למי שלא שירת: הפרויקטים שרלוונטים למחיר של 950 אלף שקל - צפו בטבלה

אם הצעת שר השיכון תתקבל, ומע"מ 0% יחול גם על אלו שלא שירתו אבל לדירות במחיר של עד 950 אלף שקלים - הנה רשימת הפרויקטים
 |  (29)
נדל"ן, צילום: Bizportal
יממה לאחר שמשרד האוצר פרסם את התנאים לקבלת הטבת מע"מ 0% - Bizportal מציג בעזרת אתר האינטרנט "כאן בונים" רשימה של פרוייקטים שבהם ניתן לרכוש דירה במחיר זה.

יאיר לפיד הציע שההטבה תתייחס לדירות חדשות במחיר של עד 600 אלף שקל, אך בעקבות הביקורת הציבורית ושל שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, הרף צפוי ככל הנראה לעלות ל-950 אלף שקל.

רשימת הערים שבהן ניתן למצוא דירות חדשות במחיר של עד 950 אלף שקל הן: עכו, שדרות, נתיבות, חצור הגלילית, שלומי, מגדל העמק, טבריה, עפולה, כרמיאל, קרית חיים, חדרה, חריש, קרני שומרון, נצרת, טירת הכרמל, אשקלון, יזרעאל, יתד, קרית גת, אריאל, קרית אתא, אילת, ירוחם, קרית מלאכי, כפר שמאי, רמלה, ירושלים, חיפה, באר שבע, ריחן, פרדס חנה כרכור, רחובות, ערד, עמיר, מעלות תרשיחא, צור הדסה, נהריה, סוסיא, הוד השרון, קרית שמונה, אופקים, מלכיה, בת ים, וראש העין.
רשימת פרוייקטים שייכללו אם הפטור יהיה עד 950 אלף שקל
רשימת פרוייקטים שייכללו אם הפטור יהיה עד 950 אלף שקל

ליאור דוד, מנכל משותף באתר "כאן בונים" שביצע את הבדיקה

"גם לאחר השדרוג הצפוי מ-600 אלף שקלים ל-950 אלף שקלים, מספר הפרויקטים החדשים שבהם ניתן למצוא דירה חדשה סבירה במחיר זה, קטן יחסית, כשברוב המכריע של המקרים מדובר בדירות הממוקמות במובהק מחוץ לאזור הביקוש.

רק לפני שלוש-ארבע שנים, מספר דירות אלה היה גדול פי כמה וכמה, כולל בערים הממוקמות בלב איזור הביקוש דוגמת חדרה, כפר יונה, באר יעקב, אשדוד, רחובות ועוד. המסקנה - יש מקום לשקול שדרוג נוסף לסכום המזכה פטור ממע"מ, בהתחשב בהתייקרות הדיור בשנים האחרונות".

לפי החלטת משרד האוצר תושב ישראל ששירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי יזכה להטבת מע"מ בשיעור 0% ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 1.6 מיליון שקלים כולל מע"מ ובכפוף לערך למ"ר כפי שיקבע ע"י השמאי הממשלתי.

תושב ישראל שלא שירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי, גובה ההטבה שיעמוד לזכותו יהיה ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 600 אלף שקלים בלבד כולל מע"מ.

כמאל שגראוי, היו"ר ובעלים של קבוצת "אחים שגראוי"

"האבסורד הוא שדווקא רוכשי דירות בפריפריה, במקומות דוגמת יוקנעם, רמת ישי, נצרת עילית וכו', יקופחו כתוצאה מההחלטה לבדל בין יוצאי צבא לאלה שאינם יוצאי צבא. אין שום סיבה שבעולם שהפטור ממע"מ יוענק באופן גורף לכל רוכשי דירה ראשונה בטווח של עד 1.6 מיליון שקלים. ניתן לתגמל ישירות יוצאי צבא ומערכת הביטחון במענק מיוחד לאחר השחרור, נקודות זיכוי וכו', אך הדרך בה בוצעה הדיפרנציאציה על ידי ממשלת ישראל בין יוצאי צבא לבין אלה שאינם כאלה, מחייבת מחשבה שנייה. אין לי ספק שאם יתוקן הסכום לעד 1.6 מיליון שקל פטור ממע"מ תזכה הפריפריה לביקושים חסרי תקדים, כולל אוכלוסיות חזקות ממרכז הארץ".

יש דוגמאות לכך?

"ערכנו בדיקה מדוקדקת ביוקנעם בה אנחנו בונים ומתברר כי אם המחירים היו זולים בכ-10%-15% כתוצאה מביטול המע"מ, היו מגיעים לעיר אלפי זוגות צעירים ומשפרי דיור בחתך סוציו-אקונומי גבוה מאיזור המרכז".

אשת העסקים קרן חיות, מנכ"ל מידע עסקים ופעילה חברתית

"מה שהיה הוא שיהיה. על ממשלת ישראל לחדול ממשחקי המע"מ ובמקום זאת לקדם לאלתר בנייה של רבבות יחידות דיור באזורי הביקוש לצעירים שזו להם דירה ראשונה, כולל מתחמי משרדים ישנים ומטים לנפול במרכז גוש דן שניתן בנקל להסב אותם לדיור בר השגה ובמחירים שהינם נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי השוק.

כמו כן, יש להציב את הפינוי בינוי וההתחדשות העירונית כיעד לאומי ולאפשר מסלול ירוק ליזמים בתחומים אלה. ובנוסף, אומרת חיות, המדינה עדיין מרוויחה מיליארדים על חשבון הצעירים כתוצאה ממיסוי מנופח, עדיף שהמדינה תרוויח קצת פחות, אולם יהיה לה משאב אנושי מעולה לדורות הבאים".
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    הנוכלים היהודונים גם בפריפריה מוכרים דירות ביוקר (ל"ת)
    אל תקנו מגנבים 14/05/2014 19:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    עוד כמה הצעות למי שלא שירת...
    ינון 13/05/2014 20:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני חושב שלא רק שלא צריך לתת לאלו שלו שירתו הנחה במע"מ כפי שמציע לפיד, אלא יותר מזה, אין הנחה בארנונה, לא יינתן לאלו שלא שירתו אפשרות להוציא רישיון נהיגה, לעמוד לדין אצל השופט דוד רוזן, אולי עוד כמה דברים מעניינים... מדינה מטומטמת שכל כולה סביב השירות הצבאי, כולנו [המשרתים] יודעים היטב שבצבא יש אבטלה סמויה... אלפי חיילים מסתבובבים מחוסרי מעש בבסיסים השונים, ועדיין אנו מקדשים את הערך הזה כערך בעל עקרוני לאזרחות שווה... ואני רוצה להדגיש ששירתי בצבא בתפקיד קרבי בעל משמעות! הגיע הזמן לעבור לצבא מקצועי כמו ארה"ב, מי שמשרת יקבל שכר הולם, ומענקי פרישה הולמים וכדו', אבל המצב הנתון בה החיול הינו חובה על כל אזרח במדינה, ומי שלא משרת דינו להפוך לאזרח סוג ב', הינה טמטום אמיתי !
    סגור
  • 20.
    המדינה אשמה במצב הפיתרון דירות 4ו5 חד ב500.000 שח בצפון
    ציון 13/05/2014 16:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ובדרום בפריפריה הרחוקה גם יבננו ויפתחו את הפריפריה שמוזנחת שנים מבחינת פיתוח גם יפתרו לצעירים את בעיית יוקר הדיור שימחה תגרור שמחה ובא לציון גואל
    סגור
  • 19.
    לא שייכת למדינה שלנו? למה לא בונים שם במחירים כאלה???? (ל"ת)
    מה לגבי ת"א? 13/05/2014 15:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 18.
    לא צריך לתת להם הטבה יותר מ 600 אלף ש"ח (ל"ת)
    aku 13/05/2014 15:16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 17.
    האפליה הגדולה היא כלפי הצעירים שרכשו ב-2013
    זכאים לאותה הטבה 13/05/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    3 10
    אין הצדקה להבחין בין צעירים שקונים ב- 2013 או 2014. המחירים הם אותם מחירים. מי שעומד בתנאי הזכאות, צריך לקבל רטרואקטיבית (כולל מי שקנה דירת יד שניה, אין באבחנה הזו שום הגיון, בטח כשמדובר במענק/זיכוי מס רטרואקטיבי משום שלא ניתן היה לדעת שלפיד יחליט דווקא על הטבה בדירות מקבלן).
    סגור
  • בגלל טיפשים כמוך המחירים הגיעו לאן שהגיעו מגיע לך תאכל
    אנונימי 13/05/2014 16:21
    הגב לתגובה זו
    8 1
    את הלב הפסדתם 400 אלף ₪ בטעות של טיפשים
    סגור
  • אנונימי, מחירים יעלו, ירדו ואתה עדיין תמשיך לשנוא ולקלל
    מירב 14/05/2014 07:32
    הגב לתגובה זו
    0 2
    את כול מי שהיה יותר חכם ממך, בערך כמעט כול המדינה......
    סגור
  • אתם המשכתם את ניפוח הבועה
    MR T 13/05/2014 16:20
    הגב לתגובה זו
    9 1
    בגלל כל אלה שלא חיכו והסכימו לשלם כל מחיר על דירה המחירים הם איפה הם היום, קניתם בשיא, מגיע לכם. עכשיו כל אלה שחיכו על הגדר מחכים לירידה
    סגור
  • 16.
    יש כאן קומבינה שעושים עלינו כדי שנעבור לפריפריה (ל"ת)
    ונשתעבד שם 13/05/2014 15:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    יש לפתוח את ענף הנדלן לתחרות עם קבלנים מחול . (ל"ת)
    בא 13/05/2014 15:01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 14.
    מחיר דירה 4 חד 800ל900 א שח זה אומר שהמדינה גובה 450 אל
    ציון 13/05/2014 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אלף שח מינימום על קרקע ומעמ וזה מה שמנפיח את המחיר
    סגור
  • 13.
    הזיות !! 0 % לא יתקבל לעולמים!!!זה הפסד עצום למדינה!!!
    יופיטר שוקי הון 13/05/2014 15:00
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מחוקק שיאשר 0% יורה במוסדות הפינסים של המדינה !!!
    סגור
  • 12.
    קודם כל צריכים לקבל החלטה שאורך חיים של בניין
    א.ק. 13/05/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למגורים (עד להחלשות הבטון) הוא 50 שנים. מכאן לצאת ולחשב את הביקוש המובנה הכלכלי הטהור לבנייה מחדש בישראל. ואת זה לבצע שיטתית בניין, בניין, שכונה, שכונה, על ידי חברות בנייה מתועשת, ללא הגדלת צפיפות האוכלוסיה. כלומר, במימון קרן ממשלתית וקרן הדיירים, כל 50 שנה ו-50 שנה.
    סגור
  • 11.
    חוק הוגן ביותר מי ששרת ועשה צבא יקבל מי שלא גם חצי לא
    שלמה מעוז 13/05/2014 14:47
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מגיע לו בזמן שאחד שרת את המדינה 3 שנים אחר למד עשה תואר או עבד וחסך הרבה כסף לכן לפיד עושה טוב שמגביל את הפטור ליוצאי צבא בלבד
    סגור
  • 10.
    מי שלא שרת בצבא שיגור בבני ברק על חשבוני (ל"ת)
    דוד 13/05/2014 14:45
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 9.
    900 אלף בנהריה??? אני כבר עוזב את ת"א. פחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    נוכלים גנבים 13/05/2014 14:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 8.
    עלק 800 אלף בפאקינג נתיבותתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת (ל"ת)
    בעעעע 13/05/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 7.
    מי ישלם את המחירים ההזויים האלה בחורים האלה??????? (ל"ת)
    עובדים עלינו החלאות 13/05/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 6.
    כמאל צודק 100% וגם האחרים
    גדי ט. 13/05/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נכון מאוד. הגיוני ומאוד ריאלי.
    סגור
  • 5.
    היצע מוסתר=מזמן בשטח פחות20%=דור צעיר עני=סיכון המדינה! (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 13/05/2014 13:43
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 4.
    תוכנית מעליבה- זה עלבון לציבור. תארו לעצמכם שארה"ב
    התוכנית של לפיד 13/05/2014 13:42
    הגב לתגובה זו
    7 6
    היתה עושה לאזרחיה תנאים לרכוש דירה, מיד כולם היו קמים וצועקים. פה האזרח שילם ומשלם על אזלת ידה של הממשלה על כך שהיא לא בנתה מספיק. לא די בכך שהמחירים בשמיים גם יש תנאים מי ירכוש איפה וכמה. אם לציבור היה שכל הוא היה צריך להגיד לא תודה. גם ככה המחירים מנופחים.
    סגור
  • ארה"ב ?
    התוכנית של לפיד 13/05/2014 14:50
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לצערינו הצבא אצלינו הוא עדיין מוטיב מרכזי ביותר לשמירת הקיום.(השכנים שלנו לא מפסיקים להזכיר לנו על כך). כשארה"ב נלחמה במלחמת העולם השניה היא כלאה במחנות את האזרחים שלה ממוצע יפני , למרות שחלק לא קטן מהנוער ממוצע יפני נלחם בצבא. ו... אצלינו,נותנים סה"כ העדפה לאלה שמוכנים לתרום 3 שנים (ואח"כ שנים של מילואים )מחייהם לעצם הקיום של הכלל . לא נורא אם יקבלו הטבה בדיור. זו הקבוצה האמיתית שבזכותה אנו מקיימים פה מדינה
    סגור
  • 3.
    עצירהפיצוץ בועה טבעי=סיכון קיום המדינה=דור צעיר עני!!!! (ל"ת)
    חזירות=מחיר הזוי 50% 13/05/2014 13:40
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 2.
    דירת 4 חדרים 100 מ"ר חדשה לא צריכה לעלות יותר מ 550K (ל"ת)
    בועז 13/05/2014 13:33
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 1.
    איזה תנאים עושים פה כדי שתרכשו דירה? ילד, צבא
    עם טיפש 13/05/2014 13:19
    הגב לתגובה זו
    11 6
    אשה, עבודה, מיקום, לאום, רק חסר צבע עיניים , צבע שיער מוצא האבא, סבא , חזרנו לשנות ה 50 והעם האדיוט שמח. מגיע לכם כזה שלטון. בסוף תקנו בעזה דירה
    סגור
  • בסך הכל המדינה נותנת משהו למי ששרת את המדינה מה הבעייה
    גיורא 13/05/2014 14:15
    הגב לתגובה זו
    7 5
    ירדת מהפסים לגמרי. כל אחד יכול לשרת שרות צבאי או אזרחי לאומי גם הערבים וגם החרדים. מי שלא רוצה לשרת שיחפש את החברים שלו. יש ישראלים שאיבדו את הבושה לגמרי המדינה שווה בעיניהם כקליפת השום שכחו מה זה לחיות תחת שלטון גויים אנטישמי מה ז פוגרומים ומאורעות
    סגור
  • כמה עולה דירה בעזה?
    גדי ט. 13/05/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    רעיון טוב רק צריך אזרחות ערבית או אירופאית כדי לגור שם... רמאללה גם יקר אבל שמה אין אפליה כי לא עשית צבא...
    סגור
  • גדי אתה צודק
    גיורא 13/05/2014 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ברמאללה אפילו יתנו לך צל״ש אם לא שרתת בצה״ל ואם תבחר להגר מישראל הם יממנו לך כרטיס טיסה אז למה אתה מחכה? כסיל.
    סגור