קבינט הדיור אישר מיליארד שקל למהפכה בכניסה לירושלים: צפו בסרטון

במסגרת הפרויקט ייבנו 731 מ"ר של משרדים, מסחר, מלונאות ומגורים ב-12 גורדי שחקים
שער העיר ירושלים, צילום: יח"צ
שרי קבינט הדיור חתמו היום על הסכם פיתוח אזור הכניסה לעיר - מטרת ההסכם הינה לאפשר את פיתוחו של אזור הכניסה לעיר, בשטח כ-211 דונם, ולהופכו לרובע עירוני המותאם לפעילות עסקית אינטנסיבית הכולל שימושים מעורבים (מגורים, מבני ציבור, מסחר וכו').

המתחם החדש יהווה את השער לעיר ירושלים ובמסגרת זאת ישווקו שטחים סחירים בהיקף שלא יפחת מ-731 אלף מ"ר. לשם השוואה בשלושת מגדלי עזריאלי היקף השטח הבנוי הוא 150 אלף מ"ר, בפרויקט דרום הקריה בתל אביב, כולל המגדלים שעתידים להבנות בו בשנים הקרובות היקף זכויות הבנייה הוא 460 אלף מ"ר. מימוש הפרויקט יאפשר את יצירתו של רובע עסקים בירושלים שימשוך חברות רבות להתמקם בירושלים ובכך יגדיל בצורה ניכרת את אפשרויות התעסוקה בעיר וכן את הכנסות עיריית ירושלים מארנונה עסקית.

זכויות הבנייה הסחירות בפרויקט יהיו כמפורט: תעסוקה - כ-230,000 מ"ר, מלונאות - כ-130,000 מ"ר מסחר, בילוי ופנאי - כ-49,000 מ"ר, סה"כ זכויות -כ-410,000 מ"ר. בנוסף כולל הפרויקט הגדלה של השטחים הציבוריים כגון בנייני האומה והפיכתו למרכז קונגרסים בינלאומי וכן את שטחי הארכיון הציוני. מבחינת תחבורה ציבורית יתרכזו ברובע תחנה מרכזית לאוטובוסים, תחנות של 2 קווי רכבת קלה (הקו הקיים וקו עתידי), תחנת רכבת בין עירונית הנמצאת בבנייה וחניון חנה וסע הכולל כ-1,300 מקומות חניה.

2,000 חדרי מלון חדשים
התכנית החדשה כוללת בנייתם של 12 גורדי שחקים המיועדים לתעסוקה, משרדים, מלונאות תרבות ותיירות מכביש מספר 1 וגשר המיתרים על ציר שז"ר (במקביל לדרך יפו), הרצל ושדרות רבין. במסגרת התכנית תוקם בכניסה לעיר קריית המחוזות הממשלתית אשר בה ימוקמו משרדי הממשלה. בנוסף ייבנו 2,000 חדרי מלון חדשים במטרה לספק מענה לגידול הניכר בענף התיירות לירושלים. מרכז הקונגרסים בבנייני האומה יורחב וישודרג ויהפוך למרכז הקונגרסים המוביל בארץ.

רובע העסקים החדש כולל גם פתרונות תחבורה יעילים ההופכים אותו לנגיש ביותר ממרכז הארץ ומתוך העיר. אל הרובע תגיע הרכבת המהירה ממרכז הארץ (28 דקות מתל אביב), 2 קווי רכבת קלה פנים עירוניים ישרתו את המועסקים ואת התושבים. שדרות שז"ר ישונו וייבנו בשני מפלסים: מפלס הרחוב שבו ייסלל תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה ומפלס תת קרקעי שיכלול מנהרה למעבר מכוניות וחניון חנה וסע שיכיל 1,300 מקומות חנייה. כל אלה יביאו למהפך תחבורתי ויהפכו את רובע הכניסה לעיר למרכז הכי נגיש לשירותי הממשלה, לעסקים ולשירותים נוספים.

השקעות עתק בכבישים
במסגרת ההסכם יממנו משרדי הממשלה ועיריית ירושלים את הפרויקטים התחבורתיים הנגזרים מהפרויקט. מדובר על שתי מטלות מרכזיות: הקמת חניון חנה וסע אשר עלותו היא קרוב ל-600 מיליון שקל וביצוע הפרדה מפלסית ברחוב שז"ר כך שבקטע מסוים של הרחוב ייסעו כלי הרכב מתחת לפני הקרקע בעוד הרכבת הקלה תיסע על פני הקרקע. עלות ההפרדה המפלסית נאמדת בכ-450 מיליון שקל. מטלות אלו ימומנו לפי המתווה הבא: משרד התחבורה יממן 500 מיליון שקל, רשות מקרקעי ישראל תעמיד קדם מימון בסך של 550 מיליון שקל הנותרים. ככל שיתקדמו השיווקים במתחם, ועיריית ירושלים תקבל תשלומי חלף היטל השבחה והיטלי השבחה היא תשיבן לקופת רשות מקרקעי ישראל.

בנוסף, מטלות הפיתוח הנדרשות לפיתוח הרובע- כבישים פנימיים, גדרות, כיכר הרובע, חיבורים לחשמל ולמים ועוד ימומנו באמצעות אגרות והיטלים שיגבו מהיזמים. רשות מקרקעי ישראל תעמיד לצורך כך קדם-מימון בסך של כ- 60 מיליון שקל לטובת האצת הפרויקט ומניעת עיכובים בעבודות הפיתוח.
תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בזבוז כסף מטורף. העיר הופכת לחרדית/ערבית ממילא
    חיפאי 27/09/2014 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם שופכים כסף על עיר אבודה. את הכספים האלו צריך להשקיע במערכת תחבורה יעילה בכל רחבי גוש דן. במקום לפתור את הקשיים התחבורתיים של רוב אזרחי ישראל משלמים המיסים, מבזבזים את הכסף על רעיונות לאומיים בזבזניים. כל שקל שמושקע כיום הירושלים הוא שקל אבוד. העיר הולכת להיות שילוב נפיץ של בני ברק וטייבה. ממש חבל על הכסף.
    סגור
  • 5.
    ומה באשר לדירות לזוגות צעירים ???
    קורמורן 24/09/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירושלים מזדקנת ומתחרדת. חסרים בה פתרונות דיור לזוגות צעירים ששרתו בצבא, שעובדים, שמשלמים מיסים, שמשרתים במילואים. מה אתם עושים עבורם ???
    סגור
  • 4.
    השטח לא יכול להכיל את ההדמיה שראינו
    קשקוש מקושקש 23/09/2014 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצטרכו להרוס את כל ההר בכניסה לעיר, זה מטורף, ההדמיה מתאימה לשטח מישורי ולא לשטח הררי, אולי לתל אביב אבל לא לירושלים.
    סגור
  • 3.
    מתכוננים לימות המשיח
    אייל 22/09/2014 16:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ירושלים תצטרך להתמודד עם עליה המונית לרגל שלוש פעמים בשנה, הקב"ה נותן בליבם של המנהיגים להכין את הקרקע:))
    סגור
  • 2.
    באיזו שנה
    אנונימי 22/09/2014 16:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    באיזו שנה כל זה יתממש. כנראה בשנת 2050. והאיכלוס ומקום הבילויים יהיה רק לדוסים. יעבירו את מאה שערים לכניסה לעיר כמו שכל בתי הקפה בממילא מלאים בדוסים וכל מרכז העיר. בקיצור ירושלים לחרדים. אנחנו אאוט.
    סגור
  • 1.
    מי שלא יספור תינוקות, יהיה מסכן ואומלל. רוצו לקנות דירה (ל"ת)
    צביקה תיווך ויעוץ 22/09/2014 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור