ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ברוורמן: "לפיד יורה באוויר, יוצר דרמה ובכך חושב שיוריד את מחירי הדירות"

"מעולם לא הייתה התנגדות גורפת כמו לתוכנית מע"מ 0%, פופוליזם השתלט על לפיד וכל גימיק בחירות מקדש את התפקיד הבא"
 |  47
פותח את הפה
Share
"שר אוצר צריך לפעול לטווח ארוך ואסור שתפקיד זה יהיה פופוליסטי. אמרו כעת לשר האוצר יאיר לפיד – תירה באוויר, תיצור דרמה ואולי בפוקס אם תירה בכל הכלים מחירי הדיור יירדו קצת ואז תוכל להתפאר בהישג. אם חלילה תיפול הממשלה והמחירים לא יירדו, תוכל להגיד ניסיתי בכל הכוח להוריד את המחירים אך לא נתנו לי", כך אמר יו"ר ועדת הכלכלה, אבישי ברוורמן (העבודה), בשיחה עם Bizportal ביחס לתוכניות הממשלה להפחתת מחירי הדיור.


נזכיר כי בשבוע שעבר התכנסה ועדת הכלכלה לדון בקיפאון בשוק הנדל"ן בעקבות תוכניות הממשלה מע"מ 0% ומחיר מטרה. במהלך הדיון אמר טל אלדרוטי, השמאי הממשלתי הראשי כי בטווח הקצר יהיה זעזוע ואחר כך ירידת מחירים. נציין כי ביום א' פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי בחודש מאי נרשמה צניחה של 45% ברכישת דירות חדשות .

"היחידים שירוויחו ממע"מ 0% הם הקבלנים"
לדברי ברוורמן , עושים גימיק אדיר שבסוף גם יעלה את מחירי הדירות וגם ירוקן את הקופה הציבורית – "לפיד אמר שלא יעלה מיסים, אז ברור שאת החשבון ישלמו השכבות החלשות ומעמד הביניים בקיצוצים בחינוך, ברווחה, בבריאות, חסרים בקופה בסך הכול 11 מיליארד שקל ותוכנית 0% מע"מ עולה 2.4 מיליארד שקל, ומי ירוויח את מרבית הכסף הזה? הקבלנים. הבעיה שלנו היא ששר האוצר בא למען התפקיד הבא, ברוב המדינות זה לא קורה – שר אוצר צריך להגיע ל-4 שנים ואז ללכת הביתה ולא לחשוב על התפקיד הבא".

"ישבתי ארוכות עם ד"ר מיכאל שראל, הכלכלן הראשי לשעבר במשרד האוצר, שהתפטר בעקבות תוכנית 0% מע"מ, ולא מצאנו שום דבר טוב בתוכנית הזאת, מעולם לא הייתה תוכנית עם התנגדות גורפת מצד כל הכלכלנים הבכירים. הורסים את כל צורת העבודה, קבינט הדיור ישב פעם אחת במארס ופעם נוספת לפני כשבועיים, אבל אז שר הבינוי והשיכון אורי אריאל נעלב מיאיר לפיד ולא נכח בדיון על תוכנית שהוא עצמו הגה. כל שר עובד לבד כיום, ישראל במעמד של מדינת עולם שלישי בכל מה שקשור להוצאת היתרי בנייה, חייבים כאן שרים שיעבדו בצוות וימגרו את הבירוקרטיה הזאת, הבעיה היא שהפופוליזם המודרני השתלט עליהם לטובת סיסמת בחירות, אין כאן אליטה משרתת".

"שר אוצר הפך לשר איזון התקציב"
ברוורמן טוען שאחריות רבה על מצב שוק הדיור הועברה לידיו של נגיד
בנק ישראל
בנק ישראל
הבנק המרכזי של מדינת ישראל. בנק זה אחראי על הפעילות המוניטרית כגון: הנפקת המטבע הישראלי, פיקוח על המערכת הבנקאית, פיקוח על השימוש במטבע חוץ, וביצוע פעולות בנקאיות של הממשלה
בשנים האחרונות – "תפקידו של נגיד בנק ישראל הוא חשוב, אבל לא יותר מדיי חשוב: יש לו שני כלים – להעלות ולהוריד
ריבית
ריבית
הפיצוי הכספי הניתן על ידי לווה למלווה על
ולקנות או לא לקנות מטבע חוץ, כל שאר הכלים החשובים באמת נמצאים בידיו של שר האוצר, אבל התפקיד הזה הפך בשנים האחרונות להיות שר איזון התקציב במקום. חייבים להקים צוות של אנשים שיבסס מתווה שיעלה מחדש את פיריון העבודה בישראל, הוא במקום מאוד נמוך בעולם, שידאג כמובן לדיור. היום הכול למכירה ולטווח הקצר – זו תרבית האקזיטים, חייבים להקים כאן כלכלה של ערבות הדדית לחשוב על השכנים והנכדים שלנו."

לסיכום אומר ברוורמן: "ישראל היא בין הכלכלות הטובות בעולם היום, אך גם "נאבקת" על הכתר של רמות אי השוויון הגבוהות בעולם המפותח והפיריון הנמוך ביותר. פוטנציאל הצמיחה בישראל נמצא רק בידיי קבוצה קטנה, אפשר לתקן את אי השוויון ולהגיע לצמרת 7-8 המדינות המובילות בעולם, רק צריך משילות לטווח ארוך כי באמת יש כאן את האנשים המדהימים בעולם." כתבות מעניינות נוספות:
מדד משכן: לראשונה זה חצי שנה - שיפור במצב רוכשי הדירות
זול ב-20%: זה מה שתקבלו בדירה במסגרת "מחיר מטרה" - צפו במפרט
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-35 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
35 בן אהרון 07/07/2014 22:01 יש כאן הפליה של קבוצה דווקא חזקה שמסוגלת לקנות דירה. (ל"ת)
34 בן אהרון 06/07/2014 12:33 דירה להשקעה = דירה להשכרה.
לא כולם יכולים לרכוש דירה במיליון ש״ח. מי שלא יכול, גר בשכירות. היחידים שמספקים לשוק דירות להשכרה, הם המשקיעים. צריך לפעול לעודד אותם כי פחות ופחות מסוגלים לרכוש דירה.
33 שתוק כבר ברוורמן 03/07/2014 13:28 שמישהו כבר ישתיק את להקת הצבועים הנוכלים האלה (ל"ת)
32 מה תרמת אתה????????? 03/07/2014 12:20 ברוורמן- פוליטיקאי בגרוש פחדן חסר מעש שרק מעביר ביקורת
כל העכברים המלומדים שלא עשו כלום, ובעצם נהנו מבועת הנדל"ן, יצאו מהחורים שלהם ותוקפים את הניסיון היחיד להוריד מחירים
31 פוקי 03/07/2014 08:00 הצבוע חחחחחחחחח (ל"ת)
30 גזי 03/07/2014 07:57 הקושקוש של יחמוביץ צבוע התחבר לזועבי וחנין בגז (ל"ת)
29 גזזו 03/07/2014 07:52 ברוורמן הוא הפו_ל של יחימוביץ...אין לי הערכה אליו..כי
הוא הבריח את נובל למקסיקו
28 שב בשקט ברוורמן 03/07/2014 01:04 לפיד היחיד שמנסה. כל הזבל מסביב מנסים להפריע לו (ל"ת)
27 עוד שליח פיצה 02/07/2014 21:35 או הה מי זה בא ראש הממשלה הבא
הם מפחדים מלפיד יותר נכון ביבי רועד
26 כלוםםםםםםםםםםםםםםםםם 02/07/2014 20:09 ומה אתה וחבריך עשיתם מר ברוורמן?? אה?????????????? (ל"ת)
25 זה סינן טוב 02/07/2014 20:02 כמה מנוולים אינטרסנטים בתקשורת נגד לפיד (ל"ת)
24 לפיד לפחות עושה 02/07/2014 19:56 ברוורמן- עוד יהודון עשיר שנהנה מבועת הנדל"ן (ל"ת)
23 גוזל הפנסיה 02/07/2014 19:20 יאיר תחזור לטלוויזיה .. טעות שבחרתי בך
משכירי דירות הם לא אויבי העם פופוליסט זה מה שאתה
22 אייזיק 02/07/2014 16:07 ברוורמן - לגבי הקופה הציבורית שאתה מוטרד מהתרוקנותה
הקופה הציבורית סחטה במשך שנים הרבה יותר ממה שהיא היתה אמורה להכיל לרווחת האזרחים אך הכספים לא חזרו לאזרחים והשירותים רק הולכים ומדרדרים. הכספים שימשו ברובםלמימון השחיתות והחזירות. אם כך, אולי עדיף לרוקן את הקופה הציבורית.
21 מחיר הזוי מעל50%!!!! 02/07/2014 16:01 דמגוגיה לפראייר=היצע מוסתר=אין סיכון בנקים=רק חזירות!!! (ל"ת)
20 מחיר הזוי מעל50%!!!! 02/07/2014 15:58 תתעוררו לצדק=תפסיקו אינטרס=מעמד ביניים עני=סיכון קיום! (ל"ת)
19 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 02/07/2014 15:56 חזירות=מניעפיצוץ טבעי=שולט מחיר גבוה=דור עני=סיכוןמדינה (ל"ת)
18 בא 02/07/2014 15:03 אני מקשיב רק לאנשים מסוגו של ברורמן ,אני רץ לקנות דירה
כי זה מה שברורמן באמת היה רוצה ,אני רוצה להציל את הקבלנים והבנקים .אם תראו משהו רץ בריחוב זה ,בטח ,אני .
דני האדום 02/07/2014 15:19 צודק, מה עשה ברוורמן 6 שנים בכנסת? פקהפקהפקה (ל"ת)
17 כול הכבוד ללפיד 02/07/2014 14:58 מפחדים לפיד חושב על העם (ל"ת)
16 לפיד מתחזק וזה מעצבן 02/07/2014 14:43 אם כל העולם ואשתו+הון/שלטון נגד לפיד-אז הפעם לפיד צודק! (ל"ת)
15 אין עתיד=לפיד 02/07/2014 13:51 לפיד גאון הוא גורם למיתון וכך ירד יוקר המחיה באופן גורף
וכך יוכלו הוא וחבריו לקנות דירות בזול מפושטי רגל
14 יועץ נדלן מעולה 02/07/2014 13:22 נו אתם רואים איזה בלגן? המחירים רק יעלו. רוצו לקנות (ל"ת)
13 כמה דירות יש לך??? 02/07/2014 13:09 ברוורמן מה אתה עשית להורדת מחירי הדיור או בכלל??? (ל"ת)
12 ירון 02/07/2014 12:35 כולם הפוליטיקאים מפחדים שהתוכנית של לפיד תעבוד!
ואז יראו כמה כלום הם עשו בחמש שנים האחרונות
11 ברדוגו 02/07/2014 12:32 זו לא פעם ראשונה שלפיד מיטיב רק עם תומכיו
לא נעים להגיד לא מזמן התקבלה החלטה לסיוע לחלק מאוכלוסיהמסוימת והתעלמות מחלק האחר שלה
10 אנונימי 02/07/2014 12:27 ברוורמן ,חכמת הרחוב עולה על לימודיך (ל"ת)
MinFin 03/07/2014 09:49 שטויות במיץ. (ל"ת)
9 יוני 02/07/2014 12:11 ברוורמן מדבר על פופוליזם? 10 שנים בכנסת ולא עשה דבר. (ל"ת)
8 יוסי 02/07/2014 12:11 צודק במאה אחוז - הפתרון האחד והיחיד הוא... כנסו...
חייבים חוק מס שנתי על כל דירה להשקעה. וחוק שאסור לרשום דירות על שם קטינים. - הדירות להשקעה שבעלי אמצעים קונים בכמויות הם הבעיה. נקודה !!! לראיה מאיר שטרית בכבודו ובעצמו מחזיק 5 דירות... זהו רק קצה הקרחון אין מיסוי על דירות להשקעה, אין מיסוי על השכירות ולא על עליית ערך הדירות שרק עולה כל הזמן . חייבים חוק מס שנתי על כל דירה להשקעה... ואז פתאום ישתחררו לשוק כל הדירות שטוענים שחסרות...
אבנר 03/07/2014 13:31 אם אתה כזה גאון אז איך אתה לא יודע ש:
אם אתה כזה גאון אז איך אתה לא יודע ש: קיים מיסוי על דירות להקעה בכמה מישורים: א. מס רכישה גבוה. ב. מס על דמי שכירות. כך שמי שמשכיר(ואני דוקא נזהר במילה משקיעים) דירות וסך התקבולים מהשכירות מעל 5000K משלם מס. אז הגאון יגיד שאף אחד לא משלם, אז תתפלא זה לא נכון. ושנית אם ישנם כאלה שאינם משלמים (וברור שישנם כאלה והרבה) זה בדיוק הבעיה של רשויות האכיפה , אם הן לא מסוגלות לאכוף מס זה אז אף מס אחר או תוכנית אחרת לא יכולה להאכף. אז תפסיק לבלבל את המוח על מיסוי, הקינאה שבך פרצה מהר מאוד.
די עם מסים 02/07/2014 13:48 די עם מסים
כל הזמן מסים מסים מסים. אם היו מורידים מיסוי בארץ אז הכל היה נהיה יותר זול. כ50% ואפילו יותר מערכה של דירה בא ממס שהמדינה גובה. המדינה משלמת לפקידים שלא בטוח שעושים כלום חוץ מעוד בירוקרטיה ובעיות לכולם. ועובדה שכל פעם שהעלו בעבר מס העשירים וחברות מצאו דרך להתחמק ממנו. אנחנו מעמד הביניים משלמים את המס. מצדי שיבטלו את כל המס או לפחות את רובו כי אני רק סובל מזה.
איצ'ה 02/07/2014 16:01 למה אני צריך לשלם מס ואתה לא
למה אני צריך לשלם 25 מס על השקעות ואתה משלם אפס אחוז? מה הכבוד הגדול שזכית לו?
יצחק 04/07/2014 13:54 כמה טיפשות בתגובה אחת! קודם כול אלו הוצאות ונזקים
נילווים יש לך על השקעות? חוץ מזה למה על שכר מעבודה יש פטור בגובה הסכום הזה? זה לא מפריע לך???? וחוץ מזה אם כול כך טוב, למה אתה לא מוכר את ההשקעות שלך וקטנה דירה להשכרה??? כמו שאומרים חמור קופץ בראש, ומה יותר גרוע מחמור? חמור קנאי.
יוסי 02/07/2014 14:16 די עם מיסים - כמה דירות אתה מחזיק? (ל"ת)
7 גדי 02/07/2014 12:03 לפיד לא מבין בכלכלה כלום! רק בסקרים! צריך לפטרו מהאוצר!
לפיד טוב בתקשורת ובגימקים, צריך כאן אדם שעובד, שישווק עשרות אלפי יחידות דיור, בפרט לזוגות צעירים!!!
הבנת שטקר??? 03/07/2014 13:29 ומה עשו עד עכשיו כל אלה שמבינים? כלום כלום כלום (ל"ת)
אנונימי 02/07/2014 12:28 קלומניק (ל"ת)
6 אלירן 02/07/2014 12:02 לפיד דואג למצביעיו בלבד בצורה הכי בוטה
זלזול כזה באזרחי המדינה לא חווינו אף פעם מפוליטיקאי
5 ברבו ברוורמן 02/07/2014 12:01 ומה אתה עשית בשביל מדינה??? כלום! אז שב בשקט.. (ל"ת)
מרים 02/07/2014 13:29 וואו לפיד, דרכו לך על היבלת? הרי כולם יודעים שאין לך
מושג ירוק בכלום ואתה רק עושה שטויות.
4 משה 02/07/2014 11:51 במקום לדאוג לאזרחים זה ישרת את הקבלנים (ל"ת)
3 אורי... . 02/07/2014 11:51 שימשיך להריץ את הסכמי הגג ויכה כך את הביקוש.
במסגרת הסכמי הגג אפשר להגיע לכ 100 אלף התחלות בניה כל שנה, וכבר מהשנה הבאה. מכה שכזאת תחסל כל ביקוש ותורית באחת את הרכישות להשקעה. כך ללא הורדת המע"מ אפשר להגיע לירידה גדולה יותר!!!
2 אייל 02/07/2014 11:51 שר אוצר גרוע יביא אסון - מחירי הדירות יעלו (ל"ת)
דד 02/07/2014 14:59 שביבי הכפיל את מכירי הדירות תוך 5 שנים דיברת? (ל"ת)
1 אני 02/07/2014 11:45 ברור לכולם שהריבית תעלה (הערכות 2015) אז המחירים יירדו!
או יצנחו, אז הוא עובד על פי הערכה הזו. אבל בלי שום קשר הוא מנסה לעשות משהו קטן, זה יותר טוב מלא לעשות כלום ורק לבקר.
ואז נשאל השאלה... 02/07/2014 12:44 מה יעלה חזק יותר...
לדעתי גם אם תעלה הריבית , למרות המיתון הצפוי לפקוד אותנו בטווח הקצר, גם אם תעלה הריבית...השיעור יהיה נמוך ולאט...מחירי הדירות בעלי קשיחות מחירים מעלה ולא יירדו כלכך מהר...רק כאשר הקבלנים יחליטו למכור והבנקים לתת הלוואות..ובקיצור...ביקוש גובר על היצע ...
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש