ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

גיאוקרטוגרפיה: תתכוננו ל'בום' של ממש בשוק הדירות בישראל - סקר מיוחד

סקר גיאוקרטוגרפיה מיוחד ל-Bizportal. שוק הדירות בשנה החדשה: מה הם המקומות הבאים לרכישה? כמה מוכן הישראלי להוציא?
 |  67
נדל"ן בתשע"ה
Share
עם תחילתה של השנה העברית החדשה סימני השאלה בשוק הנדל"ן המקומי רק התרבו. בשנה האחרונה גדלה אי הוודאות, שרי הממשלה החדשה מתחרים על התכנית המקורית ביותר להורדת המחירים: מע"מ 0, נתיב לדירה, מחיר מטרה, מכרזי גג, דיור להשכרה. אך כאשר יוצאים לשטח אף אחת מהתכניות לא קרמה עור וגידים. להיפך, ציבור רוכשי הדירות התמקמו מחדש על הגדר, הקבלנים מיהרו להאט את קצב הבנייה ובאורח פלא, מחירי הדירות המשיכו לעלות.


מבדיקה מיוחדת לחג שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור Bizportal עולה כי המחיר הממוצע שהישראלים מוכנים היום לשלם על דירה עומד על 1.25 מיליון שקל ואילו המחיר החציוני עומד על כ-1.1 מיליון שקל. המחיר הממוצע שהזוגות הצעירים בישראל נכונים לשלם הוא מעט יותר נמוך ועומד על כ-1.2 מיליון שקל, והחציוני הוא 900 אלף עד מיליון שקל. אבל הזוגות הצעירים מחפשים דירה שתתאים למכלול הצרכים שלהם ולא רק לרמת המחירים, בדגש על נגישות למקום העבודה וזמינות לשירותי ציבור וחינוך איכותיים.
מקור: גיאוקרטוגרפיה
מקור: גיאוקרטוגרפיה

עלייה משמעותית בביקוש לדירות
בגיאוקרטוגרפיה צופים עלייה משמעותית בביקוש לדירות בשנה הקרובה – "זוגות צעירים ומשקיעים רבים שדחו במחצית השנה האחרונה את רכישת הדירה בהמתנה לכך שיקרה משהו בשוק, ירכשו בסופו של דבר את הדירה שתכננו לרכוש בין עם המע"מ יופחת ובין אם לא", מסבירה רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה. חשוב להדגיש שיתר התכניות שעליהם מדברים במשרדי האוצר, השיכון והתחבורה הן לטווח היותר ארוך והשפעתן על היצע המגורים בישראל בשנה הקרובה מוגבל מאוד מעבר לספקולציות והשערות.

לפי דגני, ניתן לצפות לעלייה ריאלית במחירי הדירות בשנה הקרובה, בין אם תכנית מע"מ אפס תאושר או לא, לקראת דצמבר ותחילת השנה האזרחית הבאה צפויה עלייה משמעותית בביקוש לדירות חדשות. לחצי הביקוש שלא יקבלו מענה בדירות המבוקשות על רקע צמצום היקפי הבנייה בחודשים האחרונים ישפיעו על המחירים שיעלו באופן טבעי. להערכתה מחירי הדירות יעלו בשיעור דומה לזה שראינו בשנה העברית החולפת, קרי כ-6.8%.
מקור: גיאוקרטוגרפיה
מקור: גיאוקרטוגרפיה

הגרף שמציג את נתוני התחלות הבנייה ומחירי הדירות הממוצעים מצביע על כך שברבעון השני של השנה הצטמצמו היקפי הבנייה של דירות חדשות. הצמצום בהיקף הבנייה נובע מעלייה במלאי הדירות ומקיפאון בביקוש. האטה זו, מייצרת בשלב שבו הרוכשים חוזרים לשוק מחסור בדירות חדשות שמתאימות לצרכי משקי הבית. וכך מחירי הדירות חוזרים לעלות.
מקור: גיאוקרטוגרפיה
מקור: גיאוקרטוגרפיה

הפריפריה פורחת
עליות המחירים החדות ביותר בשנה האחרונה התמקדו בערי הפריפריה, שמחירי הדירות בהן היו נמוכים ממיליון שקל, כמו ירוחם ושדרות בדרום, חצור הגלילית ונצרת עילית בצפון ואילו יותר קרוב למרכז נרשמו עליות מחירים חדות גם בחריש, שם הואץ השיווק של דירות חדשות במסגרת הגדלת הישוב.

דגני מסבירה כי בכל הישובים הללו, היה שיווק יחסית משמעותי של דירות חדשות במהלך השנה החולפת ואלו הצליחו למשוך אליהם קונים ובכך משכו את מחירי הדירות בישוב. "מעבר לכך, בכל הישובים יש מאפיינים שמשפיעים על הביקוש לישוב: בירוחם ושדרות יש צפייה לעלייה עתידית בביקוש למגורים על רקע מעבר בסיסי צה"ל לדרום. חצור הגלילית מבססת עצמה כישוב משמעותי במרחב הגליל העליון ובנצרת עילית יש ביקושים ערים של אוכלוסייה ערבית מנצרת שמחפשת פתרונות מגורים על רקע מצוקת הדיור במגזר הערבי".

"הערים המבוקשות ביותר בישראל בשנה הקרובה ימשיכו ויתמקדו במרכז וערי המטרופולין הגדולות עם זאת, תהיה עלייה גם בביקוש לערים באזורים שעד לאחרונה היו פחות מבוקשים, בקריית גת הוכפל הביקוש בשנה האחרונה, כך גם בערי הדרום שעוטפות את באר שבע. עליות נוספות בביקוש ניתן לראות בשנה האחרונה גם בביקוש לערים במעטפת החיצונית של תל אביב ממזרח ומצפון מראש העין ועד פרדס חנה-כרכור דרך בנימינה וזיכרון יעקב. ישוב נוסף שצפוי ליהנות מעלייה בביקוש הוא כפר יונה לאחר שהוכרז לאחרונה כעיר ומתוכננות בו מספר תכניות להגדלת היצע המגורים ושיפור התשתיות והשירותים הציבוריים". רכישה לטווח ארוך
לדברי דגני, בטווח הארוך יותר, באזור העמקים, דרך עמק יזרעאל ועד פאתי מטרופולין חיפה צפויות בשנים הקרובות התפתחויות רבות הודות להארכת כביש 6 ובעיקר לתחילת הפעילות של רכבת העמק. "אלו יגדילו את רמת המשיכה של ישובים שעד היום נתפסו כ"פריפריאליים מידי" כמו: מגדל העמק, עפולה, ואפילו בית שאן".לצד זאת, דגני טוענת כי במידה ותכנית מע"מ אפס תאושר, הרי שהיא תוביל לירידה נומינאלית במחירי הדירות ותגדיל את האטרקטיביות של רכישת דירה באזור המרכז. "כך, תקטן עוד יותר המשיכה של זוגות צעירים לפריפריה, שמונעת במידה רבה מרמת המחירים הזולה ביחס למרכז".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

67 תגובות ב-51 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
51 שבץ חלובה 01/10/2014 11:27 נצרת עילית שנבתה כעיר יהודית נכבשה ע"י ערבים
בנינו עיר ליהודים שנפלה לידי הערבים גייס חמישי. היום אתה בתור יהודי לא יכול להסתובב שם חופשי בלי הגנה משטרתית. ואני שואל למה מוכרים שם דירות לערבים? האם אני כיהודי יכול לקנות דירה בטיייבה? יכול אבל בלילה הראשון שוחטים אותי...
pan 03/10/2014 11:07 ובזה קואים דמוקרטיה!
לך תיראה מה הולך באזור אצל מוסלמים, וכאן נותנים להם להתחתן עם כמה נשים וכל משפחה הפך לגן ילדים שלם על חשבון ביטוח לאומי של יהודים ,,, איפה תוכנית תיכנון משפחה וילודה !!! חברי כנסת וממשלה חושבים עד מחר ולא עוד 10-20 שנה שרוב יהודי ממש בסכנה !!!
50 המיתון רק בהתחלה 29/09/2014 18:32 מי ישלם עבור הדירות ? לפי המצב במשק (ל"ת)
49 פרייארים 29/09/2014 08:11 בוולללשששיייטטט. (ל"ת)
48 יועץ נדל"ן 29/09/2014 07:12 אנשים מבינים ששוק ההון מסוכן ושדירת השקעה עדיפה (ל"ת)
47 רון 28/09/2014 17:50 כולם ללבוש חגורות מחירי הדיור עומדים להמריא !!!
בשנה הקרובה מחירי הדירות יכפילו את עצמם - נקודה.
ערן 29/09/2014 11:51 אל תשכח לקחת מצנח
קח אתך מצנח לכל מקרה, אני נשאר על הקרקע, יותר בטוח
46 עירית 28/09/2014 15:43 שטויות
אנשים כבר לא מוכנים לשלם את המחירים שהקבלנים מציעים. בועה מתפוצצת כשאחרון הפריירים פתאום לא מוכן לשלם!
45 דן 28/09/2014 11:35 השקעה בנדל"ן
קיים ביקוש קשיח לדירות להשקעה של כ 25000 דירות בשנה הנובע ממקלט המס (פטור ממס עד 4900 ש"ח ,כאשר כל שאר ההשקעות ממוסות ריבית אפסית ),חובה :הגדלת היצע ,ובנוסף חובה למסות את ההשקעה בנדל"ן ,בדיוק כמו פק"מ או איגרות חוב המניבות תשואה נמוכה יותר משמעותית ועדין חיבות במס , צעד זה יקטין את כמות המשקיעים בשוק ובאופן מידי ישפיע על רמת מחירי הנדל"ן .
44 יועץ נדל"ן- לא מתווך 28/09/2014 10:24 מלאך נגלה לי בחלום ואמר שהמחירים יעלו לנצח נצחים!! (ל"ת)
43 יוסי. כ 27/09/2014 23:07 כל מי שיחכה ישלם ביוקר עוד מאות אלפי שקלים ,,,,
ההיסטוריה חוזרת כל מי שחיכה לירידת. מחירים בשלוש שנים. האחרונות היפסיד. מאות אלפי. שקלים. וגם. הפעם. זה יקרה. בוודאות פה. בארץ. המחירים. לא. יורדים. נקודה ,,,
42 עובד לשעבר 27/09/2014 22:12 כמה שילמו לך רינה ?
כולם כבר מכירים את הכתבות האלה זה פימפום של הקבלנים נטו
41 בדבכט 27/09/2014 21:10 הבום היחיד ששמעתי השנה זה הגראדים והקסאמים מעזה ,כל
שאר הבומים לא חשובים כי לתת מיליון וחצי על דירה ממוצעת אם כל הבומים כנראה שהישראלים באמת טמבלים גדולים כמו שתמיד ידעתי מה שלא ידעתי עד כמה טמבלים יכולים להיות אנשים
40 אין עתיד 27/09/2014 20:58 לפיד מנהל את המלחמה במחירי הדיור בטוק בקים בלבד (ל"ת)
39 יוסי - תובלה 27/09/2014 18:50 אני אעשה סיבוב על כל מעמד האצולה ! - מעמ 0 (ל"ת)
38 משה י 27/09/2014 16:46 בינתיים נכון לעכשיו המחירים ממשיכים לעלות !!!!!!!
הממשלה שלנו. רק. מדברת. ומברברת והמחירים. רק. עולים בלי. הפסקה. אין. שום סיכוי שבעולם שהמחירים ירדו. ב5 שנים. הקרובות. ,,,,
37 אבי כ 27/09/2014 16:42 לצערי הרב הם צודקים המחירים של הדירות בדרך למעלה !!!
רבותיי שאנשים לא ישלו את. עצמם. מחירי. הדירות בדרך. למעלה ובגדול. אין ביכולתה של. הממשלה לעשות. שום דבר. מפני שיש מחסור. אדיר. של דירות. בשוק לפחות 100 אלף דירות , בנוסף יש ירידה. חדה בהתחלות הבניה ,,,,,,
36 בישראל 27/09/2014 13:19 המחירים
רק עולים.....שנה טובה לכולם !
35 שם 27/09/2014 12:46 כתבה מטעם הקבלנים
זה זמן רב שהכתב מבצע בליץ של כתבות מטעם הקבלנים. איפה היושרה המתקראת אצלך עיתונאית . הציבור לא קונה את דיברי ההבל שלך ושל רינה דגני.
34 החישוב פשוט 27/09/2014 10:53 זוג מגיע לבנק עם חצי מיליון שקלים מזומן
הבנק יכול לתת 1.2 מיליון שקלים משכנתא ולכם מחיר הדירה הוא מקסימום 1.7 אולי 1.8 מכאן אין כבר עליה, כל עוד המשכורות לא עולות והן לא יעלו ולכן מכאן דישדוש וירידת מחירים, אנחנו בדישדוש תחילת ירידות...
רון 28/09/2014 17:50 זוג מביא את אבא ואימא - והם משלימים ל 3.5 מליון שקל (ל"ת)
שחר 01/10/2014 11:20 וכעבור שנתיים:
ריבית עולה (לא צריך הרבה) --> החזרים כבדים --> הורים כבר לא יכולים לעזור ויותר מזה צריכים את הכסף שנתנו לפנסיה --> דיפולטים וירידת מחירים. שלא לדבר על עלייה קטנה באבטלה
33 בחסות ניסים בובליל 27/09/2014 10:51 נו באמת, זאת כתבה פרסומית
אנחנו לא טיפשים, ביזפורטל, כולם יודעים שאצלכם רוב הכתבות ממומנות
32 אם בום 27/09/2014 09:01 אז למה השוק מת מוות קליני ? (ל"ת)
31 יועץ נדל"ן 27/09/2014 08:48 אנשים מתחילים להפנים שהמחירים לא ירדו
ההורים של הזוגות הצעירים הולכים לקבל החלטות קשות כדי לעזור לילדים שלהם לצאת ממעגל השכירות
זוג בהתלבטות 27/09/2014 15:06 ישבנו בערב חג ושברנו את הראש מה לעשות
תקועים בשכירות עם 2 ילדים ליד בית הספר ומשלמים 5,500 עבור 4 חדרים. דירה למכירה עולה 1.750,000 ולנו יש הון של 330,000. לא יודעים אם לבקש מההורים. פוחדים שלא יישאר להם לזיקנה.
שרון 27/09/2014 22:13 תעברו לדירה זולה יותר
אני עם 3 ילדים שוכר 3 חדרים ב-3500 מפונקים נמאסתם !
רון 28/09/2014 17:51 חרטטן - ואיפה הם בדיוק יעבדו ?? בשדרות ? (ל"ת)
30 טעות עקבית 27/09/2014 06:37 דגני טענה כל שנה בשנים האחרונות שהמחירים ירדו... (ל"ת)
שרון 27/09/2014 22:14 עד שאיזה קבלן לחוץ שילם לה...
זה ברור ששילמו לה
29 מנש 27/09/2014 00:14 לא קוראים את הטוקבק ולא מתקנים את ה68 ל6.8?
חלאות?סתם מסכנים בעךלי קירות טיח שמכרו לכם בלונים
28 תחושת הבטן שלך 26/09/2014 23:59 לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות
לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות
27 קובי 26/09/2014 22:46 לחץ של קבלנים, רק לפני שבועייםפורסמה כתבה
על מגמה שלילית במכירת דירות ופתאום יש ביקוש גדול????
26 נועם 26/09/2014 22:43 עוד פעם החריש חנתריש? עזבו אותכם מפריפריה (ל"ת)
25 דמגוגיה יומי לפראייר 26/09/2014 22:40 תתעוררו=בועהמעל50%=דור צעיר עני=סיכון קיום המדינה!!!!!! (ל"ת)
24 נתי 26/09/2014 21:27 זהירות- כתבה ממומנת של הקבלנים
שנה טובה
ולא זוגות צעירים 27/09/2014 07:28 מי שמתכוונים לרכוש זה אלה שירכשו עוד דירות להשקעה....
והכל בגלל האידיוט שיושב במשרד האוצר ומסרב בתוקף להטיל מסים על דירות להשקעה. ולמה? כי יש לו.....
רני 26/09/2014 22:55 לא מדויק המחיר של הדירה מורכב בעיקרו ממחיר הקרקע ומיסים
המדינה היא מוכרת הקרקעות הגדולה במדינת ישראל וככזו היא גם הקובעת של מחירי הקרקעות הפרטיים! אומר לך בוודאות שהקבלן ישמור על הרווחים שלו גם אם מחירי הקרקע ירדו וגם מחירי הדירות! לא כל כתבה היא קונספירציה! המחקר פה ענייני ומציאותי! לצערי הרב. הלוואי שמחירי הדירות ירדו אך מעמ 0 זה לא הפיתרון
23 יורם דירות"א 26/09/2014 20:48 וכך קיבלנו חיזוק לבועה שקיימת
ואשר תתפוצץ אם יבוצע חוק מעמ 0 רק שלשום פורסמו נתוני האבטלה בישראל לפי ערים ירוחם 38% אבטלה רהט קרית גת נתונים דומים אז למי יהיה כסף לרכוש באמת דירה ולמי יהיה כסף להחזיר משכנתא הנזק שרוקם לנו לפיד יהיה עבור כלל המשק
22 ציון שלום 26/09/2014 19:56 מכריי הדירות
כלם ירוצו לקנות בי כסף
21 יועץ נדלן - לא מתווך 26/09/2014 19:55 דגני אמרה שאם יבנו 5,000 דירות בקריות, הן ישארו ריקות
כי אין מספיק ביקוש. עכשיו היא מספרת לנו שצפוי ביקוש גדול? ומה עם העובדה שבחצי השנה האחרונה 6,000 דירות נוספות התווספו למלאי העומד למכירה אצל הקבלנים?
20 אביב 26/09/2014 19:35 מישהוא מבין את גרפים ?? משהוא בגרםים לא נכון ???. (ל"ת)
19 אורן 26/09/2014 19:26 הבום יהיה רק למטה! אנשים לא פרייארים
די לפמפם שקרים!
אלי 27/09/2014 09:59 חלומות של אתמול
אני שומע את זה מ2008 תמשיך לחכות לירידה גבר
18 אולי 680%? 26/09/2014 19:15 המחירים יעלו כ - 68% השנה ? :)))) (ל"ת)
17 מדינת משכנתא 26/09/2014 19:14 ושקר הריבית הנמוכה
הכל סאב פריים,של ריבית אפס.יש דירות וריבית עולה יהיו עוד הרבה..
16 שטויות 26/09/2014 19:12 שחצנות של ריבית נמוכה
יש מלא דירות ואם הריבית תעלה ב2אחוז.יקיאו דירות
15 מקופף הבננות 26/09/2014 19:10 אין לכם כותרת אחרת לפרסם ???
ביזפורטל בתור אתר כלכלי במקום שתיתנן סקירה על מצבה הכלכלי העגום של מדינת ישראל מה שיש לכם לספר לנו זה איזה סקר ממומן על ידי קבלנים נואשים ??? מתי כבר תפנימו המצב הנוכחי של הקיפאון אינו קשור למע״מ אפס מאחר והוא בסה״כ משפיע בסה״כ על 8% מהאוכלוסיה המצב הנוכחי הוא תוצאה של חוסר כסף . ובנימה אופטימית זו שתהיה שנה טובה
גניאל 27/09/2014 10:55 למי אין כסף?
כל עוד שכירות יהיה גבוע מתשלום משכנתה, תשכחו מירידת מכירי הדירות. רק פרייר לא קונה במצב כזה דירה להשקעה.
14 קליפ 26/09/2014 19:06 קניתי
מעריך שמנגנון פקידות ממשלתי לעולם יגרום נזק (יהיר) מתועלת. הראייה: המחירים עולים
13 ירידת מחירים 26/09/2014 19:04 במיתון ואבטלה לא קונים דירות-הזהרו מהטעיות (ל"ת)
12 אמיר 26/09/2014 18:59 גיאוקרטוגרפיה מה?? מי ???
מדובר בחברה פרטית . כנסו לאתר של גיאוקרטוגרפיה תראו מי הלקוחות החברה ואז נראה מה הם כותבים. אני לא מאמין, כי תגובתי זו תפורסם. אם כן תבינו לבד מה שווה הניתוח של גיאוקרטוגרפיה
11 חושביה 26/09/2014 18:48 יש מי שאירגן את המחסור בדיור- האם מעמ 0 פתרון או הונאה?
מעמ 0 זה לא פתרון מחסור הדיור מתוכנן !
10 קובי 26/09/2014 18:47 קבלנים נואשים??
עוד מעט יביאו מגלה עתידות כדי לעזור לקבלנים להפתר מהסחורה
9 פריפרייה? 26/09/2014 18:45 59 דקות ברכבת משדרות לתל אביב!
וואט דה פאק פריפרייה.....!אפילו זו תלת מיני הומו לסבי (הומו _כלבה) יכול לקנות דירה בחינם בשדרות. אם ההומו לא מובטל יכול לעבוד בתל אביב תוך 59 דקות לסביות!!! די לבכיינות.די להיצמד לתחת של האמא.גבר כך יוזמה.דירות בחינם (עדיין) בשדרות רבתי...
8 מחירי הדירות עולים 26/09/2014 18:32 הפקקים יגרמו לרכישה מוגברת של דירות בגוש דן (ל"ת)
7 ר 26/09/2014 18:27 מי מימן את הסקר? סקר עולה הרבה כסף- מי שילם ?
מי הזמין את הסקר ומי מימן אותו ?
6 ברוקר 26/09/2014 18:27 6.8% בשנה לא 68 תפסיקו להפחיד את הציבור.. (ל"ת)
5 נתי 26/09/2014 18:22 כולם נירתמים למשימה השיקרית
לספר לכולם שמחירי הדירות יעלו והביקוש יעלה. גם הכתב רשם 68 אחוז כדי שצמרמורת תאחז בכולם,במקום 6 אחוז. בכותרת רשום בום.אלק בום. אבטלה עולה,בקשחת משכנתאות והדבר היחיד הוא שיש פחות הצע.כשזה יפתר כולם יצעקו המלך הוא עירום. כבר בשנה הקרובה יעלה מס' פושטי הרגל שקנו דירות עם משכנתאות גבוהות.כבר בשנה הקרובה המחירים יחלו לרדת כי אין כסף לסופר,אז לדירה?לפיד וחבריו לא יכולים להיבחר עוד פעם אם מחירי הדיור יעלו,גם אורי אריאל וגם הפרינססה נתניהו .בשביל להגיד שהמחירים יעלו לא צריך להיות "מכון".חוץ מיזה כמה דירות יש לכותב או לבעל המכון?שואה כלכלית לדור שלם שהורין עוזרים לו בכסף שחור שגם יתפס ואז גם ההורים וגם הילדים ימכרו את הדירות שלהם.
4 תשלומים 26/09/2014 18:19 לא מוכן לקנות שום דירה בישראל . עדיף לי לקנות בחול בלי
הקנאים הישראלים , הבנקים, לפיד, מס שבח, מס רכישה, עורך דין, לא רוצה לקנות זבל ישראלי. ממני ביבי לא יעשה כסף. וגם לפיד עם ה0 מעמ שלו שיקנו הדתיים בפריפריה
שרון 27/09/2014 22:19 שכחת משהו קטן: חמאס, חיזבאללה, דאעש בדרך לכאן (ל"ת)
3 מי משלם לכם? 26/09/2014 18:19 איזה שטויות, כרגיל ביזפורטיל מפמפמים נדלן
מגלים לנו את אמריקה, בעתיד יהיו עוד אנשים שיקנו עוד דירות. וואו!!! מדהים לא? אל תקנו, ואל תפלו בפח. חוק מעמ יעבור, והוא רק כלי אחד. הקבלנים בפאניקה, והם גם אלו שמשלמים לכל הפורטלים והאתרים על פרסומות וזוכים לכתבות מטעם, זו פשוט גניבת דעת. אתם מבינים שעובדים עליכם?
2 א 26/09/2014 18:10 אני רואה בגרף בניה בלי קניה משמע ירידה במחיר לא עליה
ודי לסקרים המפגרים שלכם
אלי 26/09/2014 20:13 הפוך! הגרף הצהוב הוא מחירי בדיור, רואים שיש ירידה משמעו
משמעותית בהתחלות הבניה דבר שיתדלק את עליית מחירי הדיור.
שנה טובה 26/09/2014 19:13 כל אחד רואה את מה שהוא רוצה לראות (ל"ת)
משקפיים 01/10/2014 12:00 כדאי שתעיין בכתבה (ל"ת)