זוג צעיר: "על הנייר עשינו בשנתיים רווח של 270 אלף שקל על הדירה החדשה"

כך אמר ל-Bizportal זוג צעיר אשר נכנס לדירה חדשה בשפלה. "בתקציב שהיה לנו יכולנו לקנות דירת חדר בתל אביב וזה ממש לא בא בחשבון"
נדל"ן, צילום: Bizportal
לפי נתוני השמאי הממשלתי האחרונים, אשר פורסמו בחודש אוגוסט, מחירי הדירות עלו ברבעון השני של 2014 בשיעור של 1.6% ושל 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. העיר שרשמה את עליית המחירים החדה ביותר הן ברמה הרבעונית והן השנתית הייתה רמלה עם זינוק של 7% ו-12% בהתאמה, לרמה של 1.186 מיליון שקל.

"בשנים האחרונות הפכה רמלה, בהדרגה מאחת הערים הפחות מבוקשות בשוק הנדל"ן, לעיר עם ביקושים משמעותיים ביותר הן בקרב זוגות צעירים והן בקרב משפרי דיור, מאזור המרכז ובכלל", כך אומר שמאי המקרקעין ארז כהן.

ב-2005 ניתן היה למצוא בעיר דירת 4 חדרים חדשה ב-500 אלף שקל
לדבריו, ב-2005 ניתן היה למצוא בעיר דירת 4 חדרים חדשה בכ-500-600 אלף שקל בלבד, ואפילו ב-2010 עדיין המחירים של דירה שכזו עמדו על כ-700-800 אלף שקלים. "כיום מחיר דירה כזו, במיקומים מבוקשים דוגמת קריית האמנים(מצליח לשעבר) או פארק צפון מרקיע לכ-1.25 מיליון ואף יותר, כלומר עליית מחירים ריאלית של כ-130% תוך פחות מעשור".

כהן טוען שאוכלוסיית העיר השתנתה מאוד בשנים האחרונות: "אם בעבר הייתה אוכלוסיית רמלה הומוגנית למדי והורכבה ברובה הגדול מעולים חדשים וכ-20% אחוז אוכלוסייה ערבית, הרי שבשנים האחרונות ניכרת מגמה ברורה של אוכלוסייה הטרוגנית יותר המגיעה לעיר. מגמה זו, חזקה במיוחד בשכונות חדשות דוגמת קרית האמנים, פארק צפון, מתחם גינדי, מתחם מכבי, נווה דוד ועוד, המכילות יחד כ-7000 יחידות דיור. אין ספק כי ב-6,500 יחידות הדיור המתוכננות בעתיד, אחוז זה עוד ילך ויגדל".

"היו חברים ששאלו - למה רמלה?"
אסף אביב, מנכ״ל חברת מ. אביב, המקימה פרויקט בצפון רמלה, אומר כי "השכונות החדשות של רמלה יצרו שובר שוויון מוחלט עם שכונות חדישות אחרות בערי לווין אחרות של תל אביב וגוש דן. רמלה מהווה עדיין זולה בהרבה לעומת ערים אחרות בעוטף תל אביב, כשדירת 4 חדרים, לדוגמא, מחירה כשליש מדירה דומה בתל אביב, ובעשרות רבות של אחוזים פחות מערי לווין אחרות של גוש דן".

"בתקציב שהיה לנו יכולנו לקנות דירת חדר בתל אביב וזה ממש לא בא בחשבון, אז העדפנו להתגבר על הדימוי הידוע של רמלה ולקנות דירת 4 חדרים", אומרים זוג, אשר בחר להישאר בעילום שם, אשר נכנס לפני חודש לדירת 4 חדרים 100 מ"ר עם 12 מ"ר מרפסת בפרויקט של מ. אביב בעיר. הזוג, בשנות ה-30 לחייו, התגורר עד כה בבית ההורים בתל אביב. "רכשנו את הדירה לפני שנתיים ב-980 אלף שקל, וכיום נמכרת דירה כזו ב-1.25 מיליון שקל, 270 אלף שקל יותר. אנחנו מרגישים טוב, יש הרבה מרכזי קניות מסביב לבית ואוכלוסייה של משפחות וזוגות צעירים. היו חברים ששאלו למה דווקא רמלה, אבל כשראו שהצלחנו לקנות דירה הם השתתקו."
מדד עליית המחירים בממוצע ברמלה: קרדיט: יח"צ
מדד עליית המחירים בממוצע ברמלה: קרדיט: יח"צ
תגובות לכתבה(48):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    נדלן לאורך זמן ההשקעה הכי טובה
    עוף החול 13/10/2014 07:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל הפטור ממס השקעה טובה אפילו יותר מ הבורסה. בבורסה הרווח הוא על הנייר אבל הזוג הצעיר מורווח בבטון
    סגור
  • 32.
    עוצמים עיניים לא לראות את הגרפים לא לראות (ל"ת)
    מזל שחיכינו 06/10/2014 17:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    יפה לרוכשים שזיהו את הפוטנציאל לפני מספר שנים ,שאפו!! (ל"ת)
    דודו 05/10/2014 23:58
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 30.
    צור יצחק הלהיט החדש של השרון צמוד לכוכב יאיר !!!!!
    מוטי כהן 05/10/2014 20:46
    הגב לתגובה זו
    1 8
    רבותיי זוגות צעירים. ניכבדים אל. תצפו. לירידת. מחירים. שלא תגיע. וכל. המתנה נוספת. לירידת מחירים. לא רק שהמחירים. לא ירדו. אלה. אף. יעלו וזה יקרה. בקרוב מאוד ,,,,,,
    סגור
  • 29.
    מרכזי קניות
    שמעון 05/10/2014 20:33
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אף אחד לא התייחס לנימוק המרכזי והמשכנע . יש בסביבות הביית הרבה מרכזי קניות .
    סגור
  • 28.
    הייתי מתיע לכל מי שחושב לעבור לרמלה\מצליח שיברר מה קרה
    קוקו 05/10/2014 19:02
    הגב לתגובה זו
    7 3
    בשכונות זהות בלוד. המחיר לא עלה יותר מהממוצע הארצי לתקופה ורב הצעירים ברחו משם.
    סגור
  • 27.
    לכל אלה שחושבים שהמחיר הולך לרדת ושאר הירקות...
    וזו דעתי 05/10/2014 18:59
    הגב לתגובה זו
    7 15
    תחשבו שוב . מע"מ 0 של לפיד אם וכאשר יעבור יטיס את השוק לשמיים בגלל ביקושים שרק מחכים להשתחרר . כמה אפשר ללחוץ את הקפיץ ?!?
    סגור
  • 26.
    לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות
    תחושת הבטן שלך 05/10/2014 17:57
    הגב לתגובה זו
    20 4
    לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות
    סגור
  • ראיתי את המילה לקנות הרבה פעמים
    עוף החול 13/10/2014 07:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יידוע שכל שני לא שווים כן
    סגור
  • 25.
    הנייר סובל הכל
    כאילו 05/10/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
    21 4
    במציאות אין אפשרות למכור במחירים הללו
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    קשקוש של אנשים שלא מבינים כלום (ל"ת)
    כרמי 05/10/2014 16:46
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 23.
    השפלה יותר קרובה לת"א וזולה מצור יצחק ליד טייבה
    צביקה דורון יועץנדלן 05/10/2014 16:39
    הגב לתגובה זו
    9 10
    המחירים ברמלה וגם בלוד ימשיכו לעלות, כל עוד במודיעין עולה 500,000 יותר וגם יותר זמן נסיעה לתל אביב. ודרך אגב, ערבים יש גם ביפו. נראה אתכם קונים דירה באזור שוק הפשפשים יקר אש...
    סגור
  • יש מרמלה-לוד את כביש 431 וכביש 1 ישר לעזריאלי (ל"ת)
    צביקה דורון צודק 05/10/2014 18:11
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • וואו ישר לעזריאלי. מי שישמע "עזריאלי". כולה קניון (ל"ת)
    עזריאלי 06/10/2014 11:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מחלף השלום בשבילך (ל"ת)
    עזריאלי הכניסה לעיר 06/10/2014 12:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    על הנייר הדירה בכלל של הבנק ולא שלכם... (ל"ת)
    שישקו 05/10/2014 16:01
    הגב לתגובה זו
    22 3
    סגור
  • 21.
    אני לא חבר שלכם..הנה שאלות
    אור 05/10/2014 15:59
    הגב לתגובה זו
    10 4
    למה רמלה??? למה אתם טיפשים וקונים בחור הזה??? נראה אתכם עוד מספר חודשים אחרי הפריצה הראשונה לדירה. שילמתם סכום עתק עבור דירה במקום שעדיין אף אחד לא רוצה לגור בו. אגב רוב שכניכם הם כמוכם.
    סגור
  • 20.
    על הנייר ?!? כנסו
    אמיר 05/10/2014 15:55
    הגב לתגובה זו
    20 6
    על הנייר "הרווחתם" 200 אלף ש"ח. בעוד מספר חודשים בפועל תפסידו את רוב כספכם. אגב יהיו לכם הרבה חברים חדשים לבכות איתם.
    סגור
  • 19.
    אין רווח ואין אבטיח
    בידי 05/10/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    21 3
    שטויות במיץ אתם חושבים שהציבור הדיוט. מה פרוש רווח מה אתה עושה עם הכסף שהרווחת כביכול, איפה הפחת על דירה ישנה והריביות על המשכנתא? אז לך לספר סיפורים לטיפשים.
    סגור
  • 18.
    תפסיקו אינטרס=בועהמעל50%=דור צעיר עני=סכנהקיום מדינה!!! (ל"ת)
    בלוףיומי הרצה פראייר 05/10/2014 15:03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 17.
    חייבים לנפח עוד את הבועה ולהריץ רוכשים לקנות. צביקה!!!! (ל"ת)
    בובליליהו 05/10/2014 14:58
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 16.
    וואו איזה אקזיט מטורף ולאן תעברו? דימונה?
    ריאליסט 05/10/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    12 3
    אם זו דירה אחת אין ערך לעלייה. מצבכם משופר רק ביחס לחסרי דירה וחוק מע"מ בא לתקן עיוות זה.
    סגור
  • 15.
    לא עשו שום רווח, כי הם לא הולכים לממש
    דבילים! אני בברלין 05/10/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
    27 3
    ואם ינסו לממש (כדי לשדרג מעלה) יגלו שיצטרכו להוסיף היום הרבה יותר ממה שהיו צריכים להוסיף לפני שנתיים.
    סגור
  • בשנתיים "עשו" 25%.. ת"א25 עלה מ-1000 ל-1400
    סטנלי פישר 05/10/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    14 1
    וזה על הנייר. מזה תורידו את הריבית לבנק שאתם משלמים על המשכנתא (כי הרי שילמתם על בית וחצי יחד עם הריבית). וכשהריבית תעלה במהלך 2015, לא תעמדו בהחזרי המשכנתא ותפסידו את המכנסיים.
    סגור
  • ואם לא היו קונים בכלל, היו צריכים להוסיף לדירה הזאת
    אנונימי 05/10/2014 15:07
    הגב לתגובה זו
    4 9
    הרבה יותר ממה שקנו מלפני שנתיים..
    סגור
  • 14.
    על הנייר זה חראטה.. (ל"ת)
    אורי 05/10/2014 14:34
    הגב לתגובה זו
    17 3
    סגור
  • 13.
    תהיו הגונים ותכתבו שזה פרסומת בתשלום. (ל"ת)
    שדה עיוות מציאות 05/10/2014 14:33
    הגב לתגובה זו
    26 4
    סגור
  • 12.
    כתבה פירסומית? הלו? (ל"ת)
    זיו 05/10/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
    19 4
    סגור
  • 11.
    אז עשיתם "על הנייר" רווח של 270 אלף שקל, הנה האפשרויות
    אחד 05/10/2014 14:14
    הגב לתגובה זו
    35 2
    1. למכור את הדירה להרוויח 270 אלף שקל ולגור ברחוב. 2. למכור את הדירה שכביכול שווה 270 אלף יותר וזה מצוין, ולקנות דירה במקום יותר טוב מרמלה, אבל רגע, ג םשם זה וודאי התיייקר. אז בעצם כנראה או שלא תוכלו לקנות. 3. לגור בביתכם החדש בלי לעשות כל מיני חשבונות כמההרווחתם על הנייר כי זה כאמור חסר משמעות.
    סגור
  • 10.
    הבנק? גם ביבי צוחק על אסירי המשכנתא החדשים .
    הם צוחקים כל הדרך אל 05/10/2014 14:07
    הגב לתגובה זו
    20 3
    מעניין כמה משכנתא הם לקחו וכמה הם מחזירים. ומה יקרה כשמחירי הדירות ירדו והריבית תעלה. נראה מי ישתתק אז.
    סגור
  • 9.
    עגום (ל"ת)
    אנונימי 05/10/2014 14:07
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 8.
    עוד כתבה מתאם הקבלנים, הם בלחץ אטומי (ל"ת)
    avi 05/10/2014 14:07
    הגב לתגובה זו
    16 2
    סגור
  • 7.
    אני מציע לכולם להיות אנשים טובים מאוד ,כולכם פוחדים
    בא 05/10/2014 14:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מהדברים הלא נכונים ,כנסו למוות קליני ביוטיוב בעברית ואנגלית ותחשבו על הקשר ליום כיפור . דרך אגב בישראל רק אחד משישה עובר חווית מוות קליני חיובית , וצרת רבים היא נחמת שוטים .
    סגור
  • 6.
    על הנייר למדינת ישראל חוב של טריליון דולר..אז מה?
    גילי 05/10/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    14 3
    בפועל אין לכם כלוום ואתם משלמים שכירות לבנק..עד שלא תנסו לממש ותבינו ש"על הנייר" לא פוגש את חשבון הבנק שלכם...
    סגור
  • 5.
    אז לפי ההגיון הזה,תמכרו מרפסת ותרוויחו המון כסף לארנק .
    בא 05/10/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    15 1
    על הנייר אני פיזיקאי מתמתיקאי ומילירדר ,ומחר אני קונה רובע בפריז ,את השנדליזה .
    סגור
  • ועל הנייר אני מחליף את שמו של הרחוב משנדליזה לבא . (ל"ת)
    בא 05/10/2014 15:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    זו הבעיה שהרווח הזה רק על הנייר
    דורון מחולון 05/10/2014 13:59
    הגב לתגובה זו
    22 1
    ואם הזוג הזה ימכור את הדירה ויקנה אחרת הוא לא ירוויח כלום
    סגור
  • ןימכר את הזבל שהוא קנה במחיר מופקע ויחזיר את המשכנתא
    אם הזוג הזה יהיה חכם 05/10/2014 15:24
    הגב לתגובה זו
    8 3
    הוא ישאר עם עוד כסף ביד. ויחכה עכשיו לירידות רציניות .
    סגור
  • הזוג הזה כבר פיספס את הרכבת. לא ניתן למכור היום דירה
    דורון מחולון 05/10/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אלא אם כן תוריד את המחיר וחזק. תראה כמה שלטי למכירה צצו על המרפסות.
    סגור
  • 3.
    עוד כתבה מוזמנת של הקבלנים
    צביקה דורון יועץנדלן 05/10/2014 13:58
    הגב לתגובה זו
    20 6
    זה רק מראה את הלחץ שבו שרויים הקבלנים.
    סגור
  • אתה סתם עושה יחסי ציבור לצביקה דורון היועץ
    למגיב 3 המתחזה 05/10/2014 17:01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כולם יודעים מה כיוון המחשבה ובסיס החשיבה של צביקה דורון יועץ הנדל"ן, כי אנחנו קוראים בגוגל מאמרים שהוא כותב ומפרסם חינם באתר שלו. הבנו שאתה מתחזה אז חבל על הזמן שאתה מבזבז וחבל על העצבים שלך, יותר טוב שתלך למטבח לאכול פרילי ותירגע קצת מהתיסכול שלך או שתקנה דירה כמו שצביקה דורון מייעץ
    סגור
  • מגיב 3 אנחנו יודעים שאתה לא צביקה דורון האמיתי
    יעל, צור יצחק 05/10/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
    3 6
    חיפשתי אותו בגוגל ומצאתי תוכן איכותי ומקצועי בחינם, בו הוא מסביר מדוע מחירי הדירות יעלו. מומלץ לראות את הגרפים שהוא מצרף באתר לו.
    סגור
  • תתעוררו אנשים הקבלנים לא יחכו לכם ויעלו מחירים
    צביקה דורון יועץנדלן 05/10/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מי שצריך לקנות בית למשפחה ולילדים שילך ויקנה מחר, בשביל זה יש משכנתא. הקבלנים יודעים שהמחירים יעלו כי הביקוש מאוד חזק, ורק מחכים לסיום של פרשת מע"מ 0, גם אם יעבור וגם אם לא
    סגור
  • 2.
    מה זה רווח? היחס נשאר זהה
    וו 05/10/2014 13:53
    הגב לתגובה זו
    24 0
    בין עליית המחירים שלכם לנדלן בשאר הארץ, הרי אם תמכרו ותקנו אחרת זה לא שישאר לכם עןדף...אז מה זה רווח? חוץ מזה שהראיון הזה נראה מפוברק.
    סגור
  • לא בדיוק.. לא בכל המקומות בארץ המחירים עלו באותו
    אנונימי 05/10/2014 15:05
    הגב לתגובה זו
    1 5
    שיעור.. והרווח העיקרי שלהם, הוא שהם קנו דירה! אם היו רוכשים היום, היו צריכים לגייס לשלם על אותו דירה עוד 270 אלף שח.
    סגור
  • אבל אם היו מחכים לחוק מע"מ 0 הם היו משלמים 300 אלף שקל (ל"ת)
    רוני 05/10/2014 17:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • תקזז עמלות והוצאות ותגיע לאותה מסקנה-לא רווח
    וו 05/10/2014 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא נעליים.
    סגור
  • 1.
    כתבות מגמתיות
    גילה 05/10/2014 13:49
    הגב לתגובה זו
    27 3
    ממשיכים לפרסם נתונים כביכול של עליית מחירי דירות כדי להמשיך ולהניע את הזוגות הצעירים לקנות דירות וכל זאת כדי שלא יפסיקו לרכוש ולהוריד את במחירים על ידי המתנה על הגדר.
    סגור