"מי שיכול, שיחכה 5 שנים עם רכישת דירה - הוא יחסוך כסף"

אסף אנגל מאנגל שביט: "זוגות צעירים בטעות חושבים שכל דירה שמחירה נמוך מ-1.6 מיליון שקל תהיה זכאית להטבה" - צפו בסרטון
אסף אנגל, צילום: Getty images Israel
אם לא תהיינה הפתעות מיוחדות ברגע האחרון, חוק מע"מ 0% יובא לאישור הכנסת מיד עם אישור התקציב בימים הקרובים. אך מתברר שלחלק מהזוגות הצעירים תפישה מוטעית לגבי החוק.

אסף אנגל, מנכ"ל משותף ב"אנגל-שביט", מציג ב-BizportalTV סקר שנערך בקרב רוכשים פוטנציאליים שממחיש עד את רמת הבלבול הצפויה עם צאת החוק לדרך.
צפו בסרטון המציג את תוצאות הסקר המלאות:

אחת השאלות שנשאלו בסקר הייתה - במידה והתכנית תעבור. כיצד יושפעו מחירי הדירות לדעתכם:
מקור: "אנגל שביט"
מקור: "אנגל שביט"

שאלה נוספת שנשאלה - האם התכנית תשפיע על מחירי הדיור של אוכלוסיית הלא ?
קרדיט: "אנגל-שביט"
קרדיט: "אנגל-שביט"

כמו כן נשאלו הנסקרים לגבי תקציבם לרכישת דירה:
קרדיט: "אנגל-שביט"
קרדיט: "אנגל-שביט"




תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    איזה מצחיק לקרוא את הכתבה אחרי שנתיים
    פחחחח 08/09/2016 08:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חהחהחהחה חהחהחהח חהחהחה ועד עכשיו אומרים לאנו לחכות עוד 5 שנים כאשר מ2014 הדירות עלו במחיר של 25% ויותר
    סגור
  • הוא אמר 5 שנים לא פחות מזה
    תומי 04/04/2017 14:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמתין ל 2019 ואחרי זה תגחך.
    סגור
  • 34.
    פתרון לדיור
    יוני 20/11/2014 01:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חברים יש פתרון ברגע.. צריך לכבוש את עזה לגמרי להכנס לגור בבתים שם. זה פתרון מצויין אני לא מבין למה לא עושים זאת
    סגור
  • 33.
    חכו 5 שנים.....
    תיווך עיר ימים 11/11/2014 08:12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מי שיחכה לא יקנה, המחירים רק יעלו, אין לממשלה ענין להוריד מחירים! המיסוי על הדירות רווח נקי לאוצר!
    סגור
  • 32.
    האמת הנסתרת של מעמ 0
    משה 10/11/2014 23:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברים נא לשים לב שהבשורה האמיתית של החוק היא על שוק היד שניה בזמן שקבלנים ינסו להוריד כמה שיותר את מחירי הדירות שיוכלו להכנס להגדרת ״דירה מוטבת״ בעלי היד שניה לא יוכלו לעמוד מנגד ולהשאר באותם מחירים מנופחים שהם רוצים היום והם יהיו חייבים להוריד ממחיר הדירה יותר מההנחה שעומדת על סדר גודל של 15%.אני מקווה שאכן החוק יטיב עם רוכשי היד שניה וישלול מבעלי הבתים את המחירים המוגזמים שהם דורשים.
    סגור
  • 100,000 חסרי דיור יסתערו על 7,000 דירות
    אז מה יהיה 13/11/2014 01:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסופו של יום רוב חסרי הדירות יתפשרו וירכשו דירה יד 2 או שימשיכו לגור בשכירות
    סגור
  • 31.
    החוק הכי מפגר בתולדות המדינה. מטיב רק עם הקבלנים עצמם. (ל"ת)
    לפיד פשוט כסיל מוחלט 10/11/2014 21:27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 30.
    בינתיים נחיה כמו כלבים
    עומר 10/11/2014 11:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זוגות צעירים במדינת ישראל 2014 חיים כומ כלבים עח ההורים ואצל ההורים. בושה !!!! בשנות ה 60 המדינה בנתה דירות לאזרחיה, כנ"ל בשנות ה 90 אבל ביבי הקפיטליסט מתעולל בעם ישראל. לא בונה ולא מוזיל את מחירי הדיור. תמשיכו לבחור ביבי וזה מה שתמשיכו לקבל.
    סגור
  • 29.
    מי שיכול, שיחכה 5 שנים עם רכישת דירה - הוא יחסוך כסף"?
    גק 10/11/2014 11:29
    הגב לתגובה זו
    3 5
    איזה חכם!!!! ? עוד 5 שנים יעלו כפול ....אנשים לא יצליחו לחסוך הכול ..והכסף שלהם יהיה שווה חצי ...אז מה החוכמה ?
    סגור
  • 28.
    אפליקציה זבל
    דוד פרץ 10/11/2014 09:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הרסתם את האפליקציה לא רואים יותר שערי מטח אמרתם ניגזרים אין כלום זבל של תוכנה
    סגור
  • טען עוד
  • 27.
    לפני 5 שנים אמרו לנו לחכות 5 שנים ומה יצא לנו מזה ? (ל"ת)
    זוג ותיק 10/11/2014 09:14
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 26.
    אסף אנגל צודק . זה חוק שעוזר ליזמים לשווק
    אורי 10/11/2014 08:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ולא ממש עוזר לקנות דירה. הפיתרון היה אם היו נותנים בפועל סכום כסף לכל זוג זכאי.
    סגור
  • 25.
    אולי לכם לעולם לא תהיה דירה
    לכל ההומלסים 10/11/2014 07:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תפסיקו להשריץ ולכו לעבוד
    סגור
  • 24.
    מע"מ 0 בראש העין
    רונן 10/11/2014 04:47
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בדוגמא בראש העיין הבחור צודק, יחד עם זאת לדירות 5 חדרים בקומות נמוכות יחסית סיכוי גבוה יותר להיכנס לחוק כדירה מוטבת, הבעיה היא שאין כל כך הרבה כאלה שנמצאות בשלב שיווק. אגב, אנחנו כמשפחה החלטנו עוד לאחר צוק איתן לצאת ממעגל ההתלבטות ולעשות את הצעד מתוך אמונה נמוכה במועד יישום החוק ואחוז עליית המחירים שצפוי עד יישומו, ורכשנו דירה בראש העין.
    סגור
  • 23.
    שחיקת כח הקניה ושנויי מס
    יוסי 10/11/2014 03:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברוב התחזיות לגבי מחירי הדירות לא ראיתי כמעט התייחסות לשחיקת כח הקניה של הצעירים ולשנויים במסוי .
    סגור
  • 22.
    לא נמאס ללירן סהר לפמפם כבר כמה שנים שאוטוטו (ל"ת)
    המחירים יורדים?????? 10/11/2014 00:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    למה שלא נחכה 50 שנה וזהו?
    סקודה שחורה 09/11/2014 23:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מישהו צריך לדאוג לפרנסת בעלי הדירות להשכרה בשנים הקרובות. חמש שנים של נחת. ברכות.. אפשר חמישים?
    סגור
  • 20.
    הייתי בכנס שלהם
    מורן 09/11/2014 22:34
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אני הייתי בכנס של החברה שלהם. הוא בחור ממש רציני וגם נראה טוב. הם עושים רושם של בחורים אמינים ובאמת נראה כאילו ההנחות שהם משיגים הם טובות מאוד. רק חבל שבכל הכנסים יש הרצאות כל כך ארוכות (מלמדים הרבה דברים חשובים), אבל אין כיבוד איכותי. רק עוגיות עבאדי ומים מהברז...
    סגור
  • 19.
    עדר שטחי
    עדי א. 09/11/2014 22:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה נכון בכלכלה ובהכל. 120 ליצנים שצוחקים עלינו בזמן שעם שלם שוכב על הספה
    סגור
  • 18.
    הייתי אתמול ביריד הדירות
    זכאי 09/11/2014 22:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אסף, חבל שלא אתה העברת את ההרצאה. ביריד זה היה ממש לא ברור ובעיקר ניסו לשכנע לצאת מההרצאה ולקנות בכל זאת. באמת מסובך ומסורבל. אם אני זכאי אני לא קונה. אם אני לא זכאי- אני רץ....... ואם אין לי כסף, אז אני סתם מטייל ביריד וחולם
    סגור
  • 17.
    אני חושב שהבעיה הכי גדולה היא
    יוני קבלן 09/11/2014 21:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ההמתנה לחוק.השוק בקיפאון ארוך מאוד. נזקים לכל התעשייה.
    סגור
  • 16.
    ליקנות דירה
    משה אופניק 09/11/2014 21:17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ולא ליקנות מוצרי צריכה שאין להם צורך קייומי.
    סגור
  • 15.
    בן אדם תותח!! (ל"ת)
    שי 09/11/2014 20:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 14.
    מסכים עם הכתבה,כדאי לחכות מסיבות רבות.תהיה ירידה במחירי
    משקיף 09/11/2014 20:18
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הדירות בלי קשר מעמ 0 .בטווח של מספר שנים.
    סגור
  • 13.
    כתבה מעולה שמשקפת את המצב בישראל
    זוג ישראלים 09/11/2014 19:01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אנחנו מבולבלים וכולם מבולבלים שמישהו ייעשה סדר
    סגור
  • 12.
    להמתין 5 שנים? אמירה הזויה.
    ישראלי 09/11/2014 16:53
    הגב לתגובה זו
    9 2
    1.מי שמתנבא לעוד 5 שנים הוא "נביא" והנבואה ניתנה לשוטים. 2.מה שישפיע יותר ממע"מ אפס (שהשפעתו מינורית אם בכלל) זה מחיר מטרה. שנתיים לאחר שיווק קרקעות במחיר מטרה תהיה ירידת מחירים. למה שנתיים? כי יותר לקבלנים למכור במחיר מטרה רק כשיהיו בידם היתרי בנייה וזה תהליך שלוקח קרוב לשנתיים. מסכים עם הדובר שלאחר אישור מע"מ אפס תהיה עלייה, אך כאמור אמירתו להמתין 5 שנים זו אמירה לא אחראית מלשון המעטה.
    סגור
  • 11.
    מסכים ולא מסכים
    רפאל 09/11/2014 16:37
    הגב לתגובה זו
    3 4
    נכון. בטווח הקצר יהיה קשה. הביקוש גדול משמעותית מההיצע. אבל נראה לי שגם בעתיד המחירים ימשיכו לעלות כל עוד המדינה משווקת קרקע בכזו קמצנות.
    סגור
  • 10.
    בקיצור, מע"מ אפס זה בולשיט... (ל"ת)
    סתם מיותר 09/11/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 9.
    תגובה
    שרה מחדרה 09/11/2014 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 4
    יופי של דברים נאמרו בכתבה של אסף ,מעורר המון תהיות שאלות וחומר למחשבה
    סגור
  • 8.
    5 שנים שכירות זה כמעט רבע מיליון לפח. מצד שני מחירי דיר
    ירון 09/11/2014 15:54
    הגב לתגובה זו
    4 5
    מצד שני מחירי דירות גבוהים, הזויים ולא הגיוניים . מה לעשות??
    סגור
  • 7.
    קרטל=שליט מחירגבוה=בועהמעל50%=דור עני=סיכוןקיום מדינה! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 09/11/2014 15:35
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 6.
    השתכנעתי (ל"ת)
    רוצה לקנות דירה בישר 09/11/2014 15:04
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 5.
    תהרגו את מחוסרי הדיור ופתרתם את הבעיה (ל"ת)
    הומלס 09/11/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 4.
    רק מראה שהציבור לא מבין במע"מ
    ממשלה מתפרקת 09/11/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כל הציבור (מע"מ) אפס...
    סגור
  • 3.
    סוף סוף הבנתי מה המשמעות.האמיתית
    רותם 09/11/2014 14:02
    הגב לתגובה זו
    12 3
    של החוק הזה. פופוליזם.
    סגור
  • 2.
    החוק הוא בעצם פיקוח מחירים, לפי עסקאות של שנת 2013
    האמת 09/11/2014 13:28
    הגב לתגובה זו
    14 1
    זה כבר יותר נמוך ממחיר השוק האחרון. מהמחיר הזה עוד מורידים 15.3% במסגרת מע"מ אפס, או 20% במסגרת מחיר מטרה. כל זוג צעיר ואפילו הלחוץ ביותר והטיפש ביותר, מבין שאם אין מספיק דירות לכל מי שרוצה, הרי שלא נורא להמשיך לגור בשכירות ולנסות שוב בעוד חצי שנה או שנה. שכר דירה לשנה זה 50,000 שקל אבל ההטבה היא 250,000 שקל. כמו כן, מי שהתייאש והלך לקנות דירה שלא במסגרת החוק, כבר לא יהיה זכאי יותר. לכן המחירים לא יכולים לעלות
    סגור
  • 1.
    הכוח היחידי הוא: היצע וביקוש.
    קבלן 09/11/2014 13:28
    הגב לתגובה זו
    13 8
    שם דבר אחר לא יעזור.. כאשר הביקוש כל כך יותר גבוה מההיצע לעולם לא תהיה ירידת מחירים.. תוסיפו על זה את התייקרות הבנייה, תוספות התקנים האינסופיים שמייקרות את הבנייה העיכובים במתן היתר בנייה.... פשוט אין שום סיכוי להורדת מחירים. הדבר היחידי שיעזור הוא הפשרת קרקעות רבות שהמדינה מחזיקה, קיצור משך זמן המתנה להיתר בנייה וביטול תקנים טיפשיים שמעקבים ומייקרים את הבניה.
    סגור
  • כאשר הביקוש יותר גבוה אתה צודק, אבל זה הולך להשתנות... (ל"ת)
    אין כדאיות לרכוש 09/11/2014 16:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • ולמה אתה חושב שקצב התחלות בניה יהיה זהה?
    קבלן 09/11/2014 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח שרמת ההיצע תעלה על הביקוש.. אבל לצערי זה לא קרה ולא יקרה... חסר סביבות 20 אלף דירות בשנה וככל שהממשלה מקשה על הקבלנים למכור ויוצאת בהצהרות חסרות אחריות לחלוטין כמו "לא לקנות דירות עכשיו" אנחנו הקבלנים לא מתחילים פרוייקטים חדשים ומאיטים את קצב הבנייה של הנוכחים... אף קבלן לא ייקח את הסיכון הענק שבלבנות בניין בשביל פחות מ10 אחוז רווח.. אלה אם אתה רוצה שמרפסות ימשיכו ליפול....
    סגור
  • מס על אדמות שאושרו לבניה, וקבלנים יעבדו גם כדי להתפרנס. (ל"ת)
    דולי 10/11/2014 08:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש המון מיסים/אגרות/היטלים על אדמות שאושרו.. אם אתה לא