10:57 אירופה: הדאקס יורד 0.15%, הפוטסי מאבד 0.3%

10:16 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 1.1%, בזן יורדת 1.7%

09:48 דרום קוריאה: פיונגיאנג עשויה לייצר טילים שיגיעו לארה"ב

08:20 לאחר דחיית החנינה של אזריה - ריבלין סופג ביקורת קשה ברשת

08:15 אסיה: הניקיי יורד 0.5%, שנחאי יורד 0.5%

08:14 גרמניה: מרקל נכשלה בהקמת קואליציה - האירו מגיב

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הנדל"ן בקיפאון טוטאלי: צניחה של 32% במכירת דירות - הצעירים נשארו על הגדר

האוצר: את הירידה החדה ביותר ברכישות הובילו רוכשי דירה ראשונה - 50% צניחה. על מה מצביעים הנתונים הראשוניים לאוגוסט?
 |  68
דממה במשרדי המכירות
Share
בחודש יולי נמשך הקיפאון בשוק הנדל"ן, כאשר מספר העסקאות התייצב על רמה של 8,200 עסקאות, בדומה לחודש הקודם, כך עולה מסקירת אורות אדומים של האוצר שפורסמה היום (ב').


בניכוי מכירות הדיור הציבורי, ירד אף סך העסקאות בחודש יולי ל-7,700 דירות (בדומה לחודש יוני). בהשוואה ליולי אשתקד זוהי ירידה חדה של 32 אחוזים, בהמשך לירידות חדות שנרשמו מאז חודש אפריל האחרון, עם ההכרזה על החלת מע"מ אפס על רכישת דירה ראשונה.

את הירידה החדה בעסקאות בחודש יולי הובילו רוכשי דירה ראשונה. רכישות אלו התכווצו כמעט במחצית (בהשוואה ליולי אשתקד) והקיפו את כל האזורים, למעט אזור טבריה. במונחים מוחלטים הסתכמו רכישות הזוגות הצעירים ב-2,600 דירות. בכך הגיע משקלם בסך העסקאות לשליש, לעומת משקל של 44 אחוזים ביולי אשתקד. מי שמיתנו (באופן יחסי) את הירידה בסך העסקאות ביולי היו המשקיעים ומשפרי הדיור (ירידות של 18 אחוזים ו- 20 אחוזים, בהתאמה).

גידול במספר המשקיעים בת"א
משקל המשקיעים בסך העסקאות בחודש יולי עמד על 24 אחוזים, ירידה של 1 נקודת אחוז בהשוואה לרמה שנרשמה בכל אחד מארבעת החודשים הקודמים. בהשוואה ליולי אשתקד גדל משקל המשקיעים בסך העסקאות ביולי השנה ב-3 נקודות אחוז, זאת בעיקר על רקע גידול חד במשקל המשקיעים בשני אזורים: ת"א וירושלים (גידול של 12 נקודות אחוז בכל אחד מהם). הגידול במשקל המשקיעים בת"א מוסבר בעיקר על רקע גידול חד ברכישת דירות חדשות, האזור היחידי בו נרשם גידול בפרמטר זה, הן בהשוואה ליוני והן בהשוואה ליולי אשתקד.

בירושלים מוסבר הגידול במשקל המשקיעים בעובדה שבחודש יולי אשתקד נהנו רוכשי דירה ראשונה בעיר זו ממענק ("מענק ירושלים"), עובדה שהביאה לגידול חד ברוכשי דירה ראשונה בעיר באותה תקופה (על חשבון ירידה במשקל המשקיעים). כך, עמד משקל הזוגות הצעירים בסך הרכישות באזור ירושלים ביולי אשתקד על שני שלישים. ביולי השנה ירד משקלם ל-39 אחוזים בלבד (במונחים מוחלטים ירדו רכישות הזוגות הצעירים בירושלים באותה תקופה ב-70 אחוזים).נתונים ראשוניים לחודש אוגוסט מצביעים על ירידה במספר העסקאות, הן בהשוואה ליולי והן בהשוואה לאוגוסט אשתקד. הירידה בולטת במיוחד ברכישת דירות חדשות. כתבות מעניינות נוספות:
פרויקט בינוי פינוי ראשון בי-ם - המפונים יקבלו הטבה לא שגרתית
ת"א 2014: דירת 15 מ"ר ב-2,350 שקל בדיזנגוף, לא תאמינו היכן נמצאת המיטה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

68 תגובות ב-33 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
33 אלי 29/09/2014 17:39 נוצר פסק זמן במחירי הדיור שכדאי לנצל
המתנה למעמ 0 ואוירת ה"לא לקנות" יצרו הזדמנויות בשוק הדיור.
32 שלומי 26/09/2014 17:35 לא מוזכרת המלחמה שהיא הגורם העיקרי
בכל יום כתבה מסוג אחר, המחירים עדיין עולים למרות בירידה בכמות העסקאות.
31 בן אהרון 22/09/2014 23:52 חיפה מלאה בדירות 500 אלף ש״ח ישנות!!! למכירה.
למה לא קונים??? כי כולם רוצים דירות חדשות!!! רק חדש, אז לפחות שיתנו להרוס את כל הבתים הישנים ויבנו חדש!!!
30 פצצה מתקתקת 22/09/2014 21:52 פצצה מתקתקת
מהו הגורם שמוביל לצמיחה במשק הישראלי - נדלן בניקוי הנדלן הצמיחה אפסית עד שלילית. בנק ישראל מוריד ריבית כדי להמריץ את המשק - אבל ללא הועיל שר האוצר ורה"מ מובילים חוקים דירה ללא מע"מ - מחיר למשתכן - מחיר מטרה תשאלו את עצמכם מדוע.... דעה אישית - להחזיר את הצמיחה ע"י התחייבויות של צעירים למשכנתאות רכישת דירות וכו אם הזוגות הצעירים ימשיכו לשבת על הגדר המחירים יצללו ויסכנו את המערכת הבנקאית. תוצאה- כל מי שרוכש דירה ולוקח משכנתא מחזק את המערכת הבנקאית ואת המשק - מחליש את עצמו מסכן את משפחתו. נדלן במחירים לא שפויים - פצצה מתקתקת - שמרו נפשותכם.
29 תחושת הבטן שלך 22/09/2014 17:48 לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות
לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות
לא תחושה, זו המציאות 24/09/2014 13:28 רק שכירות רק שכירות רק שכירות רק שכירות רק שכירות (ל"ת)
צביקה דורון יועץנדלן 24/09/2014 12:13 תמשיך לגור בשכירות או אצל ההורים ותאכל פירה עם אמא (ל"ת)
חנן 25/09/2014 14:54 פירא של אמא הכי טוב, חובות אינסופים לבנקים זה כבר אחרת.
תאכל אתה את הדייסה שבישלת
28 ריבית משתנה כל 5 22/09/2014 15:38 מי שיקשיב לטוקבקיסט צביקה דורון, יוריש חובות גם לנכדיו (ל"ת)
ניר 25/09/2014 12:23 פירה עם אמא
מעדיף לגור בשכירות או אצל ההורים כמו מלך מאשר חכם גדול כמוך שבאיזשהו שלב יאכל את הפירה בין הארבע קירות שלו על הרצפה כי כל תכולת הדירה נמכרה לצורך כיסוי חובות. אבל הכי חשוב שיש בבעלותי ארבע קירות כל מה שמסביב לא רלוונטי.
צביקה דורון יועץנדלן 22/09/2014 17:54 איזה נכד רוצה שהסבא שלו יגור בשכירות כל חייו? (ל"ת)
יוסי 22/09/2014 21:23 ומה הבעיה שיגור בשכירות כל חייו?
אם השכירות היא קבועה, ולא צריך לעבור דירה כל יומיים, אני לא רואה מדוע זו בעיה לגור בשכירות גם לסבא. אם הסבא יחסוך את הכסף שהיה מוציא לו היה קונה דירה, הוא היה יכול לחיות הרבה יותר טוב בזקנתו. בשלב מסויים הריבית על החיסכון היא הרבה יותר גבוהה ממה שעולה לו השכירות (אני בן 35 וכיום הריבית על החסכונות מחסה לי את השכירות). הבעיה כיום היא שמחר בעל הבית יכול להוציא אותך מהדירה ללא הודעה מוקדמת. לא הייתי רוצה לראות את סבא שלי עובר דירה כל יומיים.
27 אמיר 22/09/2014 14:53 פצצה מתקתקת...לא להתקרב
אנחנו בפני פיצוץ שלא היה כדוגמתו. המדינה והקבלנים אוכלים עכשיו את מה שהם בישלו על גבם של הדור הצעיר האבוד בשנים האחרונות. כל חודש העבר הם העלו מחירים וניפחו את הבלון עוד ועוד במקום לשחרר לחץ...ועכשיו הכל יתפוצץ ולא יעזור שום דבר. לא צריך שום חוק כלכלי כדי להבין שאם אין כסף אין יכולת קניה וזה המצב אצל רוב העם. אגב ביקוש , ביקוש הוא כמות האנשים שיכולים לרכוש מוצר ולא כמות האנשים שרוצים לקנות אותו. כרגע אין להרבה מאוד אנשים כסף לאכול ארוחה חמה בחג אז לדירות במחיר מפלצתי בטח שאין להם כסף. מי שקונה נכס נדל"ני בשנה הקרובה יבכה לדורות הוא ובניו... לא מומלץ...עדיף לחיות בשכר דירה מלחיות בשכר דירה לבנק + לחץ דם גבוה ושאר מחלות הדור הזה.
26 מומו 22/09/2014 14:08 כל תספורת ואבטלה מוחקת קליינטים נוספים לקניית דירה (ל"ת)
25 קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 22/09/2014 14:07 שליט מחירגבוע=מניע פיצוץטבעי=בועהמעל50%=דור עני=סיכון!! (ל"ת)
24 קפוא מעל שנה!!!!!!!! 22/09/2014 14:05 דמגגוג יומי לפראייר=בועהמעל50%=דור עני=סיכון קיום מדינה (ל"ת)
23 צעיר לנצח 22/09/2014 14:03 בהמתנה לפיצוץ הבועה (ל"ת)
22 pan 22/09/2014 13:00 מס על דירות השקעה - ביטול מע"מ 0
הורדת מס בורסה , זה מה שיביא לירידה חדה במחירי דירות
צביקה דורון יועץנדלן 22/09/2014 13:44 ניהול דירת השקעה זו משימה לא קלה
לכן המס עליה נמוך, להבדיל מהחזקת מניות שאין בה שום מאמץ
בעל 5 דירות להשקעה 27/09/2014 08:24 לעשות צבע פעם בשנתיים ולדאוג לתיקונים קלים פעם
בשנתיים זה קשה .תפסיק להאכיל אותנו בשטויות " צביקה יועץ נדלן" שלא מבין כלום....
חיים 22/09/2014 14:08 נכון זה סוג של עסק
ולכן למי שעובד בהשכרת דירות צריך לשלם מס כמו מעסק.אין מס ירושה,זה כמו אג"ח נצחי ולכן צריך להיות ממוסה כמו עסק.
צביקה דורון יועץנדלן 22/09/2014 15:24 משלמים 10% מס ללא יכולת לקזז הוצאות שיפוץ ותיקון (ל"ת)
21 תושב סדום 22/09/2014 12:45 ההאטה לא רק בנדל"ן אלא בכל הענפים
העם מחזיר מנה אחת אפיים לחזירים השבעים והמדושנים שעושקים אותו! בעוד שנה גביית המיסים מהציבור תגיע לסכום מגוחך!
20 אמיר 22/09/2014 12:45 מס על הכנסה משכר דירה הוא צו השעה!!
יש להשית מיידית מס של 25% על הכנסה משכר דירה.זה מה שישבור את בעלי הדירות ויוריד את מחירי הדירות ב-25%.
משקיע 30/09/2014 00:28 מס על השוכרים
מס=עלית מחירי השכירות!
ככה יאה 22/09/2014 14:04 מס 35% על דמי שבירות
ארנונה כפולה על דירה פנויה ומס רכוש על מגרש שלא בונים עליו
מס על דירות 22/09/2014 13:38 יש כבר מספיק מיסים לידיעתך מס רכישה וביטול פטור
ממס שבח על דירה שניה. בחסות הגאון לפיד. דירה להשקעה גם עוזרת למדינה אנשים חיים משכר דירה לא לכל אחד יש פנסיה ממשרד האוצר ומשאר משרדי הזבלונים. תפעיל קצת את המוח במקום להיות שטוף מוח
בן אהרון 22/09/2014 13:07 למה צריך לשבור את בעלי הדירות? הם מספקים דירות להשכרה!!
מי יפגע בסוף? מי שלא יכול לקנות גם ב 30 פחות. וזה חצי מהמדינה!!!! כל אלה מחפשים דירה להשכרה!!!!
חברה צודקת 22/09/2014 14:00 בנויה באופן כזה שהמס על העשיר ובעל היכולת לטובת החלש
תאר לך שמחר יבוא אדם חלש ויגיד למה אני צריך לחנך את בני להיות חייל לתרום למדינה לסכן את חיו שהעשירים ילחמו אנו העם היהודי חייב לנהל חיים עים הדדיות יש לנו מילחמות ואויבים בלי סוף ובשביל להמשיך לחיות כאן ולהיתגבר על האויבים והמכשולים צריכם לנהל הדדיות שלחלש תהייה תקווה והידמנות לקיים את עצמו די לאטימות ולחוסר ההבנה של קיום מדינת ישראל כבית לכולנו
יוסי 22/09/2014 21:25 הבן שלי, בן שנה, לא ישרת בצבא.
למרות שאני נחשב יחסית עשיר.
19 אנונימי 22/09/2014 12:39 לשמור על הדממה עד התפוצצות הבועה (ל"ת)
18 ציון 22/09/2014 12:23 המדינה צריכה להכריז על בנייה להשכרה של 40.000 דירות ב
בפיזור ארצי בהבטחה למחיר שפוי המימון ממשלתי על קרקעות מדינה ובניהול חברת עמידר ואחרות השקעה ריאשונית של המדינה והמשך הכסף יבוא משכירות אין לחלק מתנות לא לרוכשים ולא לקבלנים שהמדינה תיקח מילווה מכלל הציבור שיוחזר ללא ריבית והכל לטובת בנייה שתיגרום לשיגשוג כלכלי ופיתרון דיור אמיתי לצעירים והקריטריונים עם העדפה למי ששירת בצהל או בהבטחה ל95 אחוז מכלל הדירות ליוצאי צבא
תפנים! 22/09/2014 15:17 המדינה לא רוצה דירות זולות. אין מה לצפות מהמדינה (ל"ת)
מטמטמים נמאסתם 22/09/2014 13:00 יאיר לפיד הודיע על 150,000 דירות להשכרה (ל"ת)
לטיפש שלא הבין 22/09/2014 13:26 40.000 דירות נוספות בשוק תוריד מחירי הדיור כלכלה תשגשג (ל"ת)
לטיפש שלא הבין 22/09/2014 13:19 לא מתנות לקבלנים ולבני עשירים פיתרון לצרכני דיור חלשים (ל"ת)
17 אליפז+גימלאי צה"ל 22/09/2014 12:17 הבל...
תרמית ונתוני שקר.מדובר בקריסה רבתי של מעל 46 אחוז ברכישות.החרם הארצי נמשך מתוך כוונה לפגוע בכל הקרטל הארור.תראו בדף הבא-את נתוני הקריסה שהקבלנים מפרסמים.
16 מאיר 22/09/2014 12:15 למה לפגוע מי שרוצה דירה להשקעה כדי למלא את החודש יבושם (ל"ת)
15 צחי 22/09/2014 12:12 צעירים על הגדר?
הצעירים על הגדר, אבל הגדר חדה ונכנסת להם לתחת, בכנסת ישראל יושבים אינטרסטים גועליים, שחלקם מחזיק ב 3 דירות ומעלה, אם היו חוקים שימסו את דירות ההשקעה, המחירים היו יורדים והיה נכנס כסף למדינה, אבל למה להם לעשות כך?
14 חיים 22/09/2014 12:07 המחירים ירדו וירדו מעל 30 אחוז שלב ראשון.... (ל"ת)
13 בן אהרון 22/09/2014 11:42 הצעירים על הגדר, המשקיעים על הגדר, והקבלנים משותקים!!!
הבנייה זה המנוע הכי חזק של הכלכלה!! המנוע הזה כמעט דומם!!!! כשכולם ירדו מהגדר, לא יהיו קבלנים ולא יהיו דירות. מישהו יכול לנחש מה יקרה למחירים??? אני רק יכול לנחש ...
אבל הא לא עושה כום 22/09/2014 12:22 לכן החלאה מקיסריה צריך להפשיר אדמות ולהציף בבנייה (ל"ת)
אנונימי 22/09/2014 12:40 מה יעזור הצפה שהקבלנים לא מתחילים לבנות ללא קונים (ל"ת)
12 אליפז+גימלאי צה"ל 22/09/2014 11:41 הבל...
תרמית ונתוני שקר.מדובר בקריסה רבתי של מעל 46 אחוז ברכישות.החרם הארצי נמשך מתוך כוונה לפגוע בכל הקרטל הארור.תראו בדף הבא-את נתוני הקריסה שהקבלנים מפרסמים.
11 מאיר 22/09/2014 11:39 במודיעין 30אחוז הנחה לדירות חדשות
נותרו דירות אחרונות לפרטים 0522530087
הצלף 22/09/2014 11:55 30% כלומר פחות ממליון שקל ??? 1.2 ל 850אלף ??? (ל"ת)
10 אמיר 22/09/2014 11:39 אין צורך למצוא סיבות מתוחכמות מידי לעצירה. פשוט אין כסף (ל"ת)
9 רק ביבי אפס 22/09/2014 11:38 ביבי יכניס חרדים - לא יהיה מעמ אפס (ל"ת)
8 ינתי פרזי 22/09/2014 11:36 מעולה! לא להישבר! רק ככה נשבור אותם!!
לא לקנות! רק כוח הם מבינים! המחירים חייבים לרדת 30%-50% כדי לחזור לשיווי משקל, כל הכבוד לאזרחים! אלה החזירים רק כוח מבינים...
???? 22/09/2014 11:51 מה אתה שמח, אתה לא מבין שהבנייה נעצרה ?
אין התחלות בנייה !
ינתי פרזי 22/09/2014 11:59 אין התחלות בנייה - קבלן יפשוט הרגל!
מה אתה לא מבין? קבלנים חיים על עסק מתגלגל, כולם ממונפים עד מעל הראש! קבלן שלא בונה פשוט יפשוט רגל! ובמקומו יבוא קבלן אחר - אין וואקום בכלכלה... בקיצור זה משחק פוקר בין הרוכשים לקבלנים - והקבלנים מפסידים בגדול אם לא הבנת עדיין... לאנשים פשוט נמאס!!!
אנטי ינתי 22/09/2014 14:26 ואז מי יבנה ?
חשיבה של דמקה במקום שחמט.
אחד 22/09/2014 20:15 קבלן אחר שירצה להרוויח בלי להיות חזיר (ל"ת)
אפי 22/09/2014 11:45 לא לקנות בבקשה תתאפקו עוד שנה עם קניית דירה ותראו ניסים (ל"ת)
7 ספי 22/09/2014 11:35 אין כסף לאנשים, שדדתם את הכל. בועת נדלן ועושק. (ל"ת)
6 הצלף 22/09/2014 11:34 צריך המשך הירידה בביקוש לתקופה של לפחות 6 חודשים
הקבלנים בפאניקה המחירים יתחילו לרדת חזק 30% בקרוב אבל צריך עןד חצי שנה של שיעמום נדלני
מטומטמים נמאסתם 22/09/2014 13:02 הקבלנים הפסיקו לבנות ... מי מוכן להסתכן בהפסדים (ל"ת)
5 אפי 22/09/2014 11:34 למה להיות עבדים לקירות ל 30 שנה? (ל"ת)
מטומטמים נמאסתם 22/09/2014 13:03 קנה לך אדמה ותעבור להתגורר באוהל (ל"ת)
צביקה דורון יועץנדלן 22/09/2014 11:50 עדיף משכנתא 30 שנים מאשר שכירות 70 שנים (ל"ת)
אלי 22/09/2014 13:59 טיעון הזה עתיק ושקרי, כמו הטיעון שהמחירים ימשיכו לעלות.
הטיעון שעדיף משכנתא משכירות הוא ססמא שקרית של קבלנים ובעלי נכסים. מחירי הדירות מופקעים. מנסים להפחיד את הציבור שישלם כל מחיר עם הססמא הזו. עדיף לחיות ללא חוב עצום, מאשר להשתעבד לקירות. עדיף לישון טוב בלילה מלחשוש לאבד את העבודה ולא להיות מסוגלים לשלם את ההלוואה העצומה. עדיף להשקיע בילדים ולא בקירות. במחירים כאלה להם אין שום סיכוי להגיע בעצמם לדירה, אז לפחות שילמדו, יתפתחו ויהיו להם אופציות רבות יותר גם בארץ וגם בחו"ל. עדיף לא לקנות עכשיו כשהמחירים הוכפלו תוך כמה שנים בלי שום הגיון כלכלי, ובזמן שהשכר לא זז. העיתוי להשקעה עצומה זו החלטה מורכבת, יש לנו ראש ממשלה נוכל ורוצה לעשוק את הציבור ולשעבד אותו. מי שטיפש יהרוס לעצמו ולילדיו את העתיד. לא קונים עד שהמחירים יורדים.
4 זוג צעיר 22/09/2014 11:28 כל בכבוד!!! - אל תקנו לפחות לא עד שיעבור חוק 0 מעמ
אל תתנו לקבלנים לנצח הם מתחילים להזיע......
זוג אהבל 22/09/2014 13:42 מעמ 0 זה בסוף רק עזרה לחרדים. מבחינתך הלך המעמ
נשאר ה0
3 בדבכט 22/09/2014 11:25 הגולם קם על יוצרו בלי מעמ ואם מעמ הכל מתפרק (ל"ת)
2 לפיד 22/09/2014 11:25 ככל שנמהר להיפטר מעונשו של זה ייטב לנו
פוגע הכי הרבה במעמד הביניים. כולל שינויים במס שבח על דירה שניה. אנשים ללא פנסיה קנו דירה להשקעה כדי להשכיר אותה הכנסות של 3000 שח או 3500 שח בלבד . אז בהם הוא פגע האדיוט . הוא לא העלה מיסים? הוא העלה הכי הרבה מיסים ופגע בחברות . לפיד ביבי צמד חמד
עידן 22/09/2014 23:22 חמור, עכשיו קנית דירה להשקעה?
בדבר אחד אי אפשר להאשים את הממשלה : באזהרות לגבי הבועתיות של הנדלן.
1 אפי 22/09/2014 11:22 אין כסף לאוכל ביצה עולה שקל (ל"ת)
ציידים לקטים 22/09/2014 13:44 מזמן עברתי לאוכל של ציפורים זרעונים קטנטנים שאותם
מלקטים בשדות . דורה, תירס, שיבולת שועל, שעועית, ופירות העונה ישר מהשדות
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש