16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

16:08 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 2.5%, בזן יורדת 3.4%

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"יש לחץ פיננסי אדיר על הקבלנים - זה יוביל לירידה דרסטית במחירי הדירות"

יניב חברון מאקסלנס: "דחיית מע"מ 0% משמעותה הפסד דרסטי לקבלנים; נוצר ערעור באמון הצרכנים בנוגע לכניסת החוק לתוקף"
 |  62
שינוי כיוון?
Share
אישור חוק 0% מע"מ, פרי יצירתו של שר האוצר יאיר לפיד, בוועדת הכספים של הכנסת, ככל הנראה יידחה לפחות עד לאחר חזרתה של הכנסת מפגרת הקיץ באוקטובר.


יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, אומר כי דחיית אישורו של החוק מעוררת שתי בעיות מרכזיות: ערעור אמון הצרכנים בנוגע לכניסתו של החוק לתוקף, זאת לאור ההתנגדות הרבה (ולהערכתנו המוצדקת) הנשמעת כלפיו והפגיעה בקבלנים.

"הקבלנים הקטנים והבינוניים צפויים לרשום את הפגיעה הגדולה ביותר - הציפייה שנוצרה בתקופה האחרונה מכניסתו של החוק לתוקף הביאה למצב קיפאון בשוק הנדל"ן, שכן קוני דירות פוטנציאליים רבים 'יושבים על הגדר' בציפייה להחלתו של החוק".

לדבריו, דחיית אישורו של החוק משמעותה הפסדים הולכים וגדלים לקבלנים אשר השקיעו בבניית דירות ומחכים לקונים הפוטנציאליים – "ככל שהזמן יעבור, ובהינתן המשך הקיפאון בשוק, כך יגדל הלחץ הפיננסי על הקבלנים. עיקר הפגיעה תהיה באותם קבלנים "קטנים" ו"בינוניים", בעלי יכולת מינוף נמוכה, אשר לא יוכלו לעמוד בלחץ התשלומים".

"מקרה הקיצון של מצב זה עלול להוביל לירידת מחירים מהירה מדי: לחץ הקבלנים למכור לצד מחסור בקונים יוביל בסופו של דבר להורדת מחירים דרסטית אשר תפגע בשוק הנדל"ן ובכלכלה כולה". חוק מע"מ 0%, אשר נועד להוזיל את מחיר הדירות עבור זוגות צעירים שרוכשים דירה ראשונה, אמור היה לזכות לאישור עד סיום מושב הכנסת הקודמת, אך למעלה מ-2,000 התנגדויות הוגשו לחוק על ידי חברי כנסת חרדים ומטעם מפלגת העבודה. שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר כי יכונס דיון מיוחד בוועדת הכספים בתקופת הפגרה , אולם עלותו האדירה של
מבצע
מבצע
אדם הפועל מטעם חבר בורסה ומשמש כנציגו. המבצע
'צוק איתן', עשויה להוריד את החוק מסדר היום.

כתבות מעניינות נוספות:
כמה קיבלו על דירת 2.5 חד' זקוקה לשיפוץ וללא חניה בכיכר המדינה?
זליכה: "כלכלית ההשפעה של המבצע זניחה, אבל כתירוץ - הייתי משתמש בזה בשביל לחסל את תוכנית מע"מ 0%"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

62 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 נתן 09/08/2014 14:56 להטיל מס על שכירות כמו בבורסה
להביא קבלנים מסין כל קבלן שלא בונה יחזיר את הקרקע למדינה
36 שלום ציון 06/08/2014 22:10 מחירי הדירות
לזוגות צעירים אין כסף לגמור את החודש מי שקונה משתקן גם המשקיעים לא יוכלו למכור
35 אין בניה חדשה 06/08/2014 09:45 קבלנים מצמצמים קניה של קרקעות לבניה עתידית
עוד כמה שנים מחסור חמור בדירות חדשות, ועד אז האוכלוסיה תגדל בעוד 500,000 איש
יהויכין 06/08/2014 10:27 אין בניה חדשה
מה שאומר - הקטנת ההיצע - מה שאומר עילת מחירים...
34 תמתינו בסבלנות 05/08/2014 16:56 חבר'ה, עוד קצת סבלנות והקבלנים קורסים או מורידים מחיר (ל"ת)
33 מי קונה שם בכלל? 05/08/2014 16:49 כשבחדרה ויבנה מחירים של ת"א גוש דן זה האמא של הבועה (ל"ת)
ישראלים אומללים 06/08/2014 09:24 לך תבין אנשים שמשלמים מיליון ומעלה בחורים האלה (ל"ת)
32 YL 05/08/2014 16:00 עינבל אור היכן זה משה סנה מס 6 ב פת? (ל"ת)
31 אנליסט נדלן 05/08/2014 15:46 חברת פרשקובסקי
החברה בסכנת קריסה מיליוני ש"ח הלוואות מהבנקים ואג"ח ואין מכירות
רונית 06/08/2014 21:19 מצידי שיחנק (ל"ת)
ערן 06/08/2014 20:28 מצידי שיסגר
גנב בן גנב
יפית 05/08/2014 19:23 טוב מאוד שיפשוט את הרגל (ל"ת)
רונית 05/08/2014 18:52 כן גם אני שמעתי שהם במצב גרוע (ל"ת)
30 גילוי נאות 05/08/2014 15:33 "החזאי" בכתבה מנסה להעביר את המשקיעים מהנדלן לבורסה
דיבורים כאלה רק מעלים את המחירים. תבינו- לא תהה ירידת מחירים אלא אם יהיה שינוי בגורמים שהביאו לעליית המחירים.
29 משה ראשל"צ 05/08/2014 15:32 היה פעם בביזפורטל מומחה נדלן דודי לוי ???
לפני כמה שנים היה כאן בביזפורטל מומחה לנדלן הוא כל הזמן קשקש כי יש בועת נדלן היא תתפוצץ נראה לי שמי שיתפוצץ זה דודי לוי עם כל התאוריות שלו
טליק 05/08/2014 16:01 לא דודי
עורך דין דודי אל תעליב אותו-קרעו לו את הצורה בתגובות
28 זוג מרחובות 05/08/2014 14:33 אתמול בערב ההורים כינסו פגישה דחופה וזו ההחלטה:
ישבנו בעלי ואני, ההורים שלו וההורים שלי. ההורים שלו סיפרו שגם ב1980 היה יקר לקנות אבל הם קנו, וזה היה המזל שלהם אחרת היו נתקעים בשכירות כל החיים. שנתיים אחרי שקנו קרוב משפחה חלה במחלה קשה והיו הרבה הוצאות על בריאות. הפגישה אתמול הובילה את בעלי לקבל החלטה שאנחנו הולכים לקנות דירת יד שניה עד 1.15 מיליון במרכז הארץ. משלמים היום שכירות 4,100 על דירת 2.5 חדרים. נמאס לנו לגור בדירה שאינה שלנו.
קליפ 09/08/2014 13:22 בהצלחה זוג צעיר ויפה
לבחורה: הבחירה שלך לתת לבעלך להחליט תביא לך שגשוג והצלחה בזוגיות. לבחור: זכתה בנערה גם יפה וגם חכמה....המשך להוביל את משפחתך לפריחה וכל טוב בארץ!
דודו 07/08/2014 12:46 תחכו כמה חודשים לראות מה קורה עם 0% מע"מ
אם החוק יעבור אתם תוכלו לחסוך הרבה כסף. חבל
כמו שאר הטמבלים 05/08/2014 16:58 העיקר שאתם לא משלמים 1.5 מיליון בפאקינג יבנה חדרה (ל"ת)
מבינה אתכם 05/08/2014 15:35 גם אנחנו עשינו את אותה החלטה
אי אפשר לדעת מה יהיה מחר, הגענו למסקנה שאם המחירים ירדו קצת זה לא יהיה נורא מבחינתנו. אבל אם ימשיכו לעלות זה יהיה קשה להדביק אותם. בהצלחה
שונא טיפשים 05/08/2014 14:43 שיהיה בהצלחה רק אל תבואו לבכות אח"כ חחחחחח (ל"ת)
תמלא לוטו גם בשבילי 05/08/2014 16:02 כבר 5 שנים אנחנו שומעים על האח"כ הזה
אף אחד לא יודע מתי זה יקרה ובכמה ירד אם בכלל. אם אתה חושב שאתה כן יודע שיהיה לך בהצלחה
27 גלעד 05/08/2014 14:12 מחירי הדירות לא יפלו
הריבית אפסית, הקרקע נדירה ויקרה, עלות הבנייה מאמירה, האוכלוסייה גדלה, הכשירויות נלחצות למעלה והביקוש העצור יתפרץ בטווח של שנה שנתיים לכל היותר.
רונן 05/08/2014 21:58 מחירי הדירות לא יפלו...
הם לא יפלו הם יצנחו בצניחה חופשית והתרסקו על הקרקע!!!
סמי וסוסו 05/08/2014 14:43 נכון, הם לא יפלו
הם ינחתו.
26 שמעון 05/08/2014 14:02 לדחות 2000 הסתייגויות לוקח יומיים של הצבעות .
אם השרים לפיד ואריאל רוצים הם גומרים ענין במהירות. אחרי המילחמה הכנסת מאוחדת בצורך להקל על הלוחמים. החרדים רוצים הטבות למישתמטים ולא מגיע להם. תוכנית לפיד מיועדת למשרתים ולעובדים. למישפחות צעירות איכותיות ולא לבטלנים
25 מווסתים את המחירים ! 05/08/2014 13:08 מחירי הדיור לא משקפים נכונה את האיום הבטחוני
ששורר באזורנו וזה מאחר שהממשלה ביוזמתה ויסתה את המחירים כלפי מעלה כפתרון לבעיית המשבר העולמי ,האפקט של מה שקרה כאן בחודש האחרון לא חלחל עדיין לתודעה של הציבור וברגע שזה יקרה גם מחירי הנדל"ן הלא ראלים יתקנו את עצמם , כאן זה לא שוויץ כאן אפשר להתעורר למציאות בלתי אפשרית בעתיד , וזה בטח לא משתקף במחירי הנדל"ן הגבוהים . אם ישראל היא וילה בתוך גונגל הוילה לא יכולה להיות מתומכרת בדומה לוילה בגן עדן . מחירי הנכסים איבדו פרופורציות .
24 בדבכט 05/08/2014 13:02 שלא תקבלו טחורים מרוב ישיבה על הגדר (ל"ת)
יושב על הגדר 05/08/2014 14:44 עדיף לקבל טחורים מאשר לקנות במחירי בועה (ל"ת)
23 קבלנים זונות 05/08/2014 12:55 איפה אלה שאמרו שהמהלך לא יוריד את המחירים? (ל"ת)
22 דני 05/08/2014 12:29 שטויות - מדובר בגילדה הכי מאורגנת במערב
הם יואכלו מים ולחם ולא יורידו מחירים - המכה שלהם תבוא מכוון אחר - ארה"ב תעלה ריבית ואז מעצמת העל ישראל תתחבר שוב לכח המשיכה והחוק הראשון של ניוטון יגרום לנפילה חופשית.
21 איזה מסכנים הקבלים 05/08/2014 12:20 להזיל דמעה (ל"ת)
20 אלכס 05/08/2014 12:13 שירות צבאי או שירות קרבי
חייבים להפריד בין שירות ביחידה קרבית לשירות בתומך לחימה. כל השאר שיחפשו את החברים שלהם (מקורות מימון ).
19 הנבואה ניתנה לשוטים 05/08/2014 12:01 איפה כל אלה שאמרו שאם יירו טילים על תל אביב המחירים
יצנחו. ????????????????????
18 פשוט 05/08/2014 11:50 ירידת מחירים דראסטית תפוצץ את בועת המשכנתות -
ותפיל קבלנים רבים. התוצאה תהיה קפאון בבניה ובשנים הבאות עליות מטורפות במחירים. ככה זה כאשר השוק הישראלי מתנהל בשליפות כמו המערב הפרוע ומאפשר לבעלי ממון ועסקנים לנצל הזדמנויות מוכוונות. ככה לא בונים ומנהלים מדינה.
17 אלי 05/08/2014 11:38 מע"מ 0
לאחר וועדת בכר האחרונה הציבור הבין כי הרגולטור מרמה אותו
16 זוג צעיר 05/08/2014 11:37 הלוואי!! שהמחירים יצנחו. הגיע הזמן
שהם זינקו אף אחד לא התלונן על הכלכלה אז שהם יצנחו שלא יפחדו מהכלכלה
15 חרם דירות מתחדש 05/08/2014 11:34 הזדמנות להעמיק את הפגיעה בקבלנים שעשקו אותנו (ל"ת)
14 אריה 05/08/2014 11:16 מחירי דיור שפויים
דירת 4 חדרים לא צריכה לעלות יותר מ 100-150 אלף$ הכל מסביב רווחים
13 כלכלן וותיק 05/08/2014 11:11 מה שעולה גם יורד אלו הם חוקי הכלכלה
וכל מי שחשב שהמחירים ימשיכו לעלות לנצח וקנה במחירי בועה אכל אותה.
12 שוקי 05/08/2014 11:11 וזו רק ההתחלה להלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלה (ל"ת)
אריק 05/08/2014 19:45 תגובה של ילד בגן (ל"ת)
11 צביקה דורון יועץנדלן 05/08/2014 11:08 שוק הנדל"ן לפני קריסה. היזהרו והישמרו. (ל"ת)
למגיב המתחזה 12/08/2014 12:43 תגובתך נרשמה והועברה לתיוק לקראת הטיפול המשפטי (ל"ת)
10 ברוך 05/08/2014 11:05 הכל החישובים הם תאוריות בגרוש
אישית הקבלנים העלו את מחירי הדירות כדי להגדיל רווחים ולקבל נתח גדול ממע" 0 בכל מיני קומבינות לדוגמא הקפצת מחיר לתוספת נקודות חשמל או שינוי קרמיקה באלפי שקלים הכסף של מע"מ 0 צריך להינתן לזכאים מזומן לחשבון ללא ערוב הקבלנים "הצדיקים"
אורן 05/08/2014 11:12 תמשיך לחלום. המחירים הולכים לעוף אבל למטה חחחחחחחחחחחח (ל"ת)
9 אנונימי 05/08/2014 11:04 התרסקות בהילוך איטי
מה עוד צריך לקרות כדי להבין שדירת ארבעה חדרים ביבנה,אשדוד ואשקלון לא צריכם לעלות בין מיליון למיליון וחצי? כל הניתוחים של המומחים מיותרים, קצת היגיון בריא ואחריות אישית היו מונעים את המצב. אני מווה שהנזק מההתרסקות לא יהיה גדול
בא 05/08/2014 11:16 אתה מחפס מהפיכות דלוקס ,ואין כאלה . אנשים ממושכנים
ומגדלים ילדים בשלט רחוק בגלל שהם כול היום בעבודה .זה לא בסדר בכלל .
אנונימי 05/08/2014 11:36 גם זה חלק מההיגיון והאחריות שדיברתי עליו
אם מישהו לוקח משכנתא חונקת ומגכן את משפחתו הנדק הוא בהרבה תחומים, בדיוק כמו שציינת, לא יהיה לו זמן לילדים, יהיה לו פחות כסף לחינוך הילדים והצרכים שלהם, יפגע בזוגיות ושלמות המשפחה ואני בטוח שבעוד הרבה תחומים. מהפכה אולי לא תהיה אבלהתרסקות כן.
8 כלכלן 05/08/2014 11:03 חוסר הבנת השוק
אתה כנראה תאורטיקן ולא מבין את ענף הקבלנות. הקבלנים בונים פחות ו מורידים את קצב הבניה . מה שכן יכול להיות שלא יהיו עליות בשנה הקרובה , אבל בעוד שנה שיהיה חוסר דירות השוק יתחיל לעלות. הקבלנים למדו משנים עברו כיצד להתנהג. עלות הבניה היום עלתה בצורה משמעותית. הדרישות של מכון התקנים והריגולטורים למיהם העלו בצורה משמעותית עליות הבניה. אין מספיק פועלים מקצויים. הקרקע יקרה ואין להשיג קרקע . אז לך ללמוד קצת בשטח ותצא מהמזגן , אולי אז תבין יותר את הענף.
איציק 05/08/2014 11:47 לכלכלן - עדיף שתתייחס לעובדות
במהלך 6 השנים האחרונות עלו תשומות הבניה ב-17 אחוז אבל מחירי הדירות עלו ביותר מ-50 אחוז. לכן יש הרבה שומן שיכול וצריך לרדת.
א 06/08/2014 08:25 מיסים
המרכיב הגדול זה מיסים לא עלויות בניה
בא 05/08/2014 11:19 אז איך באירופה דירה עולה שליש מבישראל ,שם אין תקנים . (ל"ת)
7 בא 05/08/2014 11:03 הכי טוב לפתוח את השוק לתחרות עי קבלנים מחול ,מסין או
הודו ,חבל על הזמן .
6 אייל 05/08/2014 11:01 קונים רק במחירי 2007 ועד אז שהקבלנים יתפוצצו (ל"ת)
5 בא 05/08/2014 11:01 יש להקל על העם שלנו את החיים בארץ ,קבלנים זה רק קומץ
אזרחים ,הם מעניינים אותי כמו שאני מעניין אותם .מה גם דירה בשיכון צריכה לעלות מיליונים , ואחכ ההורים מגדלים ילדים בשלט רחוק בגלל שהם בעבודה כול הזמן אחרי שהסתבכו בחובות משכנתא.
4 יושב על הגדר 05/08/2014 11:01 קריאה נרגשת לכל היושבים על הגדר
לא להתפתות ולא לרוץ לקנות. הקבלנים בלחץ אדיר והם יתכופפו יש להם הרבה שומן להוריד.
3 יויו 05/08/2014 10:55 אין לזה קשר תאריך כבר יש 1.9.2014
כל עסקה שתחתם על ידי זכאים תהיה מוכרת למע"מ 0. זה שהחוק יעבור באוקטובר נובמבר או דצמבר לא כל כך קשור לעניין. לפי דעתי ידעו מראש על המהלכים ועל הקשיים שיתעוררו בגלל זה נתנו את תאריך היעד.
בא 05/08/2014 11:06 מי יחתום בלי חוק ,ואם לא יעבור נראה לך שהקבלן החמדן
המצוי יוותר להם על התשלום ,יויו אולי אתה נאיבי קצת .מי שחותם לוקח סיכון ריאלי .
2 חגי אקס גב"ש 05/08/2014 10:50 מצויין (ל"ת)
1 יופי טופי 05/08/2014 10:48 מחירי הדירות ירדו בחלום הלילה בגלל חוק המעמ הם ירדו כי
תהיה פה האטה. יש פה מלחמה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש