: "הם חשים שקיבלו סטירת לחי מהממשלה"

09:25 הדולר צולל 0.47% הבוקר ומתקרב לנקודת שפל חדשה >>

08:48 חיסול בדרום: עבריין מוכר למשטרה נהרג בפיצוץ ברכב באשקלון

08:44 חיפה: רוכב אופניים כבן 60 נהרג בתאונת דרכים

08:33 צפון קוריאה: "מדיניותו של טראמפ דומה לנאציזם של המאה ה-21"

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות
הבטחות שווא

גלי ההדף: בשוק הדיור מבינים שתוכנית 'מע"מ 0%' קורסת - מה ההשלכות?

הפיצוץ בין נתניהו ולפיד שמוביל למערכת בחירות, הינו בעל השפעה דרמית על שוק הדיור ומחירי הדירות - הנה מה שצופים הקבלנים
 |  72
הבטחות שווא
Share
פיצוץ השיחות אמש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר האוצר יאיר לפיד עשוי להוביל בקרוב מאוד לפיזור הכנסת ולבחירות חדשות. אמש הציב נתניהו ללפיד 5 תנאים להמשך כהונת הממשלה, כאשר אחד מהם הוא הקפאת תכנית מע"מ 0%. לפיד מסרב נחרצות להקפאת תכנית הדגל של מפלגתו והסיכויים שמחר חברי הליכוד יצטרפו להצעת החוק של מרצ ומפלגת העבודה לפיזור הכנסת גדולים.


חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן , אמר: "הממשלה השאירה אחריה אדמה חרוכה. אף תוכנית של הממשלה לא יצאה אל הפועל ולכן היא החמירה את המצב והשאירה שוק מבולבל. החל מרוכשי הדירות דרך היזמים ועד הבנקים. כל עוד יש אי וודאות לגבי קרקעות המדינה ואנחנו לא יודעים אילו מכרזים המינהל ישווק אם בכלל ובאיזה קונסטלציה, החברה בוחרת להתמקד בייזום פרויקטים על קרקע פרטית".

שמשון הראל , בעלים משותף ומנכ"ל חברת אמריקה ישראל להשקעות : "חוק מע"מ 0% אמור היה להטיב עם כ- 10,000 רוכשי דירות בשנה, שזה כחמישית מכלל רוכשי הדירות החדשות, שזה כעשירית מכלל רוכשי הדירות בישראל, כולל דירות יד שניה. כך שרוב הרוכשים ממילא לא היו זוכים לעדנה ממנו".

הראל טוען כי ההמתנה לחוק יצרה ביקושים כבושים בכמויות גדולות מאוד שיתפרצו עכשיו לשוק שמלאי הדירות הבלתי מכורות בו הוא נמוך יחסית - "למרות הפרסומים האחרונים של הלמ"ס, מספר התחלות הבניה נמצא בירידה, והדבר יגרום בטווח המיידי לעליית מחירים וגם ייקר את עלויות הבניה כי היזמים ירצו עכשיו לבנות יותר וחברות הבניה יעלו את המחירים. אני מניח שבמהלך השנה הקרובה, מחירי הדירות עלולים לעלות בכ- 5%-7% , זאת לעומת הקביעה של הממשלה שהמחירים ירדו".

