18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

לקנות עכשיו דירה? Bizportal שאל 6 כלכלנים את השאלה - צפו בתשובות

כלכלני המאקרו של בתי ההשקעות הגדולים מנתחים את הצפוי בנדל"ן בשנה העברית הנכנסת - אז האם נוכל לקנות דירה? 'פרויקט תשע"ה'
 |  52
'אחרי החגים'
Share
בחודשים האחרונים חלה האטה משמעותית בקצב הרכישות בעקבות תוכנית מע"מ 0% של שר האוצר יאיר לפיד ומבצע 'צוק איתן', אולם למרות עצירת השוק, השנה העברית החולפת הסתיימה אף היא בעליות מחירים. לפי נתוני השמאי הממשלתי הראשי שפורסמו עבור הרבעון השני, מחירי דירות ה-4 חדרים עלו בשנה החולפת בשיעור של 6%.


אז מה צפוי לנו בשנה העברית הנכנסת תשע"ה? מצד אחד שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ושר האוצר יאיר לפיד מבטיחים כי ב-2015 מחירי הדירות יתחילו לרדת, זאת לאחר שהתחייבו שיתחילו להתייצב בשנת 2014, דבר שלא קרה. מנגד, התחלות הבנייה נמצאות כיום בשפל של שנתיים, והביקושים הכבושים שנוצרו בעקבות ההמתנה לתוכנית מע"מ 0%, צפויים להשתחרר בקרוב ולהזניק מחדש את הלהבה בשוק הדירות. Bizportal ליקט 6 תחזיות של כלכלנים בכירים בבתי ההשקעות המובילים. אז מה ייקרה למחירי הדירות השנה?

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס : "במהלך 2015 קצב העלייה השנתי עשוי לחזור לרמות של 10%. ריבית נמוכה והיצע דליל הם קטליזטור מבטיח להמשך עליית מחירי הנדל"ן. מתחילת שנת 2014, ניכרת ירידה בהתחלות הבנייה, שרק העמיקה בעקבות אי הוודאות שיצר חוק מע"מ אפס. ישראל היא לא המקום היחיד שבו התפתחה בועת נדל"ן בשנים האחרונות כתוצאה ממדיניות מרחיבה והיצע דליל יחסית. קנדה, שוודיה, בריטניה והונג קונג הן רק מספר דוגמאות למדינות שסובלות מהנגזרות של ריבית נמוכה. בעוד בנק ישראל לא מתכוון להעלות את הריבית, ובממשלה מנסים פתרונות עוקפים ו'זמניים', שרק הובילו בינתיים להקפאת השוק כתוצאה מחוסר ודאות. אנחנו צפויים להאצה מחודשת של המחירים בתוך רבעון שניים".

אלכס ז'בז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש : ״ריבית אפסית וירידה בהתחלות הבנייה יוצרים מצב שמקשה מאוד על ירידת המחירים בשוק הנדל"ן. יחד עם זאת, ההאטה במשק והעלייה הצפויה בשיעור האבטלה, שכר העבודה שעולה בשיעור מתון בלבד, אם בכלל, יוצרים מחסומים משמעותיים בצד הביקושים. יכולת הצרכנים, במיוחד זוגות הצעירים, לקנות דירה הלכה ונשחקה במקביל לעלייה מטאורית במחירי הדירות בשנים האחרונות. גם מבחינת המשקיעים בשוק הדיור הסביבה משתנה. המיסים המוטלים עליהם עולים בהדרגה וימשיכו לעלות גם בשנים הבאות. בסופו של דבר אנו מעריכים שהכוחות הממתנים שפועלים לירידה במחירי הדירות יהיו חזקים יותר. לשנת 2015 יש סיכוי להיות השנה שתקטע את רצף עליות במחירי הדירות שהתחיל בשנת 2008. אולם, שיעור ירידת המחירים לא צפוי להיות חד מדי, יתכן בין 5% ל-10%".

