ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

ליברמן: "שבנק ישראל ייתן 90% משכנתא לזוגות צעירים ששירתו בצבא"

"מדינה חייבת לאותת מי נמצא בסדר עדיפויות שלה, "ההשקעה בנדל"ן הפכה לאלטרנטיבה לתוכניות חיסכון"
אביגדור ליברמן, צילום: בוצ'צ'ו
"אני לא רואה שום סיבה למה לשני אנשים ששרתו בצבא ושניהם עובדים לא יתנו משכנתא של 90%? לרוב אין את ההון הראשוני למשכנתא. תיקח 2.5% אבל תעמיד 90% משכנתא", כך אמר הבוקר שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס לשכת רואי החשבון באילת. " צריך לאפשר את זה, ולדעתי אנחנו פותרים פה את רוב הבעיות בדרך מאוד פשוטה בלי להתווכח בין כל המשרדים בין מחיר מטרה ומחיר משתכן. אם נאפשר לזוגות 90% אז כל זוג יכול להביא 10% אבל מעטים יכולים להביא 25%. וזה יכול להביא פתרון לבעיית הדיור בישראל".

"מעבר לסיסמאות, מדינה חייבת לאותת מי נמצא בסדר עדיפויות שלה ומי נהנה מעדיפות והטבות, ובתחום הנדל"ן זה הפך לוויכוח סוער, אבל לי נראה שיש פתרון פשוט – חייבים לאותת ולומר בכל רם שקודם כל חייבים לדאוג לאותה שכבת אוכלוסייה שנתנה הכול ושירתה את המדינה והאומה. אלה ששירתו בצבא ושני בני הזוג עובדים. הם צריכים להיות בעדיפות עליונה".

"אני מסכים ומוכן לקבל כל דבר וכל פתרון כולל פטור ממע"מ, סיוע למשתכן וגם מחיר מטרה, אבל אלה דברים לא פשוטים ומורכבים, ולפני ששואלים איך מטפלי בביקוש לדירות צריך לטפל בהיצע", הוסיף ליברמן.

"ההשקעה בנדל"ן הפכה לאלטרנטיבה לתוכניות חיסכון", אמר ליברמן ביחס להשקעה הגוברת בתחום. "אצלי, כשכל ילד נולד, פתחנו לו תוכנית חיסכון עד שהוא הולך לצבא. היום אין כמעט תוכניות חיסכון. גם הבנקים מעודדים את ההשקעה בנדל"ן, וזה דבר לא נכון. צריך ליצור אלטרנטיבות לחיסכון, ולא להפוך את הנדל"ן לחיסכון הטוב ביותר".

תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    בואו נספר עוד סיפור
    אשר 10/06/2014 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הילידים בטוח יקנו את זה. המחיר לא הגיוני נקודה סוף
    סגור
  • 17.
    אפשר גם 100% רק תוריד קודם את מחיר הדירות ב 30%! (ל"ת)
    אורי... . 10/06/2014 05:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מתכון בדוק למשבר סאבפריים ישראלי (ל"ת)
    דודו 09/06/2014 22:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    הוא רוצה לגרום לעלית מחירים!
    ברק 09/06/2014 15:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה שיקרה זה שאנשים ישלמו את אותו הסכום על המשקנתא אבל הם לא יסימו לשלם אחרי 20 שנה אלא ישארו עבדים עד סוף חייהם ואת הדירה לא יורישו לילדים אלא לבנק.
    סגור
  • 14.
    תלווה להם מהחשבון של איווט ג'וניורית, לא ממני (ל"ת)
    מתחרה ללפיד 09/06/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 13.
    ליברמן עכשיו אתה מתחיל לדבר,אז תעשווווווווו (ל"ת)
    tr 09/06/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 12.
    ממש מפעל של דיסאינפורמציה ,כול יום או קבלן או לקקן
    בא 09/06/2014 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    או פוליטיקאי מבלבלים במוח רק שלא יעשו מה שצריך כמו פתיחת השוק לתחרות . זאת ציונות וזה יקל את החיים בישראל .
    סגור
  • 11.
    דמגוג יומי=מחירהזוי מעל50%=דורצעיר עני=סיכוןקיום המדינה (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 09/06/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 10.
    איזה דביל!! וכל החיים ישלם למדינה 90% הנותרים. (ל"ת)
    סרגיי 09/06/2014 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 9.
    נצח ישראל לא ישקר
    כלכלן 09/06/2014 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כמו שביבי אומר - אנחנו מייחלים לשלום כבר אלפי שנים, למה שלא ניקח משכנתה ל 10,000 שנה? ההחזר יהיה גרושים, ונוכל לקנות דירה במיליארד דולר! ומי יחזיר? קצת אמונה...
    סגור
  • 8.
    רק הורדה מסיבית של מחירי קורת הגג . תכנית.
    אזרח נאמן 09/06/2014 13:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רק הורדה מסיבית של מחירי קורת הגג לאזרחי המדינה , תמנע ריסוק של החברה פה . א. פטור מלא ממע"מ לכל רכיבי הבנייה , למשך 7 שנים . ב. פטור מלא מביטוח לאומי ומס הכנסה לעובדי הבניין . ג. חלוקת קרקעות חינם לעמותות או יזמים שהתחייבו למחיר דירה בת 100 מ"ר 4 חדרים , בלא יותר מ 360,000 ₪ . בבניה מתועשת מתקדמת , הקבלנים / יזמים יישארו עם רווח של 8 אחוז . ד. הטלת מס לכל מחזיקי דירת מגורים שניה ואילך . מס מדורג ככל שמספר האחזקות בדירות מגורים עולה . ה. שינוי סדרי עדיפות תקציביים , קיצוץ מסיבי בתקציב הביטחון . ב 10 שנים הקרובות לא נשקפת סכנה ביטחונית משמעותית . אפשר לצמצם דרסטית בכוח אדם ,בפנסיות , ובאימונים . ו. הקמת קבינט חירום מצומצם , ריכוז סמכויות נרחב בקבינט זה , לייתן היתרי בנייה , והפשרת קרקעות , תוך עקיפה של כל הביורוקרטיה הנהוגה ברמ"י .
    סגור
  • 7.
    אפליה!
    גדי ו. 09/06/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולמה שערבים ששניהם עובדים ולא היו בצבא וגם חרדים ועוד אוכלוסיות שנפלו בין הכסאות לא יקבלו משכנתא 90%? יש כאלה שעובדים אך לא שפר גורלם כמו אמהות גרושות וכדומה. יש להפציץ את השוק במאות אלפי דירות שונות כדי שרבים יקנו דירות.
    סגור
  • 6.
    ליברמן תופס כמה כותרות וחוזר לישון , לא לשכוח לשתות
    בא 09/06/2014 13:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    משהו שלא תהיה צמא .
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד לליברמן אתה מזכיר לי את אריק שרון זכרנו לברכה (ל"ת)
    ציון 09/06/2014 13:32
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • על מה כל הכבוד? זו הצעה שעתידה להביא חורבן כלכלי על
    כג 09/06/2014 13:43
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מדינת ישראל.
    סגור
  • 4.
    ככה המחירים רק יעלו ואני אסביר:
    צביקה דורון יועץנדלן 09/06/2014 13:32
    הגב לתגובה זו
    4 2
    יש לזוג היום 200,000 ש"ח. עם משכנתא של 75% הם יכולים לקנות דירה עד מחיר של 800,000 ש"ח. כעת בא הגאון התורן ואומר תנו להם משכנתא של 90% כלומר 1,800,000 ש"ח....!!!!
    סגור
  • 3.
    אם הוא היה אבי הייתי רוצה להיות יתום
    אחיתופל 09/06/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    למשכנתא יש תכונות מוזרות: צריך להחזירה ויש סיכון שהיא תתייקר ותפגע קשה במהלך החיים התקינים. פתרון 90% משכנתא אינו מתאים לכל אחד. אם לבתו של ליברמן תזדקק לפתרון זה היא אכן מוגנת.
    סגור
  • 2.
    חכם בלילה
    zik 09/06/2014 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    90% מימון הביאו המוני משקיעים ולעליית מחירים עד ההגבלה של בנק ישראל לפני שנתיים. שלא לדבר על מה שזה גרם בארה"ב...
    סגור
  • 1.
    90% משכנתא יביא את המשבר שכולם חוששים ממנו
    דר 09/06/2014 13:21
    הגב לתגובה זו
    8 1
    זו תהיה בכייה לדורות , לאשר 90% משכנתא בתנאי המחירים הקיימים זו פשוט התאבדות כלכלית.
    סגור