ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

עדיין כדאי לקנות דירה? ב-7 המקומות האלה צפויה עליית מחיר של עד 25%

Bizportal והשמאי ארז כהן ניתחו מה קרה לתשואה משכ"ד משנת 2009 ומיפו את מוקדי הנדל"ן הבאים להשקעה - כנסו לנתונים
 |  52
לגזור ולשמור
Share
אם עד לפני שנים ספורות משקיעי נדל"ן בדקו בזכוכית מגדלת את התשואה השנתית על השכרת הדירה, הרי שכיום, כתוצאה מהעלייה החדה במחירי הדירות ביחס לעלייה המתונה של מחירי השכירות, מעדיפים משקיעים רבים למכור את הנכס.


בחמש השנים האחרונות, עקב העלייה המשמעותית במחירי הדיור, ובמיוחד בפריפריה, ולעומתה העלייה המתונה יותר במחירי השכירות, חל שינוי במגמת הדירות להשקעה - אם עד לפני שנתיים רוכשי הדירות בדקו בראש וראשונה את נתון התשואה השנתית שאותה יקבלו עבור הנכס, הרי שכיום הגורם המרכזי איננו התשואה החודשית, אלא דווקא הצפי לעלייה במחיר הנכס עצמו, כך עולה מנתוני המחלקה הכלכלית של משרד ארז כהן לשמאות מקרקעין.

התשואה השנתית משכירות נחתכה ב-30%-40%
לפי בדיקה שערך משרד השמאים, אם עד לפני חמש שנים ניתן היה לקבל עבור דירה בעיר פריפריאלית דוגמת באר שבע או טבריה
תשואה
תשואה
הרווח על השקעה, נמדד בדרך כלל באחוזים
שנתית של 7%-8%, כלומר כיסוי עלות רכישת הנכס תוך כ-12 שנה בלבד, מול 4% בלבד בתל אביב, שהרי שכיום, עקב עליית המחירים, נחתכה התשואה השנתית בממוצע בכ-30%-40%, ובמקרים מסוימים אף במחצית בקירוב לעומת זאת שהיתה ב-2009, בזמן שהחלו עליות המחירים הגדולות.

בשנת 2009 התשואה הממוצעת על השכרת דירה בישראל הייתה כ-4.8% לשנה, ובפריפריה אף הגיע בממוצע לכ-6.1%, הרי שכיום התשואה הממוצעת בישראל כ-3.4% בלבד. יתרה מזאת, רכישת דירה כרוכה בהוצאות כבדות ביותר: מס רכישה, הוצאות עו"ד בחתימת החוזה, הוצאות שוטפות של עו"ד, החזקת הנכס השוטפת כולל תיקון תקלות ביוב, ריצוף, חשמל, נזילות , הצורך בעדכון ושדרוג הנכס, התמודדות מול דיירים וכו. כל אלה שקולים לפחת של עוד כ0.5 אחוז מהתשואה השנתית, כלומר, בפועל התשואה השנתית כיום על דירה ממוצעת בישראל עומדת על כ-2.8% בלבד, פחות ממה שמתקבל מחשבון סגור בבנק.
התשואה ב-2014 מול 2009; מקור: משרד ארז כהן לשמאות מקרקעין
התשואה ב-2014 מול 2009; מקור: משרד ארז כהן לשמאות מקרקעין

להלן מספר דוגמאות: דירה אופיינית בת 3 חדרים יד שנייה במרכז תל אביב, שהעניקה ב-2009 תשואה של כ-4%, מעניקה כיום תשואה גבולית ביותר של כ-2.6% בלבד, כלומר כ-40% פחות. ירידה זו ממחישה עלייה של כ-70% באותה תקופה במחירי הנכסים, ולעומתה עלייה צנועה בהרבה של כ-20%30% במחירי השכירות.

בירושלים המצב איננו שונה בהרבה, ואם ב-2009 ניתן היה בנקל לקבל תשואה של 4.5% בקירוב עבור דירת 3 חדרים, הרי שכיום, בממוצע, התשואה עומדת על כ-2.8% בלבד. גם בחיפה, שנחשבה לפני 5 שנים לעיר אטרקטיבית ביותר לדירות להשקעה, זאת בשל רמת מחירים נמוכה במיוחד, וניתן היה לקבל אז כ-4.5% לפחות עבור דירה כזו, ירדה התשואה לכיוון 3.1%. באיזור הקריות וערי הגליל(עכו/כרמיאל/נצרת עילית) הירידה הייתה מכ-5.5% לכ-3.8%-4.2%, ובבאר שבע ודרום הארץ מכ-5.8% לכ-3.6% בלבד כיום. בפועל, להוציא דוגמאות חריגות ביותר, דוגמת דירות קטנות בטבריה, בקריות או בדרום הארץ, לא ניתן לקבל כיום תשואה סבירה העולה על 4%. ארז כהן מדגיש, כי המגמה היום היא יותר ויותר לנסות ולאתר נכסים להשקעה במקומות שרמות המחירים בהם עדיין צפויות לעלות. נשאלת השאלה האם ניתן לחזות באילו מקומות המחירים עדיין צפויים לעשות מהלך למעלה? להערכת כהן, ניתן להעריך כי מקומות אלה יתאפיינו בשלושה פרמטרים עיקריים: האחד, רמות המחירים בהם עדיין סבירות יחסית לאזורי הביקוש במרכז הארץ. שתיים, הם נהנים וייהנו עוד יותר בעתיד מנגישות טובה למרכז. שלוש, תכניות הממשלה לבנות בהם מאסה קריטית גדולה של דיור, מה שיהפוך אותם לאזור מבוקש עוד יותר. להלן 7 אזורים שצפויים לרשום עליית מחירים ב-2-3 השנים הקרובות: 1. קרית גת והשפלה הדרומית – אזור שכבר היום נהנה ממשק תחבורתי מעולה, כולל חוצה ישראל, כביש 40 ורכבת מהירה לתל אביב. מדובר לא רק בקרית גת, שם מתכננת הממשלה קרוב ל-10,000 יחידות דיור חדשות, אלא גם בכל המושבים שמסביב מאזור גדרה דרך קרית מלאכי דרומה עד לאזור להבים. התחזית: עליית מחירים של כ-10%-20% בשנתיים הקרובות.
2. מישור החוף הדרומי - בין אשדוד, גן יבנה ובצרון עד אשקלון. אמנם אזור זה היה לאחרונה בקו האש הכמעט ראשון במבצע צוק איתן, אולם לחיים דינמיקה משלהם. התחזית: עליית מחירים של כ-8%-15% בשנתיים הקרובות.
3. פרוזדור ירושלים עד רמת בית שמש - באזור מתוכננת מאסה קריטית של יחידות דיור ושפלת יהודה ונהנה אף הוא ממשק קרוב. התחזית: עליית מחירים של 10%-18%.
4. אזור השרון הצפוני - מכפר יונה וחדרה עד פרדס חנה כרכור, שם צפויה עליית מחירים בשיעור של 10%-20%.
5. עמק יזרעאל עפולה עד בית שאן – באזור נסללת רכבת העמק וצפויה עליית מחירים בשיעור של 12%-20%.
6. הקריות והגליל המערבי – האזור כולל קרית ביאליק שם מקודמות כ-7,000 יחידות דיור חדשות.
7. הגליל המזרחי - מבית שאן בדרום דרך טבריה, עד צפת ואצבע הגליל, שם צפויה עלייה בשיעור של 10%-25%.
שיעור עליית המחירים; משרד ארז כהן לשמאות מקרקעין
שיעור עליית המחירים; משרד ארז כהן לשמאות מקרקעין
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

52 תגובות ב-39 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
39 ליטל 10/07/2016 12:23 מהדברים שאני עברתי...
לפני 3 שנים קניתי בית ממש יפה בפלורידה. 3 חדרים, חצר, מזגן, מרפסת מרושתת, הכול. היה לי מאוד לא מובן בבהתחלה מה רוצים ממני ופחדתי שאני סתם מבזבזת את הכסף שלי. אבל החבר'ה האלה היו ממש טובים אליי והשיגו לי 10% תשואה- 500 דולר בחודש, בלי שאני אצא מהבית. הם לא כאלה שמציקים, והם הסבירו הכול, לאט לאט. אני ממש ממליצה. MNY חיפה.
38 alexander bernshtein 29/11/2015 07:52 כתבה
מעניין מאוד
37 רותי ניסים תירם 04/05/2015 14:33 דיר
איזורי זולים קריית גת קריית מלאכי אשקלוןאשדוד צור יצחקיצחק
36 יוסף א 22/10/2014 08:43 צור יצחק הצמוד לכוכב יאיר כוכב עולה בשרון ............
רבותיי צור יצחק שממוקם 10 דקות מכפר סבא אחד הישובים המבטיחים ביותר בעת הזאת פוטנציאל ענק ומחיר אטרקטיבי לימים אלו באיזור השרון ....
35 שניאור בר 21/10/2014 21:22 נכסים חמים בטבריה
אני ממליץ על נכסים עד 600 אלף ש״ח בטבריה.. פוטנציאל עליית המחירים גבוה יותר בגלל הביקוש הרב הן לשכירות והן לרכישה.. הדירות הקטנות אינן מבוקשות במיוחד. כמו כן העיר עצמה בתנופת צמיחה בכל ההיבטים ראש עיר חדש שרק יוזם שינויים בפועל וחותר לצמיחה!!! לפרטים נוספים http://www.remax-israel.com/bars
טברייני 26/10/2014 14:01 חולם באספמיה
נראה כי אתה "יועץ נדל"ן" . טבריה מתחרדת ושכונות שלמות נשלטות ע"י חרדים שגורמים לשפל במחירים. עיר עם פוטנציאל תיירותי אדיר שאינו מנוצל כלל. כמו שאומרת סבתי " בטבריה יכול להיות רק יותר גרוע".
34 אלגוריתמאי 21/10/2014 07:49 צביקה דורון - נראה שאין לך עבודה. כנסו
רק למי שיש זמן פנוי - יכול לטקבק כל כך הרבה. אני רואה המון טוקבקים של צביקה דורון - משמע שאין לבחור עבודה והמשרד ריק. לא תראו פה טוקבקים מאנשים עסוקים.
33 לימור 20/10/2014 14:46 מדוע לא כתוב על לב מרכז הארץ: השומרון-מכפר סבא מזרחה
5-23 ק"מ מכפר סבא, נתניה, הרצליה.. נמצא השומרון הפורח. דמי שכירות זולים וגם ניתן לרכוש דירות מקבלנים או מפרטיים במחיר שפוי ואף נמוך.
32 אבי ח 20/10/2014 12:47 צור יצחק הלהיט הבא של השרון ישוב יפיפה!!
צור יצחק יהיה בידיוק כמו שוהם ויהפוך מהר מאוד לאחד הישובים היוקרתיים בשרון פוטנציאל גדול מאוד לעליית ערך גדולה ,,,,,
אחמד 21/10/2014 05:22 אתה מתכון לשכונה הדרומית של טייבה ??? ממש להיט (ל"ת)
מאיר 20/10/2014 13:16 המחירים שם בשמיים
המחירים בצור יצחק הם הסימן הגדול לבועה הענקית בשוק הנדלן
31 מומחה 20/10/2014 11:57 הכל שטויות, רמת גן היא העיר הכי מעניינת היום
שילוב של מיקום (מטר מת"א) +מקומות עבודה +חינוך הכי טוב בארץ+ אוכלוסייה מצוינת+ מחירים שפויים ביחס לת"א וגבעתיים השכנות + ביקוש ער של חברות נדל"ן לפינוי בינוי +תמ"א 38 , עיר יפה , נקייה וצעירה!!!
30 צביקה דורון יועץנדלן 20/10/2014 11:47 מצב הכלכלה העולמית מחייב ריבית אפסית הרבה שנים
אין מצב שמחירי הדירות בישראל ירדו כשהריבית אפסית וכשההיצע קטן מהביקוש
טווח ארוך 21/10/2014 14:47 צביקה אתה מוכן להתחייב לי על זה
אני מוכן להשקיע כסף גדול ,לא יודע איפה ובמה נדלן בורסה שקל דולר לא יודע , במידה ואני רוכש מס' דירות אתה מוכן להתחייב לי באופן אישי שהמחיר בטווח של 5 שנים מהיום לא יירד.
29 גיל 20/10/2014 11:46 חלק א
כתבה מעניינת שנתקלתי בה ל שלבים בהיווצרות בועה : מה הם אותם השלבים? 1. הנבטה, או דגירה זהו השלב הראשון שבו "משהו" קורה. ההגדרה מעט מעורפלת מאחר ופה יש את השונות הכי גדולה בין בועות. בכל מקרה, קיים טריגר או זרז מסוים אשר "מנביט" את זרעי הבועה הבאה. מי שיצליח לזהות בשלב זה את הולדתה של בועה הוא כנראה נביא, וכנראה שיהיה אדם עשיר. עם זאת, הרבה פעמים הזרז קשור בצורה כלשהי למחזור הכלכלי הקודם – לדוגמה, הורדת ריבית ל-0% בגלל מיתון עולמי. מה התחיל את בועת הצבעונים בהולנד? וירוס. וירוס ביולוגי שתקף פקעות של צבעונים ויצר למעשה מוטציה חדשה – צבעונים עם פסים "משגעים". איש לא היה יכול לצפות בשלב זה מה הולך לקרות כמובן. בארץ, אני מייחס חשיבות כמובן להורדת הריבית ל-0.5%, אבל גם להופעתו הכמעט בו-זמנית של ה"מם" האולטימטיבי – אבא עשיר אבא עני ונגזרותיו (ספרים, משחקים, קורסים). הקונצפט של הכנסה פסיבית הכה שורש במוחם של הישראלים וביחד עם הריבית המאופסת התחיל את ה"בהלה לזהב". למעשה, בועה היא במידה רבה אופנה. הרבה משאבים של המין האנושי מוקדשים לזיהוי אופנות ונסיון לרכב או להשפיע עליהם. פרסומאי
צביקה דורון יועץנדלן 20/10/2014 12:31 הריבית כבר ב 0.25% והיא תישאר ברמה כזו הרבה זמן
הכסף הזול לא מעודד אף אחד למכור נדל"ן ולשים בבנק
28 גיל 20/10/2014 11:42 ממליץ לביזפורטל לפרסם את הדבר הבא בנפרד
כאמור יש בכלכלה את השלבים בהיווצרות בועה , היום עפ מה שתראו למטה אנחנו נמצאים בשלב הקיפאון. כתבה מעניינת שנתקלתי בה ל שלבים בהיווצרות בועה : מה הם אותם השלבים? 1. הנבטה, או דגירה זהו השלב הראשון שבו "משהו" קורה. ההגדרה מעט מעורפלת מאחר ופה יש את השונות הכי גדולה בין בועות. בכל מקרה, קיים טריגר או זרז מסוים אשר "מנביט" את זרעי הבועה הבאה. מי שיצליח לזהות בשלב זה את הולדתה של בועה הוא כנראה נביא, וכנראה שיהיה אדם עשיר. עם זאת, הרבה פעמים הזרז קשור בצורה כלשהי למחזור הכלכלי הקודם – לדוגמה, הורדת ריבית ל-0% בגלל מיתון עולמי. מה התחיל את בועת הצבעונים בהולנד? וירוס. וירוס ביולוגי שתקף פקעות של צבעונים ויצר למעשה מוטציה חדשה – צבעונים עם פסים "משגעים". איש לא היה יכול לצפות בשלב זה מה הולך לקרות כמובן. בארץ, אני מייחס חשיבות כמובן להורדת הריבית ל-0.5%, אבל גם להופעתו הכמעט בו-זמנית של ה"מם" האולטימטיבי – אבא עשיר אבא עני ונגזרותיו (ספרים, משחקים, קורסים). הקונצפט של הכנסה פסיבית הכה שורש במוחם של הישראלים וביחד עם הריבית המאופסת התחיל את ה"בהלה לזהב". למעשה, בועה היא במידה רבה
27 קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 20/10/2014 11:38 קרטל=שליט מחירגבוה=היצע מוסתר=בועהמעל50%=דור עני!!!!!!! (ל"ת)
26 גיל 20/10/2014 11:37 שטויות במיץ עגבניות
מי שכותב כאן לא מבין בכלל בכלכלה אין מצב לעליה כזו , אחרי קיפאון בשוק מסויים תמיד אבל תמיד באה צניחה במחירים כאשר לפני זה היה עלייה גדולה. קוראים לזה התפוצצות בועה, בועה לא מתנפצת ביום אחד יש תקופה של קיפאון ואז ירידת מחירים. אני מבטיח לכם שתוך שנתיים ירידת מחירים של 20 אחוז לפחות ובאיזורים של חדרה רחובות 35 אחוז.
25 כתבה 20/10/2014 11:36 כתבה הזויה. שטיפת מוח. (ל"ת)
24 בלוף יומי הרצהפראייר 20/10/2014 11:36 תפסיקו אינטרס=בועהמעל50%=דור צעיר עני=סיכון קיום מדינה! (ל"ת)
23 רוני 20/10/2014 11:35 בחלק מהאזורים אין מקורות תעסוקה
נניח ואתה צודק- האם באזור טבריה או צפת יהיו מקומות עבודה חבור הדיירים החדשים? האם מעודדים שהמובטלים יהיו בעלי דירות ועניים ולא יוכלו לשלם את המשכנתא? למה אין תחקיר איתי המראה את הפוטנציאל של הדיור ושל התעסוקה גם יחד. מה שווה דירה באזור בו יש אבטלה גואה? אפשר לקנות נדל"ן בעיירות רפאים בארה"ב ולהתהדר בנכס שאין לו דורש.
22 גיל 20/10/2014 11:31 מי שקונה דירה פשוט פראייר יותר זול לשכור דירה היום
תקנו דירה קטנה משכנתא קטנה ותגורו איפה שנוח לכם בשכירות .
21 מבין עניין 20/10/2014 10:33 ובכלל.. עד כמה שאני מבין. הגדלת היצע = הורדת מחירים
וכאן מדברים על עשרות אלפי יחידות דיור שהוכים לבנות... ועד כמה שאני יודע, מעולם בתולדות מדינת ישראל לא היו כל כך הרבה דירות בנוייות ולא מכורות.. אז איך כל זה מוביל לעליית מחירים? הרי הגדלת היצע = ירידת מחירים
20 אנונימי 20/10/2014 10:30 אם אני מבין נכון את המתמטיקה שבנדל"ן (ובכלל)
הרי ש:המציאות היא ש: א. מחירי השכירות בשנים האחרונות לא ירדו, אלא עלו. ב. מחירי הנדל"ן/דירות בשנים האחרונות לא ירדו, אלא עלו. אז מדוע ירידה בתשואות ? והתשובה (לטעמי) היא שמחירי הנדל"ן/דירות עלו בקצב הרבה יותר גבוהה מעליית מחירי השכירות, ומכאן שהתשואה ב-% על הדירות ירדה. מאחר ובטבע/בנדל"ן עובד חוק הכלים השלובים (חוקי ההיצע והביקוש) וכדי שהתשואות תחזורנה ותעלנה, אז או שמחירי הנדל"ן ירדו (?) או שמחירי השכירות יעלו עוד. על זה אמרו חז"ל, זו נבלה וזו טריפה.
19 מאיפה הבאת תשואה .. 20/10/2014 10:21 כזאת מהפקדה בבנק מופרח ולא מקצועי (ל"ת)
18 pan 20/10/2014 10:12 מפולת במחירי דירות בקרוב, דירות זולות ירדו הכי הרבה (ל"ת)
17 אלי 20/10/2014 10:12 הדיבורים על ירידת מחירי הנדל"ן היו מוקדמים מידי
אולי בעוד שנתיים נראה רגיעה, כרגע השוק בהמתנה לא קונים ולא מוכרים, ומה עם מי שצריך דירה? ממתין אבל הפתיל מתקצר לו.
גיל 20/10/2014 11:32 תקרא את הכתבה על התפתחות בועה
לשלב הזה קוראים קיפאון זה רגע לפני הבום למטה . אם אתה רוצה את הכתבה תגיד לי אשלח לך
אלי 20/10/2014 14:05 קורא אותה כבר שנים (ל"ת)
16 ספי 20/10/2014 10:10 עוד כתבה שטחית ושקרית, כל כך שקוף, לא נמאס לכם? (ל"ת)
15 דוד 20/10/2014 09:59 הבורסה כמו בלון נפוחרק מפמפמים את הבורסה
אפו כול היועצים של הבורסה שלנו אם רק צוות מצומצם סחר בבורסה
14 ירון 20/10/2014 09:57 נתיבות הבונה העכשווית בנדלן (ל"ת)
13 דוד 20/10/2014 09:57 היתה מילחמה הבורסה עלתה בעולם מסביב יש מילחמה הבורסה על
הכלכלה על הפנים הבורסה עולה נפילות בעולם הבורסה עולה מילחמה בעזה הבורסה עולה מילחמה בסוריה הבורסה עולה זה ארץ חלב ודבש מה שעולה לא יורד כמו בכלכלה מה שעולה לא יורד זה בורסה מגדלת בצי זהב רק עולה בגלל זה צריך ארון מתים לבורסה אין קונים חדשים בגלל העליות שבבורסה אין מיסחר טוב
12 אבי 20/10/2014 09:52 זה בורסה של סחרים כרשים זה לא בורסה של העם
פו זה בורסה של הרצאת הבורסה לכן הבורסה מיתה אי אפשר לכנס לבורסה רק עולה פו מסריח מהרוש זה בורסה צריך ארון קבורה לבורסה מי יכול לכנס לבורסה שרק עולה בלי מימושים
11 דה וינצי 20/10/2014 09:40 תמשיכו לפמפם
זה כמו תופעת הטבע הוולקנית ככל שנצבר יותר לחץ ככה הלבה רותחת יותר והפיצוץ הבלתי נמנע יהיה יותר קטלני
10 מוטי י 20/10/2014 09:19 צור יצחק הכוכב החדש של השרון !!!
צור יצחק 5 דקות מכפר סבא עדיין מחירים זולים ופוטנציאל גדול מאוד מיקום מצוין צמוד לכביש 6
מקומי 26/10/2014 14:04 בחלום
זמן מסיעה מצור יצחק לכ"ס בשעות הבוקר- 25-40 דק' תלוי בפקקים זמן מסיעה מצור יצחק לכ"ס בחצות - 15 דק' אין פקקים.
צביקה דורון יועץנדלן 20/10/2014 09:45 קרוב מידי לטייבה חביבי, לכל מחיר יש סיבה (ל"ת)
9 צביקה דורון יועץנדלן 20/10/2014 09:13 ומה לגבי האזורים במרכז הארץ שם צפויה עלייה ....????
יש כמה פנינות במרכז הארץ שיניבו עליית ערך בשנים הבאות...
צביקה צודק 20/10/2014 09:35 למה לא הבאתם גם מקומות במרכז הארץ ששם הביקוש? (ל"ת)
8 בועה= גן עדן לשוכרים 20/10/2014 08:44 אני משלם 3 שנים אותו שכר דירה, אבל הדירה שווה יותר....
פעם השווצתי שאני גר בדירה של 1.6 מיליון, היום אני משוויץ שאני גר בדירה של 2.0 מיליון, וכל זה תמורת אותו שכר דירה זעום, ובלי לעבור דירה.... אגב בנתיים הכסף שלי כבר עשה 30% עליית ערך בהשקעות שונות...
צביקה דורון יועץנדלן 20/10/2014 09:36 מכיר חכמים כמוך שלעולם לא יקנו דירה, כי הבורסות יפלו
איך תשלמו שכירות בגיל 70 ?
א 20/10/2014 10:30 עד גיל 70 יהיה לו מספיק כסף מההשקעות ל3 דירות (ל"ת)
אריאל 20/10/2014 12:49 או אפילו לא לחצי דירה. זה הימור מסוכן! (ל"ת)
7 המחירים שבריריים 20/10/2014 08:40 ירידת מחירים של 2% בשנה הופכת את התשואה להפסדית
לכן היזמים ובנק ישראל ינסו לעשות הכל כדי לשמור על מגמה של עליית מחירים מתמשכת. ברגע שתהיה ירידת מחירים קלה, זהו- אין יותר כדאיות השקעה בכלל. בנוסף להוצאות המוזכרות בכתבה, המשקיע שורף כ 2% בשנה על עלות המשכנתא, אבל מקבל הכנסה של 3% בלבד. כבר היום הוא מרוויח רק 1% ויקח לו 6 שנים רק לאזן את מס הרכישה ששילם. ברגע שיש ירידת מחירים איטית וקלה, אין יותר רווח בכלל, ואז הביקוש נחתך בחצי. ברגע שזה קורה המחירים יתחילו לרדת מהר. ברגע שזה קורה, משקיעים קיימים בשוק רואים את השקעתם יורדת לטמיון ומתחילים למכור. את ההמשך אתם יודעים
6 אבי 20/10/2014 08:36 השוק חלש מתמיד
לא למהר לקנות יש לחץ .
5 דרור 20/10/2014 08:22 שוק הדיוק בפני קריסה בכל האיזורים
אני לא חושב שארז כהן היה קונה כעת דירה באחד האיזורים הללו. בכפר יונה וחדרה המחירים הרבה מעל שוויים הריאלי והולכים לצנוח בעשרות אחוזים עם או בלי תוכניות הממשלה. שוק הדיור המצוקה קשה ואין קונים וטוב שכך. איזור השרון מוצף בשלטים למכירה והקבלנים מפרסמים דירות חדשות להשכרה ארוכת טווח כי אין יותר קונים.
4 אחד מהעדר 20/10/2014 08:21 תודה על הטיפ
אין לכם כותרת יותר בומבסטית? יאללה רצים לקנות המחירים עולים...
3 אתה טועה ומטעה 20/10/2014 07:53 כדאי להשקיע בדירות להשכרה רק במרכז
צעירים רבים לא יכולים לממן רכישת דירה, ושוכרים דירה קרוב להורים באזור המרכז .... גם משפחות שלא יכולים לקנות דירות במרכז, קנו דירות להשקעה בפריפריה, הם משכירים בפריפריה ושוכרים במרכז דירה ליד ההורים שעוזרים בגידול הנכדים .... ההגבלות שהטילה המדינה על משקיעים, מייקרת את עלויות המשקיעים החדשים ... הביקוש לדירות להשכרה באזור המרכז רק יגרום לעליה בדמי השכירות במרכז ....
2 אנונימי 20/10/2014 07:51 הפמפום נואש מתמיד. יאללה לנפח! משכנתא של מליון ויותר ! (ל"ת)
1 הומלס 20/10/2014 07:13 לאן יעלו? לאן? לשמיים? ממש הגזמה (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש