ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

לפיד הציג הבוקר בשקף אחד פשוט, את "טרגדיית שוק הדיור" - צפו במספרים

שר האוצר הגיע היום לוועדת הכספים. "מחירי הדירות יירדו ויש לנו את כל האינדיקטורים לכך. כל מי שיחכה ירוויח הרבה מאוד כסף"
יאיר לפיד, Getty images Israel; ארז חרוד - עושים צילום
"לראשונה לאחר עשור אבוד בנושא הדיור, יש עלייה גדולה בהיצע הדירות. בינתיים, עד להתאוששות ההיצע, תוכנית מע"מ 0% תסייע לזוגות צעירים לרכוש דירה", כך אמר היום שר האוצר יאיר לפיד בוועדת הכספים בנוגע לתוכנית 0% מע"מ שאושרה בקריאה ראשונה. "בעקבות התכנית המקיפה לפתרון משבר הדיור, מחירי הדירות יירדו ויש לנו את כל האינדיקטורים לכך".

מנגד, קרא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי ללפיד ולצמרת משרדו, להפוך את ההטבה למענק ובכך לוודא שההטבה אכן תגיע לזוגות צעירים".

לפיד הציג בוועדת הכספים השוואה בין משפחה שרכשה דירת 4 חדרים באזור חדרה/יבנה בשנת 2008 לבין משפחה שרכשה דירה דומה ב-2013 והסביר כי למשפחה שכזו נוצר מחסור של 1,880 שקל בחודש ושל 22,560 שקל בשנה. המשמעות לדבריו היא שבכל שנה מתחייבים עשרות אלפי זוגות צעירים ומשפחות לעול כלכלי הרסני.

"המדינה מוכנה לוותר על מיליארדים מהכנסותיה"
לפיד המשיך: "אחרי עשור אבוד של עלייה דרמטית במחירי הדיור, יש לבצע פעולות מיידיות, שכן ההיצע נשאר הרחק מאחור ביחס לביקושים. המדינה מוכנה לוותר על מיליארדים מהכנסותיה, על-מנת שלצעירים תהיה דירה משלהם. למרות שאני מתנגד למע"מ דיפרנציאלי. פה זה אחרת כי 93% מהקרקעות שייכות למדינה. המדינה מכרה לציבור קרקעות במחיר מופקע וזה המהות של אי צדק חברתי".
סלומיאנסקי ולפיד מתוך ועדת הכספים; דוברות הכנסת
סלומיאנסקי ולפיד מתוך ועדת הכספים; דוברות הכנסת

בהמשך המליץ שר האוצר, להמתין עם רכישות: "מהר מאוד יבינו שמי שמחכה מרוויח כסף וכל מי שמחכה הרבה ירוויח הרבה, כי המע"מ אפס הזה יעמוד לרשותם כשייפנו לרכוש דירה. המטרה להוריד את מחירי הדיור, והאינדיקציות שלנו מראות שאכן המחירים עומדים לרדת. קוראים לחברי הוועדה להתגייס למען המטרה הזאת. למחיר בר השגה".

קבוצות הרכישה: בחוץ
לפיד הדגיש את הזכאות להטבת המע"מ: "רוכש מוטב: כל זוג שלפחות אחד מבני הזוג שירת בצבא או בשירות אזרחי או לאומי, לפחות 12 חודשים, או נכה בעל נכות רפואית של 75% לפחות. רוכש זכאי: שיש ילד בחזקתו או בן 35, שזו דירתו הראשונה. דירה מוטבת: בנייה רווייה, מחיר הדירה: 1.6 מיליון שקל למוטב ולזכאי: 950 אלף שקל. למעלה מ- 60% בפריפריה עומדות ברף של 950 אלף שקל, אפשר יהיה לנצל מלוא ההטבה עד דירות 140 מ"ר".

ראש רשות המיסים, משה אשר, התייחס לנושא אי הכללת קבוצות הרכישה בהטבת 0% מע"מ ואמר: "קבוצות רכישה לא נכללו בהטבה, כי המנגנון מתייחס רק בעוסקים בענף שיש עליהם ביקורת ושניתן לדעת מראש מה המחיר של הדירות. בקבוצות רכישה, המחיר מתגבש לקראת הסוף ואין להן מחיר. מתחילים ממחיר מסוים ואח"כ מטפס ואין ודאות לגבי המחיר ולכן לא ניתן לדעת אם הדירה עומדת בתנאים. אם ניתן בדבר הזה אז גם יבואו בנייה עצמית. לגבי הפריפריה, יש תכניות אחרות. לא הכל צריך להיות באותה תכנית".

כתבות מעניינות נוספות:
יו"ר רשות החשמל: "תעריף החשמל לציבור יירד משמעותית השנה"
לאומי: בעקבות קיפאון הדיור - שיא במלאי הדירות החדשות מאז 2007
תגובות לכתבה(57):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    המדינה מכרה קרקעותבמכרז, הקונים קבעו את המחיר
    אלי 14/07/2014 22:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל דבר חוץ ממכרז יהיה חלוקת מתנות לסקטור זה או אחר על חשבון כל האזרחים.
    סגור
  • 44.
    הטרגדיה שאין שר אוצר אלא שר כותרות כלכליות (ל"ת)
    תוכנית אפס של אפס 12/07/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 43.
    ההטבות הן רק לחרדים פרזיטים!!!!!! (ל"ת)
    עם של פרייארים 11/07/2014 21:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 42.
    לכו לפריפריה. בטלנים מטומטמים
    משווק בכח 11/07/2014 13:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חצי מחיר. איכות חיים!!!
    סגור
  • 41.
    תמ"א 38
    38 10/07/2014 11:35
    הגב לתגובה זו
    2 3
    יאיר תיתעורר יש מליוני גגות שאפר לבנות תמ"א 38 דחוף את זה לביצוע מידי !!!!!
    סגור
  • 40.
    בטח שיש היצע, אף אחד לא קונה כי מחכים למע"מ 0...
    שמעון ח. 09/07/2014 20:09
    הגב לתגובה זו
    4 2
    זה הטריק של לפיד: מע"מ 0, תחכו עד ספטמבר, בינתיים יש היצע, כותרות בתקשורת, ואח"כ עליה תלולה בביקוש ואז יגיד שהכלכלה מראה סימנים של התאוששות ועוד ועוד...כמו שסבתא שלי אמרה פעם ביידיש: הוא מוכר לנו לוקשן (איטריות). זאת אומרת: כלום...
    סגור
  • 39.
    מי זו המדינה שמייקרת את הקרקעות ?
    סם 09/07/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המדינה מיקרת את הקרקעות ב250% והקבלנים רק ב150% ב5השנים. נראה לי שלפיד מסתדר עם שקף אחד, אבל לא מסתדר עם שני מספרים. מי אם לא המדינה גורמת ליקור של הדירות. מעמ 0% זו ישראבלוף נוסף. הקבלנים יעלו את מחירי הדירות בעוד 18%, כדי שתקבלו מעמ -0 והכסף יזרום ישר לקבלנים.
    סגור
  • 38.
    יאיר מבין בבני אדם וגם בכלכלה הקלקלנים מבינים מספרים (ל"ת)
    עם ישראל 09/07/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 37.
    יאיר לוחם בשחיתות שובלוניות של שנים באוצר זה לא קל (ל"ת)
    כל הכבוד יאיר 09/07/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • יאיר הביא שחיתות צינית מזן חדש לממשלה- מספרים על הטבות
    נטע 11/07/2014 09:53
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למשוחררי צבא ודופקים אותם על חשבון משתמטות נשואות.
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    הדרך הנכונה להורדת מחיר
    אלון1 09/07/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
    4 5
    רק אם יעשו מחיר לדירה משמע כמו שיש מחיר לרכב לעשות מחיר לדירה נגיד במרכז דירה 4 חדרים מליון וחצי במסיביב לתל אביב דרגה ראשונה מליון מאתיים אלף יותר רחוק חדרה גדרה 900 אלף רק כך המחיר ירד ואפשר לעשות זאת כאשר עושים מיכרז על קרקעות לקבלנים ואם לא יהיו קבלנים אפשר להביא מחול תאמינו לי אפשר אם רוצים כנראה שבאמת לא רוצים
    סגור
  • 35.
    כדי לפתוח את עיני הספקנים תקבלו הוכחות עכשיו...
    אנונימי 09/07/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ראשית .לא הייתה עליית מחירים בתחום הנדל"ן מקום המדינה שלא הגיע אחריו תיקון של 30% לפחות .שנית .עד עכשיו כל דבר בתחום הנדל"ן שהממשלה אמרה וזה לא התממש .שלישית .וזה מגיע בתור שאלה :האם אתם מאמינים בתהליך מדיני ? אם לפלשתינאים לא תהיה תקווה הם יפתחו בהתנגדות מה שיוריד נדל"ן ואם יהיה תהליך מדיני ושיחות שלום רציניות יוריד גם כן .כי תהיה התנגדות של הקיצוניים משני הצדדים ויתחיל תוהו ובואו .ולי שום קשר הממשלה לא מתכוננת לפצות את המתנחלים במחירי שיא.זה מספיק לכם להיום...
    סגור
  • 34.
    לכל האנטי למיניהם-לפיד נוהג בחוכמה וזה משגע אותם..לפיד (ל"ת)
    התחיל לעבוד נכון... 09/07/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
    10 7
    סגור
  • 33.
    לא ירדו אלא יעלו ועוד איך יעלו. האבל לא מבין בכלכלה (ל"ת)
    יאיר מחשיך 09/07/2014 15:01
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 32.
    פלוג נראית מקומטת וחסרת מעןף מדקלמת מה שלמדה (ל"ת)
    היא לא תתן פתרונות 09/07/2014 14:56
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 31.
    יאיר חושב אחרת מהקלקלנים באוצר שמעוניינים ברשע (ל"ת)
    ולכן הם נגדו 09/07/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 30.
    בעל מחשבה יצירתית ונהדרת יאיר מציל את העם (ל"ת)
    פלוג זה רשע 09/07/2014 14:40
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 29.
    יאיר רואים את השינוי על תפחד מהרשעים (ל"ת)
    להם אין פתרון 09/07/2014 14:40
    הגב לתגובה זו
    4 10
    סגור
  • 28.
    יאיר לפיד אתה משנה את המדינה (ל"ת)
    כל הכבוד לך 09/07/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור
  • משנה-הורס!אבן שזרק אדיוט מושחתאחד גם 10 חכמים לא יוציאו (ל"ת)
    נטע 11/07/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 27.
    מי שנגדך הוא איש קטן (ל"ת)
    תומך יאיר 09/07/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
    5 10
    סגור
  • 26.
    כלכלנים אינם מבריקים ביצירתיות (ל"ת)
    פלוג שמוג 09/07/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 25.
    יאיר רק אנשים קטנים מבקרים אותך (ל"ת)
    אתה בדיוק בדרך 09/07/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
    6 9
    סגור
  • 24.
    יאיר תמשיך להתעלם מקלקלנים ונגיע רחוק (ל"ת)
    אין להם מושג 09/07/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
    5 8
    סגור
  • 23.
    איזה מצחיק:
    עידן 09/07/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
    6 3
    היצע יש!, ביקוש יש! מפגש ביניהם?!- אין! ההסתערות בקרוב ! דירות למקורבי קבלן (בלבד) ללא מע"מ !
    סגור
  • 22.
    יאיר היחיד שבאמת אכפת לו תודה לך (ל"ת)
    עם ישראל 09/07/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • 21.
    איזה איש גם ליברל גם מכבד דת לראשות הממשלה (ל"ת)
    תומר 09/07/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • 20.
    יאיר לראשות הממשלה (ל"ת)
    שימי 09/07/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    6 9
    סגור
  • 19.
    יאיר אתה נהדר להתעלם מהאנשים הקטנים ראינו אותם (ל"ת)
    אין להם פתרונות 09/07/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    5 8
    סגור
  • 18.
    יאיר תודה על המכולות בלוד ב 600 שח (ל"ת)
    דייר מבסוט אש 09/07/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 17.
    יאיר עם ישראל מודה לך מה לפלוג וליצירתיות? (ל"ת)
    אזרח ליברל 09/07/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    3 10
    סגור
  • 16.
    יאיר להצדיע לך תתעלם מהאנשים הקטנים גם בג'ובים גדולים (ל"ת)
    חושב מחוץ לקופסה 09/07/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • בדיוק ותסדר עוד כמה ג'ובים קטנים לחברים שדחפו אותך (ל"ת)
    נאור 09/07/2014 14:53
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 15.
    לפיד כל הכבוד. תמשיך ככה. לבטל גם מס רכישה!!! (ל"ת)
    אזרח 09/07/2014 14:29
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 14.
    מי מאמין לשרלטן? לפיד שווה 0. (ל"ת)
    מני 09/07/2014 14:18
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 13.
    שטויות...
    גדי ל. 09/07/2014 14:16
    הגב לתגובה זו
    7 5
    יש מחסור ושלא יבלבלו את המוח...
    סגור
  • ויש
    בועז 09/07/2014 22:47
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שלום עולמי.אין מלחמות.אין עוני.אנשים חיים עד גיל 300.ועוד ועוד.אז או שאתה לא מודה למציאות ואתה תמים אז ניחא.או שאתה מהסוג האינטרסנטי ואתה מטעה אנשים במודע.אם אתה מהסוג השני כנראה שלהיות מצפוני זה לא הצד החזק שלך
    סגור
  • 12.
    לפיד יהיר! ואינו שומע שכל המומחים מזהירים שהוא טועה!!!
    רפי 09/07/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
    7 6
    הפתרון היחיד הוא, שיווק קרעות מסיבי במכרזי 'מחיר למשתכן' לזכאי משרד השיכון!!! וזה ללא עלויות כלל לתקציב המדינה!!!
    סגור
  • עם מומחים כאלה אבדנו נערי האוצר הרשעים (ל"ת)
    קפיטליזם אכזרי 09/07/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 11.
    לפיד יודע רק לדבר! צריך לשווק קרקעות לעשרות אלפי יח"ד! (ל"ת)
    בני 09/07/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 10.
    לפיד אל תתיחס לתלונות. אין מה לעשות עם צאצאי דור המדבר
    מאז רק מתלוננים 09/07/2014 14:02
    הגב לתגובה זו
    8 8
    גם ביציאת מצרים, למרות הדאגה של משה ואלוהים, לא הפסיקו בני ישראל להתלונן ולבכות ולצעוק.
    סגור
  • ואתה לא מתלונן שלפיד ואורי שני משלמים לך כמה שקלים לטוק (ל"ת)
    נאור 09/07/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • לפיד לפחות מנסה להוריד במחיר. אז תשתוק (ל"ת)
    נודניק 09/07/2014 16:58
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 9.
    מעמ 0 הוא החוק הכי דבילי שנחקק בארץ ב66 שנים
    מוטי 09/07/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    10 5
    וכולו נועד רק לרמות בוחרים.
    סגור
  • 8.
    מע"מ 0 מעביר כספי ציבור מהתקציב לטובת אוכלוסיה מצומצמת
    צביקה דורון יועץנדלן 09/07/2014 13:51
    הגב לתגובה זו
    18 2
    והצעד בפני עצמו לא יביא לירידת מחירים רוחבית לאורך זמן. בעוד חודש יגידו שיש בור בתקציב וייקחו את הכסף שחסר ממגזר אחר. אם רוצים להוריד את מחירי הדירות צריך להקים בישראל 3 מרכזים ראשיים, תל אביב ועוד 2 חדשים. כל עוד מרבית הציבור צריכה את תל אביב לעבודה ובילויים, המחירים במרכז הארץ יישארו גבוהים. האוכלוסיה תוסיף לעצמה עוד 4,000,000 איש ב 20 השנים הבאות. איפה הם יגורו ? צריך כבר כעת לבנות ערים חדשות גדולות! לא סתם להוסיף עוד דירות חדשות בתמ"א 38 ברמת גן שיגיעו כל בוקר לתוך תל אביב בפקקים.
    סגור
  • למה לעזאזל לפיד לא לוקח את צביקה דורון בתור יועץ??????? (ל"ת)
    יאללה 09/07/2014 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כי צביקה היועץ הוא נער אוצר או משקיע מנוול שדואג לעצמו (ל"ת)
    ומריץ נדלן בטוקבקים 10/07/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 7.
    אם לא יקנו איך יבנו ? (ל"ת)
    טוטו לפיד 09/07/2014 13:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 6.
    אני מציעה שתכריח קבלנים לבנות דירת 3 חדרים
    תהל 09/07/2014 13:33
    הגב לתגובה זו
    8 3
    זה שיש היצע לא אומר שיש רכישות מהסיבה המאוד פשוטה לזוג צעיר אין 1.8 או 2.2 לקנות דירת ארבעה או חמישה חדרים. אין שום סיבה לא להכריח קבלנים לבנות דירות 3 חדרים עד 1.2 לזוגות צעירים. כרגע ההיצע שיש ימשיך לעמוד עוד הרבה זמן ולא יהיה לו רוכשים גם עם הטבת המע"מ היות ויש כאלה שלא זכאים להטבה.
    סגור
  • המחיר של 3 חדרים לא יהיה זול יותר-
    ליצן 09/07/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עלות הבניה היינה חלק קטן ממחיר הדירה רוב הכסף הולך על פיתוח קרקע מיסים ריבית לבנקים אם בונים שלוש חדרים או ארבע כמעט והעלות שווה
    סגור
  • 5.
    כמו המלחמה בחמאס כך הוא ילחם ביוקר הדיור .... (ל"ת)
    שמואל 09/07/2014 13:29
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 4.
    אפו ראשות לנירות ערך רק לגנוב לאור היום מהציבור
    חברים 09/07/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    1 6
    אפו בעולם שהמדינה במילחמה והבורסה מתנהלת בחזירות רק לעלות את הבורסה בושה לבורסה הישראלית לא צריך ליסחור בבורסה שיש רק חזירים בשוק
    סגור
  • 3.
    הבורסה מתנהלת בחזרות לא רואה מלחמה (ל"ת)
    חברים 09/07/2014 13:23
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    אוי לפיד לפיד
    אוי לפיד לפיד 09/07/2014 13:21
    הגב לתגובה זו
    12 8
    איך כל הכלכלנים סביבך אומרים שזאת תכנית גרועה ואתה ממשיך בשלך?
    סגור
  • רק שאותם קלקלנים קשקשנים לא עשו ולא עושים כלום (ל"ת)
    לפיד לפחות מנסה 09/07/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    5 8
    סגור
  • רק תלונות
    קובי 09/07/2014 13:50
    הגב לתגובה זו
    6 9
    כמה שאנחנו עם כפוי טובה. מעניין שבמשך עשור אותם פקידי אוצר ישבו וצפו מהצד בעליית המחירים ההרסנית הזו מבלי לנקוף אצבע, יכול להיות שלפיד טועה ויכול להיות שלימים ישבחו אותו על ההחלטה, אבל לא יזיק להגיד מילה טובה על האדם הראשון שמעז לצאת קצת מהקופסה, מפשיל שרוולים, ומנסה לפתור את בעיית הדיור.
    סגור
  • 1.
    נכון ,וזה חונק את המשק . (ל"ת)
    בא 09/07/2014 13:21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור