ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון: "0% מע"מ הוא מהלך מסוכן שיביא לנזק אדיר למחירים - צריך לחייב ראשי ערים לבנות דירות 3 חדרים"

"צריך לתת קרקע בחינם לבניית דירות של 3 חדרים ועכשיו לתכנן רכבת תחתית בבאר שבע כדי להתכונן לזינוק האוכלוסיה"
 |  67
משבר הדיור
Share
"נכון שדיברנו על הורדת המע"מ, אך אין דבר יותר גרוע ממשהו חצי אפוי, כל פתרון חייב לעמוד על שתי רגליים, במקרה של הדיור אי אפשר לטפל רק בהיצע ללא מימון. אני רוצה להתריע שהמהלכים האחרונים גרמו לכך, לפי דיווחי הקבלנים, שיש הקפאה ברכישת הדירות. כשעושים שינוי אי אפשר לעשות אותו לעוד שנה כי תקופת המעבר הזאת מאוד מסוכנת, צריך להודיע – מחר בבוקר זה מתקיים", כך אמר משה כחלון, יו"ר הפורום למנהיגות ורפורמות חברתיות בפורום הנדל"ן של איגוד החברות הציבוריות בשיתוף מכללת נתניה.


לדבריו, האטה ברכישות משמעותה היא שאין תזרימים, לא רוכשים אתרים חדשים ולא מתחילים בנייה, הגירעון בדירות עולה ואז המחירים רק עולים.
"מכירת דירות במחיר של עד 1.6 מיליון שקל הוקפאה, העצירה הזאת מסוכנת. ב-2008 ממשלת ישראל החליטה לחזק את הפריפריה, וזה בסדר, מקבלת החלטה שלא מתכננים במרכז אלא רק בפריפריה, ברגע שהבינו את המצוקה בוטלה ההחלטה הזאת, ב-2012. אנשים לא קנו בפריפריה ונוצר ביקוש במרכז. בתל אביב עלו מחירי הדירות ב-500% ב-12 שנה. אנחנו מזמינים את האירוע הבא. בישראל חסרות כ-150 אלף יחידות דיור. אני פונה לממשלה לגמור עם העניין הזה מהר, זה יביא נזק אדיר למחירים, אולי בטווח הקצר יירדו קצת המחירים, אבל אי אפשר להסתכל רק על 3 חודשים."

כחלון מותח ביקורת חריפה על ההתנהלות המונופוליסטית של המדינה בנושא הקרקעות – "93% מאדמות המדינה שייכות למנהל מקרקעי ישראל, למדינה, והיא עדיין מתנהגת כמונופול, אשר מתמרן את ההיצעים, אני מתאים את ההיצע לביקושים, או למה שאני רוצה, בארצות הברית אנשים שעושים זאת הולכים לכלא. מדוע מוציאים 100 יחידות דיור בנתניה ולא 1,000? מתחילים במחיר מינימום נמוך, נגיד 100 אלף שקל ליחידה, באים 20-30 יזמים שרוצים לזכות אז מעלים את המחיר, וזה מסתיים ב-150 אלף שקל. מסיימים את ה-100 ומוציאים את ה-100 הבאים לפי המחיר האחרון ואז זה מסתיים ב-200 אלף שקלים."

"הקרקעות - מכונת הדפסת כסף למדינה"
"הפער בין ה-100 יחידות הראשונות לבאות הוא נאמר שנה. מדינת ישראל העלתה את מחירי הקרקע ב-100% בשנה, ואנחנו שומעים כל היום איך מורידים את מחירי הדירות. המכונה להדפסת כסף זה קרקעות, בסדר, הבנו.
המונופול הנוסף הוא התכנון, יש רק גוף אחד שמטפל בזה, צריך לתת למשרדי מתכננים לתכנן ולעשות זאת ברבע זמן. כשאנחנו מגיעים לעיר ורוצים לבנות דירות 3 חדרים, ראש העיר לא מתלהב מכך, קוראים לדיירים אלו גירעוניים – הם צריכים גני ילדים, בתי ספר וכו'. ראש העיר מעדיף בנק, סופר או דירות 5 חדרים למעמד הגבוה, מינימום שירותים מקסימום ארנונה, כאילו העיר והקרקעות של ראש העיר. יש למדינה הזאת צרכים וראשי הערים בולמים אותם, אז פתאום רואים מחסור. "

כחלון הסביר כיצד התבצעה הרפורמה בסלולר ואיך יש ליישמה גם בתחום הנדל"ן: "הצרכן הקטן שילם עבור הצרכן הגדול, זה קורה בבנקים, בעמלות. בסלולר זיהינו שהצרכנים הלא מאורגנים משלמים עבור צה"ל, חברת חשמל, בנקים, כל הגופים המאוגדים בעלי יכולת מיקוח ומשא מתן. הגענו למצב שהחשב הכללי שילם 8 אגורות לדקה והלא מאורגנים שילמו 60 אגורות לדקה. הגענו להחלטה שנהפוך את המקופחים להכי חשובים במערכת." "צריך לתת קרקע בחינם"
"איך נעודד בניית דירות 3 חדרים? אמרנו שהערך של תדרים להפעלת מערכת זה כמיליארד שקל, נתנו את התדרים בחינם, אבל רצינו מהם דבר אחד, תביאו אלינו 7% מהלקוחות הפרטיים, באו אנשי חברת חשמל לעבור, אנשי גולן והוט אמרו שלא רוצים אותם, רדפו אחרי הפרטיים והם הציעו חצי שנה בחינם והתחילה נהירה לכיוון הפרטי. החברות הוותיקות יותר פתאום יכלו לתת יותר. איום בתחרות זה כמו תחרות".וכיצד מיישמים זאת בנדל"ן? לפי כחלון צריך לתת את הקרקע בחינם, אבל בתנאי שבונים 3 חדרים במהירות, איכות ומחיר – "זה ייצור תמריץ וכדאיות לכולם. יש לבדוק את היכולות של הערים שיוכלו לשאת ולתת לזוגות הצעירים ליהנות מהתרבות והחינוך שהן יכולות לספק. שוויון בנטל זה לא רק לגייס חרדים, שהחזק ייתן קצת לחלש, לזוג הצעיר. שהערייה לא תגיד - אתה זוג צעיר, רוצה 3 חדרים תעבור לדימונה, לא רוצה דימונה. כמו שבסלולר רדפו אחרי הלקוחות, גם פה יירדפו אחרי הזוגות הצעירים."

"מדינת ישראל הגדילה את אוכלוסייתה מקום המדינה פי 8, מה יעשו כשיהיו כאן 9 מיליון תושבים ב-2023, כולם יגורו בתל אביב? כמה היא יכולה לשאת? עד שלא יבינו שהמדינה צריכה לבנות ארבעה מרכזים – מעל מיליון איש בדרום, מיליון וחצי איש בצפון, מיליון בירושלים, המדינה חייבת לשנות את החזון החברתי שלה."

לדברי כחלון, "לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

67 תגובות ב-42 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
42 אני 11/05/2014 09:28 כחלון, לא לעשות את זה! תשכן בדירות קטנות אוכלוסיה
מתרחבת, אחרי כמה שנים תהיה צפיפות בלתי נסבלת. זו טעות!
מתי 11/05/2014 09:42 בדיוק כחלון,תן להם בחינם דירות 5 חדרים עם מחסן ובית חכם (ל"ת)
41 אני 11/05/2014 09:24 לא לבנות שכונות עם צפיפות גדולה לעתיד.
משפחה מתרחבת לו צריכה לקנות דירה 3 חדרים כי מאוד בקרוב יצטרכו לחפש דירה יותר גדולה וכבר זו לא תהיה דירה שרוכשים עם הנחות וזכויות.
מתי 11/05/2014 09:43 ברור שחובה להתחיל עם דירת 5 חדרים עם מרפסת שמש 48מ"ר (ל"ת)
40 אני 11/05/2014 09:03 דירת 4 חדרים היא אופטימלית למשפחה צעירה.
בערים יש המון דירות לא חדשות של 3 חדרים, ומי שרוצה לעשות עסקה טובה אז שיקנה דירה ישנה "עם עתיד מבטיח" ( פינוי בינוי או תמה 38).
39 אני 11/05/2014 08:58 זוגות עם ילדים לא כל כך ירצו לקנות 3 חדרים, כי
לשדרג ל4 הם יצטרכו לעשות מאמץ גדול, וזה בשנים שיש הרבה הוצאות על ילדים. עכשיו על 4 הם מקבלים (לפי החוקים החדשים) כל מיני הטבות
38 דויד 10/05/2014 16:46 יש הרבה תוכניות בצנרת תתחילו לייסם לדוגמא
ביאליק על הפארק שכונה שאמורה להיבנות מיקום אטרקטיבי שכונה לזוגות צעירים קדימה:
37 נתנייתי מודאג 10/05/2014 12:45 גב' פיירברג, מדוע את לא מחייבת בניית 3 חדרים בנתניה ?
י ראשת העיר גב' מרים פיירברג מעדיפה אוכלוסיות חזקות במקום את הזוגות הצעירים. גב' פיירברג , עלייך לדרוש מכל קבלן כי לפחות 50% מכל פרוייקט יוקצה לטובת דירות 3 חדרים בנתניה. אנו התושבים נמדוד אותך בתום לפי כמות בניית דירות 3 חדרים בעיר נתניה. ולפי פעולותייך נקבל החלטה לגבייך לפני הבחירות הבאות. תושב מודאג
36 נחמה 09/05/2014 14:25 צודק! ביטול המעמ לטובת הקבלנים בלבד ופרסומת ריקה ליהיר
צריך לתת הטבות לרוכשי דירה ראשונה בלבד בזיכויי מס, וכך יהנו רק הם המשלמים מיסים ולא הפרזיטים. למה לא לבטל מע"מ על שירותים אחרים חיוניים לא פחות? ומי ישלם את הגרעון שיווצר במע"מ? כמה שטויות הם יכולים לדחוף לנו עם גלגול עיניים צדקני וכמה מטומטמים עוד יאמינו להם????
35 אלי 09/05/2014 14:03 צפון הארץ
הקבלנים לא קולטים הפיתרון לא יבא מהממשלה הקרקע היחידה שקיימת במדינה היא פינוי בינוי ותחשבו על זה
34 יוני 09/05/2014 09:47 הוא בעצמו הציע 0% מע"מ
כנראה שמה שמסוכן זה מישהו אחר שיקבל קרדיט
33 רונית 09/05/2014 08:03 אוכלוסית הרווקים כל הגילאים להפגין למען זכויותיכם!!
אוכלוסית הרווקים כבר מזמן חושבת איך אין התארגנות, אין כל זכויות מהמדינה מדוע ? מדוע שלא נפגין נתאחד כל הגילאים למען זכויות הנחות שמקבלים אחרים תחשבו על זה טוב . עד היום לא עשו כלום למעננו. יש לפעול במדינה שלא סופרת אותנו . אין הנחות במיסי ערייה אז איך נוכל לבד לקנות דירה/ לשכור דירה ולשלם גם הוץאוות מיסים גבוהים לבד. כשהמשכורות לא עולות כשכבר אין כסף למזון שעולה ועוד. אם אין אני לי מי לי להתאגד ולדרוש הגיע הזמן - מזמן!!
קליפ 10/05/2014 00:48 נכון,אבל הגיע הזמן שתתחתני!!!
דורש מאמץ כדי לחיות בזוגיות. 3 ילדים.....תבשלי,פנקי....ותשני כפיות. בהצלחה,יפה!
32 אורי... . 09/05/2014 03:07 הדירות הגדולת עלו ביותר.
הקישקוש שחוזר על עצמו מתחיל לעצבן. מחירי דירות בנות 5 חדרים עלו באחוזים יותר ממחירי דירות ה 4 חדרים, ומחירי דירות ה 4 חדרים עלו באחוזים יותר ממחירי דירות ה 3 חדרים. עובדה זו מציינת שהביקוש לדירות גדולות יותר הוא גבוה מאוד, ולכן יש להוריד את המחירים לדירות גדולות על ידי יותר היצע, אז גם הדירות בנות ה 3 חדרים ירדו בהרבה יותר כי לא יהיה להם ביקוש.
יוסי 09/05/2014 14:22 אורי זה בסדר, אל תתן לעובדות לבלבל אותך, חחחחח (ל"ת)
31 צביצ 08/05/2014 20:51 יגיע למעלה, יהיה כמו ביבי. מחלק חינם הבטחות. (ל"ת)
30 קונילמל 08/05/2014 17:03 תלמיד טוב- ביבי שלח אותו ללמוד בחו"ל לפני הבחירות.
עכשיו רואים שלמד המון!!!!!
29 נדלן=חזירות!!!!!!!!! 08/05/2014 16:55 נדלניסטים=גנב ואשם=בועה50%בפיצוץבפניהם=מעמד ביניים עני! (ל"ת)
שרי 09/05/2014 11:26 הנה התחיל האטרף, שוב שישי, שוב לבד עם הסיוטים....... (ל"ת)
28 דמגוגיה להרצה פראייר 08/05/2014 16:52 חזירות=בועהמעל50%=קיים היצע מוסתר=בשטח מזמן פחות 20%!!! (ל"ת)
27 דמגוגיה להרצה פראייר 08/05/2014 16:50 תפסיקו אינטרס=דור צעיר עני=סיכון קיום מדינה=דרוש צדק!!! (ל"ת)
26 תושב 08/05/2014 16:43 מדוע לא בונים דירות 3 חדרים בנתניה ?
כי ראשת העיר גב' מרים פיירברג מעדיפה אוכלוסיות חזקות במקום את הזוגות הצעירים. גב' פיירברג , עלייך לדרוש מכל קבלן כי לפחות 50% מכל פרוייקט יוקצה לטובת דירות 3 חדרים בנתניה. אנו התושבים נמדוד אותך בתום לפי כמות בניית דירות 3 חדרים בעיר נתניה. ולפי פעולותייך נקבל החלטה לגבייך לפני הבחירות הבאות. תושב מודאג
שרי 09/05/2014 11:25 כי לא בונים בכול הארץ חוץ מת"א לעשירים (ל"ת)
25 צביקה דורון יועץנדלן 08/05/2014 14:49 דירת 3 חדרים גודל חדר 8 מ"ר איך נכניס 2 ילדים ?
בשביל לקנות דירת 3 חדרים במיליון שקל הזוג צריך לחסוך כסף, כך שהם כבר בני 35. איפה יכניסו שם את המשפחה ב 65 מ"ר ??.
שרי 09/05/2014 11:25 ברור שעדיף מייד פנטהאוס 6 חדרים עם בית חכם ובריכה (ל"ת)
24 vr65638 08/05/2014 14:42 משבר הדיור
בוקר טוב מר כחלון איפה היתה עד עכשיו האם לא כיהנתה בממשלה כשר ,האם לא היתה חותמת גומי של ראש הממשלה, האם לא היתה אחד מאלה שהמשמעת הסיעתית גברה על המצפון או שמא השמירה על הכיסא חשובה מאותם עלובי נפש שלא גומרים את החודש מר כחלון כדי שנאמין לך צריך הרבה יותר מדיבורים ויותר מכל צריך שנחדש את האימון בפוליטקיאם שמבטיחים הבטחות והרים ולא מקיימים מי מבטיח לי שאחרי היבחרך לכנסת ואני מבין שדבריך מיועדים לשכנע אותנו שאתה האיש הנכון לא תעדיף את הכיסא על פני העושק שהממשלה הזו וכמעט כל ממשלות ישראל עשקו את בוחריהם האם אפשר להבין מדבריך שמא שאתה משמיע הינו מצעך ובלעדיו לא תחבור לשום ממשלה בעתיד אמירה ברורה בנושא תסמן אותך כאיש הנכון וזאת למרות שחלק מחברי הממשלה הנוכחית הבטיחו ולא קיימו לכם אזרחים יקרים או אולי מצביעים נאיבים בואו כולנו נבעט בכל אותם פוליטיקאים מימין ומשמאל שלא מכירים את המשפט נאה דורש נאה מקיים וכל מה שמעניין אותם הכיסא הנבחר.
23 אבי ע 08/05/2014 14:37 אתה שקט חביטוש מה אתה מתערב? פופוליסט - היית בממשלה
שעשתה את המחדל והרסת חלק מהתעשיה.
22 יהודונים שיילוקים 08/05/2014 13:05 היהודונים ששולטים בנו מכורים לכסף מהנדל"ן (ל"ת)
מתי 11/05/2014 09:46 מזל שהגויים גם ישרים וגם מוסריים, במיוחד בסוריה ואיראן. (ל"ת)
שרי 10/05/2014 19:42 והיהודונים הללו כול השנים גם מצליחים בכול
מה שהערבים כול השנים נכשלו, אנחנו רואים איזה יופי של מדינות מקימים הערבים- סוריה, עירק, איראן.... והפחד הכי גדול של ערביי מזרח י"ם להתנתק מישראל... חחחחחח
שרי 09/05/2014 11:23 היהודים שהקימו ובנו את המדינה לא מכורים לרצח ודם כמו... (ל"ת)
פפפ 08/05/2014 13:28 פפפ (ל"ת)
21 מושחתים בני מושחתים 08/05/2014 13:04 כן, כמו הרכבת שבנו בת"א. ימרחו את זה שנים (ל"ת)
20 בא 08/05/2014 12:50 מה הסיבה שבישראל רק אחד מתוך שש אנשים שעברו מוות
קליני עובר חוויה חיובית ,בארהב זה הפוך ,אולי יש כאן המון מושחטים ורעים . ואולי כדאי להיות טוב ישר ולא מושחט . כנסו ליוטיוב מוות קליני בעברית ואנגלית חברה .
שרי 10/05/2014 19:43 יש כאלו ששחטו אותם, עברו מוות קליני ואנחנו
עדיין לא נפטרים לא מהשגיאות שלהם ולא מהשטויות שלהם.
19 בא 08/05/2014 12:41 רובין הוד תומך בקבלנים ,הוא פיספס את הרכבת ,בגלל ביבי
כמובן ,ועכשיו מצא בעלי ברית חדשים .
18 בא 08/05/2014 12:38 חברה ,הנדלן גמור ,הממשלה הבינה באיחור שזה לא ציוני
עד סוף שנה מעמ 0 ,אחכ מחירי מטרה ,ובעוד שנתיים יביאו קבלנים מסין או מחור אחר והם יבנו בחינם . בסין בונים בענק ,המחירים בארץ פיקטיביים לגמרי אם נוריד את מחירי הקרקע ,יש המון אדמות מדינה בחינם , קחו גבעה ותיבנו עיר .
17 בן אהרון 08/05/2014 12:19 לא צריך קודם בתל אביב, גוש דן? (ל"ת)
16 ליאור 08/05/2014 12:02 תקנו בקבוצות או שתבנו בעצמכם! זה זול נגיש וכיף...
בלי טובות של אף אחד ועם אפשרות לתכנון כפי שתרצו וגם תבחרו ותדעו מראש מי השכנים- ככה בונים היום כמו פעם
רונן 08/05/2014 14:02 הבעיה שגם בקבוצות רכישה לא נשארו דירות (ל"ת)
שרי 10/05/2014 19:44 הבעיה שקבוצות רכישה זה לא לדירות אלא לזכות
לחלק מדירה ורב הנסתר על הגלוי, כולל אחריות ....
15 ציון 08/05/2014 12:00 כחלון בכסף שישקיעו ברכבת תחתית אפשר להקים 10 ישובים
מסביב לבאר שבע באלפי דירות ולשכן עשרות אלפי אנשים
dw 08/05/2014 12:26 אכן, אם כי הייתי נמנע מהקמת ישובים חדשים
אפשר פשוט לבנות שכונות חדשות, לב"ש. אני חושב שרוביק עובד יפה מאד, ואיני רואה כל סיבה מדוע לתקוע לו מקלות בגלגלים. תן לרוביק עוד כמה מגה שכונות, והנה שיפרת לך את ב"ש, שיכולה להפוך לאחד מ 4 המטרופולינים בישראל. 2 ישנים: ת"א/גוש דן, וי-ם, ו 2 חדשים: ב"ש וחיפה/קריות (שאת כולן הייתי ממזג)
ציון 08/05/2014 15:06 השיקול צריך רווח והפסד אים מרחיבים את באר שבע וזה דורש
רכבת תחתית במיליארדים אז עדיף ישובים מסביב לבאר שבע באותם מיליארדי
14 אחד 08/05/2014 11:59 צריך להציף את המדינה בדירות 2,3 חדרים למכירה והשכרה
לקנוס עיריות שמעודדות בניית דירות 5,6 חדרים ולתמרץ על פי הצעת כחלון בניית דירות 2,3 חדרים שבהן יש מחסור. היום ישמשפחות קטנות , גרושים , רווקים, זה מצריך דירות קטנות שלא נבנות היום בגלל ההשחיתות והאטימות של ראשי הערים.
שרי 09/05/2014 11:22 לא צריך לקנוס מספיק להקפיא תקציבים לעיריות שלא מקדמות
תכניות בינוי פינוי וגם בניית דירות קטנות וזולות
13 ערן 08/05/2014 11:57 עוד פופוליסט קומוניסט מבית מדרשה של יחימוביץ
אעלק ליכודניק פפפפפחחחח פופוליסט קשקשן
12 לוין 08/05/2014 11:32 היורש
מנחם בגין ז"ל היה אחד בדורו, אולי היגיע היורש.
שרי 09/05/2014 11:21 שולמית לוי ושות'?????? (ל"ת)
11 מוקי 08/05/2014 11:31 פה גדול
מר כחלון ! הגיע הזמן שתפסיק לקשקש לנו בשכל . מהממשללה ברחת ! סיפור הקוסמות שלך בשוק הסלולר עלה לנו יקר מאד למי שלא מבין עדין , המעמ עלה באחוז גורף בכדי לפצות על קבלת מיסים מחברות הסלולר . לשבת על הגדר ולהעביר ביקורת אין קל מזה !
10 שולמית 08/05/2014 11:29 משבר הדיור
כל הכבוד לכחלון על רעיונותיו, הגיעה השעה שהחזקים יחזקו וייתנו לחלשים. על מנת להגיע לשוויון וצדק חברתי חייב להיות שוויון בנטל בכל התחומים וכמי שהביא למהפך בתחום הסלולר, כחלון הוא זה שיביא למהפך ושוויון בנושאים רבים. לכן יש להעניק לו הזדמנות לעמוד בראש היררכית המדינה. יישר כוח, המשך בדרכך זו והמון הצלחה בה.
שרי 09/05/2014 11:20 אולי די כבר ליחצנות פתאטית, את מקלקלת לו יותר משעוזרת.. (ל"ת)
9 יוסי 08/05/2014 11:29 נתניה
הוא מזכיר את נתניה שראש העיר בפרוש לא רוצה שיבנו דירות 3 חדרים לזוגות צערים
שרי 09/05/2014 11:20 תגיד לי באיזה עיר כן בונים דירות קטנות וזולות? (ל"ת)
dw 08/05/2014 12:22 אפשר למזג את חוף השרון לנתניה
נתניה תקבל שטח של 50 אלף דונם! כמו כל תל אביב. בשטח זה גרים כיום כ 13 אלף תושב בלבד, כמו שכונה אחת בת"א, או נתניה. מדובר בבזבוז שטח מקומם, בלב מדינת ישראל. על השטח העצום הזה, בגודל של כל תל אביב, כן? אפשר, בקלות, להרים 5 מגה שכונות, בהן תהיינה דירות גדולות וקטנות, בלי שום קושי. נגיד שנקרא להם סביוני ארסוף, נווה בצרה, חלומות שפיים וכו. בכל שכונה יוקם כמובן בי"ס יסודי ותיכון, גני ילדים, מרכז מסחרי. הכל. שוב. יש פה שטח פנוי ומבוזבז, בגודל של כל תל אביב. זה פשוט לא יאמן.
8 dw 08/05/2014 11:22 מר כחלון,יש למזג את חוף השרון לנתניה
מר כחלון היקר. יש בישראל רשות מקומית אחת, בשם חוף השרון, בגודל של 50 אלף דונם. כמו כל ת"א. אממה, באם בת"א גרים כיום כ 420 אלף תושב הרי שבחוף השרון גרים כ... 13 אלף תושב בלבד. בערך כמו שכונה אחת בת"א, רק שזו פרושה על שטח עצום כמו ת"א כולה. מדובר באסורד גמור, וכדי לפתור את הבעיה אני מציע סיפוח המועצה לנתניה. נתניה כבר הוכיחה יכולת לא רעה בפיתוח שכונות חדשות ב 20 השנה האחרונות, והיא תוכל להרים 5 מגה שכונות על השאח הזה. ארסוף ובצרה תהייהנה בסה"כ שכונות צמודות קרקע של נתניה רבתי. אין שום סיבה שלא להרים את סביוני ארסוף ונווה בצרה, כ"א עם 5000 יח"ד. דירות גדולות, דירות קטנות, דיור בר השגה - מה שרוצים. קרקע יש כמו זבל. שוב, יש לנו פה שטח בגודל של כל תל אביב, רק שמנוצל כיום לטובת 13 אלף תושב בלבד. אפשר בקלות 130 אלף. נ.ב. אין הצדקה לפתח רכבת תחתיתת בב"ש, כשגם לאחר הגדלתה, המתבקשת והמבורכת, לא תהיה מספיק צפופה כמו מטרופולין ת"א/גוש דן. את ב"ש אפשר להגדיל בקלות בעוד 200 אלף תושב, מה שאכן ישפר אותה, אבל זה לא יתקרב אפילו למיליון תושב של גוש דן. בגוש דן צריך רכבת תחתית. אתמול!
7 ארטטחייעכ 08/05/2014 11:21 גיבוי בין חברות ספקי האינטרנט והסוללר (ל"ת)
6 כלכלן ראשי 08/05/2014 11:20 חייב להוריד את המחיר להטבה לדירות 1.4 מיליון
כך הקבלנים שתקועים עם דירות יהיו חייבים להוריד את המחירים כדי להיכלל בהטבה כי רוב הציבור יחפש רק דירות בהנחה ולכן הקבלנים מרשים לעצמם גם דירות של 1.3 למכור ב 1.6 כי הציבור הסמכן יחשוב שהוא קונה דירה של 1.6 ב 1.35 וזה שקר כי זה המחיר האמיתי של הדירה אם יורידו את ההטבה לאיזורי ה 1.4 זזה יחחיב את הקבלנים להוריד את המחיר ל 1.4 כדי שבכלל הציבור יקנה מהם אחרת ישארו מאחור עם מלאי דירות , באופן מקביל הקבלנים בונים לאט בכוונה כך הם עובדים פחות ומקבלים יותר לכן יש לצרף להטבה גם את קבוצות הרכישה ואשנים שרוצים לבנות לבד כך הקבלנים יבינו שהם לא לבד במשחק ואם הם רוצים להקפיא את הבניה יהיה מישהוא אחר שיבנה והם ישלמו ריביות על הכספים שלוו מהבנקים , בנוסף על הממשלה מהר לפתוח מכרזים לקרקעות כי אני לא רואה שום שינוי כרגה במכרזים
5 אני 08/05/2014 11:17 יש רזרוות של 86 מיליארד דולר. שיקחו משהו משם וישקיעו
למען העם. שלא נממן את כל המחדלים רק אנחנו
4 לכחלון 08/05/2014 11:16 תחייב להרוס בנינים בני 60 שנה משנות ה 50 . זה מה שצריך
ראשי ערים ובראשם ראש העיר פ"ת השריף לא מאפשר בניה חדשה עיריה אטומה ארנונה גבוהה בזבוז כסף . ושקרים
3 בן אהרון 08/05/2014 11:10 מה לגבי דירות שני חדרים לרווקים/רווקות בגיל 20-40???
מה לגבי גרושים וגרושות שלא צריכים 3 חדרים. מה לגבי כל אלה שלא יכולים להרשות לעצמם דירות 3 חדשים. אף אחד לא מדבר על הצרכים של קבוצה כל כל גדולה בציבור, ונעשת מיום ליום יותר ויותר גדולה!!! מה הם צריכים לעשות? לגור אצל ההורים? לגור בדירות שותפים כמו סטודנטים?? למה אף אחד לא סופר אותם???
רונית 09/05/2014 07:54 !!חושבת כמוך - רווקים/ת -אין להם זכויות במדינה הזו!!
אף אחד לא מדבר על הצרכים של קבוצה כל כל גדולה בציבור, מדוע לא מתארגנים ועושים משהו.מדועשלא יתנו זכויות בלי שנפגין כאילו אוכלוסית הרווקים בכל הגילאים לא נספרת במדינה הזו בכלל , אין הנחות ואין עזרה!! יש ץורך להתאגד ולפעול למען אוכלוסיה גדולה כל כך.. תחשבו על זה דחוף ביותר
vr65638 08/05/2014 14:52 מחסור בדירות
בן אהרון אל תתרגש כי הכל דיבורים כל מילה שיוצאת מפיו של פוליטיקאי מטרתה לשרת אותו ולא אותנו להזכירך מר כחלון כיהן שנים בממשלה ומה יצא מזה "רפורמה בסלולר " בדיחה לא קטנה איפה יוקר המחיה והדיור , למה מר רובין הוד לא התפטר מהממשלה כשמחירי הדיור ויוקר המחיה נעשו בלתי נתנים להשגה לרוב אזרחי המדינה בושה בושה בושה
2 די לחלם! 08/05/2014 11:08 יש לגבות ארננה פר ראש!
3 חדרים הפסדי לעיר - צורך אותם שירותים, משלם הרבה פחות ארנונה. אז העיריות מונעות (באופן ישיר ועקיף) בניית דירות קטנות.
1 בדבכט 08/05/2014 10:59 למה ?כי ישראל זה זבל אחד גדול ,מתעמרים באוכלוסיה דרך
מונופולים כוחניים והורסים את האזרחים כלכלית חברתית ,צודק באמריקה הולכים לכלא על כך אבל בישראל תמיד יטענו שהביעה של הקרקע היא ביטחונית הכל רקוב בישראל ארץ אוכלת יושביה ותושביה
לוטי פונזה 09/05/2014 14:11 לבדבכט הכורדי, אלהה הבא מנוך.
בדבכט, אל תהיה כל כך מריר, כפי שכתבתי, סע לשלום. אגב אתה גר במושב נכון?
שרי 09/05/2014 11:18 לא טוב תעזוב כול הזמן אתה מטיף לירידה מטעם מי אתה מגיב? (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש