18:01 מניית פייסבוק צללה הלילה במחזור גדול >>

21:06 הנפט קופץ 3% ונסחר מעל 52 דולר לחבית מזה 4 חודשים

18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"הירידה החדה בביקוש לדירות תוביל לירידת מחירים - היא כבר החלה"

הכלכלן הראשי של לידר: "תהיה הרעה בשוק העבודה ועלייה בשיעור האבטלה לכיוון של 6.8% עד לסוף השנה"
 |  60
קיפאון בשוק
Share
"סביר להניח שהירידה בביקוש לרכישת דירות צפויה להביא להתמתנות או ירידה במחירי הדיור, למעשה מגמה זו כבר החלה בסקר הדיור האחרון (0.2%-). בדרך כלל קיים פיגור של כחצי שנה בין הירידה בעסקאות בנדל"ן והמדידה הממשית במחירי הדיור )גם לפי בדיקה של
בנק ישראל
בנק ישראל
הבנק המרכזי של מדינת ישראל. בנק זה אחראי על הפעילות המוניטרית כגון: הנפקת המטבע הישראלי, פיקוח על המערכת הבנקאית, פיקוח על השימוש במטבע חוץ, וביצוע פעולות בנקאיות של הממשלה
)", כך אמר הבוקר יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון בסקירתו השבועית.


לדבריו, קשר זה היה מובהק בעבר בפרט בתקופה של המחאה החברתית ב-2011, אשר גרמה לצניחה במכירות של דירות חדשות. "חשוב להדגיש שהירידה בביקושים צפויה להיות זמנית כנראה, עד ליישום חוק מע"מ אפס. כל עוד הריבית אפס, ההשקעה בנדל"ן תהיה אטרקטיבית".

לגבי מצב התעסוקה במשק, כץ טוען שאין מה להתלהב מהירידה בשיעור האבטלה בחודש יולי ל-6.2% מ-6.5% ביוני. הירידה נובעת מירידה חדה בשיעור ההשתתפות ל-64.2% מ-64.7%. "ההסלמה ברמת האלימות בחודש יולי גרמה כנראה לדחייה מסויימת בחיפושי עבודה. במקביל, מספר המועסקים בחודש יולי ירד בעשרת אלפים איש. ידוע שנתוני כוח האדם נוטים להיות מאוד תנודתיים ברמה החודשית. בכל מקרה, אנו מניחים המשך הרעה בשוק העבודה ועליה בשיעור האבטלה לכיוון 6.8% עד לסוף השנה"

כץ מדגיש כי בחודש יולי היקף הרכישות בכרטיסי האשראי ב-5.7%, אשר באה לאחר עלייה מתונה בתחילת השנה של 2%. לדבריו, במלחמת לבנון השנייה (אשר פרצה ב-12 ביולי 2006) הירידה בחודש יולי 2006 הייתה מתונה יותר 2.8%, ותיקנה מיד כלפי מעלה באוגוסט ב-1.7% וב-5.7% נוספים בספטמבר. "אמנה צוק איתן החל ב-8 ביולי 2014 וכלל 23 ימים של חודש יולי, לעומת 19 בחודש יולי במלחמת לבנון השנייה, עדיין מדובר בירידה חדה במיוחד השנה, זאת למרות קיום של מערכת כיפת ברזל (בניגוד ל-2006)".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

60 תגובות ב-46 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
46 שטויות 04/09/2014 15:12 מאז תחילת השנה עלו הדירות ברוב השרון ב- 5% (ל"ת)
45 דיסוננס קוגניטיבי 01/09/2014 08:50 למי שמסרב להבין את שקרא-ירידת המחירים כבר כאן בפועל (ל"ת)
44 צביקה דורוןיועץנדלן 01/09/2014 07:46 ריבית אפסית תכניס עוד הרבה כסף לנדל"ן בישראל
תמיד אחרי קיפאון יש ביקושים בבת אחת
כגדעגכד קרק 01/09/2014 13:03 לא תמיד, לפעמים יש קריסה טוטאלית.
פשוט אחרי הקיפאון הקודם הורידו ריבית 12 פעמים רצוף ולכן באמת המחירים עלו. כעת זה לא אפשרי
43 סימה 31/08/2014 16:20 שטחים פתוחים
אחרי המלחמה כולם הבינו שיש מספיק שטחים פתוחים לבניה ושווה לחכות שהמחירים ירדו
42 אורי... . 31/08/2014 13:15 מאז המחאה נבנו למעלה מ 130 א' יחידות דיור. 40 א' יותר!!
מאז המחאה החברתית נבנו למעלה מ 40 אלף יחידות דיור מעל הגידול הטבעי, כך שחייבים להביא נתון זה בחשבון!!!!!!!!!!!!!!!!!
41 משה - חיפה 31/08/2014 13:02 עוד לא ראיתי שטות כמו בכותרת הזו
כולם מחכים על הגדר עם הבטחות השווא של יאיר לפיד. הניצרה תיתפרץ ביתר שאת כאשר התכנית הזו תישלח לפח האשפה של ההיסטוריה הפרלמנטארית.
40 X 31/08/2014 12:17 תפסיקו להשוות לתקופות אחורנית. (ל"ת)
39 אנונימי 31/08/2014 12:07 קישקוש.. במחאה החברתית לא היה ברור
מה צופן בחובו העתיד לגבי רמת הביקושים בנדלן. בעת הנוכחית, דווקא ברור מאוד שעקומת הביקוש תעלה בחדות בתחום של עד 1.6 מיליון שח בודאות, וכפי שתראו תכף, גם מעבר למחיר הזה. יאמרו החכמים, הדירות מעל 1.6 ודירות יד שניה יוזלו, כי לא יהיה להן ביקוש. הרי למה לקנות דירה במחיר גבוה יותר אם זכאי יכול לקנות מקבלן ולקבל 15% הנחה. ולאלה אשיב, הדירות הרלוונטיות יחטפו על ידי הזכאים, ויותירו את השאר להתמודד על היצע דירות קטן יותר, שמחירהן יעלה, ולא ירד.
38 בן אהרון 31/08/2014 12:03 הקבלנים עובדים קשה מאד ובסוף פושטים רגל, אז ירד המחיר??
אם הם מרוויחים כל כך יפה אז למה הם פושטים רגל? נא להתעורר. מצב הקבלנים לא מזהיר. מאיפה הם יורידו מחירים אם הם מפסידים??
37 רוני הכלכלן 31/08/2014 11:51 מה שקובע אם המחירים יעלו או יירדו זה היצע וביקוש
כשיש ביקוש - המחירים עולים כשאין ביקוש - המחירים יורדים כרגע אין ביקוש - תסיק את המסקנה לאן הולכים מכאן (וזה לא משנה מה הממשלה רוצה או לא רוצה)
איפה למדת את זה? 31/08/2014 12:40 וואווו איזה כלכלן מבריק אתה רוני. משהו (ל"ת)
36 מבין דבר 31/08/2014 11:47 ירידה דרסטית וודאית!!
שלטים על המרפסות, שלטים ברחובות..וזו רק ההתחלה. הירידה וודאית. מי שקונה עכשיו- טועה.
שי 31/08/2014 11:57 אני נתקלתי גם בשלטים בתחנות אוטובוס
המוכרים בפאיקה. בעבר הם היו שמים מודעה ביד2 והדירה היתה נחטפת באותו השבוע. המוכרים בלחץ אימים והם חושבים שאם הם ישימו שלטים על המרפסת או בתחנת אוטובוס זה יעזור :-)
בועעעה 04/09/2014 23:38 כל הארץ שלטים שלטים
עם צוהל גלים גלים
35 אזרח 31/08/2014 11:39 הממשלה והפוליטיקאים לא רוצים לפתור את מצוקת הדיור
המדינה יכולה ליזום בנייה מסיבית של דירות כפי שעשתה בשנות ה 90 כשהחלה העלייה הגדולה. אפשר להוציא מכרזי מחיר למשתכן לבניית עשרות אלפי דירות בשנה של 3 ,4 חדרים במשך העשור הקרוב. הממשלה יכולה וצריכה לעשות זאת, אבל פשוט לא רוצה. מעניין למה?
כלכלן 31/08/2014 17:06 אוכלת יושביה ..
המדינה רוצה לפזר את האוכלוסיה ובעיקר ליהודה ושומרון . ויש את הסיבה הרגילה - להוציא מהדור הצעיר והוריו כמה שיותר כסף על הקרקע ומיסי נדל'ן .וגם להעשיר את הבנקים דרך המשכנתאות . עבדות מודרנית ...
רזי 31/08/2014 12:04 צודק בכל מילה, אם רק ירצו הפתרון זמין, לשווק עשרות אלפי (ל"ת)
34 יושב על הגדר 31/08/2014 11:39 7 שנות הדבש (2008-2014) בנדל"ן הסתיימו
כעת יש לצפות ל-7 שנות מרור.
33 בועז 31/08/2014 11:23 לא לרכוש דירה עד שהקבלנים יתחננו שנקנה (ל"ת)
עמיר 31/08/2014 13:08 לא ישארו קבלנים ולא דירות, מי שיתחנן יהיו חסרי הדיור (ל"ת)
32 אחד מתוך המערכת 31/08/2014 11:23 הקבלנים באטרף הם הי רגילים במשך 7 שנים להעלות את המחירי
אבל משהו עכשיו לא מסתדר.....אין קונים ואת המחיר הם מעלים ללא סיבה. מה שקורה כשלא מוכרים נוצר "חור" בתקציב. הציבור לא פראייר. המחירים עברו את גבול היכולת של הציבור והבלון הזה יתפןצץ. עוד מספר חודשים כאלו ורשימת היזמים בקשיים תגדל.
31 רוני 31/08/2014 11:23 הנה כל הסיבות למה מחירי הדירות הולכים לרדת
1. אין לאנשים כסף 2. כל המטומטמים כבר קנו 3. לא חסרות דירות. תנסו לחפש באתר יד 2 ותראו כמה דירות מוצעות למכירה 4. מע"מ 0 יעבור ויגביר את הירידות 5. משקיעים הם אנשים חכמים ולכן כבר לא קונים אלא רק מוכרים 6.מחיר מטרה יגביר את הירידות 7. באמצע 2015 הריבית צפוייה לעלות 8. "מה שעולה חייב לרדת"
ירידה זמנית בביקוש 31/08/2014 13:13 כמו גם מה שיורד חייב לעלות
מע"מ 0? תשכח מזה, מכירות של משקיעים? בגלל תשואה נמוכה שתוביל לעליה במחירי השכירות.
30 שולי 31/08/2014 11:22 עוד קצת והקבלנים הקטנים יותר ישברו ויתחילו להוריד
מחירים ואז יהיה אפקט דומינו. ראו מה קרה בסין, זה יהיה בדיוק אותו הדבר
29 צביקה דורון יועץנדלן 31/08/2014 11:22 פראייר מי שקונה עכשיו (ל"ת)
28 חיים 31/08/2014 11:21 כאשר כל שוטר ירקן ומוסכניק התחילו להשקיע בנדלן
כבר אז נורות אדומות היו צריכות להידלק
27 אורי 31/08/2014 11:21 מי שלא יוריד מחיר וימהר להתפטר מהדירה
יצטרך בעוד שנה להוריד במחיר הרבה יותר
26 בן אהרון 31/08/2014 11:15 הקבלנים יפשטו את הרגל והממשלה תבנה דירות במקומם??? (ל"ת)
אבנר 31/08/2014 11:24 הקבלנים הסינים יבנו במקומם בזיל הזול ואתה תתפצץ שקנית
ביוקר
בן אהרון 31/08/2014 12:00 הסינים יבנו לפי התקן הישראלי? ויתנו ערבות מכר?
עולה שקל שווה שקל. אם הסינים יצטרכו לבנות לפי התקן הישראלי ויצטרכו לקנות קרקעות במכרזים של המנהל, מישהו באמת מאמין שהם יצליחו למכור דירות זולות יותר?? ואחר כך צריך לרוץ לסין כדי שבואו לכשות תיקונים??
25 מתווך שהוא גם אבא 31/08/2014 11:13 אין מה לעשות הגענו לקצה הצוק והנמפולת בלתי נמנעת
הקונים שהפכו בשנים האחרונות להיות חומר ביד היוצר של המוכרים, הפנימו שהציבור הגיע לקצה היכולת הכלכלית והלוגית שלו לשלם עבור בתים בארץ הקודש, מוכרים לחוצים מתגלים יום אחר יום ו"הריח" הוא אחר. ישנה הבנה אינטואיטיבית כיום שמתהפך הגלגל. מחירי הדירות לא יעלו, זה ברור. כמה ירדו ? כאבא לילדים במדינה אני מקווה שכמה שיותר.
24 כלכלן וותיק 32 שנה 31/08/2014 11:13 רק עיוור לא רואה את פיצוץ הבועה הקרב ובא
אני לא מקנא בכל הפראיירים ששילמו כל כך הרבה על דירות ואפילו לא יזכו להחזיק את הדירות האלה עוד הרבה זמן.. מה זה לא נראה לכם קצת הזוי שבמדינה במזרח התיכון שחווה מלחמות כל שנתיים שלוש המחירים כל כך גבוהים? על מה? אנחנו לא אמריקה ובחיים לא נהיה אמריקה, אנשים פה חיים ממשכורות עלובות של 5,000 שקל ומי שחושב שעם העבודה הלא יציבה שלו עם המשכורת המסכנה שלו יכול לקחת משכנתא ולשחק אותה בעל בית מליונר עם נכס "ביד" בשווי של יותר ממליון₪ אז הוא חתיכת טמבל שמגיע לו ליפול.. המיתון כבר פה זה ברור לכולם, פיטור קטן מהעבודה והבנאדם נזרק לרחוב.. אנשים טיפשים, על טעויות משלמים, ומי שלא נפל בבור הזה ירוויח, הכסף שלנו יהיה שווה יותר והכל יוזל בעתיד הקרוב, יהיה היצע דירות של חמורים שנפלו
23 גיא 31/08/2014 11:12 קבלנים עקשנים שלא יורידו מחירים יפשטו רגל (ל"ת)
22 בני 31/08/2014 11:12 מה שמצחיק זה שכל אלו שלקחו מיליון שקל משכנתא
עשו את זה בהסתמך על זה שהריבית תישאר נמוכה עוד הרבה זמן. הם לא לקחו בחשבון שאת הנקניק הם יקבלו דווקא מהכיוון השני - המיתון. המיתון יגרום לעשרות אלפי מפוטרים שלא יעמדו בהחזרי המשכנתא כונסי הנכסים יעמידו את הדירות למכירה יהיה היצע גדול מאוד בשוק שיגרום לצלילת המחירים. אז איזה יופי לכם מונפים מטומטמים הריבית על ההחזרים נשארה ממש ממש קטנה אבל עבודה לא נשארה לכם בכדי להחזיר את המשכנתא.
יוני 31/08/2014 11:28 אז בנק ישראל ידפיס כסף ונחזיר לבנק ניירות טואלט (ל"ת)
21 עדי 31/08/2014 11:11 סאב פריים ציוני ממשמש ובא. (ל"ת)
20 רונן 31/08/2014 11:11 50% ירידה במינימום!!! עברנו את מחירי הבועה מזמן
היום זה כבר לא בועה . אלו מחירי כוכב לכת בגלקסיה אחרת
19 יושב על הגדר 31/08/2014 11:10 יום חג לכל יושבי הגדר. המהפך כבר פה :-) (ל"ת)
18 דורון מחולון 31/08/2014 11:09 ממונפים חייכו אכלתם אותה. חשבת שהמחירים יעלו לנצח (ל"ת)
17 כונס הנכסים 31/08/2014 11:08 בקרוב תהיה לי הרבה עבודה (ל"ת)
16 אבי 31/08/2014 11:07 תוך שנה מחירים יורדים בחצי-כמו שעלו פי שניים!!!!!! (ל"ת)
15 קובי 31/08/2014 11:05 להמשיך לשבת על הגדר ולרסק את הקבלנים הארורים (ל"ת)
14 דני 31/08/2014 11:05 בובליל בתגובה - יש מיתון ולכן הדירות יעלו (ל"ת)
13 רמי 31/08/2014 11:04 לבובליל רועד הבולבול (ל"ת)
12 שי 31/08/2014 11:04 זה קרה בארה"ב וזה יקרה גם פה - הבועה תתפוצץ (ל"ת)
11 חיים 31/08/2014 11:03 רק לא נורמלי קונה דירה בעת הזו (ל"ת)
10 שוקי 31/08/2014 11:02 שמתם לב כמה שלטי למכירה צצו לאחרונה על המרפסות?
בעבר אנשים שרצו למכור דירה היו שמים מודעה ביד2 והדירה היתה נחטפת עוד באותו היום. כעת הגלגל התהפך
9 צביקה דורון יועץנדלן 31/08/2014 11:02 היזהרו והישמרו לקנות דירה בעת הזו
המחירים הולכים לצנוח.
אזרח 31/08/2014 11:37 צביקה יועץ בבקשה שאלות
1.אין לי דירה בבעלותי(גירושם...) האם כדאי לקנות את הדירה היחידה או להמתין? 2.כמה דירות יש לך? 3.האם אתה מוכר את כל הדירות ועובר לשכירות? 4.האם צפוייה קריסה טוטאלית והתרסקות מחירים? תודה מראש
8 אמיר 31/08/2014 11:01 הנה כל הסיבות למה מחירי הדירות הולכים לרדת
1. אין לאנשים כסף 2. כל המטומטמים כבר קנו 3. לא חסרות דירות. תנסו לחפש באתר יד 2 ותראו כמה דירות מוצעות למכירה 4. מע"מ 0 יעבור ויגביר את הירידות 5. משקיעים הם אנשים חכמים ולכן כבר לא קונים אלא רק מוכרים 6.מחיר מטרה יגביר את הירידות 7. באמצע 2015 הריבית צפוייה לעלות 8. "מה שעולה חייב לרדת"
7 גל 31/08/2014 11:01 למי יש כאלה סכומים לקנות דירה
מחירים לא מתאמים לשכר בארץ לא פלא שלא קונים יש דירות ביד 2 מעל שנה וחצי ללא קונים רק ככה אם לא יקנו במחיר מופרז המחירים ירדו
6 י 31/08/2014 11:00 איזה ירידה בדיוק? הירידה היחידה היא בהתחלות הבנייה. (ל"ת)
5 מאמין אשרי 31/08/2014 10:53 אשרי המאמין. (ל"ת)
4 sus 31/08/2014 10:46 צריך לעשות אוסף
של כל הערכות של בתי השקעות משנת 2009 ועד היום איך אוטוטו המחירים נופלים. הם פשוט נתנו הגדרה מחדש למושג "לדבר מפוזיציה".
3 איציק 31/08/2014 10:41 המיתון יגרום למפולת מחירי דיור.
המיתון הקרב יגרום להצפת השוק בדירות של חייבים. להערכתי מדובר באלפי דירות. הצפה שכזאת תמוטט את המחירים. מבלי קשר למחירים, על הממשלה להערך לארגון חובות מחודש לאלו שיפלטו משוק העבודה. אבטלה ואובדן דירה הינם מרשם לשבר אישי, משפחתי וחברתי.
איתן 31/08/2014 11:13 והנה הופיעו כול המקווים המגזימים.... אולי תהיה ירידה
במחירים ואולי פשוט האטה של כול המשק עם המשך ירידה במספר העיסקאות, אבל מי שחולם על צניחה, מפולת ושאר ירקות ממשיך לחיות באשליות.
ofir2000 31/08/2014 11:31 מצי שחושב שהמחירים יירדו בכמה אחוזים בודדים הוזה הזיות
המחירים יצללו.
2 אבנר 31/08/2014 10:33 מומחים
אוסף של שטויות הקריסה במחירי הנדלן וודאית