"עליית מחירים לטווח ארוך - סכנה לקבלנים"
ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר מקבוצת אשטרום : "אני מניח שיהיו רוכשים שכדי לקדם את הנושא של מע"מ 0% , יעבירו בבחירות הקרובות את הקול שלהם ליש עתיד, אבל יהיו גם כאלו שיגידו שלפיד הביא חורבן על הכלכלה, ככה שקשה להתנבא פוליטית. מה שכן, סביר להניח שרבים מהזוגות הצעירים יבקשו להמשיך ולחכות לממשלה הבאה כדי לראות מה יהיה, דבר שבטווח הקצר יעלה את מחירי השכירויות הגם כך גבוהים ויהיו גם רבים שיחליטו לרדת סוף סוף מהגדר ולחזור לשוק הרוכשים".לדברי פרידמן, "בשלוש-ארבע השנים האחרונות, מחירי הדירות עולים בהתמדה. אולי בטווח הקצר, עבור היזמים זה דבר טוב, אולם בטווח הארוך- זהו אסון בשבילנו. עליית מחירי הדירות מייקרת את ערכי הקרקעות ובכך מגדילה את הסיכון היזמי בפרויקט. ככל שהקרקע יקרה יותר ויש קיפאון במכירות, היזם צובר עלויות מימון גבוהות יותר ויותר והדבר מסוכן, על אחת כמה וכמה כשמדובר ביזמים קטנים. האפשרות של יזמים לבצע מספר פרויקטים במקביל קטנה כי ההון שלהם מוגבל. מה ששוב, לא טוב לציבור כי בסופו של דבר ההיצע לא מצליח להתקרב לרמות הביקוש". יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת אלמוג : "זהו חוסר אחריות משווע מצד הממשלה, הקואליציה וגם האופוזיציה לשבור את הכלים וללכת לבחירות במצב שהמשק בקיפאון, הכלכלה במיתון והאינתיפאדה בפתח. הפגיעה היא לא רק בשוק הדיור כי אם בכל המשק בישראל. כשפתרונות ארוכי טווח לא יצאו לפועל, קיווינו שלפחות חוק מע"מ 0% יהיה זה שיקל על הזוגות הצעירים להגיע לדירה, אך ההבטחות הללו שנמשכו כמעט שנה הקפיאו את השוק, הביאו אנשים לשבת על הגדר ולהמתין לפנטזיה שלא מומשה. בכך יצרו ואקום גדול מאוד בשוק מפני שהציבור שהמתין עד כה, בין אם הזכאים ובין אם אלו שחוסר הודאות גרם להם להמתין, יתנפלו עכשיו על משרדי המכירות, מה שיגרום לעלייה בביקושים שתוביל באופן טבעי לעליית מחירים".

"הכרזות פופוליסטיות עולות לציבור הרבה כסף"
שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין אמרה: "תכנית מע"מ 0% פנתה לקהל בוחריו בקרב משפחות צעירות מהמעמד הבינוני ש"ישב על הגדר" בציפייה לאישורה ונשאר כעת ללא מענה, אך לא רק הם סובלים מעליית מחירי הדירות. נוצר מצב שאותן הכרזות פופוליסטיות עולות לציבור הרבה כסף, שכן לא רק שמחירי הדירות לא ירדו בתקופת ההמתנה לחוק המע"מ אלא עלו ואף ימשיכו לעלות בשל איבוד אמון הציבור בממשלה וחזרה למשרדי המכירות. עלייה מתמדת במחירי הדירות בישראל היא כבר עובדה קיימת וחבל שמקבלי ההחלטות לא עוצרים רגע כדי לבדוק את שורשי הבעיה אלא מסתפקים בהכרזות פופוליסטיות ונקודתיות".

לדברי נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת האחים דוניץ "נפילת הממשלה מבטלת סופית את חוק מע"מ אפס ולראשונה מחודש מרץ, משב רוח רענן הגיע לענף הנדל"ן. כאשר הממשלה לא מפריחה בלוני ניסוי באוויר השוק יכול לחזור ולתפקד. השאלה הגדולה היא מה יעלה בגורלן של תוכניות הממשלה שלא הגיעו לישורת האחרונה כמו הסכמי הגג, דיור להשכרה וכמובן מחיר מטרה. גם אם התוכניות האלה יוקפאו, אני רוצה להאמין שעד הבחירות, משרד השיכון יוציא לפועל מכרזים שנדחו בחודשים האחרונים ולא יאפשר למלאי הדירות לרדת".

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר לשיווק פרויקטים : "אנו מבינים היום שחוק המע"מ, מחירי מטרה, מחיר למשתכן ועוד הצעות כאלו ואחרות שיצאו ממשרד האוצר וממשרד השיכון, נפלו. אנו צופים, לאור סביבת הריבית הנמוכה, שתהיה נהירה של זוגות צעירים ומשפרי דיור, שישבו "על הגדר" עד היום, למשרדי המכירות במטרה לרכוש דירה רגע לפני שהמחיר שוב ייעלה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

72 תגובות ב-41 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
41 הומלס 09/12/2014 00:29 הדרך היחידה של הליכוד לחזור למיינסטרים היא להחיות את מע
הדרך היחידה של הליכוד לחזור למיינסטרים היא להחיות את מעמ 0
40 משה 02/12/2014 23:22 בב"ש שכונת רמות כבר עולה 1.4
טירוף
39 גילה יעקובי 02/12/2014 19:21 יש לבטל מע"מ על דירות חדשות לכלל הציבור (ל"ת)
38 קבלן 02/12/2014 16:08 תודה לך יאיר (ל"ת)
37 אחד 02/12/2014 15:54 העם הפסיד, מרכז הליכוד ניצח
האינטרס של ביבי הוא להיות בשלטון, בשביל זה הוא יעשה הכל כדי לרצות את מרכז הליכוד. אם הממשלה היתה רוצה להוריד מחירי דיור , מזמן היתה מציפה את הארץ במכרזים לבנייה. הסיבה שזה לא נעשה היא כי במרכז הליכוד יש לא מעט קבלנים ובעלי דירות שלא רוצים שהמחירים ירדו ולכן ביבי לא עושה שום דבר על מנת לקדם ירידת מחירים.
אחד ממנה:לפיד,ליברמן 03/12/2014 09:26 במרכז הליכוד אזרחים המיצגים חלק נכבד מהעם! (ל"ת)
36 ר 02/12/2014 15:22 רק תגובות של קבלנים הבאתם..בושה..הקבלנים שכחו שיש גבול
למימון שאפשר לקבל ולכן הם יופתעו לגלות שהמחירים לא יעלו.
35 גל 02/12/2014 14:37 מה עם הדשדוש? (ל"ת)
34 אלעד 02/12/2014 14:14 ההשלכות של ביטול מע"מ 0 חברות הנדל"ן הולכות לתת בראש (ל"ת)
רון 02/12/2014 15:23 אבל הם אמרו שדווקא אם יעבור מעמ0 המחירים יעלו , אז?
אצל הקבלנים המחירים יעלו גם אם כדור הארץ יתפוצץ.
איציק 02/12/2014 14:23 האמת
לפיד הוא אפס וביבי סתם חרא והמצב שלנו בקנטים
33 יורם דירות"א 02/12/2014 14:12 הקבלנים מעוניינים לעורר את השוק
אבל ישראל נמצאת במיתון זוחל אינפלציה וריבית נמוכים הרגשתי שאנחנו לפני גל פיטרין כך שאני לא רואה קונים באופק למעט תושבי חוץ במדינת תל אביב
32 ברוך שהתפטרנו מלפיד. 02/12/2014 14:10 שמע ישראל ה אחד... (ל"ת)
31 שמטוב 02/12/2014 14:10 תצלמו את ביבי כי אירי הבחירות הוא פורש מהחיים הפוליטיים
הליכוד ירד ל- 12 מנדטים, לפיד ישמור על כוחו, כחלון יקבל לפחות 10 מנדטים. ביבי לעולם לא יצליח להקים ממשלה אפילו אם יעמוד בראש הליכוד כי הוא רימה את השותף שלו יאיר לפיד ורימה את האזרחים בכך שהוא תומך בדיור יקר. הבחירה בלפיד היא האופציה היחידה להבראת הכלכלה בישראל. אחרת ימשיכו לעשוק אותנו.
לפי טירון פוליטי 04/12/2014 01:14 לפיד וליבני עשו תרגיל מסריח עם הדתיים והתרסקו (ל"ת)
ישראלי 02/12/2014 14:27 ציוני
אתה כנראה חולם הוא הזוי...הליכוד יצא מנוצח וחזק מהבחירות האלה..וירכיב ממשלה של גברים.ולא בוגרי כיתה א ...וחבורת לפיד...נחיה ונרא...
שמטוב 02/12/2014 15:55 צריך לעשות חשבון פשוט. אין לביבי מספיק בוחרים.
כמה חיילים נשארו לביבי להקמת ממשלה חדשה ? ספור בעצמך. משה כחלון - ברח מהליכוד בגלל ביבי והודיע שיקים מפלגה חדשה (חברתית). גדעון סער - ברח מהליכוד בלי להסביר למה (כנראה התייאש מסיכויי ביבי). איווט ליברמן - ביטל את החזית המפלגתית שלו עם הליכוד (הבין שהמשך שיתוף הפעולה יגרום למפלגתו נזק). בנט-ליכוד זה אותו מאגר בוחרים ימניים (מקסימום 30 מנדטים). המאגר הימני של המנדטים לא משתנה אלא רק החלוקה של הבוחרים הימניים. מה שירוויח בנט (מבחינת מספר בוחרים) יפסיד הליכוד או להפך. עכשיו לימניים תהיה אופציה גם לבחור במשה כחלון. בבחירות האחרונות - לליכוד היו הרבה פחות מ- 15 מנדטים (ללא ליברמן). בבחירות הקרובות, 5 מנדטים לפחות של הליכוד יעברו לכחלון ובנט ולליכוד ישאר רק 12 מנדטים בבחירות. החשבון פשוט. עכשיו, לגבי לפיד. לא צריך להיות פרופסור לכלכלה כדי להיות שר אוצר. שר אוצר זו משרה עם מטרות פוליטיות, השר מחליט מה המדיניות הפוליטית הרצויה והיועצים שלו עובדים על הפרטים הטכניים. לפיד לא עשה שום שגיאה כלכלית משמעותית, גם לא יעשה.
30 לפיד זמנך תם 02/12/2014 14:08 הביתה ומיד... (ל"ת)
29 לפיד זמנך תם 02/12/2014 14:08 הביתה ומיד... (ל"ת)
28 סבלנות 02/12/2014 13:58 עכשיו זה הזמן הנכון לא לקנות ולהמתין לנפילה. לא לקנות (ל"ת)
27 בחרתי לפיד 02/12/2014 13:45 קודם מעמ אפס לנייר טואלט עם זה משתמשים יוםיום (ל"ת)
26 אילן 02/12/2014 13:43 יאללה לברלין !!אין עתיד כאן!!!
החלטתי לעזוב הצעירים לא מענינים אף אחד יוקר המחיה כאן מטורף הכל בסיחרור נתניהו מקריב את המדינה למטרתו האישית הפראירים ימשיכו להצביע לו כי שוב הוא יאמר להם שאירן היא הסכנה הסכנה האמיתית לקיום המדינה הזו הוא הפיגוע ששמו נתניהו
25 אהרון 02/12/2014 13:42 לא קונים לפני בחירות
מצב המשק בכי רע אחרי הבחירות תמיד יותר נעשה יותר גרוע כי מטילים גזרות על הציבור למשך שנתייחם ראשונות ורק לקראת סוף הקדנציה מתירים את הרסן . הכול מתוך הנחה שהממשלה החדשה תתמיד למשך 4 שנים .לכן לדעתי הקונים צריכים לחכות אם לא יהיו קונים המחירים ירדו כי אי אפשר לייצא דירות
24 דוד 02/12/2014 13:40 חיבים להגן על הציבור החלש כךהוא יכל לקנות דירה בשביל לח (ל"ת)
23 לפיד הכזבה ... 02/12/2014 13:39 רימה את כל הציבור שבחרו בו... (ל"ת)
22 דוד 02/12/2014 13:38 לחוקק חוק מי 2000 אלף לא ישלמו מס הכנסה
כי זה לא הכנסה לציבור לכן לחוקק חוק כי זה בלתי אפשרי לחיות בעוני מי שרוצה משכורת יותר שישלם מס הוגן
21 אריק 02/12/2014 13:38 הצחקת אותי מר ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר מקבוצת אשטר
"...שיחליטו לרדת סוף סוף מהגדר ולחזור לשוק הרוכשים..." חחחחחחח היית מת!!! קודם כל תרד אתה מהעץ שטיפסת אליו ותוריד מחירים אם אתה רוצה לראות עוד פעם קונים. אני שמח שאתה בלחץ למכור, הלוואי גם תפשוט את הרגל וימכרו את כל הדירות שלך ככונס נכסים.
אנונימי 02/12/2014 14:16 סגנון מרוקאי (ל"ת)
20 וזה יהיה כואב מאוד 02/12/2014 13:37 אם בסוף לא יהיה מע"מ 0, שלפיד יטען שנתניהו לא רצה מעולם (ל"ת)
19 אהרון 02/12/2014 13:35 מה אומר הציבור ?
צריך לשאול גם את הציבור ולא רק את הקבלנים . יש מיתון במשק והקונים הם אלה שתמיד קובעים את המחיר ולא המוכרים .
18 נתניהו = אסון 02/12/2014 13:31 ראש הממשלה הגרוע בתולדות המדינה
כאחד שבחר נתניהו בשנה האחרונה נפל לי האסימון איזה ראש ממשלה גרוע ביבי, בחמס לא ידע לטפל ,לצעירים לא דואג (לפחות לפיד ניסה ), יחסי חוץ על הפנים ,מחירי הדירות קטסטרופה,מעמד ביניים קורס ומה שמעניין אותו זה לשרוד ולהדבק לכסא על חשבוננו בברית מצחינה עם הדתיים דבר אחד טוב הוא לא עשה עבורנו אחדדדדדדדדדד
בבונים חסרי תקנה 02/12/2014 13:59 רק עכשיו נפל לך האסימון? איזה עם טיפש חסר תקנה (ל"ת)
נו באמת 02/12/2014 13:49 מה חדש, ועדיין הבבונים ימשיכו לבחור בו (גובים...חרדים.) (ל"ת)
17 לפיד כישלון 02/12/2014 13:27 אזרח
חיבים להתפטר מהכשל הזה לפיד...בובא בחנות בובות....אכזבה ענקית לבוחרים...מקווה שהעם התחזבן איתו בבחירות הקרובות...ונחזיר אותו לערוץ2
אההה, אדון פיסטוק 02/12/2014 14:00 ומה עם ביבי ששנים צוחק עלינו והורס אותנו כלכלית (ל"ת)
אריק 02/12/2014 13:45 הפוליטיקה ניצחה, העם הפסיד.
לפיד נכשל בממשלה של ביבי. צריך לתת לו להתנהל בממשלה סוציאליסטית מהשמאל ולא תחת מפלגה ימנית קפיטליסטית הרסנית. תראה לאיזה חרפה הביא אותנו ביבי את במשך למעלה מ 8 שנים (כולל הזמן שהיה שר הכלכלה).
האסון הוא נתניהו 02/12/2014 13:36 מי שלא עשה דבר רק הכשיל את מי שניסה לעזור זה נתניהו
ראש ממשלה שהעם לא מעניין אותו רק לשרוד אופורטוניסט שלא עשה דבר עבור האזרח רק עבור מרכז הליכוד ועכשיו גם החרדים יהנו ממטעמי ביבי
גיורא 02/12/2014 13:44 יהודי
בבחירות הקרובות נשלח את לפיד הביתה חזרה לחדר כושר שלו ואת הגו'יינטים שלו...לא מתאים לפולטיקה שלנו יחזור להנחות ולהגיש בערוץ הילדים
הוא שנים הורס המדינה 02/12/2014 14:00 לפני לפיד צריך להעיף את ביבי חזרה לסיגר ולגלידה שלו (ל"ת)
16 אחד 02/12/2014 13:17 מרכז הליכוד ניצח, העם הפסיד
האינטרס של ביבי הוא להיות בשלטון, בשביל זה הוא יעשה הכל כדי לרצות את מרכז הליכוד. אם הממשלה היתה רוצה להוריד מחירי דיור , מזמן היתה מציפה את הארץ במכרזים לבנייה. הסיבה שזה לא נעשה היא כי במרכז הליכוד יש לא מעט קבלנים ובעלי דירות שלא רוצים שהמחירים ירדו ולכן ביבי לא עושה שום דבר על מנת לקדם ירידת מחירים.
15 יוני 02/12/2014 13:15 להיפך - הבחירות יקפיאו את השוק לעוד חצי שנה (ל"ת)
14 ישראל ישראלי 02/12/2014 13:12 תיהיה "נהירה" לחו"ל..תעלו את המחירים גם מי שנשאר ילך,, (ל"ת)
13 26,000 דירות 02/12/2014 13:11 מלאי הדירות הבלתי מכורות נמוך יחסית? הוא דווקא בשיא !! (ל"ת)
מבין 02/12/2014 14:03 רוב הדירות בבניה
רוב המלאי כ- 75% נמצא בבניה. אי אפשר לגור בתוך חוזה מכר או בשלד. ולגבי המלאי, הוא נמוך מאד ביחס לתקופות קודמות. הכל יחסי. אל תסתכל במספר כערך מוחלט.
12 אלברטו 02/12/2014 13:11 לא נכון
מחירי הדירות חדשות ירדו או לא ישתנו בזמן הקרוב.דירות יד שנייה ירדו במידה שרוצים למכור.הביקוש יקטן כללית בזמן הקצר.ההצע תגדל מאוד בזמן הקרוב.בגדול מי שרצה למכור במחיר גבוה הפסיד את ההזדמנות.
11 נטע 02/12/2014 13:04 הממשלה חייבת לדאוג לצעירים חסרי דיור ורק להם. לתת הטבות
לרוכשי דירה ראשונה בלבד. ברגע שהתחילו להכניס את כול העולם ואשתו הצעירים נדחקו לגמרי לפינה. גם יש להם תחרות לא הוגנת עם משפרי דיור וגם המשכנתאות שלהם הוגבלו קשות. הממשלה הזו מתאכזרת לצעירים חסרי דיור ומזלזלת בהם.
תבין דבר פשוט 02/12/2014 13:19 כשביבי בשלטון זה לא יקרה.מרכז הליכוד רוצה מחירים גבוהים (ל"ת)
10 בא 02/12/2014 13:03 לפיד אפס ,לא עשה דבר ממשי להוריד מחירי דירות . (ל"ת)
אילן 02/12/2014 13:44 מענין מי היה ראש הממשלה ? נכון הוא היה ניפקד!! (ל"ת)
דודו 02/12/2014 13:35 ביבי מנע בגופו את כל הורדות המחיר וכל התוכניות
כל דבר שלפיד ניסה לעשות, ביבי שם לו רגל. כשביבי ראה שבאמת יש סיכוי שמחירי הדירות יירדו, הוא העדיף ללכת לבחירות מאשר שכולם ייהנו מההורדה.
לפיד דווקא לא אפס 02/12/2014 13:23 הוא ניסה גם אם התוכנית לא טובה. הליכוד לא רק שלא עשה
כלום והביא את כולם למצב הזה. עכשיו הם מתנגחים בלפיד קודם כל צריך להעיף את ביבי ומהר
9 דוד 02/12/2014 12:58 צריך לחוקק חוק לכול אוכלי החינם לצאת מהממשלה (ל"ת)
8 מלפפון כבוש 02/12/2014 12:56 די כבר עם קשקושי הביקוש ה"כבוש"... לאנשים אין כסף ! (ל"ת)
7 shlomo 02/12/2014 12:55 להביא קבוצות בנייה מסין לספק הביקושים (ל"ת)
6 קשקשנים 02/12/2014 12:51 הקבלנים האלו רודפי בצע, ובלבלני שכל (ל"ת)
5 יובל 02/12/2014 12:45 מי יכול לתת תשובה רצינית בלבד
נבלות כמה אפשר להמתין אנחנו ממתינים והדירות רק עולות ועולות מה לעשות להמתין או לקנותjQuery2030055466697085648775_1417516672996?מי יכול לתת תשובה אמיתית תודה
סיסי 02/12/2014 13:55 קנה מיד כי מחר יותר יקר (ל"ת)
תשובה אמיתית 02/12/2014 13:25 לא לקנות כלום. לגור בשכר דירה בדירות זולות ולחכות
אבל אנשים פה בוכים ורצים לקנות דירה. מגיע להם
שאפיק 02/12/2014 12:49 סמוך על סמוך בסוף יצא ברוך! (ל"ת)
4 אזרח 02/12/2014 12:32 יאיר לפיד ראש הממשלה הבא בבחירות נבוא חשבון עם ביבי (ל"ת)
יהיר לפיד 02/12/2014 13:26 הוא וביבי צריכים לצעוד יד ביד לעבר השקיעה. ולצאת לנו
מהחיים.
אנונימי 02/12/2014 13:13 לפיד העם איתך (ל"ת)
אחד העם 03/12/2014 23:57 העם מרמת אביב ג' (ל"ת)
3 אני 02/12/2014 12:20 הרעיון של מעמ 0 שייך אך ורק ללפיד
נתניהו מעולם לא תמך בקולו בחוק, כי נתנהיהו כמו כל הכלכלנים יודעים שמע"מ 0 רק יעלה את הביקוש לדירות שיביא לעלית מחירי הדיור, אז אנא לדייק בכותרת.
אבי 02/12/2014 13:39 ביבי הצביע בעד החוק. היחיד שפעל למען המדינה זה לפיד.
ביבי דמגוג, הוא לא עובד ולא מבצע רק מדבר ומשקר. להזכירך ביבי הצביע גם בעד ההתנתקות מעזה, ואחר כך אמר שהתנגד. האיש נוכל.
אחד העם 03/12/2014 23:58 למען מדינת תל אביב (ל"ת)
כן?????? 02/12/2014 13:26 הרעיון הוא של חבריו הכלכלנים וגם ביבי תמך (ל"ת)
2 אני 02/12/2014 12:19 הרעיון של מעמ 0 שייך אך ורק ללפיד
נתניהו מעולם לא תמך בקולו בחוק, כי נתנהיהו כמו כל הכלכלנים יודעים שמע"מ 0 רק יעלה את הביקוש לדירות שיביא לעלית מחירי הדיור, אז אנא לדייק בכותרת.
1 איתמר 02/12/2014 12:17 להכניס את יהיר לפיד לכלא. עשה נזק בלתי הפיך למשק (ל"ת)
מה לו צריך לעשות? 02/12/2014 14:02 ומה עם ביבי ששנים צוחק עלינו והורס אותנו כלכלית (ל"ת)
אמיר 02/12/2014 13:38 זהו איתמר ? מצאת את האשם ?
66 שנה המדינה מנוהלת בצורה מופקרת ,בזבזנית ,סקטוריאלית ומזעזעת ולאחר שנתיים בתפקיד החלטת שנמצא האשם ? יפה לך..
הקלבוש 02/12/2014 13:30 למה צריך להכניס את יהיר לכלא? להכניס את מי שבחר
בו לשר אוצר ביודעו שהוא יביא נזק. ביבי שתק כשלפיד קיצץ בקצבאות הילדים. שסירב למכור את כיל וגרם נזק למדינה שיכלה לקבל הרבה כסף מהמכירה. שישינסקי ב שלא יביא כסף אלא יבריח מפה את כולם יביא אבטלה בדרום ויפגע בתיק הפנסיה של כולם. גרם נזק למשקיעים .מס על דירה שניה יקפיא את הדיור. אף אחד לא רוצה למכור ולשלם הרבה כסף לאוצר. האיש דרדר את מעמד הביניים וביבי שתק
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש