ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

מחכים ל"מע"מ 0": בספטמבר נלקחו משכנתאות ב-3.9 מיליארד שקל בלבד

מדובר באחד החודשים החלשים ביותר בשנה החולפת בשוק הנדל"ן, ובירידה של 4.6% לעומת חודש אוגוסט. הנה הנתונים
משכנתא, צילום: Getty images Israel
הציבור יושב על הגדר וממתין לחוק המע"מ 0 - כך עולה מנתוני אשר מרכז את נתוני המשכנתאות. מהנתונים שמפרסם בנק ישראל עולה כי הציבור נטל בחודש ספטמבר משכנתאות בהיקף של 3.92 מיליארד שקל בלבד. מדובר באחד החודשים החלשים ביותר בשנה החולפת מבחינת נתוני המשכנתאות.

לשם השוואה - בחודש אוגוסט ניטלו משכנתאות בהיקף של 4.11 מיליארד שקל, וביולי לקחו רוכשי הדירות משכנתאות בהיקף של 4.99 מיליארד שקל. עם זאת, בחודש ספטמבר אשתקד נלקחו משכנתאות בהיקף של 3.55 מיליארד שקל.

היקף המשכנתאות נמצא במגמת ירידה, חרף הירידה החדה שנרשמה באפיק הקונצרני בחודשים האחרונים אשר מוזילה את עלויות המימון של רכישת הדירות.

מנתוני בנק ישראל עולה כי כ-1.67 מיליארד שקל נלקחו בחודש ספטמבר בהצמדה למדד המחירים לצרכן. כ-915 מיליון שקל מתוך סכום זה נלקח בריבית קבועה, וכ-750 מיליון שקל נלקחו בריבית משתנה. עוד עולה מהנתונים כי 2.16 מיליארד שקל נלקחו במסלולים שקליים. 852 מיליון שקל מתוכם נלקחו בריבית קבועה ו-1.31 מיליארד שקל נלקחו בריבית משתנה.
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    המספרים לא מסתדרים לי
    אנונימי 13/10/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איך יכול להיות 3.92 מיליארד שקל של משכנתאות לדיור אבל רק 1200 דירות נקנו בחודש זה ? (לא כולל קבוצות רכישה ובניה עצמית) זה יוצא יותר יותר מ3 מיליון שקל משכנתא לכל דירה ! אני בטוח שזה לא המשכנתא שנלקחה עבור כל דירה ממוצעת אז מאיפה הם הביאו את המספר הזה?
    סגור
  • 1200 הדירות הן דירות חדשות.כל היתר קנו דירות יד שניה (ל"ת)
    רונית 18/10/2014 20:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מדובר בנתונים שלפני חוק מעמ (ל"ת)
    החייט 14/10/2014 07:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שוק הנדל"ן בפני קריסה טוטאלית
    מנשה 13/10/2014 08:44
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כל הסימנים הכלכליים מראים כי שוק הנדל"ן עומד בפני קריסה מוחלטת. חוק מע"מ 0 הוא לא הסיבה אלא הזרז. לאנשים ובמיוחד לצעירים אין כסף כדי לחיות ובטח בשביל דירה. גם לפני מספר שנים כשדירה עלתה חצי ממחירה כיום להרבה זוגות לא היה כסף אז מה נשתנה? הריבית האפסית והרצת הנדל"ן שהייתה פה בשנים האחרונות תזכר לדורות ותלמד בספרי ההיסטוריה כמחדל לנצח. הבעיה היא שכרגיל כל האשמים במחדל לא יתנו את הדין לא בממשלה ולא אצל הקבלנים. רק אנחנו האזרחים נוכל להעניש אותם בזה שנצמצם צריכה ולא נקנה חתיכת בטון במיליוני שקלים. אמנם המשכנתא זולה אך עדיין זוג שלקח מיליון ש"ח משכנתא יחזיר שני מליון והסיכויים שיצליח להחזיר סכום עצום זה שואפים לאפס....
    סגור
  • 7.
    זה הכל מיחזורים (ל"ת)
    zz 13/10/2014 00:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    בינואר 2015 משכנתאות של 7 מיליארד שיא כל הזמנים
    צביקה דורון יועץנדלן 12/10/2014 19:16
    הגב לתגובה זו
    6 15
    70,000 קונים מחכים לקנות
    סגור
  • אנחנו נעזור לילדים לקנות דירה ממש בקרוב
    הורים לזוג צעיר 15/10/2014 08:17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אין היגיון שישלמו שכרות של 5,200 בראשון לציון, ולכן צביקה דורון לא טועה בהערכות שלו לגבי היקף המשכנתאות שצפוי בינואר
    סגור
  • צביקה דורון תפסיק לטקבק בשמות אחרים. אתה פתט חסר תקנה (ל"ת)
    יועץ עלק. עוד נוכל 16/10/2014 10:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מסכן צביקה, הבנאדם מזיע מחרדות על השקעותיו. (ל"ת)
    לך לפסיכיאטר צביקה 13/10/2014 21:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • צביקה דורון הוא יועץ נדל"ן מקצועי ולא משקיע (ל"ת)
    יעל, חיפה 15/10/2014 10:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • כן "יעל". צביקה דורון גם אוהב להתחזות לנשים בטוקבקים (ל"ת)
    תצא כבר מהארון צביקה 16/10/2014 10:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • המון חברים לנו מחכים לקנות דירה כבר כמה חודשים (ל"ת)
    צביקה צודק 13/10/2014 07:40
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • אז שימשיכו לחכות עד שיורידו במחיר. לא קונים (ל"ת)
    לא קונים 14/10/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אל תשכח שצריך גם לשלם את החובות (ל"ת)
    בדבכט 13/10/2014 00:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 5.
    אף אחד לא מחכה למע"מ 0 , אין יכולת לקחת משכנתא
    כ 12/10/2014 15:49
    הגב לתגובה זו
    12 1
    שהיקף ההלוואות יורד זה אומר שמחירי הנכסים הבאים בתור.
    סגור
  • 4.
    נדלן רק עולה
    רמי לוי 12/10/2014 15:08
    הגב לתגובה זו
    3 22
    מי שלא יקנה היום יצטער עוד שבועיים. כמה ריבית תקבלו 0? הדירות ימשיכו לעלות במיוחד באזור המרכז
    סגור
  • 3.
    קרטל שיווק הרצה=שליט מחירגבוה=בועהמעל50%=דור עני=סיכון! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 12/10/2014 14:50
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 2.
    מי שמחכה למע"מ אפס הוא תמים
    אנונימי 12/10/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
    26 6
    המע"מ לא ישנה כלום זה היה מוגבל לקבוצה מצומצמת ולמקום מסויים לא תהיה לזה השפעה . מה שעצר את המכירות זה חוסר היכולת של הציבור לשלם את המחירים
    סגור
  • 1.
    קחו משכנתא מיליון ש"ח לפי יכולתכם!
    קליפ 12/10/2014 14:08
    הגב לתגובה זו
    10 13
    או קנו דירה בחינם במרחק 59 דקות אדם ברכבת מתל אביב. מה מחכה לכם בשדרות? דירה בחצי מחיר כמעט חינם ללא משכנתא. שכנות יפיפיות....מוכנות ובשלות לנישואים.....שפע הטבות מדינה....יחד נפריח את השממה ובלונים לתפארת מדינת החהודים
    סגור
  • הבחורות בשדרות יפות ותמימות