ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

עיר תחתית: נפתחה הדרך התת קרקעית בשרונה בת"א - צפו בתמונות

המקטע שנפתח מאפשר כניסה לחניון קריית הממשלה ול-10 חניונים שיכללו כ-10 אלף מקומות חניה
מתחם שרונה, צילום: יח"צ
היום (ב') נפתח לתנועה החלק הראשון של מנהרת אריה לובה אליאב מתחת למתחם שרונה בדרום הקרייה, תל אביב. מדובר במקטע שהכניסה אליו היא לכיוון מערב על קפלן, והיציאה היא לכיוון מזרח על אותו רחוב.

מקטע זה מאפשר כניסה לחניון קריית הממשלה, דבר אשר יקל על מצוקת החניה של הבאים למתחם שרונה. הדרך תוביל לכ-10 חניונים של בנייני מגורים ומשרדים, המכילים כ-10,000 מקומות חנייה, מתוכם 30% מיועדים לשימוש הציבור.

1.2 מיליון מ"ר שטח בנוי ברוטו
פיתוח כל המתחם הינו פרי מיזם משותף של רשות מקרקעי ישראל ועיריית תל-אביב – יפו. רשות מקרקעי ישראל תכננה את מתחם דרום הקרייה ושיווקה אותו ליזמים. למעשה פרויקט דרום הקריה משתרע על של כ- 190 דונם במרכז העיר תל אביב בין הרחובות קפלן, דרך בגין, חשמונאים/הארבעה ולאונרדו דה וינצ'י, וכולל בנייה של 500,000 מ"ר שטח עיקרי שהם כ- 1.2 מיליון מ"ר שטח בנוי ברוטו בשתי טבעות בניינים, אשר נשענים על פארק מרכזי בשטח של כ- 40 דונם.
תמונה של המנהרה, קרדיט: רשות מקרקעי ישראל
תמונה של המנהרה, קרדיט: רשות מקרקעי ישראל

בטבעת הפנימית מגדלי מגורים עם 648 יח"ד מעל מסחר ומשרדים, 20-30 קומות, סה"כ כ- 90,000 מ"ר שטחים עיקריים. בטבעת החיצונית מגדלי משרדים ומעל מסחר כ- 370,000 מ"ר שטחים עיקריים, ובית מלון בהיקף של 800 חדרים, כ- 40,000 מ"ר – עד 40 קומות.

בפרויקט אין כבישים עיליים והגישה אל החניונים במבני היזמים נעשית דרך כביש תת קרקעי – הדרך התת קרקעית הנפתחת היום והיא דרך ייחודית מסוגה בארץ.
הכביש התת קרקעי, קרדיט: עיריית תל אביב
הכביש התת קרקעי, קרדיט: עיריית תל אביב

הקטע הראשון
הקטע הראשון שנפתח לתנועה, עובר תחת שצ"פ (שטח ציבורי פתוח) ובוצע כולו על ידי רשות מקרקעי ישראל. שאר חלקי הדרך עוברים מתחת לבנייני המגורים והמשרדים והם יבוצעו על ידי היזמים, שיבנו את המעטפת ורשות מקרקעי ישראל תזווד את המקטעים הללו במערכות משוכללות. לפני כשבוע מסרה רשות מקרקעי ישראל המחלק הראשון של הדרך התת קרקעית לאחריותה וניהולה של עיריית תל אביב - יפו.
המנהרה, קרדיט: רשות מקרקעי ישראל
המנהרה, קרדיט: רשות מקרקעי ישראל

הדרך התת קרקעית בנויה כרחוב עירוני המכיל את כל המערכות הנדרשות לתפעולו. הדרך הינה באחריות עיריית תל-אביב ותופעל באמצעות חברת "אחוזות החוף". בסה"כ מתוכננות 7 כניסות ויציאות מהרחוב התת קרקעי אל הרחובות המקיפים. אורך הדרך כ-1.5 קילומטר, רוחבה כ- 12-15 מטר, וגובהה כ- 4.85 מטר.

הדרך מוקמת בשלבים על ידי היזמים הפרטיים המקימים את מגדלי רבי הקומות בשרונה. תכנון הדרך נעשה על ידי צוות המתכננים של התב"ע ונמסר כהנחיה ללא יכולת שינוי לכל יזם הרוכש מגרש במתחם. בסמיכות לדרך התת קרקעית הוקם מרכז בקרה ושליטה, אשר ירכז את הניהול, הבקרה, השליטה, ההפעלה, האחזקה והתפעול של הדרך התת קרקעית ושל השטחים הציבוריים העיליים בפרויקט. השלב הבא של הדרך צפוי להיפתח לציבור במארס 2015, ויכלול את המקטע הדרומי ובו הכניסות למגדלים הקיימים, מילניום, פלטינום והתיכון, יחד עם מגדלי גינדי החדשים.


תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כניסה לכיוון מערב ויציאה לכיוון מזרח? לא יכל להיות (ל"ת)
    מר ציפן 01/12/2014 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שרונה זו גינת כלבים לנובורישים טיפשים
    עבודה בעיניים 01/12/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הפטוצ'ני במתח, העגבניות בחזרות והקופה בעדכון מחירים.
    סגור
  • 3.
    ראש עיר מושחט ! בשוק התקווה שקיים 45 שנה אן חניה ! בכל
    אבי 01/12/2014 13:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לשרונה מתחם של עשרים יש 10000 אלף מקומות חניה ! ראש עיר צובע לנו את המדרכות שלנו הכול באדום לבן ! שגם אם מישהוא יבוא לקנות יקבל דוח 500 שקלים ןלא יגיע יותר לשוק ! הוא רק מעוניין במתחמים של עשרים ןלמחוק את עמך !!!! פשוט בןשה שאתם עושים להם פרסומת חיינם !!! תעשו השווה בין המחרים שם וכאן ! ורמת השרות והמסעדות בתקווה !! מספיק ללקק לעשרים כול הזמן ! רדו לעם !
    סגור
  • 2.
    הפרויקט המטופש ביותר. היה צריך לצמצמו פי 4 ו...
    ישראל 01/12/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
    2 3
    להקים מגדלים. רק מקמרקעי ישראל יכולה לזלזל כך בפוטנציאל של אדמה כה מרכזית בלב תל אביב, גוש דן ומדינת ישראל. להשאיר רבע מהמתחם תוך שימורו היה די והותר. המקום מרכזי אסטרטגי מדי כפארק ירוק.
    סגור
  • 1.
    מק. ישראל צריכה לשמור על אדמות המדינה.זאת היא לא עושה.
    דוד 01/12/2014 12:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היא צריכה לשמור על אדמות המדינה ולסלק כל פולש, שפלש בלי היתר, בניגוד לחוק התכנון והבניה.מדובר בפלישה נרחבת בכל אזורי הארץ כולל הנגב והגליל.היא נכשלה כישלון מהדהד.צריך לפרקה ולבנות רשות חדשה.במקום למלא את תפקידה, היא עוטפת אותנו בקורי צבע על מנת לענג אותנו וטשטש את מחדליה באי שמירה על אדמות המדינה.
    סגור