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI : "מחירי הנדל"ן המקומיים ממשיכים להיות רחוקים במידה ניכרת משיווי משקל, כך ששוק זה ממשיך להיות חשוף באופן לא פרופורציונאלי להרעה בשוק העבודה. חשיפה זו עלולה להתגבר במידה חוק מע"מ אפס ייושם, צעד שרק יגביר את הביקושים ויוביל לעליית מחירים. הממשלה הישראלית יכולה לקחת את הדברים לידיים ולהחזיר את שוק הנדל"ן לשפיות אך עד כה לא הראתה נכונות של ממש. על הממשלה לפעול להגדלת ההיצע והגברת השקיפות בצד התכנון במקביל להסרת הכדאיות של משקיעים להתחרות על הדירות למגורים וזאת באמצעות הטלת מס רכוש על משקיעים. לגבי עליית מחירי הדירות, בשוק בועתי כל מספר זוכה". יונתן כץ, כלכלן ואסטרטג ראשי לידר שוקי הון : "סביר להניח שבחודשים הקרובים מחירי הדיור לא יעלו בצורה חדה בשל המתנה ליישום חוק מע"מ אפס. יחד עם זאת, במקביל הקבלנים הקטינו את מספר התחלות הבנייה בשל אי הוודאות לגבי החקיקה קדימה. ברגע שאי הוודאות תתבהר, צפוי היפוך מגמה ועלייה במחירי הדיור, זאת על רקע הירידה בצד ההיצע (ירידה בהתחלות הבנייה בשנת 2014) וגם כתוצאה מריביות כה נמוכות אשר מעודדות השקעה בנדל"ן, גם בשל המימון הזול וגם בשל העדר אלטרנטיבות. אנו צופים עלייה במחירי הדיור בשיעור של 5% בשנת 2015". אורי גרינפלד הכלכלן והאסטרטג הראשי של פסגות : "אין חדש תחת השמש. שוק הנדל"ן צפוי להמשיך ולהציג עליות מחירים וזאת הן בשל הריבית שתוותר נמוכה מאוד במהלך השנה והן בשל היעדר היצע גדול מספיק. תוכנית מע"מ 0% של שר האוצר יצרה במהלך 2014 לא מעט אי וודאות בשוק והובילה משקי בית רבים לשבת על הגדר ולהמתין להטבה. בעקבות כך נרשם קיטון משמעותי במספר העסקאות בשוק ואף האטה בהתחלות הבנייה. בשורה התחתונה אנו מצפים לעליה של כ-5% נוספים במחירי הדירות במהלך השנה הבאה".

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות ומנהל השקעות ראשי אפסילון : "אנו מניחים שהפעילות בשוק הנדל"ן תשוב לרמתה טרום ההצגה של מע"מ 0%. עם זאת, אנו מניחים שמחירי הנדל"ן לא ימשיכו לעלות בקצב גבוה, אם בכלל בשל העובדה שגם כך הם גבוהים מאוד לפי בחינה של יחסים רבים (מספר משכורות נדרשות לרכישה וכו'). יש מקום להניח שמחירי הדירות הגבוהים, לצד העובדה שמספר התחלות הבנייה בתקופה האחרונה ירד, ייגרמו דווקא ללחצים לעלייה בשכר הדירה. אנו מעריכים ששכר הדירה יכול לעלות בשיעור של עד 5%. גם בהנחה שמחירי הדירות יישארו ללא שינוי, הם ימשיכו להוות משקולת כבדה על ההכנסה הפנויה של הישראלי הממוצע. הפעילות הכלכלית במשק תמשיך להישאר ממותנת כל עוד הממשלה לא תשכיל לעשות את הדברים שנדרשים על מנת להוריד את החלק הרב שיש להוצאה על הדיור מתוך ההכנסה הכוללת".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

52 תגובות ב-41 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
41 ראשון לציון 19/10/2014 17:41 קניתי דירה
חברים יקרים אל תקשיבו לכול המומחים תקשיבו ללב שלכם,גם לי אמרו לא לקנות והפחידו אותי אבל הקשבתי לעצמי וקניתי דירה לפני שנה בדיוק בראשון לציון ב1,070,000ש״ח 4 חדרים היום שווה 1,250,000ש״ח כול שנה אומרים ירד ורק עולה
40 צביקה דורון יועץנדלן 19/10/2014 09:05 עם ריבית אפסית אנשים יגדילו רכישת דירות למגורים והשקעה
אין אלטרנטיבות טובות יותר מדירה כשהכסף כל כך זול
39 איציק 19/10/2014 08:41 הדירות לא יעלו
מחיר הדירות ירד למי יש כסף לקנות ברגע הבנק מבקש הון עצמי של 25th מערך הבית.
38 אורן 19/10/2014 08:27 תשאלו את אדון בובליל
קומץ שטויות במיץ. שוק הנדל"ן בדרכו הבטוחה לקריסה טוטלית ואתו גם המחירים הדמיוניים. אני משער שאף אחד מה"מומחים" הללו לא היה קונה דירה כיום. לייעץ זה קל ולא עולה כסף. אל תשכחו באיזה צד הם....רמז...קבלנים חזירים.
37 קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 19/10/2014 01:58 קרטל=שליט מחירגבוה=ניצול עם פראייר=בועהמעל50%=דור עני!! (ל"ת)
36 הנדלן=בועהבפיצוץ!50% 19/10/2014 01:55 תפסיקו אינטרס=דרוש צדק=דור צעיר עני=סיכון קיום המדינה!! (ל"ת)
35 אמפסיז 19/10/2014 01:15 רק למשקיעים שבונים על רווחים נקיים ממס שווה לקנות דירה,
עד שיהיה מס אמת על רווחי השכירות, עד אז לזוג צעיר שמחפש מגורים עדיף לשכור.
34 s 19/10/2014 00:05 משקיע רק במיטב דש
נו באמת למי נתתם לפרשן, לכאלו שהפרוטה בכיסם ומתפרנסים מפראירים דוגמתנ השוק נתון לזעזוע רציני כי הציבור מאס, בקרוב תהיה מחאה אמיתית לא עם אומנים בכיכר אלא נדאג שאנשים יהיו ערבים זה לזה ולא ייקנוף לא ייקנו, לא ייקנו, את הקבלנים ייבשו. ולא רק אותם, גם את הרשתות העושקות, נחרים אותם, זו הדרך היחידה, כוח הקניה בידינו. אין כל בעיה לחיות על פלאפל, שמנת וזיתים למשך כמה חודשים, שיילמדו תלקח אחת ולתמיד ותוחזר השפיות ובעיקר ההגינות צריך לחזור למתכונת של שווקים ברחוב, בו ניתן לקנות יום יום בדיוק מה צריך. רק מהחיסכון שבצריכה תהיה ירידה משמעותית בהוצאה כנ"ל מכוניות קטנות ולא זוללות ועוד כהנא
33 משה ראשל"צ 18/10/2014 23:31 כנסו ותבינו
בשנת 2009 קניתי דירה להשקעה ב950 אלף שקל היום מחירון לוי יצחק 1300000 בקירוב במשך 4 שנים הדירה מושכרת בערך ב3600 - אני לא גזלן זאת אומרת 40 אלף בשנה אז נכנס לי נטו כ-160 אלף שקל זאת אומרת כ- חצי מליון שקל רווח נטו שזה 50 אחוז רווח קצת יותר ואין לי הרבה כאב ראש מהשכרה כי לקח לי יומיים למצוא שוכרים טובים אז דעתכם הדירה היא בשכונת כרמים ראשון לציון
32 יהודה ! 18/10/2014 22:18 לא רואה. שום סיכוי לירידת מחירים בחמש שנים הקרובות !!
רבותיי תבינו. כמה. דברים. פשוטים , 1 יש מחסור גדול בעובדים. בענף הבניה ,2 מחסור בקרקעות זמינות במרכז. הארץ וכתוצאה מכך מחסור. בדירות בשוק במיוחד באזורי הביקוש חומרי. הגלם מתייקרים עלויות. הבניה מתיקרות בקיצור אין. סיכוי. שניראה. ירידת מחירים. ב5 השנים. הקרובות. לפחות !!
משה ראשל"צ 18/10/2014 23:25 כל הכבוד ניתוח קצר וקולע (ל"ת)
31 אורן 18/10/2014 21:52 כתבה מוזמנת מטעם הקבלנים - היזהרו ליפול בפח
מטרת הכתבה לגרום לכם לרוץ ולקנות דירה. מי שימתין שנתיים שלוש עם קניית דירה ירוויח ובגדול.
30 עצות רק ממוכי המתנה! 18/10/2014 21:17 שואלים קבלנים, מה החוכמה? למה לא כלכלנים של בתי השקעות? (ל"ת)
29 חובב מתנות 18/10/2014 20:28 בשדרות הדירות חינם.ברכבת 59 דקות לתל אביב
הדירה ללא משכנתא ללא חובות ממשיכים לעבוד באושר בתל אביב 59 דקות ברכבת.
28 רק דירות להשקעה 18/10/2014 19:58 דירת 2 חדרים בגבעתיים הושכרה ב 4,300 שקלים !!!
בעוד 10 שנים היא תושכר ב 31,000 שקלים !!! תקנו דירות להשקעה, או שתשקעו... מי שלא משקיע, שוקע... מהרו פן תאחרו.
27 יוסי אבו 18/10/2014 19:36 שיהיה. ברור. לכולם המחירים. של הדירות בדרך למעלה !!
אחרי קיפאון. מוחלט. של כמעט. שמונה. חודשים. שוק. הדירות עומד להיתעורר. ובגדול. לא רק. שלא. תהייה ירידת. מחירים. נהפוכו. תהייה עליית מחירים. מפני. שיש. מחסור גדול מאוד בדירות. וזה. יקח. שנים ארוכות ליסגור. את. הפער ,,,,,,,,,
26 אבי כ 18/10/2014 19:27 כל מי. ששיכלו בראשו ויכול. שירוץ לקנות עכשיו דירה
רבותיי כל מי. שחייב. וצריך לקנות. דירה שירוץ. ויקנה. עוד. היום למה. כי השוק עומד. לברוח. לו למעלה. וכמובן. המחירים שאיש. לא. ישלה. את. עצמו שהמחירים. ירדו כי זה לא יקרה רק. אולי בחלום. ובאגדות ,, תיזכרו את זה. טוב. טוב
25 מגיב 12 צודק 18/10/2014 17:38 עם כל מה שקורה בעולם הפיננסי הריבית לא תעלה (ל"ת)
24 טדי 18/10/2014 17:33 לא מנאס לכם להוסיף דלק לבועת הנדל"ן?
כל הכתבה הזאת כל כך שקופה במטרה ובמגמה שלה, שאני מתחיל להתבייש בכם
23 ותיק בתחום 18/10/2014 17:06 היחיד שצודק הוא מיטב ד"ש - השוק הולך לרדת (ל"ת)
22 קארט 18/10/2014 17:01 הכל פוליטי.המחירים זולים לכו לקנות "בטיז אל נאבי "
טיז אל נבי = השטחים המשוחררים. בצורה כזו הממשלה מכשילה כל משא ומתן לשלום. המלחמה הבאה בדרך .
21 החייט 18/10/2014 16:55 דירה להשקעה אם תשואה של 2% זה לא השקעה
ואם רוצים דירה להשקעה באזורים פרפייאלים אז תכינו טוב את עורך הדין לבעיות אם שוכרים ונזקים .דירה להשקעה היתה נכונה כשהתשואה היתה 5% ויותר נסתיימו הימים הללו .לגבי המשכם של העליות הציבור אינו יכול לעמוד במחירים הנוכחים השכר החציוני אינו תומך ב160 משכורות לקניית דירה ממוצעת תשכחו מזה מה יקרה?רק לאלוהים פיתרונות
א. קונץ 18/10/2014 22:29 בגבעתיים תשואה 4.3%
על דירה שמחירה 1,200,000 מקבלים 4300 בחודש זה חוץ מעליית הערך של הדירה, שלא התיחסת אליה בכלל ברוב חוכמתך. רוב הנשאלים בכתבה צופים עליית ערך של 5-10 אחוז בשנת 2015
התופר 19/10/2014 01:40 על הנייר כולם עשירים רווח על ההון כמוהו כהוצאות על
תיקונים ובעיות אחרות שקשורות בדירה סגורה או סרבני פינוי ועוד כאלו בעיות ואחרות בגבעתיים אין תשואה של 4.3 זו אגדה אם סיפור פנטזיוני .ואם זה נכון המדובר בברוטו ולכן התשואה מתקרבת יותר ל2 % יתרה מכך תנסה למכור היום במחירי שוק ותראה עד כמה המצב קשה אין קונים והריביות באמריקה מתחילות לעלות ובהינתן המצב הדירות הולכות רק לכיוון אחד מטה .אמריקה ניפחה את בועת הנכסים ואמריקה תפוצץ את הבועה מתי ?נחכה ונראה
20 חובבנים 18/10/2014 16:19 12 חודשים אחרונים- השכר עלה 2% ושכר דירה עלה 2% כלומר
אין שום בעיה בהיצע. קצב סיומי הבניה שווה לקצב הגידול באוכלוסיה והנתח מהמשכורת שהולך על תשלום שכר דירה לא השתנה כלל במהלך השנה האחרונה
קובי 18/10/2014 18:59 מעניין אותי רק מאיפה הבאת את הנתונים האלה.. (ל"ת)
חובבנים 19/10/2014 00:05 נתוני הלמ"ס הרשמיים. זמין לכל אזרח. שירותי דיור. (ל"ת)
19 צביקה 18/10/2014 16:19 במציאות הכל שונה!
תראו את התחזיות של הכלכלנים על שעור העליה של מניות בארה"ב.נכון להיום כולם חזו על 10% כולם !טעו
18 מציאותי 18/10/2014 16:16 אלו המומחים שלא חזו כלום נכון אף פעם. קוף יצליח כמוהם (ל"ת)
17 דודו 18/10/2014 16:05 תת רמה
כתבה בלי ערך מוסף, כלכלן בבית השקעות לא מבין בדירות זו אשליה. פשוט הזוי מה שאתם עושים.
16 רוני. א 18/10/2014 16:02 לפיד האכזבה הכי גדולה בפוליטיקה
ככל הנראה הוא לא קורץ להיות מנהיג אולי עיתונאי בינוני .
משה ראשל"צ 18/10/2014 19:31 לי זה היה מאד ברור כי
בן אדם שלא גמר בגרות ושירות צבאי בגלי צהל והיה עיתונאי פשוט וסופר לא מוצלח אין לא את הנסיון להיות משהו אז הוא כשלון ברור
15 ע 18/10/2014 15:49 בחיפה פשוט אין עסקאות. כולם מחכים שירדו המחירים (ל"ת)
מאוכזב לפיד 19/10/2014 09:37 דירות קטנות 3 חד במחירים שפויים נחטפות אני מחפש (ל"ת)
14 אפי 18/10/2014 15:46 האם כדאי "למהר"?...מה זה עגבניות? לאנשים אין כסף למחיה
אנחנו שוקעים פה, הכלכלה במיתון מחריף, אינפלציה שלילית, אנשים קונים פחות מוצרים בסיסיים ואתם שואלים אם כדאי למהר לקנות דירה? מה אתם חיים על הירח?
13 מכופף הבננות 18/10/2014 14:28 ביזפורטל נא לפרסם את אותה הכתבה ברבעון הראשון 2015
בחייכם לאן אתם עוד חושבים שהמחירים יכולים לעלות מאיפה הבאתם את זה שהקבלנים עצרו את הבנייה יש מלאי של 28000 דירות לא מוכנות לא מכורות ועוד 70000 בתהליך בניה חבר׳ה תפסיקו לרמות את האנשים ולדבר מתוך פוזיציה תתחילו להבין המשחק נגמר מפה יהיו רק ירידות העליות נגמרו !!!! לאנשים נגמר הכסף חוק מע״מ נכון רק ל-7% מהאוכלוסיה איפה כל השאר למה הם לא קונים ???
לכן תמיד ידחפו לקניה 18/10/2014 16:28 העיתונות תלויה בפרסומות (קבלנים\רשתות שיווק\רכב) (ל"ת)
12 צביקה דורון יועץנדלן 18/10/2014 14:25 בקיצור עדיפה דירת השקעה על פיקדון בנקאי...
הריבית תישאר נמוכה עוד שנתיים - שלוש לפחות... וגם אז לא תעלה הרבה, אם בכלל (המשבר הכלכלי הבא)
צביקה צודק 19/10/2014 08:28 לפי איך שהמשבר העולמי נראה הריבית תישאר נמוכה שנים (ל"ת)
11 הירש 18/10/2014 13:16 נבואות
כדאי לשוחח עם מר צבי סטפק שהוא אדם ישר וערכי תהיו המומים מהערכותיו לצערי כל השווקים בארץ על הפנים ובמיוחד שוק האגחים הענק שיקבור הכל תחתיו וזה לא רחוק
10 משה פשןט העם 18/10/2014 13:01 כלכלנים
רדוד זה לא מילה פשוט בושה כדאי לחזור לכתבה זו בעוד שנה קריסה שלא היתה כדוגמתא בדרך
9 המפוקח 18/10/2014 12:57 נותנים לחתולים לפרשן את השמנת
נו באמת.... נותנים ל5 כלכלנים אינטרסנטים לפרשן אם תהיה עלייה או ירידת מחיר וכולם ללא יוצא מהכלל אומרים אותו הדבר, בדיחה עצובה. אלו אותם כלכלנים שאמרו גם בשנת 2007 שלא יהיה נפילה בבורסה האמריקאית ואף בנק לא יפול ב2008. מי מהם חזה את המפולות בבורסה או בנדל"ן בשנים האחרונות? הציבור הישראלי מתחיל להבין שמחירי הנדל"ן לא הגיוניים ויתרה מכך אין לו כסף בשביל לקנות דירה במחירים האלו. לא סתם רואים ירידה של עשרות אחוזים בקניית דירות יד 2 ודירות חדשות. כשהמחיר גבוה מידי ליכולת הציבור לשלם, הירידה היא רק שאלה של זמן. המחירים מוחזקים היום באופן פקטיבי למעלה עד שמוכרי יד 2 יתעשטו ויתחילו להוריד 10-20 אחוז בשביל למכור וזה מה שקורה בפועל. מחירי האתר יד 2 לא משקפים את המחיר האמיתי של המכירה אלא את מחיר החלום... צריך לחכות לדו"ח הרבעון השלישי של 2014 שהולך להיות קשה בגלל המלחמה והחגים ולהעצים את תחושת המיתון בישראל. כשיש סמנכ"ל שיווק כראש ממשלה ושר אוצר שלא מבין בכלכלה כלום, המצב יכול להיות רק יותר גרוע. ולא סתם חצי מהעם מקווה למיתון שיוריד את המחירים ויחזיר את השפיות למדינה.
משה 18/10/2014 23:34 הכלכלנים הם אנשי שוק ההון
אין להם אינטרס שהכסף ילך לנדלן, היו מעדיפים שילך לבורסה. האמת שאין סיבה נראית לעין שהנדלן לא ימשיך לעלות, אבל בדיוק העדר סימן להתפוצצות הבועה הוא זה שמביא לברבורים שחורים בדרך כלל. לדעתי 10 שנות גאות יסתיימו ב2017-18, עד אז הבועה תמשיך להתנפח. כל כשלון ממשלתי רק מחזק את הדעה שעליית המחירים היא בלתי נמנעת ומדובר בכח עליון.
8 יואב 18/10/2014 12:39 אין להם מושג
בקיצור אין להם מושג אם יעלה או ירד .
7 קובי 18/10/2014 12:32 איך יכול להיות שיש פתרון אבל אף אחד לא עושה כלום?
הפתרון הוא ברור והוא צריך לבוא מצד הממשלה, הגדלת התחלות הבנייה בהיקף מאסיבי! לא ברור איך ז׳ה הגיוני?!? מי שעקב אחרי הכתבות מהסוג הזה בטח שם לב שכלכלן כמו יניב חברון (שאני מאוד מעריך) אמר שהוא צופה ירידות מחירים ב-2015 אבל גם הוא לא האמין שסביבת הריבית תשאר כל כך נמוכה ואפילו תרד עוד מה שבטוח כשהריבית תעלה אנשים לא יעמדו במשכנתאות. אני רק מקווה (ואני לא מאמין שזה יקרה) שעד אז ימצאו פתרון אמיתי. הגדלת ההיצע, ועצירת הביקוש בקרב המשקיעים דוגמת מס׳ על רכישת שירות להשקעה.
6 אזרח 18/10/2014 12:31 לא הבנתי, אז לקנות עכשיו או לחכות (למשיח) ?
היאוש בלונדון וגם בברלין אולי פחות נוח, אבל למה לנו לדאוג לאחרים ? עד שממשלות ישראל לא תקחנה את נושא הדיור לידיים ותטפל בו כמו שמדינה מתוקנת אמורה לטפל במצבים שכאלה, אנחנו הציבור נמשיך לבכות, לילל ולהתלונן (מחקו את המיותר). לנו הציבור קשה להשפיע על מחירי הדיור, אנחנו אמורים לשחרר קרקעות לבניה? , אנחנו אמורים לבנות יותר ?, אנחנו אמורים להפסיק לקנות דירות (שאין) ? מי שלטעמי אחראי על "מחדל הדיור" היא ההנהגה/הממשלה וכל מילה נוספת בנדון מיותרת. אלא מאי, למדינה "איכפת" מאזרחיה ? לא, כי הציבור מטומטם וביום פקודה/בחירות יטיל את הפתק "השמרני" שלו ולא ינסה לחפש משהוא אחר.
5 ריאלי 18/10/2014 12:13 אם הממשלה היתה רוצה היו כאן מאה אלף התחלות בניה ...
היא לא רוצה מאינטרסים אישיים של פוליטיקאים אין שום בעיה להביא קבוצות בניה מסין לתקופה של 3 שנים להדביק את הפער ואז המחירים ירדו לרמה שפויה
4 תובל 18/10/2014 12:03 מי שיכול ולא יקנה עכשיו דירה, יצטרך להתמודד עם עוד 60
אלף רוכשים שיעוטו על משרדי המכירות לאחר אישור חוק האפס. המדינה עשתה על הגב שלכם סיבוב ואתם בכלל לא שמתם לב. המטרה העיקרית של חוק מע"מ 0 הוא מלכתחילה להגדיל את הביקושים ולהקטין את ההיצע, כך שהמדינה תרוויח מכל המהלך הזה. מנסים "כאילו" לעזור לזוגות הצעירים. הרי אתם לא באמת מאמינים שיאיר לפיד ילך נגד האינטרסים של חבריו בעלי ההון שתופסים את כל המשק (ובכללו גם שוק הנדל"ן) בביצים. הוא שם אך ורק בשביל לדאוג לחבריו העשירים, שמלכתחילה ממנו את כל קמפיין הבחירות שלו.
3 עמית 18/10/2014 12:03 טוב שלא שאלו את בובליל
קומץ שטויות במיץ. שוק הנדל"ן בדרכו הבטוחה לקריסה טוטלית ואתו גם המחירים הדמיוניים. אני משער שאף אחד מה"מומחים" הללו לא היה קונה דירה כיום. לייעץ זה קל ולא עולה כסף. אל תשכחו באיזה צד הם....רמז...קבלנים חזירים.
v 18/10/2014 16:19 הבולבול הקבלן המומחה אמר שהכל יעלה (ל"ת)
2 מחירי 18/10/2014 11:54 הנדלן
ירדו רק כשכל עשירי המדינה יברחו / יסתלקו .....ואז ישאירו את הפנטנאוזים , האדמות והדירות המפוארות לכל דיכפין ! עד אז שום דבר דרמטי לא יתרחש ! מי ששרוי בסכנה כזאת הם דווקא אלה בעלי הרכוש העשירים , עשירים מידיי !
1 ירושלמי 18/10/2014 10:48 אנו לפני אסון חברתי...
וזה מה שהם לא אומרים.. הרי ברור שכל עלייה נוספת לאחר חוק המע"מ תביא לפיצוץ חברתי אלים שהולך ומצטבר בקרב האזרחים. כל המומחים נעצרים בנקודה הזאת ולא מרחיבים מה יקרה לאחר מכן... היכונו למחאה פחות "נחמדה". האזרחים יתפוצצו על הממשלה!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש