ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון: "המדינה העלתה את מחיר הקרקע ב-50% בחצי שנה - ובאוצר מופתעים ולא מבינים מדוע מחירי הדירות עולים"

"עגלת הכלכלה של ישראל חורקת, עוד מעט היא תיעצר. הבנקים? הם עובדים כמו לפני 100 שנה כדי לגבות מכולנו עוד כסף"
 |  44
מותח ביקורת
Share
"השוק הפיננסי מגלגל 3 טריליון שקל - גובים מהציבור מאה מיליארד שקל בשנה בעמלות, דמי ניהול וריביות", כך אמר היום שר התקשורות לשעבר, משה כחלון, בכנס המרכז להעצמת האזרח.


לדבריו, "בנק לאומי קם ב-1902 , לפני מעל למאה שנה, אתם יודעים איך הם עובדים? באותה שיטה בדיוק כמו אז. אתם יודעים למה? בגלל שאם הם יכניסו את החדשנות ישאלו אותם על מה הם גובים כל כך הרבה כסף. פעם היו מעבירים כסף בברינקס. היום מעבירים כסף באייפון. כמה כסף אמיתי כבר יש? למה הם גובים כל כך הרבה כסף? כי אפשר. כי הם מונופולים, כי הם קרטלים. עד שהממשלה לא תבוא ותגיד "אנחנו מחייבים אתכם לתחרות".

כחלון מתח גם ביקורת חריפה על תוכנית מע"מ 0% של שר האוצר יאיר לפיד: "התוכנית צריכה להיות בנויה על שתי רגליים, אי אפשר לטפל בביקוש מבלי לטפל בהיצע, דירות זה לא קוקה קולה שמכניסים מים ותרכיז ויש לך דירה, לוקח זמן לבנות אותן. יש לך היצע? תעשה מע"מ 0%, תעשה גם מע"מ מינוס אני יכול לתמוך במע"מ 0 אבל כצעד משלים – לא כצעד יחיד. עד שלא תיפתר בעיית שיווק הקרקעות לא תיפתר בעיית הדיור".

"קיצוץ רוחבי גם מחשב קסיו יכול לעשות"
כחלון ממשיך: "מדינת ישראל יש לה 1,000 יחידות דיור בבאר יעקב או ברמלה אבל המנהל מוציא רק 100 - למה? כי הוא מונופול. ואז מחיר התחלתי 100 אלף שקל ליחידה. 100 אלף שקל ליחידה נותנים 50 קבלנים. ואז המחירים מתחילים לטפס. מדינת ישראל העלתה את מחיר הקרקע ב-50% בחצי שנה – ואף אחד מאיתנו לא מבין למה המחירים עולים ואז כתוב בעיתונים הכלכליים – באוצר מופתעים!!! זה כמו בעיריות שבכל פעם בגשם הראשון כשיש הצפות – תמיד מופתעים. כדי לעשות רפורמות לא צריך שרים מוכשרים. צריך מנהיגות אומץ לב לא להיות חייב לאף אחד".

"עגלת הכלכלה של המדינה שלנו חורקת ועוד מעט היא תיעצר. בכל תחום מתחומי חיינו, הדבר הכי פשוט לעשות זה קיצוץ רוחב. קיצוץ רוחב גם מחשב קסיו יודע לעשות. החוכמה היא לייצר ערך. והרבה יותר קשה לייצר ערך. פה אני רואה את העבודה הקשה ואת יחסי הגומלין. יש במדינה פקידות מצוינת, דרג מקצועי מצוין – אבל הוא לא חייב ללכת אחרי גחמות של אדם כזה או אחר אם הוא מבין שיש פה טעות".

לדבריו, "אזרח שלא יכול לקנות דירה הוא אזרח מוחלש . אזרח שלא יכול לקנות בסופר הוא מוחלש. אי אפשר לקבל את זה. מי שלא סיים את החודש השנה – לא יסיים את החודש גם בשנה הבאה. מי שלא קנה דירה השנה לא יקנה דירה גם בשנה הבאה." כתבות מעניינות נוספות:
פרויקט בינוי פינוי ראשון בי-ם - המפונים יקבלו הטבה לא שגרתית
יניב חברון: "תוך שני רבעונים מחירי הדירות יזנקו מחדש - כמו פיצוץ"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

44 תגובות ב-33 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
33 ליל 09/10/2014 22:03 כחלון, תפסת מרובים לא תפסת! (ל"ת)
32 גבי 09/10/2014 13:11 והבנק שגונב דירה עם שטרות מזויפים וניפוח חשבונות - כנסו
כל הארץ יודעת מי הוא ? כל הארץ מלאה בשלטים על בנק הגנבים וכמה שוחד שילם כדי ששופטים יחזרו הם מהחלטות שעשו כנגד הבנק.
31 מושון 06/10/2014 15:37 המינהל צריך למכור קרקע לקבלנים תמורת דירות והמדינה ....
מינהל מקרקעי ישראל צריכה למכור את קרקעות המדינה בקומבינציה לקבלנים המדינה תקבל דירות שיושכרו לזכאי משרד השיכון במחיר מסובסד והרוכשים יוכלו לקנות את הדירות באחוזים משתנים מהמדינה לפי יכולתם עד שירצו לרכוש את כול ה 100% דירה או 50 % דירה מהמדינה כמו שנהוג באנגליה בשיטה הזאת הקבלנים לא יצתרכו להוציא כסף מזומן על הקרקע המדינה תעזור לצעירים לשכור ואו לקנות את הדירות לפי יכולתם והמדינה תתעשר במלאי דירות גדול עם שווי יותר גדול מקבלת המזומן תמורת הקרקע אבל ביבי ולפיד מחפשים להנציח את המצב הקיים ולא לשנותו לכן הם לא עושים כלום
30 אלישע 13/09/2014 22:46 אם תרצה לשמוע איך להוריד את מחירי הדיור דבר איתי (ל"ת)
29 בדבכט 10/09/2014 07:51 ארורה המדינה ההנהגה ,הרסו את חייהם של רבבות ישראלים (ל"ת)
28 לימון סחוט 09/09/2014 20:37 הפוליטיקאים נוגעים והורסים.
הרפורמה בתקשורת הוזילה אבל עשתה חור בכיס בקרנות השתלמות, גמל פנסיה. לחלק מאיתנו נזק הרבה יותר גדול מהוזלה של כמה עשרות שקלים. מעמ אפס מעביר כסף לשכבות מסויימות, זאת חקיקה מפלה - ואיך אדון לפיד יממן את זה כשהוא כבר בגרעון ותקציב הביטחון מתנפח?
27 אזרח-1 09/09/2014 18:36 "יש במדינה פקידות מצוינת, דרג מקצועי מצוין "
מסכים לכל מה שנאמר למעט עניין הפקידות ! אפשר לעבור משרד אחרי משרד ולאות איך הפקידות הנחמדה הזו שותה את דמו של האזרח התמים. אפשר לבחון ברצינות את כל משרדי הממשלה וכל הפקידות הציבורית ולמצוא בקלות 50% של אבטלה סמויה. ולגבי המקצועיות די לבחון את התחזיות של פקידי האוצר בעשור האחרון ולאמת אותם אל מול המציאות כדי לענות על שאלת המקצועיות . כול זה עוד בטרם נאמרה מיל ה אחת על מערכת הביטחון השמנה והלא יעילה שמאכזבת שוב ושוב.
26 תל אביבי 09/09/2014 18:12 אנשים מוכרים דירות יד 2 ב 4 מיליון ש' בת"א. כלומר הקרקע
בעצם נמכרת לכם במחיר של 3 מיליון שקל, ובערך מיליון שקל זה עלות הבניה (בניה ברמה גבוהה לדירה גדולה). אנשים העלו את מחיר הקרקע פי 3 ביחס למה שהם ביקשו על הקרקע בתל אביב רק לפני 6 שנים...
25 יוסי 09/09/2014 18:03 אדון כחלון תרד מהעץ תדבר גם על השלום על האנרגיה מה
אתה עוסק כל היום דיור תקשורת איפו תחום היוצא הגז מדינות ערב ניתוק קשרים איתם מה עם טורקיה
קליפ 10/09/2014 07:48 תעשה "שלום" עם דעאיש
יערפו את ראשך תוך קריאות......אלה אכבר....כמה מטומטם השמאל הישראלי .כמה שונא יהודים...
24 אנדרי 09/09/2014 17:50 האלטרנאטיבה לבנקים היום היינו
היוזמה להקמת בנק קואופרטיבי בבעלות לקוחותיו. תצטרפו לבנק אופק וביחד נקים אלטרנטיבה ללאומי ופועלים.
23 אנונימי 09/09/2014 17:04 שוב סיסמאות (ל"ת)
22 rj 09/09/2014 16:55 אי מעורבות של ביבי
גם במלחמה לא החלטת דבר! מה שחשוב לך הוא איזה דגם של אאודי לקנות. אתה מתרחק מהעם וכנראה לא תזכה לקדנציה נוספת.
21 ייאי 09/09/2014 16:35 כחלון צודק:אם יציפו את השוק בקרקע לבניה אז המחירים ירדו
אם לא אז המחירים עולים.זה די פשוט.
20 חיים טרשי 09/09/2014 16:29 רק על הריבית פריים של היום הם מרווחים 300% =עושק ברשיון
ריבית בנק ישראל היא 0.25% וריבית פריים היא 1.75%....אבל הם לא מסתפקים בזה וגובים Pּ+ ממש אנשי סדום
19 ג'רי 09/09/2014 16:24 המדינה לא מעלה את מחירי הקרקע המשתתפים במכרזים קובעים
את המחיר. אמנם יש מחיר מינימום שנועד להגנה על כספי הציבור אך הוא לא גבוה משמעותית מסביבת המחירים.
18 תפסיקו אינטרס!!!!!!! 09/09/2014 15:58 דמגוג לפראייר=מוקפא מעלשנה=בועה מעל50%=דור עני=סיכון!!! (ל"ת)
17 אוריאל 09/09/2014 15:56 מודיעין
כל כך פשוט, כל כך נכון ואין עם מי לדבר . נתניהו טוען שהוא מבין כלכלה, המלחמה האחרונה הוכיחה שהוא מבין בלקלקל .
16 דוד מירושלים 09/09/2014 15:48 לתשומת לב מר כחלון
אתה מנסה לגלוש על ההצלחה בהורדת מחירי הטלפונים הניידים שאכן היתה הצלחה מרשימה. לתשומת לבך, המיסים שגובה המדינה דרך מיסויים שונים על הקרקע והדירה נמצאים בתקציב. כדי שהתקציב ישאר מאוזן עליך להדגיש שאם מיסים אלה לא יגבו יצטרכו לגבות אותם דרך סוגי מיסים אחרים. כידוע אין יש מאין. אפשר להוריד מיסים, לבטל מע"מ ועוד ועוד. מאין יגיע הכסף לקופת המדינה? ואל תגיד העשירים ישלמו. העשירים שיושבים על כספים נזילים יכול בהינף יד להעביר את רוב כספם לאחרות אחרות ואז גם מהמעט שהם משלמים לא נראה דבר. כל זאת בהנחה שהכספים שלהם הורווחו כחוק ושולם עליהם מס
שמעון 24/09/2014 03:30 לדוד מירושלים אתה טועה טעות קשה
דוד אתה צריך להבין בגדול מה הכוונה ולאן צריך לצעוד. מכל הכנסות אזרחי המדינה צריך להפריש למדינה סכום שניתן לנהל בו את המדינה, ואת היתרה לחלק בצורה נכונה לאזרחים. לא יתכן שיהיו מנהלים ועובדים שירוויחו הרבה יותר ממנהלים ועובדים אחרים שאינם יכולים להתקיים בכבוד, שלא לדבר על המובטלים שלא מוצאים עבודה ונאלצים לחיות כמתים. מערכת איזונים חייבת להתקיים.
אחד 10/09/2014 09:18 כשהמחירים ירדו כל מי שחושב לקנות ייקנה. זה יכניס מ-ל-א
כסף למדינה.
15 אבי 09/09/2014 15:45 מי שלומד כלכלה רק מפסיד (ל"ת)
14 אבי 09/09/2014 15:43 אתם רואים שלו צריך ללמוד כלכלה
פו צריך ללמוד אך הבורסה הגיעה ל1426 מזה 20 שנה לא היתה הבורסה במדד כזה אז כך לא צריך ללמוד אחד קונה השני מריץ והמדד עולה כך זה קורה גם בזמן מילחמה לא ירד למה כי יש יותר מדי להם זמן להריץ את הבורסה בשנת 1999 היתה המפולת שהבורסה היתה 1244 מדד 25 והיום הי 1426 מה זה פלה לא צריך ללמוד כלכלה
משה ראשל"צ 09/09/2014 16:59 אבי קודם כל תלמד לכתוב עברית - אחר כך תיהיה יועץ קלקלי (ל"ת)
שמעון 24/09/2014 03:18 משה יש לך עוד מה ללמוד על בני האדם.
משה יקירי האם אתה יודע שיש אנשים מוכשרים מאוד שאינם כותבים מיומנים, אך מבינים כלכלה למרות שכותבים קלקלה. ויש שכותבים ומתנסחים מדויק ונכון אך לא מבינים בקלקלה. ותחשוב על זה !.
13 כחלון התעורר 09/09/2014 15:34 הבחירות לא בפתח האיש פתאום נזכר לדבר . איפה הוא היה
לפני 5 שנים כשאנשים עמדו בתור לשכור דירה בתל אביב השוק קפא לגמרי . אז הוא שתק . לך הביתה
12 אמיר 09/09/2014 15:09 המדינה העלתה את מחיר הקרקע אך זה עדיין לא מסביר את העלי
המדינה העלתה את מחיר הקרקע אך זה עדיין לא מסביר את העלייה המטורפת במחיר הדירות. נניח לפני 2008 עלות שטח לדירה בבניין של 30 דירות עלתה 200,000 שח וכל הדירה לאחר בנייתה נמכרה ב-600,000 . לאחר 2008 אפילו אם המדינה העלתה את מחיר הקרקע ב 100% אחוז לשווי של 400,000 שח ליחידת דיור עדיין זה לא מסביר מדוע אותה דירה במקום לעלות 800,000 עולה עכשיו 1,200,000 שח !!
אחד 10/09/2014 09:15 ככל שההשקעה של היזם גדולה יותר והסיכון גדול יותר הרווח
צריך להיות גדול יותר. אז שוב, המדינה היא המייקרת. הקבלנים לא פריירים - ועכשיו שהסיכון גבוהה יותר הרווח צריך להיות גבוהה משמעותית, אפ' אם הקרקע לא תתייקר יותר.
עמרי 09/09/2014 15:37 אני רכשתי דירה של 100 מ"ר עם מחסן ומקלט
ב240.000 ש"ח , ואני לא אתן בשום פנים ואופן לבת שלי לקנות דירה במחירים של היום ..... ואם כולם יעשו כך תראו איך המחירים יצנחו ......
עמרי 09/09/2014 15:32 אני רכשתי דירה של 100 מ"ר עם מחסן ומקלט
ב240.000 ש"ח , ואני לא אתן בשום פנים ואופן לבת שלי לקנות דירה במחירים של היום ..... ואם כולם יעשו כך תראו איך המחירים יצנחו ......
11 אפי 09/09/2014 15:02 אני מתחייב בזאת לבחור בך משה כחלון.
בחיים לא בחרתי ולא אבחר בליכוד.בך אבחר ואשכנע כל מי שקרוב אליי לבחור בך.כי אני מאמין לך ובך. בהצלחה
לא!!!!!!!!!!!!!!! 09/09/2014 15:36 אל תעשה לנו את זה. הוא כבר היה בשלטון ולא עשה כלום (ל"ת)
10 sdsd 09/09/2014 14:41 הקים מפלגה אני וכל חמולתי אתך!!!!!נמאס לנו מאותה קבוצה
שגורפת הון בעיקר מעמך. הגדולים ,הבנקים ביטוח החברות החזקות לא משלמים מס וזוכים בנוסף בהטבות. והמאכרים, הפרוטקציה ,השוחד,והקומבינות הורסים כל חלקה טובה.
9 הניתוח שלי 09/09/2014 14:23 בנק ישראל הוזיל את המשכנתא ואנשים מוכנים לשלם פי 2
כי עדיין יוצא להם יותר זול משכירות (החיתוך בריבית המשכנתאות הוזיל את הכסף שנשרף על ריביות לפחות מחצי, בעוד ששכר הדירה לא השתנה.) השאלה היא מי יקח את תוספת הכסף שאנשים מוכנים לשלם בתחרות בינהם על הדירות שלמכירה? האם הקבלנים יקחו את זה, האם אנשים שמוכרים יד שניה במחיר כפול, ובעצם מגלמים במכירה שווי קרקע גדול פי 3 או פי 4 , או שאולי עדיף שהמדינה תיקח את זה לקופה הציבורית.
8 צביקה דורון יועץנדלן 09/09/2014 14:20 תפחידו את הקבלנים והם יפסיקו לקנות קרקעות
אתם, המדינה, מוכנים להפוך ליזמים ולבנות בעצמכם ?
7 BB 09/09/2014 14:14 מה הוא לא מבין האיש הזה? מטרת השלטון הנוכחי להעביר
את כל הנכסים של הציבור הרחב לכמה מאות או אלפים של מקורבים וקבלני קולות וטייקונים נבחרים. אגב שמתם לב מה ממשיך לעשות בן דב? תחי החזיריה המטופחת
6 למה כחלון לא מבין 09/09/2014 14:11 ברור שרוצים להכשיל את האוצר וגם הורידו ריבית (ל"ת)
5 מתוחכמים/גזלנים 09/09/2014 14:10 צודק, להראות כי בשטחים זול יותר. (ל"ת)
4 שלומית 09/09/2014 14:01 האיש עם האגו הנפוח מתחיל לפזר שטויות ובורות בנדיבות רבה
עצתי לו ...שיפסיק לשרשר הצהרות חסרות בסיס ותוחלת ולומר לנו בדיוק מה הוא רוצה בעצם....
מוטי 11/09/2014 12:47 שלומית ביקורת שטיחית
שמא מסבירי את השטויות והבורות של כחלון? מה שכתבת לא שווה את קליפת השום.~~~~
שואל 09/09/2014 15:27 ניסחת לבד או שנהנתניהו ניסח? (ל"ת)
3 צחי 09/09/2014 14:01 כחלון לאוצר. רק הוא ישווק קרקעות לעשרות אלפי
יחידות דיור, ובכך יפתור את בעית מחירי הדיור. כי רק הוא לא מחוייב לאליטות הכלכליות שאינם מוכנים לשיווק גדול של קרקעות, ומספסרים בקרקעות של כולנו.
2 YYYYY 09/09/2014 13:57 כסף יש מתחת לאף אבל לא גובים אותו
יש אלפים שמרוויחים משכורות עתק שהולכות לילדים ונכדים והם שקונים את שפע הדירות במגדלים. צריך מדריגות מס חדשות על יחידים שמרוקנים את החברות המרוויחות. כמו בצרפת. ומי שלא טוב לו שיעזוב.
1 shayitay 09/09/2014 13:51 כחלון ראש הממשלה הבא
אנחנו צריכים מישהו שבאמת מבין מה הוא עושה, מישהו שכבר הוכיח את עצמו, עם רעיונות שמיטיבים עם מעמד הביניים וכחלון הוא הכתובת.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש