ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

"לא ניתן להמשיך עם זה שהמאיון העליון לוקח יותר הכנסה ומשלם פחות מיסים, השינוי יגיע כשלעם באמת יימאס"

כך אמר פרופ' אביה ספיבק בגלי צה"ל. "מחירי הדירות עלו 20% מאז המחאה החברתית, בשנה הבאה נגיע ל-140 משכורות כדי לקנות דירה"
מחאה חברתית, צילום: Bizportal
"בשנה הבאה נגיע ל-140 משכורות כדי לקנות דירה, המע"מ 0% ישפיע בשוליים, לא היה פתרון של ממש. הנושא של המע"מ יגיע ליידי ביטוי אולי יותר מאוחר. ההתייקרות מאז המחאה החברתית היא של 20%. מבחינת יוקר היוקרה, המחירים עלו ב-7%, אך מחירי המזון עלו ב-14%, מדד הבריאות עלה ב-9%", כך אמר הבוקר ד"ר רובי נתנזון, מנכ"ל מרכז מאקרו לכלכלה מדינית, אשר רואיין בגלי צה"ל הבוקר יחד עם פרופ' אביה ספיבק, אשר עמד יחד עם פרופ' יוסי יונה בראש וועדות מומחים כחלופה לוועדת טרכטנברג בימי המחאה החברתית של 2011.

נתזון טוען כי לאורך השנים חלה ירידה משמעותית בהוצאה על מזון על חשבון חינוך ודיור – "זו מגמה מאוד מטרידה. הציבור קונה פחות מזון, זו מגמה שראינו עד המחאה החברתית וגם אחריה. יש מחקרים של הביטוח הלאומי שמוכיחים שיש בעיות תזונתיות שהולכות ומתרחבות בקרב קשישים ומעוטי יכולת".

"לפיד הבן הוא כמו לפיד האב"
לפי ספיבק, ההוצאה האזרחית של הממשלה במגמה של ירידה – רק קוריאה יותר גרועה מאיתנו ב-OECD. "בתכולת העוני אנחנו בין הגרועים במערב וגם באי שוויון. הדבר המרכזי שהולך לקרות בשנה הקרובה זה שההוצאה האזרחית לא הולכת לעלות כי הממשלה יצאה בכלל תקציבי חדש. לפיד הבן הוא כמו לפיד האב".

נתנזון מסביר שהאבטלה הנמוכה מטעה: "שיעור האבטלה בישראל נמוך, אך זה משלה כי הרבה מאוד מועסקים במשרות חלקיות, האבטלה הייתה צריכה להיות הרבה יותר גבוהה. השאלה היא על אילו סוגי תעסוקה אנחנו מדברים, השכר נמוך ולא עולה". לגבי מצב הבריאות, טוען נתנזון כי "אם אנחנו מסתכלים על המקום שלנו ב-OECD, ההוצאה על הבריאות לנפש, אנחנו במקום רביעי מלמטה, מתחתנו יש מדינות יותר עניות כמו צ'כיה וסלובקיה, אנחנו רק יורדים כל הזמן".

"בטרכטנברג עצמו היה מעט מאוד, אמרנו זאת במחאה עצמה ואפילו המעט הזה לא בוצע, ומה שבוצע, למשל גני הילדים זה בתקנים מאוד גבוהים, 2 מטפלות על 35 ילדים קטנים שלא מסוגלות לטפל, אמהות מחזירות ילדים לחינוך הפרטי", מסביר ספיבק.

לפי נתנזון, המחאה החברתית לא הועילה לשנות את סדר העדיפויות - מאמצע שנות ה-90 הביטוחים המשלימים גדלים, הפרט לוקח על עצמו יותר ויותר הוצאות שהממשלה צריכה לכסות. לפי הכללים הפיסקליים העתידיים הוצאת הממשלה תצטמצם עוד יותר".

האם אנו עומדים על סיפה של מחאה חברתית נוספת? ספיבק משיב כי אינו יודע אם זה המצב בגלל הסיטואציה הפוליטית המייאשת שנוצרה לאחר מחאת 2011, "אך מתישהו הדברים ישתנו, לא ניתן להמשיך עם זה שהמאיון העליון לוקח יותר הכנסה ומשלם פחות מיסים, לא הצליח הפעם יצליח פעם אחרת".
תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    אבא של לפיד היה פה גדול, אבל לא ממש מזיק, הבן הוא אסון (ל"ת)
    מנור 13/06/2014 10:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 14.
    דיי ברור שהבחירות הקרובות יסתיימו במפלה מוחצת לליכוד.
    מנותק. 13/06/2014 09:44
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הרצוג, מייצג בעיני את כל מה שחסר זה זמן רב בליכוד, האיש חכם, אינטליגנט מאוד ובעל רגישות והגינות חברתית וציבורית, האמת היא שחסרה לו כריזמה וזה חבל, הצבור ילמד לאהוב ולהעריך אותו מהר ברגע שהוא יהיה אחראי על העשייה.
    סגור
  • 13.
    הדאגה הגדולה שלנו צריכה להיות מחירי הדיור בארץ בעתיד !!
    עוד 20 שנים יהיה יקר 13/06/2014 09:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    http://www.best-construction.co.il/SingleItem.aspx?ItemID=229
    סגור
  • 12.
    חייבים לעשות מעשה!!! לנענע את הלפיד!!!
    רזי 12/06/2014 19:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך לצאת שוב לרחובות ולא לעזוב עד שיפשורו קרקעות עבור כל הביקוש! זה לא הרבה רק 140,000 יח"ד!
    סגור
  • 11.
    לי כבר נמאס
    ag 12/06/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    נמאס !!! נמאס !!! נמאס !!!
    סגור
  • 10.
    איך אנחנו מצפים שהמחירים ירדו כשכל המועמדים-->
    סוחר27 12/06/2014 13:15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לנשיאות מציגים רזומה של 2 או 3 בתים. האינטרס הציבורי מתנגש עם האינטרס הממשלתי. לכל ח"כ או חבר כנסת יש צי של בתים, והם ממש לא רוצים להפסיד עליהם. על כל ח"כ יש 5 לוביסטים, מכל הקשת העסקית שעושים שמות בכנסת ולא יתנו לעולם למחירים לרדת. הפתרון הראשי היא החלפת הממשלה הקפיטליסטית והעומד בראשה, והפתרון המשני הוא פירוק טוטאלי של המנהל והרכבתו מחדש. אנחנו פראיירים ממעלה ראשונה.
    סגור
  • 9.
    מחירי הדירות ייפלו אם יקרה אחת מהשתיים:
    הרואה את הנולד 12/06/2014 12:30
    הגב לתגובה זו
    12 0
    1) העם ייצא לרחובות וישרוף אותם. 2) כשאלפי טילים ורקטות ייפלו על העורף, ומשקיעי חוץ יחד עם משקיעים ישראלים עשירים ימכרו בבהלה את נכסיהם ויברחו מכאן עם הזנב בין הרגליים.
    סגור
  • צערי הרב התחזית שבתי עשירים יעלו באש אינה הזויה כלל
    רואה השחורות 12/06/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ככל שהפערים מתרחבים לקראת מדינת עולם שלישי וכאשר יש אכלוסייות שלמות - דור צעירים שאין להם סיכוי לרכוש נכס - אכלוסיה שאין לה מה להפסיד, אזי בשלב זה או אחר זה התסכול יתפוצץ וזה יכאב, יכאב מאד. כמות הזעם שמצטברת בציבור ה"לא מחוברים" עולה ועולה. ביבי, אם לא תתעורר ותעשה שינוי מיידי!!!! יקרה פה אסון- וזה יהיה באחריותך!!!
    סגור
  • כמו בזמן המהפכה הצרפתית, חסר הניצוץ שידליק את התבערה
    שאול 12/06/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הניצוץ שהדליק את התבערה וגרם לפריצתה של המהפכה הצרפתית היה "מס החלון". אזרחי צרפת שילמו אז מיסים דרקוניים כדי ששכבת המושחתים בצמרת השלטון הצרפתי תמשיך ליהנות ממנעמי החיים (מזכיר משהו?). לכן, היה צריך להמציא כל פעם מחדש מיסים חדשים. ואז שר הכספים של המלך המציא מס גאוני - מס חלון. פקידי המלך עברו מבית לבית, ספרו את מספר החלונות בבית, והאזרח שילם מס נוסף ע"פי מספר החלונות בביתו. זה היה הניצוץ שהדליק את המהפכה הצרפתית. מעניין מה יהיה הניצוץ שידליק את המהפכה אצלנו.
    סגור
  • המהפכה הצרפתית :-)
    תל אביבי 13/06/2014 19:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באופן כללי, המהפכה הצרפתית החלה כיוון שלחם הגיע למחיר של 6 שקלים באופן מותאם לתקופה שלנו - הלחם באותה התקופה סימל את עליית המחירים המחרידה של שאר המוצרים כתוצאה מהיטל של מיסוי דרקוני. הבעיה היחידה בתפיסה היא שבישראל אנחנו כבר מעבר לקו המהפכה הצרפתית (משהו שנמשך כבר 17 שנה). חו"ל מתחיל להיראות כפתרון לא מתאים - כיוון שמקומות אחרים בעולם מתחילים להידמות לישראל במובן המיסוי. אין פתרונות - כל אדם צריך להתאים עצמו לנעשה - עד שהכל יתפוצץ מעצמו ואז כ-ו-ל-ם יסבלו - העשירים (שבתיהם יישרפו) והעניים (שבין כה וכה לא יהיה להם מה להפסיד) כאחד.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    להביא קבלנים מסין . (ל"ת)
    בא 12/06/2014 12:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 7.
    בכל שנה נולדים 170,000 תינוקות כך שיש מחסור קבוע בדירות
    צביקה דורון יועץנדלן 12/06/2014 11:50
    הגב לתגובה זו
    6 8
    בעוד 10 שנים יהיה עוד יותר יקר, מה לא ברור ? צריך לחפש מקומות שכדאי לקנות בהם היום... עם פוטנציאל...
    סגור
  • כן..כבר 20 שנה גם אומרים ״ בעתודת הקרקע האחרונה..״
    ליאור 13/06/2014 06:44
    הגב לתגובה זו
    1 3
    וואו.. הצרפתים ! וואו ״ אין קרקעות ״ אני כבר גר ברחוב..כי אין קרקע. תודה לדורון
    סגור
  • ובמשך כל השנה אף אחד לא מת? (ל"ת)
    שונא טמבלים שקרנים 12/06/2014 12:35
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • מתים 50,000 שזה 120,000 פחות ממה שנולדים (ל"ת)
    צביקה דורון יועץנדלן 12/06/2014 18:21
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 6.
    היצע מוסתר=פחות20%מזמן=בועהמעל50%=דורצעיר עני=סיכון!!!! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים! 12/06/2014 11:44
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 5.
    נדלן? למה לא תדרשו הפיכת משרדים לדירות?מישהו דרש את זה? (ל"ת)
    NIMBY 12/06/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 4.
    יש הרבה חזירות במדינה העשירים והשילטון במקום הריאשון
    ציון 12/06/2014 11:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למשל עד היום לא עושים הפרדה בשוק הנדלן דירות חדשות לזכאים דירה ריאשונה אמורות להיות ללא מחיר קרקע ומעמ ואז כשיחסר בקופה לממשלה לא תהייה ברירה ויצטרכו לקחת מהעשירים ומבעלי היכולת
    סגור
  • 3.
    העם לא קובע - בעלי הנכסים מחוברים לכנסת וגם חברי הכנסת
    ליאת 12/06/2014 11:13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    השולטים שמעוניים שהנכסים שלם יעלו ויעלו הם כבר משריינים כמה דירות לכל ילד....למה בנגב זול לבנות ? הברזל והמלט מגיעים מהשמיים ? לא ....כי במרכז שודדים אותנו והצעירים עם דפנה ליף העבירו את השרביט ליהיר שלפידו כבה .....
    סגור
  • 2.
    מאשימים הטייקונים, המאיון, הכל כדי לא להגיד האמת
    הסינים וההודים רצים 12/06/2014 11:08
    הגב לתגובה זו
    0 7
    הסינים וההודים רצים קדימה וישוו רמת החיים שלהם למערב. זה אומר שרמת החיים שלנו תרד, ושלהם תעלה. תמשיכו להיות עיוורים ולהאשים את הטייקונים או המאיון. כן, המנהלים בחברות הציבוריות מרויחים יותר מידי, אבל זה חסר משמעות, טיפה בים הסינים וההודים.
    סגור
  • 1.
    מחירים לא מורידים עם הפגנת ביקוש ענקית
    עוף החול 12/06/2014 10:57
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מחירים מורידים ע"י צרכנות נבונה
    סגור