ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

העתידן דוד פסיג בתחזית על הצפיפות ומחירי הדירות - וזה נשמע מפחיד

"ישראל היא היחידה בעולם שתשלש את אוכלוסייתה, אם לא נתכונן היא תראה כמו שנחאי ואיסטנבול". מהי פצצת הזמן המתקתקת?
 |  67
מבט לעתיד
Share
פרופ' דוד פסיג, ראש המגמה לטכנולוגיות תקשורת וראש המעבדה למציאות מדומה בבר-אילן, מספר בראיון ל-Bizportal על מה שצפוי למדינת ישראל במאה ה-21 בהיבט של צפיפות האוכלוסיה, תשתית התחבורה וכמובן מה הוא חושב על מחירי הדיור.



מה יקרה למחירי הדירות בישראל?

"מחירי הדירות ימשיכו לעלות. הסיבה העיקרית לכך (מעבר למדיניות מוניטרית ופיסקאלית) היא שמדינת ישראל עומדת להכפיל את האוכלוסייה שלה עד שנת 2050 מ-8 מיליון תושבים ל-15 מיליון. עד סוף המאה ה-21 מדינת ישראל תמנה 24 מיליון תושבים. המדינה היחידה בעולם שעומדת לשלש את האוכלוסייה שלה. כדי שהמחירים יישארו ברמה של היום, מדינת ישראל צריכה לבנות ב-40 השנים הקרובות כ-15 ערים חדשות. מלבד עליות ומורדות הווקטור הוא רק עלייה".

איך זה ישפיע על הצפיפות בישראל?

"מדינת ישראל תהיה אחת המדינות הצפופות ביותר בעולם - נגיע ל-600 איש בק"מ רבוע ומי שרוצה לראות את ההשלכות של זה שייסע לאיסטנבול לשנחאי כאשר לא מתכננים לטווח ארוך". תוחלת החיים בישראל הולכת ועולה - מה המשמעות של מגמה זאת? "בקצב של ההתפתחות המדעית והטכנולוגית של היום כל אחד מאיתנו שחי עשור נוסף אנו מוסיפים כשלוש שנים בממוצע לתוחלת החיים. בני 20 ו-30 היום יחיו מעבר לגיל 100. להוסיף מספר שנים לגיל הפרישה לפנסיה זה כוסות רוח למת - האתגר הגדול הוא הסוגייה של הפנסיה. צריך לבנות מודל חדש, אחרת זה עלול להפיל שאולה תרבויות, תראה מה קורה בספרד וביוון".

אנו חוגגים 66 שנה לעצמאות מדינת ישראל - מה אפשר להגיד על הנס הזה?

"מעט מאוד אנשים דימו לעצמם בשנת 1948 שמדינת ישראל תהיה מעצמה אזורית. שרמת ההשכלה, רמת תוחלת החיים, ההכנסה לנפש יהיו כאלה. דוד בן גוריון העריך לפני הקמת ישראל בעזרת מומחים שבשנת 2000 יחיו במדינה כמיליון איש. ישראל היא אחת התופעות המעניינות ביותר במאה ה-21".

דוד פסיג נולד ב-1957 בעיר מקנס שבמרוקו. הוא בוגר אוניברסיטת מינסוטה שבארצות הברית: תואר ראשון ושני בחינוך ודוקטורט בחקר העתיד. כיום הוא משמש כמרצה בכיר באוניברסיטת בר-אילן, כראש המגמה לתואר שני לטכנולוגיות תקשורת המידע. דוד פסיג פירסם שלושה ספרים: "צופן העתיד", "2048" ו-"פור קוגניטו".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

67 תגובות ב-40 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
40 בדבכט 03/06/2014 08:03 עתידן פנטזיונר דיבורים אם הרבה רגשנות ומעט חוכמה (ל"ת)
אלעד 11/03/2017 16:32 קבל את זה באהבה אחי
איך אפשר להתייחס לתגובתך ברצינות כאשר יש שגיאת כתיב במילה 'אם', כמו כן אל תשכח שהבחור מרצה בכל העולם, כתב ספרים פורצי דרך ונחשב מספר 1 בתחומו... רוב הסיכויים שדווקא הוא צודק.. בכל מקרה מאחל לך רק טוב!:)
39 דני 09/05/2014 13:52 העתידן לא מבין יותר מדי.
הוא מניח הנחות מפוקפקות שעליהן הוא מתבסס: 1. טכנולוגית הבניה לא תשתפר. 2. האוכלוסיה תמשיך להתרבות באותו קצב בלי קשר להתפתחות התרבות ולאירועים כלכליים/בטחוניים. 3. אירועי העבר מעידים על העתיד. 4. קצב העבר ישמר בעתיד. כל ההנחות לא נכונות.
38 פסיג, בלי להפסיק 08/05/2014 18:31 מהומה על לא מאומה
אפשר לנבא, כי מי יזכור את הנבואה לכשתגענה השנים המדוברות? ברור שאמירות הינן אלה שמזינות את הסקופ, מביאות ראיונות, מביאות הכנסות, כי צריך לדעת לבחור מקצוע בחיים, מקצוע שההמצאה(כולל דיבור, חירטוט, נבואה וקריאה בקפה) מביאה הכנסה. פרופסורה איננה ערובה לטקסטורה מנצחת...שאלו א
37 יוני 08/05/2014 12:17 מאז חורבן בית המקדש הנבואה ניתנה ל...
אוכלוסיית ישראל תכפיל את עצמה עד 2050 בהנחה שקצב הילודה ישאר זהה. אבל מניין הבטחון שקצב הילודה ישאר זהה? סתם הערכות שחלקן יהיו נכונות וחלקן לא. בדיוק כמו הערכות של כל אדם ברחוב.
36 קצת עובדות 07/05/2014 10:47 ואם האוכלוסיה תגדל? אז?
שטחה של הונג קונג הוא 1/22 משטח מדינת ישראל ואוכלוסייתה מונה כ 7 מליון,למרות זאת היא מדורגת גבוה בכל המדדים של תמ"ג ופיתוח אנושי,אז גם עם האוכלוסיה בישראל תשלש את עצמה,עדיין יהיה פה הרבה פחות צפוף מהונג קונג,די להפחדות
צביקה דורון יועץנדלן 07/05/2014 18:12 ישראל היא מדינה של משפחות עם ילדים להבדיל מהונג קונג
הדירות בהונג קונג קטנות מאוד. אין מקום לשים שולחן אוכל עם 8 כסאות ולארח משפחה. הולכים שם לאכול במסעדה כשרוצים לפגוש אנשים כי אי אפשר לארח. החדרים קטנים גם ביחס לחדרים בבניה החדשה בארץ. גם מנהטן צפופה אבל אלו ערים של סינגלים קרייריסטים. ישראל צריכה גינות, בתי ספר, בתי כנסת. הורים עם ילדים בישראל לא רוצים לגור במגדלי דירות של 60 קומות.
יוני 08/05/2014 12:20 גם ישראל תאבד את המבנה המסורתי שלה
ככל שמדינה מתקדמת מבנה המשפחה נפגע. לחשוב שבישראל של 2050 כולם ימשיכו להתחתן ולהביא 3 ילדים לפי הנורמה החברתית זו פשוט טעות. אני לא יודע מה יהיה ב2050 אבל גם ה"פרופסור" לא יודע. מה שאנחנו צריכים זה פרופסורים אמיתיים שפותרים בעיות אמיתיות ולא מגידי עתידות.
35 פרו״פ לכלכלה 06/05/2014 17:54 מחירי הדעות יתרסקו בישראל בשנתיים הקרובות (ל"ת)
34 מנהל מקלקלי ישראל 05/05/2014 12:30 דוד פסיג מה אתה מדבר !
במדינת ישראל כל השרים נבחרו עפי כישוריהם וכולם מתכננים רק ארוך טווח.
33 שמאי מקרקעין 05/05/2014 00:26 מנקודת מבט כלכלית מחירי הדירות נמצאים בבועה גדולה
מחירי הדירות יכולים בלי בעיה לרדת 30%-40%
שמאי מקרקעין 07/05/2014 10:14 קשקוש אין שום בועה , בועה היתה אמורה מזמן להתפוצץ (ל"ת)
32 כלום 04/05/2014 22:09 בדרום ובצפון לא חסר אדמות. אבל המדינה לא עושה כלום (ל"ת)
31 מרוקאי 04/05/2014 18:49 סוף סוף מרוקאי חכם
מרוקאי
אריה 07/05/2014 10:19 תתפלא לשמוע שיש המונים , במקנס גדלו גאונים וצנועים (ל"ת)
30 בא 04/05/2014 13:14 אפשר לבנות 12 ערים על אדמות מדינה ,וכול דירה תעלה רבע
מהיום וכול זה בלי שקל מהממשלה , יביאו קבלנים מסין , שם בונים ל1.5 מיליארד , כאן זה ממש אבל ממש קטן עליהם .
29 אנונימי 04/05/2014 13:13 האיש טועה בהערכתו בגדול.
כבר כיום, האוכלוסיה הישראלית בתהליך של צמצום הילודה. תהליך שיגבר עקב המצב הכלכלי שמקשה על הצעירים להקים בית ולגדל ילדים. אפילו החרדים והערבים בתוך התהליך הזה.
28 צביקה דורון יועץנדלן 04/05/2014 12:54 תתעוררו ותפסיקו לחלום על קריסה בשוק הדירות. כאן לא חו"ל
נראה אתכם מצליחים להגיע במכונית בבוקר מקרית אונו למרכז תל אביב בעוד 20 שנים !!! אני לא מדבר על להגיע ממודיעין !!! לכל אלה שאומרים שעדיף לגור בשכירות, נראה אתכם בעוד 40 שנים !!!
אבי 05/05/2014 06:40 סימני הקריאה הרבים מעידים על מקצועיות היועץ (ל"ת)
ישראלי 04/05/2014 16:14 ממודיעין לת"א מגיעים ברכבת
מי שטעה וקנה בקרית אונו הפקוקה? אכל אותה. לא עושים רכבת לשם. לא משנה היכן תבחרו לגור. העיקר תוודאי שיש קו רכבת קרוב, כי בלי זה חייכם הולכים להיות סיוט.
27 אזרח מודאג 04/05/2014 12:26 מה יש לכם מהחרטטנים האלה.
אין כבר על מה לכתוב?
26 שמואל 04/05/2014 12:03 חיזוי וטוקבקים
הקלות הבלתי נסבלת של כותבי הטוקבקים, להביע דעה על דבר שאין להם מושג מינימלי. וכל החוכמה של הטוקבק לא יותר מחצי משפט, עם ניסוח השואף לילד בבית ספר יסודי. ובאמצעות הטוקבק, בא המטקבק לטעון כנגד טיעוניו של פרופסור, שזהו עבודתו העיקרית המתבססת על חישובים מבוססים ומוכחים. פרופסור פסיג טוען על מגמה כללית של גידול באוכלוסיה, ומכאן על גידול בביקוש למגורים. אבל המטקבק הממוצע שמעונין ברכישת דירה במחיר נמוך(אבל לאחר הרכישה היא חייבת להיות יקרה), מגיב כאילו הוא מרכז הדיון, וכל התחזיות צריכות להיות על פי רצונותיו.
פפפ 04/05/2014 12:51 נראה לי שזה הפרופסור כותב באתר .ועל עצמו ,ועוד בכמה
שמות .
אנונימי 04/05/2014 12:38 רואים שאתה כותב מתוך אזשהוא אינטרס,ותו לא,בעבר מר פסיג
טעה בגדול כך שכל נבואותיו הן בסימן שאלה גדול,יגוע שקצב הילודה ירד ב50% עליה כבר אין כמעט,אז איזה גידול באוכלוסיה הוא מדבר,ממש כתבה הזויה,מה גם שהיצע הגידול בדירות גדל מיום ליום
25 אין ארץ אחרת 04/05/2014 12:01 לבנות ביהודה ושומרון ויפה שעה אחת קודם (ל"ת)
24 שמחירי דירות יתרסקו 04/05/2014 11:33 יש הרבה יותר מסיבה אחת
וכדי להבין את זה לא צריף להיות "עתידן". ובכלל "עתידן"-זו מילה מאוד מוזרה
דוד 05/05/2014 13:25 עתידן
עתידן זו מילה מהעבר.
23 משה 04/05/2014 11:02 בישראל קשה לחזות,ביחוד במה שיקרה בעתיד.שיחזה לעבר. (ל"ת)
22 dw 04/05/2014 10:44 כן ולא
פרופ' פסיג צודק בכך שעל ישראל להקים עיר חדשה מדי עשור. אממה, על העיר הזו להיות בעיקר חרדית או ערבית, שכן עיקר הצמיחה עליה הוא מתבסס מגיעה מ 2 המגזרים הללו. חריש אכן יועדה להיות עיר חרדית, ומכיוון שהיא ככל הנראה תהיה עיר מעורבת על מדינת ישראל לקדם פיתוח של עיר חרדית חדשה, וכמדומני אכן מתכננים אחת כזו, בנגב. כמו כן, על המגזר הערבי להפנים שלא ניתן לצמוח יותר בשיטת בנייה צמודת קרקע, הבזבזנית להחריד במשאב הקרקע, והם חייבים לעבור, כמונו היהודים, לבנייה רוויה. לא חייבים מגדלים של 15-20 קומות. גם 6-10 קומות זה בסדר. אני חושב שקראתי שבסכנין, או איזה ישוב אחר, אכן חושבים בכיוון הזה. קצב הריבוי של המגזר החילוני נמוך בהרבה, ועבורו אין צורך בפיתוח ערים חדשות אלא בהרחבת ישובים קיימים. אין שום בעיה למשל להכפיל את לוד ורמלה. למשל, במקום להכריז על כפר יונה כעיר חדשה אני מציע למזגה לנתניה רבתי, ביחד עם כל הישובונים שמסביב (נורדיה ושות). בנתניה רבתי הזו יש לנו שטח לאיכלוס עוד 100 אלף ישראלים. בקלות. פיתחו מפה ותראו בעיניים. יש למזג את כל הקריות בצפון לעיר אחת, ולהוסיף עוד 100-150 אלף תושב.
dw 04/05/2014 11:16 ערים חדשות בישראל
מודיעין היא דוגמה לעיר שהוקמה כאן לפני כ 20 שנה, והיא עדיין דלילה יחסית. מודיעין נפרסת ע"פ שטח מוניציפלי הדומה לזה של ת"א, אך מונה רק כמחצית התושבים. מכאן שאין שום בעיה להוסיף עוד כ 100 אלף תושב למודיעין, ועדיין זו תהא דלילה יותר מת"א. פיתוח משמעותי נוסף בשנים עברו היה הרחבת ערים קיימות: ת"א (הוקמו מגה שכונות חדשות בצפון העיר, המונות עשרות אלפי תושבים חדשים), ראשל"צ מערב (שלא היתה קיימת לפני 40 שנה), באר יעקב (שזו כמעט עיר חדשה שנולדה יש מאין), ראש העין (כנ"ל), נתניה (מגה שכונות חדשות), פ"ת (מגה שכונות חדשות בעשור האחרון), הרחבה ניכרת בהוד השרון, כרמיאל הוכפלה מ 30 ל 60 אלף תושב ועוד. בעשורים הקרובים ניתן להרחיב, משמעותית, את חדרה, חיפה והקריות, ב"ש ועוד. אין שום בעיה למשל לבנות על עוד הר ליד כרמיאל, ולהגדיל אוכלוסייתה בעוד 30 אלף. תוספת קו הרכבת עשוי לתמוך בכך.
dw 04/05/2014 11:03 כל המגזר הבדואי זו עיר אחת
על השלטון המרכזי להתחיל למשול, ובמקום להעניק חלקים נרחבים מאד מהנגב לטובת מגזר אחד בחברה (אמת, מגזר מקופח ואני מוכן לשים כסף טוב (ומדובר במיליארדי שקלים!) בשביל לקדם אותו) יש לעודד את המגזר לעבור לגור בבנייה רוויה. לא חייבים 15-20 קומות. גם 6-10 קומות זה בסדר. אם אינני טועה כל המגזר הבדואי זה בסה"כ 80 אלף תושב. זה פחות מבת ים. זה הכל. בשביל גודל אוכלוסיה כזה מספיק להקים עיר נחמדה אחת, שאכן מתבקש להקימה, כי גם הבדואים הם אזרחי המדינה, אבל מה פתאם להעניק להם את רוב הנגב, שזה שטח שנזדקק לו בעוד כמה עשרות שנים? תשוו לרגע: 1. בת ים הזעטוטה 2. רוב הנגב. תגידו לי, התחרפנתם לגמרי? באם מדינת ישראל לא תפתור, אחת ולתמיד, את מצוקת המגזר הבדואי אז בעוד כמה עשרות שנים אכן תהיה לנו בעיה, אבל הפתרון איננו יכול להיות בהענקת חלקים כה נרחבים מהשטח. על המגזר הבדואי, הערבי והחרדי לעבור לבנייה רוויה, בדיוק כמונו החילונים. אם לנו אין בעיה לגור בקומה 5, 10 ואפילו 15, אז איני רואה כל סיבה מדוע הבדואי, הערבי או החרדי לא יכולים לעשות כן, ומי מהם שזה לא מתאים לו מוזמן לעבור למדינה אחרת.
21 גונו 04/05/2014 09:59 קראתי את כל הספרים שלו... ממש
מרתק
20 דמגוג 04/05/2014 08:21 מחירי הדירות
קודם כל הכתבה כרגיל בהזמנה של קבלן x. לא יודע מי באמת יכול לחזות תהליך כזה. בטוח שמחירי הדירות זה עניין של היצע וביקוש וגם בתלות לריבית האנקדוטלית. הטיפשים ימשיכו לקנות במחירים מופרזים מושפעים מהלחץ של אישה, שכנה, ברים.זאת אומרת שהמחירים בלות הפוכה מהטיפשים. תפסיקו לקנות 90 מטר ב2 מיליון!!!!! איך תחזירו את המשכנתא?!
19 אנונימי 03/05/2014 11:57 אני מקווה שמחירי הדירות ירדו
הנדלן היקר זה הבעיה הכי גדולה כאן, אי אפשר לרכוש דירה משלך מבלי להיות עבד כל החיים
דמגוג 04/05/2014 08:28 ש
זה מה שרוצים שיהיה. עבד לכל החחים עם משכורת בינונית.
18 אנונימי 03/05/2014 09:19 דמגוגיה לשמה,טיפש שבא להפחיד,בעבר טעה בגדול
אדון פסיג לא יודע שעקב יוקר המחיה קצב הילודה הצטמצם ואצל החרדים והערבים ירד ב50%,אין היום כמעט עולים שמגיעים,כך שהיצע הדירות גדל באופן ברור כבר היום ניכרת ירידת מחירים במרבית האזורים בארץ,דירה שדרשו 1.500000 נמכרת בפחות מ1.200000 ש"ח
17 קורא בצלחת 03/05/2014 08:12 אוסף של טענות מופרכות שמנסות להנשים את שוק הנדלן הקפוא!
פשוט מגוחך ולעג לאינטלגנציה !!! שוק הנדלן קפוא ויש לא מעט גופים שבלחץ היסטרי מזה . מה השפן הבא שישלפו מהכובע ?
16 עופר 03/05/2014 07:28 הוא מומחה במציאות מדומה.. זה מסביר הכל (ל"ת)
15 kwinsi 02/05/2014 22:24 הוא סותר את עצמו
הוא עצמו אומר שבשנת 48 המומחים חשבו שיהיו רק מליון איש במדינה בשנת 2000 ובפועל היו כשישה מליון. זאת אומרת שכל התחזיות שוות לתח...מחירי דיור יכולים להמשיך לעלות בתנאי אחד ויחיד- שיהייה מי שישלם מחירים אלו. וכידוע האזרח הישראלי על סף פשיטת רגל והמצב רק יחמיר. לשם השוואה: גם בעזה יש צפיפות איומה ואני לא בטוח שהנדלן שם עולה. פשוט- אין מי שישלם
14 תפעילו את השכל 02/05/2014 20:14 יש לו המון הנחות יסוד שאפשר להפריך אחת אחרי השניה:
1) שהממשלה לא תקשיב לו, שמשרד השיכון והמפקח על הפנסיה יעצמו עיניים לדבריו ולא יתכוננו לעתיד----- 2) שהריבוי הטבעי ישאר כמו שהוא. אבל קיצוץ קצבאות וסגירת תמיכה בישיבות עשויות להקטין את מספר הילדים שהחרדים עושים. כמו כן מחירי הדירות של היום כבר גבוהים מספיק כדי להרתיע אנשים מלעשות ילדים.----- 3) שהריבוי הטבעי עד 2050 עומד על 1.76% לשנה, כאשר לפי אומדני הלשכה לסטטיסטיקה מדובר על קצב של 0.7% אצל חילונים וקצב של 4% אצל חרדים וערבים. ידוע לנו שלחרדים ולערבים אין סיכוי להתמודד על דירות בערים חילוניות. לחילונים לא צריכה להיות בעיה לבנות מספיק.----- 4) שאי אפשר לבנות בקצב של הריבוי הטבעי הצפוי. למרות שזה בסך הכל 42,000 דירות לשנה עבור ישראל של היום. בעתיד ידרש אמנם קצב של 70,000 דירות אבל יהיו הרבה יותר חברות בניה, הרבה יותר מתכנני ערים והרבה יותר עובדים בשיווקי קרקע. ידוע לנו שישראל הקטנה של שנות ה 90 בנתה 80,000 דירות בשנה, אז הדבר אפשרי בקלות.----- 5) היום מעל 90% משטח ישראל (כולל הנגב) אינו בנוי. זה אומר שאנחנו יכולים להכפיל את האוכלוסיה בכיף.------
13 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 02/05/2014 14:12 חזירות=דמגוגיה לפראייר=תתעוררו=מעמד ביניים עני=מיתון!!! (ל"ת)
12 דמגוג להרצה פראייר!! 02/05/2014 14:08 פרו-חזירות=בועהמעל50%=דור צעיר עני=סיכון קיום המדינה!!! (ל"ת)
11 ישראל 02/05/2014 12:24 נ.ב. חבל שלא ציינו בכתבה שפרופ פסיג קובע שישראל בנסיקה
יותר מאוזן להוסיף שלפי מחקריו (למעשה, המחקרים רחוקים מלהיות אישים שלו, אלא נסמכים במידה רבה על מחקרי עתיד המובילים בעולם) המצב הכלכלי שלנו בעשור הקרוב ובכלל יזנק. המחירים יעלו אבל כל הכלכלה תנסוק ונחיה בשפע. אגב, מה אתם מעדיפים - את מחירי בנגלדש וכלכלת בנגלדש או את מחירי ניו יורק ואת כלכלת ניו יורק ? אז חלקים מישראל הולכים לכיוון מנהאטן, והחכמים שביננו ירוויחו גם מעלית מחירי הדיור, אבל גם השאר יסתדרו יפה מאוד. מגוכח שטוקבקיסטים חובבנים מתמודדים (בעצם מוציאים אידים) עם פרופסור שזוה התמחותו. מה הצעד הבא ? עצות באינטרנט למנתחים בזמן אמת של ניתוח ? אידיוטים.
פפפ 04/05/2014 09:08 דוד פסיק ,אין קשר בין מחירי דירות לכלכלה הכללית ,ראה
גרמניה ומדינות נוספות כמו קנדה ,אתה מנסה להריץ מחירים .
ישראל 08/05/2014 07:59 חובבנות - תקרא ותבין
את פרסומיו. ישראל היא המדינה המפותחת היחידה בעולם עם הרבה צעירים. האם ברור לכולם מה ההבדל בין עתיד משפחה של 10 שבינהן 5 סביבם וסבתות למשפחה רגילה ? ותפסיקו לקשקש מול איש שזה עיסוקו, לפחות עד שתקראו את כתביו. אני הכרתי אותו לראשונה ב-2005, כאשר שמעתי שהוא אומר שיהיה משבר כלכלי גדול ב-2008 במערב...
10 ישראל 02/05/2014 12:17 פסיג קלע בעבר באופן מדהים. ויש סימן שהוא צודק ...
צעולם לא שמעתי סברים כה קולעים כמו של פרופסור פסיג. ב-2005 שמעתי אותו מדבר על המשבר העולמי ב-2008. מדהים ! חוץ מזה: 1 הספר 2048 שיצא עוד לפני המרמרה מסביר טוב יותר מפרשני 2014 את המציאות הגיאופוליטת סביב טורקיה ובכלל. 2 כולם חשבו ב-2008 שמתחילה הירידה במחירי דירות. ואח"F מחו ב-2011. אז, חשבו ומחו ופרופסור פסיג צדק יותר עוד בתחזיותיו על מחירי הדיור הרבה לפני 2008 הרבה יותר מפרשני 2014. בכללי, צריך לעשות מחקר על טוקבקים. זו אסופה מופרעת ברובה (כמובן, לא בכולה). ואם הכיוון בטוקבקים הוא מסוים, חייבים תוך פחות מ-2 שניות להסתובב 180 מעלות ולהישיר מבט את האמת.
די 02/05/2014 12:47 אתה קבלן או מקבל כסף מהם חלאה . (ל"ת)
ישראל 08/05/2014 08:02 לא אני בעל 4 פרסי ניהול הי טוק ברמה הארצית
ובעל ממוצע 90 בפיזיקה ובמתימטיקה עיונית תואר שני בלי להיות בחצי מההרצאות. ובעל הצלחה בלתי רגילה בהשקעות נדל"ן - הרבה יותר מכל אדם אחר שהכרתי. הבנת? או שגם את זה לא הבנת ? במשבר 2008 כל הטוקבקים היו על ריסוק מחירי דירות. הדעה שלי היתה הפוכה לגמרי. בין היתר כיוון שלא רק קראתי את פרסומיו של פסיג אלא גם הבנתי אותם לעומק. וב-2 נקודות חשובות שדרגתי אותם והמציאות מראה שצדקתי.
9 בא 02/05/2014 10:41 דוד מקבל משכורת על שטויות ,ואפילו פרופסור מזה .מחירי
הדירות ירדו חזק ,הממשלה שינתה מדיניות .
ליר 02/05/2014 18:03 ןהוא הדגיש את הכיוון הכללי של הגרף לא כולל רעש זמני!
אם היית קורא את הכתבה או ומבין מעט בכלכלה או הנדסה התיאור שלו היה ברור לך.
8 בא 02/05/2014 10:38 בסין בונים דירות במחירים מצחיקים ,וזו אותה אדמה ואותה
דירה מחורבנת ,פשוט לא עושים ביזנס מזוגות צעירים .
מומחה לסין 07/05/2014 17:42 דירות בסין יקרות יותר
ראוי לדעת את העובדות לפני שמפריחים אמירות לחלל האויר. בדיוק כמו שדוד פסיג אמר בכתבה, הגידול העירוני בסין לא תוכנן כראוי. מחירי דירות בבייג'ינג ובשנגחאי יקרים מבישראל.
לירן 02/05/2014 18:05 המחירים באזורי הביקוש בסין הרבה יותר מנותקים מהשכר. (ל"ת)
7 בא 02/05/2014 10:21 הפוך ,הכלכלה הכול הפוך ,אם יהיה לחץ יביאו קבלנים מסין
והם יבנו 12 ערים חדשות תוך שנה ,בלי להגזים , בשביל הסינים זה שטויות , תראו איך בונים בסין ל1.5 מיליארד .
6 לחובש כיפה 02/05/2014 09:06 אסור לנבא
כתוב בתורה
5 קליפ 02/05/2014 08:15 האם צדק אי פעם הפסיק?
תחזית ללא קבלות= סרק
דליה 25/11/2015 08:34 כמה וכמה פעמים - תבדוק או תשקיע בלקרוא את הספרים שלו (ל"ת)
4 מדינת עולם שלישי 01/05/2014 20:38 הדבר הכי טיפשי זה לקנות דירות בישראל הצפופה.
אם לא יגבילו את הילודה של האנשים שלא חושבים מספיק, תהיה פה קטסטרופה אמיתית בדיוק כפי שהוא מתאר. רק בישראל אנשים מביאים עוד ועוד ילדים מבלי להפעיל שיקול דעת. כמו שפנים חסרי שכל שלא מבינים את ההשלכות של זה.
3 ירון 01/05/2014 20:00 לפני 10 שנים שמעתי הרצאה שלו
כלום אבל כלום ממה שניבה לא קרה. לדעתי כל מה שאמר יתכן ויתרחש ויתכן שלא אבל זאת נדע עוד עשרות שנים. איש מאיתנו לא יהיה כאן כדי להריע לו או ללעוג לו. וזו בדיוק הגדולה של התחום בו הוא עוסק -)). אגב - איש מקסים.
דליה 25/11/2015 08:33 הרצאה שאני שמעתי והתרשמתי
אני שמעתי הרצאה שלו לפני עשר שנים באקדמית קרית אונו על מגמות בתעסוקה ושווקים. אז לא החזקתי מזה אבל להפתעתי המגמות שצפה כן התגשמו. ולפני שנה שמעתי אותו בקתדרה במוזיאון ישראל ושם כבר דיבר על מגמות עולמיות וישראל. על מה שמתיחסת הכתבה כאן, וגם על מה שמתחיל להתהוות היום. חשש למלחמה עולמית. המקצוע מתבסס על ניתוח נתונים ממוחשבים. זה לא חוזה בכוכבים.
ווזווז 02/05/2014 00:24 ניבא
וליתר דיוק נבא
לירן 02/05/2014 18:09 התחום שלו הוא לא נבואה אלא תחזית.
הוא מסתמך על מגמות שקורות ועל המון מחקרים שנערכים בעולם ומוציאים ויודעים לפרש השלכות למגמות. לדוגמא הילודה בקרב הורים משכילים נמוכה יותר, היא מתחילה בשלבים מאוחרים יותר. משמע אם במדינה מסויימת האוכלוסייה הכללית מגדילה את כמות התארים ואת כמות האוכלוסייה שלומדת אותם כנראה שקצב הגידול של אותה מדינה יהיה נמוך יותר.
אנונימי 04/05/2014 10:05 ורק בישראל הוכח שזה לא נכון
רמת ההשכלה האקדמית עולה כל הזמן, ובכל זאת קצב הגידול רק עולה משנה לשנה.
תפסיקו ללדת כל הזמן. 01/05/2014 20:49 הלוואי ושהוא יטעה!!! זה מפחיד נורא. (ל"ת)
2 ארז 01/05/2014 14:30 רק בעתיד נדע כמה הוא טועה (ל"ת)
1 רואה הווה 01/05/2014 13:59 העתיד כבר כאן וזה פסיג
מילא שהוא "מנבא את העתיד" אבל למה לתת לקשקוש הזה במה ?
שמואל 04/05/2014 11:56 לתת במה
גם לך לא צריך לתת במה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש