לפיד: "צעיר שתורם 3 שנים ובמקרים רבים מסכן את חייו - הוא אזרח טוב יותר, ומגיעה לו העדפה ברורה בדיור"

לאחר שפרסם אמש את רשימת התנאים לקבלת ההטבה למע"מ 0%, אמר היום לפיד כי הוא "לא מוכן להתנצל על זה שאנחנו ציונים"
יאיר לפיד, צילום: לילך צור; Bizportal
שר האוצר יאיר לפיד נאם הבוקר (ב") במסגרת ועידת כלכליסט לעסקים קטנים ובינוניים, ובחר לפתוח עם כמה מילים על הקריטריונים לקבלת הטבת מע"מ 0% שפורסמו אמש . "הקריטריונים אומרים באופן הברור ביותר: מי שנותן יותר, מי שתורם יותר – יקבל יותר", אמר לפיד.

"אנחנו לא מוכנים להתנצל על זה שאנחנו ציונים", הוסיף שר האוצר. "מותר למדינת ישראל להלחם על ערכיה, ומותר לה להחליט שיש קשר בין זה שמקבלים זכויות לזה שממלאים חובות, וזה מה שעשינו. שירות צבאי, או אזרחי או לאומי, זה ערך. צעיר שתורם 3 שנים מחייו, צעיר שבמקרים רבים מסכן את חייו, הוא אזרח טוב יותר וראוי יותר. מגיעה לו העדפה בולטת וברורה".

בהמשך נאומו התייחס לפי למצב העסקים הקטנים, ובפרט להטבת מע"מ על בסיס מזומן. "מההקלה הזו נהנו עד היום כ-21 אלף עוסקים מהמגזר היצרני, להם מחזור של עד 2 מיליון שקלים בשנה", הסביר לפיד. "תוקפה של ההטבה הזו אמור לפקוע בסוף שנת 2014. לא רק שנאריך את תוקף ההטבה הזו, אלא נשקיע 270 מיליון שקלים ונרחיב אותה גם ל - 43,000 בעלי עסקים נוספים: סיטונאים, חקלאים ועוסקים בתחומים נוספים, כך שכל עסק קטן במשק, בהיקף המחזור הכספי הזה, יוכל להינות מההטבה".

הזמן הדרוש לפתיחת עסק חדש יקוצר

"לעוד 2,600 עסקים הקטנים מהתחום היצרני, נרחיב את היקף המחזור המקנה זכות לתשלום מע"מ על בסיס מזומן לכ 3.5 מיליון שקלים בשנה, מהלך שעלותו 50 מיליון שקלים", הוא הוסיף.

בנוסף לצעד זה, בישר השר כי הוא פועל לקיצור הזמן הדרוש לפתיחת עסק חדש - " אני שמח להביא בפניכם היום את ההחלטה שלנו לקצר את לוחות הזמנים של תהליכי רישום ופתיחת עסק בישראל, כדי שמי שהחליט לפתוח עסק במדינת ישראל ביום ראשון, יוכל לפתוח אותו תוך עשרה ימי עבודה, ביום חמישי שאחרי. ממשלת ישראל החליטה שעד סוף 2015 יקוצרו תהליכי פתיחת עסק. אנחנו החלטנו להקדים את לוח הזמנים הזה ולסיים את התהליך עד ה- 30 ליוני 2015. למה? כי זה כדאי לכולם".

"מפני שהקמת עסק במדינת ישראל צריכה להיות הגשמה של חלום, לא עונש. אדם שמקים עסק לא צריך להגיע לקו ההתחלה כשהוא מותש לגמרי מההתמודדות עם הבירוקרטיה ועם הצד המשפטי הכרוך בהוצאת עסק אל הדרך. אדם שמקים עסק צריך לצאת לדרך כשהוא מלא בתקווה, מפני שתקווה היא נכס מסחרי מוכח ואין דבר משמעותי יותר להצלחה של עסק מאשר האנרגיה והחזון של בעליו", אמר שר האוצר.
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    לא מסכן כלום
    מוטי ג'ובניק 15/05/2014 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן מגיע למי שמסכן את חייו. מי ששירת ב”במחנה”, בגל”ץ , או בקריה, וגם בשירות לאומי., לא מסכן כלום, יכול ללמוד בזמן השירות, וגם לעבוד בערב.
    סגור
  • 20.
    יוצאי צבא למרכז הארץ ומשתמטים לפריפריה
    צביקה דורון יועץנדלן 12/05/2014 20:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לגבי דירות חדשות מקבלן. זו הנוסחה.
    סגור
  • 19.
    שלמו שכר הולם במקום גיוס בכפייה של חלק מהעם (ל"ת)
    נמאס מקומבינה מושחתת 12/05/2014 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    בעבר לא הייתה עולה בכלל השאלה
    דוד 12/05/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה ברור לכל שהמשרתים בצבא זכאים לעדיפות על פני אלה שלא.מי שמקריב בתחילת חייו 3 שנים, לאחר מכן יני מילואים אין סופיים ובין לבין מלחמות ופעולות שמסכנות את חייו. זכאי להעדפה.....!
    סגור
  • 17.
    משכורת לחיילי צבא חובה
    יאיר 12/05/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכיוון הנכון והיחיד הנו לתת לחיילים בצבא סג=דיר משכורת מינימום (חיילם קרביים 50% יותר) כולל תנאים סוציאלים מלאים ורק כך תפתר הבעיה בצורה הנכונה ביותר מי שמשרת מקבל תמורה מלאה ומי שלא לא
    סגור
  • 16.
    אם הוא באמת אזרח טוב יותר, למה הוא לא מקבל זיכויי מס
    מאיר 12/05/2014 13:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום החזר מע"מ, בקניית דירה יד 2? מה הקשר לדילים שלך עם קבלנים וציונות פופוליסטית???
    סגור
  • 15.
    תחרות היא בסיס לכלכלה ,ויש לאפשר לחברות זרות
    בא 12/05/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להתחרות על מכרזים לבניה בישראל ,וכך המחיר ירד פלאים .
    סגור
  • 14.
    לפיד הוא פאשיסט קטן ולא יותר. (ל"ת)
    וואצ'ר 12/05/2014 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 13.
    ולי לא מגיע ממני אתה רק מוצץ מיסים וזורק
    לימון סחוט 12/05/2014 11:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שוב מכבידים את המסים ומצד שני מחלקים מתנות, מאיפה תשלם? אם מצאת כסף, תוריד מסים שהעלית!!!!
    סגור
  • 12.
    ועכשיו בדיחה , שיטה חדשה לשכנע את הילד לאכול ,אם לא
    בא 12/05/2014 10:58
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תאכל אבא יקח ממך כליה . תאמינו לי הוא גם יבקש קינוח .
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    מי שמשרת בצהל מגיע לו הכול ,ולמישפחתו בטח מגיע דירה
    בא 12/05/2014 10:31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זולה ,המדינה יכולה לבנות על אדמות מדינה וגם למכור בחצי מחיר וגם .....שימו לב להרוויח ,וזאת ציונות ,המדינה עוזרת לאזרחיה והם נישארים לגור בישראל . מה שקורה היום זאת מלחמת קיום ,החזק דופק את החלש .
    סגור
  • 10.
    צודק לפיד, מי ששרת - זה מי שיקבל הטבות (ל"ת)
    מה שצודק ונכון 12/05/2014 10:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 9.
    למי שתמך בקרבי מגיע ולא לחולי אסטמה בוגרי במחנה (ל"ת)
    אזרח קרבי לשעבר 12/05/2014 10:25
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • מה אדם אשם שהוא חולה אסטמה? בתי קיבלה בצבא
    אני 12/05/2014 11:16
    הגב לתגובה זו
    2 3
    התקף אסטמה וכמעט מתה.
    סגור
  • ראיתי הרבה חולי אסטמה בקרבי . אבל לא לפיד (ל"ת)
    ימיני 12/05/2014 12:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • עם כל הכבוד, זה לא עינינך (ל"ת)
    אני 12/05/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • אם זה שר האוצר זה עינינו שלי ושל כל אזרחי ישראל.הבנת . (ל"ת)
    ישראלי 12/05/2014 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אתה צודק אבל זה לא יקרה ,מה שיכול לקרות שכולם יקבלו
    בא 12/05/2014 10:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    דירות בזול עי הצפה בעזרת קבלנים מסין ,כול מה שצריך זאת שינוי מדיניות בממשלה , או במלים אחרות שביבי יזכר שהוא ציוני .ולא רק איש עסקים .
    סגור
  • 8.
    עכשיו אתה מדבר יאיר!!!!!ואם תעלה להם את המשכורת אין ספק
    tr 12/05/2014 10:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שכל הצעירים יכירו לך תודה בבחירות החיילים הם האסנס של האומה הזו
    סגור
  • 7.
    ציונות זאת דרך חיים ,אין סיבה שדירה תעלה כאן יותר מקנדה
    בא 12/05/2014 10:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואין סיבה שאנשים ירדו בגלל בעיות דיור ,יש להביא כמה שיותר קבלנים מחול ,או לפחות אחד , אסור להשאיר את הבעיה בידיים של קבלנינו . בסין בונים שכונות שלמות במכה אחת , 8 מליון זה כפר קטן הסין .
    סגור
  • הבעיה אינה נעוצה בקבלנים
    astern 12/05/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא ברשות מקרקעי ישראל.
    סגור
  • אתה מדבר שטויות בתחום שאתה לא מבין בו
    בני - מהנדס בניין 12/05/2014 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היו לנו מאה אלף עובדים סינים גם אנחנו היינו בונים שכונות במהירות, הבעיה שמדינת ישראל קובעת מכסות כאלה שמביאות למחסור חמור בעובדים. משכורת ממוצעת של פועל סיני בישראל זה קרוב ל-20 אלף, כמה בסין?
    סגור
  • בני מהבניין ,וציונות זה תחום שאתה לא מבין בו . (ל"ת)
    פפפ 12/05/2014 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בני צודק ,צריך לשנות מדיניות ,בדחיפות ,ולהביא קבלנים
    בא 12/05/2014 12:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועובדים מסין ,תהיה תחרות אמיתית וזה יהיה מצויין לכולם ,גם לקבלנים שלנו זה טוב ,הרי הם לא פוחדים מתחרות .
    סגור
  • תשווה שטח של קנדה ומספר האזרחים בה -
    אני 12/05/2014 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ומצא את ההבדלים. אתה תמיד יכול להגר לקנדה עם הכסף של הדירה.
    סגור
  • לאני ,אנחנו כאן ציונים ולא רוצים שיהגרו לקנדה ,אם היית
    בא 12/05/2014 10:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ציוני היית מבין , וגם מה שאתה אומר זאת שטות ,היום אין חשיבות לגודל שטח אלה למצב כלכלי במדינה ,ועיר של שיכונים לא תופסת שטח גדול ,יש מספיק מקום בארץ .
    סגור
  • אני ציוני יותר מכולם, אבל אני גם רוצה שילדים שלי
    אני 12/05/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא יגורו בעיר של שיכונים וכל הזמן יחשבו איך לרדת מהארץ.
    סגור
  • 6.
    הפאונד הבריטי פשט הרגל מוות לאנגליה (ל"ת)
    God bless USA 12/05/2014 10:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    אתה קשקשן טיפש חסר השכלה חסר מעש שנה וחצי בתפקיד רק נזק
    נחום 12/05/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    6 8
    עד מתי זה ימשך העם יתפרץ בכול הכוח לסלק אותך ושכמותך מהשלטון המושחת אין תחום שלא הרסתם אין המדינה בתחתי ת הביוב הגיע העת למנהיג חזק ענייני שיעה סדר סדר במדינה הגיעה השעה לסלק אנשים כמוך לכול הרוחות
    סגור
  • נחום הקבלן . (ל"ת)
    פפפ 12/05/2014 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואתה אדם מריר ורואה רק את חצי הכוס הריקה (ל"ת)
    אני 12/05/2014 11:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    יאיר היקר - אתה מדבר על צעיר שתרם .אבל תרומה זה דבר מאד
    ירון 12/05/2014 09:43
    הגב לתגובה זו
    5 5
    תרומה זה דבר מאד חמקמק ומשקר. ישנם המון מקצועות בצהל שאנשים מוכנים לשלם שלא לומר לרצוח בשביל להכנס אליהם. ויש הרבה דוגמאות: טייס , 8200, סיירת מטכל, גלי צהל, דובר צהל ועוד. אלו מקצועות שיותר מאשר אתה נותן אתה יודע שאחרי כן תקבל בריבית דריבית ואני לא מתרשם בהכרח מהתנדבותם המופלאה. בו נראה את אותם אנשים משרתים בחי"ר ,שיריון ,תובלה וכו' ואז נראה מי באמת בא לתרום ומי בה בשביל לקבל הרבה יותר בחזרה
    סגור
  • וגם, אם אתה מדבר, צהל משקיע המון שנים באנשים האלו
    אני 12/05/2014 10:05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ולוקח המון שנים עד שהם היוצאים לאזרחות, ובינתיים גם משפחות שלהם שייכות לצהל.
    סגור
  • מי מפריע לך להיות טייס? הטובים לטייס!
    אני 12/05/2014 10:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תלוי כמה אתה מוכן להשקיע. בני רצה ללכת לטייס, אבל נשר בגיבוש ושערת בתותחנים. מה אפשר לעשות? עצם העובדה שאתה משקיע 3 שנים - זה נקרה שרות למדינה.
    סגור
  • הגובגיקים ב במחנה מפריעים לי מאד. הם חולבים כל חלקה (ל"ת)
    ישראלי 12/05/2014 13:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    שאפו (ל"ת)
    ג 12/05/2014 09:42
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 2.
    אם לפיד אמר את המשפט הזה ויקיים אותו הקול שלי ....שלו ! (ל"ת)
    חייל 12/05/2014 09:39
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 1.
    הפעם אתה צודק לגמרי (ל"ת)
    אני 12/05/2014 09:38
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור