ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

חלם בראשל"צ: 17 מיליון שקל לשלומי שוקרון על קרקע שרכש ב-300 אלף שקל

העיתון 'ידיעות אחרונות' חושף היום כי ראש עיריית ראשון לציון דב צור החליט להעניק לקבלן מאשקלון המחזיק גם במניות רציו סוג של "מתנה", למרות שלא בנה כלום במשך 7 שנים
דב צור, צילום: יח"צ
שלומי שוקרון, המחזיק 15% בשותף הכללי רציו חיפושי נפט, השולטת בשותפות רציו יהש -1.18% רציו יהש 225.6 -1.18% רציו יהש בסיס:228.3 פתיחה:228.1 גבוה:230 נמוך:225.2 תמורה:3,749,167 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , יקבל בקרוב "מתנה" מעיריית ראשון לציון בשווי של 17.4 מיליון שקל. הסיבה? בשנת 2007 זכה הקבלן מאשקלון במכרז של העירייה בשווי של 300 אלף שקל והיום העירייה רוצה את הקרקע בחזרה.

העיתון "ידיעות אחרונות" חשף הבוקר סיפור שמרמז על היחס של ראשי הרשויות בישראל לכספי הציבור ועל היכולת שלהם להתנהל באחריות. ראש עיריית ראשון לציון הוא דב צור.

שלומי שוקרון זכה לפני 7 שנים בפרויקט בשם "אורוות הברון" בפינת הרחובות רוטשילד ומוהליבר במרכז העיר. מדובר בקרקע של 2.6 דונם עליה ניתן לבנות 84 דירות בשני מגדלים. שלומי שוקרון מעולם לא שילם עבור הקרקע, אלא רק את הערבות. לאחר שהתקשה להשיג מימון ולהניע את הפרויקט העירייה החליטה להחזיר את הקרקע לבעלותה ולפצות אותו בסכום מטורף של 17.4 מיליון שקל.

שלומי שוקרון - השותף של ליגד רוטלוי ויגאל לנדאו ברציו

שלומי שוקרון, הפועל באמצעות חברת "גלובוס", הוא השותף של ליגד רוטלוי ויגאל לנדאו בשותפות רציו.

בשנת 2005 פרץ סכסוך בין הצדדים על רקע גיוס הון מתוכנן בבורסה. "גלובוס" הסכימה שרציו תגייס כספים בתנאי שהפסדיה יכוסו ויובטחו השקעותיה וכך רציו הקצתה 15% ממניותיה ל"גלובוס" ושילמה לה 2,000 דולר בחודש "דמי ייעוץ". בתמורה הסכים שלומי שוקרון להצביע בהתאם להחלטה של רציו.

בהמשך טענה "גלובוס" כי רציו הפרה את ההסכם והסכסוך הגיע לבוררות. גם כאן כמו במקרה של הסכסוך מול עיריית ראשון לציון הצליח שלומי שוקרון בהליך חוקי לזכות בהון עתק - בקיץ 2011 הגיעו הצדדים להסדר פשרה במסגרתו הקצו ליגד רוטלוי ויגאל לנדאו 15% ממניות השותף הכללי לידי שלומי שוקרון.

השותף הכללי ברציו מחזיק ב-5.9% ממניות השותפות רציו (מחזיקה ב-15% ממאגר "לוויתן") בשווי של כ-225 מיליון שקל ובנוסף נהנה מדמי ניהול ותמלוגי על.

"דב צור לא היה ער לעובדה שחברת גלובוס לא שילמה את הנדרש"

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי: "לאור העובדה שבית המשפט אישר את זכיית גלובוס במכרז מספר פעמים, תוך דחיית טיעוני כונסי הנכסים והבעלים הפרטיים לגבי גובה התמורה, ולאור העובדה שההסדרים הכלכליים בין החברה הכלכלית וגלובוס אושרו גם הם על ידי בית המשפט תוך דחיית ההתנגדויות להן, רוב חברי המועצה סברו כי למרות שעד לשלב זה טרם שולמה התמורה בגין המקרקעין על ידי גלובוס, הרי שהסיכוי שבית המשפט יסכים לביטול זכייתה במכרז הינו קלוש, ועל כן המתווה שהוצג בפניהם הינו הפתרון המיטבי.

נדגיש כי התמורה המשולמת לגלובוס הינה חלק מהרווחים אשר צפויה החברה הכלכלית להניב מהפרויקט, בעקבות כניסתה לנעליה של גלובוס.
עוד יצוין, כי בעקבות ביצוע הפרויקט על ידי החברה הכלכלית, עתידה החברה להרוויח כ-20 מיליון שקל מהפרויקט, לאחר ביצוע התשלומים לגלובוס ולעירייה. בנוסף לכך, החברה עתידה להשקיע כספים לביצוע עבודות שימור באתר, המוערכות במיליוני שקלים, פרויקט שלא נלקח בחשבון בעת פרסום המכרז בזמנו. המשך המאבק המשפטי היה מעמיק את הפגיעה בבעלי הקרקע הפרטיים ומונע התחדשות של האזור ההיסטורי של העיר, אשר עובר בימים אלו עבודות פיתוח ושימור מקיפות.

בנסיבות אלה, ובמיוחד לאחר שבית המשפט אישר את המתווה לפני בואו למועצה, אישור המועצה למתווה החדש הינו סביר ותורם לקופה הציבורית ולא להיפך.

באשר לעמדתו של ראש העירייה, הוא לא היה ער לעובדה שחברת גלובוס לא שילמה את הנדרש ממנה עד למועד הדיון בהנהלה ולפיכך ביקש להסיר את הנושא מעל סדר היום באותו דיון ולנהל משא ומתן מחודש עם גלובוס. ואכן באותו משא ומתן הופחתה התמורה שמקבלת גלובוס. למרות כל זאת, בהצבעה במועצה איפשר חופש הצבעה בשל מורכבות הנושא, היה אחרון המצביעים כדי לא להשפיע על חברי המועצה האחרים ונמנע בהצבעתו כי לא היה שלם עם המתווה גם במתכונתו המופחתת".
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    למה ניתן לצפות
    ראש עירייה מושחת 17/06/2014 11:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר היועץ המשפטי לעיריית ראשון לציון נעצר כחשוד בשוחד וראש העירייה ממשיך להעסיקו למה ניתן לצפות מדב צור? על המשטרה ככול שאינה מושחתת גם היא, לחקור את ההפקרות בשימוש הפסול בכספי הציבור. ב-17 מיליון שקל אפשר לסדר הרבה ממצוקות העוני והדיור של תשבי העיר שבראשה יושב ראש עירייה מושחת.
    סגור
  • 25.
    את האחראים
    לחייב 13/06/2014 09:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ישלמו מכיסם הנוכלים צור את בר על התרשלותם במקרה הטוב או על הקומבינה במקרה האחר. רועי בר ניסה לסדר פיצוי של 9 מיליון דולר לגן הורדים הקומבינות מוכרות.
    סגור
  • 24.
    העירייה והכונסים פשוט התחרטו שמכרו בזול את המגרש
    מקורב לסיפור ויודע 12/06/2014 07:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מכיר את הנושא שוקרון רצה לשלם לכונסים (פירוק שותפות)רועי בר ודפנה מרגולין אפילו שלח מספר פעמים מכתבים על מנת לשלם בטאבו את המגרש אך הם לא שיתפו פולה והערימו קשיים כיוון ששער הדולר ירד ואילו המגרש שילש את מחירו הזכיה היתה ב57א'ִ $ יציג שזה 200אש"ח ליח"ד מחיר מגוחך אך באותה תקופה זה היה יקר וכיוון שלקח זמן של דיונים ששלומי רצה לממש את זכייתו ולא שיתפו פעולה המוכרים ואז העירייה שלא איפשרה לשלומי לבנות הפרוייקט הציעה פשרה לפצות את גלובוס והפיצוי אפילו לא מכסה את עליית ערך הקרקע אז שלא יספרו סיפורים על ארוחות חינם וקומבינות סערה בכוס מים.
    סגור
  • 23.
    לא בדיוק הבנתי, מי היה ראש העיר בתקופה שבה נחתם החוזה.
    אנונימי 12/06/2014 00:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו כן לא בדיוק ברור מי היו הנפשות בעיריה שהיו קשורות במשך כל התקופה למכלול האירועים שהביאו היום את עירית ראשל"צ לשלם סכום שכזה. קצת קשה לי להבין במה "מאשימים" את שלומי שוקרון, במה חטא/פשע ?
    סגור
  • 22.
    יש הרבה אי דיוקים
    אהרון 11/06/2014 22:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כאן כמו במקרה של רציו יש אי דיוקים . במקרה של רציו הייתה בוררות אצל אחד מראשי העולם התחתון בין בעלי רציו לבין שלומי . בבוררות שלומי הפסיד מה שלא מצא חן בעיניו כמו במקרה של ראשון ואז הגיש ערעור לבית המשפט ושם טען שהבוררות לא הייתה חוקית כי התנהלה בבית המשפט של העולם התחתון בית המשפט פסל את תוצאת הבוררות ופסיקתו הביאה לשלומי עושר של 15 אחוז בנהיות רציו
    סגור
  • יודע
    מקורב לסיפור ויודע 12/06/2014 07:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תיסלח לי אבל כתבת שטויות לא מבוסס בעליל גם בבוררות הם הסכימו לשלם לשלומי אז ליפני שכותבים חושבים ובודקים לעומק
    סגור
  • 21.
    די לתמימות...
    אבי 11/06/2014 21:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איש לא משלם כאלה סכומים על לא כלום, גם לא עיריית ראשל״צ. הסתבכות העיריה בהתנהלותה אילצה אותה להתפשר. האלטרנטיבה היתה להתבזות בבית המשפט ולשלם יותר. אלה הם פני הדברים....עיריה שמוכרת ומתחרטת צריכה לשלם
    סגור
  • 20.
    סוף מעשה במחשבה תחילה
    אבי 11/06/2014 21:32
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עריית ראשל״צ התרשלה בעצם הוצאת הקרקע למכרז, היא ביקשה להשיב לעצמה את הקרקע ולכן עשתה הכל כדי להימנע מהשלמת העיסקה. הפיצוי לגלובוס הוא בגדר פשרה שכן לגלובוס היה פוטנציאל להפיק מהקרקע רווח כפול ומשולש מהוצאת הפרויקט לפועל. לכן אין להאשים את גלובוס באי עמידה בהתחייבויות כי אם את העירייה בגרירת רגליים והימנעות מקבלת התמורה.
    סגור
  • 19.
    אחרי מס שבח נשאר פחות מחצי
    די לקנאה 11/06/2014 21:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הלאה שוקרון
    סגור
  • 18.
    ביזפורטל שערורייה כזו אינה בכותרת הראשית?למה? (ל"ת)
    ty 11/06/2014 19:54
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    אל דאגה מעט יותר דוחות חנייה והכל יסודר
    מתן 11/06/2014 19:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם ובגדול ואיזה ענק שלום חנוך שלושים שנה וכלום לא השתנה
    סגור
  • 16.
    יעוץ משפטי בעירייה
    תושב 11/06/2014 18:23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לעיריית ראשון יש יועץ משפטי שנעצר בחשד לקבלת שוחד מקבלנים שעובדים בראשון והם לקוחות משרדו. כך גם בעיריית רחובות יש אותו היועץ. לאחר שנעצר ע"י יאח"ה פיטר אותו ראש עיריית רחובות מיד בעוד שראש עיריית ראשון הנוכל והמתחזה לישר דרך דב צור המשיך להעסיק את עו"ד בר כיועצו המשפטי מי שיקרא את הסיפור הזה יבין מה קרה בפרשת שוקרון.
    סגור
  • דב צור
    יודע 11/06/2014 18:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    דב צור שיבש הליך חקיקה ראשית לאחר שנודע לו מעתירת בג"צ 4027/13 כי מתקיימת חקירת משטרה חסויה נגד פשעיו של יועצו המשפטי. גם לאחר מעצרו של עו"ד בר ושיחרורו בתנאים מגבילים ממשיך מעסיקו ראש עיריית ראשל"צ להעסיק את עו"ד בר. הדרך היחידה להפריד ין שני נוכלים אלו הייתה הגשת עתירה נוספת והדורשת כסעד את פיטוריו של עו"ד עבריין הנתמך ע"י ראש עיר מושחת.
    סגור
  • 15.
    בעיריית ראשל"צ
    שחיתות 11/06/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    דב צור ראש לתכמון ופשיעה. שופט שמקבל נתונים מגמתיים טועה שלא באשמתו, זו תהיה התוצאה כאשר מי שמייצג אצ העירייה חשוד בעבירות שוחד. ראש העירייה שיבש הליך חקיקה ראשית באופן שייקשה לפטר את יועצו המשפטי, רועי בר ודב צור שותפים מלאים לקומבינה. דב צור נמנע בהצבעה האם הוא מהאו"ם?
    סגור
  • 14.
    בהצלחה לשלומי שוקרון!!!
    ארז ישר 11/06/2014 16:46
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אני מכיר את שלומי שוקרון, יצא לי לעשות עסקים עם חברת גלובוס ככלל ועם שלומי שוקרון בפרט, הוא איש עסקים ישר והגון! ולא סתם ביהמ"ש פסק לטובתו במספר פעמים (גם בעסקה בראשון וגם בפרת רציו) ישר כוח!!!
    סגור
  • 13.
    לא פריירים
    המלש 11/06/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בית המשפט קבע פסיקה לטובת שוקרון. והעירייה נאלצה לשלם. ככה עובד בית המשפט לא תמיד יש דין צדק.
    סגור
  • הבעיה היא שבית מישפט הייה צריך לבקש בדיקת מבקר ורק אחר
    אזרח 11/06/2014 20:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כך לבדוק את הממצאים ואז להחליט אים יש כאן רשלנות מהעבר או קומבינה שדאגו להרדים את כל הנוגעים בדבר ועכשיו מכשירים את השרץ בחסות בית המישפט שמעדיף חיים קלים
    סגור
  • 12.
    כמה שזה מזכיר את פתח תקווה
    פלינר 11/06/2014 16:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שהיה מקורב נתן......אז קיבל אבל הכי חשוב זה שראש העיר שפרש לא היה ניתן להרשיעו ו להעמידו לדין לאור מחלהXXXXX כך שכל המתנות חסרות ערך האם זה לא מ למעלה???
    סגור
  • אחיםלוזון
    אהרון 11/06/2014 22:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כמו האחים לוזון כולל מתחם ירקונים הפכו פרדסים מניבים למרכז מסחרי משגשג ללא התר ועוד צפויים לקבל פיצויים
    סגור
  • 11.
    אוי ואבוי אם לא תהיה פה חקירה (ל"ת)
    ע 11/06/2014 16:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    SHAARURIA (ל"ת)
    tr 11/06/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    ועוד רוצים להעלות את הארנונה (ל"ת)
    אר 11/06/2014 15:07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 8.
    מי החכם ומי הטיפש
    מפרגן 11/06/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שאפו לשוקרון עושה מכלום מיליונים כל הכבוד יש גם מפרגנים במדינה
    סגור
  • 7.
    איפה הקשת המזרחית?
    יוסי 11/06/2014 14:29
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לתומי חשבתי שהקיבוצניקים גוזלים את קרקעות המדינה מידי אזרחי ישראל והחברים היקרים מ"הקשת המזרחית" מצילים אותנו מידיהם... ומה עם הסיפור כאן? אה, סליחה, זה שוקרון וכנראה שהוא לא פולני ולא קיבוצניק, אז שיעשה מה שבראש שלו, העיקר לדפוק את הפריץ...
    סגור
  • 6.
    צריך היתערבות מבקר המדינה והמישטרה דחוף ליפני שמשלמים (ל"ת)
    אזרח 11/06/2014 14:23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 5.
    צריך חקירת משטרה ליבדוק את העבר וכיצד ניתנה הקרקע (ל"ת)
    אזרח 11/06/2014 14:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    העיריה נתנה בזמנו נתנה ללא תנאים של יעוד ושימוש מסריח
    ציון 11/06/2014 14:02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ומעלה הרבה חשדות ועכשיו אסור לשלם כאלה סכומים ובמיקרה הכי גרוע לא לאשר בנייה וליתבוע את הקרקע חזרה
    סגור
  • 3.
    על מה כל המיליונים?!!!
    ששי ט. 11/06/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מה יש בקרקע שהיא שווה כזה פיצוי? נפט במאות מיליוני שקלים? ...או אולי קומבינה נוספת מאחורי הגב של האזרח הקטן?! מילא פיצוי של כמה מאות אלפי שקלים עקב עליית ערך הקרקע, אבל לא עד כדי כך!!! חקירה של המשטרה, ומייד!!
    סגור
  • 2.
    אין גבול לטיפשות בישראל או שחיתות מושרשת בשלטון המקומי!
    אבי קול 11/06/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
    19 0
    אני נגעל מלהוסיף מילים נוספות...המשטרה צריכה לחקור איך ניתן המכרז...במחיר של 300 אלף...תשלום רק ערבות...אי ביצוע המכרז...ועכשיו...העירייה משלמת 17.4 מיליון בכדי לקבל את אדמתה...אדמת אזרחי ישראל...מטורף!!!
    סגור
  • מסכנים תושבי ראשלצ שמשלמים ארנונה
    אין גבול 11/06/2014 14:50
    הגב לתגובה זו
    8 0
    במקום לפיתוח עירוני 18 מיליון שח הולכים לשוקרון אחלה תשואה על 300 אלף שח השקעה מעניין כמה מתוך 18 המיליון יגיעו לידי ...
    סגור
  • מעניין כמה מתוך 18 מיליון יגיעו לידי ראש העיר ? (ל"ת)
    אני אמשיך 11/06/2014 19:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    כיף להרוויח מבועת הנדלן והשחיתות. רק הצעירים מתלוננים. (ל"ת)
    יש מי שעולה ויש יורד 11/06/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור